✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️طبق آيات قرآن خلقت انسان در چند مرحله انجام می گيرد؟
🔹مراحل خلقت انسان در آيه ۶۷ سوره غافر بيان شده است؛ «هُوَ الَّذِی خَلَقَكُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ يُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ ثُمَّ لِتَكُونُوا شُيُوخًا وَ مِنْكُمْ مَنْ يُتَوَفَّىٰ مِنْ قَبْلُ وَ لِتَبْلُغُوا أَجَلًا مُسَمًّى وَ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ؛ او کسی است که شما را از خاک آفرید، سپس از نطفه، سپس از علقه (خون بسته شده)، سپس شما را بصورت طفلی (از شکم مادر) بیرون میفرستد، بعد به مرحله کمال قوّت خود میرسید، و بعد از آن پیر میشوید و (در این میان) گروهی از شما پیش از رسیدن به این مرحله میمیرند و در نهایت به سرآمد عمر خود میرسید؛ و شاید تعقّل کنید!».
🔹طبق اين آيه شريفه، نخستين مرحله، مرحله تراب و خاك است كه اشاره به آفرينش آدم جد نخستين ما از خاك مى باشد، و يا خلقت همه انسانها از خاك، چرا كه مواد غذایى كه وجود انسان و حتى نطفه او را تشكيل مى دهد، اعم از مواد حيوانى و گياهى، همه از خاك مايه مى گيرد. مرحله دوم مرحله نطفه است كه مربوط به همه انسانها جز آدم و همسرش حوا است. مرحله سوم مرحله اى است كه نطفه تكامل يافته و نمو قابل ملاحظه اى نموده و به صورت يك قطعه خون بسته در آمده است. بعد از اين مرحله مضغه (چيزى شبيه به گوشت جويده ) و مرحله ظهور اعضاء، مرحله حس و حركت است كه قرآن در اينجا سخنى از اين مرحله به ميان نياورده، هر چند در آيات ديگر به آن اشاره كرده است.
🔹در اينجا چهارمين مرحله را مرحله تولد جنين ذكر میكند. و مرحله پنجم را مرحله تكامل قدرت و قوت جسمى كه بعضى آن را سن سى سالگى مى دانند، كه در آن حداكثر نمو قواى جسمانى حاصل مى شود و بعضى آن را كمتر يا بيشتر گفته اند، البته ممكن است در افراد متفاوت باشد و قرآن کریم از آن تعبير به بلوغ اشد كرده است. از آن به بعد مرحله عقبگرد و از دست دادن نيروها آغاز مى شود و تدريجا دوران پيرى كه مرحله ششم است فرا مى رسد. سرانجام پايان عمر و انتقال از اين سرا به سراى جاويدان تحقق مى يابد.
📕تفسير نمونه، دارالكتب الاسلاميه، ۱۳۷۴، ج ۲۰، ص ۱۶۵-۱۶۶
منبع: وبسایت انوار طاها
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️وضعیت زن در رژیم پهلوی و مقایسه آن با نظام اسلامی
🔹 #زن، در جامعهی خود باختهی نظام پلید پادشاهی، حقیقتاً و از همهی جوانب مظلوم بود. اگر زن میخواست وارد مقولهی علم بشود، باید قید دین و تقوا و عفاف را میزد. مگر یک خانم مسلمان، در دانشگاهها و محیطهای آموزشی و مراکز علمی و فرهنگی میتوانست به آسانی حجاب و متانت و وقار خود را حفظ کند؟ مگر ممکن بود؟ مگر میشد یک زن مسلمان، در خیابانهای تهران و بعضی از شهرهای دیگر، با متانت و وقار اسلامی یا حتّی با حجاب نیمه کاره، راحت راه برود و از گزند زبان و حرکت هرزگان و دلباختگانِ به فساد و فحشای سوغات غرب، مصون بماند؟ کاری کرده بودند که در این مملکت، کسب علم برای زنها غالباً ممکن نمیشد. موارد استثنایی را کاری ندارم. به طور غالب، رفتن زنان به وادی علم میسر نمیشد؛ مگر با برداشتن حجاب و منصرف شدن از تقوا و وقار اسلامی!
🔹در میدان سیاست و در زمینهی فعالیتهای اجتماعی هم همینطور بود. اگر زنی میخواست منصبی از مناصب اجتماعی و سیاسی را در ایرانِ دوران پادشاهی دارا باشد، باید قید حجاب و عفاف و وقار و متانت زن اسلامی را میزد. البته، بسته به این بود که خود این زن، جوهر و استعدادش چگونه باشد. اگر خیلی سست عنصر بود، باید تا آن اعماق میلغزید. اگر خوددار و خویشتندار بود، تا حدودی خود را حفظ میکرد؛ اما دایماً با فشارهای روزافزون از سوی محیط اجتماعی روبهرو بود. جامعهی ما، این گونه بود. #اسلام و #انقلاب و امام آمد و در این کشور، #زن را در مرکز فعالیتهای سیاسی قرار دادند و پرچم انقلاب را به دست زنان سپرد؛ در حالی که زن در همان حال توانست حجاب و وقار و متانت اسلامی و عفاف و دین و تقوای خود را حفظ کند. کسی حقی از این بزرگتر بر گردن زن ایرانی و مسلمان ندارد.
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعى از بانوان سراسر کشور ۶۸/۱۰/۲۶
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#امام_خامنه_ای #زن #زنان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️آسیبشناسی انقلاب اسلامی
🔹یکی از مهمترین آفتهای همهی انقلابها #ارتجاع است. ارتجاع یعنی چه؟ یعنی این حرکتی که #انقلاب شروع کرده بود و ملّت داشتند در این مسیر با نیروی انقلابی و با سرعت حرکت میکردند، در یک جاهایی سست بشوند، بعد متوقّف بشوند، بعد برگردند؛ این ارتجاع است؛ #ارتجاع یعنی برگشت. همهی انقلابهای بزرگ تاریخ که ما آنها را میشناسیم - مثل انقلاب فرانسه، مثل انقلاب روسیه و انقلابهایی که در کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین و جاهای دیگر اتّفاق افتاد - تقریباً بدون استثنا در سالهای اوّل عمر خودشان به این بلیّه دچار شدند؛ اینکه چهل سال بگذرد و شعارهای انقلاب دست نخورد، تکان نخورد، در هیچکدام از این انقلابها وجود ندارد؛
🔹ما توانستیم این شعارها را حفظ کنیم. امّا خطرناک است؛ من وظیفه دارم خطر را به مردم عزیزمان بگویم. ما اگر به سمت #اشرافیگری حرکت کردیم، این رفتن به سمت ارتجاع است؛ اگر به جای توجّه به #طبقه_ضعیف، دلسپردهی طبقات مرفّه و زیادهخواه در کشور شدیم، این حرکت به سمت ارتجاع است؛ اگر به جای تکیهی به مردم به #خارجیها تکیه کردیم، امیدمان را به #بیگانهها بستیم، این حرکت در سمت ارتجاع است؛ این نباید اتّفاق بیفتد. نخبگان جامعه باید حواسشان باشد، مدیران جامعه باید حواسشان باشد.
🔹 #مدیران_کشور باید بشدّت مراقبت کنند، مردم هم نگاه کنند، با حسّاسیّت دنبال کنند رفتار ماها را، رفتار مدیران را؛ با حسّاسیّت. #ارتجاع چیز خطرناکی است. ارتجاع وقتی اتّفاق میافتد، معنایش این است که همان آدمهای انقلابیِ سابق سرِ کارند امّا خط را عوض کردهاند، راه را عوض کردهاند؛ کأنّه انقلاب شده بود برای اینکه آنها بروند و ما بیاییم سرِ کار! برای این [کار] که انقلاب نشد؛ #انقلاب یعنی دگرگونی، انقلاب یعنی تغییر مسیر، انقلاب یعنی یک هدفهای والائی را در نظر گرفتن و به سوی آنها حرکت کردن؛ اگر از این هدفها فراموش کردیم، دیگر انقلاب نیست.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۱۱/۲۹
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جهل بسیط چه تفاوتی با جهل مرکب دارد؟
🔸 #جهل و نادانی، در مقابل #علم و دانستن قرار میگیرد که به دو زیر مجموعه #جهل_بسیط و #جهل_مرکب تقسیم میشود.
🔹 #جهل_بسیط بدین معنا است که انسان چیزى را نداند، اما متوجه این جهل و نادانى خودش باشد، مانند ما که هنوز نمیدانیم در کره مریخ موجود زندهاى وجود دارد یا نه، و به این ناآگاهى خود نیز آگاهیم که در این صورت تنها با یک جهل مواجهیم. گفتنی است که جهل بسیط، ضد علم نیست، بلکه تقابل میان آن دو، تقابل ملکه و عدم ملکه است و ممکن است به علم منجر شود.
🔹 #جهل_مرکب به مواردی گفته میشود که انسان چیزى را نداند و متوجه این نادانى خویش نباشد، بلکه اعتقاد دارد که در موضوع مورد نظر، آگاهی لازم را دارد، مانند کسانى که اعتقادات فاسد دارند و خیال میکنند به حقایق آگاهاند، در حالیکه در واقع ناداناند. [۱] این نوع از نادانی را بدان جهت، جهل مرکّب نامیدهاند که در واقع مرکّب از دو جهل و نادانی است. یکى جهل به واقعیت، و دیگری جهل نسبت به نادانی خویش. جهل مرکّب مقابل علم است به تقابل تضادّ، و ممکن نیست که با وجود آن علم حاصل شود. [۲]
🔹در پایان ذکر این نکته لازم است که #جهل_مرکب بسیار خطرناکتر از #جهل_بسیط است؛ چرا که به گفته آن شاعر پارسیگو: آنکس که نداند و بخواهد که بداند - جان و تن خود را ز جهالت برهاند؛ آنکس که نداند و نداند که نداند - در جهل مرکب ابدالدهر بماند.
پی نوشتها؛
[۱] فرهنگ نامه اصول فقه، ص ۳۸۸
[۲] فرهنگ اصطلاحات منطقى، ص ۹۱
منبع: اسلام کوئست
#جهل #جهالت #نادانی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️بحران هویت در نوجوانان و راههای مقابله با آن
🔸«اریکسون» نخستین کسی بود که مسئله #بحران_هویت را مطرح کرد. او معتقد است که ناتوانی #نوجوان، در پذیرفتن نقشی که جامعه از او انتظار دارد، وی را به بحران هویت گرفتار میسازد. برخی از روانشناسان نیز موفق نبودن نوجوان را در شکل دادن به هویت فردی خود، به سبب تجربههای ناگوار کودکی، یا شرایط نامناسب کنونی، به بحران هویت تعبیر می کنند. از میان انواع هویتها، #هویت_فرهنگی اهمیت بسیاری دارد.
💠عوامل اثرگذار بر بحران هویت
🔹«گسست فرهنگی»؛ این مسئله، زمانی پدیدار میشود که جوان، هیچگونه پیوند مستحکمی با فرهنگ خود ندارد و در نتیجۀ این سرخوردگی، جذب فرهنگ بیگانه میشود.
🔹«تضاد نسلها»؛ تضاد نسلها عامل مهم دیگری است که بر شدت بحران هویت میافزاید. با این امر، دو نسل والدین و فرزندان، به مرور زمان از یکدیگر دورتر و بیگانهتر میشوند که گاهی ممکن است به تضاد و تقابل بیانجامد.
🔹«دگرگونیهای وسیع اجتماعی»؛ از پیامدهای دگرگونی های سریع اجتماعی، ناتوانی در تحلیل و ارزیابی پدیدهها است؛ زیرا در این صورت، فرد، عناصر و اجزای فرهنگ خویش را به درستی نمیشناسد و به جذب و درونسازی آنها نمیپردازد و توان تجزیه و تحلیل امور جامعه را از دست میدهد.
🔹«خلأ اجتماعی»؛ انسان با آرمانهایش، به نشاط و حرکت و پویایی دست می یابد. نداشتن هدف و آرمان، سستی، بی تحرکی، از دستدادن انگیزهها و گسستگی فرهنگی در شخص و اجتماع را در پی دارد.
💠راههای مقابله با عوامل اثرگذار بر بحران هویت
🔸«راه مقابله با گسست فرهنگی»؛ برای مقابله با آن، نوجوان و جوان باید به دوبارهسنجی باورهای فرهنگی خود بپردازد، و فرهنگسازان جامعه نیز به آموزش های گوناگون فرهنگی همت گمارند.
🔸«راه مقابله با تضاد نسل ها»؛ در این هنگام، یافتن فصل مشترکهای فکری و عاطفی و اعتقادی و تقویت آنها، و نیز برقراری گفتوگو های مؤثر و بالنده میان دو نسل، شرایط لازم را برای همفکری بیشترشان فراهم میکند.
🔸«راه مقابله با دگرگونی های وسیع اجتماعی»؛ در اینگونه موقعیتها، باید فرصت مناسب را به منظور اندیشیدن و شناخت درست پدیدهها در اختیار جوانان قرار داد.
🔸«راه مقابله با خلأ اجتماعی»؛ باید با پاسخدادن به پرسش های بنیادین دربارۀ زندگی، خداوند، حیات و هدفهای خلقت هستی، «آرمان های پایدار و ارزشمند و سعادت آفرین» برای جوانان معرفی و پیشنهاد کرد.
📕زندگی در سایهسار فرهنگ پویا (دکتر سید حسین اسحاقی)، ص۱۵۵
منبع: وبسایت اهل البیت
#نوجوان #جوان #هویت #فرهنگ
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️روشهای جنگ نرم
🔸مجموعه روشهایی که در #تهدیدات_نرم به کار گرفته می شود را میتوان به سه روش #گفتاری، #رفتاری و #شبکه_ای تقسیم نمود.
💠روشهای گفتاری در اعمال تهدیدات نرم را میتوان به چهار بخش عملیات روانی، عملیات ادراکی، دیپلماسی عمومی و فریب استراتژیکی تقسیم نمود.
🔹 #عملیات_روانی: به مجموعه طرحها و اقداماتی گفته میشود که به دنبال تشویق، تهییج و تحریک افکار عمومی در خصوص یک مسأله مشخص و با اهداف از پیش تعیین شده است.
🔹 #عملیات_ادراکی: تأثیرگذاری بر نگرشها، باورها، عقاید، اهداف و ارزشهای طرف مقابل با هدف ایجاد تغییر در مخاطبان، تا سر حد همسو شدن آنها، با اهداف و منابع عمل کننده است. در این نوع عملیات به جای این که مخاطب را تهییج یا یکباره و فوری وادار به عکس العمل نمایند، نگرش آنها را نسبت به مسائل اساسی مانند ایده حاکمیت تحت تأثیر قرار میدهند. در عملیات ادراکی از فنون و شگردهای مختلفی مانند برگزاری جلسات نقد و بررسی، مباحثه و گفتگو، نظریه پردازی و مواردی مانند آن استفاده میشود.
🔹 #دیپلماسی_عمومی: مفهوم کلی دیپلماسی عمومی، برقراری روابط حسنه دولتها با ملتها، به جای روابط بین دولتها و در جهت فتح قلوب و اذهان عمومی همه یا بخش های انتخاب شده ای از مردم کشورهای هدف از طریق سیاستهای فرهنگی و اجتماعی میباشد.
🔹 #فریب_استراتژیکی: آماج اصلی فریب استراتژیک، نهادها و سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی کشور هدف است.
💠 #روشهای_رفتاری: در روشهای رفتاری، هدف اصلی شکل دادن به رفتارهای جمعی، متناسب با خواسته ها، اهداف و برنامه های تهدیدگر است که در قالب اعتراض، نافرمانی مدنی (همکاری نکردن با دولت) مداخله غیر خشونت آمیز و جذب مخالفان حکومت انجام میشود.
💠 #روشهای_شبکهای: در این روشها، هدف اصلی اطلاعات و ارتباطات بر روی شبکه است، بنابراین اینترنت، مخازن و پایگاه های اطلاعاتی و سایتهای کنترل و فرمان، از بخشهای مهم و مورد توجه در این روش اند. #روشهای_شبکهای را در قالب دیجیتالی و الکترونیکی میتوان تقسیم نمود.
🔹 #روشهای_دیجیتالی: به روشهایی گفته میشود که از طریق فعالیت در فضای دیجیتالی اهداف جنگی را پی میگیرد، و یا به دنبال اختلال در ارتباط، سرقت اطلاعات و یا اختلال در سامانه های مدیریت در شبکه های اینترنت و اینترانت هستند. از این اقدامات به جنگ رایانهای هم تعبیر میکنند.
🔹 #روشهای_الکترونیکی: مجموعه روشهایی است که از طریق وسایل الکترونیکی مانند ماهواره و رادیو و تلویزیون اهداف کشور مهاجم را پی میگیرند و یا به دنبال اختلال در این وسایل و امواج مربوطه شان هستند. (مرکز پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی صدرا، جنگ نرم و وضعیت کنونی ما؛ دبیرخانه شورای فرهنگی؛ ص ۱۱۹-۱۵۳)
🔺وسعت ابعاد و زمینه ای #جنگ_نرم سبب میشود که دایره وسیعی از ابزار مدرن را در زمره ابزارهای این جنگ بگنجانیم که از جمله میتوان به صنایع فرهنگی (شامل سینما، انیمیشن، ماهواره، بازیهای رایانه ای، موسیقی و...) رسانه ها (شامل مطبوعات، رادیو و تلویزیون، خبرگزاریها و آژانسهای خبری و...) فناوریهای نوین ارتباطی (شامل اینترنت، سایتهای خبری و خبرگزاریهای اینترنتی، رسانه های اجتماعی همچون وبلاگ ها، ویکی ها، میکروبلاک ها و...) اشاره نمود.
منبع: وبسایت پرسمان
#جنگ_نرم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️نماز، کارخانه انسانسازی است
🔹شما #انقلاب_اسلامی کردید که #اسلام را ترویج کنید، که اسلام و احکام اسلام را پیاده کنید. در اسلام، از #نماز هیچ فریضهای بالاتر نیست. چطور نماز را این قدر سستی میکنید در آن؟ از نماز همه این مسائل پیدا میشود. شما پرونده هایی که در دادگستریها، در جاهای دیگر، دادگاهها هست، بروید ببینید. از نمازخوانها ببینید پرونده هست آنجا؟ از بینمازها پرونده هست، هر چه پرونده پیدا کنید پرونده بینمازهاست. #نماز پشتوانه ملت است. #سیدالشهداء در همان ظهر عاشورا که جنگ بود و آن جنگ بزرگ بود، و همه در معرض خطر بودند، وقتی یکی از اصحاب گفت: ظهر شده است، فرمود که یاد من آوردید یاد آوردید نماز را و خدا تو را از نمازگزاران حساب کند، و ایستاد همان جا نماز خواند. نگفت که ما میخواهیم جنگ بکنیم. خیر، جنگ را برای نماز کردند.
🔹امیرالمومنین وقتی که یک مسئلهای، یک چیزی از او پرسیدند، در همان بحبوحه جنگ، ایستاد و جواب داد. یکی گفت: حالا [...] من شمشیر برای این میزنم. [...] جنگ در اسلام یک چیزی نیست که خودش یک مطلبی باشد و یک چیزی باشد که طرحی باشد، جنگ برای این است که آن زبالههایی که هستند، آنهایی که مانع از پیاده شدن اسلام هستند، آنهایی که مانع از ترقّی مسلمین هستند، آنها را از بین راه بردارند. مقصد این است که #اسلام را پیاده کنند و با اسلام، انسان درست کنند. نماز یک کارخانه انسانسازی است. فحشا و منکر را #نماز، نماز خوب، فحشا و منکر را از یک امّتی بیرون میکند. اینهایی که در این مراکز فساد کشیده شدهاند، اینها آن بینمازها هستند. نمازخوانها در مساجدند و مهیّایند برای خدمت. مسجدها را خالی نکنید. تکلیف است امروز. امروز یک روزی است استثنایی. ما در یک مقطع از عصر واقع شدهایم که استثنایی است
بیانات حضرت امام ۵۹/۰۳/۱۴
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا قرآن، تفسیر میشود؟
🔹 #آیات_قرآن، از کلماتی تشکیل شده اند که انسان ها با آنها سخن میگویند و مینویسند؛ امّا چون قرآن، زبان و سخن معجزه آسای خالق است، در آن، مفاهیم و معانی بلندی وجود دارد که گاهی فهمش حتّی برای مردمان عصر نزول قرآن که عرب زبانان بودند، آسان نبود و برای درک معنا و مقصود آیات قرآن، از پیامبر (ص) توضیح می خواستند و ایشان هم آیات الهی را شرح و تفسیر می فرمود. پس از پیامبر (ص) نیز با توجّه به دور شدن از عصر نزول، معنا و مراد حقیقی آیات قرآن و فضای نزول آنها، برای همگان معلوم و مشخّص نبود. از این رو، #امامان_شیعه که پس از پیامبر (ص) #مفسّر_حقیقی_قرآن بودند، قرآن را تفسیر و تفسیرهای نادرست را رد می نمودند.
🔹از سوی دیگر، مواردی از #بلاغت_ناب_قرآن، چنان نبود که همه بتوانند آن را دریابند. اینجا نیز پیامبر خدا و اوصیای او این بخش از معجزه الهی (بلاغت قرآن) را برای مردمان بیان می کنند. اکنون مفسّران قرآن، مطابق قواعد و اصول دانش تفسیر، معنا و مفهوم آیات و نیز فصاحت و بلاغت آن را کشف و بازگو می کنند. نمونه کوچکتر این موضوع، در ادبیّات فارسی دیده میشود. امروز فهم معنا و مقصود و نیز درک زیبایی ها و ظرافت های شماری از متون کهن فارسی مانند اشعار حافظ یا بوستان و گلستان سعدی، برای حتّی کسانی که مدارک تحصیلی بالا دارند نیز دشوار است و باید به افراد یا کتاب هایی که این متون را شرح و تفسیر کرده اند، مراجعه نمود. بنابراین، برای راه یافتن به حقایق بلند قرآن که کتاب و معجزه الهی است، به تفسیر، آن هم به شیوه مفسّران حقیقی آن، نیازمندیم.
📕از قرآن بیشتر بدانیم (مهدی خسروی سرشکی، قم، انتشارات دارالحدیث) ص ۱۵۱ـ۱۵۲
#قرآن
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️انقلاب به ما هویّت و آرمان داد
🔹این #انقلاب توانست به ما، هم هویّت بدهد، هم آرمان بدهد؛ این مهم است. ما، هم هویّت پیدا کردیم، ما فهمیدیم چهکسی هستیم، فهمیدیم که ما مغلوب و هضمشدهی در هاضمهی سیاست جهانی و نظام سلطه نیستیم؛ ما هستیم، ما خودمانیم؛ هویّت و آرمان؛ به ما آرمان داد، آرمان های فراوان.
بیانات رهبر معظم انقلاب ۹۶/۳/۱۷
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️درخت تناور جمهوری اسلامی ایران
🔹علیرغم همهی آنچه که انجام گرفته است در این سالها؛ توطئههای گوناگون، از موذیگریها و توطئه های براندازی و کودتا که در سالهای اول، دهه اول انقلاب بود، تا جنگ تحمیلی، تا توطئه های به اصطلاح نرم از بعد از دهه اول و بعد از پایان جنگ به این طرف تا امروز، ملت ایران و جمهوری اسلامی ثابت کرد که شایسته و لایق باقی ماندن است؛ با قدرت ایستاد. بعد از این هم حوادث گوناگون عالم نخواهد توانست این درخت تناور را تکان بدهد، که آن روزی که یک نهال بود، نتوانستند از جا درش بیاورند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور و ریشهدار. #جمهوری_اسلامی را نمی توانند تکان بدهند. ما باید خودمان مراقب باشیم که از درون پوک نشویم؛ از درون پوسیده نشویم. از دشمن بیرونی، آن وقتی که ما سلامت معنوی خودمان را حفظ کردیم، راهی را که اسلام و جمهوری اسلامی به ما نشان داده، پیش رفتیم و از آن راه منحرف نشدیم، مطلقاً ترسی نداریم؛ به ما آسیبی نمیزند؛ نمیتواند آسیب بزند.
بیانات مقام معظم رهبری ۸۷/۰۹/۲۴
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد