🔴آبروی مارا بردی!
محسن رنانی عضو تندرو «شورای راهبری دولت چهاردهم» با حمله به رئیسجمهور نوشت: «آقای پزشکیان، آبروی ما را بردی! امید ما را ناامید کردی! رئیسجمهورِ فقط یک ماه عزیز، انگار تو ایرانی نیستی!؟ تو نمیدانی که برای مردم ایران تراز سیاستمدار صادق و پاک و قدرتمند، فقط امیرکبیر است و مصدق و موسوی؟؟ پس برای چه نشستهای و دم فروبستهای؟ نکند در پشتصحنه با اصحاب قدرت بستهای؟
آقای پزشکیان آبروی ما را بردی! امید ما را ناامید کردی! هنوز رئیسجمهور نشده رفوزه شدی! ایکاش میدانستی که در ایران رئیسالوزرای عاقبتبهخیر فقط کسی است که یا در حمام رگش را بگشایند یا با تبعید به روستا دقمرگش کنند و یا در حصر، گرد مرگ بر سر و رویش بپاشند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر آخرالزمانی از کوچ اجباری اهالی غزه!
❌خاک واسه فلسطینی هاست. باند جنایتکار صهیون سالهاست اینگونه مردم فلسطین را آواره میکند و خاک آنها را اشغال میکند. این تصاویر تاریخ شفایی و مصور شکل گیری غده سرطانی اسرائیل است .....
🔵*تصور غلط بسیار رایجی که درباره معنای "عاشورا و تاسوعا" وجود دارد!*
🔺اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند
که چون *"عشر و عاشر"* از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند!
🔸اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است.
🔸آیا واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر نیز به کار میرود؟
🔹مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟
یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
آیا اگر امام حسین(ع)
مثلاً در یازدهم محرم شهید میشدند آنگاه، تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
🔹 در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود.
اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند.
به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند:
اول – ثانی - ثالث - رابع ...
و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ...
چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا ....
*اما* میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند.
🔸 لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
1⃣
✳️ مفهوم لغوی *تاسوعا*
🔸روزی برای وسعت ظرفیت.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی *نهم* را از دست میدهد.
🔹*اَتسع* = گروههای ۹ نفره شدند.
ا🔸 *اِتسع* = وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ شد.
🔺*اتساع* یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت.
🔸اتساع شرائین یعنی ، رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد.
*التاسوع* 👇
چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد.
🔸و بالاخره *التاسوعا*
یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛
و *تاسوعا*
این معنی را پیدا میکند؛
🔺 *روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد*
2⃣
✳️ مفهوم واژه *عاشورا*
🔸روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت ،
به معنای معاشرت و مصاحبت است.
🔹معاشر به ضم میم،
یعنی مصاحب
و عاشر ، اسم فاعل عشر است
که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
🔹خداوند میفرماید:
«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»
(نساء/۱۹)
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید .
🔺عشیر یعنی همدم و رفیق
«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳)
چه بد دوستی انتخاب کردهاند
و چه بد معاشر و رفیقی است.
🔸العاشور از ریشه عشر
به کسی گفته میشود که ،
معاشرت خصلت او باشد.
پس *العاشوراء؛*👇
🔹جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند،
و *عاشورا* مبالغه است
از میل به معاشرت
یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا میرود.
✳️این دو نام از ابداعات *امام سجاد (علیهالسلام) است*
این معنا از *عاشورا و تاسوعا*
خیلی عاشقانه است...
منبع: کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
🔸 ارسالی توسط یکی از اساتید
3⃣
24.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘چرا مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) از جهتی از امامحسین(ع) هم بیشتر است؟
🖤به مناسبت سالروز شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام
#امام_خامنه_ای
🅾 نکته مهم 👇
🔹 آیا تابع رهبر معظم هستیم یا خیر ؟
دوحالت دارد
1⃣ یا تابع هستیم و به رهبر اعتماد داریم پس باید مطیع باشیم
2⃣ یا تابع نیستیم و اعتماد نداریم
🔺 آیا میتوانیم برای رهبر معظم تعیین تکلیف کنیم ؟
🔺 آیا تشخیص حمله یا عدم حمله
مگر بعهده رهبر نیست؟
🔹 توجه به انحراف افراد 👇
1⃣ فرض کنیم رهبر معظم فرمان حمله ندادند و صلاح ندانستند
وظیفه ما اطاعت است یا ایجاد تردید در جامعه؟
2⃣ اینکه جلیلی فرماندهان را ماهم به تردید کرده منظورش چیست ؟
مگر نمیداند سردارانی چون باقری سلامی حاجی زاده و قاآنی و امیر موسوی ....منتظر یک اشاره رهبر هستند
3⃣ هدف جلیلی و امثالهم از ایجاد تردید و بدبین کردن مردم به رهبر و فرماندهان ارشد نظامی چیست؟
🔺 شناخت انحراف افراد کمی سخت و رمان بر هست
ولی با کمی دقت به تفکر انحرافی آنها و ضعف اعتقاد آنها به ولی فقیه میتوان پی برد
🇮🇷 سید حسین کانال این روزها
در اغتشاشات پاییز گذشته -سال ۱۴۰۱-، اینها مسئلهی #زنرابهانهکردند، هیاهو راه انداختند؛ پشت قضیّه هم #دستگاههایجاسوسی دشمنها بودند. کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامهریزی کردند که حجاب بشود یک مسئله در کشور ما؛ در حالی که چنین مسئلهای در کشور وجود نداشت؛ مردم با شکلهای مختلف داشتند زندگی میکردند. بنده نظر قاطع خودم را در این مورد عرض میکنم.از لحاظ شرعی، حجاب یک حکم مسلّم شرعی است. این چیزی است که از آن صرفنظر نمیشود کرد. مردم ما مسلمانند، مقیّدند، متعبّدند، بانوان ما متعبّدند، باید رعایت کنند این را؛ حکم شرع است. یک نگاه، نگاه قانونی است؛ قانون واجبالاطاعه است و در این زمینه، حکم قانونی وجود دارد؛ رعایت حکم قانون برای همه واجب است. چه آن کسانی که به شرع معتقدند، چه حتّی آن کسانی که به شرع هم معتقد نیستند، قانون را بایستی رعایت کنند.
🌹🌹🌹امامخامنهای🌹🌹🌹
🔸🔸🔸🔸🔸🔸
یکی از موارد مهمی که از مجلس یازدهم باقی ماند ....
تصویب لایحه عفاف و حجاب بود
تلاش های زیاد توسط نمایندگان مجلس و شورای نگهبان انجام شد
اما به نتیجه نرسید
و عمر ۴ سال مجلس تمام شد
امیدواریم
مجلس دوازدهم بعد از رای اعتماد به وزرا ....
لایحه عفاف و حجاب را به تصویب برساند
تا نهاد ها و سازمانها و دولت ...
به این قانون عمل کنند
🇮🇷 سید حسین کانال این روزها