10.ogg
7.2M
🔟
🔴 «جنابت فکری» اکبرنژاد / نقدی بر «جنایت اعتقادی» / بخش دوم
✍️ مصطفی امیری
▪️اخیرا آقای اکبرنژاد و البته بعد دگردیسی تصمیم گرفتند مثل آقای نصیری با گذشته خویش، خداحافظی کنند و به صف منتقدان انقلاب امام خمینی بپیوندند.
▪️آقای اکبرنژاد، در پاسخ به سخنرانی استاد طبسی در اندیشکده جمکران و...، مبنی بر مشروعیت قیام در عصر غیبت و زمینهسازی، مجموعهای را تحت عنوان «جنایت اعتقادی» در کانال خویش منتشر کردند.
▪️چند قدم مانده به صبح و طلوع خورشید، نیازی به پاسخ نیست و آینده نزدیک، خود نوعی مباهله علمی است؛ ضمن اینکه از تدوین سایر مباحث مهم باز میمانیم ولیکن به اجمال، پاسخهایی ارائه گردید و ادامه خواهد داشت.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔@ASRZOHUR110
▪️سیدحسن نصرالله به نقل از علامه کورانی: وی معتقد بود «زوال اسرائیل»، قبل ظهور اتفاق خواهد افتاد و این وعده الهی است.
▪️شبکه المنار (لینک)
▪️آری وعده الهی و دکترین قرآن مبنی بر مجازات یهود فاسد در سوره اسراء.
🆔@ASRZOHUR110
هدایت شده از عصر ظهور | ASRZOHUR
🔴 سخنی منصفانه با «مخالفین» انقلاب امام خمینی
1️⃣.چندی پیش خانم فائزه هاشمی نقل قولی از آیةالله سیستانی و ملاقات آقای رفسنجانی با مرجع عالیقدر عراق بیان کردند(1) اما از سوی حامیان «مکتب نجف» تکذیب نشد بلکه در سطح وسیعی منتشر شد(2). البته سلسله سند دال بر این است که این نقل قول، صحیح نیست کما اینکه جناب آقای رفسنجانی به نقل «خاطرات مُنفرد» آن هم فقط با سند متصل به خویش، شهره است.
2️⃣.البته دفتر آیةالله سیستانی نیز خبرهای منتسب به ایشان را بیاعتبار میداند(3). اما برای تنویر افکار عمومی، گفتار علمی «مکتب نجف و نگاه حداقلی به فرایند ظهور» تدوین و منتشر شد(4)
3️⃣.تکریم مقام مرجعیت اعلی عراق آیةالله سیستانی بر همگان واجب است. بلکه روی سخن با «مخالفین زمینهسازی ظهور» است که خود را در خیمه مکتب نجف، مخفی ساختهاند و این نقلقول فاقد اعتبار، بهانهای شد تا مجددا مخالفت خویش را با انقلاب امام خمینی آشکار سازند.
4️⃣.در باب مشروعیت انقلاب و قیام در عصر غیبت، تاکنون دو دیدگاه وجود دارد:
الف. مشروعیت قیام در عصر غیبت
ب. عدم مشروعیت قیام در عصر غیبت
5️⃣.و اما دیدگاه سوم:
ج. مشروعیت قیام و انقلاب زمینهساز ظهور
به عبارت دیگر: مخالفین انقلاب امام خمینی حتی اگر قائل به دیدگاه دوم باشند، بالاخره طبق احادیث معتبر(5) از جمله در کتاب الغیبة نعمانی، قیامی توسط ایرانیان شیعی قبل ظهور شکل خواهد گرفت که آرمان این انقلاب، تقدیم پرچم به امام عصر است:
كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ: قومی در مشرق قیام و انقلاب میکنند ... و پرچم حکومت خویش را به امام عصر(عج) تحویل میدهند و کشتههای این انقلاب و قیام، شهید محسوب میشوند(6)
6️⃣.و اگر اشکال شود ارض مشرق اعم از ایران است، پاسخ داده میشود: آری؛ لکن قدرمتیقن ایران جزو بلاد مشرق بوده است(7) کما اینکه مرکز تخصصی مهدویت نجفاشرف، کشور ایران را از بلاد مشرق و لشکر خراسانی میداند(8) که برای مبارزه با لشکر سفیانی موردحمایت غربی ها وارد عراق میشود و بعد از ظهور، خراسانی به عنوان رهبر ایرانیان پرچم انقلاب ایرانیان را به عنوان بیعت به امام عصر تقدیم خواهند کرد(9)
7️⃣.از طرفی مطابق مفاد آیات ابتدایی سوره اسراء(10) و نیز احادیث ذیل این آیات از جمله در کتاب الکافی کلینی، خدواند قومی را قبل ظهور انتخاب میکند که داعیه جنگ با یهود دارند و از دشمنان اهلبیت انتقام خواهند گرفت(11) و امام صادق سه بار قسم جلاله یاد میکند که این قوم، ایرانیان شیعی اهل قم هستند(12)
8️⃣.حال با مراجعه به احادیث، درمیآبیم که قیام ایرانیان شیعی در ابتدا توسط مردی از قم است که پیروان خویش را به حق دعوت میکند(13) و پایان این انقلاب با عبارت قرآنی «وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين» مزیّن شده است که همخوانی عجیبی با عبارت تقدیم پرچم به امام عصر دارد: و لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ(14)
9️⃣.بنابراین قیام مشرقیها و انقلاب ایرانیان شیعی، آرمان آزادی فلسطین دارند و با یهود مُفسد خواهند جنگید و انقلابشان به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد.
🔟.بنابراین حتی از عینک «مخالفین مشروعیت قیام در عصر غیبت» نیز بخواهیم بنگریم، بویژه «حامیان مکتب نجف» ناگزیر هستند(15) به این نتیجه برسند: اگر قیامی در ایران شکل گرفت و مختصاتی داشت از جمله آرمان آزادی فلسطین از تحت شمول احادیث «نهی از قیام در عصر غیبت» خارج است و طبق مبانی خودشان، باید از این قیام شیعی در ایران حمایت کنند.
1️⃣1️⃣.استظهار علامه مجلسی نیز ایران را زمینهساز ظهور میدانستند(16). انما الکلام در تشخیص اشتباه فرمودند(17). زیرا حکومت صفویه مختصات «پازل ظهور» را نداشت. شما تاریخ را بنگرید آیا صفویه آرمان آزادی فلسطین را داشتند؟ خیر. در حالیکه بیان گردید از مهمترین ویژگیهای انقلاب زمینهساز طبق آیات سوره اسراء، جنگ ایرانیان شیعی با یهود ساکن فلسطین با محوریت مسجد الاقصی است(18)
2️⃣1️⃣.در کتاب «خاورمیانه عصر ظهور» و در فصل «ایران»به طور مستند و اجتهادی و به دور از هرگونه تطبیق بلکه صرفا بررسی دقیق علمی و «تحلیل حدیثی»، مختصات و ویژگیهای «انقلاب زمینهساز» بررسی شده است(19)
3️⃣1️⃣.البته انقلاب امام خمینی در برابر خورشید امام عصر، همچون نور شمع است(20). اما آیا روا است در تاریکی شب عصر غیبت، همین شمع را هم خاموش کنیم با این استدلال چون قرار است فردا خورشید طلوع کند؟
4️⃣1️⃣.خوب میدانیم بین نظام با انقلاب فرق است(21) «نظام» بدون مبانی «انقلاب» یک چیز سطحی و صوری است(22). بنابراین حمایت از انقلاب صرفا در راستای زمینهسازی ظهور، واجب است(23) و نه هر رطب و یابسی از سوی برخی مسئولین نظام به نام اسلام.
✅ «مستندات» این نوشتار در بخش دوم بخوانید:👇
🔴 عوامل تسهیل «فرایند ظهور» در عربستان
✍️ مصطفی امیری
▪️چند عامل موجب میشود که با اینکه خاندان آل بنی فلان بر عربستان حکومت میکنند اما با تضعیف این حکومت، زمینه ظهور حضرت فراهم شود:
1. اختلاف در حکومت عربستان بر سر قدرت
2. قتل و کشتار در خاندان بنی فلان
3. از همه مهمتر، رخداد هرج الروم
4. قیام های شیعیان حجاز
5.حضور نیابتی محور مقاومت شیعی در سال ظهور
▪️ضعف حکومت عربستان به حدی میرسد که برای کنترل اوضاع مکه و مدینه و سرکوب قیام شیعیان، از لشکر خارجی -لشکر سفیانی موردحمایت غربی ها- کمک میگیرند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔@ASRZOHUR110
audio_2024-06-10.ogg
2.58M
آخرین جنگ حزب الله لبنان با اسرائیل
🆔@ASRZOHUR110
🔴 پیشبینی آیتالله بهجت از پیروزی حزبالله لبنان در جنگ با اسرائیل
✍️ مصطفی امیری
▪️سیدحسن نصرالله در مصاحبه رسمی، نقل میکند: به من پیغام داده شد که آیتالله بهجت به شما تأکید کردهاند که مطمئن باشید در این جنگ (جنگ دوم، موسوم به جنگ 33روزه) پیروز خواهید شد. این سخن در هفتهی اول جنگ و زمانی به گوش ما رسید که اصلاً افقی از پیروزی برای ما مشهود نبود. البته آیتالله خامنهای نیز در هفتهی اول جنگ با ارسال پیامی گفتند که این جنگ شبیه جنگ احزاب است و بدانید که شما براساس آیهی قرآن در این جنگ پیروز شده و بلکه پس از جنگ به یک قدرت منطقهای تبدیل خواهید شد[1]، [2]، [3].
▪️قبل از آغاز جنگ دوم با اسرائیل، توصیه آیتالله بهجت به سیدحسن نصرالله، مداومت بر دعای «درع حصین» برای محفوظ ماندن از بلایا و خطرات بوده است[4]، [5].
▪️در سخنرانی رسمی دیگری هم سیدحسن نصرالله، فرمودند: «آیتالله بهجت به ما بشارت پیروزی در جنگ 33روزه را داده بودند»[6].
▪️در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت ایشان برگزار شده بود و فرزند آقای بهجت نیز با سفر به لبنان در این مراسم حضور داشت[7].
▪️ارتباط محور مقاومت شیعی با ایشان، از سالها قبل بوده است. سیدحسن نقل میکند: «هر یک یا دو سال، بهطور کامل و رسمی در قالب این هیئتها سفر میکردیم و مقید بودیم وقتی به زیارت قم مشرّف میشویم، حتماً به دیدار آیت الله بهجت برویم»[8].
▪️البته از سالها قبل، خواص انقلاب به اجمال در جریان بودند. نقل شده است: «سه جنگ میان حزبالله لبنان و اسرائیل پیش میآید که در دو جنگ، پیروز میشود و در جنگ سوم، پیروزی حزبالله خیلی گسترده است»[9].
▪️اخیرا از مسئولین حزب الله لبنان مطالبی بیان گردید که جنگ سوم با اسرائیل، «آخرین جنگ»[10] و «جنگ آخرالزمانی»[11] خواهد بود. از اینرو خاطره ای که تاکنون به صورت عمومی منتشر نشده بود، در قالب فایل صوتی بیان گردید[12].
✅ پینوشت:
1. https://bahjat.ir/fa/content/1638
2. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=32751
3. https://www.mashreghnews.ir/news/575196
4. https://t.me/Monji_EmamMahdi/21011
5. https://t.me/bahjat_ir/2756
6. https://bahjat.ir/fa/content/1042
7. https://bahjat.ir/sites/default/files/atoms/video/039-Seyed-Hasan-YadBood_VP8.webm
8. https://bahjat.ir/fa/content/1765
9. https://eitaa.com/asrzohur110/194
10. https://t.me/Monji_EmamMahdi/25910
11. https://t.me/Monji_EmamMahdi/25909
12. https://eitaa.com/asrzohur110/775
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔@ASRZOHUR110
audio_2024-06-12.ogg
3.21M
▪️دو عامل مهم در تشکیل «دو دولت دو کشور» در فلسطین قبل ظهور
🆔@ASRZOHUR110
🔴 جهنم نتانیاهو در یک قاب
✍️ مصطفی امیری
▪️قرار است نتانیاهو به دعوت جانسون رهبر جمهوریخواه مجلس در کنگره آمریکا سخنرانی نماید. نگاهی به مواضع و دیدگاههای وی، پرده از «آینده نزدیک» و اتفاقات خاورمیانه بر خواهد داشت.
✅ فریاد انتقام از انقلاب ایران، وارث امپراطوری پرشیا
▪️قرن ها میگذرد. نتانیاهو در کنگره آمریکا، تورات میخواند: «هامان وزیر دربار «ایران باستان» را به قتل رساندیم و اکنون نیز اجازه نخواهیم داد کسی موجودیت ما را تهدید کند».
▪️سخنرانی رسمی نتانیاهو در کنگره آمریکا و اعتراف به قتل «ایرانیان باستان» و وزیر پادشاه هخامنشی«هامان» توسط یهودیان[1]؛ پوریم سند کینه یهود از ایرانیان است که قرنها امتداد دارد.
▪️نتانیاهو بیان میکند: «اکنون نیز انقلاب خمینی بهعنوان وارث پرشیا ایران باستان، میکوشد اسرائیل را نابود کند»[2]
✅ اشاره نتانیاهو به «امام مهدی» در سازمان ملل
▪️البته نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل، نیز هراس خویش را پنهان نمیکند و به وجود تفکر موعودگرایانه شیعیان ایران اشاره و اعتقاد به ظهور امام مهدی را منشأ سیاستهای ایران در خاورمیانه معرفی میکند. وی در پایان میگوید: منجی اسلام، قرار است بر تمام کره زمین، حکومت کند[3].
✅ نتانیاهو برای خود رسالت آخرالزمانی قائل است
▪️البته باید این سخنان را در «مبانی اعتقادی» وی نیز جستجو کرد.
▪️نتانیاهو با استناد به کتاب مقدس میگوید: زمانی برای صلح و زمانی برای جنگ وجود دارد و اکنون زمان جنگ است. ما هرگز اعمال هولناکی را که دشمنان علیه ما مرتکب شدند فراموش نمیکنیم[4]
▪️نتانیاهو معتقد است: جنگ در فلسطین، آغاز جنگ جبهه نور به رهبری اسرائیل علیه محور شرارت است[5].
▪️جهان در طلب منجی است. اما گویی اسرائیل، با قتل و کشتار میخواهد به آن برسد.
▪️وی میگوید: «ما مردم جبهه نور هستیم و آنها مردم جبهه ظلمت و با توجه به پیشگویی کتاب اشعیا (Isiah)، باید به ابدی بودن حکومت یهود ایمان داشته باشیم»[6].
▪️طبق همین پندار، نتانیاهو بیان میکند: «صد سالگی اسرائیل را جشن میگیریم»[7].
▪️او گویی سخن «ربه پیشوای مذهبی یهودیان» را باور کرده که نتانیاهو آخرین رهبر اسرائیل پیش از ظهور منجی است و قرار است حکومت را به مسیح یهودی تحویل دهد![8]
✅ جهنم سوزان در راه است: پایان عمر اسرائیل
▪️اما آقای نتانیاهو، عمر اسرائیل، به پنج سال آینده نخواهد رسید و با پایان سال2028، قدس در اختیار ساکنان اصلی فلسطین است» ان شاء الله.
▪️و به تعبیر رهبری آیت الله خامنه ای: «شرایط کنونی منطقه به گونهای است که هم برای اسرائیل، شرایط «مرگ و زندگی» است و هم برای جبهه حق»[9]
▪️باید یکی از دو طرف، از بین برود؟ و طبق دکترین قرآن که وعده تخلفناپذیر الهی است، «نابودی اسرائیل» رقم خواهد خورد[10]
▪️و همانطور که رهبر مقاومت ابراز امیدواری کردند: عمر اسرائیل، به هشتاد سال نمیرسد ان شاء الله[11].
▪️سیدحسن نصرالله: «هذا الذئب الذي يجلس على حدودنا ورابض على أرض فلسطین وأكبر تهديد في المنطقة، إن شاء الله لايُكمل الثمانين سنة»[12].
✅ پینوشت:
1. https://t.me/Monji_EmamMahdi/17778
2. timesofisrael
3. https://t.me/Monji_EmamMahdi/24846
4. https://t.me/Monji_EmamMahdi/23135
5. https://t.me/Monji_EmamMahdi/22064
6. https://t.me/Monji_EmamMahdi/21598
7. https://t.me/Monji_EmamMahdi/24421
8. https://t.me/asrzohur110/642
9. https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=56477
10. https://t.me/asrzohur110/606
11. https://t.me/Monji_EmamMahdi/18049
12. https://www.alahednews.com.lb/article.php?id=50898&cid=148
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔@ASRZOHUR110
audio_2024-06-13.ogg
12.56M
▪️سخنی با «مخالفین مشروعیت قیام» در عصر غیبت
▪️دیدگاه سوم، مورد قبول شما نیز است.
▪️مصطفی امیری
🆔@ASRZOHUR110
🔴 حمله سفیانی به ایران؟
✍️ مصطفی امیری
▪️در برخی گزارشات اهلسنت از حمله لشکر سفیانی به ایران و جنگ در منطقه اصطخر خوزستان یا فارس سخن به میان امده است.
▪️البته موید و قرینهای در کتب معتبر شیعی ندارد و نمیتوان به عنوان مُستند حکم قطعی قرار گیرد.
▪️سوالی که مطرح است: آیا معقول است ایرانیان مورد حمله قرار گیرند و ضعیف شوند و حتی دشمن تا منطقه اصطخر ایران (منطقهای در خوزستان یا فارس)، پیشروی نظامی بکند اما لشکر ایرانیان برای دفع حمله سفیانی با سرعت وارد عراق شود و قدرتمندانه، شکست سفیانی مورد حمایت غربیها را رقم بزند؟
▪️گزاره اول (حمله سفیانی به ایران) فقط در کتب اهلسنت ذکر شده آن هم بدون قرینه و تاییدیه از تراث معتبر شیعی اما گزاره دوم (ورود ایرانیان به عراق برای شکست سفیانی) در احادیث معتبر شیعی وجود دارد. خوب معلوم است گزاره دوم، را باید اخذ نمود و گزاره اول در هالهای از ابهام قرار میگیرد.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔@ASRZOHUR110
عصر ظهور | ASRZOHUR
بسم الله الرحمان الرحیم به طور قطع و یقین میگوییم: #هرگاه جنگ محور مقاومت شیعی (ایران، حزب الله) با
آخرین جنگ حزب الله لبنان با اسرائیل سپس #ظهور ان شاء الله
🆔@ASRZOHUR110
🔴 اختصاصی / بشارت «آزادی فلسطین» در قرآن / اسرائیل از «آغاز تا پایان»
✍️ مصطفی امیری
🔻به #ترتیب مطالعه بفرمائید و الا منجر به نتیجهگیری اشتباه خواهد شد.
▪️آیا سرکوب یهود توسط «بُختالنصر»، همان مجازات مدنظر قرآن در سوره اسراء است؟:
1. https://eitaa.com/asrzohur110/678
▪️«فتنه دجال»، فساد دوم یهود بنیاسرائیل؟:
2. https://eitaa.com/asrzohur110/676
▪️فساد دوم یهود بنیاسرائیل توأم با: «فتنه سفیانی» یا «فتنه دجال»؟
3. https://eitaa.com/asrzohur110/677
▪️شناسایی هویت «مجازات کنندگان» یهود بنیاسرائیل در قرآن:
4. https://eitaa.com/asrzohur110/675
▪️ «امداد با بنین و اکثر نفیرا» در سوره اسراء: افزایش جمعیت یهود یا بازگشت قدرت از دست رفته؟:
5. https://eitaa.com/asrzohur110/680
6. https://eitaa.com/asrzohur110/681
▪️فایل صوتی / تبیین زمان «مجازات یهود مُفسد» در سوره اسراء:
7. https://eitaa.com/asrzohur110/715
▪️مدال افتخار «عبادا لنا» در جنگ با یهود، بر سینه مومنان شیعی و مجاهدان مسلمان:
8. https://eitaa.com/asrzohur110/683
9. https://eitaa.com/asrzohur110/684
▪️باید یکی از دو طرف، از بین برود:
10. https://eitaa.com/asrzohur110/760
▪️بشارت آیتالله خامنه ای: «نابودی اسرائیل»، نتیجه تحقق «دو وعده» الهی در قرآن:
11. https://eitaa.com/asrzohur110/761
▪️بشارت سیدحسن نصرالله به نقل از علامه کورانی: زوال اسرائیل، قبل ظهور است:
12. https://eitaa.com/asrzohur110/772
▪️سیدحسن نصرالله و تعیین زمان مجازات یهود بنیاسرائیل در سوره اسراء:
13. https://eitaa.com/asrzohur110/799
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
🔴 گفتوشنود با ناقد محترم کتاب «مارقة الروم و بشارت فتح فلسطین»
✍️ مصطفی امیری
بعد انتشار کتاب، که در کمتر از یکسال به چاپ سوم رسیده و استقبال فراوانی از آن گردید. البته برخی مولفان درصدد نقد برآمدند و در دیدار حضوری، گفتگوهایی صورت گرفت.
1. بحث ما درباره مارقة الروم، آخرین نشانه فتنه شام قبل ظهور است و البته به مباحث سوره اسراء نیز پرداخته شده است.
2. آقای پورسیدآقایی، شما، دیدگاه مشهور در آیات ابتدایی سوره روم را قبول ندارید و در واقع #تنزیل آیات ابتدایی سوره روم را برای زمان ظهور، پذیرفتهاید و فرمودید: «هنوز محقق نشده است» اما ما در کتاب مارقه الروم، ضمن پذیرش دیدگاه مشهور، #تاویل آیات را مربوط به عصر ظهور میدانیم.
3. حتی مولف کتابی که شما از آن، روایت امام صادق را آوردید، خود تصریح دارد که برای این آیات، ظاهر و باطن است و این حدیث، باطن آیه است و نه تنزیل آن: «سورۀ الروم...الظاهر ظاهر و أما الباطن فهو ما راوه...عند قیام القائم» (استرآبادی، تاویل الآیات، ص۴۲۶).
4. آقای پورسیدآقایی بفرمائید: چه مانعی برای پذیرش دیدگاه مشهور است؟ رومیها شکست خوردند اما بعد از «غلبهم ای مغلبویتهم»، پیروز میشوند و البته فرح مومنان به خاطر پیروزی در جنگ بدر بود و نه پیروزی رومیان. و برای آیه، تاویلهایی هم ذکر شده است، حداقل سه تاویل بیان شده است.
5. اگر ضمیر دوم را به ایرانیان برگردانیم معنای آیه چنین میشود: رومیها بعد از غلبه ایرانیان، به زودی پیروز خواهند شد. اما این حرف، اشتباه است (ر.ک: تیتر "مرجع ضمیر در آیه سوم" در کتاب مارقة الروم، ص۷۷-۸۰).
6. در کتاب، ثابت کردیم که هیچ ضمیری به ایرانیها برنمیگردد.
7. شما میگوئید: کتب تاریخی، جنگ دوم ایران و روم را گزارش نکردند. اما این سخن اشتباه است. زیرا در کتاب تاریخ یعقوبی، تسلط رومیها بر بینالنهرین در جنگ نینوا منعکس شده و ادامه همان جنگهای روم و ایران است که ابتدا رومیها بعد عقب راندن ایرانیها از فلسطین و سوریه، تا عراق پیشروی کردند. پس در کتب تاریخی نیز این جنگها گزارش شده است.
8. ضمن اینکه کتب تفسیری مثل تفسیر صنعانی ۲۱۱ق، تفسیر مقاتل بن سلیمان ۱۵۰ق قبل از مصادر تاریخی این جنگها را گزارش و نقل کردند و حتی از نظر زمانی، متقدمتر هم هستند.
9. مهمتر اینکه، به قول آیتالله جوادی آملی، در فضای نزول این آیات، دو امپراطوری قدرتمند، ایران و روم بوده است؛ و ذکر شکست یک طرف، دال بر پیروزی دیگری بوده و البته آنقدر مسأله روشن بوده که نیازی به ذکرش نبوده است. مثل اینکه در عصر معاصر نیز دو قطب در جهان وجود داشت و اگر گفته میشد شوروی، شکست خورد؛ مخاطب فهم میکند که آمریکا پیروز شد. وقتی قرآن از شکست رومیها، سخن به میان میآورد، یعنی ایرانیان پیروز شدند (جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج۶۴، ص۲۸۹).
10. آقای پورسیدآقایی، اصولا دیدگاه شما، نسبت به شأننزول سوره روم چیست؟ اگر شأننزول را صحیح بدانید، دیدگاه شما کاملا زیر سوال میرود، از طرفی اثبات کردیم شان نزول با حدیث الکافی کلینی، مطابقت محتوایی دارد.
11. ملاحظه بفرمائید: امام باقر در الکافی کلینی، اصل شان نزول را تأیید کرده است: «مَلِكُ فَارِس يَوْمَئِذٍ يُقَاتِلُ مَلِكَ الرُّومِ وَ كَانَ الْمُسْلِمُونَ يَهْوَوْنَ أَنْ يَغْلِبَ مَلِكُ الرُّومِ مَلِكَ فَارِس وَ كَانُوا لِنَاحِيَتِهِ أَرْجَى مِنْهُمْ لِمَلِكِ فَارِس فَلَمَّا غَلَبَ مَلِكُ فَارِس مَلِكَ الرُّومِ كَرِهَ ذَلِكَ الْمُسْلِمُونَ وَ اغْتَمُّوا بِهِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِذَلِكَ كِتَاباً قُرْآناً: الم غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرْض» (کلینی، الکافی،ج۸، ص۲۶۹).
12. بنابراین، شما باید «تفسیر» و «تاویل» آیات ابتدایی سوره روم را از هم تفکیک بفرمائید. یعنی باید جوری آیه را تفسیر کنید که برای مخاطب صدر اسلام در زمان نزول هم معنای صحیحی داشته باشد و این مطلب با اختصاص آیه صرفا و فقط برای عصر ظهور باشد، منافات دارد.
13. شما دیدگاه خویش، را مستندسازی نکردید و در واقع از مسیر اشتباه، به جواب صحیح رسیدید. اگر هر سه ضمیر را به ایرانیها برگردانید، تکلیف بضع سنین چه میشود؟ «بضع سنین» را که در آیه ذکر شده و حدود هفت و کمتر از ده سال است را چه میکنید؟
14. بنابراین، دیدگاه سوم (دیدگاه مولف کتاب مارقه الروم) با دیدگاه دوم (دیدگاه آقای پورسیدآقایی)، خیلی تفاوت دارد ازجمله:
▪️دیدگاه دوم، هر سه ضمیر در آیه (هم من بعد غلبهم) را به ایرانی ها برمیگرداند اما در دیدگاه سوم، هیچ ضمیری به ایرانیها برنمیگردد.
▪️دیدگاه دوم، شان نزول را نفی میکند و جعلی میداند در حالیکه دیدگاه سوم، از الکافی کلینی و امام معصوم، استشهاد میآورد.
▪️دیدگاه دوم میگوید: تاریخ، جنگ دوم ایران و روم را گزارش نکرده اما گفتیم: هم تاریخ و هم کتب تفسیری متقدم گزارش کردند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
🔴 قدس محور وحدت ادیان ابراهیمی
✍️ مصطفی امیری
▪️مساله فلسطین، محور تقابل در «صیحه آسمانی» خواهد بود.
▪️امام عصر بعد از ظهور، نماز را در مسجدالاقصی اقامه خواهند کرد.
▪️عیسی مسیح به منجی اسلام اقتدا مینمایند.
▪️و آن زمان دیگر، «اسرائیلی» وجود ندارد
▪️که صلح اعراب و رویای بن سلمان با صهیونیست ها منعقد گردد.
#پیمان_ابراهیم #صلح_اعراب
🆔@ASRZOHUR110
🔴 پاسخ ساده به مخالفین «دکترین امام خمینی» مبنی بر نابودی اسرائیل
✍️ مصطفی امیری
▪️وقتی امام عصر، نماز را در مسجدالاقصی اقامه میکنند، آیا نتانیاهو و لاتهای صهیونیسم به نظر شما، هنوز در فلسطین قدرت دارند؟ یا قبلش دچار اضمحلال و فروپاشی شدند؟ کدام؟
▪️آیا اصولا یهود اجازه خواهد داد امام عصر در قدس نماز را اقامه کنند؟
▪️پس در آن زمان، قدرتی ندارند و چنان دچار اضمحلال و فروپاشی شدند که یارای ایستادگی در برابر وی را ندارند.
▪️پس به خود آیید و این همه در برخی «احادیث عدم مشروعیت قیام»، غوطهور نشوید. کار دارد به انتها میرسد اما این آقایان هنوز در چهل سال گذشته هستند.
▪️وقتی صیحه آسمانی در ماه رمضان سال ظهور رخ بدهد به این مضمون که حق با شیعه علی(ع) است. خیلی از مخالفان انقلاب اسلامی امام خمینی، انگشت به دهان و متحیر از اینکه چرا دیر متوجه شدند؟
▪️زیرا وقتی ندای آسمانی سر داده شود که حق با شیعه علی(ع) است، در عمل خواهند دید که کدام شیعه با جبهه سفیانی همپیمان غربیها و یهود در جغرافیای ظهور و در مثلث «کوفه، مکه و قدس» جنگیده است؟ اما برای مخالفین انقلاب، دیگر خیلی دیر شده است.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
🔴 پرسش ساده از مخالفین ذاتی انقلاب و اندکی تفکر
✍️ مصطفی امیری
▪️آقایان «مذهبی مخالف انقلاب» آیا از خود پرسش کردید چرا «شیعیان منطقه شام» از شر همراهی با سفیانی در امان خواهند بود؟
▪️اما «شیعیان کوفه و نجف»، قتلعام میشوند؟ تا اینکه سپاه رایات خراسان اعزامی از ایران به داد شیعیان عراق خواهند رسید.
▪️حالا مرتب در احادیث «نهی از قیام» غوطهور شوید و جزیرهای به احادیث بنگرید.
🆔@ASRZOHUR110
🔴 فرق «شیعیان شام» با «جریان کوفی و نجفی» قبل ظهور
✍️ مصطفی امیری
▪️آقایان مذهبی مخالف انقلاب آیا از خود پرسش کردید چرا «شیعیان منطقه شام» از شر همراهی با سفیانی در امان خواهند بود؟
▪️«السُّفْيَانِي...يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه»[1]
▪️اما «شیعیان کوفه و نجف»، قتلعام میشوند؟ تا اینکه سپاه رایات خراسان اعزامی از ایران به داد شیعیان عراق خواهند رسید:
▪️«يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ وَ عِدَّتُهُمْ سَبْعُونَ أَلْفاً فَيُصِيبُونَ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ قَتْلًا وَ صُلْباً وَ سَبْياً فَبَيْنَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ تَطْوِي الْمَنَازِلَ طَيّاً حَثِيثاً وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم»[2]
▪️حالا مرتب در احادیث «نهی از قیام» غوطهور شوید و جزیرهای به احادیث بنگرید.
▪️البته قتل و کشتار سفیانی در عراق، دلایل متعددی دارد ازجمله آن، نگرش و اختلاف مبنا در عدم نیاز به قیام و فقدان تشکیلات منسجم شیعی از سوی آقایان نجف همچون نگاهی که امام خمینی در عصر غیبت داشتند.
▪️البته قبلا در «فایل صوتی» به تفصیل دیدگاه سومی را مطرح کردیم که اگر قیامی در ایران (که جزو مشرق زمین است) شکل گرفت و طبق احادیث همخانواده و دکترین قرآن در سوره اسراء، مختصاتی داشت از جمله آرمان آزادی فلسطین و جنگ با یهود فاسد، این قیام از تحت شمول احادیث نهی از قیام در عصر غیبت خارج است و حتی مخالفین ذاتی طبق مبانی خودشان وظیفه دارند، اقداماتی که توسط این انقلاب در راستای فرایند ظهور انجام میشود، تضعیف نکنند[3]
▪️به هر حال، شواهد حدیثی بیانگر این است با تدابیر و استحکامات امنیتی- نظامی جبهه شیعی، قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، شیعیان منطقه شام تا حدودی از اقدامات تخریبی دشمن محفوظ هستند:
▪️«السُّفْيَانِي...يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه»
▪️بیشک، مصداق عبارت «طوائف من المقیمین علی الحق» در روایت مورد اشاره، شیعیان و پیروان امیرالمومنین علی بن ابیطالب میباشند که منطبق بر شیعیان منطقه شام (شیعه حزبالله لبنان و ...) است، و ان شاء الله در هنگام تسلط حاکم آینده دمشق و همپیمان غربیها از شر همراهی و بیعت با لشکریان سفیانی و جبهه کفر و شیطان، در امان خواهند ماند.
▪️بنابراین گزاره فوق، دلالت بر این دارد «قبل از حضور سفیانی»، محور مقاومت شیعی در «جغرافیای ظهور» با تمهیدات لازم و آمادگیهای نظامی توانسته است، امنیت شیعیان ساکن منطقه شام را تضمین نماید.
✅ پینوشت:
1. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵.
2. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
3. فایل صوتی سخنی با مخالفین انقلاب:👇
https://eitaa.com/asrzohur110/779
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
🔴 پرونده ویژه آتش آذربایجان
🔻آغاز جنگ جهانی یا تدارک حمله از سوی دشمن به مناطق شیعی؟
✍️ مصطفی امیری
▪️به #ترتیب مطالعه بفرمائید. در غیر اینصورت، منجر به نتیجهگیری اشتباه خواهد شد:
1. محدوده جغرافیایی «آذربایجان» در تراث اسلامی:
1. https://eitaa.com/asrzohur110/265
2. نقد دیدگاه استاد کورانی در گزاره حدیثی «آذربایجان» قبل ظهور:
2. https://eitaa.com/asrzohur110/266
3. «آتش آذربایجان»، داخل ایران یا خارج ایران؟:
3. https://eitaa.com/asrzohur110/267
4. بینتیجه بودن تلاشهای بینالمللی در جنگ «آتش آذربایجان»:
4. https://eitaa.com/asrzohur110/268
5. آتش آذربایجان، گسل فعال «جنگ جهانی» قبل ظهور:
5. https://eitaa.com/asrzohur110/269
6. ارسال «سلاح» و «مشارکت» در جنگ؟:
6. https://eitaa.com/asrzohur110/262
7. آتش آذربایجان و «نقشه» حمله به تهران:
7. https://eitaa.com/asrzohur110/46
8. بررسی مناقشه روسیه با کشورهای غربی در پازل حوادث ظهور:
8. https://eitaa.com/asrzohur110/264
9. دیپلماسی ایران در برابر رژیم باکو:
9. https://eitaa.com/asrzohur110/281
10. دکترین نظامی در مواجهه با «طراح اصلی» آتش اطراف مرزهای ایران:
10. https://eitaa.com/asrzohur110/389
▪️معمولا توصیه میکنیم بعد از «مطالعه کامل» کتاب آتش آذربایجان، سپس مخاطبین این مقالات فوق را نیز مطالعه نمایند.
✅ کتاب «#آتش_آذربایجان»، شایسته تقدیر در جشنواره بینالمللی «کتاب سال رضوی»:
https://eitaa.com/asrzohur110/412
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
🔴 نقش مردم در تاخیر زمان ظهور؟
✍️ مصطفی امیری
▪️ آیا انتخاب شخصی در قامت رئیس جمهور و به قدرت رسیدن غربگرایان، نقشی در تاخیر و به عقب افتادن زمان ظهور دارد؟
▪️فراهم کردن زمینه ظهور، گسترش ظلم و ستم در جهان نیست. بلکه این نشانه ظهور است و نه شرط ظهور.
▪️ازجمله شروط ظهور، تشکیل جامعه منتظر و آمادگی شیعه و طی مسیر برای رسیدن به مقصد است.
▪️این ما هستیم که به سمت «مقصد معین و ثابت» ظهور حرکت میکنیم. از اینرو، تقدم و تاخیری در زمان ظهور نیست.
▪️بنابراین، «زمان ظهور» امری خارج از حیطه قدرت بشری است اما «زمینهسازی ظهور» در اختیار بشر است.
▪️در واقع، زمان ظهور ثابت، معین و غیر قابل تغییر است.
▪️کوتاه سخن اینکه: «نظریه اختیاری ظهور» یعنی زمینه سازی ظهور برای آن زمان «معین و ثابت» با تشکیل جامعه منتظر و اقتدار محور شیعی.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
▪️آنچه در سالهای قبل، شایع میشد: «در زمان ظهور، بداء شد و ظهور به تاخیر افتاد»، پذیرفته نیست و نمیتواند مستند علمی قرار گیرد.
▪️زیرا خبر دادن از بداء و تغییر در اختیار امام معصوم است.
🆔 @ASRZOHUR110
🔴 آیا قرار است ظهور به تأخیر بیفتد؟
✍️ مصطفی امیری
▪️با انتخابات ریاست جمهوری و برگزیده شدن پزشکیان نامزد متمایل به غربگراها در ایران، سوالی از سوی مخاطبین مطرح گردید: آیا ظهور امام زمان به تاخیر خواهد افتاد؟
▪️پیش از این، نیز گفتاری از استاد میرباقری مبنی بر اینکه: «ما مردم نمیتوانیم ظهور را نزدیک کنیم»، در فضای مجازی منتشر شد[1]
▪️همه این مسائل دست به دست هم داد تا مساله «نظریه اختیاری ظهور» و «نقش مردم در تسریع یا تاخیر زمان ظهور» مجددا داغ شود؛ و اینکه «دعا و استغاثه همگانی» در جلو افتادن ظهور، آیا واقعا تاثیرگذار است؟
▪️چند دیدگاه درباره زمان ظهور وجود دارد:
✅ دیدگاه اول: نظریه «حصولی بودن» زمان ظهور
▪️زمان ظهور مثل زمان قیامت در اختیار خداوند است و مثل بعثت پیامبر با اینکه مردم نخواستند اما لاجرم اتفاق افتاد و مردم هیچ نقشی ندارند[2]
✅ دیدگاه دوم: نظریه «تحصیلی بودن» زمان ظهور
▪️زمان ظهور در اختیار بشر است زمان ظهور، شناور و متغیر است و قابل تقدم و تاخیر. با دعا و استغاثه میتوان ظهور را به جلو انداخت و به احادیثی استناد میجویند[3]
✅ دیدگاه سوم: نظریه «اختیاری بودن» فرایند ظهور
▪️دیدگاه سوم با مرزبندی مشخص با قائلین دیدگاه اول (که نگاه انجمن حجتیه است) به نظریه امام خمینی وفادار است.
▪️«زمان ظهور» امری خارج از حیطه قدرت بشری است اما «زمینهسازی فرایند ظهور» در اختیار بشر است.
▪️در واقع، زمان ظهور ثابت، معین و غیر قابل تغییر است.
▪️و با زمینهسازی ظهور برای آن زمان «معین و ثابت» در بستر تشکیل «جامعه منتظر و اقتدار محور شیعی»، قدمبهقدم به آن زمان ثابت، نزدیکتر میشویم.
▪️و آنچه در سالهای قبل، شایع میشد: «در زمان ظهور، بداء شد و ظهور به تاخیر افتاد»، پذیرفته نیست و نمیتواند مُستند علمی قرار گیرد.
▪️زیرا خبر دادن از بداء و تغییر در اختیار امام معصوم است.
✅ فرق «زمان» ظهور با «فرایند» ظهور
▪️با عنایت به اینکه مسأله ثابت یا متغیر بودن زمان ظهور، مبنایی و معرکه آراء است و ضمن احترام به آراء مختلف، دیدگاه سوم طرح بحث گردید.
▪️نگارنده معتقد است دیدگاه سوم، نزدیک به دیدگاه امام و رهبری است و نه دیدگاه دوم.
▪️دیدگاه سوم با دیدگاه دوم، مشابهتهایی دارد اما تفاوتهایی نیز دارد ازجمله:
▪️اعمال و افعال انسان ها در «زمان ظهور»، تاثیری ندارد اما در «فرایند ظهور» تاثیر دارد.
▪️زمینهسازی، تاثیری در زمان ظهور ندارد اما بشریت به زمان ظهور نزدیکتر میشود.
▪️با دعا و استغاثه علاوه بر ارتباط قلبی و معنوی با حضرت و اینکه خود را در معرض نجاتیافتگان قرار میدهیم[4]، به آن زمان ثابت و معین نزدیکتر میشویم. همچون ماشینی که در حال حرکت به سوی مقصد ثابت، قدم به قدم نزدیکتر میشود.
✅ نقش «دعا و استغاثه» در فرایند ظهور
▪️بیان گردید این مساله، مبنایی و معرکه آراء است. موافقان و مخالفان، دیدگاههای خویش را بیان کردند. اما نظریه سوم نیز مطرح است که بر چند اصل مهم استوار است:
▪️مردم در اصل «زمان ظهور» نقش ندارند اما در «فرایند ظهور»، نقش دارند.
▪️فرایند ظهور، متوقف بر تحقق «شروط ظهور» است.
▪️از جمله آن، بسترسازی و «زمینهسازی» فرایند ظهور که در احادیث بر عهده ایرانیان قرار داده شده است که با مدیریت محور مقاومت شیعی، فرایند ظهور را در «جغرافیای ظهور»، محقق میسازد؛ و بدینسان بشریت قدم به قدم به زمان ظهور، نزدیکتر میشود.
▪️البته ظهور، شروط دیگری نیز دارد[5]
▪️صرفا دعا و استغاثه، تغییردهنده زمان ظهور نیست بلکه باید فرایند ظهور را محقق ساخت[6]
▪️وقتی گفته میشود زمان ظهور، ثابت است یعنی در نزد علم الهی، فقط یک زمان برای ظهور، معین و تقدیر شده است ولیکن چون انسان به آن علم و آگاهی ندارد، طبق احادیث باید دعا و استغاثه کند.
▪️علم الهی به زمان دقیق ظهور موجب نمیشود انسان از دعا دست بردارد.
▪️چون زمان ظهور برای انسان مشخص نیست و به آن دسترسی و علم قطعی ندارد، باید با دعا و استغاثه نقش خود را در عالم هستی ایفا کند و البته سرانجام به آن زمان ظهور معین در علم الهی خواهد رسید.
▪️اگر تاخیر افتادن ظهور اینگونه تفسیر شود که «حرکت جامعه منتظر» به سمت مقصد متوقف شود، آری تاخیر به این معنا، قابل دفاع است. اما اگر بیان شود، در زمان ظهور تاخیر شد، خیر؛ زیرا زمان ظهور ثابت و معین است و این ما هستیم که به سمت مقصد «زمان ظهور ثابت» در حال حرکت هستیم.
▪️به عبارت دیگر، اگر به هر دلیلی حرکت بسترسازی جامعه منتظر، متوقف شود، رسیدن به زمان ظهور که معین و ثابت است، نیز به تاخیر میافتد.
✅ پینوشت:
1. کانال استاد میرباقری (لینک)
2. بنیهاشمی، راز پنهانی و رمز پیدایی، ص۳۷۵-۳۷۷.
3. الهینژاد، فصلنامه جامعه مهدوی، ش۱، ص۴۰-۴۱.
4. (لینک)
5. شروط ظهور (لینک)
6. کانال آقای طائب (لینک)
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110