eitaa logo
عصر زنان
3هزار دنبال‌کننده
476 عکس
184 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🗞 برای تأمین امنیت! ♦️ «صبح یکشنبه ۱۰ اردیبهشت خبرگزاری‌ها از حمله‌ی تروریست‌های مسلح به خودروی شخصی «سرگرد علیرضا شهرکی» رئیس پلیس آگاهی سراوان خبر دادند. این حمله درحالی اتفاق افتاد که همسر و فرزندان این شهید در ماشین حضور داشتند. در طی این حادثه‌ی تروریستی سرگرد شهرکی و همسر ایشان به فیض شهادت نائل آمدند.» ▪️ از «شهید شهرکی» و همسرشان یک دختر ۱۶ ساله و یک پسر ۱۵ ساله به یادگار مانده است. دختر و پسری که در دوران نوجوانی و بلوغ سایه‌ی پدر و مادر را از سرشان کوتاه کردند آنان‌که هم مسلک‌هایشان با شعار زن، زندگی، آزادی و دروغ‌پراکنی ضد حاکمیت و ارکان امنیتی سبب کاهش اقتدار پلیس شدند تا فضا برای جولان تروریست‌ها مهیا گردد. ▪️شهید مطهری (ره) می‌فرمود: «شمر ۱۴۰۰ سال پیش مرد، شمر الانت را بشناس!» کافی‌ است حرکت امام حسین(ع) از مدینه در سال ۶۱ هجری تا کربلا و ماجرای شام و اسارت را بدانی آنگاه شباهت بی‌بدیل عبدالعزیز زهی و عبدالحمیدها با قاضی شریح‌ها را درک می‌کنی! ▪️درست به یک شکل با تزویری مشمئزکننده برای زن آزادی و احترام را طلب می‌کنند و با مقلدانی به سان شمر و خولی بر پیکره‌ی زندگی و امنیت زن می‌تازند، خواه این زن مادر و همسر باشد همچون همسر شهید شهرکی (رحمت الله علیه)، یا دختری ۱۶‌ساله باشد که هنوز از خبر یتیمی‌اش در بهت است! قاضی شریح‌ها نیز مقابل زینب‌کبری(س) و اهل‌بیت امام حسین تا کمر خم می‌شدند اما چه‌ها نکردند با زینب(س) و زنان حرم در عاشورا و مدت اسارت! ▪️بازخوانی تاریخ می‌گوید مسیری که در آن اشرار بر مردم چیره گردند، منتهی به درگیری‌های داخلی، افسارگسیختگی انحرافات اخلاقی و خصوصاً جنسی و مهجور شدن آموزه‌های دینی می‌باشد. در چنین جامعه‌ای آسیب‌های عمیقی به زنان وارد می‌شود، از دست رفتن سرپرست خانواده، ناامنی‌‌های اجتماعی و روانی، انبوه مشکلات اقتصادی، حتی اگر شعارهای اشرار آزادی زن باشد اما در عمل زن اسیر امیال آنان می‌گردد؛ درست مانند آنچه در عاشورا گذشت، درست مانند آنچه در سراوان و سبزوار به وقوع پیوست! 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| مستند «زن چیست؟» با دیدن این مستند مغالطه جنس و جنسیت که مبنایی‌ترین مغالطه فمینیسم و دانش مطالعات زنان و مطالعات جنسیت هست، بیشتر آشکار می‌شود. اگرچه این مستند کمک به فهم این مغالطه می‌کند لکن در نهایت پاسخی برای این پرسش اساسی ندارد: زن چیست؟ مستند در نهایت پاسخ این پرسش را امری شهودی و درون‌نگرانه ترسیم می‌کند. با این حال اعتقاد دارم که دستگاه معرفتی علامه طباطبایی، چارچوبی ایجاد می‌کند که پاسخ به این پرسش اساسی را بدون ارجاع آن به صرف شهود، امکان‌پذیر ساخته است. هم مفری از این مغالطه ایجاد می‌کند و هم پاسخی ایجابی به این مسئله بنیادین دارد. تماشای این مستند و دقت در مضامین مطرح شده در این مستند را به همه دوستان و دانش‌پژوهان حوزه مطالعات زن و خانواده و مطالعات جنسیت و علوم انسانی و اجتماعی، اکیدا پیشنهاد می‌کنم. 📝 استاد محمد رضا کدخدایی 📎 برای دیدن مستند کلیک کنید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#کلیپ ▪️شامگاه ۸ اردیبهشت در سبزوار، «حمیدرضا الداغی» که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه
♦️ توییت عجیب محسن برهانی حقوقدان، واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشت 🔸 ادبیات و استدلال عجیب وی موجب خشم برخی کار کاربران شده است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ توییت عجیب محسن برهانی حقوقدان، واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشت 🔸 ادبیات و استدلال عجیب و
| ♦️شهادت یا نفله‌گی؟ حقیقتِ قتلِ حمیدرضا الداغی کدام است؟ ✍🏼| ابوالفضل اقبالی ◾️ اخیراً «محسن برهانی» استادِ خودجسورپندار دانشگاه تهران در توئیتی ادعا کرده است که چون احکام پیچیده فقهی را در موقعیت دفاع از خطر رعایت نکرده، «نفله» (تعبیر گستاخانه ایشان است) شده و شایسته هیچ مدحی نیست. صرفنظر از اینکه این توئیت ایشان نشانگر عصبانیت و لجبازی او با مردم متدین ایران است، اما ببینیم آیا واقعا این ادعای ایشان درست است یا خیر؟ 🔹 فرض کنیم تنها داده در اختیار ما همان فیلم منتشر شده در فضای مجازی باشد. ماجرا چیست؟ یکی از چند اراذل و اوباش حاضر در صحنه با زور و رفتاری کاملا «متعرضانه» می‌خواهد دختری را با خود ببرد و خود دختر و رفیقش مقاومت می‌کنند (اکراه و عدم تمایل دختر به رفتن با آن پسر کاملا واضح است). جالبه که حتی رفیق خود آن پسر مزاحم (شریک جرم اصلی) هم در ابتدای فیلم مانع او می‌شود. در این حین یک شهروندی که عابر گذری است و متوجه این درگیری شده وارد صحنه می‌شود. تا اینجا چند نکته قابل ملاحظه است: 🔸 اولا مزاحمان آن دختر از اراذل باسابقه شهر سبزوار بودند و سبزوار هم شهرستان کوچکی است. در چنین جوامع کوچکی بعید نیست که اراذل و اوباش شهر افراد شناخته شده‌ای باشند. چنین افرادی معمولا هراس اجتماعی که نسبت بهشان وجود دارد سوءاستفاده‌های زیادی می‌کنند. اخاذی از مردم، تعرض به نوامیس و... رفتار شایع این اراذل است. بعید نیست در این صحنه نیز نوعی تعرض به آن دختر در حال رقم خوردن باشد. 🔸 ثانیا از هیچ کجای این موقعیتی که شاهد بودیم (از سطح درگیری اراذل با دختر تا نحوه ورود شهید الداغی به صحنه) بوی مرگ نمی‌آید. میزانسن صحنه در حد یک خصومت یا درگیری معمولی خیابانی است. حتی نحوه هجوم حمیدرضا به اراذل هم حاکی از این است که او حتی احتمال دست به چاقو بردن توسط آنها را نمی‌دهد و در اثنای درگیری غافلگیر می‌شود. لذا اساسا موضوع این اتفاق «دفاع مشروع در برابر خطر» نیست که برهانی از آن سخن می‌گوید. 🔸 ورود شهروند سبزواری به این صحنه کاملا با هدف تذکر و عتاب به فردی‌ست که در حال ایجاد مزاحمت برای یک دختر جوان است. (موقعیتی که به جز بی‌ناموس‌ها، بقیه نسبت به آن چنین واکنشی را نشان می‌دهند) مردهای باغیرت در مواجهه با چنین صحنه‌هایی، به دلیل زننده بودن نفس آن رفتار، همان ابتدا مواجهه‌ای عتاب‌گونه با مرد می‌کنند و معطل بررسی علت این رفتار یا نسبت میان مرد با زن نمی‌مانند. زیرا اساساً معتقدند چنین رفتاری حتی با همسر نیز در خیابان غلط زیادی کردن است. چه برسد با دختر و زن مردم. 🔸 حال باید از امثال محسن برهانی پرسید اگر چند لات گردن کلفت در خیابان متعرض دختر و همسر شما بشوند، انتظار شما از مردان حاضر در آن موقعیت چیست؟ بنشینند و چرتکه بیاندازند که آیا موازین فقهی دفاع از خطر در این موقعیت رعایت می‌شود؟!! یا اینکه حتی به قیمت جان و سلامتی خودشان هم که شده مانع اذیت و آزار ناموس شما شوند؟ البته من پاسخ سوالم را قبلا در توئیت‌های ایشان در دفاع از جنبش بی‌ناموس‌ها گرفته‌ام! 🔹 نکته پایانی: شهید سبزواری ما مقتول یک نزاع شخصی نشد که بگوییم خونش هدر رفت. رفتار او در آن موقعیت کاملا مسئولانه و اجتماعی بود و شهادتش نشانه حیات «مردانگی» و «غیرت» در جامعه‌ای است که دشمنانش سعی دارند واقعیت‌های آن را وارونه جلوه دهند. حتی لحظه‌ای به این حقیقت شک نکنید که اگر امثال حمیدرضاها را نفله خطاب کنیم عامدانه امنیت اجتماعی زنان را مخدوش ساخته‌ایم. 📕 به نقل از : کانال جنسیت و عدالت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ♦️ شهیدمطهری: «اگر می‌خواهید امربه معروف به شکلی غیرمستقیم بکنید، یک راهش این است که خودتان صالح باشید!» 📌 ۱۲ اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گرامی‌باد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ♦️ «هر موقع به این نتیجه رسیدید که مثل حمید تا تهش می‌ایستادید، آن‌وقت می‌توانید به خودتان بگویید مرد!» _ جلو نرو، شاید دعوای خانوادگی‌ست؟ شاید قضیه ناموسی باشد و آن پسر هم برادرش! اصلا به ما چه ربطی دارد... + ولی اگر غیر از این بود چه؟! اگر آن دختر نیاز به کمک من داشته باشد چه؟ _ این همه عابر اینجاست، اگر کمک بخواهد بالاخره یک نفر کمک می‌کند یا حداقل به پلیس زنگ می‌زنند... + اگر کسی نیامد چه؟! اگر پلیس دیر رسید و دختر را برده بودند چه؟! _ دیوانه‌ای؟! این‌ها سه نفرند و تو یکی! تازه از این لات‌ها بعید نیست چاقو هم داشته باشند!! + نمی‌توانم بایستم و ببینم با آن دختر اینگونه رفتار می‌کنند! _ به فکر یکدانه دختر خودت باش! اگر بلایی سرت بیاید دخترت چه می‌شود؟! + اتفاقا از ابتدایی که شاهد این ماجرا بودم دختر خودم را می‌دیدم که نیاز به کمک دارد... نمی‌توانم این جسارت‌ها را به ناموسم ببینم و کاری نکنم! و رفت... ▪️او رفت تا همه بدانند غیرت و حفظ ناموس با هر وجدان بیداری عجین است... او رفت تا به همه بگوید هنوز هم مردانی هستند که حرمت زنان و دختران این سرزمین را با هر مسلک و مرامی که باشند، محترم می‌شمارند... ▪️او رفت تا بگوید حتی اگر شما بی‌محابا و چشم بسته خود را به خطر بیندازید و به فکر عاقبت کار خود و دیگران نباشید، کسانی هستند که حسب وظیفه‌ی اخلاقی و انسانی جان خود را فدای نجات انسان‌ها کنند... او رفت و ما ماندیم با محاسبه‌ی نفس خود! ▪️آیا معنای ایثار چیزی جز این است؟! ▪️و این هنر مردان خداست... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔹اندیشکده مقصد برگزار می‌کند: 🔻ایده گفتار راه نو 🔰مواجهه فعال با چالش‌های هویتی زنان و تغییرات فرهنگ جنسی جامعه 🎙دکتر محمدرضا کدخدایی 📆جمعه، 15/ اردیبهشت/1402، ساعت 16 ▫️قم، اندیشکده مقصد 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ توییت عجیب محسن برهانی حقوقدان، واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشت 🔸 ادبیات و استدلال عجیب و
| 🗞 یک بام و دوهوای مدافعان زن، زندگی، آزادی ♦️ «در پی وقوع حادثه‌ی دلخراش سبزه‌وار که به شهادت حمیدرضا الداغی انجامید، برخی چهره‌های حامی غائله‌ی موسوم به زن، زندگی، آزادی همچون؛ محسن برهانی استاد اخراجی دانشگاه تهران، عمل غیورانه‌ی شهید در دفاع از دختران خشونت دیده سبزه‌واری کم ارزش عنوان کردند و با عناوین "نفله‌گی"، "فضولی" و... سعی در تخطئه این عمل ارزشمند نمودند.» ▪️تا قبل از حادثه‌ی سبزه‌وار و به شهادت رسیدن شهید حمیدرضا الداغی، عده‌ای از جامعه شناسان که همراه با غائله‌ی زن، زندگی، آزادی بودند، «حجاب» را نمود مردسالاری در ایران عنوان می‌کردند که حق زن بر بدنش را سلب می‌نماید. اما همراهان این نظریه‌پردازان امروزه، هزاران انگ بر دختران آن شب حادثه می‌زنند و با این ادعا که انتخاب آنان همراهی با آن پسران بود، عمل ارزشمند شهید را فضولی قلمداد می‌کنند! کاش این آقایان نظریه پرداز و دلسوز زنان یکبار بگویند دقیقا به کدام مسلک و مکتب فکری تعلق دارند؟! حتی معتقدین به مکاتب مادی‌گرایانه‌ی غربی همچون فمینیستها نیز هنگامی که صرفا فیلم حادثه‌ی سبزه‌وار را ببینند، از مصادیق آشکار آزارجنسی sexual harassment تلقی می‌کنند، زیرا عناصر «زور» و «تهدید» با ابزار خشونت مردان، قمه‌کشی، عربده‌کشی و سوء استفاده از قدرت بندی مردانه در راستای اعمال زور به دختران به وضوح قابل ادراک است! بر این اساس زن حق دفاع از بدن خود را دارد اما چگونه وقتی توان و یارای این امر را به لطف ندارد؟! ▪️نقص نظری و دیدگاهی مکاتب نظری غربی همچون مکاتب فمینیستی در ارائه راهکار، در گرو عدم تبیین منزلت زن مشخص می‌گردد! این درحالی‌است که در اسلام زن دارای کرامت‌است هم نفس او و هم جسم او و هیچکس حتی زن حق ندارد این کرامت را بشکند. بر این اساس آیت الله جوادی آملی کرامت زن را حق‌الله می‌دانند و بر این اساس تمام مردم اعم از زن و مرد در جامعه و خانواده موظف به حفظ و دفاع از این کرامت هستند! پس شهید عزیز و سعیدِ ما، شهید حمیدرضا الداغی، وظیفه‌ی اسلامی خود در دفاع از دختران خشونت دیده را انجام داد. دفاعی که بازدارندگی قابل توجهی در ایجاد آزارهای جنسی مشابه در آینده علیه زنان و دختران را در معابر و خیابانها میتواند داشته باشد اما گویا این بازدارندگی به مذاق برخی خوش نمی‌آید! ▪️می‌بینیم که از منظر غربی خصوصا فمینیسم و از منظر اسلامی عمل شهید الداغی نه تنها باطل و نفله‌گی و فضولی نیست بلکه ارزشمند و قابل تقدیر است. خون شهید بزرگوار عیار ادعاهای طرفداری عده‌ای بزدل از زنان و حقوق شهروندی‌شان را به خوبی مشخص نمود. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@aarezanan_ir|
| ♦️یکی از مؤلفه‌های فرهنگ رسانه‌‌ای جایابی و ایفای نقش در متن جامعه نمایش است تا همواره بقا و دیده‌شدن تضمین شود. شخصیت سلبریتی و رفتارهایی که انجام می‌دهد همانند متنی متشکل از انواع نشانه‌ها، درون همین جامعه نمایش قابل شناسایی و تحلیل است. 🖇 مطالعه یادداشت کامل 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#سرمقاله «سلبریتیسم و تأثیر آن بر مسائل زنان در ایران» ◾️«سلبریتیسم»، پدیده نوظهور نشأت ‌گرفته از ف
| 🔶️ چراییِ همراهیِ سلبریتی در اعتراضات 📋 ✍🏼| دکتر تینا چهارسوقی امین 🔸حتماً به دفعات شاهد موج‌سواری سلبریتی‌ها بر روی انواع موج‌های اجتماعی و سیاسی بوده‌ایم. این یادداشت مختصر سعی دارد صورت‌بندی علمی‌تری از چراییِ این موج‌سواری‌ها بر مبنای فرهنگ شهرت ارائه دهد؛ زیرا تأثیر این تحرکاتِ سلبریتی‌ها در کوتاه‌مدت بر جهت‌دهی و هیجانی شدن موج‌های سیاسی و اجتماعی یا جریان‌های اعتراضی، و در طولانی‌مدت نیز بر تغییرات سبک زندگی افراد موثر است. 🔹یکی از مؤلفه‌های فرهنگ رسانه‌‌ای جایابی و ایفای نقش در متن جامعه نمایش است تا همواره بقا و دیده‌شدن تضمین شود. شخصیت سلبریتی و رفتارهایی که انجام می‌دهد همانند متنی متشکل از انواع نشانه‌ها، درون همین جامعه نمایش قابل شناسایی و تحلیل است. بنابراین بدون دست‌آویزی به نشانه‌های به روزِ این جامعه نمایش و موج‌سواری بر آنها، سلبریتی به حاشیه رانده می‌شود و حاشیه رانده شدن برای سلبریتی یعنی به نوعی فراموشی در اذهان. اگر با ادبیات نظری لوتمان به این مهم نگاه کنیم، سپهر نشانه‌ایِ فرهنگ متشکل از مرکز و پیرامونی است که متن فرهنگی در مرکز آن تولید شده و به تثبیت می‌رسد و در فضای پیرامون است که آشوب و بی‌نظمی فرهنگی تهدید می‌شود. گاهی سلبریتی با استفاده از بی‌نظمی‌ها و آشوب‌های فرهنگی موجود در فضای پیرامون سپهر فرهنگی، می‌کوشد تا خود را به مرکز آن نزدیک کند. این تلاش برای نزدیک شدن به مرکز لزوماً در جهت دست‌یابی به ابزارهای تولید ارزش‌های فرهنگی اصیل و یا نزدیک شدن به مرکزیت قدرت نیست، بلکه بیشتر در راستای جلب توجه، دیده شدن و ابراز وجود در سطحی بالاتر است. 🔸 از واقعیات تلخ عصری که در آن زندگی می‌کنیم این است که شهرت ارزش بالاتری از مسئولیت اجتماعی دارد. فرهنگ شهرت یکی از جلوه‌های مهم فرهنگ رسانه‌ای است؛ از همین رو برای سلبریتی‌ها اموری که موجب تقویت شاخصه‌های رسانه‌ای آنها می‌شود، اهمیت فراوانی دارد. لذا این افراد انواع مسئولیت‌های اجتماعی را به مثابه ابزاری به خدمت ارتقای سطوح دیده شدن خود در می‌آورند. بنابراین دست‌آویزی به شکلِ ابزاری شده مسئولیت‌های اجتماعی به همراه توسل به فعالیت‌هایی که نظم مسلط بر محیط پیرامون سپهر فرهنگی را به چالش کشیده‌اند، سلبریتی را به عنصری نمادین تبدیل می‌کند که گویا یک کنش‌گرِ پیشرو یا یک الگویِ معترضِ اجتماعی است. به عبارتی دیگر، این دو عامل از سلبریتی در حالی یک کنش‌گر معترضِ فرهنگی می‌سازد که در چرایی و اصالتِ ارزش‌ها و بنیادهای اعتراضی او تشکیک وجود دارد. 🔹ارزش‌های مردمِ معمولی و غیر سلبریتی در به چالش کشیدنِ نظم مسلطِ فضای پیرامونی در سپهر فرهنگی، حتماً با سلبریتی‌ها متفاوت است، چرا که نیاز به دیده شدن و حتی به رسمیت شناختنِ نیازها و مطالبات آنها با افراد سلبریتی متفاوت است. این به معنی جدا دانستن سلبریتی‌ها از بدنه عمومی مردم نیست بلکه به معنی این است که آنان برای حفظ بقا و ارزش‌های سلبریتیزه شده خود به ناچار در سطح متفاوتی ایفای نقش می‌کنند. اما برای داشتن بدنه هواداری خود در میان عموم مردم و بسط محبوبیت‌شان، فعالیت‌های نمادین خود را در راستای برهم زدن آن نظم مسلط، به فعالیت‌های عموم مردم نزدیک می‌کنند و همان کنش‌های اعتراضی را تقلید می‌کنند. در این مرحله دیگر اصالت یا صحت آن کنش‌های اعتراضی مهم نیست. یعنی اصلاً برای سلبریتی اعتبارسنجیِ کنش‌های اعتراضی یا پویش‌های نمادینِ اعتراضی محل بحث نیست، بلکه انجام آن تحرکاتی که در موج اعتراضیِ ایجاد شده آنها را برجسته‌تر و مهم‌تر جلوه دهد، مهم می‌نماید. در این بین هرچه حرکت نمادینِ انجام شده چشمگیرتر و رادیکال‌تر باشد، به ضرب آهنگ محبوبیت و بلندتر شدن صدای به اصطلاح اعتراضیِ سلبریتی کمک بیشتری می‌کند. 🖇 ادامه دارد... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✳️ پژوهشکده زن و خانواده با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار می کند: ✅ نخستین پیش نشست بین المللی از: کنفرانس بین المللی "خانواده مقاوم"؛ چالش های اخلاقی در جهان متحول ◀️ سخنرانان: 🔹دکتر فریبا علاسوند 🔸 دکتر طلال عطریسی 🔹دکتر سحر مصطفی 🔸دکتر نوال خلیل 🔹دکتر محمد محسن علیق ⏰ زمان: پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 (4 مه 2023) ساعت 16:00 (به وقت بیروت) 16:30(به وقت تهران) ✔️ لینک‌ حضور مجازی در نشست 📎https://meet.google.com/rod-cicz-osj 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
4.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🗞 بلایی به نام تماشاگری 📌 اصطلاح تماشاگر بودن "Bystander effect" نمایانگر یکی از معضلات زنان در غرب و کشورهای خو گرفته با فرهنگ غربی می‌باشد. «تماشاگر» به شهروندانی می‌گویند که هنگام مواجهه با مزاحمت‌ها و آزارهای جنسی علیه زنان در هر سطحی واکنشی مداخله‌گرانه در راستای دفاع از زنان ولو در قالب تماس با پلیس و گزارش مزاحمت انجام نمی‌دهند. 🖇 یادداشت کامل 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|