#رصد_نامه
🔳 آنچه بر محافل خبری و اندیشهورزی حوزه زنان و خانواده گذشته است؛
▪️ شناخت موقعیت و انتخاب حضرت زینب سلام الله علیها | رهبر معظم انقلاب
🖇 اینجا بخوانید
▪️سه آزادی، سه انتخاب| حجتالاسلام قنبریان
🖇 اینجا بخوانید
▪️ زنی که با سر برهنه به مجلس عزای حسینبن علی پا میگذارد!| مهدی جمشیدی
🖇 اینجا بخوانید
▪️قسم به معنویت زنان بی حجاب| مریم اردویی
🖇 اینجا بخوانید
▪️تقابل دین با فربگی "مناسک مصرف"|جعفر علیاننژادی
🖇 اینجا بخوانید
▪️کتاب، حیات و زندگی انسان را بسط میدهد| استاد حمید پارسانیا
🖇 اینجا بخوانید
▪️گزارش آیین اهدای احکام رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه| معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
🖇 اینجا بخوانید
▪️نسبت حکومت پهلوی با محرم| دکتر علیرضازادبر
🖇 اینجا بخوانید
▪️تمدن آشور و حجاب | گروه پژوهشی آرتا
🖇 اینجا بخوانید
▪️اخلاق جنسی حاکم بر جامعه ایرانِ قاجار | دکتر زهره باقریان
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐| @asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 فمینیسم فرانسوی علیه زنان مسلمان
📌 «اخیرا یکی از جامعهشناسان مراکشی، در یادداشتی به محدودیتهای اعمال شده علیه زنان مسلمان در کشوری که پیشانی آزادی و تمدن غرب است، "فرانسه"! پرداخته است. این یادداشت در وبسایت Middle East Eye منتشر شد. "حنانه کریمی" یادداشت خود را براساس آوردهای که از رساله دکتری خود تنظیم نموده است، ریشهی تبعیض نژادیِ رواج یافته در فرانسه علیه زنان مسلمان را در نگاه پسااستعماری و نظام سرمایهداری فرانسه میداند. نظام سرمایهداری فرانسه اسلام را دشمن سرمایهداری میداند. بر اساس این نگاه، زنان محجبه که نماد اسلام هستند نامطلوب، بدعت گذار، بی نظم و خطرناک تلقی شده، مطرود جامعه و انسانیت انگاشته میشوند. در این میان اتحادیههایی در فرانسه برای مراقبت از هژمونی سکولاریسم فرانسه، با تحقیر زنان مسلمان همراهی میکنند که یکی از این اتحادیهها "اتحادیه گروههای فمینیستی فرانسه" میباشند. زنان مسلمان در خیل زنان بد، بدعتگذار و خطرناک توسط این اتحادیهها قرار میگیرند و زیر آتش تمسخر، نفرت و تحقیر فرانسویها میروند.»
🔹 اصالت ادعایی جریانات فمینیسم، در راستای احقاق حقوق تمام زن با هر نژاد، مذهب و سلیقهای بود. اما آنچه این روزها نمود عیانتری یافته، غیرواقعی بودن اصالت ادعا شده فمینیسم است. در غائلهی زن، زندگی، آزادی آزارهای هدایت شده توسط زنان اوپوزیسیون در خارج از کشور که خود را فمینیست مینامیدند، علیه زنان مسلمان محجبه ایرانی پیگیری شده بود. در سودان و اغتشاشاتی که حدود سه سال پیش توسط زنان خواننده و رقاصه به نام آزادی زنان و رهایی از حجاب رخ داد، نتیجهاش آوارگی بسیاری از زنان مسلمان سودانی، افزایش ناامنی و کاهش امکانات بهداشتی و آموزشی برای زنان سودان به واسطه جنگهای داخلی این کشور شد. اکنون نیز گزارشات علمی انجام شده توسط جامعه شناسان نه تنها در ایران و سودان، بلکه در جای جای کشورهای دنیا همچون فرانسه؛
🔸 فمینیسم رادیکال در خدمت به مواضع سرمایهداری به طور نظاممند و گسترده به زنان مسلمان انواع ظلمها را روا میدارد!
چرا فمینیسم رادیکال باید ابزار دست سرمایهداری، این ابزار مردان منفعت گرا، گردد؟! و آیا میتوان به جریانی که خود را وام دار احقاق حقوق زنان میخواند اما در عمل مُصر در تامین منافع سرمایهداری است؛ برای این کار از روی زنان، خصوصا زنان مسلمان عبور نموده است، اعتماد کرد؟!
🔹با دستمال کثیف نمیتوان آینه را تمیز کرد و جریان فمینیسم مصداق همان دستمال کثیفی است که نمیتوان با آن حقوق حقیقی زنان را محقق نمود.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی #عصر_زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» باهمکاری «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار میکند: ♦️ سلسله نشستهای
33.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تیزر | #نشست_تخصصی
📌 «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» باهمکاری «رسانه نخبگانی بانوان»
♦️ سلسله نشستهای مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
🔻 با حضور:
🔸 دکتر سیدکمیل حسینی
🔸 حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی خانمحمدی
🔻 دبیر نشست:
سرکارخانم الهه سادات شفیعی
🗓 برگزار شده در: شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
📻 فایل کامل صوتی
📺 فایل کامل تصویری
▪️ رسانه نخبگانی بانوان
http://eitaa.com/rnb1402
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 فوتبالیستهای زن چه میخواهند؟
📌 «به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، زنان فوتبالیست فرانسه، خواهان حجاب هستند. این مطالبه اما صدای سیاستمداران فرانسوی را در آورده است! "اریک سیوتی" رئیس حزب راستگرای جمهوریخواه، در رابطه با مجوز دادن به حجاب در فوتبال گفت: این کار، عقبگرد واقعی برای حقوق زنان و تسلیم شرمآور مقابل اسلام گرایی است!
نظرات سایر سیاستمداران فرانسوی همچون "فونه دیوارا" و "مارین لوپن" نیز مشابه نظر "اریک سیوتی" است. این درحالی است که از سال ۲۰۱۴فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اجازه استفاده از روسری در مسابقات بینالمللی را صادر نموده بود.»
🔹 اگرچه غرب آزادی انتخاب را در صدر شعارهای تبلیغاتی خود قرار میدهد؛ اگرچه داعیهدار حقوق زنان است اما چهرهی حقیقی خود را که منافات با آزادی ادعاییاش دارد در حوزهی ورزش زنان آشکار ساخته است. نمونهی این امر خبر گزارش شده فرانس ۲۴ است. زنان فوتبالیست فرانسوی خواستار حجاب هستند اما سیاستمداران مقابل انتخاب آنان ایستادهاند. همان سیاستمدارانی که در آشوبهای اخیر ایران از حقوق زن و حق انتخاب پوشش سخن میگفتند اما ضد حرف خود عمل کردند. علت این تناقضها روشن است. غرب در حقیقت هیچ حقی برای اختیار انسانها قائل نیست و این برخواسته از روح سکولار حاکم بر غرب است. روح سکولار انسان را در حصار دنیا و مادیگرایی حبس میکند و مانع رشد روح و عزت شخصیت انسانی میشود، اسلام نقطه مقابل مادیگرایی است.
🔸 حجاب نماد علنی اسلام است و زنان محجبه مبلغ اسلام هستند. وقتی نماد تفکری در جامعهای پرتکرار شود، ذهنها به سوی آن تفکر جذب میشوند. این پدیده در انقلاب جنسی نیز نمود یافت. تغییر در پوشش زنان غربی و اصطلاحا آزادی پوشش (برهنگی)، رفته رفته سبب پدیدار شدن جامعه جنسیزدهای شد که درآن نه تنها به زن بلکه به عابر بانک نیز تجاوز میشود. در عوض کمپانیهای لوازم آرایش، البسه و اقلام مادی که در راستای جلوهگری بیشتر زن فعالیت میکنند، به سودهای کلان میرسند.
🔹 زن مسلمان غربی دریافته است که در راستای احقاق حق مسلم خود که همان زیست عفیفانه، بدون دغدغهی آزارهای جنسی مرسوم برای زنان غربی است، میبایست بر سر چهارچوبهای شرع مقدس اسلام بایستد. این مهم زمانی محقق میشود که او حجاب خود را بازپس گیرد، بر سر داشتن آن مقاومت نماید و کوتاه نیاید.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
h.robab_2.mp3
16.59M
#پادکست
🎶 روز هفتم محرم را مهمان #ریاحین باشید.
اپیزود دوم ریاحین
قصه یکی از زنان باشکوه کربلاست...
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی #عصر_زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#رصد_نامه
🔳 آنچه در محافل خبری و اندیشهورزی حوزه زنان و خانواده گذشت؛
▪️ اگر محیط خانوادهها به برکت زن، محیط سالمی شود، جامعه به طور کامل اصلاح خواه شد| رهبر معظم انقلاب
🖇 اینجا بخوانید
▪️ شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی نظام راهبردی و سیاست عفاف و حجاب است| حجتالاسلام خسروپناه
🖇 اینجا بخوانید
▪️تحریف فرهنگ دینی و شکل گیری مدینه فاسقه| استاد حمید پارسانیا
🖇 اینجا بخوانید
▪️ وظیفه هیئات حسینی در مواجهه با هنجارشکنان| احمدحسین شریفی
🖇 اینجا بخوانید
▪️روز جواز تننمایی زن، به پذیرش هووئی از جنس مردان میانجامد| محسن قنبریان
🖇 اینجا بخوانید
▪️در کربلا آیات قرآن لگدمال شد و در سوئد سینه اباعبدالله| روح الله شمسی کوشکی
🖇 اینجا بخوانید
▪️قلبهای دریایی| سیدیاسر طاهررحیمی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ حضور گردشگران کرهای در عزاداری شب پنجم محرم یزد| مدرسه زبان و فرهنگ کره
🖇 اینجا بخوانید
▪️ بانوان سربازان خدا بر روی زمین هستند تا مقابل تمدن منحط غرب بایستند| آیتالله شعبانی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ تاثیر ولنگاری جنسی در فضای مجازی بر ازدواج جوانان| رسانه نخبگانی بانوان
🖇 اینجا بخوانید
▪️ کاهش معنادار برخورد با جرایم جنسی در سرزمینهای اشغالی| جهانبانو
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#بازنشر
✍ملیحه سادات مهدوی
▪️ من آقای مداح نیستم!
ولی اگر بودم، تمام این ده شب روضهی عمه میخواندم!
• اینطور رسم است که روضهخوانها هر شبِ محرم، روضهی یکی از شهدا را بخوانند.
من هم میخواندم، اما به سَبکِ خودم!
مثلا شبِ اول که روضهی مسلم، باب است، از آنجایی میخواندم که خبرِ مسلم را آوردند، خبر آنقدر وهمآور بود که همانجا یک عده از کاروان حسین جدا شدند، زینب صورت برگرداند دید دارند میروند!
هِی نگاهِ حسینش کرد، هِی نگاهِ این ترسیدهها که به همین راحتی حسین را رها میکنند...
هر چه که باشد، خب خانم است دیگر! حتما تَهِ دلش خالی شد، اما دوید خودش را رساند به حسین: دورت بگردم عزیز خواهر، همهشان هم که بروند، خودم هستم...
بعد هم دوید سمتِ خیامِ بیبیها، آرامشان کرد، دلداریشان داد، نگذاشت یک وقت بترسند...
باز دوید سمت حسین، باز برگشت سمت زنها و بچهها...
هی دوید این سمت باز برگشت آن سو، که نگذارد یک وقت دلهره به جان طفل یا زنی بیفتد ...
• یا مثلا شبِ چهارم که روضهی جناب حر را میخوانند، از آنجایی میخواندم که حر راه را بست، میگفتم زینب پردهی کجاوهها را انداخت تا یک وقت این زنها و بچهها چشمشان به قد و قامت حر نیفتد و قالب تهی کنند! بچهها را مشغول بازی کرد، زنها را گرمِ تسبیح...
همان روز، بینِ خیمهها آنقدر دوید و آنقدر به دانهدانهشان سر زد و به تکتکشان رسید که تا شب خودش از پا افتاده بود اما نگذاشت یک وقت کسی از اهل حرم، آب توی دلش تکان بخورد...
• یا مثلا وقتی قرار بود روضهی هر کدام از شهدا را بخوانم، میگفتم هر کس از شهدا که به زمین افتاد زینب تا وسط میدان هروله کرد، بالای سر هر شهیدی رفت خودش همانجا شهید شد، اما نگذاشت حسین کنار شهید، جان بدهد!
برای همه شهدا دوید، به عدد تمام شهدا به دادِ حسینش رسید، از کنار تمام مقتلها حسین را بلند کرد و به خیمهگاه رساند...
• اما نوبت به دو آقازادی خودش که رسید، دوید توی پستوی خیمهگاه خودش را پنهان کرد، یک جایی که یک وقت با حسین چشم به چشم نشود و خدای نکرده حسین یک لحظه از رویَش خجالت بکشد، حتی پیکرها را هم که آوردند از خیمهگاه بیرون نیامد، میخواست بگوید حسین جان اصلا حرفش را هم نزن، اصلا قابلت را نداشت، کاش جای دو پسر دوهزار پسر داشتم که فدایت شوند....
• در تمام روضه ها، محور را زینب قرار میدادم و اول و آخرِ همهی روضهها را به زینب گره میزدم...
• آنقدر از زینب میخواندم و از زینب میگفتم تا دلها را برای شام غریبان آماده کنم...
بعد تازه آن وقت روضهی اصلی را رو میکردم...
• حالا این زینبی که از روز اول دویده، از روز اول به داد همه رسیده، از روز اول نگذاشته آب توی دلی کسی تکان بخورد...
حالا تازه دویدنهایش شروع شده...
اول باید یک دور همهی بچهها و زنها را فرار بدهد...
یک دور دنبال یک یکشان بدود، یک وقت آتش به دامنشان نگرفته باشد...
یک دور تمامشان را بغل کند یک وقت از ترس قالب تهی نکرده باشند...
در تمام این دویدنها دنبال این هشتاد و چند زن و بچه، هِی تا یک مسیری بدود و باز برگردد یک وقت آتش به خیمه زین العابدین نیفتاده باشد...
• بعدِ غارتِ خیمهگاه، باز دویدنهای بعدش شروع شود، حالا بدود تا بچهها را پیدا کند...
• بچهها را بشمارد و هی توی شماردنها کم بیاورد و در هر بار کم آمدنِ عددِ بچهها، خودش فروپاشد و قلبش از جا بیرون شود و باز با سرعت بیشتر بدود تا گم شدهها را پیدا کند...
• بعد باز دور بعدیِ دویدنهایش شروع شود، هِی تا لب فرات بدود قدری آب بردارد، خودش لب به آب نزند، آب را به زنها و بچهها بنوشاند و دوباره بدود تا قدری دیگر آب بیاورد....
• تازه اینها هنوز حتی یک خرده از دویدنهای زینب نبود...
از فردای عاشورا که کاروان را راه انداختند، تازه دویدنهای زینب شروع شد!
زینب هِی پِی این شترهای بی جحاز دوید تا یک وقت بچهای از آن بالا پایین نیفتد...
تا یک وقت، سری از بالای نیزهها فرونیفتد...
• من آقای مداح نیستم
ولی اگر بودم
تمام این ده شب، روضهی دویدنهای زینب را میخواندم...
• آن وقت شب یازدهم که مجلسم تمام میشد و بساط روضهها از همه جا جمع میشد، دیگر خیالم راحت بود، اینها که روضههای زینب را شنیدند، تا خودِ اربعین خواهند سوخت، حتی اگر دیگر جایی خبر از روضه نباشد...
@sharaboabrisham
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی #عصر_زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
▪️ موقعیت زینبگونگی
بعد از کربلای شصت و یک بار تاریخ بیش از گذشته به دوش زنان افتاده است. زینب کبری (س) نور پنهان فاطمه زهرا (س) را دوباره نمایان کرد و این نور دیگر خاموش شدنی نیست. «موقعیت زینبگونگی» یک شاهراه زنانه است و پس از زینب کبری (س) هر زنی بخواهد بار تاریخ را به دوش بکشد به این ریسمان چنگ میزند. این تمسک چگونه است؟ اینگونه که زنان وقتی شکوفا میشوند (بطرزی شگفتانگیز) تلاش میکنند به هر بهانهای خود را در یکی از چهرهها و موقعیتهای زینبی نشان بدهند و با حضرتش مواسات و یگانگی کنند. این عمیقترین اتصال است. این نوعی از مقام فناست. اینجا گویا زنان کربلایی خود را در رسالت زنانهی زینبی منحل میکنند و در پروژهی زینب کبری (س) ذوب میشوند. روضهها را به زینبها بسپارید، هیئتها را به زینبها بسپارید، خطبهها را به زینبها بسپارید، رهبری را به زینبها بسپارید، گریهها را به زینبها بسپارید. من تضمین میکنند قلب مردان اینگونه بیشتر رقیق و لطیف میشود. ظرفیتهای شکوفا نشدهی روضه و هیئت تنها با زنان و نگاههای زنانه شکوفا میشوند. مردان نمیتوانند این موهبت را به اوج برسانند. اینجا ماجرای درهمآمیزی عقل و عاطفهی زنانه در منتهیالیه خودش است و این کار از مردان برنمیآید. توجه به این نکته فرم و محتوای هیأتهای ما و نرمافزار عزا و مناسک ما را دگرگون میکند. زنان دیگر مخاطب و مصرفکنندهی روضهها باقی نمیمانند و بیش از این ما را از نگاهها و روایتهای خودشان محروم نمیکنند. زنان بدون آنکه به لحاظ اجتماعی مسئولیت و جایگاه نبوت داشته باشند میتوانند بار پیامبری و احیاگری را تکویناً به دوش بکشند. اگر میخواهید روضههای حسین عالمگیر بشود باید این صدا از حنجرههای زنانه به گوش عالم برسد و اگر میخواهید عالم را بر محور ولایت الله ببینید باید زاویههای کمتر گفتهشده زنان را بشنوید. مردان خطیب و ستایشگر بیش از گذشته محتاج درک و فهم روایت زنانه از کربلا هستند. ماجرای کربلای شصت و یک را نه به چشم نوعی حادثهی تاریخی، بلکه به چشم اعلام قواعد هستی و تکوینی عالم در بین زن و مرد ببینید. روضه و هیات حتی بیش از نهاد خانه موقف شکوفایی زنان است. من این را از زندگینامهی زینب کبری (س) میفهمم.
شب عاشورای 1402
@Mahdi_Takallou
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
31.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #کلیپ
▪️ غیاب زنان در بزنگاههایی که حضورشان ضرورت داشت...
🎙 به بیان: دکتر فریبا علاسوند
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 حصاری ابدی برای انسانLGBTQ
📌 "به گزارش یورونیوز، افرادی که ذیل عنوان LGBTQ هستند، با ورود به دورهی سالمندی دچار نگرانیهای متعدد میشوند. نداشتن خانواده و فرزند و ترس از تنهایی، نگرانیهای متعددی در مورد چگونگی فرآیند پیری، مراقبت و تحت حمایت گرفتن این افراد را به همراه دارد. برخی کشورها مانند سوئد، فرانسه و اسپانیا تدابیر مختلفی از جمله زندگی با سایر LGBTQها را برایشان در نظر گرفتهاند. اسپانیا نیز درحال بررسی اتانازی (نوعی خودکشی) برای سالمندان همجنسگرایان است!»
🔹پدیده LGBTQ وقتی بروز و ظهور یافت که پای نظریه «برساختبودن جنسیت» به میان آمد و جنسیت را برآمده از فهم انسان تلقی کرد. نتیجهی این فهم (که در اصل توهم فهمیدن بودن) میبایست به بهبود زندگی انسانها ختم میشد اما حقیقت امر این است که نه تنها موجب زندگی بهتر انسان نشد بلکه سبب بدتر شدن زندگی انسان نیز گشت. این بدتر شدن زندگی بیشتر گریبان انسانی را که زیر پرچم LGBTQ قرار دارد، محکم چنگ زده است. انسانی که در وهله اول به دلایل مختلف دچار گمگشتگی هویت جنسی گردیده، به اختلالات روحی و روانی دچار شده، بدون درمان اختلالاتش به او مارک LGBTQ میزنند، او را از حقیقت هویتی خویشتنش جدا مینمایند، سپس از جامعه و خانواده جدا میسازند و در نهایت در سالمندیاش با انبوهی از مشکلات، اختلالات، ترس از تنهایی، غم بی یار و یاوری او را به دست فراموشی و یا اتانازی میسپارند!
🔸 آری این سرانجام زندگی انسانی است که نظریات دروغین و باطل برساختگی اجتماعی جنسیت، با پدیداری LGBTQو طبیعی جلوه دادن آن برای انسانی که ذیل این عنوان قرار دادهاند، پدید آورده است!
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
BaniAsad.mp3
20.42M
#پادکست
🎶 در این قسمت از #ریاحین میهمان بانوان قبیله #بنی_اسد هستیم.
✔️روز سیزدهم محرم، حرمین شریفین کربلای معلا در اختیار دسته عزاداری بانوان است. پیشینیه این حرکت عظیم را در پادکست بشنوید.
⚠️ این ایپزود حاوی جملاتی روضهگونه است، لطفا با حال مناسب بشنوید.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی #عصرزنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#اختصاصی ا #حسینیه_اندیشه
✅ نقش زنان در قیام عاشورا
دکتر فریبا علاسوند عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران و پژوهشگر خانواده
▪️راوی خطبه کوفه، جملهای دارد از حضرت زینب کبری قبل از اینکه بگوید، حضرت زینب کبری در کوفه چه خطبهای خواند، قسم به خدا یاد میکند و میگوید:
«من ندیدم زنی اینقدر با حیا و اینقدر سخنور و انقدر دانشمند، انگار که گویا کام او را علی از دانش برداشته است.»
▪️بنابراین او در اینجا از زن قبل از اینکه مد لباس و پوشش و اینها را ببیند، فهم فرهیختگی و حیا را میببیند و این مدلی است که اسلام میپسندد، زن در هر جایی که میخواهد حضور اجتماعی ـ سیاسی داشته باشد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#پیشنهاد_سردبیر
♦️ فیلم سینمایی
▪️«تک تیرانداز»
ساخت ایران، اکران ۱۳۹۹
▪️«خدایا اینجا هستی؟ منم مارگارت»
ساخت آمریکا،2023
♦️یادداشت
▪️«گوهر حیات»
🖌 نویسنده: دکتر سیدیاسر طاهر رحیمی
🖇 مطالعه
▪️«اگر زینبی روایت نکنید»
🖌 نویسنده: محسن مهدیان
🖇 مطالعه
♦️ کتاب
▪️«روز آزادی زن»
انتشارات راهیار
نویسنده: سمیه ذوقی
▪️«خانهای برای همه»
انتشارات راهیار
نویسنده: مرضیه ذاکری/ صدیقه هنرور
♦️پیشنهاد ویژه هفته
▪️مداحی «هزار مریم، هزار هاجر»
🖇 ببینید (اینستاگرام)
🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی یا دیدنیهایی در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری بهش دسترسی داشته باشند، میتونید با ما درمیان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 کاهش مجازات متجاوزین جنسی در اسپانیا و سکوت وزارت زنان و برابری جنسیتی
📌 «به گزارش خبرگزاری یورونیوز، نخستوزیر اسپانیا اظهار کرده که بزرگترین اشتباه دولتش قانون جدید تجاوز جنسی است. بنا به گفتهی دولت اسپانیا این قانون نسبت به متجاوزان جنسی بسیار سختگیرانه بوده، دیگر سختگیریهای قدیم را نخواهد داشت. بر این اساس حتی تجاوزی که در آن دخول اتفاق افتاده، از شش سال حبس به چهار سال حبس تقلیل یافته است. در این قانون تلاش شده تا سوء استفاده جنسی، تجاوز و ارعاب در کنار یکدیگر قرار داده شوند و حدوسط (سهلگیرانه) برایشان اتخاذ شود.»
🔹 در قانون مجازات اسلامی در خصوص تجاوز به عنف (برقراری رابطه جنسی بالاجبار، بدون رضایت دختر یا زن در حالت بیهوشی، فریب، اغفال، ترساندن و یا ربایش) فرد متجاوز محکوم به اعدام است. از طرفی فرد متجاوز اگر به دختر باکره تجاوز نموده باشد میبایست علاوه بر اعدام، مبالغی را تحت عنوان: «ارش البکاره» و «مهرالمثل» باید بپردازد و اگر زن مورد تجاوز قرار گرفته باشد متجاوز علاوه بر اعدام مبلغ مهرالمثل به او میپردازد.
🔸 در نظر آیت الله جوادی آملی، زن و حتی جسم او حق الله و امانت الهی است که علاوه بر تمام مردان، خود زن نیز امانتدار آن است؛ لذا اگر پس از وقوع تجاوز به عنف، زن قربانی یا اعضای خانوادهاش همچون پدر، همسر، برادر و پسر او متجاوز را ببخشند، خدا از متجاوز نمیگذرد و او را نمیبخشد. بر اساس این کرامت و عظمتی که زن نزد ذات اقدس الهی دارد، حق مجازات متجاوز جنسی به زن، فقط بر عهدهی خداوند تبارک است و به غیر واگذار نشده است! حال این قانون و جهانبینی را در کنار قانون مجازات اسپانیا که وزیر زنان و برابری جنسیتی دارد، بگذارید؛ اسلام و قانون مجازات اسلامی مترقی است که محکم بر سر حق زن و دفاع از حقوق زنان در برابر متجاوزین ایستاده یا اسپانیا که بر متجاوز سهلگیری میکند؟!
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#رصد_نامه
🔳 آنچه در محافل اندیشهورزی و خبری حوزه زنان و خانواده گذشت؛
▪️ پل قاری تبریز (قاری کورپوسی) نتیجه فهم زنان شیعه ایرانی است| عالیه سادات
🖇 اینجا بخوانید
▪️ بنبست جامعه شناسب کلاسیک در فهم آیین دینی| سید جواد نقوی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ در باب حادثه کتک خوردن زن چادری در شیراز| امیرحسن اوصالی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ ریشه یابی شبکه نفوذ استارتاپها در ایران| دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🖇 اینجا بخوانید
▪️لایحه حجاب و تیغ تندروها، آیا لایحه از ضوابط شرعی عدول کرده است؟| دکتر ابوالفضل اقبالی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ گونی سوراخ است| مهدی تکلو
🖇 اینجا بخوانید
▪️ تاثیر مذهب بر هویت زن ایرانی| رضا رمضان نرگسی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ متن جدید لایحه عفاف و حجاب منتشر شد
🖇 اینجا بخوانید
▪️ نه تنها زنان، بلکه مردان هم در سازمان منافقین از آزارهای جنسی در امان نبودند| محمدکرمی عضو جدا شده سازمان منافقین
🖇 اینجا بخوانید
▪️ پروژه بی حجابی استراتژی نظام سلطه در مقابله با جمهوری اسلامی| دکتر مهدیه شادمانی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ دخترانی با پوتینهای سربازی| مهدیه منافی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ نمیخواهم قهرمان بشوم| آیتالله حائری شیرازی
🖇 اینجا بخوانید
▪️ دردهای مزمن جبهه انقلاب| حسین ایزدی
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 تعویض نقش جنسیتی، برهم زننده آرامش
📌 «به گزارش phys.com تحقیقات جدید نشان دادهاند زمانی که زن تنها نان آور خانه است، رضایت کمتری در زندگی زناشویی وجود دارد و مردان بیشترین رنج را متحمل میشوند. این موضوع در کشورهای اروپایی حتی کشورهایی که برابری جنسیتی دارند همچون فنلاند نیز صدق میکند.»
🔹 یکی از اصطلاحات رایج مورد استفاده توسط فمینیست ها بحث «کلیشههای جنسیتی» بود. منظور این اصطلاحِ برخواسته از تفکر لیبرالیسم؛ برابری جنسیتی در تمام شئونات و نقشها است، فلذا معتقد است تقسیم نقشهایی نظیر واگذاری نانآوری به مردان و کار منزل به زنان کلیشه جنسیتی است که برخواسته از تربیت اجتماعی افراد است. بر این اساس سیاستهای دولتهای غربی در خصوص اشتغال و مباحث اقتصادی به سمت و سوی کلیشه زدایی حرکت نمود و بر این اساس تقسیمکار برخلاف آنچه کلیشه جنسیتی نامیده میشد صورت پذیرفت.
🔸انتظار میرفت که نتایج حاصل از این به اصطلاح کلیشهزدایی، دست کم منتج به آرامش زنان که محصول احقاق حقوق تضییع شدهشان است شود اما نتایج خلاف این انتظار بود. زنان نانآور، رضایت از زندگی زناشوییشان بسیار کاهش یافت و مردان نیز هویت مردانگی خود را از دست دادند. افزایش قابل توجه و گستره نارضایتی از زندگی در پهنهی اروپا، پس از اجرای دستورالعمل کلیشه زدایی از تقسیم کار جنسی، خود نشان دهندهی آن است که این نظریه بر خلاف فطرت انسان از هردو جنس زن و مرد میباشد. مسئله را نه تنها تسکین نمیدهد و درمان نمیکند بلکه آن را عمیق تر نیز مینماید. به نظر میرسد نیازمند بررسی عمیق و فلسفی چیستی وجودی انسان در راستای شناخت او هستیم.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#پیشنهاد_سردبیر
♦️فیلم سینمایی:
▪️«دستهی دختران»
ساخت ایران
تولید ۱۴۰۲
🖇 نقد فیلم
▪️«قلبها در بازی»
موضوع: احیای خانواده
ساخت آمریکا و کانادا
تولید۲۰۲۳
♦️یادداشت:
▪️«محرم و شروع جنجالی پوشالی...»
زهرا عسکری
🖇 مطالعه
♦️کتاب:
▪️«فدک در تاریخ»
نویسنده: شهید سید محمدباقر صدر
انتشارات: دارالصدر
▪️«بربلندای مکه»
نویسنده: شهیده بنتالهدی صدر
انتشارات: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر
♦️ پیشنهاد ویژه هفته:
▪️ «۹ لحظه عاشورایی از ادبیات پایداری»
🖇 مطالعه
🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی یا دیدنیهایی در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری بهش دسترسی داشته باشند، میتونید با ما درمیان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
43.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #کلیپ
▪️ضرورت دفاع از مرزهای اسلام برای زنان
🎙 به بیان: دکتر محمدحسین رجبی دوانی
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|