eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
52.2هزار عکس
40.9هزار ویدیو
864 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴🔴یوگا فراری از عقلانیت 🔸بدون شک راه بررسی صحت و سقم گزاره های ادعایی در یوگا, وحی آسمانی نیست و معتقدان به یوگا نیز به هیچ جمله ای از کتب مقدس استناد نکرده اند. 🔸از سویی دیگر روش استدلال و برهان هم در این جا چاره ساز نیست و نمی توان آن را قبول کرد. 🔸چنان که پیروان مکتب یوگا هم به ارائه استدلال های منطقی و براهین عقلی متوسل نشده اند. تنها راه چاره ساز استفاده از روش تجربی است. 🔸آنها می توانند بگویند سخنان بزرگان خود مثل پاتانجلی, نتیجه تجربیات درونی است و آنچه که یوگیست ها انجام می دهند بر اساس تجربیات فردی در گذشته های دور است! 🔸حال جای این سئوال مهم وجود دارد که آیا تجربه شخصی یک یا چند انسان در صدها سال گذشته می توان راهی برای بشریت و انسان معاصر جهت نیل به حقایق باشد؟ 🔸اگر یک انسان بر اساس یافته های درونی خود به اموری دست یافت آیا این یافته ها در حد و اندازه ای است که منجی بشریت باشد؟ 🔸راهی که هیچ پشتوانه عقلی ندارد و با استدلال های عقلی قابل بررسی نیست و حتی خودشان هم برنمی تابند که برای آن جواب های عقلی در نظر بگیرند. 🔸از طرفی مدلی که هیچ پشتوانه الهی و وحیانی نیز ندارد چطور می تواند دست گیر انسان ها باشد و قابل تعمیم برای همه بشریت بوده و انها را هدایت کند؟؟!! #نقد_یوگا #عرفان_کاذب #عرفان_بدلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 غیرتی شدن جوانان روسی برای دختر #محجبه !😳 ◥ واکنش متفاوت جوانان روسی نسبت به پرخاشگری به دختر بی حجاب و محجبه ◣
‏اینکه هر ساله در آستانه ‎ حسینی محور عبری-غربی-عربی و نخاله های داخلی شان به تکاپو می افتند تا از هر طریق ممکن این حماسه عظیم را به حاشیه ببرند نشان می دهد بیش از آنکه ما فکر میکنیم حرکت تمدن ساز اربعین، لرزه بر اندامشان انداخته
⬇️بررسی بند5سند 2030 ⬅️دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی همۀ زنان و دختران 1⃣پایان دادن به همۀ اشکال تبعیض علیه زنان و دختران در همه جا 2⃣ریشه کنی همۀ انواع خشونت علیه زنان و دختران در حوزه‌های عمومی و خصوصی، از جمله: در زمینۀ قاچاق انسان و سوء استفاده‌های جنسی و غیره… 3⃣ ریشه‌کنی همۀ اقدامات زیانبار مانند ازدواج کودکان، ازدواج در سنین بسیار پایین و ختنۀ زنان 1
4⃣به رسمیت شناختن و ارج نهادن به مراقبتهای داخل منزل و  خانه‌داری (کار در منزل) بدون دستمزد از طریق: تأمین خدمات عمومی، ایجاد زیربناها و تنظیم سیاستهای حفاظت اجتماعی و ترویج مسئولیت مشترک در منزل و در محیط خانواده، تا حدی که مقررات ملّی اجازه دهند. 5⃣تضمین مشارکت کامل و مؤثر زنان و در اختیار قرار دادن فرصتهای برابر (با مردان) برای انتصاب به مسئولیتهای بسیار بالا در همۀ سطوح تصمیم گیری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و همچنین در زندگی عمومی 6⃣ ضمانت دسترسی جهانی به بهداشت باروری و جنسی و دسترسی به حقوق باروری در راستای توافقهای انجام شده در جریان کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه و اعلامیه و برنامۀ اقدام پکن، و بر مبنای اسناد نهایی به دست آمده از کنفرانسهای بازنگری برگزار شده در این ارتباط 2
⬅️آموزش جنسي در سند 2030 در برنامه عملي که براي تحقق هدف پنجم دستور کار توسعه پايدار ۲۰۳۰ تدوين شده و همچنين "سند ملي آموزش 2030 جمهوري اسلامي ايران" در موارد متعددي بر ضرورت گسترش آموزش‌هاي جامع جنسي تأکيد شده است. ازجمله در راهبردهاي اساسي سند ملي آموزش 2030 آمده: تدوين سياست‌ها و برنامه‌هايي براي ترويج آموزش براي توسعه پايدار و آموزش شهروندي و ادغام آن‌ها در آموزش‌هاي رسمي، غيررسمي و آزاد. انجام اين کار از طريق اصلاح نظام آموزشي، آموزش معلمان، اصلاح مواد درسي و حمايت‌هاي آموزشي امکان‌پذير مي‌شود. 4
اجراي برنامه اقدام جهاني آموزش براي توسعه پايدار و موضوع‌هايي از قبيل حقوق بشر، تساوي جنسيتي، بهداشت، آموزش‌هاي جامع جنسي (تنظيم خانواده)، تغيير اقليم، معيشت‌هاي پايدار و شهروندي مسئولانه و پويا نيز مشمول مورد يادشده مي‌شود. لازم است ذکر شود که در ادغام اين موارد در برنامه‌هاي آموزشي کشورها، توجه به توانمندي‌ها و تجارب ملّي اهميت زيادي دارد.  در اين سند، در توضيح آموزش‌هاي جامع جنسي، عبارت آمده که شايد براي تلطيف اين موضوع در فضاي داخلي باشد. غافل از اينکه اين عبارت، در ادبيات بين‌المللي و اسناد يونسکو تعريف مشخصي دارد. در يکي از اسناد يونسکو عبارت يادشده چنين تعريف شده است: آموزش جامع جنسي، به‌عنوان روشي براي آموزش مباحث و روابط جنسي شناخته مي‌شود که متناسب با سن است، رويکردي فرهنگي دارد و با ارائه اطلاعات علمي دقيق، واقعي و بدون قضاوت شخصي همراه است.  5
7⃣انجام اصلاحاتی برای برقراری تساوی حقوق زنان و مردان به منظور دسترسی زنان به منابع اقتصادی و امکان مالکیت و کنترل دارایی ها از قبیل: زمین و سایر اشکال دارایی توسط آنان و همچنین برقراری حق دسترسی زنان به خدمات مالی، ارثیه، و منابع طبیعی، درراستای قوانین ملی(کشورها) 8⃣ارتقای کاربرد فناوری توانمند کننده، به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور ترویج توانمد سازی زنان 9⃣تقویت و اتخاذ سیاست های مطمئن و مناسب و همچنین وضع قوانین قابل اجرا برای ترویج تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در کلیه سطوح 3
⬇️تعارض روشی سند2030 ⬅️مفهوم و تعریف تساوی جنسیتی و توانمند سازی زنان و دختران چیست؟ این مفاهیم چه تفاوت و تعارضی با مفاهیم تمدن اسلامی در حوزه زنان و مسائل جنسیتی دارد؟ روش و مبنای ریشه کنی خشونت علیه زنان و دختران چیست؟ نقش و جایگاه اسلام و دین و اخلاق دینی در ریشه کنی خشونت علیه مردان و زنان چیست؟ روش یونسکو و سازمان ملل برای قاچاق و بردگی جنسی زنان در سطح جهان چیست؟ روش برخورد سازمان ملل با کشورهایی که پایگاه قاچاق انسان هستند و با سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه ان، چگونه بوده است؟دلیل اصرار سند 2030 و سازمان ملل برای رساندن زنان به پست های بالای مدیریتی و حکومتی چیست و ایا این هدف در راستای جریان فمنیسم و سواستفاده از جنبش زنان برای اهداف خود می باشد؟ 7
⬅️نکته مهم: عبارات و واژه‌هاي به‌کاررفته در اسناد بين‌المللي معنا و مفهوم خاص خود را دارند و آنچه مبناي سنجش ميزان تعهد کشورها به اين اسناد است همان معنا و مفهومي است که در عرف بين‌الملل پذيرفته‌شده است؛ نه تفسيري که هر کشور از آن عبارت و واژه ارائه مي‌دهد. 6
◀️منظور از ضمانت دسترسی جهانی به بهداشت باروری و جنسی و دسترسی به حقوق باروری چیست؟ ◀️روش رسیدن به این ضمانت چیست؟ ◀️نقش دین اسلام و اخلاقیات دینی در این ضمانت دسترسی جهانی چیست؟ ◀️جایگاه آزادی سقط جنین و صنعت فروش جنین انسان، ازادی هم جنس بازان ، عدم پذیرش بارداری از سوی زن در خانواده، در بهداشت باروری و جنسی چیست؟ ◀️جایگاه حقوق مالکیت فردی مردان در برقراری تساوی حقوق زنان و مردان به منظور دسترسی زنان به منابع اقتصادی و امکان مالکیت و کنترل دارایی ها از قبیل: زمین و سایر اشکال دارایی توسط آنان، چیست؟ ◀️حق مالکیت مردان بر اموال خود بعد از ازدواج، با برقراری تساوی حقوق مالکیتی میان مردان و زنان، چه مقدار رعایت خواهد شد؟ ◀️روش تقویت و اتخاذ سیاست های مطمئن و مناسب و همچنین وضع قوانین قابل اجرا برای ترویج تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در کلیه سطوح چیست؟ ◀️نقش دین اسلام و اخلاق دینی در توانمند سازی زنان و دختران چیست؟ ◀️آیا مردان و پسران در مسائل جنسی و زناشویی توانمند هستند و حقوقشان نقض نمی شود؟ ⭕️لطفا مدعیان کمی درباره این سوالات به تفکر بشینند 8
⬅️این بند‌ از سند ۲۰۳۰ با ارزش‌ها و اسناد بالادستی کشور در تضاد است. ◀️در سندمذکور آمده دسترسی به وسایل پیش گیری از بارداری برای دختران از 10سال به بالا باید فراهم باشد، و آموزش جنسی بصورت کامل در مدارس و مهدها به بچه ها داده شود و آنها باید از خطرات ابتلا به بیماریهای مانند ایدز آگاه شوند، بنابراین به بچه ها توصیه میشود وسایل جلوگیری از بارداری را همیشه همراه خود داشته باشند(بچه ی 10ساله چه نیازی به وسایل دارد؟ ) ◀️در بخش دیگری آمده دختران پایین 18سال حق ازدواج ندارند کودک محسوب میشوند( مجلس درصدد تصویب این مورد هست تا به قانون تبدیل شود که تصویب شد) اگر ازدواجی کمتر از این سن اتفاق بیافتد هیچ دفتری حق ثبت ان را ندارد، غیرقانونی هست، در صورت رعایت نکردن عاقد پدر مادر و زوجین مجازات خواهندشد. 9
◀️وقتی که حرف از دانستن کامل مسائل جنسی و اشنایی باوسایل پیش گیری از بارداری میشود باید 10ساله ها ضمن آشنایی کامل این وسایل همراه خود هم داشته باشند کودک بحساب نمیایند اما برای ازدواج که در اسلام نه ساله ها و در کشور ما 13ساله میتوانند ازدواج کنند کودک محسوب میشوند، آیا این بجز ترویج فحشا و ضربه به نهاد خانواده هدف دیگری دارد؟؟؟؟ ◀️در قسمتهای از کشور ما نوجوانان 15تا 18طبق عرف منطقه خودشون ازدواج میکنند و خیلی هم زندگی موفقتری نسبت به بقیه دارند، به چه دلیل باید قانون جلوی این ازدواج هارا بگیرد آیا این دخالت بیش از حد قانون در مسائل خصوصی مردم نیست؟ ◀️اگر جوان 17ساله ی ازدواج کرد و از این ازدواج صاحب فرزندشد چون ازدواج غیر قانونی بوده تکلیف این بچه چه میشود؟؟ 10
⬅️ اینها درتضاد بافرهنگ و ارزشهای اسلامی و قوانین بالادستی هستند، ما قانون حمایت از خانواده بانوان داریم که اجرا نمیشود، ما کوانسیونهای بین المللی بخاطر اینکه اقایان گزارش دقیق به اربابان خود بدهند بصورت کامل در کشور اجرا میشود. ⭕️آیا بهتر نیست ما اول به اصول وقوانین فرهنگی ودینی خودمان آگاهی کامل داشته باشیم ودرصورت کمبود دنبال حل آن باشیم بجای اینکه بدون هیچ اطلاعی فقط غربزده باشیم؟؟؟ التماس تفکر 11
در پایان باید عرض کنم که قوانین هرکشوری بر مبنای حقوق دینی وفرهنگی آن کشور وضع میشود و اگر مدعیان خیلی هنر دارند فرهنگ غنی چندهزار ساله ایران را در دنیا اشاعه بدن ان شاءالله اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم سربلند وموفق باشید قریش حسین پور
✨﷽✨ ✅امام مجتبى(ع) و اهتمام به امور مسلمين ✍شخصى كه محرم نبود، در كنار حضرت مجتبى عليه السلام شروع به طواف كرد، گفت: يابن رسول اللّه! من بدهكارم، مال مردم ‌خور نيستم، اما ندارم كه بدهم، واقعاً قصد جدى دارم كه پول طلب كار را بدهم. او گريبانم را گرفته و مى گويد: طلبم را بده! من به او گفتم: به اين كعبه قسم ندارم، ولى طلب تو را مى‌ دهم، مى گويد: اگر ندارى، بايد كسى ضامن شود كه اگر پول را ندادى، او پول مرا بدهد. من هيچ كس را در مكه غير از شما نمى شناسم. امام عليه السلام فرمود: طلبكار كجاست؟ گفت: بيرون از مسجد الحرام است. حضرت با حال احرام از طواف بيرون آمد، به طلبكار گفت: اگر اين طلب تو را نداد، من ضامن هستم. قبول كرد. حضرت برگشت و بقيه طواف را انجام داد. در سعى بين صفا و مروه، كسى به حضرت عرض كرد: آقا! در طواف واجب، آن هم دور پنجم و ششم، چرا بيرون رفتيد؟- بعضى‌ ها از امام و خدا جلوتر مى ‌افتند- حضرت عليه السلام فرمودند: 💥كارى مهم تر از طواف به وجود آمد؛ و آن هم نجات يك گرفتار بود 📚برگرفته از کتاب مرگ و فرصت‌ها نوشته استاد حسین انصاریان ‌
امام حسن مجتبی علیه السلام میفرمایند: «هر کس رضایت خدا را بخواهد، هر چند با خشم مردم همراه شود؛ خداوند او را از امور مردم کفایت می کند و هر کس که با به خشم آوردن خداوند دنبال رضایت مردم باشد، خدا او را به مردم وا می گذارد» 🏴🏴🏴 🏴 شهادت غریبانه به محضر مقدس امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان تسلیت باد.
◼️ فضیلت گریه بر امام حسن مجتبي علیه السلام و‌ زیارت ایشان. 💢از ابن عبّاس روايت شده كه حضرت رسول اكرم _صلى اللّه عليه و آله_ فرمودند: «وقتی فرزندم حسن را به زهر شهيد كنند، ملائكه آسمانهای هفتگانه بر او گريه كنند و همه چيز بر او بگِريد، حتّى مرغان هوا و ماهيان دريا و هركه بر او بگريد ديده اش كور نشود روزى كه ديده‌ها كور مى شود؛ وهر كه بر مصيبت او اندوهناك شود، اندوهناك نشود دل او در روزى كه دلها اندوهناك شوند و هركه او را زيارت كند قدمش بر صراط ثابت گردد در روزى كه قدم‌ها بر آن لرزان است.» 📚منتهي الآمال
Misaq-Haftegi970724[01].mp3
8.56M
●ما سینه زن هایت حسن کم گفته ایم● ● بانوای: #حاج_میثم_مطیعی #روضه #شب_هفتم_صفر
Panahian-Clip-SafareEshghYaAghl.mp3
1.25M
🎙آیا سفر برای بچه‌ها مناسب است؟ 🔴
شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام تسلیت باد🏴 ◾️همه گفتند حسین و جگرم گفت حسن ◾️سینه و دست و سر و چشم ترم گفت حسن ◾️گوشم از بدو تولد به شما عادت کرد ◾️مادرم گفت حسین و پدرم گفت حسن... ◾️زائرى در وسط صحن غریب الغربا ◾️دید تا گنبد زیبای حرم، گفت حسن... ◾️قاسمت راهی میدان شد و دیدند همه ◾️خواهری موی پریشان ز حرم گفت حسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 پاداش بانی شدن برای زیارت کربلا 🔊 حجت الاسلام فرحزاد ✔️ حتما ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 مردم کوفه رو با لشکر خیالی یزید به جنگ با امام حسین علیه السلام تحریک کردند... آیا دوباره با شایعه ناامنی در عراق ما رو از یاری امام دور میکنن؟! استاد
💎 سلمان فارسی از زبان رئیس مکتب شیعه 🔹عنْ مُحَمَّدِ بْنِ يُوسُفَ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ بُزُرْجَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا أَكْثَرَ مِنْكَ سَيِّدِي ذِكْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ فَقَالَ لاَ تَقُلْ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانُ اَلْمُحَمَّدِيُّ أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ؟ قُلْتُ لاَ قَالَ لِثَلاَثٍ أَحَدُهَا إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ وَ اَلثَّانِيَةُ حُبُّهُ اَلْفُقَرَاءَ وَ اِخْتِيَارُهُ لَهُمْ عَلَى أَهْلِ اَلثَّرْوَةِ وَ اَلْعُدَدِ وَ اَلثَّالِثَةُ حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ اَلْعُلَمَاءِ إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ ما كانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ . 🔸یکی از یاران امام صادق (ع) از ایشان پرسید: چقدر از شما می‌شنوم که سلمان فارسی را نام می‌برید؟ حضرت فرمود: نگو سلمان فارسی، بگو سلمان محمدی. می‌دانی چرا زیاد نام سلمان را می بریم؟ عرض کردم‌: نه نمی دانم. 🔻فرمود: به خاطر سه ویژگی. ۱. خواستة امیرالمؤمنین را بر خواستة خود مقدم می داشت. ۲. محرومان و فقرا را دوست داشته و بر ثروتمندان ترجیح می‌داد. ۳. علم و عالمان را گرامی می داشت. سلمان، عبد صالح خدا، حق‌گرا و مسلمان بود و از مشرکین نبود. 📚 بشارةالمصطفی لشیعةالمرتضی، جلد ۱، صفحه ۲۶۷ ‌ ‌
🏴از بیعت امام حسن ع تا غیبت حجت بن الحسن عج ✅اگر و ائمه ع را با عقلی و نقلی پذیرفتیم و ایشان را از نظر علم و آگاهی، دانستیم به حکم ، باید در تمام تصمیم‌گیری‌ها ایشان باشیم چه و کنند و چه و و چه از چشمها ! ✅مشکل رفتاری بسیاری از ما به اصطلاح شیعه،‌به همین در به برتری امام و قوت در ما بر می‌گردد و به همین جهت همانند آنهایی که در زمان ع بودند گاهی- بخاطر مشکلات- به غایب بودن عج ایراد می‌گیریم و هنوز از و خاص هر کدام از ائمه‌ایم. 👈ابو سعید عقیصا می‌گوید: وقتى ع با معاويه مصالحه كرد، مردم به نزد او آمدند و بعضى از آنها امام را به واسطه بيعتش مورد سرزنش قرار دادند، ع فرمود:☘️ «واى بر شما، چه مى‌دانيد كه چه كردم؟ به خدا سوگند اين عمل براى شيعيانم از آنچه كه آفتاب بر آن بتابد و غروب كند بهتر است، آيا نمى‌دانيد كه من امام واجب الطاعة بر شما هستم و به تصریح رسول خدا ص يكى از دو سروران بهشتم؟ گفتند: آرى، فرمود:...آيا مى‌دانيد كه هيچ يك از ما ائمه نيست جز آنكه سركش زمانش بر گردن اوست مگر حضرت كه روح الله بن مريم پشت سر او نماز مىخواند؟ خداوند ولادت او را مى‌سازد و شخص او مى‌شود تا آنگاه كه خروج كند بيعت احدى بر گردن او نباشد...»☘️(كمال الدين، ج1، ص: 316) ✅جریان حکم به تبعیت از 👈اگر در عصر غیبت ما را به ربانی حواله داده و آنها را خود، معرفی ‌کردند(كمال الدين، ج2، ص: 484) وقتی خبره‌ترین آنها که حاکم جامعه و است برای کشور شیعه، تصمیمی می‌گیرد باید او بود . 👈این تسلیم بودن نه به معنای بودن او که به معنای از عمومی عج خواهد بود و خود و علامتی است برای ما در پذیرش امام زمان؛ چه حکمتش را فعلاً بدانیم و چه ندانیم. چه خوشمان بیاید و چه نیاید. 👈امان از عدم که گاهی بخاطر برتری خود بر معصوم،‌ او را می‌کنیم چه رسد به و دینی!