eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
52.6هزار عکس
41.1هزار ویدیو
867 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
به روایت نهج‌البلاغه؛ آخرین هفته‌ی حیات پیشوای مظلوم امام علی ع ✒️محسن معارفی؛ عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی ✅بعد از توافق تحمیلی صفین هر روز سینه‌اش تنگ و تنگ‌تر می‌شد. دو و نیم سال بود که داعشی‌ها (طرفداران معاویه) به شهرهای مختلف حمله و آنها را تصرف می‌کردند. کودکان را جلو چشم مادرانشان سر می‌بریدند، شیعیان را زنده زنده می‌سوزاندند (شرح خ۲۵)، هتک حرمت زنها می‌کردند و اموال مردم را می‌دزدیدند(خ27) برخی فرمانروایان امام به معاویه پناهنده شده بودند (خ44). امام علی ع پیوسته از فضل جهاد و شهادت برای یارانش می‌گفت  و اینکه باید داعشی‌های وحشی را در مرزهای خودشان در دوردست‌ها مهار کرد و نباید اجازه داد آنها به مرزهای کشور نزدیک شوند(خ27). اما مردم سست کوفه به ندای امام جواب نمی‌دادند. بهانه‌گیری میکردند(خ27). لال شده بودند(خ119). با اینکه خودشان توافق صفین را تحمیل کرده بودند، پیوسته می‌گفتند که خون شهیدان صفین به خاطر جنگ‌طلبی امام هدر شده (خ182)، گاه گرما و سرما را بهانه می‌کردند (خ27) و گاه می‌گفتند تا خودت با ما نیایی، ما تکان نمی‌خوریم(خ119). ✅انگار همین دیروز بود که خلیفه‌ی دوم از امام علی ع مشورت گرفت در جنگ با روم و جنگ با ایران همراه رزمندگان از مدینه خارج شود، ولی امام به عمر توصیه فرمود با توجه به نقش خلافت و رهبری او، بهتر است با رزمندگان در جنگ‌ها همراه نشود (خ134 و خ146). بعد از اینکه امام در خلوت و جلوت مردم را به جهاد فرا خواند و آنها جواب نمی‌دادند، مدت‌ها بود که زبان سرزنش و توبیخ به سخنرانی‌های عمومی امام راه یافته بود. زبان سخنرانی‌های امام تلخ‌تر شده بود و می‌گفت دیگر حتی از سرزنش و عتاب کردن شما خسته شده‌ام (خ 34). کاش شما یاران من نبودید که هر که شما یاران او باشید، خوار می‌شود (خ 69). شما مثل تیرهای کُند و شکسته می‌مانید(خ29). اگر می‌شد که شما را با یاران معاویه عوض کنم، ده تا می‌دادم و یکی می‌گرفتم (خ97). در یکی از آخرین سخنرانی‌ها گفت: هم من از شما خسته شده‌ام و هم شما از من، من از شما به ستوه آمده‌ام و شما از من (خ25)! و ... ✅آن سال بعد از نیمه‌ی ماه مبارک رمضان، اوایل هفته دیگر طاقت نیاورد. به جعده‌ی مخزومی گفت سنگ بزرگی را برای ایستادن و خطبه خواندن وسط میدان بگذارد، امام ع لباس رزم پوشید؛ پیراهنی خشن از پشم با کفش و بند شمشیری از لیف خرما (خ182). مردم را فراخواندند. روی سنگ ایستاد و بعد از حمد خداوند، گفت مردم شما را چه شده، دیگر تازیانه‌ها، توبیخ‌ها و هشدارهای من اثری در شما ندارد. آیا منتظر رهبر دیگری هستید (خ182) من هم دوست ندارم با شما باشم و تنها امیدم این است که در این راه پربهجت شهادت نصیبم شود(ن35). به یاد یاران باوفایش که در جنگ صفین شهید شدند، افتاد. گفت به خدا آنها ضرر نکردند، اگرچه دیگر امروز نیستند که خوراکشان غم و غصه و خونابه‌ی دل باشد. ناگاه فریاد کشید: کجایی عمار، کجایی مالک بن تیهان؟ کجایی ذوشهادتین؟ به اینجا که رسید دست بر ریش مبارک گرفت و برای مدت طولانی در وسط سخنرانی بلند گریست. بعد که کمی آرام گرفت، با بلندترین فریادش گفت: پیش به سوی جهاد، جهاد، من همین امروز لشکر آماده می‌کنم، هر که می‌خواهد به سوی خدا حرکت کند، بسم الله. از سنگ پایین آمد. آرایش جنگی گرفت. برای فرزندش حسین ع و قیس بن سعد و ابوایوب انصاری ده هزار نفر تعیین کرد و گفت: آماده باشید که تا آخر هفته به سوی صفین حرکت می‌کنیم (خ۱۸۲). ✅نیمه ی هفته، در سحرگاه نوزدهم رمضان، در حالی که امام نشسته بود، خواب چشمانش را ربود. رسول خدا ص را دید و پیش او از سستی‌ها و لجبازی‌های امت گله کرد. پیامبر ص فرمود: نفرینشان کن و امام گفت: خدایا مرا از اینها بگیر و همنشینان بهتری نصیب من کن(خ70). همان شب وقتی به مسجد رفت، ابن ملجم ملعون به امام ضربت زد. هنوز جمعه نیامده بود که لشکریان، همه برگشتند مانند گوسفندانی که شبان از دست داده و گرگ ها به آنها حمله کرده‌اند (خ 182). در بستر بیماری چند بار به هوش آمد: یک بار گفت: چه خوشحالم که گمشده‌ام، شهادت را یافتم، مثل تشنه‌ای که در شب تار، به آب برسد( ن 23). ✅دیگر لحن امام عوض شده بود. زبان توبیخ و سرزنش یاران بی‌وفا به پند و اندرز تغییر یافته بود. گفت من تا دیروز امام شما بودم، حال مایه‌ی اندرز شمایم. ببینید که بعد از آن همه تلاش و تحرک و گفتار در کنجی ساکن و ساکت نشسته‌ام و منتظرم فردا از پیش شما بروم و البته اجل به سراغ همه خواهد آمد. خدا من و شما را بیامرزد. شما بعدا خواهید فهمید که علت اصرار من چه بود. وقتی جای خالی مرا دیدید، مرا خواهید شناخت( خ149). حال تقوی پیشه کنید. به واجبات عمل کنید، مواظب یتیمان و همسایگان باشید. یکدیگر را تنها نگذارید و به هم نیکی کنید (ن 47)قتل مرا بهانه‌ی تحلیل‌های خود نکنید تا خون مسلمانان را بریزید. قاتل من فقط یک نفر است. با او هم به انصاف رفتار کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام شرعی حجت الاسلام شاهرودی موضوع : دادن به واجب النفقه آیا می شود را به النفقه داد؟ احکام احکام شیرین 09102043478 @ahkameshirin
📆یکشنبه ۲۱ ماه رمضان سال ۴۰قمری 🗓هلاکت عبدالرحمن‌بن‌ملجم مرادی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️ما لازم است بدانیم که علی‌ها چگونه کشته میشوند و به دست که‌ها کشته میشوند. امروز زمانی است که ما این را باید بیشتر و بهتر از همیشه بدانیم.‌ علی یعنی اسلام مجسم، یعنی قرآن ناطق، یعنی بزرگ ترین شاگرد اسلام، به دست ابن ملجم کشته شد. ابن ملجم کیست؟ ابن ملجم یکی از خوارج است. چند تا ویژگی دارد: اولا به ظاهر مسلمان است، آنهم مسلمان بسیار متعبد، مسلمانی که قرآن را هم از بر و به خوبی میخواند: خیلی هم در اسلام خود متعصب و پایبند است. ویژگی دومش این است که هیچ کس را قبول ندارد. حتى على را! على را هم مسلمان نمیدانست. او معتقد است که علی سازشکار است. او معتقد است که علی یک عنصر غیرانقلابی است. او به خاطر اینکه علی با معاویه، در لحظه‌ای بسیار حساس و خطیر و به خاطر ضرورتی بزرگ، جنگ را به آتش بس کشانید، مخالفت میکند. آیا انگیزه واقعی او هم دفاع از اسلام است؟ تردید باید داشت. ظاهرا به نام اسلام، بزرگ ترین مسلمان‌ها را متهم به سازشکاری و ارتجاع میکند. چون علی را مرتجع میداند، پس خود، مدعی ترقی خواهی و انقلابی‌گری است. با نام اسلام، با نام قرآن ، با نام انقلابی بودن ، با نام پارسایی و پایبندی به اسلام و اخلاق اسلامی، با نام قاطعیت، مسلمانترین، پارساترین، قاطعترین، مفیدترین و ارزنده ترین و بزرگترین پیروان اسلام را به خاک و خون می‌کشد. خوارج نهروان یک چنین گره، مشکل و معضلی بودند در زمان علی، و این خط، همیشه باقی است ، امروز هم هست. ۵۸/۵/۲۳ @Jahade_tabeini
📆یکشنبه ۲۱ ماه رمضان سال ۴۰قمری 🗓هلاکت عبدالرحمن‌بن‌ملجم مرادی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️در زبان ما خوارج را به مقدّس‌های متحجّر تشبیه میکنند؛ اما این عبارت اشتباه است. مقدّس متحجّر گوشه گیری که به کسی کاری ندارد و حرف نو را هم قبول نمیکند، این کجا و خوارج کجا؟ خوارج سر راه میگرفتند، میکشتند، می‌دریدند و میزدند؛ اگر اینها آدم هایی بودند که یک گوشه نشسته بودند و عبا را بر سر کشیده بودند، امیرالمؤمنین که با اینها کاری نداشت، خوارج مقدس ‌مآب نبودند؛ آنها جهل مرکب داشتند؛ یعنی طبق یک بینش بسیار تنگ نظرانه و غلط، چیزی را برای خودشان دین اتخاذ کرده بودند و در راه آن دین، میزدند و میکشتند و مبارزه میکردند! البته رؤسای خوارج عقب می‌ایستادند. اشعث ‌بن ‌قیس‌ها و محمّد بن ‌اشعث‌ها همیشه عقب جبهه‌اند و در جلو آدم های نادان و ظاهربین قرار دارند که مغز اینها را از مطالب غلط پُر کرده‌اند و شمشیر هم به دستشان داده‌اند و میگویند جلو بروید؛ اینها هم جلو می‌آیند، میزنند، میکشند و کشته میشوند؛ مثل ابن‌ملجم که آدم احمقی بود که ذهنش را علیه امیرالمؤمنین پُر کرده بودند و کافر شده بود. او را برای قتل امیرالمؤمنین به کوفه فرستادند. اتفاقاً یک حادثه‌ی عشقی هم مصادف شد و او را چند برابر مصمم کرد و دست به این کار زد. خوارج اینگونه بودند و تا بعد هم همینطور ماندند. ۷۰/۱/۲۶ @Jahade_tabeini
📆یکشنبه ۲۱ ماه رمضان سال ۴۰قمری 🗓هلاکت عبدالرحمن‌بن‌ملجم مرادی/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️در تمام دوران های صدر اول اسلام تا قرن دوم و سوم - که رد پای خوارج پیداست - آنها را با چهره ادعای اسلام، با متهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنی کردن با مغزها و لبهای اسلام و قرآن میبینیم. لذا امیرالمؤمنین شهید یک فاجعه است، شهید یک توطئه است، شهید یک غلط بزرگ در متن جامعه اسلامی آن روز است. آن غلط چیست؟ آن غلط این است که کسانی مانند ابن ملجم که بویی از اسلام نشنیده اند، هیچ از اسلام درک نکرده اند، با نام اسلام - آن هم اسلام انقلابی و اسلام تند و تیز - به جان بهترین خلق خدا بیفتند. این یک فاجعه است؛ خود این یک فاجعه است. اگر علی بن ابی طالب را هم نمیکشتند، خود وجود این چنین خبطی، یک فاجعه بزرگ است، فاجعه تأسف انگیز. امروز ما عمق این فاجعه را درک میکنیم. ۵۸/۵/۲۳ ‼️اگر شمشیر غدر و خیانت نمیبود و این جنایت بزرگ به وسیله ابن ملجم و عناصر پشت پرده این جنایت صورت نمیگرفت، امیرالمؤمنین این راه را ادامه میداد و باز دنیای اسلام شاید تا قرنها بیمه و تأمین میشد. لذا مصیبتی که آن روز وارد شد، برای دنیای اسلام و تاریخ اسلام پُرخسارت بود. باز هم این منهل رَوی صافی زلالی را که می توانست دنیای اسلام را سیراب کند، از دسترس دنیای اسلام دور کردند؛ لذا مصیبتِ همیشه است! ۸۳/۸/۱۵ @Jahade_tabeini
🔻استاد قرائتی در جمع طلاب غیرایرانی: ❇️ اعمالی که گناهان صغیره‌ را به کبیره تبدیل می‌کنند ◻️ در لباس مقدس روحانیت از هیچگونه کار خیر فروگذار نکنید که برخی از آن‌ها تا نسل‌ها باقی خواهند ماند. ◻️ برخی از اعمال هستند که گناهان صغیره را تبدیل به گناه کبیره می‌کند، که برخی از آن‌ها خندیدن به گناه، علنی گناه کردن است. در همین باب، گناه با لباس روحانیت نیز هرگونه گناه صغیره و خطاهای کوچک را تبدیل به گناه کبیره می‌کند. ◻️ در این رابطه در آیه ۳۰ سوره احزاب خطاب به زنان پیامبر آمده است: «یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ مَنْ یَأْتِ مِنْکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَیْنِ ۚ وَکَانَ ذَٰلِکَ عَلَی اللَّهِ یَسِیرًا»، ‌ای زنان پیغمبر، از شما هر که به کار ناروای آشکاری دانسته اقدام کند او را دو برابر دیگران عذاب کنند. ◻️ لذا این لباس مسئولیت دارد. عاقبت به خیری به مدرک و مدارج تحصیلی نیست، بلکه عاقبت به خیری در انجام کار برای خداست و طبق فرموده حضرت رضا(ع)، علم واقعی در قرآن است. https://hawzahnews.com/xbH5F @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
❇️ حجت‌الاسلام پاکدامن یکی از سه روحانی حادثه حرم مطهر رضوی که در بیمارستان رضوی تحت درمان و مراقبت بود، از بیمارستان مرخص و راهی منزل شد. ۲۰ ضربه چاقو توسط ضارب تکفیری بر بدن حجت‌الاسلام محسن پاکدامن وارد آمده بود که با تلاش کادر درمانی و دعای خیر مؤمنین، پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص و راهی منزل شد. https://hawzahnews.com/xbH6t @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
📸 مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت عباس(ع) ادامه تصاویر: https://hawzahnews.com/xbH5j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️آیا دین، توانایی اداره ی حکومت را دارد و مدیریت دولت با مجموعه احکام دین، ممکن است؟ پاسخ‌هایی که دین به مسائل سیاسی زمان ها و برهه های گوناگون داده، در خور توجه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنج نکته در مورد شب های قدر 🎙حجت الاسلام والمسلمین استاد ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
💬سوال: واجبات سجده قرآن چیست و آیا وضو داشتن و رو به قبله بودن لازم است؟ پاسخ: ✅هر گاه در سجده واجب قرآن، پیشانی را به قصد سجده بر زمین بگذارد، کافی است - اگر چه ذکری نگوید - و گفتن ذکر مستحب است؛‌ همچنین رو به قبله بودن و وضو داشتن نیز لازم نیست. --------------------- 📚 منبع: توضیح المسائل ده مرجع، م 1099؛ امام، تحریرالوسیله، ج 11، القول فی سجدتی التلاوه و الشکر، م 7؛ امام و مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج 11، سائر اقسام السجود، م 18؛ بهجت، وسیله النجاه، م 751؛ خامنه ای: استفتا؛ سبحانی،‌ توضیح المسائل، م 1056؛ سیستانی، منهاج الصالحین، ج 1، م 655. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2، ص 116. 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💬سوال: آیا فروبردن چیزی که لای دندان مانده، برای روزه دار اشکال دارد؟ پاسخ: ✅اگر روزه دار چیزی را که لای دندان مانده به اشتباه فرو ببرد، روزه اش باطل نمی شود، ولی اگر بداند که در روز، غذای لای دندان فرو می رود، باید پیش از اذان صبح خلال کند و چنانچه خلال نکند و در روز فرو برود، روزه اش باطل است و کفاره هم بر او واجب می شود و اگر می دانسته در روز فرو می رود، هر چند فرو نرود بنابر احتیاط واجب باید قضای آن روز را بگیرد. --------------------- 📚 منبع: کتاب «آموزش مصور احکام» مطابق با فتاوای آیت الله العظمی خامنه ای، احکام عبادات، بخش روزه، ص 357. 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💬سوال : آیا دروغ، روزه را باطل می کند؟ ✅ پاسخ: ⬅️دروغ بستن به خدا، پیغمبر اسلام یا جانشینان او (12 امام) روزه را باطل می کند. 📝آیات عظام خامنه ای،‌ سبحانی،‌سیستانی و مکارم شیرازی: بنابر احتیاط واجب. 📝آیت الله بهجت: فتوا این است که روزه اش باطل می شود. 📝آیت الله سیستانی: کسی که به حضرت زهرا (س) و سایر پیامبران نسبت دروغ بدهد،‌ بنابر احتیاط مستحب روزه را بعدا قضا کند. 📝آیت الله صافی گلپایگانی: فتوا این است که دروغ بستن به سایر پیامبران نیز روزه را باطل می کند، اما دروغ بستن به حضرت زهرا (س) بنابر احتیاط واجب چنین است. --------------------- 📚 منبع: برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2 ، ص 271 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💢 حکم روزه نگرفتن فردی که سحری نخورده 💠 سوال: چنانچه فردی سحری نخورده باشد می تواند روزه را ترک نماید؟ ✍🏻 پاسخ: انسان نمى ‏تواند به خاطر سحری نخوردن، روزه را بخورد، ولى اگر بقدرى ضعف پیدا کند که تحمّل آن بسیار مشکل شود، مى‏تواند روزه را بخورد و همچنین اگر خوف بیمارى داشته باشد. 🔺سایت آیت الله مکارم شیرازی - makarem.ir 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
💢 اجازه شوهر و پدر برای روزه رمضان 💠 سوال: آیا رضایت پدر یا شوهر برای روزه گرفتن لازم می‌باشد؟ ✍🏻 پاسخ: روزه ماه مبارک رمضان واجب است و در تکاليف واجب مثل روزه و نماز و حجاب و....، رضايت و عدم رضايت ايشان شرط نيست و فرد بايد طبق تکليف خود عمل کند و روزه بگيرد. ❇️ در صورت نگرفتن روزه علاوه بر معصیت، باید کفاره عمد پرداخت شود. 🔺 سایت آیت الله مکارم/ احکام روزه / وجوب روزه 📚 👇 https://eitaa.com/ahkam_din
🌺 🌺 ◽شناخت بدترين انسانها 💠 ✅ و من كلام له (علیه السلام) في صفة من يتصدى للحكم بين الأمة و ليس لذلك بأهل و فيها: أبغض الخلائق إلى اللّه صنفان: ‼️ در اين خطبه مدّعيان قضاوت را مى شناساند كه عهده دار قضاوت هستند و شايسته آن نيستند. 🔻الصنف الأول: إنَّ أَبْغَضَ الْخَلَائِقِ إِلَى اللَّهِ [تَعَالَى] رَجُلَانِ رَجُلٌ وَكَلَهُ اللَّهُ إِلَى نَفْسِهِ فَهُوَ جَائِرٌ عَنْ قَصْدِ السَّبِيلِ مَشْغُوفٌ بِكَلَامِ بِدْعَةٍ وَ دُعَاءِ ضَلَالَةٍ فَهُوَ فِتْنَةٌ لِمَنِ افْتَتَنَ بِهِ ضَالٌّ عَنْ هَدْيِ مَنْ كَانَ قَبْلَهُ مُضِلٌّ لِمَنِ اقْتَدَى بِهِ فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِهِ حَمَّالٌ خَطَايَا غَيْرِهِ رَهْنٌ بِخَطِيئَتِهِ. 🔻الصنف الثاني: وَ رَجُلٌ قَمَشَ جَهْلًا مُوضِعٌ فِي جُهَّالِ الْأُمَّةِ عَادٍ فِي أَغْبَاشِ الْفِتْنَةِ عَمٍ بِمَا فِي عَقْدِ الْهُدْنَةِ قَدْ سَمَّاهُ أَشْبَاهُ النَّاسِ عَالِماً وَ لَيْسَ بِهِ بَكَّرَ فَاسْتَكْثَرَ مِنْ جَمْعٍ مَا قَلَّ مِنْهُ خَيْرٌ مِمَّا كَثُرَ حَتَّى إِذَا ارْتَوَى مِنْ مَاءٍ آجِنٍ وَ اكْتَثَرَ مِنْ غَيْرِ طَائِلٍ. ‼️ دشمن ترين آفريده ها نزد خدا دو نفرند: 🔻مردى كه خدا او را به حال خود گذاشته، و از راه راست دور افتاده است، دل او شيفته بدعت است و مردم را گمراه كرده، به فتنه انگيزى مى كشاند و راه رستگارى گذشتگان را گم كرده و طرفداران خود و آيندگان را گمراه ساخته است. بار گناه ديگران را بر دوش كشيده و گرفتار زشتى هاى خود نيز مى باشد.  🔻و مردى كه مجهولاتى به هم بافته، و در ميان انسان هاى نادان امّت، جايگاهى پيدا كرده است، در تاريكى هاى فتنه فرو رفته، و از مشاهده صلح و صفا كور است. آدم نماها او را عالم ناميدند كه نيست، چيزى را بسيار جمع آورى مى كند كه اندك آن به از بسيار است، تا آن كه از آب گنديده سيراب شود، و دانش و اطّلاعات بيهوده فراهم آورد. 📚
🟢 امیرالمؤمنین علی(ع) را «که کُشت» و «چه کُشت»؟ 🔸 یک وقت می‌‏گوييم على‌(ع) را كه كشت و يك وقت می‌گوييم علی(ع) را چه كشت؟ 🔹 اگر بگوييم على(ع) را كه كشت، البته عبدالرحمن بن ملجم. اگر بگوييم على(ع) را چه كشت، بايد بگوييم جمود و خشک‌مغزى و خشكه‌مقدسى. همينهايى كه آمده بودند على(ع) را بكشند، از سر شب تا صبح عبادت می‌کردند. 🔸واقعاً خيلى تأثرآور است. على(ع) به جهالت و نادانى آنها ترحم می‌‏كرد، تا آخر هم حقوق آنها را از بيت‌المال می‌‏داد و به آنها آزادى فكرى می‌‏داد. 🔹 ابن ابی‌الحدید می‌گوید: اگر می‌خواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که اینها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب‏ نوزدهم رمضان را انتخاب کردند. گفتند: ما می‌خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‌خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شبهای عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم. 📗 اسلام و نيازهای زمان، ج۱، ص۸۰ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
🔴چین خواستار احترام سوئد به اعتقادات دینی مسلمانان شد 🔹 «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه در واکنش به توهین به قرآن کریم در کشور سوئد تأکید کرد: پکن همواره از احترام به اعتقادات مذهبی اقلیت‌ های قومی از جمله مسلمانان حمایت کرده است.
▪️خیلی‌ها عادت کردند القای ناامیدی کنند که مردم بی‌دین شدند نگاهی به حال‌وهوای کشور در و محرم داشته باشید و ببینید همان افرادی که ظاهرشان از دید شما به بی‌دینی شبیه است هم حاضر در مجالس هستند اگر رفتار و فساد شما به اصطلاح نمادهای دین دفع دارد، جاذبه اهل بیت پابرجاست 💬 امیرحسین کسائی
🔻 آیت‌الله حسینی‌بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه درجمع ائمه جماعات قم: ❇️ نباید امام جماعت به تنهایی در صف اول مبارزات فرهنگی رها شود ◻️ در هر منطقه از شهر باید کارگروه‌هایی تشکیل شود و همه مسئولین به میدان بیایند و با کمک و خود امام جماعات آن منطقه را یاری دهند. نباید امام جماعت به تنهایی در صف اول مبارزات فرهنگی رها شود و انتظار بهترین عملکرد را نیز از او داشته باشیم. ما در مساجد کمبود برنامه نداریم، کمبود پشتیبانی داریم. ◻️ بودجه فرهنگی در این کشور کم نیست؛ اما نحوه توزیع آن بگونه‌ای است که خروجی لازم را ندارد. و تعدد متولیان امور فرهنگی سبب شده تا عملاً خروجی لازم از این بودجه را شاهد نباشیم. ◻️ فعالیت امام جماعت در مسجد نباید صرفاً منحصر به نماز خواندن شود. امام جماعت باید با برنامه عمل کند. امروزه شبهات زیادی در فضای مجازی مطرح می‌شوند و این وظیفه روحانیت است که به این‌ها پاسخ بگوید. روحانیت اگر امروز کوتاهی کند فردای قیامت نمی‌تواند پاسخگوی خون شهدا باشد. hawzahnews.com/xbH5c @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
بهترین کاری که قالیباف می‌تونه بکنه استعفای از مجلس و خروج از صحنه ی سیاسیه کشوره و مطمئن باشید اینکار نفعش خیلی بیشتر از ضررشه و آب از آب هم تموم نمیخوره و شاید خیلی هم در مورد برخی از مسائل مثل طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و شفافیت آرای نمایندگان که توسط قالیباف منحرف شدند بهتر باشد . 🔶نطر یکی از حامیان حسن روحانی👆 🔴🔴🔴🔴🔴 اینم پاسخ ما👇 ✅ جناب حامی اصلاح طلبان و غربگراها 🔶ایادر مورد علی لاربجانی و حسن روحانی که یکی دخترش امریکا بود یکی هم برادرش دزدی کرده بود وهردو کشور را تا لبه پرتگاه بردند را هم همین نظر رو داشتید؟ یا مثل اربابتون امریکا کودکان یمنی را ترو ریست، دانسته و کودک کشان صهیونیست را ازادیخواه می دانید؟ 🔴 برخورد های دوگانه = خروج از انسانیت البته کار بد برای همه بد هست وبرای افراد خوب بدتر ولی باید اولا موضوع بر رسی بشه وثانیا گاهی جریان فرزندان مسولین حکایت فرزند نوح هست
⛔️ فائزه هاشمی: حضرت محمد (ص) پول‌های حضرت خدیجه رو حروم کرد! 💠 مصارف اموال خدیجه (س) پیامبر (ص) از اموال خدیجه (س) را از قید بدهکاری آزاد می کرد، و به کمک می نمود، به بینوایان و رسیدگی می کرد، مسلمانانی که از مکه به مدینه هجرت می نمودند، مشرکان اموال آنها را مصادره می نمودند، پیامبر (ص) از اموال خدیجه (س) به آنها کمک می کرد تا خود را به مدینه برسانند. هنگامی که پیامبر (ص) با خدیجه (س) ازدواج کرد، حلیمه سعدیه مادر رضاعی پیامبر (ص) روزی به مکه نزد پیامبر (ص) آمد و از قحطی و خشکسالی آن سال شکایت کرد، پیامبر (ص) این موضوع را با خدیجه (س) در میان گذاشت، خدیجه (س) چهل گوسفند و شتر به حلیمه سعدیه بخشید. بیشتر ثروت خدیجه (س) در ماجرای سه یا چهار سال محاصره ی شعب ابیطالب به مصرف رسید، چرا که بنی هاشم و پیامبر (ص) در شعب ابیطالب، در محاصره ی شدید مشرکان بودند، در این مدت ابوالعاص بن ربیع، داماد خدیجه (س) شترها را می آورد و با آنها گندم و خرما حمل می کرد، و با زحمت و خطر زیاد، آنها را به بنی هاشم می رسانید، در شعب، هیچ گونه طعامی نداشتند و مصارف سه ساله (یا چهار ساله) آنها از اموال خدیجه (س) بود. خدیجه (س) با کمال ایثار و مقاومت، از جان پیامبر (ص) و بنی هاشم که مدافعان پیامبر (ص) بودند، حفاظت می کرد، و آنچه را داشت در این راه به مصرف رسانید. چنین ایثاری بود که (س) را در پیشبرد اسلام با (ع) برابر ساخت (ما قام الاسلام الا بسیف علی و ثروة خدیجة)، همان شمشیری که طبق فرموده پیامبر (ص) یک ضربه آن در روز ، بهتر از عبادت جن و انس معرفی شد. و همه اینها از دیدگاه فمینیستی میشود حرام کردن مال! 📚📚📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرماید: بدانند تمام کسانی که ادعا می‌کنند مذهبی‌اند ....
🔻تصویر به اندازه‌ی کافی گویا است. تصویر، جمعی از در سال ۱۳۵۶، چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد که در وسط یکی از خیابان‌های مشغول شست‌وشوی هستند. «مارک گازیوروسکی»، استاد علوم سیاسی دانشگاه لوئیزیانای آمریکا، در کتاب «سیاست خارجی و شاه: بنای دولتی دست‌نشانده در ایران» می‌نویسد: تعداد کمی از اعضای طبقه‌ی پایین شهری به برق، آب لوله‌کشی، یا فاضلاب بهداشتی دسترسی داشتند. اعتیاد، فحشا، و جنایت در حلبی‌آبادهای جنوب تهران و دیگر شهرها رواج کامل داشت. گذشته از این، نرخ بالای مهاجرت روستا به شهر حاکی از آن است که استانداردهای زندگی برای طبقه‌ی پایین روستایی از این هم خیلی بدتر بود. یکی از مشاهده‌گران زندگی روستایی در ایران میانه‌ی دهه‌ی ۱۹۷۰ گزارش می‌دهد: روستاییان با ۴ یا ۵ گرم پروتئین در هفته می‌زیستند و برخی در فضله‌ی اسب‌ها جست‌وجو می‌کردند تا جو هضم‌نشده پیدا کنند. 🔸در بخش دیگری از این کتاب به روایت صریح و غم انگیزتری از متن به حاشیه رفته برخورد می‌کنیم، جایی که «مارک گازیوروسکی» می‌نویسد: طبقه‌ی بالا با طبقات پایین شهری و روستایی تباین شدیدی داشت. میزان بیشتر استانداردهای ، تغذیه، و آموزش در ایران در دهه‌ی ۱۹۷۰ پایین‌تر از میانگین همه‌ی کشورهای در حال توسعه بود. بررسی دقیقی از شرایط زندگی کوچندگان فقیر در در دهه‌ی ۱۹۷۰ زندگی نکبت‌بار و نومیدانه‌ای را تصویر می‌کند. از ۳۷۸۰ خانوار کوچ‌کرده‌ی مورد بررسی، ۱/ ۵۵ درصد در کپرها و آلونک‌ها، ۹/ ۳۲ درصد در کوره‌های فعال یا غیرفعال آجرپزی، ۹/ ۸ درصد در چادر، و تعداد کمتری در گورستان‌ها با «مسکن‌های غارمانند» از جمله پناهگاه‌هایی که در گودال‌های عظیم و بدبوی ساخته شده بود زندگی می‌کردند.