eitaa logo
کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت
116 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
8.3هزار ویدیو
817 فایل
آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
داد. نظریه ولایت فقیه ولایت فقیه موضوعی است که در تاریخ فقه شیعه اجمالاً مورد توجه فقیهان شیعه بوده و آنان شئونی برای فقیه جامع شرایط قائل بوده اند. نخستین اثر امام خمینی (س) دراین باره که بیشتر به ابعاد اجتماعی و سیاسی توجه کرده، کشف اسرار (۱۳۲۲ش) است. ایشان بعدها در سال ۱۳۳۰ در رساله الاجتهاد و التقلید و در سال ۱۳۴۳ در جلد نخست تحریر الوسیله، که در تبعیدگاه ترکیه تدوین کرد، در پایان بحث امر به معروف و نهی از منکر به مسئولیت و جایگاه فقیه پرداخت؛ همچنین در سال ۱۳۴۸، در حوزه علمیه نجف و در ضمن مباحث بیع، به تفصیل در این باره بحث کرد. مجموعه مباحث و دلایل عقلی و نقلی ایشان در نجف با عنوان ولایت فقیه، در سال ۱۳۴۸ در مجموعه ای جداگانه گردآوری و منتشر شد و مطالب این کتاب تاثیر فراوانی بر جامعه علمی حوزوی و نیز گروه های سیاسی داشت و آثار فراوانی در بررسی و تبیین آن نگاشته شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان تصویب قانون اساسی در مجلس خبرگان قانون اساسی، موضوع ولایت فقیه به عنوان اصل قانونی طرح شد و سرانجام پس از اظهارنظرهای موافق و مخالف فراوان، تصویب شد. لزوم جریان احکام و قوانین الهی پس از رحلت پیامبر (ص) و منحصرنبودن اجرای احکام به زمان حیات ایشان، دلیل عقلی تایید امامت پس از آن حضرت است. نگرش امام خمینی (س) به جایگاه امامت، افزون بر گرایش عرفانی، کلامی و اجتماعی است و مباحث حکومت، سیاست و نظام اسلامی را نیز دربر می گیرد؛ از این رو ایشان ولایت ظاهری در امامت را برای فقها در عصر غیبت نیز ثابت می داند و معتقد است ولیّ فقیه کسی است که ضمن آگاهی اجتهادی از احکام، قوانین و مقررات دین، دارای عدالت است. برهمین اساس افزون بر حوزه قضا، حدود اختیارات فقیه به لحاظ سیاست و حکومت نیز بسیار گسترده است. به باور امام خمینی (س) ، پیامبر (ص) و امام (ع) یا ولیّ فقیه تنها مجری قوانین الهی اند و آن چه حکومت می کند قانون الهی است؛ بر همین اساس ایشان بهترین اصل در قانون اساسی را اصل ولایت فقیه شمرده است و شرط تحقق عملی آن را در جامعه حضور در صحنه سیاست و انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم مردم دانسته است. ایشان همچنین در پاسخ کسانی که ولایت فقیه را موجب دیکتاتوری می دانستند، تاکید کرده است ولایت فقیه، خود ضد دیکتاتوری و هدیه الهی است و اگر فقیه بخواهد دیکتاتوری کند، خودبه خود از ولایت ساقط می شود. تشکیل حکومت جهانی اسلام یکی از مفاهیم کلیدی اندیشه سیاسی امام خمینی (س) ، امت اسلامی است. تشکیل امت جهانی اسلام، در عین وجود دولت ها و جمهوری های مستقل اسلامی، همان شکل آرمانی جهان اسلام در نظر امام خمینی (س) است که برای تحقق آن می کوشید. ایشان با اعتقاد به تشکیل امت جهانی اسلام، جمهوری اسلامی ایران را برادر ایمانی تمام دولت ها و ملت های اسلامی فارغ از هر مذهبی می دانست و دفاع از دولت های اسلامی را از سیاست های دولت ایران می شمرد. براساس قاعده نفی سبیل که امام خمینی (س) آن را از محدوده حوزه فردی گسترده تر می داند و به آن صبغه سیاسی و حکومتی می دهد، مسلمانان نباید تحت سیطره کفار قرار گیرند و در صورت وجود سلطه، خروج از آن به هر وسیله ممکن، لازم است؛ از این رو امام خمینی (س) افزون بر سفارش به حفظ وحدت در سطح ملی، وحدت مسلمین و دولت های اسلامی را نیز در راس برنامه های خود می داند و همواره بر اتحاد و هم پیمانی ممالک اسلامی و ایجاد برادری در میان فرقه های مختلف مسلمان در برابر صهیونیسم، دولت های استعمارگر به ویژه امریکا و غارتگرانِ منابع ملت های مسلمان تاکید کرده است. به باور امام خمینی (س) جهان اسلام، ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی دارد و در صورت اتحاد دولت های اسلامی بر محور کلمه اسلام، مسلمانان به قدرتی دست خواهند یافت که کسی توان مقابله با آنان را ندارد و در نهایت ظهور منجی عالم، حضرت مهدی (ع)  که حاکم بر همه موجودات و خاتم ولایت کلی به تبعیت از پیامبر اکرم (ص) است، موجب تحقق توحید حقیقی و تشکیل حکومت صالحان خواهد بود. ایشان وظیفه اساسی حکومت و انقلاب اسلامی را نیز نشر اسلام در جهان و ایجاد زمینه برای حاکمیت جهانی اسلام می داند و در این راه، سرمایه گذاری در احیای هویت اسلامی مسلمانان اهمیت ویژه ای دارد امام خمینی (س) در تبیین حکومت جهانی اسلام، مفاهیمی را مانند مرزبندی میان اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی، بهره گیری از ظرفیت کنکره سراسری حج ابراهیمی محمدی، مفهوم عام مبارزه و قیام برای رسیدن به کمال انسانیت که همان جنگ فقر و غنا یا جنگ همه جانبه استضعاف در برابر استکبار بود، ابداع کرد و رمز پیروزی را در وحدت کلمه و توکل بر خدا می دانست. بخش چهارم: مردم و حکومت
هر نظام سیاسی بر بنیان روابط مردم و حکومت استوار است. جایگاه مردم و نفی و اثبات نقش آنان در برپایی حکومت و مقبولیت و کارآمدی آن، در اندیشه ورزی های سیاسی و اجتماعی، همواره مورد توجه بوده است. امام خمینی (س) انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب مردمی می داند و مردم را رکن اصلی تحقق بخش آن می نامد؛ این مردم برآمده از تمام اقشار جامعه هستند و نماینده گروه یا جناح و طبقه خاصی نیستند. بر همین اساس، بخش مهمی از اندیشه سیاسی امام خمینی (س) به تبیین نقش مردم در مشروعیت بخشی به نظام و توجه به روابط و ضوابط میان مردم و حکومت، اختصاص یافته است: مشروعیت یکی از قدیمی ترین بحث ها در نظام های سیاسی و حکومت و دولت، بحث در باب مشروعیت یا قانونی بودن حکومت است. امام خمینی (س) در بیان مبنای مشروعیت برای حاکمیت، بر این باور بود که به حکم عقل، فرمانروایی و ولایت، حق انحصاری خداوند تعالی است و او مالک بالذات و سلطان مطلق این عالم است و جز او هیچ کس بر دیگری سلطنت و فرمانروایی ندارد. خداوند این حق را برای پیامبر (ص) قرار داده و پیامبر (ص) آن را به امر الهی به امامان معصوم (ع) و پس از آن به فقیهان جامع شرایط سپرده است. به باور امام خمینی (س) حکومت غیر فقیه، یا حکومتی که به گونه ای مشروعیت خود را از خداوند نمی گیرد، حکومت طاغوت است و رئیس جمهور منتخب مردم هم پس از تنفیذ حکم توسط ولی فقیه، مشروع و قانونی است. ایشان در آستانه تشکیل دولت موقت، مشروعیت تشکیل دولت ـ پیش از تصویب قانون اساسی ـ را به حق ولایت شرعی و همچنین به حق قانونی ناشی از آرای اکثریت قاطع ملت ـ که در اجتماعات بزرگ و تظاهرات وسیع در سراسر ایران ابراز شده بود ـ مستند کرد. این نوع موضع گیری از ایشان و توجه به حق ولایت شرعی در کنار اتکای به رای اکثریت، در دیگر موارد ازجمله در تشکیل شورای انقلاب نیز وجود داشت. امام خمینی (س) در کنار مشروعیت، مقبولیت مردمی را نیز در تولّی و تشکیل عملی حکومت شرط شرعی می داند و معتقد است حاکم اسلامی مشروعیت و مقبولیت را باید با هم دارا باشد و اگر مقبولیت نداشته باشد، شرعاً و عملاً (در مقام اجرا) نمی تواند حکومت تشکیل دهد. انتخابات و بیعت و تاکید امام خمینی (س) بر آن مربوط به همین بُعد است. به باور ایشان ولیّ فقیه اگر مورد پذیرش مردم نباشد، از اصل ولایت ساقط نمی شود، ولی بدون مقبولیت مردمی، افزون بر اینکه توان به کار بستن ولایت را ندارد، شرعاً نمی تواند حکومت تشکیل دهد؛ از این رو حکومت مورد نظر ایشان حکومتی است که هم دلخواه ملت است و هم بیعت با کسی است که بیعتِ با او بیعت با خداست. حفظ نظام پس از برپایی نظام جمهوری اسلامی در ایران، مهم ترین دغدغه امام خمینی (س) از یک سو حفظ چهره دین و نظام اسلام و نظام اجتماعی به عنوان اولویت اول و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران، به عنوان اولویت دوم بود و از نخستین روزهای پیروزی تا پایان عمر خود از هر مناسبت و فرصتی برای توجه دادن به جامعه و نیز جلوگیری از شکست یا تضعیف نظام بهره می برد. ایشان همچنین معتقد است حفظ کیان اسلام و سرزمین اسلامی در برابر هجوم نظامی و غیر نظامی دشمن، با هر ابزاری که بشود، واجبی مطلق بر عهده همه مسلمانان است و این امر به وجود امام معصوم (ع) یا اذن فقیه منوط نیست. امام خمینی (س) در حفظ، تثبیت و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران از یک سو به شکل گیری هرچه سریع تر و بهتر ساختار کلی سیاسی نظام، مانند قانون اساسی و نهادها و دستگاه های مختلف آن در سه قوه قانون گذاری و اجرایی و قضایی و گسترش و تقویت و انسجام نیروهای مسلح تاکید داشت و از سوی دیگر، در رفع موانع و حل مشکلات کشور، اقداماتی مانند گسترش اختیارات مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون گذاری، تاسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بازنگری و تکمیل قانون اساسی صورت داد؛ چنان که در برابر دشمنان خارجی و توطئه های گروه های مختلف، با قاطعیت تمام ایستاد و همه توان کشور و جامعه را به مقابله با آنها فراخواند. افزون بر همه این اقدامات، امام خمینی (س) حضور و مشارکت فعال مردم در صحنه سیاسی کشور و حفظ وحدت را مهم ترین عامل حفظ نظام می شمرد: مشارکت مردم در حکومت در اندیشه امام خمینی (س) استقرار جمهوری اسلامی متکی به آرای عمومی است و آگاهی، مشارکت و نظارت همگانی مردم بر حکومت منتخبِ، عامل ثبات حکومت و ضامن حفظ امنیت کشور است. مشارکت مورد نظر امام خمینی (س) ، مشارکتی همه جانبه و از سوی همه مردم است و تنها در سایه چنین حضور و مشارکتی است که اصلاحات جامعه، تامین استقلال مملکت و آزادی ملت دست یافتنی است؛ از همین رو ایشان در تمام شرایط سخت سال های آغازین انقلاب، به ویژه شرایط جنگی کشور، با اهتمام جدی بر برگزاری انتخابات مختلف، از همه پرسی تعیین نظام جمهوری اسلامی گرفته تا انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری، برگزاری آزاد آن را جزو
هدایت شده از 🇮🇷 کانال رسمی حامد سبزی پور 🇮🇷
🇮🇷باید به صف تبیین🇮🇷 🇮🇷شمشیر به کف باشیم🇮🇷 🔊گفتگوی بصیرتی ثامن((رزمایش تبیینی ثامن ۴۰)) ☑️موضوع: تبیین گفتمان امام خمینی و شاخص های حکمرانی تراز انقلاب و اهمیت مشارکت حداکثری 🎙سخنران: استاد سامان کریمی((معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا)) 🕰زمان :دوشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۲۱ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⚫️محتوای ثامن ناحیه فلاورجان https://rubika.ir/mhtavasamenfalavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیف فوق العاده آقا مجتبی تهرانی از امام خمینی(ره)و نقشه دشمن برای تحریف شخصیت و راه او به شکلهای مختلف.
🔘بدینوسیله از عموم مردم شهیدپرور بخش و شهرپیربکران دعوت می گردد در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و یادبودشهدای پانزدهم خرداد وگرامیداشت یادوخاطره شهداعرصه خدمت شرکت فرمایند.🔘 زمان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴همراه با نماز مغرب و عشاء مکان : مسجد۱۴ معصوم پیربکران ▪️روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهرپیربکران
🔘بدینوسیله از عموم مردم شهیدپرور بخش و شهرپیربکران دعوت می گردد در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و یادبودشهدای پانزدهم خرداد وگرامیداشت یادوخاطره شهداعرصه خدمت شرکت فرمایند.🔘 زمان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴همراه با نماز مغرب و عشاء مکان : مسجد۱۴ معصوم پیربکران ▪️روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهرپیربکران
مطیعی-ارتحال-امام99-1.mp3
5.43M
حاج میثم مطیعی ای امام شهیدان خمینی ای علمدار راه حسینی ‍ . *ویژۀ ارتحال ملکوتی پیر جماران حضرت ای امام شهیدان خمینی ای علمدار راه حسینی ... یاحسینت گرفته جهان را شعله زد کاخ مستکبران را .... (شد ... از خروشت جاری این ... شور و این بیداری تو ... نور حیدر داری ) 2 ( ما .. پیرو این راهیم ... بر .. عهد روح اللهیم ... ) 3 ( بعد تو ما و مهر ولایت ... راهمان راه سرخ شهادت کی گذاریم اماما که افتد دست نامحرمان انقلابت ) 2 ما ... مرد این میدانیم دل ... داده ی جانانیم در ... راه تو می مانیم ( ما .. پیرو این راهیم ... بر .. عهد روح اللهیم ... ) 3 ••• ┄┅════🌹✼═══┅┄ ••• ( جان ما سربه سر شوق وشور است شوق دیدار و شور حضور است اهل عشق است و مرد حماسه هر که چشم انتظار ظهور است ... ) 2 ( آه ... العجل یا مولا ... ای ... یادگار زهرا ... در ... انتظارت دنیا ... ) 2 یا سیدی یا مولا ... https://eitaa.com/madahanpirbakran