eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
50.5هزار عکس
39.7هزار ویدیو
852 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ| دانشمند عارف 🚩 بیانات رهبر انقلاب درباره #شهید_چمران 🌷 انتشار بمناسبت سالگرد شهادت 📥 سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=33472
بازخوانی انتخابات سال ۸۸ برای بازتولید شرایط فتنه در سال۹۸ اصحاب فتنه ۸۸ یعنی اعضای سابق دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین مانند رضا خاتمی و تاج زاده در حال بازخوانی انتخابات ۸۸ و تکرار دروغ ها و تهمت هایی هستند که بواسطه آن ۸ ماه کشور را به آشوب کشیدند و از طرفی پس از ۱۰ سال ۸ خط سند هم نتوانستند در رابطه با ادعاهای دروغین خود ارائه دهند! اما چرا پس از ۱۰ سال دوباره به تَکرار دروغ های قبلی پرداخته اند؟ این تنها می تواند یک دلیل داشته باشد و آن بازتولید شرایط فتنه در سال ۹۸ و به آشوب کشیدن کشور قبل از انتخابات مجلس در اسفند ماه است. اما چرا آشوب؟ تجربه اصلاح طلبان در سال ۷۸ و انتخابات مجلس ششم نشان می دهد تنها راه برای فرافکنی ناکارآمدی دولت اعتدالگرا و اصلاح طلب این است که فضای نقد واقعی به فضای هیجانی و احساسی تبدیل شود تا اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان بتوانند در فضای آشفته سیاسی و دوقطبی های کاذب، دوباره خود را بر ملت و کشور تحمیل کنند و چرخ اقتصاد و معیشت مردم را قفل کنند. از این رو حرکات تنش زا و خودزنی های سیاسی و... در راه است و این شرایط هوشمندی بیشتر مردم و نهادهای امنیتی را می طلبد.
برنامه ویژه برای قطع برق در کشور با وجود کافی بودن منابع آب و پربودن سدها و نیروگاه های آبی را جدی بگیرید. گویا افراد نفوذی در بدنه حاکمیت قصد ناراضی تراشی در ابتدای تابستان را دارند. ایران را از مدیران ناراضی تراش باید شخم زد! 💢
هوالعزیز 💐 🔸در حالی ک ترامپ دم به ساعت و به هر بهانه ای در مورد حادثه پهپادش توئیت می زنه و مصاحبه می کنه ! 😏روحانی اما در مطلق بسر می بره ! ▪️آیا روحانی از ماجرای پهباد امریکایی بی خبره !؟ ▪️آیا خبر داره اما خاطر مبارکش از این ماجرا مکدر شده !؟ ▪️آیا صبر کرده که ببینه امریکا یک غلطی می کنه بعد بیاد بگه 👈 میخوان برجام رو خراب کنن !!! 😒اصلا کسی ازش خبر داره !؟ 💢
وگفت :غرب پس از طی پروسه‌ای طبیعی، «خود را با واقعیت محک زده» و «مبانی نظام امروز مبتنی بر آزادی است.» او نتیجه گرفت دنیای نظر و عمل غرب «دنیایی واقعی است و آزادی محور» که «با طبع بشر سازگار است، اما دنیای اسلام قرن‌ها از صحنه زندگی دور بوده است» و «گرفتار خلاء تئوریک»؛(15) بنابراین اسلام «پاسخگوی نیازهای بشر» نیست.(16) 2⃣
موضوع کنفرانس امشب: ۳۱/ ۳/ ۹۸ 👇 ( ارتش سری روشنفکران ) قسمت دوم ارائه : استاد ابو مهدی ساعت: ۳۰ :۲۲ 👇 ابر گروه منتقدین دولت
در این هنگام عبدالکریم سروش و سیدمحمد خاتمی تنها زوجی بودند که گزینه‌های مقبولی برای بازی در نقش جدیدِ سیاستمداران سکولار ارزیابی می‌شدند. اردیبهشت 1370 که خاتمی بر صندلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکیه زده بود، در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به قیاس شالوده‌های نظام اسلامی با سیستم فلسفی نظام سرمایه‌داری پرداخت 1⃣
اشتراکات فکری سید محمد خاتمی وعبدالکریم سروش به تدریج آنان را نزد اپوزیسیون برانداز خارج از کشور در جایگاه «سیاستمداران تجدیدنظر طلب» قرار داد. 4⃣
سال 1373 مجید تهرانیان، از رابطان برجسته‌ی CIA که دهه‌ی 1350 به همراه منوچهر گنجی، سیدحسین نصر، شجاع‌الدین شفا، شائول بخاش، داریوش مهرجویی و… در کمیته ملی ایران (برای گسترش «پیوندهای ایران و آمریکا» به ریاست همسر ریچارد نیکسون) حضور داشت، با تأیید رویکرد امیراحمدی به «نتایج سیاسی پروژه سروش در ایران» پرداخت. 1⃣2⃣
مرداد 1371، ماهنامه کار (ارگان سازمان فدائیان خلق) با چاپ سرمقاله بهروز خلیق درباره «نیروهای رفرمیست درون حاکمیت اسلامی» نوشت: 5⃣
تهرانیان صریحاً گفت: من فکر می‌کنم اگر طرز تفکر سروش گسترش بیابد، رفته رفته مسئله ولایت فقیه مورد تجدیدنظرهای جدیدتری قرار خواهد گرفت و نتایج سیاسی مهمی در پی خواهد داشت. (22) 1⃣3⃣
حجت‌الاسلام «محمد خاتمی» وزیر سابق ارشاد که از عناصر «روشن‌بین» جناح اسلامی است، نظرات و دیدگاه‌هایی را نیز از چند سال قبل مطرح نموده است. او معتقد است که اسلام قرن‌ها از صحنه زندگی به دور بوده و در آن مواردی که به نظم اجتماعی و روابط بین انسان‌ها برمی‌گردد، «دچار خلاء» است. لذا «فقه» باید «تحول» پیدا کند تا با نیازهای زمان متناسب شود. 6⃣
خرداد 1370، کمتر از یک ماه بعد از سخنرانی خاتمی، شهید سیدمرتضی آوینی با انتشار مقاله‌ی «تجدد و تحجر؟» در ماهنامه سوره به نقد آن پرداخت: این «آزادی» که وزیر محترم ارشاد آن را معنا کرده‌اند، مطلوب انسان‌های بدوی است و بشر امروز «بدویت» را به مثابه متضادی برای مفهوم «تمدن» می‌شناسد و لذا از این سخنان سخت در حیرت فرو خواهد شد… برخلاف آنچه وزیر محترم ارشاد فرموده‌اند، خلاء مبتلابه ما (مسلمانان) در نظم اجتماعی و روابط بین انسان‌ها، «خلاء تئوریک» نیست. اسلام در مقام نظر هیچ نقصی ندارد و نقص – هر چه هست – از آنجاست که تمدن امروز، محصول منقطع از «وحی» است… مشکل امروز ما «غرب‌زدگی» نیست، «عوام‌زدگی» است. (17) 3⃣
هوشنگ امیراحمدی، رئیس شورای ایرانیان-آمریکائیان نیز در ماهنامه ایران فردا (به مدیریت عزت‌الله سحابی، از رهبران نیروهای ملی-مذهبی) ضمن شرح پروژه جامعه مدنی از عبدالکریم سروش به عنوان «سخنگوی اصلی» جریانی نام برد که «به طور منطقی با هرگونه تفسیر مطلق از دین مخالف است.» 🔟
یکی از شخصیت‌های دیگری که پرچم «رفرم در شریعت اسلامی» را برداشته است، «عبدالکریم سروش» است. سروش در حقیقت به این امر معترف است که مدیریت فقهی ناتوان از اداره جامعه کنونی و پاسخ‌گویی به نیازهای بشر امروز است. در زمینه ولایت مطلقه و آزادی، نظرات سروش مبتنی بر نفی ولایت و قدرت مطلقه است. 7⃣
سال 1374 انتشار مقاله «در جستجوی میانجی» در ماهنامه پَر (چاپ آمریکا) به قلم رامین احمدی رازگشایی کلیدی‌ای به شمار می‌رفت. (23) 1⃣4⃣
به نوشته امیراحمدی، سروش در مسند روشنفکری مدرن بر این باور است «خردگرایی باید جلوی ایدئولوژی را بگیرد و حکومت دینی تنها و تنها در جامعه مدنی میسر است.»(21) 1⃣1⃣
حجت‌الاسلام «محمدجواد حجتی کرمانی» نیز در سلسله مقالاتش با عنوان نقش زمان در تطور فقه که در «روزنامه اطلاعات» چاپ می‌شود، در صدد امروزی کردن دین است. (18) 8⃣
دیگر تردیدی باقی نماند که پروژه روشنفکری دینی صرفاً یک تکاپوی سیاسی است، نه یک کوشش آکادمیک. احمدی با شرح «نقش کلیدی حلقه‌های میانجی» در میان روشنفکران یهودی و تأثیر آنان بر پروژه‌ی صلح خاورمیانه، به تاثیرگذاری سیاستمداران میانجی برای تغییر ساختارهای کلان در جمهوری اسلامی می‌پردازد: 1⃣5⃣
شاید کسی که در جستجوی «میانجی» به ساختار هیئت حاکمه جمهوری اسلامی ایران و گروه‌بندی‌های سیاسی و اجتماعی آن طیف می‌نگرد، حداقل بر روی 2 گروه تأمل می‌کند: اول، «نهضت آزادی» و گروه بازرگان؛ دوم، «عبدالکریم سروش» و پیروانش در «مجله کیان». (24) 1⃣6⃣
چند سال بعد یکی از ستون‌نویسان روزنامه عصر آزادگان، بر تحلیل رامین احمدی صحه گذاشت و سروش و کیان را یک «حلقه‌ی اتصال» دانست. محمد قوچانی در مقاله «107 نفر» می‌نویسد: «کیان» اما فراتر از یک نشریه‌ی تئوریک (که مانند دستگاه تئوری‌پرداز «روشنفکران دینی» عمل می‌کرد) «حلقه‌ی اتصال» جریان‌های متفاوت نسل جدیدی شد که در حال قوام و شکل‌گیری بود. (25) 1⃣7⃣
تحولات جدید همراه با دورانی گشت که به روایت نویسنده کتاب انقلاب و روشنفکران «غرب در جستجوی واسطه» از داخل ایران بود. (19) 9⃣
با آغاز هفته‌ی دوم تیرماه 1374 سروش به آلمان رفت تا به سخنرانی‌‌ای درباره «تقابل ارزش‌های غرب با ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران» بپردازد و در نشستی سرّی با مقامات دولتی اروپا حضور یابد. (26) این سفر آبستنِ جنجالی بی‌سابقه بود. خبر سفر سروش در بامداد 13 تیر 1374 از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه فرانکفورت را هیچ نشریه‌ای منعکس نکرد (27) و همه جوانب احتیاطی برای پنهان ماندن آن توسط یک «حلقه‌ی امنیتی» با تجربه رعایت می‌گشت، 1⃣8⃣
اما مدیر مسئول روزنامه کیهان به محض دریافت گزارشی از یک منبع موثق درباره‌ی جلسه سرّی سروش با انجمن سیاست خارجی آلمان در شهر بُن پیگیری‌های خبری خود را آغاز کرد. (28) 1⃣9⃣
دریافت یک خبر محرمانه‌ی فوری بر اهمیت سوژه افزود: آقای هوبل، از اعضاء هیئت مدیره این انجمن گفت که به درخواست آقای دکتر سروش خبرنگاران و افراد غیر در این جمع «حق شرکت» ندارند و تأکید خیلی زیادی کردند که موضوعات مطروحه در این گردهم‌آیی نیز «نباید به هیچ وجه» در مطبوعات انعکاس یابد. (29) 2⃣0⃣