eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
62.6هزار عکس
50.4هزار ویدیو
939 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
4.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 استاد عالی 🏴 آن سه ساعت... 😭 چرا توصیه‌شده که روزعاشورا برای آرامش قلب امام‌زمان(؏) بدیم؟ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 پیروان اهل‌بیت مفتخرند که مهمترین حرکت در مقابله‌ی با نظام استکباری،‌ با نظام سلطه از سوی اینها انجام گرفته. 🔹 خیلی شعار داده میشود امّا آنچه که در عمل روی زمین اتفاق افتاده یک چیز واضح و مشخصی است و آن پرچم جمهوری اسلامی است. 🔸شیعه مفتخر است به اینکه در مقابل نظام سلطه ایستاد، سینه سپر کرد، این اژدهای هفت سری را که در همه‌ی شئون زندگی کشورها و دولتها و ملّتها به نحو ظالمانه و جبّارانه شرکت میکرد متوقّف کرد 🔻 که امروز خود آنها اعتراف میکنند بسیاری از خواسته‌هایشان به وسیله‌ی جمهوری اسلامی متوقّف مانده و تخریب شده؛ 🔹این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و این افتخار شیعه است. 🔸و این نیست مگر به خاطر الهام‌گیری از بیانات ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم السّلام) و اهل‌بیت پیغمبر؛ 🔹آنها بودند که ما را به تدبّر در قرآن و الهام‌گیری از قرآن تشویق کردند، تحریص کردند؛ 🔸آنها بودند که معارف قرآنی را برای ما تبیین کردند؛ 🔹 آنها بودند که با سیره‌ی عملیِ خودشان به ما فهماندند که چه ‌جوری باید عمل کرد؛ 🔻از خود امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) تا حضرت عسکری (علیه الصّلاة و السّلام). ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فضیلت روضه خواندن و گریه کردن برای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام 📌 گفت داخل شدم بر حضرت ابی عبیدالله امام صادق علیه‌السلام به من فرمودند: برای من شعر (نوحه ای برای امام حسین علیه‌السلام) شروع کردم به خواندن 📌امام فرمودند: اینطور نه، آنطور که برای خود میخوانید و چنانکه نزد قبر او (سیدالشهدا علیه السلام)رثای او می کنید. گفت :پس من خواندم امرر علی جدت الحسین فقل لا عظمه الزکیه و آن حضرت بگریست من خاموش شدم فرمودند: بگذر و سایر ابیات را بخوان من خواندم تا آخر آنگاه فرمود:زیاده کن . پس خواندم یا فرِو قومی فَاندُبی مَولاکْ و علی الحسين فاسعَدِی بِبُکاک 📌ابو هارون گفت آن حضرت بگریست و زنان بیتابی نمودند و چون خاموش شدند 📌به من فرمودند : ای ابا هارون هرکس شعری درباره امام حسین علیهم السلام بخواند و ده نفر را بگریاند بهشت برای اوست آنگاه یکی یکی از این عدد کم کرد تا به یکی رسید 📌 و فرمودند: هرکس شعری بخواند درباره آن حضرت و یک نفر را بگریاند بهشت از برای اوست . 📌آنگاه فرمودند: هرکس یاد او (حضرت سیدالشهداء افضل الصلاه والسلام ) کند و بگرید بهشت برای اوست . 📚نفس المهموم :ص ۳۳ —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
انسان ۲۵۰ ساله | امام حسین علیه‌السلام و آمادگی حداکثری 🏴در شب عاشورا امام حسین شعرى مى‌خواندند که حکایت از این مى‌کرد که آخر عمرشان هست. روایت مى‌کند که حضرت داشتند شمشیرشان را آن‌جا تعمیر مى‌کردند؛ آماده سازى! یعنى امام حسین نمى‌گفت که حالا ما که فردا بالأخره یک ساعت زودتر یا یک ساعت دیرتر رفتنى هستیم، حالا این شمشیر یک ذره هم کند بود بود، نخیر در راه خدا شمشیر نیروى رزمنده باید کند نباشد، یعنى توانائی‌هاى او باید در حد اعلاء و حداکثر باشد. ۱۳۶۴/۰۷/۰۲ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما که امروز این نظام را داریم لمس می‌کنیم و برکات نظام اسلامى را از نزدیک مشاهده می‌کنیم، بیشتر از اَسلاف خودمان قدر نهضت حسینى(علیه‌السّلام) و معناى آن نهضت را درک می‌کنیم، و باید بکنیم. ۱۳۶۸/۰۵/۱۱ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 در شب عاشورا امام حسین شعرى مى‌خواندند که حکایت از این مى‌کرد که آخر عمرشان هست ... 🔸روایت مى‌کند که حضرت داشتند شمشیرشان را آن‌جا تعمیر مى‌کردند؛ آماده سازى! 🔹یعنى امام حسین نمى‌گفت که حالا ما که فردا بالأخره یک ساعت زودتر یا یک ساعت دیرتر رفتنى هستیم، حالا این شمشیر یک ذره هم کند بود بود، 🔸نخیر در راه خدا شمشیر نیروى رزمنده باید کند نباشد، یعنى تواناییهاى او باید در حد اعلاء و حداکثر باشد. ۱۳۶۴/۰۷/۰۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🔸کار کردن در ایام عزاداری ⁉️ آیا کار کردن در روز عاشورا و تاسوعای حسینی اشکال دارد؟ اگر کسی به خاطر نیاز مجبور به کسب و کار شود، حکم مسئله چیست؟ ✅ کار در این دو روز حرام نیست اما شایسته است در این ایام، به خصوص در روز عاشورا به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اشتغال داشته باشند و خود را از ثواب بزرگ آن محروم نسازند. ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🔸حکم برپایی مراسم عزاداری در خیابان ⁉️ آیا عزاداری و سینه‌زنی و زنجیرزنی در کوچه و خیابان که در خیلی مواقع باعث اذیت و بسته شدن راه برای عابرین پیاده و ماشین‌ها می‌شود، اشکال دارد؟ ✅ به راه انداختن دسته‌های عزاداری برای سیدالشهداء و اصحاب او (علیهم‌السلام) و شرکت در امثال این مراسم امر بسیار پسندیده و مطلوبی است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیّت دیگران می‌شود و یا فی نفسه از نظر شرعی حرام است، پرهیز کرد. ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠[در تبلیغ] باید درس بگویید، درس اخلاق هم بگویید، درس اخلاق و هم بگویید، تحلیل سیاسی هم بدهید، دشمن درونی را هم - که نفس امّاره یا شیطان رجیم است - معرفی کنید، دشمن اجتماعی را هم - که شیطان بزرگ یا شیطانهای گوناگونند - معرفی کنید، ایادی و اذناب را هم معرفی کنید. 🍃وقتی معنای عبودیّت الهی این شد که انسان از «انداد اللَّه» اجتناب کند و تبرّی جوید، باید از همه‌ی اَشکال آن جوید. 🍃 «انداد اللَّه»، یک وقت: 1️⃣ نفس پلید انسانی است که درون اوست؛ «نفسک التی بین جنبیک». 2️⃣ یک وقت شیطان است که در دعای صحیفه سجّادیه می‌گویید که «او را در وجود من مستقر کردی و به چیزی که مرا از آن متمکّن نکردی، تمکّن بخشیدی.» 3️⃣یک وقت هم شیطانهای قدرتمند عرصه‌ی سیاسی‌اند که برای اغوا و راهزنی و تسلّط و ضربه زدن و به جهنّم کشاندن ملتها و شعوب بشری منتظر نشسته‌اند. 🍃«انداد اللَّه» اینهایند. دعوت به عبودیّت، اینها را می‌طلبد؛ چاره‌ای ندارید. 🍃ما توصیه نمی‌کنیم که منبرها و سخنرانیها را به جنبه‌های منحصر کنید؛ نه. ممکن است یک سخنرانی، یک منبر، یک سلسله منبر، منحصر به این معانی باشد - مانعی ندارد - اما در کنار آن بایستی صحنه‌ی زندگی انسان هم میدان عبودیت الهی باشد. آن‌جا هم بایستی ازاله و زدوده شوند و افشا گردند. ۱۳۷۶/۱۰/۰۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
♦️نقد و بررسی دیدگاه فلاسفه غرب در اخلاق نوین جنسی(13) 🔸ارزيابى اصول سيستم نوين جنسى (4) 🔹اصل آزادى‏(3) ⏺ نقد دیدگاه امثال راسل که می گویند : آزادى را جز آزادى ديگران و لزوم رعايت آنها نمى ‏تواند محدود كند؛ 🔻آقاى راسل در اخلاق ، مقدساتى را به رسميت نمى ‏شناسد، معانى و مفاهيمى كه انسان آنها را برتر از منافع مادى شخص خود بداند و به خاطر آنها ميل و خواست و اراده خود را محدود كند سراغ ندارد، اخلاقى را كه مبتنى بر چنين معانى و مفاهيم باشد اخلاق «تابو» مى ‏خواند، 🔻- راسل - يگانه چيزى را كه مقدس مى ‏شمارد آزادى خواست و اراده و ميل است، آزادى اراده و ميل را فقط با مواجه شدن با ميل و اراده ديگران در جهت مقابل قابل تحديد مى ‏داند، آنگاه گرفتار اين بن بست مى ‏شود كه : در اين صورت چه قدرتى مى ‏تواند آزادى شخص را محدود كند و او را در مقابل آزادي هاى ديگران وادار به تسليم و احترام نمايد؟ مى ‏گويد: قدرت منع و جلوگيرى ديگران؛ مى‏گويد: من كه به خاطر منافع خودم مى ‏خواهم منافع ديگران را به خطر اندازم، آنها به خاطر منافع خودشان با يكديگر اتفاق خواهند كرد و جلوى مرا خواهند گرفت و من ناچار تسليم‏ خواهم شد و اجباراً منافع خصوصى خود را با منافع عمومى هماهنگ خواهم كرد. 🔻آقاى راسل مى ‏خواهد با اين بيان، منافع خصوصى را حافظ و نگهدار حقوق عمومى معرفى كند. همين جاست كه عقيم بودن فلسفه اخلاقى او روشن مى ‏گردد : بديهى است اگر فرض كنيم هميشه افراد اجتماع يا گروههاى اجتماعى، داراى قدرت و هميشه افراد و گروه‏ها آماده اتفاق و اتحاد عليه متجاوز مى ‏باشند و هميشه يك فرد كه داراى قدرت كمترى است تصميم مى ‏گيرد عليه منافع اكثريت گام بردارد، البته در اين صورت فرضيه آقاى راسل درست از آب در خواهد آمد. 🔻اما آيا هميشه افراد و گروه‏ها داراى قدرت مساوى هستند؟ آيا هميشه كسانى كه مورد تجاوز قرار مى ‏گيرند آماده اتفاق و اتحادند؟ آيا هميشه فرد عليه منافع اكثريت تصميم مى ‏گيرد؟ متجاوز تا به زور و قدرت خود اعتماد نداشته باشد دست به تجاوز نمى ‏زند. 🔻اخلاقى كه آقاى راسل پيشنهاد مى ‏كند قادر است تنها به ضعيفان توصيه كند كه از زور نيرومندان بترسند و به حقوق آنها تجاوز نكنند، اما قادر نيست زورمندانى را كه عليه ناتوانان اتفاق مى ‏كنند و اطمينان دارند كه مى ‏توانند اعتراض آنان را با قوه قهريه پاسخ دهند به ترك تجاوز توصيه كند، چون طبق اين فلسفه ، عمل آنها ضد اخلاقى نيست، زيرا آنها ضرورتى نمى ‏بينند كه منافع خصوصى خود را با منافع عمومى هماهنگ كنند. اين فلسفه اخلاقى ، بهترين توجيه كننده حق زورگويى و ديكتاتورى است. 🔻عجب اين است كه آقاى راسل شعار خود را در همه عمر آزادى‏خواهى و حمايت از حقوق ناتوانان قرار داده است. اما فلسفه ‏اى كه براى اخلاق ساخته است پايه ‏هاى ديكتاتورى را استحكام مى ‏بخشد. در فلاسفه غرب از اين نمونه ‏ها باز هم هست كه فيلسوفى ، فلسفه ‏اش يك جور حكم مى ‏كند و شعار زندگى ‏اش طور ديگر. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (اخلاق جنسى)، ج‏19، ص: 647- 646- با ویرایش- —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🔸حکم مالیدن گل به سر و صورت در عزاداری اهل بیت علیهم السلام ⁉️ آیا مالیدن گِل به سر و صورت در عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) جایز است؟ ✅ اشکال ندارد، اما نباید به گونه‌ای عمل شود که انگشت نما و موجب وهن شود. ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠[در تبلیغ] باید درس بگویید، درس اخلاق هم بگویید، درس اخلاق و هم بگویید، تحلیل سیاسی هم بدهید، دشمن درونی را هم - که نفس امّاره یا شیطان رجیم است - معرفی کنید، دشمن اجتماعی را هم - که شیطان بزرگ یا شیطانهای گوناگونند - معرفی کنید، ایادی و اذناب را هم معرفی کنید. 🍃وقتی معنای عبودیّت الهی این شد که انسان از «انداد اللَّه» اجتناب کند و تبرّی جوید، باید از همه‌ی اَشکال آن جوید. 🍃 «انداد اللَّه»، یک وقت: 1️⃣ نفس پلید انسانی است که درون اوست؛ «نفسک التی بین جنبیک». 2️⃣ یک وقت شیطان است که در دعای صحیفه سجّادیه می‌گویید که «او را در وجود من مستقر کردی و به چیزی که مرا از آن متمکّن نکردی، تمکّن بخشیدی.» 3️⃣یک وقت هم شیطانهای قدرتمند عرصه‌ی سیاسی‌اند که برای اغوا و راهزنی و تسلّط و ضربه زدن و به جهنّم کشاندن ملتها و شعوب بشری منتظر نشسته‌اند. 🍃«انداد اللَّه» اینهایند. دعوت به عبودیّت، اینها را می‌طلبد؛ چاره‌ای ندارید. 🍃ما توصیه نمی‌کنیم که منبرها و سخنرانیها را به جنبه‌های منحصر کنید؛ نه. ممکن است یک سخنرانی، یک منبر، یک سلسله منبر، منحصر به این معانی باشد - مانعی ندارد - اما در کنار آن بایستی صحنه‌ی زندگی انسان هم میدان عبودیت الهی باشد. آن‌جا هم بایستی ازاله و زدوده شوند و افشا گردند. ۱۳۷۶/۱۰/۰۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرثیه خوانی رییس جمهور منتخب در هیات عزاداری حسینیه اعظم 🛑‍
امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمی‌خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود. روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟» شب صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین طیّب‌ها باشد، و روز سخن می‌گوید تا مبادا طیّبی در بین خبیث‌ها مانده باشد. شب غربال می‌کند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال می‌کند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند. 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹