اینکه هر ساله در آستانه #اربعین حسینی محور عبری-غربی-عربی و نخاله های داخلی شان به تکاپو می افتند تا از هر طریق ممکن این حماسه عظیم را به حاشیه ببرند نشان می دهد بیش از آنکه ما فکر میکنیم حرکت تمدن ساز اربعین، لرزه بر اندامشان انداخته
#ایران_و_العراق_لا_یمکن_الفراق
#الحسین_یجمعنا
⬇️بررسی بند5سند 2030
⬅️دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی همۀ زنان و دختران
1⃣پایان دادن به همۀ اشکال تبعیض علیه زنان و دختران در همه جا
2⃣ریشه کنی همۀ انواع خشونت علیه زنان و دختران در حوزههای عمومی و خصوصی، از جمله: در زمینۀ قاچاق انسان و سوء استفادههای جنسی و غیره…
3⃣ ریشهکنی همۀ اقدامات زیانبار مانند ازدواج کودکان، ازدواج در سنین بسیار پایین و ختنۀ زنان
1
4⃣به رسمیت شناختن و ارج نهادن به مراقبتهای داخل منزل و خانهداری (کار در منزل) بدون دستمزد از طریق: تأمین خدمات عمومی، ایجاد زیربناها و تنظیم سیاستهای حفاظت اجتماعی و ترویج مسئولیت مشترک در منزل و در محیط خانواده، تا حدی که مقررات ملّی اجازه دهند.
5⃣تضمین مشارکت کامل و مؤثر زنان و در اختیار قرار دادن فرصتهای برابر (با مردان) برای انتصاب به مسئولیتهای بسیار بالا در همۀ سطوح تصمیم گیری در حوزههای سیاسی، اقتصادی و همچنین در زندگی عمومی
6⃣ ضمانت دسترسی جهانی به بهداشت باروری و جنسی و دسترسی به حقوق باروری در راستای توافقهای انجام شده در جریان کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه و اعلامیه و برنامۀ اقدام پکن، و بر مبنای اسناد نهایی به دست آمده از کنفرانسهای بازنگری برگزار شده در این ارتباط
2
⬅️آموزش جنسي در سند 2030
در برنامه عملي که براي تحقق هدف پنجم دستور کار توسعه پايدار ۲۰۳۰ تدوين شده و همچنين "سند ملي آموزش 2030 جمهوري اسلامي ايران" در موارد متعددي بر ضرورت گسترش آموزشهاي جامع جنسي تأکيد شده است.
ازجمله در راهبردهاي اساسي سند ملي آموزش 2030 آمده:
تدوين سياستها و برنامههايي براي ترويج آموزش براي توسعه پايدار و آموزش شهروندي و ادغام آنها در آموزشهاي رسمي، غيررسمي و آزاد. انجام اين کار از طريق اصلاح نظام آموزشي، آموزش معلمان، اصلاح مواد درسي و حمايتهاي آموزشي امکانپذير ميشود.
4
اجراي برنامه اقدام جهاني آموزش براي توسعه پايدار و موضوعهايي از قبيل حقوق بشر، تساوي جنسيتي، بهداشت، آموزشهاي جامع جنسي (تنظيم خانواده)، تغيير اقليم، معيشتهاي پايدار و شهروندي مسئولانه و پويا نيز مشمول مورد يادشده ميشود. لازم است ذکر شود که در ادغام اين موارد در برنامههاي آموزشي کشورها، توجه به توانمنديها و تجارب ملّي اهميت زيادي دارد.
در اين سند، در توضيح آموزشهاي جامع جنسي، عبارت #تنظيم_خانواده آمده که شايد براي تلطيف اين موضوع در فضاي داخلي باشد. غافل از اينکه اين عبارت، در ادبيات بينالمللي و اسناد يونسکو تعريف مشخصي دارد. در يکي از اسناد يونسکو عبارت يادشده چنين تعريف شده است: آموزش جامع جنسي، بهعنوان روشي براي آموزش مباحث و روابط جنسي شناخته ميشود که متناسب با سن است، رويکردي فرهنگي دارد و با ارائه اطلاعات علمي دقيق، واقعي و بدون قضاوت شخصي همراه است.
5
7⃣انجام اصلاحاتی برای برقراری تساوی حقوق زنان و مردان به منظور دسترسی زنان به منابع اقتصادی و امکان مالکیت و کنترل دارایی ها از قبیل: زمین و سایر اشکال دارایی توسط آنان و همچنین برقراری حق دسترسی زنان به خدمات مالی، ارثیه، و منابع طبیعی، درراستای قوانین ملی(کشورها)
8⃣ارتقای کاربرد فناوری توانمند کننده، به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور ترویج توانمد سازی زنان
9⃣تقویت و اتخاذ سیاست های مطمئن و مناسب و همچنین وضع قوانین قابل اجرا برای ترویج تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در کلیه سطوح
3
⬇️تعارض روشی سند2030
⬅️مفهوم و تعریف تساوی جنسیتی و توانمند سازی زنان و دختران چیست؟ این مفاهیم چه تفاوت و تعارضی با مفاهیم تمدن اسلامی در حوزه زنان و مسائل جنسیتی دارد؟
روش و مبنای ریشه کنی خشونت علیه زنان و دختران چیست؟ نقش و جایگاه اسلام و دین و اخلاق دینی در ریشه کنی خشونت علیه مردان و زنان چیست؟ روش یونسکو و سازمان ملل برای قاچاق و بردگی جنسی زنان در سطح جهان چیست؟ روش برخورد سازمان ملل با کشورهایی که پایگاه قاچاق انسان هستند و با سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه ان، چگونه بوده است؟دلیل اصرار سند 2030 و سازمان ملل برای رساندن زنان به پست های بالای مدیریتی و حکومتی چیست و ایا این هدف در راستای جریان فمنیسم و سواستفاده از جنبش زنان برای اهداف خود می باشد؟
7
⬅️نکته مهم: عبارات و واژههاي بهکاررفته در اسناد بينالمللي معنا و مفهوم خاص خود را دارند و آنچه مبناي سنجش ميزان تعهد کشورها به اين اسناد است همان معنا و مفهومي است که در عرف بينالملل پذيرفتهشده است؛ نه تفسيري که هر کشور از آن عبارت و واژه ارائه ميدهد.
6
◀️منظور از ضمانت دسترسی جهانی به بهداشت باروری و جنسی و دسترسی به حقوق باروری چیست؟
◀️روش رسیدن به این ضمانت چیست؟ ◀️نقش دین اسلام و اخلاقیات دینی در این ضمانت دسترسی جهانی چیست؟ ◀️جایگاه آزادی سقط جنین و صنعت فروش جنین انسان، ازادی هم جنس بازان ، عدم پذیرش بارداری از سوی زن در خانواده، در بهداشت باروری و جنسی چیست؟
◀️جایگاه حقوق مالکیت فردی مردان در برقراری تساوی حقوق زنان و مردان به منظور دسترسی زنان به منابع اقتصادی و امکان مالکیت و کنترل دارایی ها از قبیل: زمین و سایر اشکال دارایی توسط آنان، چیست؟
◀️حق مالکیت مردان بر اموال خود بعد از ازدواج، با برقراری تساوی حقوق مالکیتی میان مردان و زنان، چه مقدار رعایت خواهد شد؟
◀️روش تقویت و اتخاذ سیاست های مطمئن و مناسب و همچنین وضع قوانین قابل اجرا برای ترویج تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در کلیه سطوح چیست؟
◀️نقش دین اسلام و اخلاق دینی در توانمند سازی زنان و دختران چیست؟
◀️آیا مردان و پسران در مسائل جنسی و زناشویی توانمند هستند و حقوقشان نقض نمی شود؟
⭕️لطفا مدعیان کمی درباره این سوالات به تفکر بشینند
8
⬅️این بند از سند ۲۰۳۰ با ارزشها و اسناد بالادستی کشور در تضاد است.
◀️در سندمذکور آمده دسترسی به وسایل پیش گیری از بارداری برای دختران از 10سال به بالا باید فراهم باشد، و آموزش جنسی بصورت کامل در مدارس و مهدها به بچه ها داده شود و آنها باید از خطرات ابتلا به بیماریهای مانند ایدز آگاه شوند، بنابراین به بچه ها توصیه میشود وسایل جلوگیری از بارداری را همیشه همراه خود داشته باشند(بچه ی 10ساله چه نیازی به وسایل دارد؟ )
◀️در بخش دیگری آمده دختران پایین 18سال حق ازدواج ندارند کودک محسوب میشوند( مجلس درصدد تصویب این مورد هست تا به قانون تبدیل شود که تصویب شد) اگر ازدواجی کمتر از این سن اتفاق بیافتد هیچ دفتری حق ثبت ان را ندارد، غیرقانونی هست، در صورت رعایت نکردن عاقد پدر مادر و زوجین مجازات خواهندشد.
9
◀️وقتی که حرف از دانستن کامل مسائل جنسی و اشنایی باوسایل پیش گیری از بارداری میشود باید 10ساله ها ضمن آشنایی کامل این وسایل همراه خود هم داشته باشند کودک بحساب نمیایند اما برای ازدواج که در اسلام نه ساله ها و در کشور ما 13ساله میتوانند ازدواج کنند کودک محسوب میشوند، آیا این بجز ترویج فحشا و ضربه به نهاد خانواده هدف دیگری دارد؟؟؟؟
◀️در قسمتهای از کشور ما نوجوانان 15تا 18طبق عرف منطقه خودشون ازدواج میکنند و خیلی هم زندگی موفقتری نسبت به بقیه دارند، به چه دلیل باید قانون جلوی این ازدواج هارا بگیرد آیا این دخالت بیش از حد قانون در مسائل خصوصی مردم نیست؟
◀️اگر جوان 17ساله ی ازدواج کرد و از این ازدواج صاحب فرزندشد چون ازدواج غیر قانونی بوده تکلیف این بچه چه میشود؟؟
10
⬅️ اینها درتضاد بافرهنگ و ارزشهای اسلامی و قوانین بالادستی هستند، ما قانون حمایت از خانواده بانوان داریم که اجرا نمیشود، ما کوانسیونهای بین المللی بخاطر اینکه اقایان گزارش دقیق به اربابان خود بدهند بصورت کامل در کشور اجرا میشود.
⭕️آیا بهتر نیست ما اول به اصول وقوانین فرهنگی ودینی خودمان آگاهی کامل داشته باشیم ودرصورت کمبود دنبال حل آن باشیم بجای اینکه بدون هیچ اطلاعی فقط غربزده باشیم؟؟؟
التماس تفکر
11