🔴کیهان: صلحی که الان مطرح می شود، در برابر امریکای روبه ضعف است
کیهان نوشت:
🔹آقای روحانی رئیسجمهور محترم در زمان «بحران فراگیر آمریکا» و «ترامپ رو به اضمحلال» دعوت به تسلیم میکند و این حتی از وادادگی اطرافیان امام حسن علیهالسلام هم بزرگتر است.
🔹آنان امام مظلوم را وادار به صلح کردند و در واقع به نفع پسر هند جگرخوار او و حق او را قربانی کردند و البته در آن زمان جبهه عراق در برابر جبهه شام ضعیف بود.
🔹صلحی که الان مطرح شده است قربانی کردن جمهوری اسلامی و حق آن در برابر یک دشمن رو به ضعف است و پس از آن صورت میگیرد که ما هزینههای بایسته یک «مقاومت پیروز» را پرداختهایم و حالا در زمانهای است که باید هزینههای پیدرپی به جبهه دشمن وارد کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جناب پرزیدنت شما که رفتی و اومدی سپاه رو کوبیدی، شما که پروژههاتو میدی خاتمالانبیاء مفتی انجام بده، شما که پاتو گذاشتی رو بودجه نیروهای مسلح، شما و تیمت که هر روز به سپاه میگید دولت در سایه و دولت با تفنگ
لغو تحریم تسلیحاتی به چه کارت میاد آقای حقوقدان که داری مصادرش میکنی؟
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴شما دنبال هیجانات خاصی برای درهمکوبیدن پایگاههای نظامی آمریکا هستید اما، آمریکا از جای دیگه پایگاه فکری خودش رو در عراق تثبیت میکنه!
رهایی از پایگاههای آمریکایی محقق بشه؛ رهایی از تربیتیافتگان آمریکا رو چه میکنید؟! بعد ما که کلی زائر میاد مشهد، این فرصت عظیم رو به باد میدیم ...
🔴 رویترز: دفتر بودجه آمریکا، میزان کسری بودجه این کشور در سال مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر با رشد بیسابقه ۲۱۸ درصد، رقم ۳.۱ تریلیون دلار را به ثبت رساند.
🔹این رقم دقیقا دو برابر کسری بودجه سال ۲۰۰۹ و در زمان رکود بزرگ اقتصادی آمریکا محسوب میشود.
🔴 🔹ایشان محمدرضا حسینیان مالک شبکه زرد و مبتذل #تی_وی_پلاس است، او سالانه صدها ساعت محتوای جنسی و دختر-پسری و سبک زندگی لاقیدی را در شبکه اینترنتی اش منتشر می کند و در ایام مذهبی برای ما بغض میکند.
🔸او اکنون ویژه برنامه شبکه یک برای ۲۸ صفر را اجرا می کند.
باتوجه صحبتهای اخیرجناب روحانی،گوش کردن فایل صوتی فوق 👆👆خالی از عریضه نیست
tahlile_sadre_eslam_5.mp3
10.92M
جلسه پنجم(نقش شیطان درانحرافات)
سلسله جلسات تحلیل صدر اسلام توسط حضرت آیت الله مصباح یزدی
tahlile_sadre_eslam_3.mp3
15.25M
سلسله جلسات تحلیل صدر اسلام توسط حضرت آیت الله مصباح یزدی
جلسه سوم(فتنه۲)
قرآن مىفرمايد:‹‹و اعدوا لهم مااستطعتم من قوة›› (انفال/60). بديهى استبر اثر تحولات جهانى، آموزش عمومى رزمى براى جوانان موجب آمادگى بيشتر در مقابل دشمن مترصد و گوش بزنگ است و عمل به روح آيه شريفه، در عصر ما، مقتضى همين امر است.
از بيان فوق، بسيارى از شبهات واهى كه بر دست و پاى برخى از افراد پيچيده استحل مىشود. براى نمونه، انبوه مسلمانان جهان روز ميلاد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم را جشن مىگيرند و گروهى اين امر را بدعت مىنامند! در حاليكه ، طبق آنچه گفتيم، هرگز ملاك دعتبر آن صادق نيست. زيرا به فرض هم كه اين نوع تكريم و اظهار محبت، در شرع وارد نشده باشد،ولى اظهار محبتبه پيامبر گرامى اسلام وخاندان او - سلام الله عليهم اجمعين - يكى از اصول مسلم اسلام است كه اينگونه جشنها و احتفالات مذهبى جلوه و مظهرى از آن اصل كلى است. پيامبر گرامى صلى الله عليه و آله و سلم فرمود:"لا يؤمن احدكم حتى اكون احب اليه من ماله و اهله و الناس اجمعين" (4) : هيچكدام از شما مؤمن نخواهد بود، مگر آنكه من نزد او از فرزندان وى و تمامى مردم، محبوبتر باشم.
ناگفته پيداست كسانى كه در مواليد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم و اهل بيت او عليهم السلام اظهار شادمانى كرده و بدين منظور مجالسى تشكيل مىدهند، هدفشان اين نيست كه برگزارى جشن در اين ايام، منصوص بوده و دستور برگزارى جشن عينا به صورت خاص امروزى، در شرع وارد شده است; بلكه اعتقاد آنان اين است كه اظهار محبتبه رسول گرامى و اهل بيت او يك اصل كلى است كه در كتاب و سنتبا تعابير گوناگون بر آن تكيه شده است.
قرآن كريم مىفرمايد: ‹‹قل لا اسالكم عليه اجرا الا المودة في القربى›› (شورى/23): بگو من براى ابلاغ رسالت پاداش نمىطلبم مگر دوستى خويشاوندان و نزديكان; واين اصل مىتواند در شئون مختلف زندگى فردى و اجتماعى مسلمين، براى خود جلوهها و مظاهرى پيدا كند. گرفتن جشن در مواليد، جنبه يادآورى نزول رحمت و بركتخدا در آن ايام، و شكرگزارى به درگاه الهى را دارد و اين امر(جشن در روز نزول رحمت)، در شرايع پيشين نيز سابقه داشته است، چنانكه به صريح قرآن، حضرت عيسى عليه السلام از خداى متعال درخواست كرد مائدهاى آسمانى بر وى و جمع يارانش فرو فرستد تا روز نزول مائده را او و پيروانش - در توالى نسلها - عيد گيرند:
‹‹قال عيسى بن مريم اللهم ربنا انزل علينا مائدة من السماء تكون لنا عيدا لاولنا وآخرنا و آية منك ...›› (مائده/114).
همانگونه كه يادآور شديم، بدعت عبارت از آن نوع تصرفات در دين است كه براى آنها مدرك صحيحى در شرع (به صورت خاص يا عام) وجود نداشته باشد، و بايد توجه نمود كه روايات ائمه اهل بيتعليهم السلام ، به حكم حديث متواتر "ثقلين"، از مصادر شريعت و دلايل احكام دينى به شمار مىرود. بنابر اين، هرگاه حضرات معصومين سلام الله عليهم اجمعين بر جواز يا منع چيزى تصريح كنند، پيروى از گفتار آنان پيروى از دين بوده و مشمول عنوان بدعتگذارى در دين نخواهد بود.
در پايان يادآور مىشويم بدعتبه معنى تصرف بدون اذن، پيوسته قبيح و حرام بوده و قرآن از آن بان جمله:‹‹آ الله اذن لكم ام على الله تفترون›› (يونس/59) ياد مىكند. در اين صورت تقسيم بدعت (به اين معنى) به قبيح وحسن و حرام وجائز، معنى صحيحى نخواهد داشت.
آرى "بدعت" در معناى عام لغوى آن، به معنى نوآورى در امور زندگى بدون آنكه آن را به شرع منسوب دارند، مىتواند صور گوناگون داشته و مشمول يكى از احكام خمسه تكليفيه (واجب، حرام، مكروه، مستحب و مباح) قرار گيرد.
پىنوشتها:
1. بحار الانوار: 2/263; مسند احمد:4/126-127.
2. بحار الانوار:74/202.
3. فتح البارى:5/156،17/9.
4. جامع الاصول 1/238. در اصل يكصد وسى ويكم درباره مهر ورزيدن به رسول گرامى وعترتش به طور گسترده سخن خواهيم گفت.
منشور عقايد اماميه صفحه 219