eitaa logo
عصر ظهور | ASRZOHUR
2.3هزار دنبال‌کننده
112 عکس
56 ویدیو
56 فایل
◄ آینده پژوهی مهدوی ◄ مباحث تخصصی مهدویت 🔺کانال «ایتا»: https://eitaa.com/asrzohur110 🔹کانال در تلگرام: https://t.me/asrzohur110 ✅ارتباط: @mamiri110 ▪️این کانال همچون «کتابی» است که اگر فصل‌های اولیه را مطالعه نکنید، فهم فصول بعدی، نیز دشوار خواهد شد.
مشاهده در ایتا
دانلود
audio_2024-06-12.ogg
3.21M
▪️دو عامل مهم در تشکیل «دو دولت دو کشور» در فلسطین قبل ظهور 🆔@ASRZOHUR110
🔴 جهنم نتانیاهو در یک قاب ✍️ مصطفی امیری ▪️قرار است نتانیاهو به دعوت جانسون رهبر جمهوری‌خواه مجلس در کنگره آمریکا سخنرانی نماید. نگاهی به مواضع و دیدگاه‌های وی، پرده از «آینده نزدیک» و اتفاقات خاورمیانه بر خواهد داشت. ✅ فریاد انتقام از انقلاب ایران، وارث امپراطوری پرشیا ▪️قرن ها می‌گذرد. نتانیاهو در کنگره آمریکا، تورات می‌خواند: «هامان وزیر دربار «ایران باستان» را به قتل رساندیم و اکنون نیز اجازه نخواهیم داد کسی موجودیت ما را تهدید کند». ▪️سخنرانی رسمی نتانیاهو در کنگره آمریکا و اعتراف به قتل «ایرانیان باستان» و وزیر پادشاه هخامنشی«هامان» توسط یهودیان[1]؛ پوریم سند کینه یهود از ایرانیان است که قرن‌ها امتداد دارد. ▪️نتانیاهو بیان می‌کند: «اکنون نیز انقلاب خمینی به‌عنوان وارث پرشیا ایران باستان، می‌کوشد اسرائیل را نابود کند»[2] ✅ اشاره نتانیاهو به «امام مهدی» در سازمان ملل ▪️البته نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل، نیز هراس خویش را پنهان نمی‌کند و به وجود تفکر موعودگرایانه شیعیان ایران اشاره و اعتقاد به ظهور امام مهدی را منشأ سیاست‌های ایران در خاورمیانه معرفی می‌کند. وی در پایان می‌گوید: منجی اسلام، قرار است بر تمام کره زمین، حکومت کند[3]. ✅ نتانیاهو برای خود رسالت آخرالزمانی قائل است ▪️البته باید این سخنان را در «مبانی اعتقادی» وی نیز جستجو کرد. ▪️نتانیاهو با استناد به کتاب مقدس می‌گوید: زمانی برای صلح و زمانی برای جنگ وجود دارد و اکنون زمان جنگ است. ما هرگز اعمال هولناکی را که دشمنان علیه ما مرتکب شدند فراموش نمی‌کنیم[4] ▪️نتانیاهو معتقد است: جنگ در فلسطین، آغاز جنگ جبهه نور به رهبری اسرائیل علیه محور شرارت است[5]. ▪️جهان در طلب منجی است. اما گویی اسرائیل، با قتل و کشتار می‌خواهد به آن برسد. ▪️وی می‌گوید: «ما مردم جبهه نور هستیم و آنها مردم جبهه ظلمت و با توجه به پیش‌گویی کتاب اشعیا (Isiah)، باید به ابدی بودن حکومت یهود ایمان داشته باشیم»[6]. ▪️طبق همین پندار، نتانیاهو بیان می‌کند: «صد سالگی اسرائیل را جشن می‌گیریم»[7]. ▪️او گویی سخن «ربه پیشوای مذهبی یهودیان» را باور کرده که نتانیاهو آخرین رهبر اسرائیل پیش از ظهور منجی است و قرار است حکومت را به مسیح یهودی تحویل دهد![8] ✅ جهنم سوزان در راه است: پایان عمر اسرائیل ▪️اما آقای نتانیاهو، عمر اسرائیل، به پنج سال آینده نخواهد رسید و با پایان سال2028، قدس در اختیار ساکنان اصلی فلسطین است» ان شاء الله. ▪️و به تعبیر رهبری آیت الله خامنه ای: «شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای اسرائیل، شرایط «مرگ و زندگی» است و هم برای جبهه حق»[9] ▪️باید یکی از دو طرف، از بین برود؟ و طبق دکترین قرآن که وعده تخلف‌ناپذیر الهی است، «نابودی اسرائیل» رقم خواهد خورد[10] ▪️و همانطور که رهبر مقاومت ابراز امیدواری کردند: عمر اسرائیل، به هشتاد سال نمی‌رسد ان شاء الله[11]. ▪️سیدحسن نصرالله: «هذا الذئب الذي يجلس على حدودنا ورابض على أرض فلسطین وأكبر تهديد في المنطقة، إن شاء الله لايُكمل الثمانين سنة»[12]. ✅ پی‌نوشت: 1. https://t.me/Monji_EmamMahdi/17778 2. timesofisrael 3. https://t.me/Monji_EmamMahdi/24846 4. https://t.me/Monji_EmamMahdi/23135 5. https://t.me/Monji_EmamMahdi/22064 6. https://t.me/Monji_EmamMahdi/21598 7. https://t.me/Monji_EmamMahdi/24421 8. https://t.me/asrzohur110/642 9. https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=56477 10. https://t.me/asrzohur110/606 11. https://t.me/Monji_EmamMahdi/18049 12. https://www.alahednews.com.lb/article.php?id=50898&cid=148 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔@ASRZOHUR110
audio_2024-06-13.ogg
12.56M
▪️سخنی با «مخالفین مشروعیت قیام» در عصر غیبت ▪️دیدگاه سوم، مورد قبول شما نیز است. ▪️مصطفی امیری 🆔@ASRZOHUR110
🔴 حمله سفیانی به ایران؟ ✍️ مصطفی امیری ▪️در برخی گزارشات اهل‌سنت از حمله لشکر سفیانی به ایران و جنگ در منطقه اصطخر خوزستان یا فارس سخن به میان امده است. ▪️البته موید و قرینه‌ای در کتب معتبر شیعی ندارد و نمی‌توان به عنوان مُستند حکم قطعی قرار گیرد. ▪️سوالی که مطرح است: آیا معقول است ایرانیان مورد حمله قرار گیرند و ضعیف شوند و حتی دشمن تا منطقه اصطخر ایران (منطقه‌ای در خوزستان یا فارس)، پیشروی نظامی بکند اما لشکر ایرانیان برای دفع حمله سفیانی با سرعت وارد عراق شود و قدرتمندانه، شکست سفیانی مورد حمایت غربی‌ها را رقم بزند؟ ▪️گزاره اول (حمله سفیانی به ایران) فقط در کتب اهل‌سنت ذکر شده آن هم بدون قرینه و تاییدیه از تراث معتبر شیعی اما گزاره دوم (ورود ایرانیان به عراق برای شکست سفیانی) در احادیث معتبر شیعی وجود دارد. خوب معلوم است گزاره دوم، را باید اخذ نمود و گزاره اول در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔@ASRZOHUR110
🔴 اختصاصی / بشارت «آزادی فلسطین» در قرآن / اسرائیل از «آغاز تا پایان» ✍️ مصطفی امیری 🔻به مطالعه بفرمائید و الا منجر به نتیجه‌گیری اشتباه خواهد شد. ▪️آیا سرکوب یهود توسط «بُخت‌النصر»، همان مجازات مدنظر قرآن در سوره اسراء است؟: 1. https://eitaa.com/asrzohur110/678 ▪️«فتنه دجال»، فساد دوم یهود بنی‌اسرائیل؟: 2. https://eitaa.com/asrzohur110/676 ▪️فساد دوم یهود بنی‌اسرائیل توأم با: «فتنه سفیانی» یا «فتنه دجال»؟ 3. https://eitaa.com/asrzohur110/677 ▪️شناسایی هویت «مجازات کنندگان» یهود بنی‌اسرائیل در قرآن: 4. https://eitaa.com/asrzohur110/675 ▪️ «امداد با بنین و اکثر نفیرا» در سوره اسراء: افزایش جمعیت یهود یا بازگشت قدرت از دست رفته؟: 5. https://eitaa.com/asrzohur110/680 6. https://eitaa.com/asrzohur110/681 ▪️فایل صوتی / تبیین زمان «مجازات یهود مُفسد» در سوره اسراء: 7. https://eitaa.com/asrzohur110/715 ▪️مدال افتخار «عبادا لنا» در جنگ با یهود، بر سینه مومنان شیعی و مجاهدان مسلمان: 8. https://eitaa.com/asrzohur110/683 9. https://eitaa.com/asrzohur110/684 ▪️باید یکی از دو طرف، از بین برود: 10. https://eitaa.com/asrzohur110/760 ▪️بشارت آیت‌الله خامنه ای: «نابودی اسرائیل»، نتیجه تحقق «دو وعده» الهی در قرآن: 11. https://eitaa.com/asrzohur110/761 ▪️بشارت سیدحسن نصرالله به نقل از علامه کورانی: زوال اسرائیل، قبل ظهور است: 12. https://eitaa.com/asrzohur110/772 ▪️سیدحسن نصرالله و تعیین زمان مجازات یهود بنی‌اسرائیل در سوره اسراء: 13. https://eitaa.com/asrzohur110/799 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 گفت‌وشنود با ناقد محترم کتاب «مارقة الروم و بشارت فتح فلسطین» ✍️ مصطفی امیری بعد انتشار کتاب، که در کمتر از یکسال به چاپ سوم رسیده و استقبال فراوانی از آن گردید. البته برخی مولفان درصدد نقد برآمدند و در دیدار حضوری، گفتگوهایی صورت گرفت. 1. بحث ما درباره مارقة الروم، آخرین نشانه فتنه شام قبل ظهور است و البته به مباحث سوره اسراء نیز پرداخته شده است. 2. آقای پورسیدآقایی، شما، دیدگاه مشهور در آیات ابتدایی سوره روم را قبول ندارید و در واقع آیات ابتدایی سوره روم را برای زمان ظهور، پذیرفته‌اید و فرمودید: «هنوز محقق نشده است» اما ما در کتاب مارقه الروم، ضمن پذیرش دیدگاه مشهور، آیات را مربوط به عصر ظهور می‌دانیم. 3. حتی مولف کتابی که شما از آن، روایت امام صادق را آوردید، خود تصریح دارد که برای این آیات، ظاهر و باطن است و این حدیث، باطن آیه است و نه تنزیل آن: «سورۀ الروم...الظاهر ظاهر و أما الباطن فهو ما راوه...عند قیام القائم» (استرآبادی، تاویل الآیات، ص۴۲۶). 4. آقای پورسیدآقایی بفرمائید: چه مانعی برای پذیرش دیدگاه مشهور است؟ رومی‌ها شکست خوردند اما بعد از «غلبهم ای مغلبویتهم»، پیروز می‌شوند و البته فرح مومنان به خاطر پیروزی در جنگ بدر بود و نه پیروزی رومیان. و برای آیه، تاویل‌هایی هم ذکر شده است، حداقل سه تاویل بیان شده است. 5. اگر ضمیر دوم را به ایرانیان بر‏گردانیم معنای آیه چنین می‌‏شود: رومی‌ها بعد از غلبه ایرانیان، به زودی پیروز خواهند شد. اما این حرف، اشتباه است (ر.ک: تیتر "مرجع ضمیر در آیه سوم" در کتاب مارقة الروم، ص۷۷-۸۰). 6. در کتاب، ثابت کردیم که هیچ ضمیری به ایرانی‌ها برنمی‌گردد. 7. شما می‌گوئید: کتب تاریخی، جنگ دوم ایران و روم را گزارش نکردند. اما این سخن اشتباه است. زیرا در کتاب تاریخ یعقوبی، تسلط رومی‌ها بر بین‌النهرین در جنگ نینوا منعکس شده و ادامه همان جنگ‌های روم و ایران است که ابتدا رومی‌ها بعد عقب راندن ایرانی‌ها از فلسطین و سوریه، تا عراق پیشروی کردند. پس در کتب تاریخی نیز این جنگ‌ها گزارش شده است. 8. ضمن اینکه کتب تفسیری مثل تفسیر صنعانی ۲۱۱ق، تفسیر مقاتل بن سلیمان ۱۵۰ق قبل از مصادر تاریخی این جنگها را گزارش و نقل کردند و حتی از نظر زمانی، متقدم‌تر هم هستند. 9. مهم‌تر اینکه، به قول آیت‌الله جوادی آملی، در فضای نزول این آیات، دو امپراطوری قدرتمند، ایران و روم بوده است؛ و ذکر شکست یک طرف، دال بر پیروزی دیگری بوده و البته آن‌قدر مسأله روشن بوده که نیازی به ذکرش نبوده است. مثل اینکه در عصر معاصر نیز دو قطب در جهان وجود داشت و اگر گفته می‌شد شوروی، شکست خورد؛ مخاطب فهم می‌کند که آمریکا پیروز شد. وقتی قرآن از شکست رومی‌ها، سخن به میان می‌آورد، یعنی ایرانیان پیروز شدند (جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج۶۴، ص۲۸۹). 10. آقای پورسیدآقایی، اصولا دیدگاه شما، نسبت به شأن‌نزول سوره روم چیست؟ اگر شأن‌نزول را صحیح بدانید، دیدگاه شما کاملا زیر سوال می‌رود، از طرفی اثبات کردیم شان نزول با حدیث الکافی کلینی، مطابقت محتوایی دارد. 11. ملاحظه بفرمائید: امام باقر در الکافی کلینی، اصل شان نزول را تأیید کرده است: «مَلِكُ فَارِس يَوْمَئِذٍ يُقَاتِلُ مَلِكَ الرُّومِ وَ كَانَ الْمُسْلِمُونَ يَهْوَوْنَ أَنْ يَغْلِبَ مَلِكُ الرُّومِ مَلِكَ فَارِس وَ كَانُوا لِنَاحِيَتِهِ أَرْجَى مِنْهُمْ لِمَلِكِ فَارِس فَلَمَّا غَلَبَ مَلِكُ فَارِس مَلِكَ الرُّومِ كَرِهَ ذَلِكَ الْمُسْلِمُونَ وَ اغْتَمُّوا بِهِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِذَلِكَ كِتَاباً قُرْآناً: الم غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرْض» (کلینی، الکافی،ج۸، ص۲۶۹). 12. بنابراین، شما باید «تفسیر» و «تاویل» آیات ابتدایی سوره روم را از هم تفکیک بفرمائید. یعنی باید جوری آیه را تفسیر کنید که برای مخاطب صدر اسلام در زمان نزول هم معنای صحیحی داشته باشد و این مطلب با اختصاص آیه صرفا و فقط برای عصر ظهور باشد، منافات دارد. 13. شما دیدگاه خویش، را مستندسازی نکردید و در واقع از مسیر اشتباه، به جواب صحیح رسیدید. اگر هر سه ضمیر را به ایرانی‌ها برگردانید، تکلیف بضع سنین چه می‌شود؟ «بضع سنین» را که در آیه ذکر شده و حدود هفت و کمتر از ده سال است را چه می‌کنید؟ 14. بنابراین، دیدگاه سوم (دیدگاه مولف کتاب مارقه الروم) با دیدگاه دوم (دیدگاه آقای پورسیدآقایی)، خیلی تفاوت دارد ازجمله: ▪️دیدگاه دوم، هر سه ضمیر در آیه (هم من بعد غلبهم) را به ایرانی ها برمی‌گرداند اما در دیدگاه سوم، هیچ ضمیری به ایرانی‌ها برنمی‌گردد. ▪️دیدگاه دوم، شان نزول را نفی می‌کند و جعلی می‌داند در حالیکه دیدگاه سوم، از الکافی کلینی و امام معصوم، استشهاد می‌آورد. ▪️دیدگاه دوم می‌گوید: تاریخ، جنگ دوم ایران و روم را گزارش نکرده اما گفتیم: هم تاریخ و هم کتب تفسیری متقدم گزارش کردند. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 قدس محور وحدت ادیان ابراهیمی ✍️ مصطفی امیری ▪️مساله فلسطین، محور تقابل در «صیحه آسمانی» خواهد بود. ▪️امام عصر بعد از ظهور، نماز را در مسجدالاقصی اقامه خواهند کرد. ▪️عیسی مسیح به منجی اسلام اقتدا می‌نمایند. ▪️و آن زمان دیگر، «اسرائیلی» وجود ندارد ▪️که صلح اعراب و رویای بن سلمان با صهیونیست ها منعقد گردد. 🆔@ASRZOHUR110
🔴 پاسخ ساده به مخالفین «دکترین امام خمینی» مبنی بر نابودی اسرائیل ✍️ مصطفی امیری ▪️وقتی امام عصر، نماز را در مسجدالاقصی اقامه می‌کنند، آیا نتانیاهو و لات‌های صهیونیسم به نظر شما، هنوز در فلسطین قدرت دارند؟ یا قبلش دچار اضمحلال و فروپاشی شدند؟ کدام؟ ▪️آیا اصولا یهود اجازه خواهد داد امام عصر در قدس نماز را اقامه کنند؟ ▪️پس در آن زمان، قدرتی ندارند و چنان دچار اضمحلال و فروپاشی شدند که یارای ایستادگی در برابر وی را ندارند. ▪️پس به خود آیید و این همه در برخی «احادیث عدم مشروعیت قیام»، غوطه‌ور نشوید. کار دارد به انتها می‌رسد اما این آقایان هنوز در چهل سال گذشته هستند. ▪️وقتی صیحه آسمانی در ماه رمضان سال ظهور رخ بدهد به این مضمون که حق با شیعه علی(ع) است. خیلی از مخالفان انقلاب اسلامی امام خمینی، انگشت به دهان و متحیر از اینکه چرا دیر متوجه شدند؟ ▪️زیرا وقتی ندای آسمانی سر داده شود که حق با شیعه علی(ع) است، در عمل خواهند دید که کدام شیعه با جبهه سفیانی همپیمان غربی‌ها و یهود در جغرافیای ظهور و در مثلث «کوفه، مکه و قدس» جنگیده است؟ اما برای مخالفین انقلاب، دیگر خیلی دیر شده است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 پرسش ساده از مخالفین ذاتی انقلاب و اندکی تفکر ✍️ مصطفی امیری ▪️آقایان «مذهبی مخالف انقلاب» آیا از خود پرسش کردید چرا «شیعیان منطقه شام» از شر همراهی با سفیانی در امان خواهند بود؟ ▪️اما «شیعیان کوفه و نجف»، قتل‌عام می‌شوند؟ تا اینکه سپاه رایات خراسان اعزامی از ایران به داد شیعیان عراق خواهند رسید. ▪️حالا مرتب در احادیث «نهی از قیام» غوطه‌ور شوید و جزیره‌ای به احادیث بنگرید. 🆔@ASRZOHUR110
🔴 فرق «شیعیان شام» با «جریان کوفی و نجفی» قبل ظهور ✍️ مصطفی امیری ▪️آقایان مذهبی مخالف انقلاب آیا از خود پرسش کردید چرا «شیعیان منطقه شام» از شر همراهی با سفیانی در امان خواهند بود؟ ▪️«السُّفْيَانِي‏...يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه»[1] ▪️اما «شیعیان کوفه و نجف»، قتل‌عام می‌شوند؟ تا اینکه سپاه رایات خراسان اعزامی از ایران به داد شیعیان عراق خواهند رسید: ▪️«يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ وَ عِدَّتُهُمْ سَبْعُونَ أَلْفاً فَيُصِيبُونَ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ قَتْلًا وَ صُلْباً وَ سَبْياً فَبَيْنَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ تَطْوِي الْمَنَازِلَ طَيّاً حَثِيثاً وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم‏»[2] ▪️حالا مرتب در احادیث «نهی از قیام» غوطه‌ور شوید و جزیره‌ای به احادیث بنگرید. ▪️البته قتل و کشتار سفیانی در عراق، دلایل متعددی دارد ازجمله آن، نگرش و اختلاف مبنا در عدم نیاز به قیام و فقدان تشکیلات منسجم شیعی از سوی آقایان نجف همچون نگاهی که امام خمینی در عصر غیبت داشتند. ▪️البته قبلا در «فایل صوتی» به تفصیل دیدگاه سومی را مطرح کردیم که اگر قیامی در ایران (که جزو مشرق زمین است) شکل گرفت و طبق احادیث هم‌خانواده و دکترین قرآن در سوره اسراء، مختصاتی داشت از جمله آرمان آزادی فلسطین و جنگ با یهود فاسد، این قیام از تحت شمول احادیث نهی از قیام در عصر غیبت خارج است و حتی مخالفین ذاتی طبق مبانی خودشان وظیفه دارند، اقداماتی که توسط این انقلاب در راستای فرایند ظهور انجام می‌شود، تضعیف نکنند[3] ▪️به هر حال، شواهد حدیثی بیانگر این است با تدابیر و استحکامات امنیتی- نظامی جبهه شیعی، قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، شیعیان منطقه شام تا حدودی از اقدامات تخریبی دشمن محفوظ هستند: ▪️«السُّفْيَانِي‏...يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه» ▪️بی‌‏شک، مصداق عبارت «طوائف من المقیمین علی الحق» در روایت مورد اشاره، شیعیان و پیروان امیرالمومنین علی بن ابیطالب می‌‏باشند که منطبق بر شیعیان منطقه شام (شیعه حزب‌الله لبنان و ...) است، و ان شاء الله در هنگام تسلط حاکم آینده دمشق و همپیمان غربی‌ها از شر همراهی و بیعت با لشکریان سفیانی و جبهه کفر و شیطان، در امان خواهند ماند. ▪️بنابراین گزاره فوق، دلالت بر این دارد «قبل از حضور سفیانی»، محور مقاومت شیعی در «جغرافیای ظهور» با تمهیدات لازم و آمادگی‌های نظامی توانسته ‌است، امنیت شیعیان ساکن منطقه شام را تضمین نماید. ✅ پی‌نوشت: 1. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵. 2. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. 3. فایل صوتی سخنی با مخالفین انقلاب:👇 https://eitaa.com/asrzohur110/779 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 پرونده ویژه آتش آذربایجان 🔻آغاز جنگ جهانی یا تدارک حمله از سوی دشمن به مناطق شیعی؟ ✍️ مصطفی امیری ▪️به مطالعه بفرمائید. در غیر اینصورت، منجر به نتیجه‌گیری اشتباه خواهد شد: 1. محدوده جغرافیایی «آذربایجان» در تراث اسلامی: 1. https://eitaa.com/asrzohur110/265 2. نقد دیدگاه استاد کورانی در گزاره حدیثی «آذربایجان» قبل ظهور: 2. https://eitaa.com/asrzohur110/266 3. «آتش آذربایجان»، داخل ایران یا خارج ایران؟: 3. https://eitaa.com/asrzohur110/267 4. بی‌نتیجه بودن تلاش‌های بین‌المللی در جنگ «آتش آذربایجان»: 4. https://eitaa.com/asrzohur110/268 5. آتش آذربایجان، گسل فعال «جنگ جهانی» قبل ظهور: 5. https://eitaa.com/asrzohur110/269 6. ارسال «سلاح» و «مشارکت» در جنگ؟: 6. https://eitaa.com/asrzohur110/262 7. آتش آذربایجان و «نقشه» حمله به تهران: 7. https://eitaa.com/asrzohur110/46 8. بررسی مناقشه روسیه با کشورهای غربی در پازل حوادث ظهور: 8. https://eitaa.com/asrzohur110/264 9. دیپلماسی ایران در برابر رژیم باکو: 9. https://eitaa.com/asrzohur110/281 10. دکترین نظامی در مواجهه با «طراح اصلی» آتش اطراف مرزهای ایران: 10. https://eitaa.com/asrzohur110/389 ▪️معمولا توصیه می‌کنیم بعد از «مطالعه کامل» کتاب آتش آذربایجان، سپس مخاطبین این مقالات فوق را نیز مطالعه نمایند. ✅ کتاب «»، شایسته تقدیر در جشنواره بین‌المللی «کتاب سال رضوی»: https://eitaa.com/asrzohur110/412 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 نقش مردم در تاخیر زمان ظهور؟ ✍️ مصطفی امیری ▪️ آیا انتخاب شخصی در قامت رئیس جمهور و به قدرت رسیدن غرب‌گرایان، نقشی در تاخیر و به عقب افتادن زمان ظهور دارد؟ ▪️فراهم کردن زمینه ظهور، گسترش ظلم و ستم در جهان نیست. بلکه این نشانه ظهور است و نه شرط ظهور. ▪️ازجمله شروط ظهور، تشکیل جامعه منتظر و آمادگی شیعه و طی مسیر برای رسیدن به مقصد است. ▪️این ما هستیم که به سمت «مقصد معین و ثابت» ظهور حرکت می‌کنیم. از این‌رو، تقدم و تاخیری در زمان ظهور نیست. ▪️بنابراین، «زمان ظهور» امری خارج از حیطه قدرت بشری است اما «زمینه‌سازی ظهور» در اختیار بشر است. ▪️در واقع، زمان ظهور ثابت، معین و غیر قابل تغییر است. ▪️کوتاه سخن اینکه: «نظریه اختیاری ظهور» یعنی زمینه سازی ظهور برای آن زمان «معین و ثابت» با تشکیل جامعه منتظر و اقتدار محور شیعی. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
▪️آنچه در سالهای قبل، شایع می‌شد: «در زمان ظهور، بداء شد و ظهور به تاخیر افتاد»، پذیرفته نیست و نمی‌تواند مستند علمی قرار گیرد. ▪️زیرا خبر دادن از بداء و تغییر در اختیار امام معصوم است. 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 آیا قرار است ظهور به تأخیر بیفتد؟ ✍️ مصطفی امیری ▪️با انتخابات ریاست جمهوری و برگزیده شدن پزشکیان نامزد متمایل به غرب‌گراها در ایران، سوالی از سوی مخاطبین مطرح گردید: آیا ظهور امام زمان به تاخیر خواهد افتاد؟ ▪️پیش از این، نیز گفتاری از استاد میرباقری مبنی بر اینکه: «ما مردم نمی‌توانیم ظهور را نزدیک کنیم»، در فضای مجازی منتشر شد[1] ▪️همه این مسائل دست به دست هم داد تا مساله «نظریه اختیاری ظهور» و «نقش مردم در تسریع یا تاخیر زمان ظهور» مجددا داغ شود؛ و اینکه «دعا و استغاثه همگانی» در جلو افتادن ظهور، آیا واقعا تاثیرگذار است؟ ▪️چند دیدگاه درباره زمان ظهور وجود دارد: ✅ دیدگاه اول: نظریه «حصولی بودن» زمان ظهور ▪️زمان ظهور مثل زمان قیامت در اختیار خداوند است و مثل بعثت پیامبر با اینکه مردم نخواستند اما لاجرم اتفاق افتاد و مردم هیچ نقشی ندارند[2] ✅ دیدگاه دوم: نظریه «تحصیلی بودن» زمان ظهور ▪️زمان ظهور در اختیار بشر است زمان ظهور، شناور و متغیر است و قابل تقدم و تاخیر. با دعا و استغاثه می‌توان ظهور را به جلو انداخت و به احادیثی استناد می‌جویند[3] ✅ دیدگاه سوم: نظریه «اختیاری بودن» فرایند ظهور ▪️دیدگاه سوم با مرزبندی مشخص با قائلین دیدگاه اول (که نگاه انجمن حجتیه است) به نظریه امام خمینی وفادار است. ▪️«زمان ظهور» امری خارج از حیطه قدرت بشری است اما «زمینه‌سازی فرایند ظهور» در اختیار بشر است. ▪️در واقع، زمان ظهور ثابت، معین و غیر قابل تغییر است. ▪️و با زمینه‌سازی ظهور برای آن زمان «معین و ثابت» در بستر تشکیل «جامعه منتظر و اقتدار محور شیعی»، قدم‌به‌قدم به آن زمان ثابت، نزدیک‌تر می‌شویم. ▪️و آنچه در سالهای قبل، شایع می‌شد: «در زمان ظهور، بداء شد و ظهور به تاخیر افتاد»، پذیرفته نیست و نمی‌تواند مُستند علمی قرار گیرد. ▪️زیرا خبر دادن از بداء و تغییر در اختیار امام معصوم است. ✅ فرق «زمان» ظهور با «فرایند» ظهور ▪️با عنایت به اینکه مسأله ثابت یا متغیر بودن زمان ظهور، مبنایی و معرکه آراء است و ضمن احترام به آراء مختلف، دیدگاه سوم طرح بحث گردید. ▪️نگارنده معتقد است دیدگاه سوم، نزدیک به دیدگاه امام و رهبری است و نه دیدگاه دوم. ▪️دیدگاه سوم با دیدگاه دوم، مشابهت‌هایی دارد اما تفاوت‌هایی نیز دارد ازجمله: ▪️اعمال و افعال انسان ها در «زمان ظهور»، تاثیری ندارد اما در «فرایند ظهور» تاثیر دارد. ▪️زمینه‌سازی، تاثیری در زمان ظهور ندارد اما بشریت به زمان ظهور نزدیک‌تر می‌شود. ▪️با دعا و استغاثه علاوه بر ارتباط قلبی و معنوی با حضرت و اینکه خود را در معرض نجات‌یافتگان قرار می‌دهیم[4]، به آن زمان ثابت و معین نزدیک‌تر می‌شویم. همچون ماشینی که در حال حرکت به سوی مقصد ثابت، قدم به قدم نزدیک‌تر می‌شود. ✅ نقش «دعا و استغاثه» در فرایند ظهور ▪️بیان گردید این مساله، مبنایی و معرکه آراء است. موافقان و مخالفان، دیدگاه‌های خویش را بیان کردند. اما نظریه سوم نیز مطرح است که بر چند اصل مهم استوار است: ▪️مردم در اصل «زمان ظهور» نقش ندارند اما در «فرایند ظهور»، نقش دارند. ▪️فرایند ظهور، متوقف بر تحقق «شروط ظهور» است. ▪️از جمله آن، بسترسازی و «زمینه‌سازی» فرایند ظهور که در احادیث بر عهده ایرانیان قرار داده شده است که با مدیریت محور مقاومت شیعی، فرایند ظهور را در «جغرافیای ظهور»، محقق می‌سازد؛ و بدین‌سان بشریت قدم به قدم به زمان ظهور، نزدیک‌تر می‌شود. ▪️البته ظهور، شروط دیگری نیز دارد[5] ▪️صرفا دعا و استغاثه، تغییردهنده زمان ظهور نیست بلکه باید فرایند ظهور را محقق ساخت[6] ▪️وقتی گفته می‌شود زمان ظهور، ثابت است یعنی در نزد علم الهی، فقط یک زمان برای ظهور، معین و تقدیر شده است ولیکن چون انسان به آن علم و آگاهی ندارد، طبق احادیث باید دعا و استغاثه کند. ▪️علم الهی به زمان دقیق ظهور موجب نمی‌شود انسان از دعا دست بردارد. ▪️چون زمان ظهور برای انسان مشخص نیست و به آن دسترسی و علم قطعی ندارد، باید با دعا و استغاثه نقش خود را در عالم هستی ایفا کند و البته سرانجام به آن زمان ظهور معین در علم الهی خواهد رسید. ▪️اگر تاخیر افتادن ظهور اینگونه تفسیر شود که «حرکت جامعه منتظر» به سمت مقصد متوقف شود، آری تاخیر به این معنا، قابل دفاع است. اما اگر بیان شود، در زمان ظهور تاخیر شد، خیر؛ زیرا زمان ظهور ثابت و معین است و این ما هستیم که به سمت مقصد «زمان ظهور ثابت» در حال حرکت هستیم. ▪️به عبارت دیگر، اگر به هر دلیلی حرکت بسترسازی جامعه منتظر، متوقف شود، رسیدن به زمان ظهور که معین و ثابت است، نیز به تاخیر می‌افتد. ✅ پی‌نوشت: 1. کانال استاد میرباقری (لینک) 2. بنی‌هاشمی، راز پنهانی و رمز پیدایی، ص۳۷۵-۳۷۷. 3. الهی‌نژاد، فصلنامه جامعه مهدوی، ش۱، ص۴۰-۴۱. 4. (لینک) 5. شروط ظهور (لینک) 6. کانال آقای طائب (لینک) ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 «فرایند ظهور» در اختیار انسان ✍️ مصطفی امیری ▪️«زمان ظهور» که ثابت، معلوم و معین است در علم الهی اما چون برای انسان‌ها مشخص نیست باید «دعا و استغاثه» در جهت رسیدن به آن زمان معلوم، تلاش کنند. ▪️در این میان، «فرایند ظهور» که «شروط ظهور» نیز در زمره آن است بستگی به افعال، رفتار و اختیار و اراده ما انسان‌ها دارد. 🆔@ASRZOHUR110
🔴 نگرش «حداقلی» و «حداکثری» به زمان ظهور ✍️ مصطفی امیری ✅ آیا صرف دعا و استغاثه همگانی کافی است؟ ▪️«زمان ظهور» در علم الهی، زمان معلوم و ثابت است که قابل تغییر نیست. ▪️صرف دعا و استغاثه، تغییر دهنده زمان ظهور نیست. بلکه باید سایر «شرایط ظهور» نیز فراهم کرد. ▪️اینکه دست روی دست بذاریم و بگویم فرایند ظهور با دعا و ناله قرار است حل شود، صحیح نیست. ▪️در واقع با دعا و استغاثه در کنار سایر قطعات پازل ظهور به قله ظهور و مقصد، نزدیک می‌شویم و نه اینکه زمان ظهور را نزدیک‌تر می‌کنیم. ▪️مضافا بر اینکه اگر شیعیان استغاثه و دعای تعجیل فرج دارند در واقع برای حفظ ارتباط با «خورشید امامت» است تا از نور وی استفاده کنند تا در معرض نجات یافتگان از فتنه های عصر غیبت باشند. ▪️شیعیان وظیفه دارند و مامور هستند برای زمینه‌سازی، «جبهه واحد» شیعی را تشکیل دهند و البته بار اصلی این مهم قبل ظهور، بر عهده ایرانیان نهاده شده است. ▪️در واقع، قبل ظهور، اراده الهی بر این تعلق گرفته که برای طلوع «خورشید ولایت عظمی»، شیعیان در «جغرافیای ظهور»، از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در «اقتدار شیعی» در برابر جبهه باطل فراهم شود. ▪️اینکه امام خمینی فرمودند: «ما باید زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کنیم» یعنی در واقع با تشکیل اقتدار شیعی، زمینه برای حضرت فراهم شود و نه اینکه صرفا با دعا و تضرع، زمان ظهور جلو می‌افتد. و بیان شد دعا و تضرع برای ارتباط قلبی با خورشید امامت است و البته لازم و ضروری. ✅ نظریه اختیاری ظهور و آموزه فرا نسلی مهدویت ▪️البته باید به آموزه مهدویت، «فرا نسلی» نگریست. در واقع نسل‌های سابق با انتقال آموزه‌های اصیل شیعی، نقش ایفا کردند تا نوبت به آخرین نسل شیعه برسد که وظیفه زمینه‌سازی را بر عهده دارد. ▪️بسترسازی برای جامعه منتظر و زمینه‌سازی به معنای اینکه زمان ظهور را جلو بیندازیم، نیست؛ بلکه جامعه شیعی است که ظهور را رقم خواهد زد (نحن نصنع الظهور). ▪️سابقا، مبنای فکری این بود که بالاخره منجی خواهد آمد و ما را نجات خواهد داد (فی السابق، المنهج: ینتظر من یخلصنا)؛ خاستگاه این دیدگاه، «نگرش انفعالی» به پديده ظهور است. بدين معنی که در اين رويکرد، ما نشسته‌ايم و ظهور به سمت ما می‌آيد. در اين حالت هيچ نيازی نيست که برای تحقق ظهور اقدامی کنیم. تنها می‌نشينيم و دعا می‌کنيم. ▪️اما با قیام امام خمینی، جامعه شیعی قرار است، مسیر امام زمان را هموار و زمینه ظهور را فراهم کنند در واقع امام عصر، منتظر ما است (الان صار المنهج: نحن نخلص من ینتظرنا، المولی ینتظرنا). ✅ تسهیل شروط ظهور، تعیّن زمان ظهور ▪️هرچند زمان ظهور، ثابت و معین و غیر قابل تغییر است ولیکن اینگونه هم نیست که شروط ظهور محقق نشود اما ظهور رخ دهد. ▪️خداوند متعال، به گونه‌ای جهان را تدبیر می‌نماید که آن شروط محقق شود ازجمله: ▪️تضعیف قدرت های غربی با واقعه هرج الروم ▪️با تشکیل محور مقاومت شیعی با مدیریت انقلاب ایرانیان ▪️با فروپاشی اسرائیل و صهیونیسم بین‌الملل به عنوان اصلی‌ترین دشمن امام عصر ▪️با اختلاف بین خاندان بنی فلان در عربستان برای فراهم شدن ظهور در مکه ▪️و... ▪️به گونه‌ای که تا زمان ظهور، همه شروط ظهور محقق می‌شود و قطعات مختلف «پازل ظهور» در کنار هم قرار می‌گیرد. ▪️خلاصه کلام اینکه، نظریه اختیاری ظهور یعنی تربیت «جامعه شیعی» و تشکیل «اقتدار شیعی» و مهیا کردن زمینه برای آن «زمان ظهور معلوم» در نزد علم الهی. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 دیدگاه امام خمینی و رهبری درباره «زمان ظهور» ✍️ مصطفی امیری ▪️بعد انتشار یادداشت «آیا قرار است ظهور به تاخیر بیفتد؟» و نیز یادداشت نگرش «حداقلی» و «حداکثری» به زمان ظهور واکنش‌های متفاوتی به دنبال داشت و سوالاتی مختلفی از سوی مخاطبین مطرح گردید. ✅ سوالات اساسی این است: ▪️آیا «زمان ظهور» در زمره «لوح محو و اثبات» است که قابل تغییر است یا در زمره «لوح محفوظ» که تغییر و بداء در آن راه ندارد؟ ▪️آیا با دعای مردم و استغاثه همگانی، در زمان ظهور، تغییر ایجاد خواهد شد؟ ▪️آیا امام خمینی قائل بود زمینه‌سازی به معنای جلو انداختن زمان ظهور است؟ یا قائل بود به اینکه: دست به دست هم بدهیم تا در آن زمان ظهور که زمان معین و ثابت است، ملت ایران و محور شیعی، نقش ایفا کنند؟ ✅ «فرایند ظهور» در اختیار انسان ▪️«زمان ظهور» امری خارج از حیطه قدرت بشری است اما «زمینه‌سازی فرایند ظهور» در اختیار بشر است. ▪️در واقع، زمان ظهور ثابت، معین و غیر قابل تغییر در علم الهی است. ▪️و با زمینه‌سازی ظهور برای آن زمان «معین و ثابت» در بستر تشکیل «جامعه منتظر و اقتدار محور شیعی»، قدم‌به‌قدم به آن زمان، نزدیک‌تر می‌شویم. ▪️و آنچه در سالهای قبل، شایع می‌شد: «در زمان ظهور، بداء شد و ظهور به تاخیر افتاد»، پذیرفته نیست و نمی‌تواند مُستند علمی قرار گیرد. ▪️زیرا خبر دادن از بداء و تغییر در اختیار امام معصوم است. ▪️هرچند «زمان ظهور» که معلوم و معین است در علم الهی اما چون برای انسان‌ها مشخص نیست اما باید «دعا و استغاثه» در جهت رسیدن به آن زمان معلوم، تلاش کنند. ▪️در این میان، «فرایند ظهور» که «شروط ظهور» نیز در زمره آن است بستگی به افعال، رفتار و اختیار و اراده ما انسان‌ها دارد. ▪️نظریه اختیاری ظهور یعنی تربیت «جامعه شیعی» و تشکیل «اقتدار شیعی» و مهیا کردن زمینه برای آن «زمان ظهور معلوم» در نزد علم الهی. ▪️اکنون، در این نوشتار به اجمال ماهیت و چیستی «فرایند» و «زمان» ظهور در منظومه فکری امام و رهبری نیز واکاوی خواهد شد. ✅ امام خمینی ▪️ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک‌‎ ‌‏بکنیم، کار را همچو بکنیم که مهیا بشود عالم برای آمدن حضرت[1]. ▪️ما تکلیف داریم آقا! این‌طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان - سلام الله علیه - هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه‌هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی‌ فَرَجِهِ». عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید. همه با هم بشوید. ان شاء الله ظهور می‌کند ایشان[2]. ▪️با آمادگی خود و صدور انقلاب و ابلاغ پیام خون شهیدان، زمینه را برای قیام منجی عالم و خاتم الاوصیا و الاولیا، حضرت بقیة الله فراهم سازید[3]. ✅ رهبر معظم آیت‌الله خامنه ای ▪️کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت می‌کردند، منتظران حقیقی بودند. اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهای خطر قدم خواهد گذاشت[4]. ▪️امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ یک عده در دنیا سلطه‌گرند، یک عده در دنیا سلطه‌پذیرند. اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطه‌ی موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ، عوض خواهد شد؛ زمینه‌ی ظهور ولى‌امر و ولى‌عصر آماده خواهد شد[5]. ▪️شهدای ما با فدا کردن جان خودشان، آن روز را نزدیک کردند، با فداکاریهای خودشان آن آینده را نزدیکتر کردند[6]. ▪️ملت مومن و مبارز می تواند زمینه را برای تشکیل آن حکومت فراهم کند؛ همچنان که ملت ایران تاکنون توانسته است[7]. ▪️اولين قدم براى حاكميت اسلام و براى نزديك شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود به‌ وسيله‌ ملت ايران برداشته شده است[8]. ▪️انقلاب ایران در راه آن هدفى که امام زمان براى آن مبعوث میشود، یک گام بزرگ است. ما ملت ایران اگر این گام بزرگ را برنمیداشتیم، یقیناً ظهور ولىّ‏عصر به عقب مى‏افتاد[9]. ✅ نکته پایانی ▪️از منظر امام و رهبری، آیا با صرف دعا، در زمان ظهور، تغییر ایجاد خواهد شد؟ ▪️آیا در صحبت‌های امام خمینی و رهبری، سخنی از «به جلو انداختن زمان ظهور» است؟ یا باید حتما جامعه زمینه‌ساز، تشکیل شود تا برای رسیدن به ظهور که زمان معین در علم الهی است، ملت ایران و محور شیعی نقش ایفا کند؟ ✅ پی‌نوشت: 1. صحیفه امام، ج۲۱، ص۱۷. 2. صحیفه امام، ج۱۸، ص۲۶۹. 3. صحیفه امام، ج۲۰، ص۳۸. 4. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3149 5. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21890 6. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3034 7. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2118 8. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2865 9. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=52148 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 دیدگاه آیت‌الله خامنه ای درباره «زمان ظهور» ▪️شما ملت انقلابی مسلمان باید با حرکت خود در تداوم انقلاب اسلامی به فرج جهانی انسانیت نزدیک بشوید و شما باید به سوی ظهور مهدی موعود...قدم به قدم، خودتان نزدیک بشوید و بشریت را نزدیک کنید. انتظار فرج، این است. ▪️ما باید بدانیم که ظهور ولىّعصر صلوات الله علیه همان طور که با انقلاب ما یک قدم نزدیک شد، با همین انقلاب ما باز هم میتواند نزدیکتر بشود؛ یعنى همین مردمى که انقلاب کردند و خود را یک قدم به امام زمانشان نزدیک کردند، میتوانند باز هم یک قدم و یک قدم دیگر و یک قدم دیگر خودشان را به امام زمان نزدیکتر کنند. چطور؟ ▪️هر چه شما بتوانید دایره همین مقدار از اسلامى که من و شما در ایران داریم ــ مبالغه نمیکنیم، اسلام کامل البتّه نیست، امّا بخشى از اسلام را این ملّت توانسته در ایران پیاده کند ــ در آفاق دیگر عالم، در کشورهاى دیگر، در نقاط تاریک و مظلَم دیگر گسترش و اشاعه بدهید، همان مقدار به ظهور ولىّ امر و حجّت عصر کمک کرده‌‌اید و نزدیک شده‌‌اید. ▪️نزدیک شدن به امام زمان، نه نزدیک شدن در مکان است و نه نزدیک شدن به زمان. شما که میخواهید به ظهور امام زمان نزدیک بشوید، ظهور امام زمان یک تاریخ معیّنى ندارد که مثلاً صد سال دیگر یا پنجاه سال دیگر باشد تا ما بگوییم که ما از این پنجاه سال، یک سال و دو سال و سه سالش را گذراندیم، ۴۶ یا ۴۷ سال دیگر باقى مانده؛ از لحاظ مکان هم اینطور نیست که ما بگوییم ما از اینجا حرکت میکنیم به طرف مثلاً شرق یا غرب عالم، یا شمال یا جنوب عالم، تا ببینیم که ولىّعصر کجا است و به او برسیم؛ ▪️نه، نزدیک شدن ما به امام زمان، یک نزدیک شدن معنوى است؛ یعنى شما در هر زمانى، تا پنج سال دیگر، تا ده سال دیگر، تا صد سال دیگر که بتوانید کیفیّت و کمّیّت جامعه اسلامى را افزایش بدهید، امام زمان ظهور خواهد کرد. اگر بتوانید در درون جامعه خودتان ــ همان جامعه انقلابى ــ تقوا و فضیلت و اخلاق و دیندارى و زهد و نزدیکى معنوى به خدا را در خود و دیگران تأمین کنید، پایه و قاعده ظهور ولىّ‌‌عصر را مستحکم‌تر کرده‌‌اید. ▪️هر چه بتوانید از لحاظ کمّیّت و مقدار، تعداد مسلمانان مؤمن و مخلص را افزایش بدهید، به زمان ظهور ولىّعصر نزدیکتر شده‌‌اید. پس ما میتوانیم قدم‌به‌قدم جامعه خود و زمان و تاریخ خود را به تاریخ ظهور ولىّعصر صلوات الله و سلامه علیه نزدیک کنیم. 🌐 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=52148 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 شیوه تسلیت گفتن مومنین در روز عاشورا ✍️ مصطفی امیری ▪️از امام باقر(ع) پرسیده شد که در روز عاشورا چگونه تسلیت بگوییم؟ حضرت فرمودند: هرگاه همدیگر را دیدید، این چنین تسلیت بگویید: ▪️«أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ علیه السلام وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ» ▪️خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که با شهادت امام حسین به ما رسیده عظیم گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام مهدی از خاندان محمد، به خونخواهی او قیام می‌کنند. ▪️آری، آرزوی درک ظهور حضرت، از مهم‌ترین آرزوها در روز عاشورا است. ▪️ابن‌قولویه، کامل الزیارت، ص۱۷۵. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
بیمه عمر در روز عاشورا.pdf
670.3K
دستورالعمل امام صادق به بیمه عمر در روز عاشورا تا چهار نسل 🔴 بیمه عمر در روز عاشورا / با دستور امام صادق، و فرزندان تان را تا بیمه کنید / امام باقر برای زیارت امام حسین در عاشورا از 🔹در آداب روز عاشورا، دستورالعمل بسیار مهمی از امام باقر و امام صادق صادر گردیده است که مشابه آن در جایی مشاهده نشده است. چنین ثواب و عملی فقط در روز عاشورا، از طرف اهل بیت ذکر شده است، فضیلتی برای آن ذکر شده است که در دیگر روزهای سال، قابل تکرار . آری امام حسین، کشتی نجات است. و این حدیث و ضمانت امام باقر و امام صادق و امتداد ثمرات آن تا چهار نسل ( از 300 سال)، یکی از مصادیق آن است. ان شاء الله توفیق انجام آن را داشته باشیم 🔸چنین امری، بندرت در طول عمر تکرار خواهد شد و شایسته است، شیعیان به دستور امام صادق، با عمل به این حدیث در باب آداب روز عاشورا، خویش و فرزندان را تا «چهار نسل» بیمه نمایند. ✅ کامل الزیارات، ص۱۷۴-۱۷۵. مصباح المتهجد، ج۲، ص۷۸۲-۷۸۷. 🔹آداب روز عاشورا و اعمال آن در فایل فوق⬆️ ضمیمه شده است. 🔸لینک مطالعه: http://mshrgh.ir/641676 http://rajanews.com/node/257439
🔴 از کربلای 61 هجری تا کربلای 1446 هجری ✍️ مصطفی امیری ✅ آیۀالله بهجت: ▪️کربلا هر روز تکرار می‌شود ▪️و همیشه، حق و باطل مثل حسین و یزید وجود دارد ▪️و کار مردم، یا جنگ در کنار یزید است یا در رکاب امام حسین ▪️بنابراین انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل؟ 🌐 bahjat.ir از روضه کربلا تا روضه فلسطین ▪️️بعضی‌ها اهل گریه بر اند ولی ... ▪️اهل گریه بر شش ماهه اند، اما تا وقتی سخن از نوزادان وسط نیاید ▪️️اهل گریه بر رباب اند، ولی تا وقتی حرفی از مادران غزه نباشد ▪️️اهل گریه بر فریاد العطش اند، به شرطی که حرفی از العطش کودکان غزه در میان نباشد ▪️️اهل نذری دادن اند، اما تا وقتی سخن از نذر غذا برای گرسنگان غزه نباشد ▪️️اهل سینه زدن برای بدن ارباً ارباً اند، اما تا وقتی حرف از دست و پاهای قطع شده در غزه نباشد ▪️️برای اسرا گریه میکنند، اما نه اسرای فلسطینی ▪️️برای خرابه نشین‌ها سینه میزنند، اما برای آوارگانِ چادرنشین نه ▪️️برای پاهای چاک چاک و خون آلود در وسط صحرا ناله میکنند، ولی برای پاهای مجروح بر روی تلّی از آوار نه ▪️️برای بدن های له شده در زیر سم اسبها میگریند، ولی برای اجسادی که زیر شنی‌های تانک رفتند نه ▪️️یزید و شمر را لعنت میکنند، ولی اسرائیل و آمریکا را نه ▪️کوفیانی که به یاری عمر سعد رفتند را نفرین میکنند، اما شیوخ عرب که به یاری صهیونیستها رفتند را نه ▪️️کربلا و عاشورای سال 61 هجری را باور دارند، اما کربلا و عاشورای امروز را نه ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 اختصاصی / بشارت سیدحسن نصرالله: زمان مجازات یهود بنی‌اسرائیل در سوره اسراء ✍️ مصطفی امیری ▪️وی معتقد است: «نسل حاضر» وعده قرآنی مجازات یهود و زوال اسرائیل را رقم خواهد زد. ▪️سخنرانی بسیار مهم سیدحسن نصرالله در شب عاشورای محرم 1446هجری در تشریح دکترین قرآن در سوره اسراء مبنی بر زمان دو مجازات یهود بنی‌اسرائیل، بسیار خواندنی و امیدآفرین است ▪️این خطاب رهبر مقاومت، بویژه به برخی به اصطلاح کارشناسان می‌باشد که هنوز در خواب غفلت به سر می‌برند. ▪️متن سخنان روح‌بخش و امیدآفرین و بشارت سید از نظر می‌گذرد: ▪️طوفان الأقصى، بزرگترین و طولانی‌ترین جنگی است که صهیونیسم با آن مواجه شده است و برخلاف گذشته، این‌بار، حضور مردم و جنبش‌های مقاومت منطقه در نبرد با این رژیم صف‌آرایی کردند. ▪️ما برای زوال اسرائیل، وعده قرآنی داریم و همانا این پیشگویی غیبی و وعده الهی، تخلف‌ناپذیر است و قطعا اتفاق خواهد افتاد. ▪️ما در معرکه‌ای می‌جنگیم که افق آن کاملا روشن است و در بُعد غیبی وعده قرآنی مبنی بر محو شدن اسرائیل داریم. ▪️در آیات ابتدایی سوره اسراء در قرآن این وعده فروپاشی اسرائیل ذکر شده است: «وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي ‏الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِي ‏بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا...فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا ‏وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا... وَإِنْ ‏عُدتُّمْ عُدْنَا». ▪️مفسرین قرآنی، اجماع دارند که تفسیر «وَإِنْ ‏عُدتُّمْ عُدْنَا» این است که خدواند خطاب به یهود می‌گوید: هرگاه فساد کنید، مجازات خواهید شد. بنابراین قاعده قرآنی چنین است. ▪️هرچند در تاریخ بنی‌اسرائیل، فسادهای متعددی رخ داده است. ▪️ولیکن در قرآن دو فساد یهود برجسته شده است که طبق قاعده فوق، دوبار نیز مجازات خواهند شد. اما مفسرین در ماهیت و مصداق دو مجازات و زمان آنها اختلاف دارند. ▪️سیدحسن نصرالله معتقد است فساد کنونی هفتاد ساله رژیم اسرائیل که از سال 1948میلادی در جریان است، مصداق «فساد عظیم و علو کبیر» ذکر شده در قرآن است که با هیچ فساد یهود در طول تاریخ قابل قیاس نیست: ما يجري في منطقتنا منذ 1948 إلى اليوم، هذا إفساد، هذا إفساد عظيم، كبير، هذا العلو، هذا العتو، هذا ‏الاستعلاء، على كل شعوب المنطقة، على كل حكومات المنطقة، على كل جيوش المنطقة، منذ 1948 ‏إسرائيل وكيان العدو وبدعم من الغرب وأميركا يُمارس الإذلال والقهر لمئات الملايين من العرب، لأكثر ‏من مليار مسلم. أيوجد إفساد أعظم من هذا ‏الإفساد؟ أيوجد علو أعظم من هذا؟ يتحدون العالم والمجتمع الدولي والإرادة الدولية والمحاكم الدولية ولا ‏يهمهم أحد ولا يسألون عن أحد، هذا هو العلو، ما هو العلو الكبير؟ "وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا"، ما هو الإفساد؟ ‏هذا من أعظم الإفساد، وقد يُناقش أنّ الإفساد الحالي بالـ 75 سنة قد لا يُقاس به أي إفساد سابق. ▪️اما قرار نیست این فسادشان تا بی‌نهایت ادامه یابد و زوال اسرائیل، فقط مسأله زمان است که چه موقع محقق خواهد شد؟ ▪️ایشان در ادامه می‌فرماید: مجازات یهود بنی‌اسرائیل، فرق بسیار مهم با عقوبت‌های امت‌های سابق دارد و آن اینکه مجازات به دست بشر اتفاق می‌افتد و نه در اثر حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و امثال ذلک. زیرا قرآن فرموده است: «بَعَثْنَا ‏عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا». ▪️خوب این انسان ها چه کسانی هستند؟ سیدحسن نصرالله می‌فرمائید: کسانی که اعتقاد دارند اسرائیل شر مطلق، دشمن نژادپرست و غده سرطانی در منطقه است و هرگونه رابطه با این رژیم، حرام است و باید این غده سرطانی محو شود. بله مصداق «عبادا لنا» اینها هستند که عقوبت و مجازات یهود فاسد را رقم خواهند زد: من هم هؤلاء البشر؟ هم الذين يؤمنون بأنّ إسرائيل عدو وبأنّ إسرائيل وجود ‏عنصري وبأنّ إسرائيل غدة سرطانية، وبأنّ إسرائيل أم الفساد، وبأنّ إسرائيل شر مطلق، وبأنّ التعامل مع ‏إسرائيل حرام، وبأنّه يجب اجتثاث هذه الغدة السرطانية من الوجود، العقوبة تكون علي يد هؤلاء. ▪️اینجاست که نقش محور مقاومت شیعی در تحقق این پیشگویی غیبی قرآن برجسته می‌شود. هرچند طبق قانون استبدال اگر ما نیز تلاش نکنیم تا این وعده الهی را محقق کنیم، دیگرانی این کار را خواهند کرد اما این نسل حاضر در غزه، کرانه باختری و جبهه‌های مختلف پشتیبانی محور مقاومت شیعی، زوال اسرائیل را رقم خواهند زد ان شاء الله. ▪️سیدحسن نصرالله در پایان می‌فرماید: بنابراین ما می‌جنگیم درحالیکه چشم مان به این وعده الهی و وعده قرآنی در سوره اسراء است. ✅ پی‌نوشت: ▪️متن (لینک) ▪️ویدئو (لینک) ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 سیدحسن نصرالله و اعلام تخریب «معبد سوم سلیمان» قبل از رونمایی آن توسط اسرائیل ✍️ مصطفی امیری ▪️چرا وقتی هنوز معبد سوم سلیمان ساخته نشده، سیدحسن نصرالله از خرابی آن سخن به میان آورد؟ ▪️آیا اشاره به این عبارت قرآنی دارد: «وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا» که در ضمن «وعده الاخره» و مجازات نهایی یهود رخ خواهد داد. ▪️آیا به منزله تهدید است یا اعلام خبر قرآنی؟ ▪️البته برخی با مرتبط دانستن بیان عقوبت سوم توسط سیدحسن نصرالله و ذکر معبد سوم سلیمان، اشاره تاکتیکی و جنگ روانی برای هدف‌گیری جامعه اسرائیل و تزریق وحشت قلمداد کردند. ▪️و بیان این نکته که اگر قرار بر بنای معبد سوم سلیمان در فلسطین دارید، طبق قاعده قرآنی باید منتظر مجازات آن توسط بشر و انسان هایی از جنس «عبادا لنا» نیز باشید. چرا که قرآن وعده داده هرگاه به فساد برگردید، ما هم به مجازات شما برمی‌گردیم. ▪️سپس برای اینکه کار را محکم کند، به سخنان خود مسئولین اسرائیلی استناد کرد که خوف و ترس دارند اسرائیل به 80سالگی نرسد و این موضوع به بنای معبد سوم سلیمان مربوط می‌شود: عندما نعود لليهود وكتب اليهود وعلماء اليهود، وعندما نعود الآن إلى الإسرائيليين الموجودين في ‏إسرائيل، وهذا الموضوع يتحدث به ليس فقط المتدينين، أي الحريديم وبن غفير وسمودريتش وبنيت، لا، ‏يتحدث به حتى العلمانيين، ليبرمان يتحدث بهذا الموضوع، بقية العلمانيين يتحدثون بهذا الموضوع، ‏غانتس يتحدث بهذا الموضوع، الذي هو موضوع خراب الهيكل الثالث. تتذكرون قبل طوفان الأقصى كان ‏هناك كلام كثير في الكيان عن عقدة الثمانين، عقدة العقد الثامن، ماذا يعني؟ أي أنّ إسرائيل التي أصبح لها ‌‏75 سنة تُكمل ثمانين سنة أو تزول قبل أن يصبح عمرها ثمانين سنة؟ ما سبب هذا الكلام؟ هذا ليس له ‏علاقة بالسياسة فقط، هذا له علاقة بالتراث الديني والثقافي الموجود عند اليهود أنفسهم، والذي يقبل به ‏المتدينون من اليهود والعلمانيون من اليهود، والشاهد هو حديثهم عن خراب الهيكل الثالث الآن. ‏ ▪️و نیز محتمل است پروژه ساخت معبد که با بودجه حکومتی در حال ساخت است با جنگ فراگیر محور شیعی و فروپاشی اسرائیل برای همیشه به مُحاق برود. ▪️به هر حال، هنوز پاسخی درخور یافت نشد که چرا با اینکه هنوز معبد سوم سلیمان بنا نشده اما سیدحسن نصرالله از خرابی آن سخن به میان آورد؟ ▪️شاید آینده نزدیک، پرده از این معما بگشاید. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110
🔴 جهان در مرحله قبل خروج سفیانی ✍️ مصطفی امیری ▪️سخنرانی عاشورا محرم 1446قمری سیدحسن نصرالله، بسیار مهم و وی برای اولین بار است به صورت عمومی، دیدگاه خودش را درباره سوره اسراء، زمان جنگ و مجازات یهود بنی‌اسرائیل و مصداق «عبادا لنا» در قرآن بیان نمود. ▪️در این میان آنچه پیش از همه چشم‌نوازی می‌کرد، تاکید ایشان بر عبارت قرآنی «إِنْ ‏عُدتُّمْ عُدْنَا» بود. ▪️تاکید سیدحسن نصرالله بر روی عبارت قرآنی «إِنْ ‏عُدتُّمْ عُدْنَا» حاوی کُد و پیام مهمی هم برای دوستان و هم برای دشمنان است. زیرا در احادیث از سوی معصومان، خطاب به یهود فاسد ذکر شده اگر با سفیانی برگردید، ما نیز با آخرین ذخیره الهی امام عصر بازخواهیم گشت: ▪️إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء، آیه۸)، یَعْنِی إِنْ عُدْتُمْ بِالسُّفْیَانِیِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ‌مُحَمَّد (تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴). ▪️در واقع با تاکید سیدحسن نصرالله بر روی این فقره از آیات سوره اسراء، وی درصدد بیان این نکته است که جهان در مرحله قبل خروج سفیانی است و از سویی قطعا این فساد یهود با آخرین مهره خویش، طبق قاعده قرآنی، با سرکوب و مجازات الهی روبرو خواهد شد و البته این‌بار، به ظهور حضرت ولیعصر ختم خواهد شد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @ASRZOHUR110