eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.3هزار دنبال‌کننده
61.6هزار عکس
49.3هزار ویدیو
931 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ هشت سفارش امام حسن عسکری علیه السلام ـ به شیعیان خود : ◀️شما را سفارش می کنم به تقوای الهی و پارسایی در دینتان و کار و کوشش برای خدا و راستگویی. ◀️ و ادای امانت به کسی که امانتی به شما سپرده است، نیکوکار باشد یا تبهکار. ◀️و سجده طولانی و نیکو همسایه داری؛ زیرا محمّد صلی الله علیه و آله برای این امور آمده است.در میان عشیره هایشان، نماز بخوانید، در تشییع جنازه هایشان، شرکت ورزید، از بیمارانشان، عیادت کنید، حقوق آنان، را بگزارید. زیرا هرگاه فردی از شما در دینش، پارسا و در گفتارش، راستگو باشد و امانت را ادا کند و با مردم خوشخویی کند، گفته شود: این شیعه است و این، مرا شاد می سازد. ◀️از خدا پروا کنید و مایه آراستگی ما باشید، نه باعث ننگ و زشتی. ◀️هرگونه دوستی را برای ما جلب کنید و هرگونه زشتی را از ما دور سازید؛ زیرا هر خوبی که در حقّ ما گفته شود، ما اهل آن هستیم و هر بدی که درباره ما گفته آید، نه چنانیم. ◀️ما را در کتاب خدا، حقّی است و با رسول خدا، خویشاوندیم وخداوند، ما را پاک شمرده است و جز ما، هر کس چنین ادعایی کند، دروغ گوست. ◀️خدا و مرگ را، فراوان یاد کنید و بسیار قرآن بخوانید و فراوان بر پیامبر صلی الله علیه و آله صلوات فرستید؛ زیرا صلوات بر رسول خدا صلی الله علیه و آله ده ثواب دارد. ◀️آن چه را به شما سفارش کردم پاس دارید، شما را به خدا می سپارم و بدرودتان می گویم.
بیا که بی رخ تو طاقتی ندارم من به غیر دیدن تو حاجتی ندارم من گل همیشه بهارم تو هستی وبی تو به سیرباغ وچمن رغبتی ندارم من به غیر نقش ولای تو از ازل ای دوست به لوح سینه ی خود زینتی ندارم من تمام عزت من از طفیل مهر شماست بدون مهر شما عزتی ندارم من از آن زمان که مرا با تو آشنا کردند به غیر بندگیت عادتی ندارم من تویی که محرم راز دل غریب منی به جزتو با دگری صحبتی ندارم من گذشت عمرمن و چشم من به ره مانده بیا امید دلم فرصتی ندارم من اگر چه من زگناهم دل تو را خستم اگر چه غیر ریا طاعتی ندارم من به جان فاطمه هرگز مران مرا زین در که غیر تو به کسی الفتی ندارم من مرا به رسم غلامی قبول کن مولی اگرچه روسیه ام، قیمتی ندارم من «وفائیم» من وبرعشق تو وفادارم اگرچه درخور تو خدمتی
💠پاسخ به شبهه‌ی مقایسه دهه جعلی محسنیه با دهه مبارک فجر توسط کانال‌های افراطی‌گرای شیعه‌نما 👈وقتی به آنهایی که بر خلاف سیره اهل بیت و مراجع معظم عمل کرده‌اند، می‌گوییم دهه محسنیه جعلی است، همچون کودکان بهانه‌گیر می‌گویند: پس دهه فجر هم جعلی است!!! 🤔من نمی‌دانم این دلسوزنماهای مظلومیت حضرت زهرا(س)، منطق و عقل خود را کجا جا گذاشته‌اند؟! آخه یکی نیست بهشون بگه که بابا! شماها دارید یک ایام دروغین و جعلی را منتسب به اهل بیت، مطرح کرده و بر آن تاکید می‌نمایید، لذا باید یک حدیث و یا یک عمل از اهل بیت به عنوان دلیل برای ایام جعلی محسنیه بیاورید. 🔸️آیا امام علی (ع) چنین دهه‌ای را می‌گرفت؟ آیا امام سجاد(ع) و امام صادق(ع) و امام رضا(ع) که بر گریه کردن و عزاداری برای امام حسین(ع) تاکید کرده‌اند، درباره دهه محسنیه چیزی فرموده‌اند؟ آیا امام حسن عسکری(ع) که زیارت اربعین را از نشانه‌های مومن دانسته‌اند، درباره محسنیه چیزی فرموده‌اند؟ لذا با افراد بیسوادی مواجه هستیم که از اهل بیت جلو زده‌اند و کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند. در صلوات شعبانیه می‌خوانیم که "الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ... هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته...". لذا دلیل ما برای رد دهه جعلی محسنیه مشخص شد. 🇮🇷گرامیداشت دهه مبارک فجر، یعنی گرامیداشت سقوط حکومت دست‌نشانده‌ی طاغوت و برپایی حکومت اسلامی. یعنی گرامیداشت مبارزه با ظلم و پیروزی حق بر باطل. یعنی گرامیداشت شکست آمریکا و استکبار از مردم ایران. 🇮🇷حال اگر مردم، یاد مبارزان و فداکاران و شهدای انقلاب اسلامی که باعث تشکیل حکومت شیعه اثنی عشری در ایران شدند را گرامی بدارند، چه مشکلی دارد و چه ربطی به دهه جعلی محسنیه دارد؟ ☠دشمنان شیعه چقدر خوشحال هستند که توانسته‌اند عده‌ای جاهل را از درون شیعه پیدا کنند و به اسم دفاع از مظلومیت حضرت زهرا(س)، تیشه به ریشه‌ی دستاوردهای اهل بیت بزنند! 😮این افراد جاهل و مدعی مظلومیت برای اهل بیت، به جای اینکه قدردان جمهوری اسلامی باشند، به جمهوری اسلامی می‌تازند و آن را محکوم به عقب نشینی از دفاع از اهل بیت می کنند! در حالی که جمهوری اسلامی با وحدت بین مسلمین، در حال ترویج و تحکیم فرهنگ اهل بیت و مبارزه با استکبار و صهیونیسم می باشد. 👈آخه شیعه‌های مرید انگلیس! اثبات مظلومیت حضرت زهرا(س) که با توهین به مقدسات یک میلیارد مسلمان اهل سنت به دست نمی‌آید! شما با حماقت خود، وهابیت و داعش را کمک می‌کنید تا سایر فرقه‌های سنی و محب اهل بیت را بر علیه شیعه تحریک کنند و از اقدامات خود در قتل شیعیان دفاع نمایند. 🔰اگر واقعاََ از سر جهالت و خوداجتهادی، تصور می‌کنید که با دهه جعلی محسنیه یا قمه‌زنی، خدمت به اسلام می‌کنید، سخت در اشتباه هستید و موجب تفرقه در داخل شیعه و تفرقه بین همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی می‌شوید. لذا توبه کنید و به جای افراطی‌گری، سیره اهل بیت را پیگیری نمایید. 👿اگر هم آگاهانه و با اطلاع از نیت دشمنان شیعه و با پول کثیف سعودی و انگلیس دارید این مسائل را مطرح می‌کنید، ان‌شاءالله خداوند کید و مکر شما و اربابانتان را به خودتان برگرداند و رسوایتان کند که به اسم اهل بیت، تیشه به ریشه‌ی فرهنگ آنها می‌زنید. 👌والسلام علی من اتبع‌ الهدی
✅روز نهم ربیع الاول روز آغاز امامت امام زمان(عج) و از طرفی روز کشته‌ شدن «عمر بن سعد» از قاتلین امام حسین(ع) است؛ لذا از دیرباز پیروان اهل بیت(ع) این روز را جشن می گرفتند. اما در برخی نقاط نیز محافلی به نام‌هایی همچون عمر کُشان و عید الزهراء(س) و فرحة الزهراء(س) به عنوان روز قتل خلیفه دوم «عمر بن خطاب» برگزار می‌شود؛ در حالی که بنا بر همه نقل‌های تاریخی، وی در روز بیست و سوم ذی الحجة به دست شخصی به نام «فیروز» غلام «مغیره بن شعبه» ملقب به «ابولؤلؤ» ترور و سه روز بعد کشته شد. 📚برخی از منابعی تاریخی که مرگ عمر بن خطاب، خلیفه دوم را در روز بیست و سوم ذی الحجة سال ۲۳ هجری قمری ثبت کرده اند به ترتیب زیر می باشند :👇 1⃣مرُوج الذَهب، علی بن حسین مسعودی(متوفی ۳۴۶)، ج ۲، ص۱۳۵۲ 2⃣تاریخ یعقوبی، یعقوبی(متوفی ۲۸۴)، ج۲، ص۱۵۹ 3⃣تاریخ مدینه، ابن شَبه نمیری(متوفی ۲۶۲)، ج۳، صص۸۹۵-۹۴۳ 4⃣تاریخ خلیفه بن خیاط، خلیفه بن خیاط عصفری(متوفی ۲۴۰)، ص۱۰۹ 5⃣أخبار الطوال، ابوحنیفه دینوری(متوفی ۲۸۲)، ص۱۳۹ 6⃣تاریخ کبیر، بخاری(متوفی ۲۵۶)، ج۶، ص۱۳۸ 7⃣المصنف، ابن أبی شیبه کوفی(متوفی ۲۳۵)، ج۸، ص۴۱ 8⃣تاریخ طبری، طبری(متوفی ۳۱۰)، ج۳، ص۲۶۵ 9⃣المعارف، ابن قُتَیبه دینَوری (متوفی ۲۷۶)، ص۱۸۳ 0⃣1⃣فتوح، أحمد بن أعثم کوفی(متوفی ۳۱۴)، ج۲، ص۲۳۲۹ 1⃣1⃣موطأ، مالک بن انس (متوفی ۱۷۹)، ج۲، ص۸۲۴ 2⃣1⃣الآحاد والمثانی، ضحاک(متوفی ۲۸۷)، ج۱، ص۱۰۲ 3⃣1⃣المصنف، عبدالرزاق صنعانی(متوفی ۲۱۱)، ج۱۱، ص۳۱۵ 4⃣1⃣مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفی ۲۴۱)، ج۱، ص۵۵ 5⃣1⃣طبقات الکبری، محمد بن سعد(متوفی ۲۳۰)، ج۳، ص۳۶۴ 6⃣1⃣أنساب الأشراف، بلاذری (متوفی ۲۷۹)، ج۱۰، ص۴۳۹ 7⃣1⃣المحبر، محمد بن حبیب هاشمی بغدادی(متوفی ۲۴۵)، ص۱۴ 8⃣1⃣الثقات، ابن حبان(متوفی ۳۵۴)، ج۲، ص۲۳۸ 9⃣1⃣مسند ابن جعد، علی بن جعد بن عبید(متوفی۲۳۰)، ص۱۹۵ 0⃣2⃣التنبیه والإشراف، علی بن حسین مسعودی(متوفی ۳۴۵)، ص۲۵۰ 1⃣2⃣استیعاب، ابن عبد البِرّ(متوفی ۴۶۳)، ج۳، ص۱۱۵۲ 2⃣2⃣المعجم الکبیر، طبرانی(متوفی ۳۶۰)، ج۱، ص۷۰ 3⃣2⃣مستدرک، حاکم نیشاپوری (متوفی ۴۰۵)، ج۳، ص۹۲ 4⃣2⃣التعدیل والتجریح، سلیمان بن خلف باجی(متوفی ۴۷۴)، ج۳، ص۱۰۵۴ 5⃣2⃣سنن کبری، بیهقی(متوفی ۴۵۸)، ج۸، ص۱۵۰ 6⃣2⃣البدء و التاریخ، مطهر بن طاهر مقدسی (متوفی ۵۰۷)، ج۵، ص۱۹۱ 7⃣2⃣تاریخ مدینۀ دمشق، ابن عساکر(متوفی ۵۷۱)، ج۴۴، ص۱۴ 8⃣2⃣صفوه الصفوه، ابن جوزی(متوفی ۵۹۷)، ج۱، ص۲۹۱ 9⃣2⃣اُسدالغابه، ابن اثیر(متوفی ۶۳۰)، ج۴، ص۷۷ 0⃣3⃣شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید(متوفی ۶۵۶)، ج۱۲، ص۱۸ 📜در مقابل، منبع تاریخی معتبری که به کشته‌شدن عمر بن خطاب در ماه ربیع الاول اشاره داشته باشد، یافت نگر
🚩 یعنی چنین کسی امام (ع) فرموده اند: اگر می خواهید شیعه ی واقعی ما را بشناسید، به این پرسش و پاسخی که بین حضرت و خدای متعال در گرفته است، توجه کنید. ⁉️حضرت موسی از خدای متعال پرسید: کسی که آزارش به هیچ انسانی نرسد و در تمام عمر بنای زندگی اش بر این باشد که به مردم نیکی و خدمت کند، چنین کسی را خدایا چگونه تعریف می کنی؟ ✅ فرمود: چنین کسی به طور مطلق از خدا رها است و در ، جهنم در برابر چنین کسی خضوع می کند و می گوید من هیچ نفوذ و سلطه ای در شما ندارم. ▪️حسن ▪️گزیده ای از سخنرانی «پیام امام حسن عسکری (ع) به مردم قم» 🏴🏴🏴🏴
✅روز نهم ربیع الاول روز آغاز امامت امام زمان(عج) و از طرفی روز کشته‌ شدن «عمر بن سعد» از قاتلین امام حسین(ع) است؛ لذا از دیرباز پیروان اهل بیت(ع) این روز را جشن می گرفتند. اما در برخی نقاط نیز محافلی به نام‌هایی همچون عمر کُشان و عید الزهراء(س) و فرحة الزهراء(س) به عنوان روز قتل خلیفه دوم «عمر بن خطاب» برگزار می‌شود؛ در حالی که بنا بر همه نقل‌های تاریخی، وی در روز بیست و سوم ذی الحجة به دست شخصی به نام «فیروز» غلام «مغیره بن شعبه» ملقب به «ابولؤلؤ» ترور و سه روز بعد کشته شد. 📚برخی از منابعی تاریخی که مرگ عمر بن خطاب، خلیفه دوم را در روز بیست و سوم ذی الحجة سال ۲۳ هجری قمری ثبت کرده اند به ترتیب زیر می باشند :👇 1⃣مرُوج الذَهب، علی بن حسین مسعودی(متوفی ۳۴۶)، ج ۲، ص۱۳۵۲ 2⃣تاریخ یعقوبی، یعقوبی(متوفی ۲۸۴)، ج۲، ص۱۵۹ 3⃣تاریخ مدینه، ابن شَبه نمیری(متوفی ۲۶۲)، ج۳، صص۸۹۵-۹۴۳ 4⃣تاریخ خلیفه بن خیاط، خلیفه بن خیاط عصفری(متوفی ۲۴۰)، ص۱۰۹ 5⃣أخبار الطوال، ابوحنیفه دینوری(متوفی ۲۸۲)، ص۱۳۹ 6⃣تاریخ کبیر، بخاری(متوفی ۲۵۶)، ج۶، ص۱۳۸ 7⃣المصنف، ابن أبی شیبه کوفی(متوفی ۲۳۵)، ج۸، ص۴۱ 8⃣تاریخ طبری، طبری(متوفی ۳۱۰)، ج۳، ص۲۶۵ 9⃣المعارف، ابن قُتَیبه دینَوری (متوفی ۲۷۶)، ص۱۸۳ 0⃣1⃣فتوح، أحمد بن أعثم کوفی(متوفی ۳۱۴)، ج۲، ص۲۳۲۹ 1⃣1⃣موطأ، مالک بن انس (متوفی ۱۷۹)، ج۲، ص۸۲۴ 2⃣1⃣الآحاد والمثانی، ضحاک(متوفی ۲۸۷)، ج۱، ص۱۰۲ 3⃣1⃣المصنف، عبدالرزاق صنعانی(متوفی ۲۱۱)، ج۱۱، ص۳۱۵ 4⃣1⃣مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفی ۲۴۱)، ج۱، ص۵۵ 5⃣1⃣طبقات الکبری، محمد بن سعد(متوفی ۲۳۰)، ج۳، ص۳۶۴ 6⃣1⃣أنساب الأشراف، بلاذری (متوفی ۲۷۹)، ج۱۰، ص۴۳۹ 7⃣1⃣المحبر، محمد بن حبیب هاشمی بغدادی(متوفی ۲۴۵)، ص۱۴ 8⃣1⃣الثقات، ابن حبان(متوفی ۳۵۴)، ج۲، ص۲۳۸ 9⃣1⃣مسند ابن جعد، علی بن جعد بن عبید(متوفی۲۳۰)، ص۱۹۵ 0⃣2⃣التنبیه والإشراف، علی بن حسین مسعودی(متوفی ۳۴۵)، ص۲۵۰ 1⃣2⃣استیعاب، ابن عبد البِرّ(متوفی ۴۶۳)، ج۳، ص۱۱۵۲ 2⃣2⃣المعجم الکبیر، طبرانی(متوفی ۳۶۰)، ج۱، ص۷۰ 3⃣2⃣مستدرک، حاکم نیشاپوری (متوفی ۴۰۵)، ج۳، ص۹۲ 4⃣2⃣التعدیل والتجریح، سلیمان بن خلف باجی(متوفی ۴۷۴)، ج۳، ص۱۰۵۴ 5⃣2⃣سنن کبری، بیهقی(متوفی ۴۵۸)، ج۸، ص۱۵۰ 6⃣2⃣البدء و التاریخ، مطهر بن طاهر مقدسی (متوفی ۵۰۷)، ج۵، ص۱۹۱ 7⃣2⃣تاریخ مدینۀ دمشق، ابن عساکر(متوفی ۵۷۱)، ج۴۴، ص۱۴ 8⃣2⃣صفوه الصفوه، ابن جوزی(متوفی ۵۹۷)، ج۱، ص۲۹۱ 9⃣2⃣اُسدالغابه، ابن اثیر(متوفی ۶۳۰)، ج۴، ص۷۷ 0⃣3⃣شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید(متوفی ۶۵۶)، ج۱۲، ص۱۸ 📜در مقابل، منبع تاریخی معتبری که به کشته‌شدن عمر بن خطاب در ماه ربیع الاول اشاره داشته باشد، یافت نگردید.
💠 برداشت‌‌های انحرافی از انتظار 🔹بعضی‌ها، انتظار فرج را به این می‌دانند که در مسجد، حسینیه، و در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدا بخواهند... دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم، که یک کاری بکنند، نبودند. یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می‌گفتند: این است که، ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می‌گذرد، ما تکلیف‌های خودمان را عمل می‌کنیم. برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاء الله درست می‌کنند، دیگر ما تکلیفی نداریم. یک دسته‌ای می‌گفتند: که باید عالم پر از معصیت بشود تا حضرت بیاید. ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می‌خواهند بکنند، گناه‌ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود. یک دسته‌ای از این بالا‌تر بودند. می‌گفتند: باید دامن زد به گناه‌ها. دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف بیاورند.که این دسته اشخاص ساده لوح هم بودند. یک دسته دیگری بودند که می‌گفتند: هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند (1) 🔸حضرت صاحب که تشریف می‌آورند، برای چه می‌آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را برای اینکه حکومت را تقویت کنند. برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما بر خلاف آیات شریفه قرآن، دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را، برای اینکه حضرت بیایند؟! قوانینی که پیغمبر اسلام در راه بیان و تبلیغ ونشر و اجرای آن، بیست و سه سال زحمت طاقت فرسا کشید، فقط برای مدت محدودی بود؟ آیا خدا، اجرای احکامش را محدود کرد به دویست سال؟ و پس از غیبت صغری، اسلام دیگر همه چیزش را‌‌ رها کرده است؟ اعتقاد به چنین مطالبی یا اظهار آن‌ها بد‌تر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است (2) (1): صحیفه نور امام خمینی، جلد۲، صفحه۱۹۶-۱۹۷ (2):کتاب ولایت فقیه امام خمینی، صفحه ۳۰ 👥
کاربران محترم 🌹🌹 لطفا به مطلب زیر 👇توجه فرمایید : اگر قرار باشد هر کس هر چه دوست دارد بگوید و بعد دیگران به دنبال دلیل برای نفی آن بگردند، هیچ چیزی در این عالم به غیر از ادعا و شایعه به اثبات نمی‌رسد. به همین دلیل، چه به حکم اسلام و چه به حکم عقل و چه به حکم قوانین قضایی در تمامی دادگاه‌های عالم، این مدعی است که باید برای ادعای خود سند و دلیل اقامه کند، وگرنه خودش محکوم است. فرض کنید کسی به شما (با عرض معذرت) تهمت بزند که شما دزد یا دروغ گو هستید! حال شما باید ثابت کنید که نیستید؟ و یا اصلاً چگونه می‌توانید ثابت کنید؟ آیا می‌توانید تمامی جملات بیان شده در طول زندگی خود را بیاورید و اثبات کنید که هیچ کدام دروغ نبوده است؟ یا آن که مدعی باید اثبات کند که اتهامش مستند و وارد است؟ بسیاری از شبهات وارد شده از سمت و سوی دشمنان دین مطرح میشود آنها مدعیند پس خودشان باید دلیل و پاسخ بیاورند نه شما هرگاه با شبهات اینچنینی که از طرف دشمن مطرح میشود روبرو شدید شما با اطمینان کامل و قاطعانه سند و مدرک معتبر بخواهید. مؤید و پیروز باشید
💢 آیا نهم ربیع روز خلیفه دوم است؟ "این متن بدنبال دفاع از نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین است" ✅تاریخِ قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو : طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه‌ ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند. بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است. ✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند: ✅منابع تاریخی یا متمایل به تشیع : ۱. تاریخ الیعقوبى ، یعقوبی، ج۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج۲ ، ص۴۹ ۲. التنبیه و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است ۳. مروج الذهب ، مسعودی ، ج۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است. ۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است. ۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند. ✅برخی دیگر از تاریخی: ۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم ۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۸. أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی ۹. الطبقات الکبرى، محمد بن سعد، ج۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۱۰. تاریخ الطبری، طبری، ج۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی ✅بد نیست بدانیم که قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است 📚بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۸ ✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است. ✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند» 📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۹
هدایت شده از آقا تنها نیست
نظر امام خامنه‌ای درباره‌ی برگزاری مراسم چیست؟ 🆔👇👇👇 @agha_tanha_nist
هدایت شده از آقا تنها نیست
✅ بصیرت چیست؟ 🔸 ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢﺭﻫﺒﺮﯼ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟ 🔹ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ... 🔸حضرت ﺁﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ :ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏﺍﺷﺘﺮﻫﺴﺖ ﮐﻪ: ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮمنین (علیه السلام) ﺩﺭﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: ❎ ﻣﺎﻟﮏ ﺑﻪﮔﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ,ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮﺩ! ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ ﻫﻢ ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯽ.❗️ instagram.com/_u/agha_tanha_nist 🆔👇👇👇 @agha_tanha_nist
هدایت شده از مهذبین
⚠️هشدار مهم آیت‌الله بهجت درباره ♦️ممکن است این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند، گردد. در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود، ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. 📗درمحضربهجت، ج۱، ص۱۳۸