eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53هزار عکس
41.4هزار ویدیو
870 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 l میلاد کریم اهل بیت (ع) مبارک 🔻رهبر معظم انقلاب: 🔹 « گاهی شهید شدن، آسان تر از زنده ماندن است. آدم های اهل معنا، اهل حکمت و دقت، خوب درک می کنند گاهی زنده ماندن و زندگی کردن و در یک محیطی تلاش کردن، به مراتب مشکل تر از کشته شدن و شهید شدن و به لقا خدا پیوستن است....امام حسن(ع) این سخت تر را انتخاب کرد» ‌‌ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷 = کانال و جامع ترین کانال تحلیل سیاسی با حضور نخبگان سیاسی، اساتید محترم دانشگاه
🔻به نظرتان این سخنان از کیست؟‼️ 🔹در مدائن، امام مجتبی «ع» مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت‌ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود: اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می‌شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توأم با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توأم خواهد بود. 🔹مردم چه جوابی به امام حسن «ع» دادند؟ گفتند: ما می‌خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی‌ «ع» را رقم زد. ♦️👈آنچه بعد به نام لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی‌ در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي‌توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند. ❗️❗️ [سخنرانی در سال ۱۳۵۶] انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک صفحه ۲۰۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫نفوذ عرفان کاذب یوگا در بین نوجوانان!! 🎥اسماعیل منصوری لاریجانی محقق و نویسنده عرفان اسلامی /فرق و ادیان
⛔️ گونه‌شناسی مردم کوفه در زمان امام حسن(ع) و تطبیق آنها بر جامعه ما 🔺 مردم کوفه در زمان امام حسن مجتبی (ع) را می توان به چند دسته تقسیم کرد : 1️⃣ : که به‌عنوان ستون پنجم و نفوذی دستگاه معاویه در کوفه عمل می‌کردند و از سران اینها می‌توان عمربن‌سعد و عَمروبن‌حُریث را نام برد. 2️⃣ : کسانی که فقط به درگیری با سپاه شام می‌اندیشیدند؛ البته نه از نگاه و رویکرد امام حسن(ع)؛ بلکه براساس مبانی خود در تکفیر اهل شام. اینها خود را از امام حسن(ع) هم اتقلابی‌تر می‌دانستند و شمربن‌ذی‌الجوشن و شَبَث‌بن‌رِبعی از سران این گروه بودند. اینها برای حضرت هزینه درست می‌کردند و شاید بتوان گفت که نقش این گروه در تحمیل صلح بر امام حسن(ع) زیاد بود. عجب اینکه آنها در ادامه کار به‌سمت معاویه چرخیدند! 3️⃣ : کسانی که فریب خوارج را خورده بودند؛ اما هنوز در سلک آنها درنیامده بودند. اگرچه که مخالفتی از اینها سرنمی‌زد، اما قابل اعتماد نیز نبودند. 4️⃣ : که حدود بیست‌هزار جنگجوی تازه ه‌مسلمان و غیرعرب بودند و به‌دلیل ناآشنایی با معارف حقیقی اسلام، به‌راحتی گول می خوردند. همین ها بودند که در ماجرای همراهی امام حسن(ع) و قضیه عاشورا، به‌نفع امویان حرکت کردند واز روی نا آگاهی به دشمنان ائمه(ع) پیوستند . 5️⃣ : مردمانی بابصیرت که پابه‌رکاب حضرت، آماده جنگ و مبارزه بودند ولی تعدادشان اندک بود . 🔺 حال نوبت آن است که از تاریخ درس بگیریم: اگر معاویه را نماد «دشمن خارجی» بگیریم، شاید بتوان راهبردها و راهکارهای او را بر حرکات دشمنان مختلف نظام اسلامی تطبیق کرد. برخی را از عاقبت تقابل با خود می‌ترسانند و برخی دیگر را با تطمیع و تهدید از میدان به‌در می‌کنند. ♦️نیروهای داخل جامعه هم شامل همان تقسیم‌بندی بالا هستند: 🔸«نفوذی‌ها» که دل در گرو دشمن دارند و پازل دشمن در داخل کشور را تکمیل می‌کنند. 🔹خوارج که همان انقلابی‌نماها هستند که همیشه دچار افراط و تفریط می شوند و با تند روی ها ی خود برای انقلاب هزینه‌سازی می‌کنند. 🔸شکاک‌ها که تحت تاثیر شایعات فضای مجازی و کم‌کاری نیروهای انقلاب و احیاناً خلاف کاری های انقلابی‌نماها یا نفوذی‌ها قرار می گیرند و نسبت به اصل نظام و کارآمدی آن تردید می کنند . 🔹الحمراء را شاید بتوان بر افرادی تطبیق کرد که هم شور و هیجان و قدرت‌عمل دارند ولی مطالعه کافی ندارند لذا فهمشان از مبانی انقلاب و اسلام، به‌اندازه کافی نیست. به همین دلیل باید به آنان آگاهی و بصیرت لازم را داد؛ وگرنه خدای‌ناکرده ممکن است فریب بخورند و جزء ریزش های انقلاب شوند . 🔸و نهایتا انقلابیون مؤمن و با بصیرت ، که به آرمان های انقلاب وفادارند و با فهم درست از تحولات داخلی و بین‌المللی، همواره پای کار انقلاب مانده و با همه سختی‌ها و مشقت‌ها، کار انقلاب را پیش برده‌اند. 🔺 : تاریخ چیزی جز برآیند این نیروها بر هم نیست. پس هرگاه مؤمنان انقلابی که متناظر بر شیعیان مخلص دوران امام مجتبی(ع) هستند، به وظایف خود عمل کنند و با شکست توطئه نفوذی‌های دشمن و انقلابی‌نماها، سایر طیف‌های جامعه را به خود جذب کنند و آنها را هدایت کنند، قاعدتا می‌توان آینده جامعه را آینده‌ای مطلوب و تضمین‌شده دانست؛ آنچنان‌که در دوران انقلاب اسلامی، این اتفاق رخ داده است. ✍دکتر امیر حمزه مهرابی
⁉️متن سوال👇👇 چرا می‌گویند مقام امام حسن (ع) از امام حسین (ع) بالاتر است، مگر همه‌ی ائمه اطهار (ع) نور واحد نیستند؟ ✅پاسخ : 👇👇 🔮👈: چنان چه اشاره نمودید، ائمه‌ی اطهار (ع) همه نور واحد هستند و به جز امیرالمؤمنین علیه‌السلام هیچ کدام بر دیگری فضیلتی ندارند، بلکه آن چه در این زمینه بیان می‌گردد، بر شمردن ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آنها وجودهای مبارک و شریف است که آن ویژگی در مابقی وجود ندارد. به عنوان مثال: - تنها امامانی که مادرشان نیز از معصومین می‌باشد، امام حسن و امام حسین علیهماالسلام هستند. - تنها امامانی که از نزدیک پیامبر اکرم (ص) را درک نموده‌اند، حضرت علی (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) هستند. - تنها امامانی که به غیر از مقام ولایت و امامت، مقام «حاکم» را بالفعل داشته و بر مسلمین حکومت کرده‌اند، حضرت علی و امام حسن (ع) هستند. - تنها امامانی که به ضرب شمشیر خونشان بر زمین ریخته شده و به شهادت رسیده‌اند، حضرت علی و امام حسین (ع) هستند. - تنها امامی که به حکومت جهانی می‌رسد، حضرت مهدی عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف می‌باشند. - و ... . از ویژگی‌های منحصر به فرد امام حسن (ع) نسبت به امام حسین (ع) که گاه از آنها با واژه‌های «فضیلیت» یا «مقام» نیز یاد می‌شود، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود: - در عین حال که هر دو امام در قید حیات بودند، امام حسن مجتبی (ع) وارث بلافصل حضرت امیرالمؤمنین(ع) بودند. - در همان دوران، امام حسن مجتبی (ع) بر امام حسین (ع) – امامت داشتند. لذا امام حسین (ع) در زمان امامت ایشان – هر چند خود معصوم و امام بالقوه بودند – اما مطیع امر مولا و امام زمان خویش بودند. - علم امامت، از حضرت علی به امام حسن و از ایشان به امام حسین علیهم‌السلام رسیده است. اما در عین حال همه‌ی آنها انسان کامل، معصوم، امام و نور واحد هستند و هر کدام اگر در زمان و شرایط دیگری بود، همان کاری را انجام می‌داد که آن امام انجام داده است.
⁉️ پرسش : آیا صلح امام مجتبی(ع) با معاویه مورد تایید امام حسین(ع)نیز بوده است؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇👇 شماری از مورخان و محدثان کوشیده‌اند تا دو شخصیت متفاوت از این دو برادر به دست دهند. تبلور این گرایش نادرست، درباره عقیده آنها درباره مساله صلح، بدین گونه است که گویی امام حسین(علیه السّلام) به صلح اعتقادی نداشته و در این باره به برادر خود اعتراض کرده است. مبنای این سخن نیز این است که امام حسین(علیه السّلام) طرفدار مشی پدر بوده در حالی که امام حسن(علیه السّلام) راه جنگ را نمی‌پسندیده است؛ اما از گزارشات تاریخی بر می‌آید که امام مجتبی(علیه السّلام) موافق جنگ بوده و این در سخنان آن حضرت آشکار است. از امام حسین(علیه السّلام) نقل شده است که در اعتراض به برادر گفت: «اُعِیذُکَ بِاللهِ اَنْ تُکَذِّبُ عَلِیّاً فِی قَبْرِهِ وَ تَصَدَّقْ مُعَاوِیَهَ»(1)؛ (به خداپناه می‌برم از این که علی را در قبر تکذیب کرده و معاویه را تصدیق کنی!)، از مدائنی نیز نقل شده است که حسین(علیه السّلام) از پذیرفتن صلح امتناع کرد، تا آن که برادرش با وی سخن گفت.(2) در برابر این ادعا، شواهد نقل‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد امام حسین(علیه السّلام) نیز راهی بهتر از صلح نمی‌شناخته و مردم را به اطاعت از برادرش دعوت می ‌کرده است. الف: سیره عملی امام حسین(علیه السّلام) عدم اعتنا و بی‌توجهی به سخنان و اقداماتی بوده که ضمن آنها کوشیده شده تا وی را درباره موضع برادرش به مخالفت کشانده و او را به عنوان رهبر شیعیان عراق معرفی کند. او تا پایان زندگی امام حسن(علیه السّلام)، در کنار آن حضرت بوده و همانند او در مدینه زیست. حتی پس از شهادت برادر نیز، طی یازده سال همان موضع را داشت. این سیره نشان می‌دهد که او هیچ گونه مخالفتی با مساله صلح نداشته است. ب: زمانی که شیعیان افراطی از موضع صلح ناراحت شدند، به سراغ امام حسین(علیه السّلام) آمده و از او خواستند تا رهبری آنان را در دست گیرد. علی بن محمد بن بشیر همدانی می‌گوید: «همراه سفیان بن ابی لیلی به مدینه آمدیم و بر حسن بن علی(علیهما السّلام) وارد شدیم در حالی که مسیب بن نجبه و عده‌ای دیگر نزد او بودند. من به او گفتم: السلام علیک یا مذل المومنین. امام فرمود: «سلام بر تو: بنشین من مذل المومنین نیستم، بلکه معز المومنین‌ام. من از صلح چیزی جز حفظ جان شما را نمی‌خواستم ...»، او می‌افزاید: «ما به سراغ برادرش امام حسین(علیه السّلام) رفتیم و او را از آنچه [امام] حسن(علیه السّلام) گفته بود آگاه کردیم. امام حسین(علیه السّلام) فرمود: «صَدِّقْ اَبُو مُحَمَّد، فَلْیَکُنْ کُلُّ رَجُلٍ مِنْکُمْ حِلْساً مِنْ اَحْلَاسِ بَیْتِهِ مَادَامَ هَذَا الْاِنْسَانُ حَیّاً فَاِنْ یَهْلِکُ وَ اَنْتُمْ اَحْیَاءٌ رَجَوْنَا اَنْ یُخَیِّرَ اللّهَ لَنَا وَ یُوْتِنَا رُشْدَنَا وَ لَا یَکِلْنَا اِلَی اَنْفُسِنَا»(3)؛ (برادرم راست می‌گوید، هر یک از شما تا وقتی این شخص [معاویه] زنده است پلاس خانه خود باشد [تا ببینیم چه می‌شود؟] اگر او مرد و شما زنده بودید امیدوارم که خداوند آن را برای ما پیش آورد که رشد ما در آن باشد و ما را به خود وانگذارد). امام در برابر شخص دیگری که از وی خواسته بود تا دست به قیام بزند، فرمود: «اَمَا اَنَا، فَلَیْسَ رَاْیِی الْیَوْمَ ذَلِکَ، فَالْصِقُوا رَحِمَکُمُ اللهُ بِالْاَرْضِ وَ اکْمِنُوا الْبُیُوتَ وَ اَحْتَرِسُوا الظَّنَّهَ مَادَامَ مُعَاوِیَهَ حَیّاً»(4)؛ (اکنون عقیده من چنین نیست. خدای شما را رحمت کند، تا هنگامی که معاویه زنده است در خانه‌هاتان بمانید و از کاری که به شما ظنین شوند پرهیز کنید). اشاره امام به زنده بودن معاویه، نشانگر آن است که امام نیز به شرایطی که منجر به مساله صلح شده واقف بوده است. معاویه در این تحلیل نقش محوری داشت. به هر روی، پس از آن که ماجرای صلح به پایان رسید، دو برادر هر دو کوفه را ترک کرده و به مدینه بازگشتند.(5)
✅ امام حسن مجتبی علیه السلام: 🔹 أنَا الضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ یَهْجُسْ فِی قَلْبِهِ إِلَّا الرِّضَا أَنْ یَدْعُوَ اللَّهَ فَیُسْتَجَابَ لَهُ. 🔸کسی که در دلش هوایی جز خشنودی خدا خطور نکند، من ضمانت می کنم که خداوند دعایش را مستجاب کند. کافی(ط-الاسلامیه) ج ۲ ، ص ۶۲، ح ۱۱
🌟 ‌ ‌با خداوند همزبان شو؛ هر وقت صدایش کنی، درخواستت را می‌شنود... ‌ 🔺️ رهبر انقلاب: در وصیت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) این معنا وارد شده است: خدای متعال بین خودش و تو، واسطه‌ای، فاصله‌ای و حجابی قرار نداده است. هر وقت با خدا شروع کنید به سخن گفتن و عرض نیاز کردن، خدای متعال صدا و درخواست شما را میشنود. با خدا همیشه میشود همزبان شد، و گفتگو کرد. ‌ 🌷
🔹🖌🔹🖌🔹🖌🔹🖌🔹🖌🔹🖌 🖌🔹 🔹 ✅زیارت آل یس: ✴️زیارت آل یس زیارتی است که مقام معظم رهبری از بین تمام زیات های حضرت برای این سخنرانی انتخاب نمودند. ❇️زیارت حضرت بقیة الله الاعظم ( ارواحنا له الفداء) معروف به زیارت آل یس. 🔹زیارت آل یاسین در کتاب‌های مهم حدیثی و دعایی نقل شده است و به تصریح برخی علما، از بهترین زیارت‌های امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و می‌توان در همه اوقات آن را قرائت کرد. 🔹 راوی نقل مشهور این زیارت ابو جعفر محمد بن عبدالله حمیری قمی است که در اواخر دوران غیبت صغری می‌زیسته و مکاتبات متعددی از او با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نقل شده که از جمله آنها توقیعی است که زیارت آل یاسین را در بر دارد. سندهای این زیارت صحیح و معتبر بوده و در مجموعه های مهم حدیثی و دعا نقل گردیده است . 🔹جمع کثیری از شیعیان به خواندن این زیارت و دعای بعد از آن مداومت دارند و در چهله های مختلف از طریق این زیارت به حضرت تقرب میجویند. 🔹این زیارت با ۲۳ سلام آغاز شده است: سلام اول به آل یس (عترت پاک پیامبر صلی الله علیه و آله) و سلام های بعدی هر یک با القاب و عناوین خاص حضرت مهدی (علیه السلام) می باشد. سپس با اظهار و اقرار به اصول اعتقادی صحیح و گواه گرفتن امام بر آنها و تجدید عهد وفاداری نسبت به اولیای دین، زیارت به پایان می رسد. ✴️ از بین فرازهای سلام نخست زیارت، سخنان رهبر معظم انقلاب امروز با این سلام به حضرت آغاز گردید: ⚜السَّلامُ عَلَيْكَ يا بَقِيَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ⚜ سلام بر تو اي بجا مانده خدا در زمينش اینکه تمام مردم جهان و اهل زمین، بدانند خداوند در بین شان باقیمانده ای دارد که نزد خلق باز میگردد و بساط ظلم و جور را بر میچیند. 🔹ایشان پس از آغاز با این فراز و خواندن فرازهای اولیه زیارت شریف، سخنان خویش را اینگونه ادامه دادند: ✴️دنباله‌ی این زیارت شریف آل‌یاسین، 🔅 عاشقانه🔅 است: ✨«السّلام علیک حین تقوم، السّلام علیک حین تقعد، السّلام علیک حین تقرأ، و تبیّن و...» تا آخر. 🔹به تعبیر رهبری، این فراز ها عاشقانه هستند. عاشق زمانی که حالات معشوق خود را ببیند، لحظه لحظه از شوق معشوق خود مدهوش می شود که تک تک حالات او را از نظر میگذراند: قربانت شوم آقاجان زمانی که می ایستی، می نشینی، رکوع و سجود میکنی و..... هیچ عشق و دلبستگی در عالم بالاتر از عشق میان مولا و عبد نیست. 🔹عبدی که اینگونه مولای خویش را خطاب قرار میدهد، کسی در ساحت مولایش اینگونه سخن بگویند در واقع بیشترین عشق را در عالم تعریف میکند. 📌ادامه دارد....
🔴شجاع ترین چهره تاریخ اسلام ! 🔹من معتقدم امام حسن مجتبى شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام است. ایشان حاضر شد خود را و نام خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى کند و تن به صلح دهد، براى اینکه دیدبانى اسلام و حفاظت از قرآن و هدایت نسلهاى آینده‌ى تاریخ را در موقع خود انجام دهد.امام خامنه ای
💚 از منظر امام 💠 مهمترین کمک به همسر، این است که سعی کنید همدیگر را نگه دارید. مراقب باشید همسرتان خطای دینی نکند. این مواظبت هم به معنای دیده بانی و پاسبانی نیست. این مراقبت، است. مراقبت مهربانانه و مراقبت پرستارانه است. اگر چنانچه از همسرتان دیدید، آن را باید با شیوه بسیار لطیف و .ای در او از بین ببرید، ویا با ویا با بعضی از نسبت به یکدیگر. شما هر کدام نسبت به هم دارید. باید همت خود را متمرکز کنید. زن ومرد می‌توانند روی هم اثر بگذارند. ⏰٧٩/٨/٣⏰ 🔴 مسجد طراز انقلاب اسلامی👇 @masjedetarazz افشاگری/اخبارداغ/اسلام ناب!👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ارزش صلح امام حسن مجتبی(ع) از زبان رهبر انقلاب امام خامنه‌ای: "حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند که صلح امام مجتبی(ع)، همان‌قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(ع) ارزش داشت و همان‌قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح هم همان‌قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر معظم انقلاب اسلامی: زیارت شریفه آل یاسین، عاشقانه است.
🎙 متن شبهه : ⁉️ پیام خداوند از این بیماری چیه؟ اصلا چرا اینجور شد ؟ ینی همه دنیا مستحق این ویروسند؟ 🖋 پاسخ شبهه : 1️⃣ قبل از هر چیز لازم است مساله را مقداری عمیق تر و از این زاویه ببینیم که مشکلات و بلاها و از جمله بیماری ها چه دلیل یا دلایل و فلسفه هایی دارد؟ مشکلات و سختی های عالم (که مصداق بارز و آشکارش بیماری است) مصالح و دلایل متفاوتی دارد... 2️⃣ زمینه ترقّي و رشد معنوي: از امام صادق(علیه السلام) نقل شده: «در بهشت درجه‌ای هست که فقط با صبر کردن بر مریضی‌های جسمی می‌توان به آن درجه رسید.» (علامه المجلسي، بحار الانوار، ج 67، ص 212، مؤسسه الوفاء، بيروت، 1404) 3️⃣ تکامل و شکوفایی استعدادهای نهفته: وقتی سخن از کارکرد سازنده دشواری و مصائب به میان می آید، منظور این نیست که این تأثیر روی همه افراد یکسان است، بلکه روی برخی ممکن است نقش منفی داشته باشد، ولی مهم چگونگی برخورد و رویارویی با مشکلات است. هر اندازه شخص دارای جهان بینی بهتری باشد و فلسفه رنج‏ها و مصائب را بهتر بشناسد و از نظر روحی، خطرپذیر و با اراده و مقاوم‏تر باشد، از جنبه‏های مثبت مشکلات بهره افزون‏تری می‌گیرد. بر عکس هر اندازه شخص عافیت طلب، بدبین و خطر گریزتر باشد، از مشکلات آثار منفی بیشتری دریافت می‌دارد. 4️⃣ آزمون و امتحان: خداوند در قرآن مي فرمايد: «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ و... لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلا ( بقره؛155)؛ شما را با اندكي از ترس، گرسنگي و آفت در مال ها و جان ها و ميوه ها مي آزماييم... تا معلوم گردد كه چه كس عمل شايسته انجام مي دهد.» 5️⃣ بخشش گناهان: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «المرض للمؤمن تطهير و رحمة، وللكافر تعذيب ولعنة، وإن المرض لا يزال بالمؤمن حتى لا يكون عليه ذنب ( طبرسی ، مکارم الاخلاق،ص358)؛ بيماري براي مومن پاكي و رحمت، ولي براي كافر عذاب و لعنت (دوری از رحمت) است، هنگامي كه مومن بهبودي يابد، تمام گناهانش بخشيده شده است.» 6️⃣ تربیت انسان: استاد مطهری(ره) می‏فرماید: به حکم قانون و ناموس خلقت، بسیاری از کمالات است که جز در مواجهه با سختی‏ها و شداید، جز در نتیجه تصادم‏ها و اصطکاک‏های سخت، جز در میدان مبارزه و پنجه نرم کردن با حوادث، جز در رو به رو شدن با بلایا و مصایب حاصل نمی‏شود. (استاد مطهری، بیست گفتار، انتشارات صدرا - قم ، چاپ پنجم ، ص 176) 7️⃣ با توجه به نکات فوق باید عرض کنیم که علل بیماری، همیشه به خاطر امور معنوی نیست و ممکن است چه بسا امر مادی موجب بیماری شود یا در اثر کوتاهی شخص در حفظ سلامت خودش، منجر به بیماری شود. لذا اینکه گفته اید آیا همه دنیا مستحق این ویروس اند یا خیر،باید گفت بستگی به میزان رعایت بهداشت از سوی آنان دارد. 8️⃣ با صرف نظر از اینکه بیماری کرونا منشاء انسانی دارد به این معنا که ممکن است یک ترور بیولوژیکی توسط یک عده جنایت کار باشد یا خیر، در طول تاریخ همیشه از این دست بیماری ها و البته با آمار قربانیانی به مراتب بیشتر اتفاق افتاده است. لذا آنچه بیش از خود بیماری جای نگرانی دارد،وجود ترس و هراسی است که به وجود آمده است. 9️⃣ انسانی که نگاهش توحیدی است حتی در شدائد و بیماری ها هم توحیدی می اندیشد و توحیدی رفتار می کند. مثلا با رعایت بهداشت خود،به دیگران هم کمک می کند و از همنوعش فراموش نمی نماید. در یک مرحله بالاتر،جدا از اینکه این بیماری آیا یک بلاست یا یک امتحان یا هر چیز دیگری،از این موقعیت،فرصت سازی می کند؛ فرصت در جهت ایجاد اتحاد و همدلی مردم برای خیر رسانی به یکدیگر،فرصت سازی در جهت توجه بیشتر و تضرع به درگاه الهی،و در نگاهی به مراتب بالاتر، فرصت سازی جامعه اسلامی در جهت اثبات توانایی خود برای مقابله با مشکلات و اثبات آمادگی خود برای پی ریزی یک تمدن الهی همه جانبه. 🔟 موارد فوق نمونه هایی بود از پیام هایی که خداوند از طریق این بیماری به ما انتقال می دهد البته اگر بخواهیم به موضوع،با رویکردی توحیدی بنگریم نه صرفا مادی. 🤲
ماجرای کرونا شبیه اتفاقی است که موریانه‌ها برای سند قریش رقم زدند و محاصره مسلمانان به پایان رسید سید حسن نصرالله: شرایط مقاومت در منطقه، شبیه شرایط شعب ابی‌طالب است دبیرکل حزب الله شرایط تحریمی امروز علیه مقاومت و ایران را به شرایط دشوار مسلمان در شعب ابی طالب تشبیه کرد. به گزارش مشرق، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی مذهبی جمعه شب خود، ولادت امام حسن مجتبی (ع) را به مسلمان و شیعیان جهان تبریک گفت و نقش حضرت خدیجه (ع) در پاسداری از اسلام و حمایت مادی ایشان از دین اسلام را بسیار مهم و ارزشمند خواند. دبیرکل حزب الله در ادامه شرایط تحریمی امروز علیه مقاومت و ایران را به شرایط دشوار مسلمان در شعب ابی طالب تشبیه کرد. سید حسن نصرالله افزود: در زمان محاصره بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب از مسلمانان خواسته شد برای اینکه آزاد شوند، حضرت محمد (ص) را تحویل دهند و اکنون از مقاومت لبنان هم می‌خواهند سلاح خود را زمین بگذارد تا اسرائیل هرکاری که می‌خواهد، انجام دهد. وی کرونا را به موریانه‎ای تشبیه کرد که با خوردن پیمان نامه قریش باعث نجات مسلمانان از شعب ابی طالب شد و شاید کرونا امروز باعث لغو محاصره ظالمانه آمریکا علیه برخی کشورها شود. نصرالله تاکید کرد که بالاخره فرج حاصل می‌شود، همانطوری که برای رسول الله و بنی هاشم پس از محاصره در شعب ابی طالب حاصل شد. خداوند سبحانه و تعالی فرجی در کارشان ایجاد کرد و با موریانه‌ای که آن پیمان‌نامه را خورد و قریش را ذلیل ساخت، یاری‌شان کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کوتاه سفر نسیه داستان خانواده ای که پول سفر مشهد خود را بابت تسویه حساب های دفتر نسیه مغازه حاشیه شهر کرده اند.
نبود تحلیل سیاسی در مردم، باعث شکست امام شد بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفته‌ام که، چیزی که امام حسن مجتبی(ع) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه‌ خوارج را به‌وجود آورد و امیرالمومنین(ع) را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‌گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود والا همه‌ی مردم که بی‌دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می‌انداخت؛ فورا این شایعه همه جا پخش می‌شد و همه آن را قبول می‌کردند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این مایک پنس، معاون رئیس جمهور ، مشغول رساندن تجهیزات پزشکی برای مقابله با به یکی از بیمارستان‌های واشنگتن است. چقدر زیبا! البته مردک فراموش کرده میکروفن همراهش روشنه، از اطرافیانش می پرسه جعبه‌ها خالیه؟ و جواب میشنوه که بله! رؤیای آمریکایی هم همین قدر توخالیه!😂 💬 فواد ایزدی
🔴 چه کسی نمی گذارد ذهن سازنده موشک و ماهواره بر، خودرو بسازد؟ 🔹 مقام معظم رهبری در سخنان روز کارگر فرمودند آن ذهن و فکری که می‌تواند ماهواره را تولید کند و برای ارسال ماهواره بعدی در مدار ۳۶ هزار کیلومتری هدف‌گذاری کند، قطعاً چنین روحیه، ابتکار و خلاقیتی برای تولید خودرو با مصرف ۵ لیتر بنزین در یکصدکیلومتر و در دیگر بخشهای تولید نیز وجود دارد. 🔸 گاهی می گویند تحریم عامل بی کیفیت بودن خودروهاست. قطعه خوب با قیمت مناسب به دست خودرو ساز نمی رسد. 🔸 اگر چنین است مگر موشک، هسته ای، فناوری نانو،... در همین شرایط تحریم رشد نکرده؟ واقعیت این است که تحریم بهانه‌ای برای خودروسازها شده تا نسبت به اصلاحات فنی و قیمتی شانه خالی کنند که بخشی از این مساله ناشی از کم‌کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی است. ✅ می گویند علت، نبود رقابت در موشک سازی و در مقابل، رقابتی بودن بازار خودروست. 🔹 اتفاقا مشکل بزرگ بازار خودرو غیررقابتی بودن آن در داخل است. اگر انحصار تولید خودرو در داخل شکسته شود و سایر شرکت ها و سرمایه گذارها وارد عرصه ساخت شوند، هم مشکل قیمت بالا رفع می شود هم مشکل کیفیت پایین. 🔸 می گویند هزینه تولید موشک با اینکه بسیار بالاست، ولی نظام به دلیل اهدافش زیر بار آن می رود. اما تولید کننده قادر نیست زیر بار هزینه بالای تولید خودرو برود و مجبور به واردات قطعات است که ارزان تر تمام شود. ✅ اولا که با یک بررسی کارشناسانه قیمت پراید نهایتا ۲۲ میلیون تومان برآورد شده. همین پرایدی که قیمتش را به ۹۰ میلیون رسانده اند! پس مشکل قیمت قطعات نیست. ثانیا از مشکلات بزرگ صنعت خودرو همین واردات قطعات است. ۱️. پس مشکل انحصاری بودن تولید است ۲️. مشکل انحصاری بودن واردات است ۳️. مشکل ضعف قوانین و مقررات حمایت از مصرف کننده است. ۴️. مشکل سهم بالای هیات مدیره از فروش است. ۵️. مشکل دولت منفعل در برابر مافیای خودرو و کلا مافیای واردات است... 💢 قیاس موشک و خودرو کاملا به جاست و باید آنقدر روی آن تاکید کرد تا عده ای با آدرس غلط دادن دست کشور را از رسیدن به آرزوی تولید خودروی پیشرفته و با کیفیت و ارزان قیمت داخلی کوتاه نکنند. طرز فکری که ویروس «نمی شود؛ نمی توانیم» را منتشر می کند، ساخته ذهن های وابسته به همین مافیای اقتصاد برانداز است. این قیاس صحیح، گسترش دهنده مطالبه ایست که نیروی مقابله با این قدرت ها را پشتیبانی می کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ارزش صلح امام حسن مجتبی(ع) از زبان رهبر معظم انقلاب 🔶 امام خامنه‌ای: "حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند که صلح امام مجتبی(ع)، همان‌قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(ع) ارزش داشت و همان‌قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح هم همان‌قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد." ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🌸 (ره)🌸 🔴 هر اصلاحی نقطه اولش خود انسان است. اگر چنانچه خود انسان تربیت نشود، نمی تواند دیگران را تربیت کند 📗 صحیفه نور، ج ۱۵ ص ۲۸۲ 🌸 🌸 🔴 باید خوب درس خواند و به دنبال انواع تخصص ها رفت تا بی نیاز از این و آن شد و هم تربیت صحیح و اخلاق را فراگرفت، که این هر دو در حکم روح و جسم هستند که یکی بدون دیگری بی معناست. 📙 تعلیم و تربیت ص ۵۵ 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
39.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برنامه تلوزیونی 🔻توصیف مرگ از زبان کسانی که به این دنیا برگشتند! 💠 بسیار اثر بخش 🔻 قسمت سیزدهم
می‌گفتند گداپروری است حالا با سهام عدالت پُز می‌دهند! مخالفان دیروز سهام عدالت، به بهره‌برداران امروز/ تبدیل شده‌اند. آنها به سهام عدالت، «گداپروری» و «ضدعدالت» می‌گفتند؟ سایت مشرق در گزارشی نوشت:با توجه به تبلیغات درباره سهام عدالت، مرور مواضع مسئولان فعلی دولت دوازدهم درباره طرح سهام عدالت که در سال ۱۳۸۵ توسط دولت نهم پایه‌گذاری شد خالی از لطف نیست. اکنون که مسئولان دولتی درباره اعلام اخبار خوش مربوط به سهام عدالت مسابقه گذاشته‌اند و اصلاح‌طلبان حامی‌دولت هم که روزگاری مخالف سرسخت این طرح بودند، سکوت کرده‌اند، بد نیست مواضع آنها درباره طرح سهام عدالت که در سال ۱۳۸۵ توسط دولت نهم پایه‌گذاری شد را به طور تیتروار بازخوانی کنیم: عباس کاظمی‌مشاور بیژن زنگنه وزیر نفت (۱۹ دی ۱۳۹۶): سهام عدالت صاحب ندارد و فقط پول را بین گداها توزیع می‌کند. حسن روحانی (۱۹ بهمن ۱۳۸۸): دولت در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ بیشتر دنبال این بود که مثلاً سهام عدالت را توزیع کند. درحالی‌که هدف سیاست‌های اصل ۴۴ این بود که بالاتر از بحث مالکیت مدیریت دولتی نباشد و مالکیت و مدیریت به مردم واگذار شود..........
🗣 آذر منصوری: ◀️ سخن گفتن از مرگ اصلاحات، پاک کردن صورت مسئله و دادن آدرس غلط است ◀️ جایگزین اصلاحات چیست و قرار است در پسامرگ اصلاحات چه اتفاقی برای کشور بیفتد؟ ◀️ اصلاحات و اصلاح‌طلبی باید در نوع سیاست‌ورزی خود تجدیدنظر کند./همشهری پ ن: مرک اصلاحات بخاطر جاسوس بودن ، نفوذی بودن ، ستون پنجم بودن ، خیانت به وطن و وطن فروشی ، دزدیهای کلان و غربزدگی آنهاست.