eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.3هزار دنبال‌کننده
64.2هزار عکس
52.2هزار ویدیو
955 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤 | ماجرای بازگشت سفرای کشورهای اروپایی به ایران، بعد از ماجرای میکونوس 👈 بخشی از گزارش «یک سیلی تاریخی «از همین حسینیه» که به ماجرای دادگاه میکونوس و اتفاقات پس از آن میپردازد: 🔹 ... واکنش سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در فرودگاه تهران نیز جالب بود. سفیر یونان با یادآوری اینکه ایران کشوری با موقعیت خاص اقتصادی درجهان است، گفت «امیدوار است این روابط هم درعرصه اقتصادی وهم در عرصه سیاسی گسترش بیشتری یابد.». سفیر ایتالیا نیز گفت «ما همواره در انتظار بازگشت به ایران بودیم و اینک خوشحال هستیم که بازگشته ایم. دلیلی وجود نداشت که این مساله این همه طولانی شود.» 🔹 آسوشیتدپرس این بازگشت را چنین روایت کرد: «فرودگاه تهران شاهد ده‌ها اتومبیل سفارتی بود، اما هیچ مقام ایرانی برای استقبال حضور نداشت. سفیر آلمان ناگزیر است بعدا بازگردد. 🔹 هفته‌نامه آلمانی اشپیگل با یادآوری آنکه «وزیر امور خارجه آلمان مکرراً خواهان این بود که برای مراجعت سفیر آلمان، تبعیضی صورت نگیرد و همواره می‌گفت که حل این معضل فقط با شعار "همه با هم بیرون و همه با هم برگشت" قابل قبول است، ولی اکنون سفیر آلمان به عنوان آخرین سفیر اتحادیه اروپا به تهران باز می گردد.» نوشت: «بن با پذیرش بازگرداندن سفیر خود به عنوان آخرین سفیر اتحادیه اروپائی به تهران، در مقابل ایران تسلیم شد.» 🔍 متن کامل گزارش را بخوانید👇 khl.ink/f/60061
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️به مناسبت ایام ولادت حضرت رضا علیه‌السلام و ؛ ✍️باب‌الجواد راه ورودی به قلب توست / حاجت‌رواست هر كه از اين راه می‌رود 🔹همچون نسيم صبح و سحرگاه می‌رود هر كس ميان صحن حرم راه می‌رود 🔹از هر چه غصّه دارد و غم مي‌شود رها هر سائلی به خدمت اين شاه می‌رود 🔹وقتی فرشته‌های حرم بال می‌زنند از سينه‌های شعله‌زده، آه می‌رود 🔹اينجا بهشتِ روی زمينِ فرشته‌هاست از كوی تو فرشته به اكراه می‌رود 🔹خورشيد در طواف حرم؛ وه! چه ديدنی‌ست هر شب به پای‌بوسی آن ماه می‌رود 🔹باب‌الجواد راه ورودی به قلب توست حاجت‌رواست هر كه از اين راه می‌رود 👈بخش «امین» شعر و ادب فارسی KHAMENEI.IR به مناسبت ایام ولادت حضرت رضا علیه‌السلام و ، شعرخوانی خانم فاطمه نانی زاده در حضور رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۸۹/۶/۳ را بازنشر می‌کند. 🖼مشاهده در سایت | ✍️«امین»؛ شعر و ادب فارسی به روایت حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای 💻 Farsi.Khamenei.ir
📣 در چهارمین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی؛ 📚 تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «روح‌الله» منتشر می‌شود 🔹️با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، بازخوانی سیره و شخصیت حضرت امام خمینی رحمه‌الله همچنان یکی از ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است. 👈 از همین روی، آیین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی در چهارمین دوره خود، «روح‌الله» نام گرفته است و در این مراسم، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «روح‌الله» منتشر خواهد شد. 🔹️کتاب «روح‌الله» که روایت مستندی از دوران پرفراز و نشیب یک رهبر الهی و سیاسی است، در ۴۱۲ صفحه توسط انتشارات شهرستان ادب در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. نویسنده‌ این کتاب، هادی حکیمیان با نگاهی جدید و بکر به زندگی امام‌خمینی(ره)، ضمن بازگویی لحظات سرنوشت‌ساز انقلاب، مخاطب را با زوایای جدیدی از رهبری ایشان آشنا می‌سازد. 🗓 رویداد «روح‌الله» در خردادماه ۱۴۰۴، در ایام سالگرد رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله برگزار خواهد شد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
📣 توصیه‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به قرائت قرآن و دعا برای پیروزی جبهه مقاومت ❤️ رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی، قرائت سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل را برای پیروزی جبهه مقاومت توصیه کردند. 💻 Farsi.khamenei.ir
ناگهــان باز دلـم یاد تـو افتـاد.. شکست.. 💔 ۱۵روز مانده به سالگرد شهادت شهدای خدمت
678.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باید به اندازه کافی بالغ باشی تا بدانی بعضی وقت ها سکوت قوی تر از گفتن حرف آخر است ... انسان بودن زیاد سخت نیست ، کافیست مهربانی کنی.! زبانت که نیش نداشته باشد و کسی را نرنجاند ، همین انسانیت است.! وقتی برای همه خیر بخواهی همین انسانیت است.!
Mohsen Farahmand Mohsen Farahmand - Doaye Ahd.mp3
زمان: حجم: 9.64M
🌺 عهد 🟢هرکس چهل صبحگاه دعای عهد را بخواند، از یـــــــــاوران قائم ما باشد و اگــــــر پیش از ظهور آن حـضـرت از دنــیا برود، خدا او را از قــبـر بیرون آورد که در خدمت حضرت باشد و حق تعالی بر هر کــــلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید. و هزار گناه از او محو سازد. 🌱«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» ⊰᯽⊱┈──🌺🍃❊╌──⊰᯽⊱
2.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپی که شاید ندیده باشید ! 🔰 کنایه سنگین مقام معظم رهبری به جوانان بخاطر کتاب نخواندن و سپس خنده حضار !!! 🔰 👈 واقعا دلیل خنده را نمی دانم، این در حقیقت گریه داشت ! ✳️ این سخنرانی مربوط به 7 خرداد 97 است، هفت سال گذشته و در آن ماه ، حضرت آقا دوبار اسم کتاب " یادداشت های علم " را آوردند، به راستی چندنفر از ما و از همین جوانانی که خندیدند رفتیم سراغ خواندن این کتاب ⁉️ ⭕️ چقدر خوب می شود گاهی بجای اینکه مدام به مسئولین اعتراض کنیم که چرا به حرفهای رهبری بی توجه هستند، به خودمان هم و بی توجهی خودمان به حرفهای رهبر هم اعتراض کنیم ‼️ 👌 مهمترین راه پیشرفت یک انقلابی ، راهی هست که رهبری برای او ترسیم می کند ، طبق توصیه ها و فرمایشات رهبری جلو رفتن . شما یک سال دو سال طبق مبانی و توصیه های رهبری بروید جلو ، مطمئن باشید خودتان رشد و قوی شدن را احساس می کنید👌
🍃🌹 آورده اند ڪه روزے شخصی باصدای بلند سلمان را مورد خطاب قرار داد وگفت: ای پیرمرد قیمت ریش تو بیشتر است یا دُم سگ؟! سلمان با دنیـایی از آرامش گفت: پاسخ درست را نمی دانم و نمی توانم بگویم.. او گفت:این ڪه توانستن ندارد؛پاسخ من یڪ کلمه بیشتر نیست... سلمان گفت:ولی این ڪلمه باید راست باشد و این جز در قیامت و کنار پل صراط نمی شود،فهمید ان شخص گفت:چه ربطی به پل صراط،دارد سلمـــان فرمود:ربط دارد...اگــر از پل صراط گذشتم ریش من بهتــــر است وگــــرنه دُم سگ از تمام وجودم بهتــــر است.... آن مرد نگاهی به سلمان کرد وشرمنده شده به خود آمد و گفت: ای پیر مـــرد مرا ببخش... سلمـان فرمود:خطایی نکرده ای..شما تنها از من قیمت یک جنس را پرسیدید و من نیز پاسخ دادم.
 دستورالعمل قرآنی:درجات ایمان نویسندگان: محمد عبداللهیان منبع: بشارت 1383 شماره 43 حوزه‌های تخصصی: حوزه‌های تخصصی علوم اسلامی تفسیر و علوم قرآن تفسیر قرآن معارف قرآن اخلاق و تربیت در قرآن دریافت مقاله آرشیو آرشیو شماره‌ها: ۸۳ سال ۱۳۹۰ (۲) سال ۱۳۸۹ (۶) سال ۱۳۸۸ (۶) سال ۱۳۸۷ (۶) سال ۱۳۸۶ (۶) سال ۱۳۸۵ (۶) سال ۱۳۸۴ (۶) سال ۱۳۸۳ (۶) سال ۱۳۸۲ (۶) سال ۱۳۸۱ (۶) سال ۱۳۸۰ (۶) سال ۱۳۷۹ (۶) سال ۱۳۷۸ (۶) سال ۱۳۷۷ (۶) سال ۱۳۷۶ (۳) چکیده متن ایمان عالیترین کمالی است که انسان برای ترقی و تکامل خویش کسب می کند.هر انسانی ، پیش از رسیدن به این مرحله، در سطح عامه‌ی مردم است و با رسیدن به ایمان، وارد مرحله‌ی جدیدی از کمال می‌شود. امّا صرف ورود به ایمان به معنی پایان مراحل کمال نیست، بلکه خود ایمان دارای درجاتی است که با پیمودن آنها بر کمال هر فرد، افزوده می‌شود. آیات و روایات فراوانی به این امر دلالت دارند: «إنّما المؤمنون الّذین اذا ذکر اللّهُ وَجِلَت قُلوبُهُم و إذا تُلیتَ علیهم آیاته زادَتهم ایماناً و علی رَبّهم یتوکّلون؛ مؤمنان همان کسانی هستند که چون خدا یاد شود، دلهایشان بترسد و چون آیات او بر آنها خوانده می‌شود، بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگار خود توکل می‌کنند»1 «هُوَ الّذی انزَلَ السَّکینَة فی قُلوب المؤمنینَ لیزدادوا ایمَاناً مَعَ ایمانهم…؛اوست آن کسی که در دلهای مؤمنان، آرامش فرو فرستاد تا ایمانی بر ایمان خود بیفزایند» 2 ایمان خود همچون نردبانی است که انسان می‌تواند با حرکت در آن، پله‌های کمال را یکی پس از دیگری طی کرده و خود را به کمالات متعالی برساند. امام صادق(ع):«إنّ الأیمان عَشرُ دَرَجاتٍ بمنزلةِ السُّلَم، یصعَدُ مَنهُ مرقاةً بعدَ مرقاةٍ…؛ایمان همچون نردبانی است که ده پله دارد و پله‌ها یکی پس از دیگری پیموده می‌شود.» 3 همچنین مؤمنان در درجات مختلفی از ایمان قرار دارند که خداوند متعال به فراخور حال هر فرد و بنابر کردار و اخلاقش، به او درجه‌ای از درجات ایمان را عطا می‌کند:«وَ یزیدُ اللّهُ الّذینَ اهتدوا هُدی…؛و خداوند کسانی را که هدایت یافته‌اند، بر هدایتشان می‌افزاید»4 امام صادق(ع):«المؤمنون عَلی سَبعُ دَرَجاتٍ، صاحِبُ دَرَجَةٍ منهُم فی مَزیدٍ مِنَ اللّهِ عَزَّوَجَل…؛ مؤمنان هفت درجه دارند، خداوند عزوجل به(درجه) صاحب درجه می‌افزاید»5 در حقیقت می توان گفت: ایمان دارای دو ارزش است، یکی ارزش ذاتی که فی نفسه، کمال به حساب می‌آید و ارزش دوم اینکه،خود دارای درجات و مراتب است که فرد مؤمن می‌تواند در این مسیر ترقی گام گذارده و برای دست یابی به کمالات بالاتر، این مسیر را طی کرده و با قرار گرفتن در درجه و مرتبه‌ی والاتری از ایمان، بر کمال، شوق، عشق و معرفت خود بیفزاید. بنابراین، ایمان دارای جوهره‌ای است دائماً در حال تکامل و نهادی سیال و رو به رشد که انسان مؤمن را به سمت عالیترین مراحل کمال، پیش می‌برد و فرد با ایمان انسانی است با نشاط که دائم در حال طی کردن مراحل کمال و قرار گرفتن در منزلگاههای بالا و بالاتر است.
 دستورالعمل قرآنی:درجات ایمان نویسندگان: محمد عبداللهیان منبع: بشارت 1383 شماره 43 حوزه‌های تخصصی: حوزه‌های تخصصی علوم اسلامی تفسیر و علوم قرآن تفسیر قرآن معارف قرآن اخلاق و تربیت در قرآن دریافت مقاله آرشیو آرشیو شماره‌ها: ۸۳ سال ۱۳۹۰ (۲) سال ۱۳۸۹ (۶) سال ۱۳۸۸ (۶) سال ۱۳۸۷ (۶) سال ۱۳۸۶ (۶) سال ۱۳۸۵ (۶) سال ۱۳۸۴ (۶) سال ۱۳۸۳ (۶) سال ۱۳۸۲ (۶) سال ۱۳۸۱ (۶) سال ۱۳۸۰ (۶) سال ۱۳۷۹ (۶) سال ۱۳۷۸ (۶) سال ۱۳۷۷ (۶) سال ۱۳۷۶ (۳) چکیده متن ایمان عالیترین کمالی است که انسان برای ترقی و تکامل خویش کسب می کند.هر انسانی ، پیش از رسیدن به این مرحله، در سطح عامه‌ی مردم است و با رسیدن به ایمان، وارد مرحله‌ی جدیدی از کمال می‌شود. امّا صرف ورود به ایمان به معنی پایان مراحل کمال نیست، بلکه خود ایمان دارای درجاتی است که با پیمودن آنها بر کمال هر فرد، افزوده می‌شود. آیات و روایات فراوانی به این امر دلالت دارند: «إنّما المؤمنون الّذین اذا ذکر اللّهُ وَجِلَت قُلوبُهُم و إذا تُلیتَ علیهم آیاته زادَتهم ایماناً و علی رَبّهم یتوکّلون؛ مؤمنان همان کسانی هستند که چون خدا یاد شود، دلهایشان بترسد و چون آیات او بر آنها خوانده می‌شود، بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگار خود توکل می‌کنند»1 «هُوَ الّذی انزَلَ السَّکینَة فی قُلوب المؤمنینَ لیزدادوا ایمَاناً مَعَ ایمانهم…؛اوست آن کسی که در دلهای مؤمنان، آرامش فرو فرستاد تا ایمانی بر ایمان خود بیفزایند» 2 ایمان خود همچون نردبانی است که انسان می‌تواند با حرکت در آن، پله‌های کمال را یکی پس از دیگری طی کرده و خود را به کمالات متعالی برساند. امام صادق(ع):«إنّ الأیمان عَشرُ دَرَجاتٍ بمنزلةِ السُّلَم، یصعَدُ مَنهُ مرقاةً بعدَ مرقاةٍ…؛ایمان همچون نردبانی است که ده پله دارد و پله‌ها یکی پس از دیگری پیموده می‌شود.» 3 همچنین مؤمنان در درجات مختلفی از ایمان قرار دارند که خداوند متعال به فراخور حال هر فرد و بنابر کردار و اخلاقش، به او درجه‌ای از درجات ایمان را عطا می‌کند:«وَ یزیدُ اللّهُ الّذینَ اهتدوا هُدی…؛و خداوند کسانی را که هدایت یافته‌اند، بر هدایتشان می‌افزاید»4 امام صادق(ع):«المؤمنون عَلی سَبعُ دَرَجاتٍ، صاحِبُ دَرَجَةٍ منهُم فی مَزیدٍ مِنَ اللّهِ عَزَّوَجَل…؛ مؤمنان هفت درجه دارند، خداوند عزوجل به(درجه) صاحب درجه می‌افزاید»5 در حقیقت می توان گفت: ایمان دارای دو ارزش است، یکی ارزش ذاتی که فی نفسه، کمال به حساب می‌آید و ارزش دوم اینکه،خود دارای درجات و مراتب است که فرد مؤمن می‌تواند در این مسیر ترقی گام گذارده و برای دست یابی به کمالات بالاتر، این مسیر را طی کرده و با قرار گرفتن در درجه و مرتبه‌ی والاتری از ایمان، بر کمال، شوق، عشق و معرفت خود بیفزاید. بنابراین، ایمان دارای جوهره‌ای است دائماً در حال تکامل و نهادی سیال و رو به رشد که انسان مؤمن را به سمت عالیترین مراحل کمال، پیش می‌برد و فرد با ایمان انسانی است با نشاط که دائم در حال طی کردن مراحل کمال و قرار گرفتن در منزلگاههای بالا و بالاتر است. برای ایمان، دو نوع درجه می‌توان متصور بود: 1 . درجات طولی ایمان مقصود از درجات طولی، پیش روی در مراحل و درجات ایمان است. به طور مثال، فردی که به اسماء و صفات خداوند اعتقاد دارد، با طی مراحل کمال، در اثر ایمان، این اعتقاد تبدیل به مشاهده و یقین می‌گردد. در حقیقت، مراحل ایمان را می‌توان این گونه یاد آور شد: علم الیقین، حق الیقین و عین الیقین. علم الیقین، عبارت است از این که انسان با دلایل و شواهد، به مساله‌ای برسد و نسبت به وجود آن اطمینان و ایمان حاصل کند، همچون کسی که با دیدن آثار آتش و دود، به طور قطع به وجود آتش در محل مشاهده پی‌ببرد. اما گاه فرد، از مرحله ی مشاهده‌ی آثار فراتر رفته و نزدیک آتش شده و گرمای آن را احساس کند، یعنی گرمای آتش در او اثر گذارد، که این مرحله، حق الیقین است. گاه، از این نیز فراتر رفته و وارد آتش می‌شود، در این حالت، احساس او از آتش، بسیار قوی است و آثار آن را به وضوح و به طور کامل در خود مشاهده می‌کند. در حقیقت در این مرحله، انسان خود را وارد حقیقت می‌سازد، وجود خود را کنار گذاشته و آثار آن را به طور کامل حس می کند، به این مرحله، عین الیقین گویند. برای هر یک از امور معنوی، می‌توان این سه مرتبه را قائل شد. انسان به خداوند تبارک و تعالی با دلایل و قرآئن، ایمان می‌آورد، در ایمان رشد کرده به طوری که آثار وجود خداوند، او را فرا می‌گیرد و انسانی الهی می‌شود و اگر در این مرحله مداومت کند، پرده‌ها از جلوی چشمان او کنار رفته و به مشاهده حقایق و لقاء‌الله، نایل می‌گردد.
اگر انسانی بتواند از اطمینان تا مشاهده حضوری سیر کند و بتواند بدون پرده و حجاب با خداوند متعال سخن بگوید،به درجات والای ایمان نایل گشته است. بسیار تفاوت است میان آنکه انسان چیزی را بپذیرد بدون اینکه آن ر ببیند، یا آنکه چیزی را ببیند اما آثار آن در وجودش نباشد و یا آنکه به آن چیز نزدیک شده، آثارش را دریابد و بدون حجاب و مانع با آن ارتباط برقرار کند. آیات و روایات نیز بر این معنا دلالت دارند:«کلّا لَو تَعلمونَ عِلمَ الیقین؛ لَتَرَوُنَّ الجحیم؛ ثُمَّ لَتَرَ ونَّها عین الیقین…؛ هرگز چنین نیست اگر علم الیقین داشتید، به یقین دوزخ را می بینید، سپس آن را قطعاً به عین الیقین در می‌یابید»6