May 11
#رصد_نامه
✅ آنچه در محافل اندیشهورزی و خبری حوزه زنان و خانواده گذشت؛
🌱طبیعی ترین و فطری ترین کار زن| مقام معظم رهبری
🖇 اینجا بخوانید
🌱نامهای از امام رضا به امام جواد| مقام معظم رهبری
🖇 اینجا بخوانید
🌱مسائل هرکشور و منطقه باهم فرق دارد| استاد حمید پارسانیا
🖇 اینجا بخوانید
🌱خداوند میفرماید نگاهتان را به اتفاقات زندگی اصلاح کنید| آیت الله میرباقری
🖇 اینجا بخوانید
🌱منظور از ظاهر و زیبایی در ازدواج چیست؟| سیدکمیل حسینی
🖇 اینجا بخوانید
🌱محصول توافق سران| محمدصادق کوشکی
🖇 اینجا بخوانید
🌱پشت و پناه اجتماعی| محسن قنبریان
🖇 اینجا بخوانید
🌱تحلیل اجتماعی پیمایش حجاب| مهدی جمشیدی
🖇 اینجا بخوانید
🌱جرئت دفن پیکر امام جواد(ع) را هم نداشتند| شهید مطهری
🖇 اینجا بخوانید
🌱هشدار پیرامون انقلاب جنسی در ایران| یوسف اباذری
🖇 اینجا بخوانید
🌱بازسازی بردهداری مدرن در نظام بینالمللی| دکتر عبدخدایی
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از رسانه نخبگانی بانوان
نشست عصر زنان - رسانه نخبگان زنان.mp3
26.53M
#صوت_نشست
🔸🔸 سلسله نشستهای مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (۴)
موضوع:
🔹 مسئله حجاب در جمهوری اسلامی و خلأهای لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب
با ارائه:
🔻 آقای دکتر سیدکمیل حسینی؛ مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه زیست جنسی و جامعه
🔻 حجتالاسلام والمسلین سیدعلی خانمحمدی؛ فعال اجتماعی و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب
📆 برگزار شده در: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
#رسانه_نخبگانی_بانوان
@rnb1402
#پایگاه_تخصصی_عصر_زنان
@asrezanan_ir
#لایحه_حمایت_از_فرهنگ_عفاف_و_حجاب
عصر زنان
📌 «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» باهمکاری «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار میکند: ♦️ سلسله نشستهای
صوت بالا، مرتبط با این 👆 نشست مجازی است
عصر زنان
#اختصاصی ♦️ دوره جامع «مستوره ۲» ماجرای پیـــدا و پنـــهان زن ایرانی در عصــر قاجار ♦️ «گذشته چ
#برنامه_دوره
♦️ دوره جامع «مستوره ۲»
ماجرای پیدا و پنهان زن ایرانی در عصر قاجار
▪️ برنامه دوره، به تفکیک سرفصلها خدمت مخاطبین معرفی میشود:
♦️ سرفصل اول:
▪️درسگفتار
📌 دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲
▫️عصر قاجار و مسألهبودگی زنان
▫️زنان قاجار، مشارکت سیاسی و اجتماعی
📌 سهشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲
▫️پوشش زن ایرانی در دوره قاجار
▫️تطور حیات فرهنگی و اجتماعی زنان در دوره قاجار
📌 دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲
▫️شبستان (حرمسرا) در عصر قاجار
▫️اخلاق جنسی حاکم بر جامعه دوره قاجار
📌 سهشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲
▫️زنان قاجار و آموزش عمومی
♦️ لینک ثبت نام:
http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/
♦️ کدتخفیف نیمبها برای مخاطبین عصر زنان
ms_asrezanan
♦️ با مشارکت:
• مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
• مدرسه فکرت
• دانشگاه باقرالعلوم
• پژوهشکده باقرالعلوم
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#برنامه_دوره
♦️ دوره جامع «مستوره ۲»
ماجرای پیدا و پنهان زن ایرانی در عصر قاجار
▪️ برنامه دوره، به تفکیک سرفصلها خدمت مخاطبین معرفی میشود:
♦️ سرفصل دوم:
▪️ارائه و تحلیل آثار زننگار
📌 پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲
▫️جریده فریده
▫️خاطرات تاجالسلطنه
📌 پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۲
▫️چادر کردیم رفتیم تماشا
▫️خانم! فردا کوچ است
♦️ لینک ثبت نام:
http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/
♦️ کدتخفیف نیمبها برای مخاطبین عصر زنان
ms_asrezanan
♦️ با مشارکت:
• مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
• مدرسه فکرت
• دانشگاه باقرالعلوم
• پژوهشکده باقرالعلوم
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#برنامه_دوره ♦️ دوره جامع «مستوره ۲» ماجرای پیدا و پنهان زن ایرانی در عصر قاجار ▪️ برنامه دوره، به
#برنامه_دوره
♦️ دوره جامع «مستوره ۲»
ماجرای پیدا و پنهان زن ایرانی در عصر قاجار
▪️ برنامه دوره، به تفکیک سرفصلها خدمت مخاطبین معرفی میشود:
♦️ سرفصل سوم:
▪️ارائه و نقد
📌 پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲
▫️«نقد دیدگاه»
دیدگاه خانم افسانه نجمآبادی
📌 سهشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲
▫️«نقد فیلم»
واکاوی زن در عصر قاجار همراه با نگاه انتقادی به سریال جیران
📌 پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲
▫️ «نقد کتاب»
کتاب سیاستهای جنسی در ایران مدرن
♦️ لینک ثبت نام:
http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/
♦️ کدتخفیف نیمبها برای مخاطبین عصر زنان
ms_asrezanan
♦️ با مشارکت:
• مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
• مدرسه فکرت
• دانشگاه باقرالعلوم
• پژوهشکده باقرالعلوم
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 حتی الفاظ انگلیسی خطاب به زن محترمانه نیست!
📌 «به گزارش گاردین، مدرسهای در لندن القاب "sir" و "miss" را در راستای مبارزه با فرهنگ زنستیزانه در انگلیس کنار گذاشته است. "جیمز هندزکام" در جلسه کالج فرم ششم هریس وستمینسر در مرکز لندن گفت: کلمهی "sir" یادآور قهرمانیهای مردانی چون "سِر لنسلوت" و "سر گالاهاد" است و این درحالی است که "miss" به معنای دختر کوچک و یا خدمتکار فروشگاه ادواردویی میباشد!»
🔹 در عصر قبل از عصر روشنگری و انقلاب فرانسه، مجادلات جنسیتی غرب یک سویهاش به کلمات و ادبیات غرب در کشورهایی چون انگلیس، ایتالیا و فرانسه میرسید. این مجادلات پس از انقلاب فرانسه و تا به امروز که در عصر پستمدرن به سر میبریم وجود دارند. برای مثال یکی از انتقادات زنان پس از انتشار اعلامیهی حقوق بشر و حقوق شهروندی فرانسه در سال ۱۷۸۹ آن بود که چرا با استفاده از واژهی human کمافی السابق زنان را در دایرهی شهروندان و بشر محسوب نکردهاند. علت امر، ساختار و کاربرد این واژه بوده است. بابت این اعتراض بسیاری از زنان به تیغ گیوتین سپرده شدند. حتی واژگانی که در حال حاضر نسبت به زنان به کار میرود، همچون "woman" و "women" برگرفته از واژهی "man" است و زن را منتصب به مرد مینماید بهگونهای که برای شخصیت او هیچ جایگاهی بدون مرد قائل نیستند.
🔸 آنچه مسلم است تأثیر بار معنایی کلمات بر ذهنیت بشر و در نتیجه شکلگیری اصول و ساختار تعاملات میان مردمان در جوامع است. در اسلام توصیهی اساسی به استفاده از کلمات مناسب شده است: «وَ قولوا لِلنّاسِ حُسنی / با مردم با خوش زبانی سخن بگویید /بقره ۸۳». با جست و جو در ادبیات فارسیمان شاهد کلمات اشارهای مناسب و زیبا برای خواندن زنان و مردان هستیم؛ (بانو/خانم) و (جناب/ آقا). متاسفانه این روزها ورود کلمات بیگانه خصوصا اصطلاحات انگلیسی در فرهنگ محاورهی مردمانمان سبب شده است تا بیش از پیش امکان سیطرهی فرهنگ غرب بر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامیمان مطرح شود. فرهنگ غربی که حتی در اصطلاحات معمول روزانهاش نگاههای تحقیرآمیز به زن روا میدارد و این خود از اصلیترین عوامل شکلگیری ذهنیتها و رفتارها در تعاملات با زنان در فرهنگ غرب میباشد.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 شکلی جدید از جنگهای داخلی
📌 «به گزارش The Post Minnellial در جمعه گذشته، صدها نفر از والدین، کودکان و متحدان نگران در اتاوا گرد هم آمدند تا در اعتراض به آموزش در مورد تلقین محتوای LGBTQ در مدارس شرکت کنند.
در جریان این اعتراض، دانشآموزان مسلمانزاده که از تلقین جنسیتی در کلاسهایشان خسته شده بودند، پرچمهای پراید را (نماد ماه ژوئن که همجنسگرایان درسال ۱۹۶۷ در آن اعلام موجودیت کردند) زیر پا گذاشتند و تشویق جمعیت را برانگیختند. اعضای این مذهب (اسلام) اخیراً در مبارزه با ایدئولوژی جنسیتی مدرن به همتایان مسیحی خود پیوستهاند، واقعیتی که بسیاری از مترقیان را گیج کرده است.
نظرات یک معلم دبیرستان در ادمونتون اخیراً در فضای مجازی منتشر شد. در فایل صوتیِ فاش شده از او شنیده می شود که دانش آموزان مسلمان را به دلیل همراهی نکردن با پراید سرزنش می کند.»
🔸 رویکرد خبر بگونهای است که صرفاً گروههای مسلمان و مسیحی به سیاستهای جنسیتی نظام آموزشی غرب معترضند و چنین تلقی میکند که این گروهها خصوصا مسلمانان به لحاظ تمدنی عقب مانده هستند، اخلاقیات و فرهنگ را نمیدانند! مسلمانان در غرب گروههای اقلیتی محسوب میشوند و به دلیل تبلیغات منفی که علیه اسلام و مسلمانان که توسط دولتهای غربی وجود دارد، اعمال و رفتار و تفکرات آنان عقب افتاده انگاشته میشود؛ بر همین اساس اعتراضاتشان با رفتارهای تحقیرآمیز و برچسبهای غیر اخلاقی در غرب مواجه میشود.
🔹 اما این خبر نادرست است. تمام والدین معترض به سیاستهای آموزشی جنسیتی مسلمان نبودند بلکه بخش قابل ملاحظهای از مردمانی با دینهای مختلف بودند. نیکی هیلی کاندید ریاست جمهوری آمریکا نیز یکی از همین چهرههای غیرمسلمان است که چندی پیش مخالفت خود را در رابطه با LGBTQ ها اعلام نموده بود.
🔸 بشریت خطر را درک کرده است. خطری که تحت لوای عدالت جنسیتی انحرافات جنسی را هویت جنسیتی نامید و به مردم تزریق نمود. این مسئله ناشی از فطرت انسانی است، لذا شاهد آن هستیم که طیفهای مختلفی از مردم نسبت به این انحراف مواضع سرسختانهای میگیرند حتی در خارج از کشور! این اتفاق سبب جنگ و درگیریهایی شده است که لزوما در سطح خیابانی و محدود به چندین مشت و لگد نمیماند، بلکه به سلاحهای گرم و سرد و مواجهات گروهی نیز خواهد رسید. حالتی که مردم عادی برای رهایی از وضعیت برآمده از حمایت انحرافات جنسی LGBTQ ، خود اقدام به حذف این گروه مینمایند. گروهی که قربانی اولیه سیاست برابری جنسیتی است! این اتفاق دستاوردی تازه برای سیاستمداران آمریکایی نیز محسوب میشود زیرا درگیریهای احتمالی آتی منجر به کنترل کشورهایی که زیر گردهی به رسمیت شناختن LGBTQ رفتند، میشود، افراد زیادی از پرداختن به مفاسد کلان سیاسی، جنگی، اقتصادی جامعه فاصله خواهند گرفت و در گرداب بی سرانجام هویت جنسیتی غربی فرو میروند. این اضمحلال فکری و کاهش توان فیزیکی سبب جدایی بسیاری از مردم از پیگیری عملکرد دولتها و مجالس قانون گذاری میشود.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
#بازنشر
♦️ تصویر زن مسلمان در رسانههای اروپا: خانهنشین، بیسواد، منزوی و بازیگر نقش قربانی!
🔹 تحقیقات نشان میدهد نگاه اغلب رسانههای اروپایی به زنان مسلمان با پیشداوری و تعصب همراه است. در بررسی محتوایی از این رسانهها، زنان مسلمان هیچگاه براساس تواناییها و ویژگیهای مثبت خود معرفی نمیشوند و تصاویر و عبارتهای کلیشهای درباره زنان مسلمان، صفحات مطبوعات و رسانههای آلمانیزبان و انگلیسیزبان در اروپا را پر کرده است؛
🔸 واژههایی همچون زنان محروم، مسلمانان خطرناک و... تنها بخشی از عبارتهای کلیشهای است که رسانههای مختلف درباره زنان مسلمان به کار میبرند...
🔹 در اغلب رسانههای اروپایی، خانوادههای مسلمان شامل مردانی شاغل و زنانی است که مسئول تربیت فرزندان خود هستند. به گواه رسانهها، مردان مسلمان در مراقبت از فرزندان سهم چندانی ندارند و زنان کمتر به فکر فعالیتی در خارج از خانه هستند.
🔸 اکثر رسانههای جمعی، چنین نقشهایی را برای زنان و مردان ترسیم میکنند و به تولید و گسترش کلیشهها علیه مسلمانان دامن میزنند.
رسانههای جمعی همچنین تصویری غلط از فرهنگ اسلامی ارائه میدهند و این در حالی است که بسیاری از مسلمانان معتقدند که این تصاویر کلیشهای بازگوکننده واقعیت زندگی آن ها نیست و بسیاری از آن ها فرصت ارتباط مستقیم با سایر شهروندان و توضیح واقعیت دین و زندگی خود را ندارند...
🔹 در رسانههای تصویری نیز همواره تصویری منفی از زنان مسلمان ارائه میشود. در اکثر برنامههای تلویزیونی، حجاب زنان به عنوان سمبل ظلم به آنها معرفی میشود. در این برنامه ها اغلب به تحصیلات پایین زنان مسلمان، نگاه سنتی خانوادهها و خطراتی که زنان مسلمان را تهدید میکند، اشاره شده است.
🔸از سوی دیگر، همواره در رسانهها، زنان مسلمان به عنوان زیردستان مردان خانواده دیده میشوند و اسلام عامل تبعیض جنسیتی در جامعه معرفی میشود. همچنین زنان مسلمان در اغلب گزارشها، نقش قربانی و یا نقش عاملی خطرناک را دارند...
🔹 در مجموع، بررسی محتوای این رسانهها نشان میدهد که آنها واقعیت موجود را نمایش نمیدهند. زنان مسلمان هیچگاه در رسانهها براساس تواناییها و ویژگیهای مثبت خود معرفی نمیشوند، آنها حتی فرصت کافی ندارند تا خود را به شکلی درست در جامعه معرفی کنند و در اکثر مواقع زنان مسلمان مجبورند که بهخاطر باورها و عقایدشان از فعالیتهایی که دارند، دست بکشند...
🔸 رسانههای فارسیزبان معاند نیز دقیقاً به همین منوال، چنین تصویری را از زن مسلمان در ذهن زنان و دختران ایرانی مخاطب خود ساخته و آنها را وادار به طغیان می کنند...
📝 «بر اساس نتایج تحقیقات لیلا هاساکویچ دانشجوی رشته روزنامهنگاری و ارتباطات در دانشگاه وین منتشر شده در نشریه اسلامی تسایتونگ آلمان»
#ژئوپلیتیک_رسانه
📚 منبع:
@geraliit
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
✅ انجمن علمی زن و خانواده برگزار میکند:
✳️ سلسه نشست های علمی نقد و بررسی « نقد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان»
◀️نشست اول: بررسی حقوقی لایحه
🔹 ارائه بحث:
✔️ حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی جورکویه "عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی"
✔️ دکتر حسینعلی بای "عضو کارگروه حقوق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس"
✔️ حجت الاسلام و المسلمین مهدی سجادی امین "عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده و عضو انجمن علمی زن و خانواده"
🔸 دبیر علمی:
✔️خانم هاجر عساکره "دانشجوی دکتری مطالعات اسلامی زنان"
📅 زمان: شنبه سوم تیرماه 1402 ساعت 10
📍بلوار الغدیر، کوچه 10، پلاک 5، پژوهشکده زن و خانواده، طبقه ششم سالن جلسات
🔹 پخش به صورت مجازی از طریق لینک
📎https://www.skyroom.online/ch/skyuser/wrc
📌کانال انجمن علمی زن و خانواده در ایتا:
🆔 https://eitaa.com/anjomanzkh
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan|
عصر زنان
#اختصاصی ♦️ دوره جامع «مستوره ۲» ماجرای پیـــدا و پنـــهان زن ایرانی در عصــر قاجار ♦️ «گذشته چ
#برایمطالعه| چرا مستـــوره، چرا تاریخ اجتمـــاعی زنان عصر قاجـــار؟
▫️با توجه به مواجهـــهی جدی ایـــران با غرب در دوره قاجـــار، نظـــم و صورتبنـــدی پیشیـــن زیستِ جامعهی ایـــرانی با مســـألههای جدیای روبـــرو گشت. بسیـــاری مفاهیم از جمله پیشـــرفت و ترقی، اداره و حکـــومت، قانـــون، آزادی و عـــدالت و برابری، آموزش، زن و... در نظام معنـــایی جدیدی باز تعریف شد، بهگونهای که ادامـــهی ادراکِ نهادینه شده و ادبیـــات گفتمانی ِگذشته نبودند. درنتیجهْ، بررسی و تحلیـــلهای تاریخی از این عصـــر، امکانی را برای مقایسه شرایط و تبییـــن سهم هر کدام از مؤلفههای سنت یا تجدد در مســـائل جامعه فراهم مینماید. در این میان فهمیدن نسبتی که اســـلام با هر کدام از آنها برقـــرار میکند، در دستیابی به نظـــم جدید سازگار با فرهنگ و تاریخ انسان ایـــرانی، بسیار حائـــز اهمیت است.
▫️ در بحث «تاریـــخ اجتماعی زنان» نیز با توجه به ورود مدرنیته به ایـــران که آغازگر تغییرات جدی در زیســـت و عاملیت زنـــان ایرانی بوده، تمرکـــز بر «عصـــر قاجار» بهعنوان نقطه شـــروع صورتبندی جدید، حائـــز اهمیت است و فضای بهتـــری را برای تبیین کنشـــگری زنان و یافتن سهم مؤلفههای اســـاسی هویت انسان ایرانی از جمله اســـلامیت، ایـــرانیت و تجـــدد در سامان جدید زندگی او فراهم خواهد آورد.
ضمن اینکه در باب مسئلهی این روزهای زن ایـــرانی و روایـــتهای متعددی که از ســـرشت و سرنوشت او ارائه میشود، نیاز به مـــرور تجربیـــات زن ایرانی در ادوار گذشته داریم تا با الگـــوهای متکثر و متنوع زیست و عاملیت زن ایـــرانی در تاریخ بیشتر آشنـــا شویم و از جمـــود و تنگنظری در پاسخ به پرسش امـــروز رهایی یابیم.
🔻بنابراین دوره «مستـــوره» که روایتی از «پیدا و پنهان زن ایـــرانی در عصر قاجار» است، درصدد آن است تا با روایـــت زن در بافت نظـــم جنسیتی و در بستر تحـــولات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، وجـــوه ناپیدای زیست زنانه در این دوره تاریخی را بازگو کرده و به بررسی چگـــونگی تطـــورات رویکردی در توصیف مســـألهها و پاسخهایش در این دوره بپردازد.
لذا در این برنامه که دومین گام از «پرونده تاریخ اجتماعی زنان» است با یک ترسیم کلی از نظم سیـــاسی، اجتماعی و اقتصـــادی، به بررسی موضـــوعات در سه حیطه کلی فرهنـــگ، اقتصاد و سیاست و نظام مسائل ذیل آن خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم کرد، روایتی تاریـــخی از زن ایـــرانی در عصـــر قاجـــار ارائه دهیم.
#مستوره
#زن_ایرانی
#عصر_قاجار
#تاریخ_اجتماعی_زنان
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
@sch_negah
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 آزادی روابط جنسیِ اجباری!
📌 «به گزارش یورو نیوز مدارس ایرلند شمالی به دلیل اینکه همجنسگرایی و روابط آزاد جنسی را اشتباه میدانند و به دانش آموزان خود نادرست بودن این رفتارها را تعلیم میدهند، توسط رئیس کمیسیون حقوق بشر ایرلند شمالی مورد شماتت و توبیخ قرار گرفتند. این درحالی است که اسقف "دونال مک کئون" در مصاحبه با بیبیسی به نوعی با ابراز نگرانی در رابطه با جرم انگاری احتمالی برای افرادی که دروس آزادی روابط جنسی را نمیدهند، همسویی و حمایت خود از عدم اموزش روابط آزادی جنسی در مدارس ایرلند شمالی را اعلام نمود.»
🔹 در تاریخ غرب، معمولا رنسانس به عنوان نقطه عطف تمدن غرب مورد ستایش نظریهپردازان غربی است. علت این مدح قائل بودن به "آزادی" انسان و محور بودن فردیت انسانهاست. اما مرور آنچه در سیاستهای اجرایی مبتنی بر همین قواعد اومانیسم و نظام فکری حاکم بر غرب مشاهده میکنیم تضیع آزادی انتخاب و اختیار انسانها در برگزیدن راه زندگیشان است. اجبار در زیست یک سبک زندگی آسیبزا و اجبار در عدم بازگویی مضرات این سبک زندگی علیرغم شعارهای ادعایی عقلگرایانه عملی خلاف منطق آزادی است. انسانها حق دارند که مضرات و مزایای سبک زندگیهای مختلف را بدانند و آن راهی که منجر به کسب آرامش، پیشرفت و نشاط شان میگردد را برگزینند.
🔸 علیرغم آنکه افرادی چون مارکس معتقد بودند "دین افیون تودهها است" و بر این اساس حملات ناجوانمردانه بر پیکره دین وارد مینمودند، آنرا عقب مانده میخواندند؛ زیرا سبک زیست آزادانه را بر مردمان بسته میدانستند؛ اما امروز شاهد تنگنا و خفقانی غیر منطقی در زیست بشریت هستیم.
🔹 زیست دینمدارانه که "عفت" را سرمنشأ زندگی پیروزمندانه توام با نشاط، امنیت خاطر و آرامش میداند، علیرغم آنکه بارها توسط طرفداران محوریت انسان و با شعار آزادی محکوم به عقب ماندگی گشته است، اما سبکهای مختلف زندگی را با معیار الهی منطبق بر فطرت انسان معرفی کرده، خوب و بد را ترسیم کرده و مردم را به سوی زیست خوب فرا میخواند.
🔸 نشاط اجتماعی در گرو نشاط فردی است و این امر جز با انتخاب صحیح رخ نمیدهد! حال آنکه چرا نهادهای بینالمللی همچون سازمان ملل و دیدهبان حقوق بشر این سازمان نسبت به زیست پرنشاط فردی و اجتماعی بی تعهد است و نسبت به سیاستهای غلط کشورها بارها سکوت کرده است؟! سکوت در رابطه با افزایش تجاوز به زنان و دختران در آمریکا و انگلیس علیرغم آموزشهای جنسی و مدح روابط آزاد!
آیا تمام این سیاستگذاری ها سیاسی و در راستای تحقق ایدهآلهای گروهی حداقلی است که اکثریت انسانها را به ورطهی بدبختی میکشاند؟
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
🔺به همت دبیرخانه همایش بین المللی حقوق بشر آمریکایی و با همکاری شبکه اینترنتی سفیر و ارگان های همسو برگزار می شود:
«دومین همایش بینالمللی بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی»
🔰سخنرانان همایش:
🔻جناب آقای دکتر دهقان، معاون حقوقی ریاست جمهوری
🔻جناب آقای دکتر کدخدایی، عضو شورای نگهبان
🔶 مهمانان ویژه: سرکار خانم مرضیه هاشمی فعال حقوق بشری
🕕زمان: ۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰
☑️مکان: سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی
📣جهت حضور در همایش نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۳۵۱۳۲۲۰۹۰ ارسال نمایید.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 پیش به سوی انتخابات یا التهابات؟!
📌 «آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات شد» خبری که طی چندروز گذشته در رأس اخبار رسانهها قرار گرفت. برای تحلیل چرایی این انتخاب باید قدری به عقب رفت و تحولات اخیر این جبهه را مورد مداقه قرار داد.
🔹 جبهه اصلاحات که در آستانهی انتخابات ۹۹ و به هدف هدایت انتخاباتی احزاب اصلاحات جایگزین شورای عالی سیاستگذاران اصلاحطلبان شد، با ریاست بهزاد نبوی کار خود را شروع کرد. بهزاد نبوی اما در اسفند ماه گذشته از سمت خود استعفا داد. اگرچه به گفتهی نبوی علت این استعفا ضعف جسمی بوده، اما شواهد امر نشان از چند پارگی و دریوزگی در درون جبهه اصلاحات دارد. بعد از انتخابات ۱۴۰۰ که کاندیدای مورد نظر بیش از نیمی از احزاب حاضر در جبهه اصلاحات که از حمایت خاتمی نیز برخوردار بود، نتوانست اعتماد مردم را به این جبهه جلب کند و میزان آرایی که به سبد این کاندید سرازیر شد خبر از یک شکست مفتضحانه برای جناح اصلاحات داشت، انتقاداتی را به سمت رئیس این جبهه روانه کرد. به گونهای که برخی خبر از مرگ اصلاحات داده و این ژنرال پیر را فاقد تواناییهای لازم سیاسی دانستند. همین امر سبب نقد تند برخی چهرههای رادیکال اصلاحات نسبت به عملکرد نبوی گردید. به عنوان مثال سعید حجاریان بعد از انتخابات ۱۴۰۰ نوشت: «اصلاحات صندوقمحور مُرد! اما قبل از تدفین شکوهمند باید به اتاق تشریح برده شود تا علت مرگ روشن شود. آیا مرگ به علت کهولت سن بوده است یا میتوان رد پای قاتل یا قاتلانی را پیدا کرد؟» اما به اذعان یکی دیگر از فعالان اصلاحطلب «محافلی که از بیرون جبهه اصلاحات تصمیم میگیرند، او را کنار زدند».
🔸 سید محمد خاتمی نیز در بیانیهی اخیر خود با بیان اینکه «اصلاح طلبی به شیوه و روال تجربه شده... اگر نگوییم ممتنع شده است دست کم به صخره ستبر بن بست برخورد کرده است و مردم هم حق دارند از آن مثل خود نظام حاکم نومید شوند.» به از دست رفتن وجههی اصلاحات در میان مردم و به بنبست رسیدن این جناح سیاسی اذعان کرد. از سوی دیگر آقای جوادی حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی، پیش از انتخاب آذر منصوری، راهکار برون رفت اصلاحات از این بنبست سیاسی را، قرار گرفتن در کنار اکثریت مردمی دانست که معترض و منتقد وضع موجودند. مضاف بر این و با توجه به دو بیانیهی اخیر موسوی و خاتمی که پس از پایان یافتن آشوبها منتشر گردید و در آن به عبور از ساختارهای نظام و قانون اساسی اشاره شد، میتوان به این نکته دست یافت که اصلاحات که در عرصه سیاسی و تصاحب قدرت به بنبست رسیده است، در تلاش برای زنده نگهداشتن جو اغتشاش و رادیکال کردن فضای جامعه در فضای انتخاباتی است. از همین رو انتخاب یک زن در رأس این جبهه، خبر از آرایش جنگی جدیدی در جبههی اصلاحات در مقابل نظام میدهد. مؤید این نظر را میتوان در واکنش چهرههای مختلف اصلاحات در رابطه با این انتخاب مشاهده کرد که این انتخاب را متناسب با انتظارات و تحولات برآمده از جنبش زن زندگی آزادی، با همان اسم رمز مهسا امینی بیان کردهاند.
🔹 بنابراین با توجه به قراین موجود و جو به وجود آمده در کشور در جریانات پس از مرگ مهسا امینی و شبه جنبش زن زندگی آزادی، میتوان انتخاب آذر منصوری را به ریاست جبهه اصلاحات در آستانهی انتخابات مجلس دوازدهم، تنها تیر موجود در کمان اصلاحات برای دمیدن روحی تازه در پیکر بیجان این جناح سیاسی و خیز گرفتن به سمت ملتهب کردن فضای پیشاانتخاباتی دانست.
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
#دورهجامــعمستـوره
🎁 هدیه ویــــژه #مدرسهفکـرت به شرکتکنندگان در دوره مستــوره
| کــــارگاه روایـتنویسی |
مـا معتقدیم بخش مهمی از مسـائل زنـان در افـق روایتِ هویت تاریخِ فــردی و جمعـی ایشان بازنمایی میشود.
از این رو کــارگاهی ویـــژه درنظــر گرفته شده تا دغدغهمنــدان شرکت کننده در دورهی مستــوره، با کسب مهـــارت روایتنویسی حضور فعال و مؤثری در این زمینه داشته باشند.
💥حضــور در این دوره برای شرکتکنندگان در دوره جامع مستوره، کاملا رایگـــان میباشد.
این کارگــاه با حضــور سرکارخانم سبــا نمکی؛ نویسنده و مدرس دورههای روایتنویسی برگــزار خواهد شد.
سرفصلهای کارگــاه:
- داستـان و ناداستـان
- چه چیــز روایت نیست؟
- عناصــر روایت
- تکنیــکهای اصلی کاربــردی
- روایت بَــرنده
- رســانه و روایــت
تعداد جلسـات: ۴ جلســه ۹۰ دقیقهای
مهلتثبتنام: یکشنبه، ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲
زمان برگزاری کارگاه:
۱۹ و ۲۶ مردادماه، ساعت ۱۶ الی ۱۹
لینک ثبــتنــام
http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/
پیش از ثبتنام تخفیفها را ببینید.
#مستوره
#مدرسه_فکرت
#کارگاه_روایت_نویسی
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
#رصدنامه
✅ آنچه در محافل اندیشهورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛
📌 خانواده دینی | آیت الله جوادی آملی
🖇 اینجا بخوانید
📌 آیا حقیقت انسان به بدنمندی اوست؟ | استاد پارسانیا
🖇 اینجا بخوانید
📌 جنبش میامین اهل معروف | محسن قنبریان
🖇 اینجا بخوانید
📌 کلام کاربردی و چالش حجاب | دکتر زینب تاجیک
🖇 اینجا بخوانید
📌 حجاب فراتر از یک پوشش | سید یاسر طاهر رحیمی
🖇 اینجا بخوانید
📌 بر زمین مانده | علی مهدیان
🖇 اینجا بخوانید
📌 تحلیل اجتماعی پیمایش حجاب_۲ | مهدی جمشیدی
🖇 اینجا بخوانید
📌 عروس یا مدل عروس! قیمت این کالا چند؟| صغری عاشوری
🖇 اینجا بخوانید
📌 فعالیت رسانهای برای اصلاح سبک زندگی، پیش نیاز ترغیب جوانان به ازدواج است | معصومه قمقامی
🖇 اینجا بخوانید
📌مصطفاهای عزیز | فاطمه مرادی
🖇 اینجا بخوانید
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
#درسگفتار | #مدرسه_فکرت
◽️چهارمین جلسه درسگفتار
✅ دومین درسگفتار تخصصی مدرسه فکرت و با همکاری پایگاه عصر زنان
▪️با موضوع:
«الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی»
▪️توسط حجت الاسلام دکتر محمدرضاکدخدایی
دوره مقدماتی-کلیات
در شش جلسه
بصورت حضوری و مجازی(اسکایروم)
⏰شنبهها
این هفته شروع کلاس ساعت 14:30 تا 16:30 میباشد.
10 - 17- 24 تیر
شرکت در این دوره رایگان است.
جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام بدهید:
@madrese_fekrat
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🗞 برادر لیلا!
📌 «به گزارش خبرگزاری دانشجو، "لیلا کریمی" به دلیل چکهای بی محل و بر اثر سوء استفاده برادرش، علی کریمی از چکها در خرید و فروشهای کلان، به تحمل ۱۷ ماه حبس محکوم شده است. لازم به ذکر است که لیلا کریمی مادر دو فرزند ۵ و ۱۵ ساله است.»
🔹 در اوج آشوبهای رخ داده موسوم به زن،ق زندگی، آزادی که داعیهدار آن علی کریمی بود، از حقوق زنان و ظلم به زن با هشتگ مهسا امینی توییتهای بسیاری از جانب اکانت رسمی توئیتر ایشان منتشر گردید. آرمانشهری که علی کریمی و همراهان او در آشوب های سال گذشته برای زنان ترسیم کرده بودند، پوشش آزاد و بدون حجاب زنان در آزادی، رقص مختلط در حافظیه، مهمانیهای شبانه در کنار سی و سه پل بود که به صورت کارتونی بازنمایی میشدند. در یک یک این تصاویر، زنان پرنشاط و بدون مزاحمت مردی با آرامش مکشوفه گشته است و نظم همه جا است. فانتزی بودن چنین آرمانشهر ارائه شدهای را میتوان در زندگی شخصی علی کریمی و همراهان او در آشوبهای سال گذشته مشاهده کرد. زنی که خواهر علی کریمی، لیدر جریان آشوبهای اخیر بوده است توسط برادرش مورد سوء استفاده و کلاهبرداری اقتصادی قرار گرفت.
🔸 به واسطهی این عمل، او متهم به کلاهبرداری میلیاردی است و توان پرداخت رقم کلاهبرداری شده را ندارد لذا به گذران ۱۷ ماه زندانی محکوم شده است.
تمام اینها را بگذارید کنار نقش مادری لیلا، خواهر علی کریمی! علی کریمی که خود را داعیه دار حقوق مادری زنان فرزند از دست داده همچون کیان پیرفلک میخواند، خود به عنوان دایی به فرزندان خواهرش رحم نکرده است و ۱۷ ماه آنان را از حضور مادرشان محروم نموده است. این سوای آسیبهای عصبی احتمالی لیلا پس از گذران محکومیتش در زندان خواهد بود.
🔹 هیمنهی آرمانشهر ترسیم شده تخیلی زن،زندگی، آزادی و دلسوزی برای زنان و ادعای تمایل به رشد زنان توسط مردانی چون علی کریمی ادعایی پوچ و باطل بود.
علی کریمی که تنها برای منافع خود به خواهرش رحم نکرد با دختران و زنان دیگری که طرفدار و همراه او بودند چه خواهد کرد؟!
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|