4.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پرچم گنبد حرم امام حسین(ع) با حلول ماه ربیعالاول تعویض شد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔆 لیله المبیت در قاب نگاه امام خامنهای:
🔸سیزده سال در کنار پیغمبر در سختترین مواقف، علی ابن ابیطالب علیهالصّلاةوالسّلام ایستاد. بعد آن وقتی که سیزده سال رنج داشت به پایان میرسید، درست است که هجرت رسول اکرم هجرت از روی اجبار و ناچاری و زیر فشار قریش و مردم مکه بود، اما آیندهی روشنی داشت.
🔸همه میدانستند که این هجرت مقدمهی کامیابیهاست، مقدمهی پیروزیهاست. درست در آنجایی که یک نهضت از دوران محنت دارد وارد دوران راحتی و عزت میخواهد بشود، در همان لحظه که همه معمولاً تلاش میکنند زودتر خودشان را برسانند اگر بتوانند از مناصب اجتماعی چیزی را بگیرند، جایگاهی پیدا بکنند، در همین لحظه امیرالمؤمنین آماده شد تا در جای پیغمبر، در بستر پیغمبر، در شبی ظلمانی و تاریک بخوابد تا پیغمبر بتواند از این خانه و از این شهر خارج بشود.
🔸توی آن شب، کشته شدن آن کسی که در این بستر میخوابد، تقریباً قطعی و مسلّم بود. اینجور نبود که حالا چون من و شما قضیه را میدانیم، میدانیم که امیرالمؤمنین در آن حادثه به شهادت نرسید، بگوییم که آنجا همه میدانستند. نهخیر.
🔸مسأله این است که در یک شب ظلمانی در یک نقطهی معینی یک کسی بنا است کشته بشود، قطعی است. میگویند آقا، این آقا برای اینکه بتواند از اینجا خارج بشود، باید کسی در آن جا به جای او باشد تا جاسوسها که نگاه میکنند، احساس کنند کسی در آنجا هست. کی حاضر است؟
🔸این ایثار امیرالمؤمنین خود یک حادثهی فوقالعاده مهم است، اما زمان این ایثار هم بر اهمیت آن میافزاید. زمان کی است؟ آن وقتی که بنا است این دوران محنت بهسربیاید. بنا است بروند حکومت تشکیل بدهند، راحت باشند. مردم مدینه - یثرب - ایمان آوردهاند، منتظر پیغمبرند، همه این را میدانند. در این لحظه این ایثار را امیرالمؤمنین میکند. هیچ انگیزهی شخصی باید در یک انسانی وجود نداشته باشد تا اقدام به یک چنین حرکت بزرگی بکند.
💠 خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۶۸/۰۲/۰۸
ظاهرا حیاتش در دو قطبی سازی هست
حق امام جامعه است و باطل امثال این شیخ هستن که خلاف منویات امام جامعه عمل می کنن و از توهین به سردار سلیمانی هم ابا ندارن
9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖تفسیر سوره مائده آیه ۱۰۷ تجاوز وظلم به حقوق مردم
🆔https://eitaa.com/tafsir_gh
🔴 زدن دو بالِ پروازِ انقلابِ اسلامی
🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: "دو جناح برای این کشور مثل دو بالند، که کشور با این دو بال میتواند پرواز کند....بنده معتقد به اصولگراى اصلاحطلبم؛ اصول متين و متقنى كه از مبانى معرفتى اسلام برخاسته، با اصلاح روشها به صورت روزبهروز و نوبهنو" در اندیشه انقلابی مقام معظم رهبری دو جریان اصلاح طلبی و اصوالگرایی، دو بالِ پرواز هستند برای اوج گیری و رسیدن به قله آرمانهای انقلاب اسلامی. دشمن نیز این نکته دقیقِ عمیقِ رهبری را دریافته و برای زدن این دو بال طراحی و برنامه ریزی کرد و در حال پیاده سازی آن است.
🔻 آنچه بر سر جریان اصلاح طلبی در طول حدود 30 سال گذشته آمده است را همگان، کم و بیش اطلاع داریم. از موجِ نفوذ در شخصیت های برجسته و تبدیل کردن به جاسوس و مزدور گرفته تا فتنه انگیزی و در مقابل نظام ایستادن و باغی بر انقلاب شدن را ما در کارنامه این بال سیاسی نظام میبینیم.
🔹 آیا این اتفاقات بدون طرح و برنامه سرویس های دشمن و پادویی افراد غافل یا جاهل درون این جریان رخ داده است؟!!
🔻اما، حال نوبت زدن بال دیگر انقلاب اسلامی است یعنی جریان اصولگرایی(انقلابی). در طول سالهای گذشته، آهسته آهسته جریان انقلابی به واسطه پازل دشمن و بازیگری غافلین و جاهلین جبهه انقلابی ضعیف و ضعیف تر شده است. در طول این سالها، جریان انقلابی، بسیاری از بزرگان خود را یا از درون جبهه خود خذف کرده یا خنثی و بی اثر، مانند ناطق نوری، لاریجانی، حداد عادل، ولایتی، مرندی و دهها شخصیتِ شاخصِ انقلابی دیگر...
🔻 امروز نیز همین موج اخراج و تضعیف و خنثی سازی به شدت در حال فعالیت است تا:
1️⃣ عرصه سیاست گذاری و مدیریت را از دست شخصیت های شاخصِ عقلانیت محور خارج کند.
2️⃣ بزرگان و شخصیت های برجسته این جریان سیاسی را در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... کم اثر یا بی اثر کند.
3️⃣ آهسته آهسته جریان انقلابی را به سمت افراط در نگاه به انقلاب اسلامی هدایت کند. ( همانطور که جریان اصلاح طلبی را به سمت تفریط در نگاه به انقلاب اسلامی هدایت کرد)
▪️ در واقع دو بال سیاسی انقلاب اسلامی باید در منتهی الیه افراط و تفریط در برداشت از شاخصه های انقلاب حرکت کنند و جامعه را با این نگاه از انقلاب اسلامی دور و زده کنند.
4️⃣ جریان انقلابی را نیز مانند اصلاح طلبی در مقابل رهبری و انقلاب اسلامی قرار دهند تا مانند دو لبه یک قیچی بر علیه انقلاب وارد عمل شوند.
🔻 اینکه میبینیم در ماههای گذشته تخریبها، دوقطبی ها، توهین ها و ... بر علیه شخصیتهای شاخص انقلابی شدت گرفته و هر یک را به نوعی در حال اخراج از اردوگاه انقلابیگری قرار داده است بر اساس همین راهبردِ کلانِ دشمن است که متاسفانه برخی از شخصیتهای شاخص انقلابی و فعالانِ رسانه ای انقلابی نیز در حال تکمیل آن هستند.
✅ اگر امروز از خواب غفلت بیدار نشویم و در مقابل این طرح و برنامه دشمن قرار نگیریم قطعا در طول سالهای آتی شاهد فتنه ای مشاهد 88 اما از جنس جبهه انقلابیِ تهی شده از شخصیت های شاخص خواهیم بود.
✅ امروز را در یابیم که فردا دیگر جای جبران نیست...
▪️ در این پازل هم برخی تخریب و حذف جلیلی برنامه ریزی شده هم قالیباف. پس لطفا:
1- موضوع را به جلیلی و قالیباف محدود نکنید
2- موضوع را به انتخابات و پسا انتخابات تقلیل ندهید
🔻 عامه مردم هیچگاه در کنار افراط و تفریط قرار نگرفته اند. برای اینکه بتوانند مردم را منصرف از حمایت و پشتیبانی از دو بال سیاسی انقلاب اسلامی کنند یکی را به سمت تفریط سوق دادن و دیگری را به سمت افراط
▪️ برداشت تفریط گونه از آرمانهای انقلاب اسلامی و گرایش به وادادگی به غرب، شاخصه ای بود که به تفکر اصلاح طلبی تزریق شد و او را تبدیل به یک اپوزیسونِ انقلاب اسلامی کرد تا آنجا چنگ به صورت انقلاب و ولایت کشید...
▪️ نسخه پیچیده شده برای جریان انقلابی نیز از همین جنس است اما شالکه اش افراط است. افراط در برداشت از آرمانها و اندیشه های انقلاب اسلامی و تصویرسازیه چهره ای دگم، خشن، غیر منعطف، غیر عقلانی و ... برای نیروهای این جریان سیاسی...
🔻 نتیجه اش نیز میشود:
1- سیاست زدگی غیر عقلانی دو بال سیاسی انقلاب اسلامی
2- دور شدن مردم از حمایت و پشتیبانی جناح های سیاسی انقلاب اسلامی
3- کاهش مشارکت در انتخابات و خدشه بر مشروعیت انقلاب اسلامی در افکار عمومی
4- عبور از اندیشه های ناب انقلابی توسط مردم
5- استحاله از درون انقلاب اسلامی
🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: "در گذشته هم داشتیم، امروز هم داریم- انقلابیگری را با رفتار هیجانی اشتباه میگیرند، با حرفهای غیر مسئولانه اشتباه میگیرند؛ نه، انقلابیگری این نیست؛ انقلابیگری آن روحیهی اقدام صحیح، عازم، و جازم در جهت درستی است که با عقلانیّت برخاستهی از روحیهی انقلابیگری ترسیم شده"
▪️ امروز، گمشده جبهه انقلاب، فعالیت بر مدار همین شاخصه های تعیینی رهبری هست
🔻 مقام معظم رهبری میفرمایند: "جبههی انقلاب را گسترش بدهید، یارگیری کنید؛ حذف نکنید؛ صِرف اختلاف سلیقه و اختلاف نظر دربارهی فلان مسئله موجب طرد نشود. بعضی هستند که به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی و به خیلی از خصوصیّاتی که شما به آن اهمّیّت میدهید معتقدند، در فلان مسئلهی خاص با شما موافق نیستند؛ این نباید موجب بشود که شما او را طرد کنید، از دایرهی انقلابیگری خارج بدانید. هر چه میتوانید جبههی انقلاب را گسترش بدهید، جذب کنید؛ البتّه منظورم جذب منافق نیست، جذب آدم بیاعتقاد نیست؛ جذب آدم معتقدی است که با شما اختلاف سلیقه دارد"
▪️ عده ای در جبهه انقلاب، اختلاف سلیقه و اختلاف نظر رو نفاق و بی اعتقادی تفسیر و تاویل کردند و بعد شروع کردن به خارج کردن اکثر شخصیتهای انقلابی از جبههی انقلاب، این مسیر رو هم تا اخراج تمام شخصیتها ادامه میدهند که جز چند چهره محدود، دیگر کسی در جبههی انقلاب باقی نماند. همه اینها رو هم با نام انقلابیگری و ولایتمداری انجام داده و میدهند.
▪️ ته این مسیر هم کاملا مشخصه که به سمت و سویی در حرکت هست
🔴 انقلابیگری نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ نیست
🔻 اینکه در کلام رهبری بشنویم و بخوانیم: "ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سهگانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّهی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها."
🔻 و بر همین اساس و مبنا بگوئیم رهبری مجوز انتقاد و مطالبه گری را صادر کرده است اما بی توجه به شاخصه های انتقاد مطالبه گری که توسط رهبری بی توجه باشیم مصادق بارز نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ است.
🔻 درست است که امام جامعه انتقاد و مطالبه گری از مسئولین را یک حق برای آحاد مردم، فعالین رسانه ای، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به رسمیت شناخته اند اما برای این حق بیش از 57 شاخصه نیز تعیین کرده اند که هر فردی میخواهد وارد عرصه انتقاد و مطالبه گری از مسئولین شود باید این شاخصه ها را رعایت کند. شاخصه هایی مانند:
1- لحن مناسب داشتن:
"بسیاری از انتقادها هم بهجا است، منتها لحن انتقاد را خیلی تند نکنید"۱۳۹۸/۰۳/۰۱
2- موجب ناامیدی مردم نشود:
" اینکه ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنوندهی انتقاد به تعبیر رایج بندِ دلش پاره بشود و بگوید «دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد»، اینجوری نباید انتقاد بکنیم؛ ما گاهی اوقات اشتباه میکنیم در کیفیّت انتقاد کردن و اینجوری کار میکنیم." ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
3- منصفانه باشد:
"انتقاد کردن ضرر و ایرادی ندارد، منتها انتقادِ منصفانه باید باشد. انتقاد، به معنای ارائهی نقاط مشکل و راه حلّ آن نقاط و گشودن آن گرهها [است]." ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
4- مسئول و دستگاه را ناکارآمد نشان ندهد:
"انتقاد کردنِ صحیح و عاقلانه، غیر از حرف زدن به شکلی است که یک دستگاه را ناکارآمد نشان بدهند و ناموفق جلوه بدهند؛ چه حق باشد، چه ناحق، غلط است." ۱۳۸۵/۰۷/۱۸
5- سیاهنمایی نباشد:
"سیاهنمایی هنر نیست؛ اینکه برداریم همینطوری بیهوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّهای هم میتواند سنگ دستش بگیرد شیشهها را بشکند، اینکه هنر نیست. هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرتیابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد." ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
6- پازل دشمن را تکمیل نکند:
" بیان انتقادی با کامل کردن پازل دشمن فرق میکند؛ با بدبین کردن مردم یا گستردن بدبینی در فضای عمومی کشور فرق میکند؛ باید واقعاً دلسوزانه باشد." ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
🔻 و دهها شاخصه دیگر که هر منتقدِ ولائی و انقلابی باید آن را در حوزه انتقاد و مطالبه گری رعایت کند. رهبری حتی انتقاد معنا کرده اند و فرموده اند:
▪️" انتقاد معنایش این است که هر انسانی بنشیند عیارسنجی کند، ببیند نقطهی ضعف کجاست، نقطهی قوّت کجاست؛ بعد ببیند این نقطهی ضعف -اگر میتواند علّت یابی کند- به کجا برمیگردد، سراغ آنجا برود؛ یعنی آن ریشه را پیدا کند، اصل را پیدا کند. اگر این کار انجام شد، درست است؛ این همان چیزی است که انسان از جوان توقّع دارد؛ درست همان چیزی که جناحهای سیاسی به این چیزها عقیدهای ندارند. جناحهای سیاسی، یکباره، غالبی، خطکشی شده و بدون تمحیض در مسائل کار میکنند."
🔹 بله، معنی انتقاد، یک عیارسنجی کارشناسانه هست که در درونش هم نقطه ضعف هست هم قوت و هم راهکار، هم موجب تضعیف نظام نمیشود هم پازل دشمن را تکمیل نمیکند هم موجب ناامیدی و یاس مردم از کارآمدی مسئولین و دستگاهها و نظام نمیشود...
🔻 اینکه مدام دهان را باز کنیم و به بهانه اذنِ انتقاد و مطالبه گری توسط رهبری و بدون رعایت شاخصه های تعیینی ایشان در این حوزه صدر تا ذیل نظام را زیر سوال ببریم معنایش انقلابیگری و ولایتمداری نیست...
✍️ سید احمد رضوی