eitaa logo
آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
29.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
3.2هزار ویدیو
2.1هزار فایل
آستان فاطمی یک راه نزدیک به حرم است اینجا میتوان زائر شد و سلام داد میتوان پای منبر و نوای حرم نشست ... 📲 ادمین: @astanqom_admin 📱روبیکا : https://rubika.ir/astanfatemi 📱 تلگرام: https://t.me/astanfatemi 📱 اینستاگرام: Instagram.com/astanfatemi
مشاهده در ایتا
دانلود
400-11-13 heydarzadeh shab M E bagher (A).mp3
13.18M
🎵 💠حاج عباس حیدرزاده ⏱13بهمن1400 🔷🔸💠🔸🔷 کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) 🆔 @astanfatemi
400-11-13 rafiee mah rajab - anvae gonah az jahat amorzesh M E bagher (A)~1.mp3
5.37M
🎵 🔸حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ▫️موضوع: انواع گناه از جهت آمرزش ⏱13بهمن 1400 🔷🔸💠🔸🔷 کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔 @astanfatemi
400-11-13 akbari fegh va feghahat.MP3
5.01M
📖 🔘 فقه و فقاهت ▫️حجت الاسلام و المسلمین ⏱13 بهمن 1400 🔷🔸💠🔸🔷 کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔@astanfatemi
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️روزهای خوب پیروزی تظاهرات مردمی در تمام کشور در حمایت از امام خمینی... 🔷🔸💠🔸🔷 کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔@astanfatemi
شکافنده علوم الهی.mp3
10.32M
🎧 پادکست مناسبت: «ایام میلاد باسعادت حضرت باقرالعلوم (ع)» موضوع امروز: «شکافنده علوم الهی» روز جمعه، ١۴٠٠/١١/١۵ 🔷🔸💠🔸🔷 کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام @astanfatemi
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «شکافنده علوم الهی» روز جمعه، ١۴٠٠/١١/١۵ مناسبت روز: دیروز سالروز میلاد باسعادت پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت، حضرت باقرالعلوم (ع) بود، و به محضر شما عزیزان عرض کردیم که انشاالله سخن امروز را به این امام همام اختصاص می‌دهیم؛ «باقرالعلوم» به معنای شکافنده‌ی علم و دانش است، که طبق روایات، این لقب را پیامبر اکرم (ص) قبل از میلاد امام پنجم، به ایشان عطاء نموده‌اند! چنانچه جابربن عبداللّه (ره) نقل می‌کند که حضرت رسول (ص) به من فرمودند: «ای جابر! انشاالله تو در دنیا خواهی ماند، تا زمانی که ملاقات کنی فرزندی از اولاد حسینم را که نامش «محمّد» است، او علم دین را می‌‏شکافد، شکافتنی! پس هرگاه او را ملاقات کردی، سلام مرا به او برسان!» (إرشاد شیخ مفید، ج‏۲، ص ۱۵۹) اما هرچند که این لقب، توسط پیامبر خدا به حضرت نسبت داده شده، و طبق آیه ٣و۴ سوره نجم، تمامی کلام رسول خدا بر گرفته از وحی الهی و صحیح است! ولی متأسفانه شبهه‌ای در رابطه با لقب «باقرالعلوم» توسط دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ایجاد گردیده است که: ❓اگر امام پنجم شیعیان، واقعاً باقرالعلوم و شکافنده دانش‌هاست، پس چرا در تاریخ، هیچ اثر و اختراعی از ایشان به ثبت نرسیده است؟ ✅ هرچند از نوع این پرسش، غرض‌ورزی پرسش‌گر، کاملاً نمایان است، اما اگر فرض کنیم که این سؤال از روی غرض و دشمنی نباشد، باید بگوئیم که از روی جهالت و نادانی، و نشأت گرفته از این موضوع است که متأسفانه برای بیشتر مردم، جایگاه علوم و دانش‌های الهی، به‌درستی روشن نشده است! به‌صورتی که تصور می‌کنند، که تنها علومی مفید است که دارای آثار مادی و دنيوی باشند و ثمره آن با ابتکار و اختراع محصولی کاربردی، ملموس باشد! و به همین دلیل، این سؤال در زمان حاضر زیاد شنیده می‌شود که اصلاً اگر حوزه‌های علمیه و علماء و طلاب علوم دینی نباشند، چه اتفاقی می‌افتد؟! در جواب به این سؤال باید بدانیم که طبق آیات و روایات اسلامی، «علوم الهی» بسیار با اهمیت‌تر از علوم مادی و دنیوی می‌باشند، چنانچه رسول خدا (ص) فرمودند: «أَفْضَلُ الْعِلْمِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» (بحار الأنوار، ج٧۵،ص ٧) یعنی بالاترین دانش، علم به توحید و اصول عقاید است؛ و همچنین در روایتی از امام کاظم (ع) آمده که: روزی پيامبر اكرم (ص) وارد مسجد شده و دیدند که مسلمانان به دور مردی جمع شده‌ و می‌گویند او داناترين انسان نسبت به نَسَب عرب است! پس حضرت فرمودند: اين علم سودی ندارد! و سپس مهمترین علوم سودمند را به شرح زیر برشمردند: 1️⃣ «آيَةٌ مُحْكَمَةٌ» يعنی «اصول دين» و اعتقادات؛ 2️⃣ «فَرِيضَةٌ عَادِلَةٌ» يعنی «علم‌اخلاق»؛ 3️⃣ «سُنَّةٌ قَائِمَةٌ» يعنی «فروع دين» و علم به احكام شريعت و مسائل حلال و حرام. [اصول كافی، ج١، ص٣٢] در اهمیت آموختن این علوم الهی و تأثیر آن در زندگی مردم، همین کافی است که بدانیم که خداوند در قرآن کریم، در «آیه نَفْر» (توبه/۱۲٢) به پیامبر (ص) دستور می‌دهد که همه‌ی مسلمانان به جهاد و میدان جنگ نروند؛ و گروهی در شهر بمانند، و علوم الهی و احکام دینی را بیاموزند تا پس از بازگشت مجاهدین، علوم و معارف دینی را به آنها یاد بدهند! «تفسیر نمونه، ج۸، ص۱۸۹» بر این اساس، باید اذعان کنیم که حضرت باقرالعلوم (ع) در طول عمر بابرکت خود، و در شرائط بسیار نامساعد، به نشر و اشاعه حقایق و معارف و احکام الهی پرداخته و جنبش علمی دامنه‌داری را به وجود آوردند که باعث تأسیس بزرگترین «دانشگاه اسلامی» در دوران امام صادق (ع) شد! لذا باید حضرت را شکافنده با اهمیت‌ترین علوم، يعنی علوم الهی دانست! که طریق هدایت و راه سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت را به بشریت نشان می‌دهد؛ البته آثار گرانقدری نیز در علوم اسلامی از آن حضرت به یادگار مانده است؛ به‌طوری که امروزه، تمامی کتب مهم شیعه و اهل‌سنت، پُر است از جمله‌ی «قال محمد بن علی» و «قال الباقر (ع)» و سخنان پرمغز و ادله علمی پیشوای پنجم شیعیان! و همچنین حضرت، شاگردان برجسته‌‏ای در زمینه‏‌های مختلف علمی تربیت کرده‌اند که هر کدام، وزنه علمی بزرگی در تاریخ به شمار می‌روند؛ (سیره پیشوایان، ص٣٠۶ به بعد) ✍️ در نتیجه، گرچه ممکن است ما اختراع و یا آثاری در زمینه علوم مادی و دنیوی، از امام باقر (ع) نداشته باشیم و یا به ما نرسیده باشد! اما حضرت با تفسیر آیات قرآن و تبیین علوم الهی، و تعلیم و تربیت شاگردان مؤثر در عرصه‌های مختلف علمی، به معنای واقعی دريای دانش را شكافته و اسرار علوم الهی را برای بشریت آشكار ساخته‌ و جلوی تحریف در دین را گرفته‌اند! در پایان، بدیهی است که امروزه نیز براساس همین ادله و نکات، اهمیت حضور حوزه‌های علمیه و روحانیت و علمای دینی، اثبات می‌گردد! 🔷🔸💠🔸🔷 @astanfatemi
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️روزهای خوب پیروزی نباید بگذارید خدعه دشمنان اسلام عملی شود.... 🔷🔸💠🔸🔷 کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔@astanfatemi
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «هادی امّت» روز شنبه، ١۴٠٠/١١/١۶ مناسبت روز: امروز سالروز شهادت دهمين خورشيد امامت و مشكات هدايت، پيشوای راستين و بر حق شيعیان، حضرت امام علی النقی الهادی (ع) است؛ لذا سخن امروز را با عرض تسلیت و تعزیت و با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می‌نمائیم؛ بی‌شک نوشتن و گفتن از فضائل امام هادی (ع) در این مجال کوتاه، از عهده قلم و کلام ما خارج است! چراکه یحیی ابن اکثم نقل می‌کند که آیه ٢٧ سوره لقمان را خواندم: «وَ لَوْ أَنَّ ما فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَهٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَهُ أَبْحُرٍ ما نَفِدَتْ کَلِماتُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَکیم»: «اگر آنچه درخت در زمین است، قلم شود و دریاها مرکب شود و هفت دریا به کمک آید، کلمات خداوند تمام شدنی نیست! همانا خداوند شكست‌ناپذير و حكيم است» و سپس از امام هادی (ع) پرسیدم که مراد از «کلِمَاتُ اللّه» در این آیه چیست؟ حضرت فرمودند: «نَحْنُ کلِمَاتُ اللّه الَّتی لَاتُدْرَک فَضَائِلُنَا وَلَاتُسْتَقْصَی»: «ماییم کلمات خداوندی، که فضایل ما، درک شدنی و تمام شدنی نیست!» (بحارالانوار، ج١١، ص١٠٩) کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست که ترکنم سر انگشت و صفحه بشمارم! هرچند که همه‌ی ائمه اطهار (ع)، جامع تمامی صفات کمال انسانی بوده‌اند، اما خداوند با عنایت به شرایط زمان و مکان در هر دوره، یکی از صفات حضرات معصومین را عینیت بخشیده است! در این میان، لقب «هادی» برای امام دهم برگزیده شده است! چراکه به راستی ایشان، هادی امّت و هادی تمامی گمراهان از ضلالت، و به گفته رسول خدا، «هادی به سوی خدا بوده‌اند» (الإنصاف، ص١۴١) هدایت در لغت، به دو معنای «ارائه طریق» و «رساندن به مقصد و مطلوب» آمده؛ اما در فرهنگ قرآن و عترت، «هدایت»، بار مفهومی و معنایی بسیار عمیق‌تری دارد؛ شناخت راه، شناخت مقصد، شناخت امّت همراه، شناخت موانع و مشکلات مسیر، شناخت دزدها و گردنه‌ها، و ایجاد انگیزه لازم برای حرکت، و دمیدن روح استقامت در رهروان، و همچنین حفظ اتحاد و همبستگی امت، و حمایت و حفاظت از جان و مال و حقوق ملت؛ بخشی از وظایف راهنمای امت و بخشی از مفهوم بلند «هادی» در فرهنگ اسلامی است! حضرت علی بن محمد النقی (ع)، معروف به ابن الرضا(ع)، خورشید نورافشانی بودند که از سال ۲۲۰ تا سال ۲۵۴ هجری قمری، رسالت رهبری و هدایت امت بزرگ اسلامی را بر دوش داشته و حدود سی و چهار سال ناخدای کشتی هدایت در میان امواج طوفانی عصر ضلالت عباسیان بوده‌اند! آن امام همام در زمانی که سلطه اشراری همچون متوکل عباسی، بر تاریخ، سنگینی می‌کرد، به زندگی بشریت نور و گرمی بخشیده و امت اسلامی را هدایت و سرپرستی نمودند! ✍️ لذا در این مجال کوتاه، قطره‌ای از دریای بیکران «هادی امت» را در پرتو کلام نورانی آن حضرت، تقدیم شما می‌نمائیم: ✅ «آن کس که تقوای الهی را رعایت نموده و مطیع احکام و مقرّرات الهی شود، دیگران مطیع او خواهند شد و هر شخصی که اطاعت از خالق نماید، باکی از دشمنی و عداوت انسان‌ها نخواهد داشت...» (بحارالانوار، ج ۶٨، ص ١٨٢) ✅ «حسد» نابود کننده کارهای نیک؛ و «خودبرتربینی» موجب خشم مردم؛ و «خودپسندی» مانع تحصیل علم خواهد بود و شخص را در پَستی و نادانی نگه می‌دارد، و «بُخل» بدترین اخلاق؛ و «طمع» خصلتی بسیار ناپسند و زشت است!» (بحارالأنوار، ج ٧٢، ص ١٩٩) ✅ «مسخره کردن و شوخی‌های بی‌مورد، از بی‌خردی است و کار انسان‌های نادان است!» (بحارالانوار، ج ٧۵، ص ٣۶٩) ✅ «غضب و تندی» در مقابل آن کسی که توان مقابله با او را نداری، علامت عجز و ناتوانی است! و در مقابل کسی که توان مقابله با او را داری، علامت پَستی و رذالت است!» (مستدرک الوسائل، ج ١٢، ص ١١) ✅ نادان اسیر زبان خویش است! (مسند الامام الهادی، ص۳۰۴) ✅ «فروتنی» آن است که با مردم چنان رفتار کنی که دوست داری با تو چنان باشند! (الکافی، ج۲، ص۱۲۴) ✅ هرکس مطیع و پیرو خدا باشد از قهر و کارشکنى دیگران باکى نخواهد داشت! (بحارالأنوار، ج۵۰، ص۱۷۷) ✅ از شرّ کسی که بی‌شخصیت است و خود را پست می‌شمارد، آسوده مباش! (میزان الحکمه، ج۳، ص۴۴) ✅ «نارضایتی پدر و مادر» روزی را کم می‌کند و آدمی را به ذلت می‌کشاند. (بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۱۸) ✅ كسى كه به تو اميد بسته است نااميدش مگردان، وگرنه مورد غضب خداوند قرار خواهى گرفت! (بحارالانوار، ج۷۵، ص ۳۷۰) 🔷🔸💠🔸🔷 @astanfatemi
هادی امت.mp3
8.88M
🎧 پادکست مناسبت:«سالروزشهادت امام‌هادی(ع)» موضوع امروز: «هادی امت» روز شنبه، ١۴٠٠/١١/١۶ 🔷🔸💠🔸🔷 کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام @astanfatemi
400-11-14 akbari amal mah rajab.MP3
3.92M
📖 🔘 عمل ماه رجب ▫️حجت الاسلام و المسلمین ⏱14 بهمن 1400 ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔@astanfatemi
400-11-14 jame'eh shahidi~1.mp3
14.36M
🎵 💠حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ⏱14بهمن 1400 ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) 🆔 @astanfatemi
400-11-14 eftekhari re~ay`at nobat.MP3
2.89M
📖 🔘رعایت نوبت ▫️حجت الاسلام و المسلمین ⏱14بهمن 1400 ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🆔@astanfatemi