نامه رهبر انقلاب به يكی از افراد قم در روز هفدهم شهريور۵۷
✏️ من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطرهای در ذهن دارم. قبل از آن که این حادثه خونبار در تهران اتّفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند.
✏️ این، نکته خیلی قابل توجّهی است که امروز مثل آیینهای، همه عبرتها را به ما درس میدهد. کسی که روزنامههای آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، میفهمید که اینها میخواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند و مبارزه میکنند، از هم جدا کنند. عدّهای را که طرفداران و علاقهمندان مخلص امام بودند و راه امام را علناً اظهار میکردند، به عنوان تندرو و افراطی و متعصّب معرفی میکردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقهمند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آنطور خیال میکرد اینها جدیّتی ندارند، به عنوان افرادی که معتدلند و با اینها میشود مذاکره و صحبت کرد، معرفی میکردند. من در آن روز این احساس خطر را کردم.
✏️ آن زمان من در جیرفت تبعید بودم. شاید روز چهاردهم یا پانزدهم شهریور بود. به یکی از آقایان معروف که در قم بود، نامهای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثتآمیز میخواهند بهانهای برای سختگیری بر مخلصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون اینکه خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند. این نامه را نوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم.
✏️ روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامهها، خبر کشتار هفده شهریور را پخش کردند. فردای آن روز، ما در جیرفت از این قضیه مطّلع شدیم.
✏️ من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: «باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است». آن نامه را به وسیله مسافر، برای آن آقای محترم فرستادم. آنها شروع کردند سختگیریها را علیه مبارزان و انقلابیون حقیقی راه انداختن که نمونهاش کشتار هفدهم شهریور بود. ۷۶/۶/۱۹
🗓 سالروز قضیه ۱۷ شهریور ۵۷ و کشتار مردم توسط عوامل رژیم پهلوی
👌 یک واقعیت علمی
آب داغ زودتر از آب سرد،یخ می زند !
🔰انقلابی های داغ بدون مبنا هم زود یخ می شوند !
آقا فرمود #سوپرانقلابی ها با شعارهای داغ و تند، نتوانستند تا آخر در مسیر بمانند...
⬅️شعار تند دادن و مدام رگ گردن نشان دادن ، دلیل بر انقلابی تر بودن نیست !
8.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖تفسیر سوره مائده آیه ۱۰۸ شهادت ما حق ،نشانه فسق
🆔https://eitaa.com/tafsir_gh
▫️رُبَّ عَالِم قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَعِلْمُهُ مَعَهُ لاَ يَنْفَعُهُ
🟠چه بسيار دانشمندى كه جهلش او را كشته در حالى كه علمش با اوست; اما به حالش سودى نمى بخشد.
✍ امیرالمومنین علیهالسلام از عالمان نادانى سخن مى گويد كه جهلشان قاتل آنها شده است در اين كه چگونه علم و جهل در وجود آن ها جمع مى شود تفسيرهاى مختلفى مى توان بيان كرد. از همه روشن تر اين كه علم اگر با عمل همراه نشود همچون جهل است، بنابراين نكوهش امام(عليه السلام) از عالمانى است كه از علم خود بهره نمى گيرند و به آن عمل نمى كنند و سبب هلاكت مادى و معنوى آنها مى شود.این احتمال نیز وجود دارد که منظور از «جهل» صفات جاهلانه اى مانند غرور و تکبر و خودخواهى و سودجویى و ریاکارى باشد; هر گاه علم با این صفات نکوهیده جاهلانه همراه گردد عالم را به نابودى مى کشاند، نیز احتمال مى رود منظور این باشد که ظواهرى از علم دارد ولى به عمق آن نرسیده است و به تعبیرى دیگر، علم او فاقد بصیرت است .جمع میان این تفسیرها نیز مانعى ندارد.
📘#حکمت_107
شاه کشتار نکرد!!!
آقای زیباکلام در کتاب «شاه کشتار نکرد» مدعی است که شاه آدمها را نکشتهاست...
اما تاریخ چیز دیگری را گواهی میدهد!!
🖋 ویلیام هیلی سالیوان، آخرین سفیر ایالات متحده در ایران در کتاب «مأموریت در ایران» مینویسد:
♨️ صبح روز جمعه ۸ سپتامبر [۱۹۷۸/ ۱۷شهریور ۱۳۵۷ شمسی]، طبق برنامهریزی و قرار قبلی، تظاهراتی در میدان ژاله تهران در مقابل مجلس، برای عزاداری کشتهشدگان تظاهرات قبلی در قم شکل گرفت و درگیری با نیروهای نظامی که برای متفرق کردن آنها آمده بودند، به وقوع پیوست.
💢 به دنبال این درگیری فرمانده نظامی به سربازان دستور آتش داد. بازهم این نکته که اولین تیرها هوایی بود یا مستقیماً بهطرف جمعیت شلیک شد روشن نیست. به هر حال آنچه مسلم است سربازان بهطرف تظاهرکنندگان شلیک کردند و پس از آنکه گرد و غبار فرونشست، بیش از دویست نفر از تظاهرکنندگان کشته شده بودند.
💢 به نظر میرسید حتی دولت -و مخصوصاً شاه- از کثرت کشتهشدگان متحیر شده است.
📚 برشی از کتاب #خدازاده به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
به عنوان یک جوخه اعدام!!
🖋 میشل فوکو، فیلسوف، جامعه شناس و مورخ فرانسوی، در یکی از نوشتههای خود که در جلد سوم از مجموعه «یادداشتها در چهار جلد» گردآوری شده است، مینویسد:
♨️ جمعه هفده شهریور [۱۳۵۷ شمسی] شلیک مسلسلها در همهی روز ادامه داشته است. سربازان گاهی با #خونسردی_حسابشدهای به عنوان یک جوخهی اعدام؛ تیراندازی میکردند.
💢 برشی از کتاب #خدازاده به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
جمعه خونین ۱۷ شهریور
🖋 جان دی استامپل، استاد ارشد روابط بینالملل در دانشکده دیپلماسی و تجارت بینالمللی پترسون دانشگاه کنتاکی، در کتاب «درون انقلاب ایران» مینویسد:
♨️ پس از آغاز برخورد در میدان ژاله، مجروحین حادثه به سه بیمارستان واقع در ناحیه روان شدند. منابع پزشکی، کشتهشدگان را بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر برآورد کردند. [...] در نیمروز ۸ سپتامبر [۱۹۷۸م/ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ شمسی]، رقم مقتولین اعلام شده از طرف مخالفین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بود، اما طی ۲۴ ساعت تا حدود ۱۰۰۰ نفر بالا رفت. گزارشات دیگر، کشتهشدگان را ۴۵۰۰ نفر ذکر کرده است و برخی تا ۲۰۰۰۰ نفر نیز گفتهاند.
💢 ادعای بنیادگرایان بر محاسبات خودشان مبتنی بود و ۱۲۲ کشته بیانیههای دولت، از ارقام پلیس استخراج شده بود. [...] پزشکانی که مدت ۳۶ ساعت کار کرده بودند، عقیده داشتند که رقم ۳۰۰ تا ۴۰۰ کشته و ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مجروح که در بیمارستانها و مراکز درمانی، درمان سرپایی شدهاند، برآوردی منطقی است.
⭕️ استقرار حکومت نظامی در تهران و تیراندازی در میدان ژاله تأثیری مهم داشت و فضای سیاسی تهران را بهطور جدی متحول کرد.
💢 برشی از کتاب #خدازاده به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۷ شهریور ماه ۵۷
بزرگترین قتل مردم و کودکان در یک روز طی صد سال گذشته 🥺 توسط شاه ایران
استاد میرزامحمدی ربیع.mp3
7.27M
#تاریخ
🔰 استاد میرزامحمدی :
محسنیه!
بحثهای تخصصی تاریخ تعصببردار نیست!
اقامه عزا دلیل می خواهد!
💠#دعایسیامصحیفهسجادبهبرایرفعبدهکاری💫
احمد غلامعلی، استاد دانشگاه قرآن و حدیث :
دعای سیام صحیفه سجادیه را دعایی است که معمولا برای رفع بدهکاری خوانده میشود و مفید است.
مرحوم شیخ بهایی در کتاب «چهل حدیث» خود، چهل حدیث را آورده و شرح کرده است و تنها یک حدیث را شرح نکرده و آن همین دعای سیام صحیفه سجادیه است! شیخ میگوید: من این دعا را برای هر حاجتی که داشتم، خواندم و پاسخ گرفتم و برای اینکه دینم ادا شد و این دعا برایم مجرب بود، آن را میآوردم.
در این دعا میخوانیم: «وَ هَبْ لِیَ الْعَافِیَةَ مِنْ دَیْنٍ تُخْلِقُ بِهِ وَجْهِی، وَ یَحَارُ فِیهِ ذِهْنِی، وَ یَتَشَعَّبُ لَهُ فِکْرِی، وَ یَطُولُ بِمُمَارَسَتِهِ شُغْلِی وَ أَعُوذُ بِکَ...»؛ خدایا! مرا رهایی بخش از وامی که چهرهام را افسرده و غمگین سازد، و اندیشهام را بیاشوبد، و فکرم را پریشان گرداند، و روزگاری دراز مرا به کوشش وا دارد... .
امام پس از همه درخواستهایش در این دعا، راهکاری نیز ارائه میدهد مبنی بر این که اگر بدهکاری رفع نشد، خدایا کاری کن همنشینی با فقرا برایمان محبوب باشد.