15.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 ویدئو ویژه | فرزندآوری و تداوم نسل
4️⃣ چهارمین نماهنگ از مجموعهی #نظام_موضوعات_ریحانه
📚 در بیانات رهبر انقلاب پیرامون مسئله زن و خانواده، بر روی برخی موضوعات بارها تاکید شده که نشاندهنده اهمیت بالای این مفاهیم در منظومهی فکری حضرت آیتالله خامنهای است. فهرست این موضوعات را به همراه فیشهای بیاناتی میتوانید در پیوند زیر مشاهده کنید🔻
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=44892
🎬 ریحانه در مجموعه نماهنگ #نظام_موضوعات_ریحانه، این موضوعات را بازخوانی میکند.
✅ در چهارمین قسمت از این مجموعه، به بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره تفاوت نقش زنان و مردان در تداوم نسل میپردازیم.
📥 دریافت کیفیت بالا aparat.com/v/OTK3F
مشاهده قسمت اول aparat.com/v/Lcv7w
مشاهده قسمت دوم aparat.com/v/01GlY
مشاهده قسمت سوم aparat.com/v/OIBqk
زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبرانقلاب👇
@Khamenei_Reyhaneh
#کار_خوب
👏 هموطنی که به #کرونا مبتلا شده و در قرنطینهیِ خانگی به سر میبره زبالههایِ هفتگیش رو با این یادداشت دفع میکنه تا کارگرانِ شهرداری یا کودکانِ کار و افرادی که از سرِ ناچاری مجبور به زبالهگردی هستند ببینند و مراقب باشند.
#ایران_زیبا💚
14.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این کلیپ را ببینید، جواب خیلی از شبهات را داده است!
📊 مقایسهای بین نظام جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی
از بعد از انقلاب تا کنون هیچ دولتی در سطح و اندازه دولت روحانی با آمریکا مذاکره و مراوده نکرده بود، در هیچ دولتیهم وضعیت قیمتها و ارز اینگونه لگام گسیخته نبوده است!
+ این تنها بخشی از هزینه عدم مقاومت در برابر آمریکا است!
#هزینه_سازش
1.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سخنان رهبرمعظم انقلاب در پی کشتار خونین حجاج بوسيله رژيم سعوی در سال۶۷:جشن ملت ايران را عزا كردند؛ خدا لعنتشان كند
2.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای تابلویی از نهجالبلاغه که در اتاق دیدارهای رهبر انقلاب نصب شده است
#درس_اخلاق
4.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠استاد قرائتی :
چطور واقعه غدیر خم فراموش شد ؟!
#مبلّغ_غدیرباشیم
🔴 #سرخط| اصول منطقی ضربه متقابل
🔻 یکی از مطالبات امروز جامعهی مؤمن و انقلابی اجرایی شدن #انتقام_سخت در پاسخ به ترور شهید سلیمانی و همچنین پاسخ به تهدیدات نامتعارف وغیرقانونی آمریکا و اذناب او در منطقه است. ضرورت تحقق ضربت متقابل از آنجا اهمیت مضاعف مییابد که این نکتهی کلیدی را از یاد نبریم که اساساً راهبرد ضربهی متقابل برای توقف ماجراجوییهای غیرعقلائیِ طرف مقابل و افزایش امنیت کشور و منطقه است.
🔹 اما فارغ از اینکه زمان و کیفیت اجرای ضربهی متقابل چگونه و در چه نقطهای خواهد بود توجه به اصول و مبانیای که راهبرد ضربهی متقابل بر اساس آنها استوار است میتواند تعداد زیادی از ابهامات و سؤالات در این زمینه را پاسخ دهد.
1️⃣ اول اینکه پاسخ متقابل جمهوری اسلامی الزاماً مبتنی بر یک نظام محاسباتی و عقلانیت انقلابی است که در اندیشهی امام و رهبری مورد تأکید قرار گرفته و در کنش و واکنشهای قبلی نیز نمایان بوده است.
2️⃣ اصل دیگری که در نظام رفتاری جمهوری اسلامی جایگاه مهمی داشته و دارد " تکمیل نکردن پازل دشمن" است. مایک پمپئو وزیر خارجهی آمریکا در یکی از موضعگیریهای اخیر خود اعلام کرده که تضمین میدهد که تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران در جلسهی مهرماه (اکتبر) شورای امنیت سازمان ملل تمدید خواهد شد. ناگفته پیداست که یکی از تحرکات اخیر نظامیان آمریکایی در منطقه جورکردن بهانههایی برای تکمیل همین پازل، تشدید تحریمها و افزایش فشار حداکثری بر ملت ایران است.
3️⃣ اصل سوم تفکیک موضوعات اصلی و فرعی و اصلی نگرفتن موضوعات فرعی است. هدف اصلی را فراموش نمیکنیم. ماهیت انتقام سخت جمهوری اسلامی چیزی جز اخراج آمریکا از منطقه نیست و طبعاً هر اقدامی بهمیزان اثربخشیاش برای تحقق این هدف نهایی ارزشگذاری خواهد شد. علاوه بر این جمهوری اسلامی اصول شناختهشدهای را در منطقه دنبال میکند که اصل تقویت امنیت در منطقه و جلوگیری از جنگ و ناامنی عمومی منطقه یکی از آنهاست.
4️⃣ چهارمین اصلی که در رفتارشناسی بینالمللی جمهوری اسلامی مشهود بوده پایبندی به تعهدات و پرهیز از تجاوز و تعدی است. تعبیر فرمانده محترم نیروی قدس سپاه پاسداران در موضع مبنی بر اینکه برای انتقام خون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی «ناجوانمردانه زدید اما ما جوانمردانه پاسخ خواهیم داد» در همین چارچوب قابل ارزیابی است.
5️⃣ اصل پنجم دربارهی ضربهی متقابل پرهیز از جنجالها و شلوغکاریهای رسانهای است. پاسخ موشکی سپاه پاسداران در پی حملهی تروریستهای داعشی به مجلس شورای اسلامی در تهران، - که یکی از بزرگترین ضربههایی است که در طول مبارزهی با تروریستهای تکفیری به آنها وارد آمده ، و پاسخهای به تروریستهای مناطق کردنشین حملهی موشکیِ پس از حادثهی تروریستی اهواز همه و همه ضربات کاریای بودند که اهداف بازدارندگیِ مورد نظر را تأمین کردند اما به دور از هیاهوهای رسانهای و درست در لحظهی غیرقابل انتظار به دشمن وارد آمدند.
✅ ضربهی متقابل به دشمن کینهتوز و قاتل وارد خواهد آمد اما در زمان و از جایی که انتظارش را نخواهند داشت.
22.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
#سروش_بیداری
بصیرت سیاسی 1⃣
سوال: در فتنه ها چه کنیم؟
پاسخ:
اولا بابد دید مرادتان از فتنه، کدام معنای آن است؟
در نهج البلاغه «فتنه» در چند معنا بکر رفته است:
۱. آزمایش و اختبار؛ مثلا حضرت به اشعث که در مرگ فرزندش، عزادار شده است، می فرمایند:«... یا اشعث! ابنک سرک و هو بلاء و فتنه...» یعنی فرزندت تو را شاد می کرد در حالی که وجودش برای تو مایه ابتلاء و آزمایش بود. ۱
(این فرمایش اشاره است به آیه شریفه « انما اموالکم و اولادکم فتنه»۲ )
۲.عذاب و عقاب؛ مثلا در نهج البلاغه می خوانیم:« کم من مستدرج بالاحسان الیه ...و مفتون بحسن القول فیه..»یعنی چه بسا کسی که به واسطه ستایش مردم گرفتار می شود.۳
۳. آشوبهای اجتماعی بویژه در حکومت اسلامی. اکثر موارد کاربرد واژه فتنه در نهج البلاغه در این زمینه است.
اکنون مشخص شد که مراد از فتنه در پرسش « در فتنه ها چه کنیم؟» همین معناست.
ثانیا باید دانست که این نوع فتنه _آشوب و نزاع اجتماعی_ غالبا در جامعه ای که حکومت اسلامی در آن مستقر شده است، توسط مخالفان طراحی و ایجاد می شود. ریشه آن «هواپرستی و بدعت گذاری در احکام آسمانی۴» است و همواره با ایجاد شبهه در اصل حکومت دینی یا فروع آن آغاز می شود « ان الفتن اذا اقبلت شبهت: فتنه ها آنگاه که روی می آورند با حق مشتبه میشوند.»۵ یعنی سران و طراحان فتنه به مدد سوابق مثبت ( مانند طلحه و زبیر، پایه گذاران فتنه جمل ۶) یا شعار بظاهر حق (مانند خوارج و شعار لاحکم الا لله ۷) یا امثال این حربه ها، مردم را به تردید می اندازند تا جایی که خیلی ها در تشخیص اینکه کدام گروه حق است و کدام، باطل ناتوان می شوند.
در چنین شرایط شبهه گونی یکی از شیطنت های اصحاب فتنه این است که القا کند اگر نمی توانی حق را کشف کنی، ساکت باش و از فتنه کناره گیری کن و بی طرف باش. همین استراتژی باعث می شود که نه حق یاری شود و نه باطل خوار گردد. مثل چهار شخصیت مطرح در زمان امیرالمومنین علیه السلام( سعد ابی وقاص، محمد بن مسلمه، اسامه بن زید و عبدالله بن عمر ) که در فتنه جمل ادعای تردید کرده و از یاری حضرت کناره گیری کردند. ۸ و سبب شدند افراد دیگری مانند حارث بن حوط هم مردد شده و پشت حضرت را خالی کنند.۹
در چنین شرایط فتنه آلودی ما باید چه کنیم؟
اولا باید حق و باطل را از طریق شاخص ها شناخت نه اشخاص « ای حارث! تو زیر پایت رادیدی ولی به پیرامونت نگاه نکردی، پس سرگردان شدی. تو حق را نشناختی تا بدانی که اهل حق چه کسانی هستند و باطل را نشناختی تا اهل باطل را بشناسی.» ۱۰
امام صادق علیه السلام می فرمایند:: « من دخل في هذا الدين بالرجال أخرجه منه الرجال كما أدخلوه فيه و من دخل فيه بالكتاب و السُّنَّةِ زالَتِ الجبالُ قَبلَ أن يَزولَ : هر کس بواسطه افراد داخل این دین بشود، همان افراد هم از دین خارجش می کنند ولی کسی که به واسطه کتاب و سنت داخل دین شود، کوهها متزلزل می شوند و او نمی شود.» ۱۱
ثانیا باید در روزگار فتنه ضمن حضور در جبهه حق و دفاع جانانه از حق بگونه ای رفتار و موضعگیری کرد که باطل نتواند سوء استفاده کند؛ مانند بچه شتر نر دو ساله که نه هنوز پشت محکمی دارد تا از او سواری بگیرند و نه پستانی دارد که شیرش را بدوشند ۱۲ و این معنای حکمت اول نهج البلاغه است و پاسخ سوال این نوشتار.
______________________
پ.ن:
۱. نهج البلاغه؛ حکمت ۲۹۱
۲. سوره مبارکه تغابن؛ آیه ۱۵
۳. نهج البلاغه؛ حکمت ۲۶۰
۴. نهج البلاغه؛ خطبه ۵۰
۵. نهج البلاغه؛ خطبه ۹۳؛ بند ۲
۶. نهج البلاغه؛ حکمت ۴۵۳
۷.نهج البلاغه؛ خطبه ۴۰
۸. نهج البلاغه؛ حکمت های ۲۶۲، ۱۸، ۱۵
۹.نهج البلاغه؛ حکمت ۲۶۲
۱۰. همان.
۱۱. غیبت نعمانی؛ ج۱؛ ص۲۲
۱۲. نهج البلاغه؛ حکمت ۱