eitaa logo
Atabe
243 دنبال‌کننده
643 عکس
234 ویدیو
109 فایل
انجمن دانشگاهی توسعه ی علمی و فرهنگی عتبات عالیات جهت ارسال سوالات , انتقادات و پیشنهادات به آیدی زیر مراجعه فرمایید. https://eitaa.com/heidar_110
مشاهده در ایتا
دانلود
✅بخش هایی از خطبه غدیر:(بخش دوم شهادت) ✍ شهادت وگواهی میدهم که الله کسی است که: 💚فرزانگی اش سراسر روزگاران را فراگرفته است و نورش ابدیت را پوشانده فرمانش را بدون مشاور انجام میدهد و بدون شریک تقدیرش راامضا کرده است و بدون هیچ کمکی سامان دهی فرماید.💚 ✍گواهی میدهم که او خداییست که .... ┄✾☆⊰༻🌹༺⊱☆✾┄
✅بخش هایی از خطبه غدیر:(بخش سوم: تبلیغ امرالهی) 💚پس خداوند چنین وحی فرمود: 🌷ای فرستاده ما آنچه از سوی پروردگارت درباره علی و خلافت او، فرود آمده بر مردم ابلاغ کن و گرنه رسالت خداوندی را به انجام نرسانده ای، خداوند تو را از آسیب مردم نگاه میدارد.🌷 📣 ای مردم آنچه برمن فرود آمده... ┄✾☆⊰༻🌹༺⊱☆✾┄
۵ این زیارت هیچ چیز کم ندارد، تولی و تبری، با هم، کنار هم، راهگشاست. والعن من غصب ولیک حقه و انکر عهده وجحده بعد الیقین و الاقرار بولایه له اکملت له الدین. مولای خوبم‌! یاری ما آماده است. روزی میرسد که هستی فقط و فقط از عطر ولایتتان نفس خواهد کشید و زندگییییییی خواهد کرد. التماس دعا از همه خوبان.
بعد از غدیر و جلوه ی مستانه ی نجف، تعظیم می کنیم به آقایِ کاظمین... (ع‌)مبارک💐
هدایت شده از تنها علاج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 اختتامیه زیارت مجازی عرفه #حجة_الاسلام_و_المسلمین_علوی #زیارت_مجازی #کربلا #سفر_عرفه_99 #انجمن_عتبه #امام_حسین_علیه_السلام_درخیابان‌های_کوفه @atabe_ir @tanhaelaj
AUD-20200810-WA0001.opus
941.6K
ادب ورود به محرم حجة الاسلام و المسلمین باقری ۹۹/۰۵/۲۰
📚هر ماه معرفی یک کتاب 🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷 ✳️ می‌ترسم از فضایل تو بگویم! 🔻 پس از فتح قلعه‌ی خیبر به حضور (ص) رسیدم. آن حضرت با گرمی از من استقبال کردند و فرمودند: ای ! می‌ترسم که امتم همانند مسیحیان که درباره‌ی علیه السلام سخنان کفرآمیز و اغراق‌گونه گفتند، درباره‌ی تو چنان سخنانی بر زبان آورند، وگرنه امروز مطالبی را درباره‌ی تو می‌گفتم که پس از آن بر هر جمعی گذر کنی، خاک پای تو و قطرات آب وضوی تو را برای شفا و تبرک برگیرند! اما به همین مقدار بسنده می‌کنم که تو از من هستی و من از تو هستم، تو وارث من هستی و من وارث تو هستم، تو برای من همانند هارون برای موسی هستی، جز این‌که پس از من پیامبری نخواهد بود. 📚 از کتاب 📖 ص ۵۵ 👤
✳️ جن و انس نمی‌توانند مثل کلام علی بیاورند! 🔻 وجود مبارک و علیهم السلام معادل هستند. در سوره‌ی مبارکه‌ی دارد که «لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَی أَن یَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لاَ یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ». همه‌ی این هفت میلیارد بشر و همه‌ی جن جمع بشوند بخواهند یک سوره‌ی کوچک بیاورند نمی‌توانند. همچنین اگر بخواهند حرفِ را بزنند که «فَلَأَنَا بِطُرُقِ السَّمَاءِ أَعْلَمُ مِنِّی بِطُرُقِ الْأَرْضِ»؛ (من به راه‌های آسمان داناتر از راه‌های زمینم) برای دهنشان زیاد است! این علی است! اگر او معادل قرآن است و هیچ جن و انسی معادل قرآن نمی‌تواند بیاورد، هیچ جن و انسی هم معادل علی نمی‌تواند حرف بزند.
✍ از تمام دنیا ... دلخوشی‌اش امّ‌ابیهایش بود و اهل آن خانه... که در روی دست گرفتشان و... به میدان آورد. 💫 بگمانم ع، اداره‌ی کربلا را، در مکتب مباهله‌ی جدّش آموخت!
•﷽• این‌ همه‌ روایت‌ درباره‌ هست! آقا‌ توی‌ یکیشون نفرمودند: |اگر مردم‌ دُنیا بخوان‌‌! اتفاق‌ میفته..!| توی‌ همشون‌ فرمودند: اگر‌ 『شیعیان‌ ما..』 بابا‌ گره‌ خورده‌ ماییم:) ..! [ اݪلّہُمَـ عَجِّݪ ݪِوَݪیڪ اݪّفَرَج ♡ ]
89946ca5-94d9-4d74-bd08-81b2a0164c7d
772.9K
صوت ١ حجت الاسلام والمسلمین باقری @tarighe_karbala @atabe_ir
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین صلی الله علی سیدنا ونبینا محمد و آله الطاهرین سوالی که مطرح شده این است که آیا سیاه‌پوشی و جامه سیاه به تن کردن در ایام عزا، خصوصا در ایام عزای سیدو سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، و خانه و معابر را سیاه‌پوش کردن، آیا سابقه‌ای در صدر اسلام دارد یانه؟ یا فرهنگی‌ست که ما رواج داده‌ایم؟ چند نمونه از مستندات تاریخ: در جنگ احد در سال سوم بعد از هجرت، هفتاد و دو تن از یاران باوفای پیغمبر اکرم(ص) در صدر اسلام، به شهادت رسیدند که سید الشهدای احد، عموی امیرالمؤمنین علی(ع) و پیغمبر(ص)، حضرت حمزه بن عبدالمطلب است. حمزه ای که پیغمبر، امیرالمومنین، فاطمه الزهرا و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به نام و شجاعت و غیرت او فخر کرده‌اند. حضرت حمزه و شهدای احد که به شهادت رسیدند، بعد از شهادتشان اعلام عزای عمومی شد. فرمود در مدینه خانه‌ای نبود که مگر از آن خانه صدای شیون و ناله بلند بود، یعنی از هرخانه‌ای یک فرزند یا برادر یا همسر به شهادت رسیده بود و همه عزادار شده بودند. فرموده‌اند زنان مسلمان از جمله حضرت ام‌سلمه که این بانوی باکرامت و همسر گرانقدر حضرت رسول که بانوی جلیل‌القدری است، هفت سال همسر پیام اکرم بوده است، بیش از پنجاه سال با امامان معصوم از نزدیک مربوط و محشور و مأنوس بود و ولایت امیرالمومنین(ع) را با تمام و کمال، باور و ایمان داشته و تبعیت از امر امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) نموده و امام حسین خطاب به ام‌السلمه مادر می‌گفتند. این بانوی گرانقدر در جنگ احد به اتفاق زنان مدینه سیاه پوش شدند. پس سیر تاریخی را که می‌بینیم اولین سیاه‌پوشی عمومی در مدینه در صدر اسلام بعد از جنگ احد شده. آیا خیمه زدن برای عزای اباعبدالله الحسین که الان رسم هست در کوچه‌ها و محله‌ها در شهر و روستا خیمه‌ای را می‌زنند و بعضا هم از پارچه‌ی مشکی استفاده می‌کنند، غیر از حسینیه و فاطمیه و زینبیه، جایی به نام خیمه‌ی اباعبدالله میزنند، آیا این هم سندیت و ریشه‌ی تاریخی دارد؟ بله. ابونعیم اصفهانی نقل می‌کند: هنگامی که شهادت امام حسین(ع) پخش شد و این خبر شهادت سریعا به مدینه‌النبی رسید و به محضی که در مدینه اعلام شد سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در غربت و مظلومیت در کربلا به شهادت رسیدند، حضرت ام‌السلمه همسر پیغمبر، تشریف آورند مسجدالنبی و در آنجا قبه‌ی سیاهی زدند و جامه‌ی سیاه پوشیدند، آن قبه یعنی همان خیمه. در فضای بازی یک پارچه‌ی سیاهی که سایه‌بانی باشد زدند و در زیر آن قبه اقامه‌ی عزا کردند. و صلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین. @tarighe_karbala @atabe_ir
3118378d-b401-4c7c-8354-6581c56c0a6e
388.5K
صوت ٢ حجت الاسلام والمسلمین باقری @tarighe_karbala @atabe_ir
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین صلی الله علی سیدنا ونبینا محمد و آله الطاهرین یکی از فرزندان امام زین العابدین(ع)، نقل می‌کند که پس از شهادت امام حسین(ع) زنان بنی‌هاشم، مخدرات در ماتم عزای حضرت سیدالشهدا لباس‌های سیاه و مشکی و جامه‌های خشن پوشیدند. هرگز از گرما و سرما هم شکایت نمی‌کردند. ایشان می‌فرماید: پدرم امام زین العابدین(ع) روزی بانوان و عمه جان ها مشغول عزاداری بودند و گرم گریه و اشک و آه و ناله بودند، پدرم مشغول طبخ غذا شدند، غذا تهیه کردند و به من فرمودند که کاری به کار بانوان نداشته باش بگذار آنها عزاداری کنند و گریه کنند من برای آن‌ها غذا درست می‌کنم. چند چیز این‌جا مورد اهمیت است: ١-سیاه پوشی برای عزای سیدالشهدا(ع) ٢-خدمت کردن در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) ٣-تشویق به اشک و گریه و آه و ناله و روضه در عزای سیدالشهداء(ع) ۴-امام که حجت خداست، خودش آستینش را بالا زده، و در عزای سیدالشهدا خدمت می‌کند و در آشپزخانه‌ی امام حسین(ع) برای کسانی که در جلسه گریه می‌کنند و اشک می‌ریزند، غذا طبخ می‌کند. خوش به سعادت عزیزانی که در عزای سیدالشهدا(ع) نقش ایفا می‌کنند. خدایا همه‌ی ما را از بهترین خادمان، ذاکران و نوکران عزای سیدالشهدا(ع) قرار بده. و صلی الله علی سیدنا ونبینا محمد و آله الطاهرین @tarighe_karbala @atabe_ir
8fcc13fb-c4a3-4482-9260-18f6c2a39dd6
406.4K
صوت ٣ حجت الاسلام والمسلمین باقری @tarighe_karbala @atabe_ir
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم وَ بِه نَستَعین إِنَّهُ خَیرُ ناصِرٍ وَ مُعین و صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَيِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ مُحَمَّد صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ عَلَی آلِهِ وَ أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِيِّين از اخبار و روایات برمی آید که لباس عزا، خصوصا عزای اباعبدالله باید لباس مخصوصی باشد؛ یعنی این که لباس عزا در محرم باید نشانه ی حزن و اندوه باشد و از نظر رنگ هم رنگ مشکی رنگ ماتم و عزاست و در سیره ی اهل بیت(ع) بوده که در عزای سید الشهدا(ع) سیاه پوشیدند. منهال بن عمرو اسدی نقل می کنند که پس از خطبه ی تاریخی و آتشین حضرت سجاد(ع) در مسجد جامع دمشق، برخاستم و خدمت امام سوال کرد: "حالتان چطور است؟ ای فرزند رسول الله. امام(ع) فرمودند حالم چگونه باشد؟! حال کسی که پدرش به قتل رسیده. و اهل و عیالش را اسیر کرده باشند. من و همه ی اهل بیتم لباس سیاه عزا پوشیده‌ایم و پوشیدن لباس نو برما روا نیست. ونیز سلیمان بن راشد از پدرشان نقل می کنند: امام سجاد(ع) را دیدم درحالی خطبه می خواند جبه ای (جبه به معنای قبا) سیاه رنگ و جلو باز پوشیده بودند." یعنی لباس حضرت هم به رنگ مشکی بود و هم این که یقه اش باز بود که نشان عزا داری است. وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين‏ @tarighe_karbala @atabe_ir
هدایت شده از تنها علاج
🔵 🔰نام اثر: راهی با سعید 🔸|گذری بر حسین شناسی سعیدانه با جناب سعیدبن عبدالله| 🔰به قلم: حجت‌الاسلام سید علی اصغر علوی 🔸 انتشارات سدید 🔸تعداد صفحات: ۲۲۴ 🔸قطع: رقعی 🔸 چاپ اول،۱۳۹۹ 🔸 قیمت: ۲۷هزارتومان بر اساس ماجرای شکوهمند عاشورا واین بار در حوالی خیمه جناب سعیدبن عبدالله و به بهانه داستان وفاداری اش، این اثر را تماشا خواهد کرد، با عنایت به این نکته که این اثر، و مهم دیگری نیز دارد که آن را از بقیه آثار مجموعه زیر ممتاز می‌کند و آن، «بیان دریافت و » است؛ به عبارتی بیان شیوه استخراج نکات که بارها درباره تلاش های این چنینی مورد پرسش قرار گرفته است. یک تیر و دو نشان! هم ابعاد شخصیتی «سعید» ترسیم خواهد شد و از آن، مهمتر در کنار آن و ها آموخته خواهد شد؛ هم فرمول های ارائه شود و هم به جناب سعید چند نمونه مسئله حل شود. 📚 جهت کسب اطلاعات بیشتر به شناسه @SadidISU در پیام رسان های مختلف مراجعه نمایید. https://t.me/sadidisu_ir https://eitaa.com/sadidisu https://ble.ir/sadidisu_ir https://sapp.ir/sadidisu_ir http://instagram.com/sadidisu.ir ☎️ 02166485851 🏣 آدرس : تهران - خیابان انقلاب - بین خیابان فلسطین و ابوریحان - پلاک ۱۱۱۸ @tanhaelaj
هدایت شده از تنها علاج
RahiBaSaeed.sadidisu.ir.pdf
5.53M
✳ برای آشنایی بیشتر با کتاب " راهی با سعید " می توانید به این pdf مراجعه فرمایید. 📚 جهت کسب اطلاعات بیشتر به شناسه @SadidISU در پیام رسان های مختلف مراجعه نمایید. https://t.me/sadidisu_ir https://eitaa.com/sadidisu https://ble.ir/sadidisu_ir https://sapp.ir/sadidisu_ir http://instagram.com/sadidisu.ir 🏣 آدرس : تهران - خیابان انقلاب - بین خیابان فلسطین و ابوریحان - پلاک ۱۱۱۸ ☎️ 02166485851 @tanhaelaj
9dd8ad69-8fd3-4dd6-aacd-3867e0b22bcb
413.9K
صوت ۴ حجت الاسلام والمسلمین باقری @tarighe_karbala @atabe_ir
بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین وقتی خبر شهادت حضرت اباعبدالله الحسین به مدینه رسید، گویا والی مدینه نعمان بن بشیر بود ، وقتی به اهالی مدینه خبر شهادت را اعلام کرد همه اهل مدینه فرمودند آقایون و مردها سیاه پوشیدن،و لباس مشکی به تن کردن و فریاد و ناله سر دادند که اعلام عزای عمومی و اعلام عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام شد در مدینه. آن روزی هم که جناب بشیربن جزلم، خبر شهادت حضرت سیدالشهداء علیه السلام به امر امام زین العابدین به اهل مدینه رساند جناب بشیربن جزلم پرچم و بیرق سیاهی رو به دوش گرفت و کل مدینه را چرخید خبر شهادت سیدالشهدا را اعلام کرد. چقدر خوبه که ما در شروع ایام عزای اباعبدالله حسین یک روز رو اختصاص بدیم به سیاه پوشی تمام اماکن. از عمل بشیربن جزلم که مورد نظر و مورد تأیید امام زین العابدین علیه السلام بوده و به امر حضرت اعلام عزا کرده پرچم سیاه و بیرق سیاهی به دست گرفته و تمام کوچه ها و خیابان های مدینه رو گشته، اعلام کرده که دیگه مدینه سابق نیست مدینه دیگه اون روح سابق رو نداره چرا چون حسین بن علی عزیز زهرا رو کشتن. مثلا اگه بشه یک روز قبل از محرم، آیین سیاه پوشی اعلام بشه، در یک آیین خاصی پرچم‌ها و بیرق ها زده بشه و مثل جناب بشیربن جذلم هم این عزیزان مداح ها و مرثیه خان ها عرض می‌کنم که به صورت چاوشی اعلام عزای اباعبدالله حسین رو داشته باشند ،یک فرهنگ زیبای تعظیم شعائر حسینی خواهد بود وصلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین @tarighe_karbala @atabe_ir
f1ddebd1-3376-41c3-a78a-d9d0674744df
1.97M
صوت ٥ حجت الاسلام والمسلمین باقری @tarighe_karbala @atabe_ir
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم وَ بِه نَستَعین إِنَّهُ خَیرُ ناصِرٍ وَ مُعین و صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَيِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ مُحَمَّد صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ عَلَی آلِهِ وَ أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِيِّين الابی هارون المکفوف قال : قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع: يَا أَبَا هَارُونَ أَنْشِدْنِي فِي الْحُسَيْنِ ع قَالَ فَأَنْشَدْتُهُ فَبَكَى فَقَالَ أَنْشِدْنِي كَمَا تُنْشِدُونَ يَعْنِي بِالرَّقَّةِ قَالَ فَأَنْشَدْتُهُ‏ امْرُرْ عَلَى جَدَثِ الْحُسَيْنِ فَقُلْ لِأَعْظُمِهِ الزَّكِيَّةِ فَبَكَى ثُمَّ قَالَ ع زِدْنِي ،فَأَنْشَدْتُهُ الْقَصِيدَةَ الْأُخْرَى ، فَبَكَى وَ سَمِعْتُ الْبُكَاءَ مِنْ خَلْفِ السِّتْرِ . ابو هارون مکفوف می گوید : (( من خدمت امام صادق علیه السلام بودم آن حضرت به من فرمودند ای ابا هارون من در مرثیه ی اباعبدالله الحسین شعر می خوانی ؟ من شروع به خواندن کردم ، پس حضرت گریه کردند پس به من فرمودند آن گونه که در محل خودتان می خوانید ، بان صوت و لحن محزونی که در محل خودتان مرسوم است برای من بخوان . شروع به خواندن کردم ، سلام بر بدن پاره پاره ی ابا عبدالله الحسین تا که این را گفتم امام علیه السلام شروع کردند به گریه -خیلی گریه کردند – بعد به من فرمودند بیشتر بخوان ، خواندم و امام علیه السلام گریه کرد ، خواندم و امام گریه کرد ؛ در همین حال صدای گریه بانوان و زنان را از پشت پرده شنیدم چون از روضه فارغ شدم ، امام علیه السلام فرمودند ای ابو هارون هرکس مرثیه ای شعری یا نوحه ای در سوگ اباعبدالله الحسین علیه السلام بخواند خودش گریه کند و ده نفر را بگریاند بهشت بر آن شخص نوشته می شود ؛ و فرمودند هرکس شعری بخواند ، یک بند نوحه ، روضه یا مرثیه بخواند خودش گریه کند پنج نفر را بگریاند برای آن ها بهشت ثبت می شود . هرکس نوحه ، روضه ، مرثیه ای بخواند و یک نفر را بگریاند بهشت بر آن دو نفر نوشته می شود ( زیادی جمعیت مهم نیست ، مهم بکاء و گریه است ، اشک است . ) هر کس نزد او یادی از اباعبدالله الحسین شود از چشمانش اشکی جاری شود ، اشکش به اندازه ی بال مگسی باشد پاداش این شخصی که برای امام حسین ( ع ) اشک ریخته به عهده ی خداست و امام صادق (ع) فرمودند خداوند جز به بهشت رفتن او راضی نمی شود . )) عزیزان عزای امام حسین (ع) در پیش است . برنامه ریزی کنیم برای گریه و اشک بر حضرت حسین (ع) اگر دو نفر هستید آقا بخواند ، خانم گوش کند ؛ اگر اعضای خانواده بیش تر هستید یک نفر کتاب نوحه را بردارد ، کتاب روضه را بردارد یک صفحه بخواند ، سه ، چهار بند از اشعار محزون را در سوگ امام حسین بخواند بقیه اشک بریزند و یا حسین بگویند . اگر خانواده ای به هم رسیدند آن جلسه را ، جلسه ی عزای اباعبدالله کنند فرصت می گذرد ، عمر می گذرد مبادا عمرمان به بطالت بگذرد . هر جا رسیدید آن جا را حسینیه ی اباعبدالله کنید ، هر جا رسیدید آن حا را خیمه ی اباعبدالله کنید ، خصوصا ایام عزای اباعبدالله ، در نشت ها و کعده ها اولویت را بگذارید بر روضه و اشک بر ابا عبدالله الحسین ( ع ) . و از این روایت بر می آید که امام صادق (ع) اجازه فرمودند هرکس با همان رسم و آیین و زبان و... خودش عزاداری کند . درر عزاداری اباعبدالله ( ع ) مهم این است که خروجی اش بکاء و اشک بر امام حسین ( ع ) باشد. امام فرمودند حداقل اشک یک قره است و حتی اگر اشک نداشت خود را به شکل گریه کن در بیاورد و منقلب شود. امام صادق علیه السلام فرمودند : مَنْ ذُکِرَ الْحُسَیْنُ علیه‌السلام عِنْدَهُ، فَخَرَجَ مِنْ عَیْنَیْهِ‏ مِنَ الدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ کَانَ ثَوَابُهُ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ یَرْضَ لَهُ بِدُونِ الْجَنَّهِ در حضور کسی اگر ذکر امام حسین ( ع ) بشود و فرد اشک بریزد این ذکر و اشک ثوابش با خداست ( خداهم که نامحدوداست ثوابی هم که می دهد نامحدود است ، فرمود خداوند متعال جز به بهشت رفتن آن شخص راضی نمی شود ) . دقت کنید ، فرمودند ذکر پس نام امام حسین ( ع ) ذکر است ، گفتنش ذکر است ، شنیدنش ذکر است ، شنیدن روضه ذکر است ، جلسه ی روضه ذکر است ؛ پس بهشت را به بهانه هم می دهند و بهانه گریه و اشک بر اباعبدالله الحسین است @tarighe_karbala @atabe_ir