🔴نقد_فرقه_گنابادی
نام فرقه : نعمت اللهیه سلطانعلیشاهی گنابادی
تخلص فرقه : گنابادی
موسس فرقه : محمد سلطانعلیشاه
سال تاسیس : ۱۲۹۴ هجری قمری
قطب کنونی : نورعلی تابنده #مجذوبعلیشاه
محل مرکزی فعالیت: تهران خانقاه امیر سلیمانی
مهمترین مراکز جمعیتی : بخش بیدخت گناباد و بخش ششده فسا
💢 مهمترین منابع اقتصادی:
علاوه بر عشریه که از اتباع فرقه گرفته می شود این فرقه دارای شرکتهای اقتصادی و بنگاه های در آمدی هست که به برخی اشاره می شود:
الف:-صنایع شیر دامداران
ب:-صنایع کیک وکلوچه شکوهی(پچ پچ)
ج:-حدود ۶ چاپخانه و انتشاراتی مانند چاپ جنت بروجرد، حافظ شیراز ، انتشارات حقیقت تهران و...
💢مهمترین خطرات سیاسی اجتماعی فرقه گنابادی :
✔️رشد سریع
✔️حرکت رسانه ای قوی
✔️داشتن نیروهای مخالف نظام وآماده ی درگیری
✔️نفوذ در دستگاه
📌 تشکیلات:
در راس فرقه قطب قرار دارد. بعد از قطب شیوخ فرقه هستند که در بسیاری از مناطق فعالند وبه عنوان شیخ نامیده می شوند.مهمترین شیوخ فرقه عبارتند از:
1-یوسف مردانی شیخ کرج
2-محجوبی شیخ ملایر
3-خواجه گراشی شیخ فارس و ...
♦️ توضیحات :
سلطان محمد بيچاره ( فامیل نامبرده ) گنابادی در سال 1294 اين فرقه را تاسیس کرد.
انحرافات عقیدتی وی باعث شد كه مرحوم آيت الله #آخوند#خراسانی (صاحب كفايه) وی را مرتد اعلام نمايد كه در سال ۱۳۲۷ هجری قمری توسط عده ای از شيعيان در بيدخت #گناباد در توالت خانه اش ، خفه شد و بعد از آن، #قطبيت در خاندان وی موروثی شد.
♦️ فرقه نعمت اللهی گنابادی كه گسترده ترين شبكه #صوفی در ايران به شمار
می رود, همانگونه كه از نام آن معلوم است, نسبت طريقتی خود را به نعمت الله ولی (شاعر) می رسانند که بی شک از اهل سنت بود و #ادعای_خدایی داشت چنانچه در دیوان خود می گوید :
سيد زخودی خود فنا شد والله به خدا، كه خدائيم
سيد چه كنی راز نهان؟ فاش بگفتيم بی خود نگريستيم خدائيم خدائيم (ديوان ص ۴۳۲ )
💢 برخی از انحرافات این فرقه :
✖️1_تجسم صورت مرشد در عبادات.
✖️2 _عُشريه : اينها بر خلاف نصّ صريح قرآن به جای خمس عشريه را درست كرده اند كه به قطب يا نماينده وي داده مي شود.
✖️3_غُسل اسلام: شخص قبل از تشرف به محضر قطب باید غسل اسلام كند!
✖️4_ امام دانستن قطب (مهدویت نوعیه).
✖️5_سماع : گرچه امروزه اقطاب این فرقه سماع را جایز نمی دانند لکن اغلب اقطاب گذشته این فرقه از مروجین و افراط گرایان در موضوع سماع بوده اند .
✖️6_اعتقاد به وحدت شخصیه وجود و بی نیازی از عبادت هنگام فناء فی الله!
♦️سخنی در رابطه با قطب فعلی فرقه :
👈نورعلی تابنده مشهور به #مجذوبعلیشاه در ۲۱ مهر ماه ۱۳۰۶ هجری شمسی متولد شد. وی تحصیلات قبل از دیپلم خود را دریکی از دبیرستان های تهران و پس از آن در سال ۱۳۲۷ رشته حقوق قضایی در دانشگاه تهران گذراند و سپس برای تكمیل تحصیلات خود به فرانسه عزیمت کرد.
♦️وی در دولت بازرگان در وزارت دادگستری ، وزارت ارشاد و سازمان حج سمت هایی کسب کرد. او فرزند محمد حسن تابنده #صالحعليشاه، قطب دراويش گنابادی است كه پس ازبرادرش سطان حسين ملقب به رضاعليشاه و پسر برادرش يعنی علی تابنده معروف به محبوب #عليشاه به عنوان #قطب سی و نهم #سلسله نعمت اللهی سلطانعليشاهی گنابادی رسيد. #نور_علی_تابنده، از سران نهضت آزادی و از #مخالفين سر سخت #نظام جمهوری اسلامی می باشد.
👈 نورعلی تابنده به دلیل #تحصن دراویش گنابادی در سوم اسفند سال ۱۳۸۷ مقابل مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تهران، روز سوم اسفند را که همزمان با کودتای شاه و روز اول سلطنت پهلوی است به عنوان روز #درویش نامگذاری نمود. این تعیین روز خاص، یک برنامه #سیاسی به حساب می آید که در طول دوران تصوف بی سابقه بود است.
♦️وظیفه همگان بخصوص نهادهای حاکمیتی در برابر اهل بدعت👇
قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم:
إذا رَأَیتُم أهلَ الرَّیبِ وَ البِدَعِ مِن بَعدی، فَأَظهِرُوا البَراءَةَ مِنهُم وَ أَکثِروا مِن سَبِّهِم وَ القَولِ فیهِم وَ الوَقیعَةِ وَ باهِتوهُم کی لایطمَعوا فِی الفَسادِ فِی الإِسلامِ وَ یحذَرَهُمُ النّاسُ وَ لایتَعَلَّمونَ مِن بِدَعِهِم، یکتُبِ اللّهُ لَکم بِذلِک الحَسَناتِ وَ یرفَع لَکم بِهِ الدَّرَجاتِ فِی الآخِرَةِ.» (ترجمه: پس از من، هر گاه شکاکان و بدعتگذاران را دیدید، از آنان بیزاری نشان دهید و بسیار به آنان ناسزا گویید و دربارهشان بدگویی و افشاگری کنید و آنان را متهم سازید تا به تباه کردن اسلام، طمع نکنند و مردم از آنها بر حذر باشند و از بدعتهایشان چیزی نیاموزند. برای این کار، خداوند برایتان ثوابها مینویسد و در آخرت بر درجات شما میافزاید)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏱ تشریح #جهاد_تبیین در سی ثانیه
#⃣ #صیانت_از_ایران
🔴پیکرهای مطهر ۶۴ شهید دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه توسط گروههای تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده اند؛
سالروز شهادت امام موسیبنجعفر(ع) در مرز شلمچه به آغوش میهن اسلامی بازخواهند گشت.
🔹روز هشتم اسفند / یکشنبه / مصادف با ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، کاروانهای راهیاننور و مردم شریف شهرهای مناطق آبادان و خرمشهر، با حضور نیروهای مسلح به استقبال شهیدان خواهند رفت.
🔹سردار باقرزاده گفت: این شهدا در عملیاتهای والفجر مقدماتی خیبر، بدر، کربلای ۵ و تک دشمن در انتهای جنگ به شهادت رسیدند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
20.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠بیانات امام خامنه ای
🎥 #کلیپ_ویژه
🔸مثلث تحریم
🔹نقشه دشمن این است که از مطالبات مردمی سوء استفاده و اشرار را وارد اجتماعات کند...
📎 بصیرت سیاسی، اجتماعی و انقلابی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
🌺 تقدیم به مادرها:
#از_زبان_یک_مادر🤱🏻
تا میخواهم تلفن☎️ را بردارم پایم روی دانه های انگور 🍇میرود. حواسم به پشت خط است، له میکنم و رد میشوم.🤦♀️
خداروشکر روی خیسیِ فرشی که تازه نجسکاری اش را آب💦 کشیدم پایم تمیز میشود و رد میشوم. 🙂
دم آشپزخانه، پایم روی تاس منچ میرود، چقدر سر پنج وشش، 🎲 همدیگر را میزنند، 👊حق هم دارند، همه دوست دارند بی نظیر باشند و برنده.
دیشب خیلی دیر خوابیدند.😴 پایم روی خرمایی میرود که تازه خورده و چون دوست نداشته، بقیه اش را به فرش چسبانده🤦🏻♂️
وقتی حالم خوب است، هربار پایم👣 روی جسم نامتعارفی میرود و چندشم میشود🤢، به خانه هایی🏠 فکر میکنم که تر و تمیز ولی سوت و کور و بی روح است،
اما حالا که کوه خستگی ام، با خودم نق میزنم، من هم دوست دارم خانه ام مرتب باشد، بههمریختگی، کلافه ام میکند 😩، لکه دست های کوچک و کوچکتر روی شیشه و آینه و درهای کابینت مدام روی مغزم🧠 راه میرود
🔰 راستش را بخواهید من هم گاهی احساس میکنم. ارزش جان و جوانی ام🧕🏻 بیشتر از این است که از این طرف جمع کنم از آن طرف بریزند .😒
چندبار گفتم من؟
🤔 بله دقیقا، با بچه داری👦🏻👧🏻 من پایم را روی "منیت"خودم میگذارم. بزرگ میشوم و رد میشوم .💪
✅ آنقدر باید نفسم را زیر پا کنم🤜 تا قدم به بهشتی که خدا وعده داده بگذارم، و الا این تک و توک بچه های ما👦🏻👧🏻، کجای بحران جمعیتی کشور را چاره کنند؟
مگر اینکه دست بالاسری باشد🤲🏻، خدایی که به زنبور، عسل🐝 شفابخش عنایت کرد ، چون با دهانش قصد خاموش کردن آتش🔥 ابراهیم را داشت، پس یکی دوتای ما هم در رشد امت اسلامی مؤثر خواهند بود🙏
حتی اگر در نمودارها 📊تغییری حاصل نشود.
اگر دست بالاسری باشد، که هست، کلاف نخی هم از ما میخرند💰 چه برسد به این که ما همه زندگی مان را به پای قد کشیدن اینها میریزیم ، حتی اگر غم کوچکی از دل آقایمان بردارند، می ارزد.😊
❤️ برای فرزند بعدی، دل دل نکن شیرزن!👍 دست بالاسری هست... 😇🤲🏻
پیر👵 که همه میشوند، مهم این است کوله بارت 🎒خالی نباشد. از تو، ذره ذره رنج هایت را، گران میخرند.💎
🌸🍃
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطرات یک خانواده کاملا عادی؟؟!! من بجای این ها بودم همه نسخه های کتاب خاطرات پدر را جمع آوری می کردم و می ریختم توی سد لتیان تا بتوانم طوری مظلوم نمایی کنم که مردم باور کنند.
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بچه هامون چه علمهایی رو یادبگیرن خوبه؟
پاسخ مستدل از استاد رحیم پور ازغدی
❌ شبهه ۹۹۷
آخوند الف. عین: من بررسی کردم وضو بر روی لاک ناخن اشکال ندارد چون عرفاً شستن صدق می کند و لاک، چرک محسوب نمی شود
🆔 @Shobhe_ShenaSi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 هیچ شکی نیست که اسلام به نظامت و تمیزی اهمیت زیادی می دهد و آیات و روایات در این زمینه فراوان موجود است. با این حال در هیچ کجا نیامده است که فلسفه وضو، تمیز کردن دست و صورت است و اساساً برخی از اعمال وضو مانند مسح کشیدن هیچ نسبتی با تمیز کردن بدن ندارد.
▫️ از این گذشته، با بررسی روایات معلوم می شود که رساندن آب به پوست بدن در هنگام وضو موضوعیت دارد (مگر اینکه مشکلی مانند زخم و جراحت در اعضای وضو وجود داشته باشد).
🔹 برخی از روایات در این زمینه عرضه میشود:
امام صادق علیه السلام:
لا يجوز حتى يصيب بشرة رأسه بالماء؛ وضو صحیح نیست، مگر آنکه آب با پوست سر برخورد داشته باشد
نیز امام صادق علیه السلام در جواب سوال کسی که زخمی در دست او وجود داشته فرمودند:
إذا كان يؤذيه الماء فليمسح على الخرقة، وإن كان لا يؤذيه الماء فلينزع الخرقة ثم ليغسلها؛ اگر رساندن آب به محل زخم اذیت کننده است، دست تر خود را بر روی پارچه (بانداژ) بکشد، و گرنه باید پارچه را بردارد و خودِ دست را بشوید.
همچنین امام کاظم علیه السلام درباره کسانی که در دست آنها انگشتر یا النگو و مانند آن وجود دارد می فرمایند:
إن علم أن الماء لا يدخله فليخرجه إذا توضأ ؛ اگر می داند که آب به دست نمی رسد باید انگشتر و ... را از دست خارج کند. (وسائل الشیعه ج ۱ ص ۴۵۵ به بعد)
🔹با این توضیح معلوم نیست، روحانی مزبور که ظاهراً عادت کرده است، نظراتی بر خلاف فقها دهد (که ان شاء الله با هدف مطرح کردن خود، یا راحت جلب نظر راحتطلبان نیست) چه چیزی را بررسی کرده که این نظر خلاف اجماع فقها را مطرح می کند؟
پر واضح است که بیان نظرات حتی اگر بر خلاف مسلمات فقهی باشد، در مجامع علمی و قابل نقد هیچ اشکالی ندارد، اما طرح این مسائل در فضای مجازی این شائبه را به دنبال دارد که شخص به دنبال جلب توجه اقشاری از جامعه است که دوست دارند برای اعمال بعضاً ناروای خود، توجیه دینی هم داشته باشند.
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06