eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
50.5هزار عکس
39.7هزار ویدیو
852 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
«اين يه شربتيه كه تخم ريحونا توي شربت شناور ميمونن و ته نشين نميشن» دستور تهیه :👇 يه بسته ژله با هر طعمي كه دوس دارين رو(من طعم ليمو انتخاب كردم)با يك ليوان آب جوش مخلوط و خوب هم بزنين تا ذوب بشه،بزارين يخچال تا نيم بند بشه،دقت كنين كه نبايد كامل ببنده يه حالت آبكي بايد داشته باشه. حــــالا ژله رو ميزارين كنار... يه كاسه بزرگ وردارين ٢ ليوان آب توش ميريزيم با ٣قاشق غذاخوري عرق نعناع و كمتر از نصف ليوان شكر و ٤قاشق غذاخوري تخم شربتي،قشنگ هم ميزنيم و ميزاريم يك ساعت يخچال تا لعاب بده. بعد از يك ساعت شربتي كه درست كرديم رو با ژله ي نيم بند شده مخلوط ميكنيم و با هم زن دستي خوب مخلوط ميكنيم،شربت آمادس اين مقدار واسه ٢تا ليوان هستش
. ✅سوپ قارچ خامه ای 😋 اول از همه ۱ استکان جو رو به همراه ۱ ق غ خ کره و ۱ لیوان آب جوش و ۱ عدد عصاره مرغ گذاشتم به مدت ۱ ساعت خوب با حرارت خیلی کم بپزه و جو جا بیفته سپس بهش ۳ الی ۴ لیوان شیر اضافه کردم + ۳۰۰ گرم قارچ اسلایس شده و در قابلمه رو باز گذاشتم تا شیر سر نره. تو این فاصله ۲ عدد هویج رو رنده کردم و شستم تا سوپ رنگش نارنجی نشه و خوب آبشو گذفتم و به سوپ اضافه کردم به همراه نصف لیوان ذرت دون شده و نمک و گذاشتم بپزه. خوب که همه مواد پختن بهش ۱ ق غ خ آرد رو که با ۱ ق غ خ کره تفت داده بودم به سوپ اضافه کردم. حالا تو یه کاسه دیگه ۲ ق غ خ خامه صبحانه ریختم و هم ردم و بهش مقداری سوپ اضافه کردم و هم زدم( این کار واسه اینه که خامه توی سوپ نبره چون اگه به صورت مستقیم اضافه کنمیم سوپ میبره و از شکل میفته) حالا مخلوط سوپ و خامه رو به سوپمون که در حال پختن میریزیم و ۵ دقیقه دیگه میذاریم بپزه و زیرشو خاموش میکنیم.میتونین توش جعفری هم بریزیم اما من نریختم
طرز تهیه: حدود پنج عدد بادمجان قلمی رو پوست کنده و به صورت مربع خرد کرده و روش کمی نمک می پاشیم و میذاریم عرق کنه و آب اضافیش در بیاد ، دویست گرم گوشت چرخکرده رو با یه پیاز بزرگ رنده شده که آبشو گرفته ویک حبه سیر رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کرده میذاریم یخچال و3 تا دونه سیب زمینی متوسط رو نگینی خرد کرده وسرخ میکنیم،یه دونه هویج رو هم یا نگینی ویا رنده میکنیم وسرخ می کنیم وبعد جمع می کنیم وبعد بادمجان رو تفت میدیم و درشو میذاریم تا بپزه وجمع میکنیم و توی همون روغن گوشت رو تفت داده و بعد از روی حرارت برمیداریم ونمک وفلفل و زعفران کافی وپودر گل سرخ و دارچین اضافه کرده و 4 یا 5 عدد تخم مرغ، بسته به بزرگی و کوچیکی اضافه می کنیم و خوب مخلوط کرده ودر تابه نچسب یک ق غ روغن ریخته ومایه کوکو رو میریزیم و روش دمکنی میذاریم تا خودشو بگیره،میتونین توی فر بذارین ولی هیچ فرقی نداره روی گاز هم با شعله ملایم خوب میپزه ،این کوکو هر قدر ضخامتش بیشتر باشه مجلسی تر هستش ونیاز به برگردوندن هم نداره ولی من چون روی گاز گذاشته بودم ،حدود 5 دقیقه گریل رو روشن کردم تا روش یه کم طلایی بشه برای تزیینش هم من از چیپس خلالی سیب زمینی و هویج سرخ شده و زرشک و خلال پسته استفاده کردم این کوکو بسیار خوشمزه هستش در مهمانی ها بعنوان پیش غذای بسیار لذیذ مورد استفاده قرار میگیره و همچنین بعنوان یه غذای کامل برای شام هم مناسبه، ان شاالله که درست کنین و لذت ببرین نکته :چون همه مواد این کوکو با روغن سرخ میشه اگه در روغن زیاده روی بشه در آخر کوکو بسیار روغن پس میده، بنابراین موقع سرخ کردن مواد روغن اضافیشوسعی کنید بگیرین هدیه امروز من به شما👆
پایان حسرت۲۲۰ساله ایرانیان سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی ایرانیان برای اولین بار غرب جدید صنعتی را از صدای توپخانه روسیه در جنگ‌های دوگانه ایران و روس شناختند. از این تاریخ بود که هیبت و عظمت ایرانِ قبل و بعد از اسلام طی ۲۵ سال به کلی فروپاشید. تقارن این دوران با شروع استعمار و صنعتی شدن غرب باعث گردید تا ایران ضعیف شده در آن دو جنگ، همچون بیماری لاعلاج، آلت دست دو قدرت فایق آن روز یعنی روسیه و انگلیس باشد. هرگاه آن‌ها مطالبه‌ای داشتند و ایرانیان از پذیرش آن سر باز زدند، مصیبتی را بر آنان تحمیل کردند. تاریخ ایران از این زمان (۱۲۱۸ قمری) تا انقلاب اسلامی سراسر داستان تجزیه کشور، قرارداد‌های استعماری، کاپیتولاسیون، صدراعظم‌ها یا پادشاهان دست‌نشانده و کودتاست. تقریباً در این دوران ۱۸۰ ساله هیچ نقطه افتخاری در تاریخ ایرانیان ثبت نشده است، حتی در دورانی که ایران صاحب مشروطه، مجلس، قانون و انتخابات شده بود، باز می‌توانستند پادشاه بیاورند و ببرند و کاپیتولاسیون را تحمیل نمایند. مثال‌های تلخی برای این دوران در تاریخ ثبت است که هر ایرانی‌ای که از آن آگاهی یابد، ذائقه خود را تلخ شده می‌یابد و عرق شرم از یک‌سو و نفرت از سوی دیگر غرورش را احاطه می‌کند. حاکم هرات در سال ۱۲۳۶ خورشیدی اعلام استقلال کرد. ناصرالدین‌شاه سپاهی را برای محاصره آنجا فرستاد، اما بلافاصله انگلیس جزیره خارک و بوشهر را تصرف کرد و عازم شیراز شد. شاه بلافاصله دستور تخلیه هرات را صادر کرد و طبق معاهده پاریس استقلال هرات را به رسمیت شناخت. در مثالی دیگر، خانم شیل، همسر سفیر وقت انگلیس در ایران در زمان صدارت امیرکبیر (۱۲۶۸-۱۲۶۴ قمری) در خاطرات خود می‌نویسد: «ایران امروز مانند برّه رام در دامن انگلیس و روسیه جابه‌جا می‌شود. امیر می‌خواهد این بره را از دامن آن‌ها بیرون بکشد، اما هرگز نخواهد توانست» و البته درست می‌گفت و همین اتفاق افتاد و امیر در کمتر از چهار سال صدارت، عزل و کشته شد و جنازه وی را نیز از ایران به در کردند. در مثالی دیگر میرزا آغاسی، صدراعظم محمدشاه هشت سال پس از شکست دوم از روسیه می‌نویسد: «برای کاری از کاخ گلستان به سمت دوشان‌تپه در شرق تهران روان شدم که دیدم از پشت سر صدایی می‌آید. یکی از اعضای دفترم بود و گفت: از سفارت روسیه آمده‌اند با شما کار دارند. گفتم به طرف بگو می‌روم دوشان‌تپه و برمی‌گردم، اما فرستاده گفت: باید همین الان برگردی! گفتم مگر سفیر روسیه است؟ گفت، خیر کارمند سفارت است.» در جمع‌بندی این داستان خود می‌نویسد: «مرده‌شور حکومتی را ببرد که کارمند سفارت روسیه برای صدراعظم آن تصمیم می‌گیرد». این دوران تلخ با شروع انقلاب اسلامی معکوس شد، اما در این ماه‌ها و روز‌ها که ایران یکپارچه مقابل قدرت اول نظامی‌-اقتصادی جهان ایستاده است و طرف مقابل روزی چندبار می‌گوید «ما دنبال جنگ با ایران نیستیم»، می‌توان آن حسرت ۲۲۰ ساله را پایان یافته دانست. وقتی رهبر این کشور به فرستاده رئیس‌جمهور امریکا –که خود نیز شأنی در جهان دارد- می‌گوید من ترامپ را شایسته مبادله نامه هم نمی‌دانم چه رسد به مذاکره و ترامپ پاسخ می‌دهد که: «بله نه ایرانیان فعلاً آماده مذاکره‌اند و نه من»، یعنی آن دوران گذشته است. ما هواپیمای آنان را در سرزمین‌مان ساقط می‌کنیم، اما آنان توجیه می‌کنند که «شاید اشتباهی شده باشد». تصمیم به جنگ محدود می‌گیرند، اما به آنان مشاوره می‌دهند که ایران امروز آن کشوری نیست که به جنگ محدود شما پاسخ نامحدود ندهد. از مذاکره بدون پیش‌شرط تا سلسله میانجیان تا اعتراف نزد رئیس فلان کشور که اشتباه کردم از برجام خارج شدم را در پرونده دارند، اما هیچ روزی نیست که یک یا دو مسئول امریکایی نگویند ما دنبال جنگ با ایران نیستیم. در نقطه مقابل آمادگی ایران را بازدارنده ارزیابی می‌کنند و فرماندهان سپاه با صراحت می‌گویند ناو‌های امریکا امروز برای ما تهدید نیستند بلکه هدف هستند و ۱۲ سال پیش مسئله آنان را حل کردیم و این‌گونه ناوشان نیز در اقیانوس هند می‌ماند و جلوتر نمی‌آید. این سرمایه و این قدرت بازدارندگی بعد از ۲۲۰ سال چگونه به‌دست آمده است؟ چرا برخی نمی‌خواهند احیای عظمت تاریخی ایران را ببینند؟ معمولاً هیچ ملتی در تاریخ به خاطر پیروزی یا شکست ستایش نمی‌شود. یزید ظاهراً پیروز صحنه کربلا بود، اما پیروزی وی با ظلم معنا شد. امریکا با اتم هیروشیما و ناکازاکی را نابود کرد، اما پیروز شناخته نمی‌شود. در نقطه مقابل هیچ‌کس سلطان حسین صفوی را به خاطر سقوط اصفهان نمی‌بخشد. به تعبیر مقام معظم رهبری اگر او به بیرون شهر می‌آمد و مقاومت می‌کرد و کشته می‌شد امروز در تاریخ به‌عنوان شهید ایستادگی شناخته می‌شد. هیچ‌کس فتحعلی‌شاه را نمی‌ستاید و همه او را به بی‌عرضگی و زن‌بارگی متهم می‌کنند که ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از حاصلخیزترین بخش‌های ایران را از دست داد. آنچه تاریخ به احترام
آن خواهد ایستاد، ایستادگی یک ملت است. ایستادگی مقابل حمله دشمن، موجه‌ترین و مشروع‌ترین نوع دفاع است و پیروزی در این ایستادگی قطعاً پرافتخارتر از پیروزی پس از حمله به یک سرزمین یا کشور دیگر است. در جنگ تحمیلی نه ما جایی را تصرف کردیم و نه شروع‌کننده جنگ بودیم، اما فقط ایستادیم و امام فرمود: «در جنگ پیروزی از آن ما گردید و دشمنان در تحمیل آن همه خسارت چیزی به دست نیاوردند.» بنابراین ما شروع‌کننده هیچ نبردی نیستیم و، اما هیچ ستم و ظلمی را به آغوش نخواهیم کشید. خواهیم ایستاد و تاریخ را در مقابل این ایستادگی به مالکیت خویش درخواهیم آورد و آیندگان رمز این ایستادگی و نتایج آن را تمسک به اسلام و علمای آن خواهند شناخت. امروز و پس از ۲۲۰ سال آنچه می‌بینیم آرزوی به بغض نشسته سلسله نسل‌های ایرانیان است که پس از ۱۸۰ سال تحقیر و وابستگی و استضعاف روی پای خود ایستاده‌ایم و ابهت قدرت‌های مادی جهان را به سخره گرفته‌ایم و «واژه جنگ» برای ملت ایران هیچ حسی را تحریک نمی‌کند. امام به ما آموخت که رمز استمرار همان رمز پیروزی است و آن وحدت کلمه است. هزینه ایستادگی قابل دفاع‌تر از هزینه تسلیم است. غرور تاریخی ایرانیان در دست نسل امروز امانت است. ما امروز امانتدار یک تاریخ کهن هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مفهوم سکولاریسم از دیدگاه مقام معظم رهبری 🔺 نگاه رهبر معظم انقلاب به مفهوم ، همان مفهوم عامی است که از این واژه ارائه گردیده است. از مجموع نظرات ایشان در مورد این اصطلاح، می توان سه معنا که همگی در یک هدف مشترکند را استخراج کرد: 1️⃣ سکولاریسم یعنی عدم بُروزوظهور دین در غیر عمل شخصی 2️⃣ سکولاریسم یعنی بی توجهی به مسئله حکومت 3️⃣ سکولاریسم یعنی عدم ورود به 🔹 ایشان از یک نوع دیگری از سکولاریسم نیز سخن می گویند یعنی«سکولاریسمِ پنهان»:«مراقب باشیم دچار…… سکولاریسمِ پنهان …… نشویم. گاهی اوقات در ظاهر، تبلیغات، تبلیغات دینی است؛ حرف، حرف دینی است؛ شعار، شعار دینی است؛ اما در باطن، سکولاریسم است؛ جدائی دین از زندگی است.» 🔺 نباید از نظر دور داشت که حوزه سکولاری و بی تفاوتی روحانیون یکی از دیرینه ترین آرزوهای دشمنان به شمار می آید. يكی از اصلی‌ترين حربه‌های دشمنان اسلام، جهت عقب مانده نگه داشتن جامعه اسلامي، تبليغ اين ايده بود كه اصولاً دين هيچ ارتباطي با سياست ندارد. 🔺 در همین رابطه فرمودند: «سیاست سلطه‌گران جهانی این بوده و هست که مراکز دانش دین را منزوی، منفعل، بی‌روحیّه، بی‌ابتکار، وابسته به خود و فارغ از آرمانهای بزرگ کنند. آنان را به جدایی دین از سیاست، معتقد و از همگامی دین با تحوّلات شگرف جهانی مأیوس سازند: این ترفند نسبت به ، بکار رفته و تأثیراتی نیز کرده بود.» ✍️ حجت الاسلام عالمیان
📚 کتاب| جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر 🚩 این کتاب به جریان شناسی در ایران معاصر طی چند بخش می پردازد: 1️⃣ بخش اول: جریان شناسی التقاط در عصر قاجار در دو قسمت مورد توجه قرار می گیرد، یکی از ابتدای حاکمیت تا انقلاب یعنی تا ۱۲۸۵ و دیگری از انقلاب مشروطه تا ابتدای حاکمیت رضاشاه (پهلوی اول) یعنی تا ۱۳۰۴ شمسی فرآیند شکل گیری جریان التقاطی، نمادها، نمودها و آثار آن، گرایش های مختلف تفکر التقاطی در این دوران، مبانی فکری و اصول التقاطیون این عصر، برجسته ترین رهبران و روش های این جریان، از مباحثی است که به آن پرداخته شده است. 2️⃣ بخش دوم: به جریان شناسی افکار التقاطی در عصر اختصاص دارد. این بخش نیز طی دو قسمت مطرح می شود. ابتدا تفکرها، گرایش ها و رهبران التقاطی و مبانی فکری آن ها در زمان پهلوی اول یعنی (۱۳۰۴-۱۳۲۰ش) و سپس همین مباحث در زمان پهلوی دوم، محمدرضا شاه (۱۳۲۰-۱۳۵۷ش) مورد توجه قرار می گیرد. 3️⃣ بخش سوم: کتاب به جریان شناسی اندیشه های التقاطی در عصر جمهوری اسلامی ایران (۱۳۵۷-۱۳۹۳ش) اختصاص دارد. در این بخش نیز فرایند شکل گیری افکار التقاطی، رهبران و انواع اندیشه های التقاطی در دوره حاکمیت ایران بررسی می شود. مؤسسه انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (علیه‌السلام) کتاب “جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر” به قلم دکتر آیت مظفری را در ۲۸۸ صفحه روانه بازار نشر کرده است.
•°| وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى |•° 🕊و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینت‌های خود را آشکار نکنید. #حجاب یعنی، زاده عصر جاهلیت نیستم ‌✨ یک حبه نور 👌
💢 دودمان خیانتکار پهلوی دستشان تا مرفق در خون ملت مظلوم فرو رفت است 🗓 به مناسبت 21 تير سالروز حمله به مسجد گوهرشاد👇👇👇
💢 دودمان خیانتکار پهلوی دستشان تا مرفق در خون ملت مظلوم فرو رفت است 🔻 28 خرداد ۱۳۱۴ دولت محمدعلی در یک بخشنامه آمرانه که از تبعات سفر به ترکیه در ۱۲ خرداد ۱۳۱۳ بود، مردم ایران را ملزم کرد که از (یک لبه) دست برداشته و کلاه بین المللی تمام لبه ای به اسم شاپو استفاده کنند. طبق این بخشنامه اگر یک کارمند دولتی از این دستور اطاعت نمی‌کرد باید قید شغلش را می‌زد! 🔻 دستورات آمرانه دولت فروغی که به پشتوانه فکری و اجرایی شخص رضاشاه اعلام می‌شد طبیعی بود که بر مردم گران آید و در این میان، مشهدی‌ها پیشتاز اعتراض شدند. علما و روحانیون مشهد طی جلساتی پنهانی تصمیم گرفتند با این حرکت مقابله کنند و حکومت را از این کار بازدارند. 🔻 صبح روز جمعه ۲۰ تیر ۱۳۱۴ نظامیان مستقر در مشهد برای متفرق ساختن مردم وارد عمل شدند و به روی آنان آتش گشودند و تعداد زیادی را کشتند و زخمی کردند، ولی مردم مقاومت کرده و سربازان نیز بنا به دستوری که به آن ها رسیده ، مراجعت کردند. به دنبال این حادثه مردم اطراف مشهد با بیل و داس و… به سوی مسجد حرکت کردند. 🔻 فردای آن روز عده زیادی از مردم مشهد تظاهرات پرجمعیتی علیه اجباری شدن کلاه شاپو و یکسان‌سازی لباس برگزار کردند و به مسجد آمدند. سران نظامی و انتظامی مشهد این بار بنا به دستور رضاخان با تجهیزات کامل و افراد فراوان در نقاط حساس مستقر شدند و تفنگ‌ها، سلاح‌های خودکار و حتی توپ‌ها را به منظور سرکوب مردم به میدان آوردند. 🔻 در اجتماع مردم مشهد در گوهرشاد، مرحوم شیخ محمدتقی بهلول سخنان تندی علیه دولت ایراد کرد و خواهان مقاومت مردم شد. پاسخ حکومت به این اعتراض آرام و مدنی مردم مشهد، کشتار معترضین بود. 🔻 در حوالی ظهر مأمورین نظامی و انتظامی از هر سو به مردم هجوم آورده و در داخل مسجد به کشتار آنان پرداختند. طبق گفته منابع تاریخی، حدود دو هزار نفر در این فاجعه ملی کشته و زخمی شدند. 🔻 بارها به جنايات رضا شاه و مسجد گوهرشاد اشاره كردند و فرمودند: تمام گرفتاری ملت ایران در این پنجاه سال سلطنت غیر قانونی دودمان خیانتکار از شخص آن پدر و این پسر سیاه روی بوده و هست؛ اینها بودند و هستند که دستشان تا مرفق در خون ملت مظلوم فرو رفته. آن پدر که قتل عام مسجد گوهرشاد و اهانت به مرقد مطهر ثامن الحجج- علیه السلام- کرد و این پسر که قتل عام ۱۵ خرداد را مرتکب شد و اهانت به مرقد مطهر فاطمه معصومه نمود. (صحیفه امام؛ ج ۳، ص ۲۶۱) 🗓 به مناسبت 21 تير سالروز حمله به مسجد گوهرشاد
🔹♦️🔷🔷🔷♦️🔹 ♦️ویژه به مناسبت فرا رسیدن یازدهم ذی القعده، ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولادت حضرت امام رضا(علیه السلام)
📜📜📜📜📜📜 🔹فضیلت زیارت امام رضا(ع) :👇
🔹کنیه ایشان ابوالحسن است. 🔹زاد روز:۱۱ ذی القعده سال ۱۴۸ قمری 🔹زادگاه:مدینه 🔹مدت امامت: ۲۰سال (از سال ۱۸۳ تا ۲۰۳) قمری 🔹شهادت:۳۰ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در سن ۵۵ سالگی 🔹مدفن:مشهد(ایران) 🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷 🔹امام على بن موسى الرضا(ع) هشتمين پيشواى شيعيان می باشد. 🔹مادر ایشان حضرت نجمه خاتون می باشد. 🔹به این منظور که با پدر گرامیشان امام موسی کاظم(ع) که ابوالحسن اول خوانده می شد، اشتباه نشود، کنیه ی ایشان ابوالحسن ثانی است. 🔹همسر امام رضا(ع)سبیکه نام داشت، که گفته شده از خاندان ماریه قبطیه همسر پیامبر(ص) بوده است. 🔹در برخی از منابع تاریخی آمده است که مأمون به امام رضا(ع) پیشنهاد داد، که با دخترش «‌ام حبیبه‌» ازدواج کند و امام نیز پذیرفت. 🔹درباره تعداد و اسامی فرزندان امام رضا(ع) اختلاف است. برخی فرزندان ایشان را پنج پسر و یک دختر نوشته‌اند. 🔹امام(ع) با سه خلیفه عباسی هم عصر بود: ۱)هارون الرشید(۱۷۰–۱۹۳) ۲)امین عباسی(۱۹۳ - ۱۹۸) ۳)مامون عباسی(۱۹۶–۲۱۸) 🔹لقبی که ایشان بدان مشهور است، همان«رضا» است. در باب این نام گذاری روایتی از امام جواد(ع) چنین گفته اند که؛ مقصود از رضا کسی است که خدا و پیامبر(ص) و امامان شیعه از او راضی و خشنودند و دشمنان و دوستان نیز به وی راضی بودند. 🔹در سیره علمی امام رضا(ع) نوشته اند: وقتی ایشان در مدینه حضور داشت در روضه نبوی می‌نشست و دانشمندانی که از پاسخ سوالات درمی‌ماندند، از امام یاری می‌خواستند. پس از حضور در مرو نیز از رهگذر مناظراتی که برپا می‌شد، به بسیاری از شبهات و سوالات پاسخ می‌گفت. افزون بر آن امام(ع) در منزل خود و در مسجد مرو، حوزه علمی تشکیل داد. 🔹برخی از نویسندگان ۳۶۷ نفر را در زمره اصحاب و راویان حدیث امام رضا(ع) ذکر می‌کنند. برخی از اصحاب حضرت(ع) عبارتند از : یونس بن عبدالرحمن، علی بن مهزیار اهوازی، صفوان بن یحیی، محمد بن سنان، علی بن اسماعیل میثمی، زکریا بن آدم، ریان بن صلت، دعبل بن علی و.. 🔹گروهی از اصحاب امام کاظم(ع) بعد از شهادت حضرت(ع) بنا به دلایلی، از اعتراف به امامت امام رضا(ع) سرباز زده و در امامت حضرت موسی بن جعفر(ع) توقف کردند، که به اینان واقفیه می گفتند. 🔹امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری با درخواست مامون از مدینه به سمت مرو رفت. 🔹حدیث(سلسله الذهب) از زبان مبارک ایشان در این سفر در نیشابور روایت شده است. 🔹سرانجام سه سال بعد مامون در سفر به بغداد، وقتی با همراهانشان به سرخس رسیدند، وزیر مامون ترور شد و دو روز بعد وقتی به توس رسیدند، امام رضا(ع) مسموم شد و به شهادت رسید. 🔹ابن حِبّان از محدثان و رجال شناسان قرن چهارم  هجری می‌نویسد : علی بن موسی الرضا(ع) به وسیله سمی که مأمون به وی خوراند، به شهادت رسید. 🔹مامون دستور داد، ایشان را در کنار مقبره پدرش هارون الرشید دفن کنند. 🔹حضرت رسول اکرم(ص) در فضیلت زیارت امام رضا(ع) می فرماید : 《سَتَدفنُ بَضعَةُ مِنِّي بِأرضِ خُراسان ما زارَها مَکروب الا نفسُ الله کربتَه و لا مُذنب الا غَفَرَ اللهُ ذُنُوبَه》 پاره ای از تن من در سرزمين خراسان دفن مي شود که هيچ گرفتاری او را زيارت نمي کند، جز اين که خداوند پريشانی را از او مي زدايد و هيچ گنه کاري به زيارت او نائل نمي شود، مگر آن که خداوند گناهانش را می آمرزد. 📚منابع: ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۲۶۱ ۲)عیون اخبار الرضا(ع) شیخ صدوق، ج۱، ص۱۳ ۳)اعیان الشیعه امین ،ج۱، ص۵۴۵ ۴)وسائل الشیعه عاملی، ج۱۰، ص۴۳۷ ۵)سیره پیشوایان پیشوایی، ص۷۵۲
✅حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید : 🔷《سَتُدْفَنُ بَضْعَةُ مِنِّي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ لَا يَزُورُهَا مُؤْمِنُ الَّا أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ وَ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَيَّ النَّارِ [مَا زَارَهَا مَکرُوبُ الَّا نَفَّسَ اللَّهُ کُربتَه وَ لَا مُذْنِبُ الَّا غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَهُ.] ♦️به زودي پاره ی تن من در سرزمين خراسان دفن مي شود که هيچ مؤمني او را زيارت نمي کند، مگر اين که خداوند بهشت را بر او واجب ساخته و پيکرش را بر (آتش) دوزخ حرام می سازد.(۱) [هيچ گرفتاري او را زيارت نمي کند، جز اين که خداوند پريشاني را از او مي زدايد و هيچ گنه کاري به زيارت او نائل نمي شود، مگر آن که خداوند گناهانش را ميآمرزد.(۲)]  ✅امام رضا(علیه السلام) می فرماید : 🔷《مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ دَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا: إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ》 ♦️هر كس مرا در غربت زيارت كند روز قيامت در سه جا نزد او خواهم آمد تا از ترس هاى آن جا نجاتش دهم : ۱)هنگامى كه نامه هاى اعمال مردم از راست و چپ به پرواز درآيد.(و به صاحبان خود تعلّق گیرد) ۲)نزد پل صراط! ۳)نزد ميزان(دادگاه عدل الهی)!(۳) 📚منابع : ۱)الوافی فیض کاشانی ج۱۴، ص۱۵۵۱ ۲)وسائل الشیعه حرّ عاملی، ج۱۰، ص۴۳۷ ۳)الخصال شیخ صدوق، ج۱، ص۱۶۸
جلد دوم لینا لونا نیم وجبی ها حمیده رضایی کتاب داستانی «نیم‌وجبی‌ها» برای آشنا کردن خردسالان و کودکان با حجاب و ابزارهای مرتبط با حجاب کتابی کودکانه و امروزی برای حجاب که به صورتی کودکانه و تخیلی به شیوه جان بخشی به اشیا,بسیار زیبا و خوشگل مخاطب را درگیر و خوشحال میکند... بسیار کتاب خوب و موثری برای کودکان و خردسالان هست و برای سنین قبل از دبستان بسیار مفید است
نگاهی به تاریخچه و تفکرات جریانات شبه حجتیه ای رضا اکبری آهنگر ، مهدی مسائلی ، روح الله راسل این کتابو قبلا بهتون معرفی کردم فرصتی شد تا دقیق تر این کتابو بخونم واقعا کتاب محققانه و مفیدی هست و جذاب هم نوشته خصوصا قسمت اول کتاب که به تشکیلات مدرسه علوی می پردازه و علامه کرباسچیان موسس مدرسه و شیوه ی تربیتی ایشان و نکات بسیار مفید و بروزی که توش هست توصیه می کنم حتما نیروهای فرهنگی حتما این کتابو بخونن تقریبا اغلب گرفتار آفات این مدرسه هستیم. فعالین مساجد، موسسه های فرهنگی، هیئت ها و... که دغدغه ی فرهنگی دارن حتما این کتابو بخونن. کار تشکیلاتی فرهنگی و نخبه پروری ممکنه چه آفاتی داشته باشه. 232صفحه انتشارات سوره مهر سال96 قابل تهیه از کتابفروشی وارثین با قابلیت ارسال رایگان درب منزل با یک پیامک به شماره 09168230974 و @bookman نشانی: خیابان امام خمینی شمالی- تقاطع خیابان بوذرجمهری- روبروی بانک کشاورزی تلفن: 061-42545220و09168230974
توجه توجه 📣📣📣 ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) کارگاه پوشاک اسلامی مائده نیاز به خیاط و همکار جدید دارد، لطفا اگر کسی را در این خصوص میشناسید به ما معرفی کنید. آدرس: مشهد قرنی ۸ پلاک ۵۱ زنگ اول در صورت تمایل به همکاری با این شماره تماس بگیرید ۰۹۳۰۴۷۲۰۱۲۶
❗️ ❗️ ♦️به مناسبت بخش سریال محبوب گاندو، خوبه نگاهی بیاندازیم به تمام جاسوسانی که در شش سال فعالیت دولت روحانی حاضر بودن یا بازداشت شدن ۱- جیسون رضاییان؛ خبرنگار واشنگتن پست که اونقدر به روحانی نزدیک شده بود که حتی طعم آدامس مورد علاقه روحانی رو هم می‌دونست! و بعد از تبادل هم با اوباما و جان کری دیدار کرد❗️ ۲- نزار زکا؛ جاسوس آمریکایی که تحت عنوان "کارشناس فناوری اطلاعات" حسابی به مقامات ایران نزدیک شده بود و حتی با محمود واعظی و خانم شهیندخت مولاوردی هم عکس داشت❗️ ۳- مراد موشه طاهباز؛ میلیاردر صهیونیستی که "تحت پوشش فعال محیط زیستی" با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کرد، اما اطلاعات سایت‌های موشکی ایران را جمع‌آوری می‌کرد❗️ ۴- کاوس سید امامی؛ ایشون هم تحت عنوان "فعال محیط زیستی" با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کرد❗️ ۵- کاوه مدنی؛ ایشون هم در سازمان محیط زیست فعالیت می‌کردن و معاون بودن! صدور حکم معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست توسط عیسی کلانتری. ۶- باقر و سیامک نمازی؛ تاسیس شرکتی به‌نام آتیه بهار با هدف ارائه خدمات حقوقی و اقتصادی به شرکت‌های خارجی و ایفای نقش به‌ عنوان دلال عقد قرارداد ایران با برخی شرکت‌های بزرگ نفتی از جمله کرسنت❗️ ۷- دری اصفهانی؛ یکی از افراد حاضر در تیم مذاکره کننده هسته‌ای که به خاطر برجام، از روحانی مدال لیاقت دریافت کرد، اما بعدا مشخص شد طی مذاکرات هسته‌ای، اطلاعات لازم را در اختیار آمریکایی‌ها قرار می‌داده❗️ ۸- نازنین زاغری؛ جاسوسی که در پوشش خبرنگار به ایران آمد و از میان افراد مستعد، اشخاصی رو برای بی‌بی‌سی فارسی و فعالیت علیه کشورمون انتخاب می‌کرد. ♦️اما عجیب اینجاست که در برخی از این پرونده‌ها، علاوه بر جوسازی رسانه‌های معاند خارجی برای بی‌گناه نشان دادن این جاسوسان، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب و مسئولین دولتی هم اصرار عجیبی بر بی‌گناه نشان دادن این جاسوسان داشتن❗️ اون هم با چه استدلال‌های عجیب غریبی! 🔸می‌گفتن فلانی استاد دانشگاهه، پس جاسوس نیست! 🔹فلانی مادر دو تا بچه است، پس نمی‌تونه جاسوس باشه! 🔸فلانی فعال محیط زیسته، نمی‌تونه جاسوس باشه!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢استدلالی زیبا درباره اینکه چرا خانم ها باید داشته باشند. 👌چقدر خوبه که مسائلی مانند حجاب رو اینطور تبلیغ کنیم!! 👈حتما ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ این کلیپ داستان دختری است که در برنامه‌ی از تاثیر یک کتاب در مسیر تحولش می‌گوید. ✅ نام کتابی است که ۲۰ دلیل عقلی و روانشناسی را با زبانی کاملا ساده و جوان‌پسند تبیین می‌کند با مقدمه‌‌ی حضرت آیت‌الله مهدوی.
✨﷽✨ 🙊‼️ 💠آیا در قرآن و روایات چیزی در مورد دوست دختر و دوست پسر آمده است؟ ♥️{ و لا متخذی أخدان } 👈ترجمه: مردان نباید زنان نامحرم را به عنوان دوست و معشوقه پنهانی بگیرند" 📚(سوره مائده آیه 5) ♥️{ و لا متخذات اخدان } 👈ترجمه: "زنان نباید مردان نامحرم را به عنوان دوست پنهانی خود بگیرند" 📚(سوره نساء آیه 25) ♥️{ولاتقربوا الفواحش‌ماظهرمنهاومابطن} 👈ترجمه: "به زشتیها و گناهان نزدیک نشوید، چه آشکار باشد و چه پنهان" 📚(سوره انعام آیه 151) ✨امام صادق(ع)در تفسیر این آیه فرمودند: {ما ظهر هو الزنا و ما بطن هو المحالة} 👈"منظور از گناه آشکار، زنا، و مراد از گناه پنهان، گرفتن معشوقه نامشروع و روابط پنهانی با اوست" 📚
امام خامنه ای ☘ 🔻در شرایط فتنه بارها ثابت شده است مردم به نظام اعتماد دارند،نظام را دوست دارند،از نظام دفاع میکنند
ویژگی مؤمن واقعی در بیان امام رضا علیه السلام در حدیث شریفی حضرت امام رضا علیه السلام برای مؤمن واقعی سه خصلت و ویژگی را بیان فرمودند... لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّی تَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال:1 سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2 وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ. 3 وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَکِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِیِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِیِّهِ فَالصَّبْرُ فِی الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ.(1) مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد: سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است، امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است