eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
124 دنبال‌کننده
8هزار عکس
7.2هزار ویدیو
797 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
99-06-03.pdf
914.9K
🔸نشریه الکترونیکی پیشخوان خبر 🔹شماره ۲۹۰
🔴 یادداشت اختصاصی/ ❇️نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد؟ 🔷انقلاب ملت ایران در چهار دهه گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و تهدیدات گوناگونی را دفع کرده و در پس هر تهدیدی قوی‌تر از گذشته به راه خود در مسیر تعالی و پیشرفت ادامه داده است. اما در دوره کنونی تهدیدات بیرونی با آسیب‌های درونی هم‌افزایی تأمل‌برانگیزی پیدا کرده اند، برخی کم‌کاری‌ها و سوء تدبیرها در کنار تبلیغات خارجی و هم‌نوایی برخی عناصر داخلی در ناامید کردن جامعه تاثیر انکارناپذیری دارند. 🔶اگر در گذشته این رسانه‌های بزرگ بودند که حرف اول را جنگ‌های تبلیغاتی و روانی می‌زدند، امروزه رسانه‌های خُرد، سازنده و جهت‌دهنده بخش اعظمی از افکار عمومی شده و سهم رسانه‌های بزرگ را در ارتباط مستقیم با عامه مخاطبان کم کرده‌اند. لذا رسانه‌های بزرگ با تغییر تاکتیک علاوه بر هدف‌گیری افکار عمومی جامعه، صاحبان رسانه‌های خُرد و نخبگان را نیز هدف قرار گرفته تحت شمول ایده‌های خود قرار داده‌اند. 🔻از این‌رو دو ضرورت عمده پیش روی جریان انقلابی و جوانان حزب‌اللهی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب از آن به «نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد» یاد کرده اند؛ اول آنکه در روند و نبرد روایت‌ها، ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانند و دوم آنکه در راه‌اندازی و بهره‌گیری از رسانه‌های خُرد (کانال‌های طرح ثامن) در دام صحنه‌سازی‌های رسانه‌های بزرگ قرار نگیرند چراکه تاکتیک نوین رسانه‌های بزرگ تعیین زمین بازی برای رسانه‌های خُرد است. ما برای شکستن محاصره تبلیغاتی ایران اسلامی نیازمند حرکت رسانه‌ای جبهه ای هستیم، لذا کانال‌های طرح ثامن باید از پراکنده‌کاری پرهیز نمایند و محور جلسات دو هفته‌ یک‌بار خود را، از کانال مرجع این طرح یعنی از کانال معیار (پیام‌رسان ‌های سروش ایتا و روبیکا) برداشت نمایند و همچنین برای جذب مخاطبان موردنظر به کانال‌های خود، طرح‌های ابتکاری و بومی و محلی، تدوین و اجرا کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ پاسخ به دعوت؛ قیام حجت به وجود ناصر:  همان گونه که حضور مردم برای پذیرش حکومت، حجت را بر امام علی علیه السلام تمام کرد دعوت مردم کوفه تا حد زیادی حجت را بر امام تمام کرد. البته بعد از شنیدن خبر شهادت مسلم و اطمینان امام بر صادقانه نبودن این دعوت ابعاد دیگری از قیام و هدف حضرت را نشان می­دهد اما به هر روی امام دوازده هزار نامه از مردم کوفه دریافت داشتند حضرت با ژرف اندیشی و دورنگری پاسخی به این نامه‌ها ندادند. پس از آن امام نماینده خود مسلم را برای شناسایی موقعیت به کوفه فرستاد زمانی که مسلم به کوفه رسید از امام (ع) خواست تا با شتاب به سوی کوفه حرکت کند. در این مقطع فرماندار کوفه نعمان بن رشید که فرد ملایمی بود. اعلام داشت تا کسی با من نجنگند من با کسی نمی‌جنگم. از سوی دیگر چند تن از خواص طرفدار یزید مانند عبدا... بن مسلم برای یزید نامه نوشته و با اعلام اینکه مسلم از مردم کوفه برای امام بیعت گرفته است گفتند اگر می‌خواهی کوفه تحت فرمانروایی تو باشد باید مردی قدرتمند برای اداره حکومت کوفه برگزینی، یزید با مشورت اطرافیان عبیدا... بن زیاد را علاوه بر فرمانروایی بصره به فرمانروایی کوفه نیز منصوب نمود و وی در اسرع وقت با پانصد سوار به کوفه حرکت کرد.  مروری بر رویدادها و جنبش های الهام گرفته یا درس گرفته از قیام سالار شهیدان نشان می دهد که امام تا حد زیادی در بیدار کردن مردم موفق بودند هر چند خسارت حمایت نکردنِ به هنگام مردم از امام در زمان قیام حضرت، به آسانی جبران شدنی نبود.  مرحوم آیت ا... معرفت درباره اهمیت قیام سالار شهیدان می گوید: اسلام، بقا، تداوم، گسترش و شمولش بر تمام ابعاد زندگی انسان - سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی - را مدیون حادثه کربلا و نهضت عاشوراست و همه حرکت­های اسلامی اعم از سیاسی، نظامی، فرهنگی و حتی علمی و فقهی، رهین منت حرکت سیدالشهدا هستند. بنی امیه از زمان عثمان برای محو اسلام زمینه سازی می کردند. ابوسفیان در مجلس عثمان گفت: «تلقّفوها تلقّف الکرة فوالذی یحلف به ابوسفیان لا جنة و لا نار» و معاویه در پاسخ مغیرة بن شعبه که تقاضای کمک به بنی هاشم را کرده بود، گفت: «ویحک! تو کجا هستی؟! تو اصلاً نمی دانی، مسئله تنها خلافت نیست، ...... هنوز نام پیغمبر هر روز پنج بار بر منابر، برده می شود، «لا والله الّا دفناً دفناً» یعنی از پای نمی نشینم تا وقتی که این صدا را دفن کنم. امام حسین (ع) متوجه این هدف بود و با قیام خود مانع از تحقق آن شد و حرکتی را که بنی امیه به منظور منزوی کردن و از میان بردن اسلام آغاز کرده بودند، خنثی نمود.  ناکام ماندن بنی امیه در خاموش کردن نام و یاد اهل بیت و دین رسول ا... که البته با امامت ائمه از نسل سالار شهیدان تداوم یافت ناکامی بنی امیه و بنی مروان را از کشتار عاشورا نشان می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
78774_875.pdf
424.4K
اخبار روزانه دو شنبه 3 شهریور . pdf 🔺طبیب دولت 🔺مانع بزرگ! 🔺ضربه بر مردم‌سالاری! 🔺حیف نمی‌آید وگرنه پنجم می‌شدیم! 🔺نفوذ رژیم صهیونیستی به تلفن همراه اعراب 🔺بی‌اطلاعی مسئولان از وضعیت قیمت‌ها 🔺حمایت هوشمند دولت؛ اسم رمز التهاب بازار بورس؟ 🔺تا زمانی که در جنگ هستیم باید سکوت کنیم 🔺با فتوا و شهدا پیروز شدیم 🔺دلالان از هر کیلو گوشت ۴۰ درصد سود می‌برند
اعتراض شدید امام خامنه‌ای به دولت، شورای‌عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات: ⭕️ فضای مجازی خیلی مهم است. ⭕️ فضای مجازی بدون اختیار ما و از بیرون داره اداره میشه. ⭕️ کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت و مدیریت می‌کنند. ⭕️ ما نمی‌توانیم مردم را بی‌پناه در فضای مجازی رها کنیم. ⭕️ شبکه ملی اطلاعات مورد تاکید ماست. ⭕️ از زمان‌بندی‌ها عقب‌ند و سیاست‌ها اعمال نمیشه... 🗓 دوم شهریورماه ۱۳۹۹، خطاب به اعضا هیئت دولت
5 شهریور ما ه روز بزرگداشت دانشمند نامی محمد بن زکریای رازی وروز داروسازی گرامی باد. # خبرگزاری بسیج پیربکران # روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی پیربکران # ناحیه مقاومت شهرستان فلاورجان
⭕️ با تناقض‌ها چه‌ کنیم؟! ♦️طبق پروتکل‌های جدید، کرونا در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و... وجود ندارد و تنها در نذری امام‌حسین تکثیر می‌شود😐 👈کافیه در این ایّام به رستوران‌ها سر بزنید تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی رو با چشمانتون، ببینید...
📢مسئولان برای مردم کار کنند و این شکایات را به‌جد دنبال کنند ✍رهبرانقلاب: یکی از بزرگ‌ترین امتیازات جمهوری اسلامی، مردمی بودن این انقلاب است. انقلاب اسلامی دینی بود، نظامی هم که به وجود آمد، دینی و مردمی بود. لذا شما میبیند بچه‌ها و عزیزان مردم به جبهه رفتند و جنگیدند و کشته شدند اما شکایتی نکردند چون در راه خدا و برای امام حسین(ع) بود. این انقلاب، انقلاب مردمی است و در همه‌ی برنامه‌ها بایستی مردم در درجه‌ی اول قرار بگیرند. اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه کنند منتها مردم را بشناسند. در دوران طاغوت، روشنفکرها، اسم مردم را می آوردند. در حالی که اشتباه می‌کردند. نه آن ها مردم را می‌شناختندو نه مردم آن ها را. رژیم طاغوت هم میدانست مردم تحت تأثیر این حرفها نیست، لذا خیلی سختگیری نمی کرد. امام(ره) وقتی وارد میدان مبارزه شد، هم او مردم را می‌شناخت و هم مردم او را میشناختند. مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند. مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند خود را کنار می‌کشند و بعد، روز ۹دی به میدان می‌آیند و شعار خودشان را می‌دهند. مسئولان مردم را بشناسند و برای مردم کار کنند؛ این برای مردم بودن با برای خدا بودن هیچ منافاتی ندارد. خدا گفته است که باید برای مردم کار کنیم و خادم مردم باشیم. حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است. مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند. این شکایت را مسئولین قوای مجریه و قضائیه و مقننه به‌طور جد دنبال کنند.۹۶/۱۱/۱۹
واکنش ظریف به موضع رئیس شورای امنیت درباره مکانیسم ماشه 📲وزیر امور خارجه: 🔹قلدری قانون‌گریزانه پامپئو یک بار دیگر آمریکا را منزوی کرد. 🔹با آنکه ایالات متحده مانع رایزنی در شورای امنیت درباره ابلاغیه غیرقانونی‌اش در روز جمعه شد، اعضای حاضر در نشست امروزِ این شورا در خصوص مسائل خاورمیانه تلاش آمریکا را باطل و بلااثر دانستند. 🔹وقت آن است دونالد ترامپ از گوش دادن به حرف‌های نوچه‌های زورگو دست بردارد.
🔸ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم. بپرس! ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم.
☀️ امروز: شمسی: چهارشنبه - ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ میلادی: Wednesday - 26 August 2020 قمری: الأربعاء، 6 محرم 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - یا حَیُّ یا قَیّوم (100 مرتبه) - حسبی الله و نعم الوکیل (1000 مرتبه) - یا متعال (541 مرتبه) برای عزت در دو دنیا ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹دعوت حبیب بن مظاهر، بنی اسد را به یاری امام حسین علیه السلام، 61ه-ق 🔹تجمع لشکر یزید ملعون در کربلا، 61ه-ق 📆 روزشمار: ▪️4 روز تا عاشورای حسینی ▪️19 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام ▪️29 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️44 روز تا اربعین حسینی ▪️52 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام @atash_be_ekhtiar21 @basijnews_pirbakran @valyamr_pirbakran @ansar_Al_reza_pirbakran @madahanpirbakran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ آثار کوتاه مدت قیام امام حسین از منظر تاریخی:  پس از شهادت امام حسین علیه السلام قیام­های مختلفی در حجاز و عراق اتفاق افتاد. از قیام های بعد از شهادت امام حسین دریافته می­شود که نبود بصیرت و یا اینکه نداشتن شجاعت و جرئت برای عمل بر اساس بصیرت این فاجعه را رقم زد و حتی تلفات بعدی و نبردهایی هم که با عنوان خون خواهی امام صورت گرفت تاثیر حمایت به موقع از امام حسین را نداشت.  با شهادت حسین بن علی (ع) در کربلا، صحنه سیاسی اجتماعی جامعه به نحو مشخصی دستخوش تغییر و تحول گشت. تغییر و تحولاتی که زمینه های بسیار مساعدی را برای جنبش های انقلابی هاشمی و کل هاشمیان فراهم ساخت و اقبال عمومی را متوجه آنان می کرد و همین اقبال و فضای مساعد عمومی است که عاشورا را نهضت پیروزی می­داند که هدفش تغییر مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه در وهله اول بوده است. همه این گرایش ها بر رژیم و علیه آن مبارزه می کنند و همه آنها کما بیش روش انقلابی دارند. زیدیه کمتر زیرزمینی بوده است . در زیر چند قیام بعد از عاشورا معرفی می شود:  1- قیام توابین: این انقلاب در کوفه بر پا گردید و واکنش مستقیم قتل امام بود، و انگیزه آن، احساس گناه به علت یارى نکردن امام پس از آنکه کتباً از او دعوت کردند به کوفه آید بود. لذا کوفیان خواستند ننگى را که مرتکب شده بودند با انتقام از قاتلان آن حضرت بشویند و دست به قیام زدند. این واقعه در سال 65 هجرى روى داد.  2- قیام مدینه: هدف این انقلاب خونخواهى نبود بلکه انقلابى بود علیه حکومت ستمکار بنى امیه. شرکت کنندگان در این قیام یک هزار تن بودند که به دست سپاهیان شام و با نهایت وحشیگرى سرکوب گردید.  3- قیام مختار ثقفى: این قیام در سال 66 هجرى در عراق به انگیزه خونخواهى امام حسین (ع) و انتقام از قاتلان او صورت گرفت. این انقلاب به رهبرى مختار توانست در یک روز دویست و هشتاد تن از قاتلان امام حسین (ع) را به قتل رساند.  4- قیام مطرف بن مغیره: وى در سال 77 هجرى بر علیه حجاج بن یوسف شورید و عبدالملک بن مروان را از خلافت خلع کرد.  5- قیام ابن اشعث: او نیز بر علیه حجاج در سال 81 هجرى شورید و عبدالملک مروان را از خلافت خلع کرد. این شورش تا سال 83 به طول انجامید . در آغاز، پیروزی­هاى نظامى به دست آورد اما بعدها شکست خورد.  6- قیام زید بن على: وى که از فرزندان امام زین‏العابدین (ع) بود در سال 122 هجرى در کوفه قیام کرد، اما بیدرنگ به وسیله سپاهیان شام که در آن هنگام در عراق بودند سرکوب گردید.  7- قیام حسین بن على، شهید فخ : «فخ» نام وادى و محلى است در قسمت غربى و یک فرسخى شهر مکه، و آن جایى است که حسین بن على (صاحب فخ) بر علیه حکومت عباسى در سال 169 هجرى قیام کرد و با یاران خویش به شهادت رسید. وى یکى از سادات و علماى اسلام بود که براى عظمت تشیع با خون خویش پس از حدود یک قرن از ماجراى کربلا اثرى عمیق در عالم تشیع برجاى گذاشت.  به جز قیام های بعد از شهادت امام حسین (ع) در طول تاریخ نهضت عاشورا الهام بخش شیعیان و حتی غیر مسلمانان برای آزادی خواهی دارد.  اقبال لاهوری، استقلال و نجات پاکستان را مرهون قیام عاشورا دانسته است. این شاعر مسلمان و انقلابی در این باره چنین می‌سراید: رمز قرآن از حسین آموختیم/ ز آتش او شعله‌ها افروختیم/ تا قیامت قطع استبداد کرد/ موج خون او چمن ایجاد کرد/ خون او تفسیر این اسرار کرد/ ملت خوابیده را بیدار کرد.  گاندی رهبر استقلال هند نیز، نهضت عاشورا را الهام‌بخش خود در رهایی هندوستان می‌داند. او درباره عاشورا می‏گوید: من زندگی امام حسین علیه‏السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‏ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‏ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین پیروی کند.  ما در روایات داریم که قیام قائم آل محمد هم با معرفی امام عصر (عج) به عنوان فرزند امام حسین شروع می­شود اینکه امام زمان منتقم خون امام حسین و بقیه ا... خوانده می­شوند از این منظر حایز اهمیت که ابعاد قیام سالار شهیدان را تا پایان تاریخ جهان امتداد می­دهد.
🔴 رد قمه زنی با قرآن 🔴 ■حجت الاسلام قرائتی: در یکی از شهرها با وجود توصیه ‏های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمه‎زنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست ‏برنمی‏داشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی می‏آید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند. وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده‏ ای برای قمه‎زنی بگویی. گفتم: شغل من چیست؟ گفتند: تو معلم قرآن هستی. گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟ گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو . ▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آورده‏اید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که: «یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین . «لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه‏ ای دارد و قصه ‏اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن . یعنی آرام‎تر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن . این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم می‏شود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی. «راعنا» را هم می‏شود از ریشه «رعی‏» گرفت و هم از ریشه «رعن‏». اگر از «رعی‏» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن‏» است، ولی اگر از ریشه «رعن‏» گرفته شود، رعونت ‏به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»! وقتی که مسلمانان می‏گفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن‏» را اراده می‏کردند، ولی یهودی‎ها از این کلمه استفاده کرده و گفتند: مسلمان‎ها به پیغمبرشان می‏گویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که: «یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛ «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.» یعنی کلمه‏ ای را که دشمن از آن سوء استفاده می‏کند به کار نبرید .!! ▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه می‏زنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را می‏کنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ‏ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده می‏کند ■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده می‏کرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث‏ به مسلمانان آن روز و امروز هشدار می‏دهد که: ■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده می‏کند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه‏ زنی شما سوء استفاده می‏کنند، شما دیگر قمه نزنید. گفتند: حالا فهمیدیم و دیگرقمه نمیزنیم
78894_556.pdf
448.2K
اخبار روزانه۵شهریور99چهارشنبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا