eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
52.2هزار عکس
40.9هزار ویدیو
864 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
◼️السلام علیک یا ابا عبدالله◼️ 🅾همراه با کاروان عاشورای حسینی 🅾 🔹۷۲قسمت - (۶) ✍ابن زیاد از قیس خواست بالای منبر برود و به امام حسین ٬ع ٬نا سزا گوید ..... قیس روی منبر رفت و به ابن زیاد وپدرش لعن فرستاد و بر علی (ع) درود فرستاد. ☑️به دستور ابن زیاد او را از بالای دارالعماره به پایین انداختند. ☑️ بعد از شهادت قیس عده ای،آماده پیوستن به امام حسین ٬ع٬ شدند ۴نفر به رهبری « طرماح بن عدی طائی »نزد امام ٬ع٬ رفتند .... وخبر شهادت قیس را به امام ٫ع٬رسانیدند. 🔘اشک در چشمان امام حسین (ع) جمع شد، وفرمود : ⚪️...فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ .... (احزاب ایه ۲۳) پس برخی از آنها جان دادند وبرخی از آنها منتظر شهادت هستند. ✍سید حسین 4⃣ ⚫️
🦋نماز روز آخر ماه ذی الحجه 💠روز آخر ذیحجه آخر سال عرب است. سید بن طاووس در اقبال نمازی برای این روز موافق یک روایت ذکر کرده است.  💢مرحوم «سيّد بن طاووس» نقل كرده است كه در ، دو ركعت نماز مى خوانى و در هر ركعت، سوره «» و سوره « هو الله» و « الكرسى» را مى خوانى و پس از نماز مى گويى: أللهُمَّ ما عَمِلتُ فى هذِهِ السـّـنةِ مِنْ عَمَل نـَهَيتـَـنى عـَـنهُ و لمْ ترْضَهُ، و نـَسيتهُ ولمْ تنسَهُ، وَدَعَوتنى اِلى التوبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَليْكَ، اَللهُمَّ فاِنى أسْتغفِرُكَ مِنهُ فاغفِرْ لى، وَما عَمِلتُ مِنْ عَمَل يُقَرّبـُـنى اِليكَ فاقبَلهُ مِنى، وَلا تقطعْ رَجائى مِنكَ ياكَريمُ. ✅وقتی چنين كردى شيطان مى گويد: واى بر من! هرچه در مدّت اين سال زحمت كشيدم (و او راوسوسه كردم) با اين عمل، همه را از بين برد و سالش را به خير پايان داد.  
گلاب سبک 50 دو آتشه 80 سنگین 115 بیدمشک 34 کاسنی 35 عرق نعنا معمولی 40 متوسط 60 سنگین 100 دارچین 35 رازیانه 30 خارمریم 30 شیرین بیان 40 زنجبیل 35 آویشن 35 زیره سیاه 40 معجون چای 70 خارخاسک 32 بید 30 بید کاسنی 35 کاسنی شاهتره 40 گاوزبان 36 نسترن 30 هل40 تا 70 بسته به غلظت عرق یونجه 33 شوید 31 زنیان 34 شاطره 32 بوقناق 30 بولاغ اوتی 35 بهارنارنج 23. پونه 30 خارشتر 30 کرفس 30 چهل گیاه 35 اسطوخوددوس 40 شربت گل محمدی 50 شربت زعفران 50.
☘ لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم ☘ 🍎🍎لیست بخشی از محصولات سلامتی چریش بهمراه قیمت ها 🍎🍎 🍾🍾 روغن های درمانی🍾🍾 روغن بادام شیرین 👈40 روغن بنفشه کنجدی بزرگ 👈 45 روغن بنفشه کنجدی کوچک 👈 25 روغن بادام تلخ 👈30 روغن فندق خالص 👈 70 روغن سیاهدانه 👈45 روغن بابونه 👈 35 روغن حنضل 👈20 روغن بنفشه زیتونی کوچک 25 بزرگ 👈45 روغن سداب 👈35 روغن مرزنجوش 👈35 روغن گل سرخ 👈 60 روغن نارگیل 👈 36 روغن کندش 👈90 روغن رازیانه 👈40 روغن اکسیر جوانی 👈80 روغن ها بیشتر از 100 مدل تخصصی هست واینها بخشی از روغن های ماست 👌👌 قطره چشمی روز وشب 👈 80 🍶 🍶روغن های خوراکی 🍶🍶 روغن زیتون اصل فرابکر کمیاب 👈 220 روغن زرد گاوی 👈 280 روغن ارده کنجد ایرانی 👈 195 روغن آفتابگردان 135 روغن کنجد 145 روغن زیتون مالشی 100 روغن زیتون معمولی 120، 135 و165 اعلا 220 👆 🛀 🛀بهداشتی 🛀🛀 شامپو های مزاج بلغم و دم 👈 ۳۲ شامپو سبغ 👈 ۳۵ شامپو کراتینه 👈 ۴۲ شامپو ختمی 👈 ۳۴ شامپو عسل و ژل رویال 👈 ۳۴ صابون نمک دریا 36 صابون حنا 25 صابون زردچوبه تخصصی 36 صابون ختمی 25 صابون گل محمدی 25 صابون زعفران 25 صابون شتر مرغ 25 صابون شیر وروغن الاغ 30 صابون شیر وروغن شتر مرغ صابون سبوس برنج وگندم 30 صابون ضد جوش صورت وبدن 25 صابون شامی اصل 55 صابون بزرگ سر وبدن 40 صابون رازیانه 36 صابون ضد عفونت بانوان به همراه پماد تخصصی رحم ، ژل انار ماریانا 250 صابون الورا 25 صابون انار ضد منافذ باز 25 صابون شیر عسل 35 صابون کندوش 50 صابون کلاژن طلا وتریاک ترکیبی 65 صابون تریاک کامل 90 صابون شیر بادام 25 صابون زغال 25 صابون سفید آب زغال کف دار 30 صابون 19 گیاه 25 صابون زردچوبه 👈 25 صابون زیتون خانگی 👈 25 صابون سفیداب بدون کف 👈 20 سفیداب پودری 👈 10 خمیر دندان 👈 25 مایع ظرفشویی دو مدل 👈 30 مایع دستشویی 👈 26 🎀‌ آرایشی 🎀 کرم آبرسان پوست از 100 الی 250 بسته به نوع ظرف و وزن کرم 👌 کرم منافذ کاسه ای 👈 250 بهمراه روغن تخصصی منافذ ومواد بخور کرم جواهرات👈 در ظروف 450 و 750 تومانی بسیار عالی کرم کراتینه دست و بدن در قوطی کاسه ای 👈 250 ماسک موی پودری جهت تقویت مو بهمراه روغن تخصصی 👈 300 ماسک مو بعد از حمام 👈 50 شامپو کراتینه داخل حمام👈 70 ماسک صورت ضد جوش 👈 60 رژ لب جامد و مایع 👈 35 فعلا کرم ضد لک تیوپی 👈 70 کاسه ای از 100 تا 250 بسته به نوع ظرف ووزن 👌 کرم ضد آفتاب تیوپی 50 👈 کاسه ای 100 و180 بسته به وزن ضد آفتاب کودک 👈 50 ضد آفتاب بدون رنگ و بدون بو 👈 200 کرم دور چشم :👈 تیوپی 65 کاسه ای کوچک 85 بزرگتر 115 کرم پودر آرایشی تیوپی 70 👈 سرمه اثمد اصل 👈 30 🔮 🔮عطر های طبیعی 🔮🔮 عطر نرگس 👈60 عطر محمدی 👈60 عطر مریم 👈 50 عطر‌ یاس 👈 50 عطر شکوفه سنجد 👈50 عطر نعناع 👈 50 عطر اسطوخودوس 👈55 عطرها در شیشه های 2 و4 گرمی هستند وقیمت های بالا مربوط به عطر 4 گرمی است و در واقع نصف قیمت کانال های مشابه می باشد دقت کنید 👌 🍯 عسل 🍯 عسل کوهستان درمانی 👈 350 عسل درمان دیابت 👈 250 عسل ۴۰ گیاه اصل 👈 160 بیش از 16 مدل عسل موجود است 👌👌👌 💊 دارویی 💊 انفیه جهت درمان سردرد وسینوزیت 👈 20 پماد زخم و سوختگی 👈 90 روغن سوختگی 60 شربت رضوی 👈 90 داروی امام کاظم 25 گرمی 👈 20 جامع 3 تایی امام رضا ع 👈 15 بیسکویت های سویق عناب، سنجد و... هر بسته 👈 35 معجون زنان 👈100 معجون مردان 👈100 شیره انگور 🍇 یک کیلو 👈 120 😳😳 نه بابا ما فقط 80 بهتون میدیم 😉 سرکه انگور ۱ لیتری 👈 35 سکنجبین شکر سرخ و عسل👈 🐝🍇 سکنگبین 👈 100 ☘ مفردات گیاهی چای میوه ای ترکیب انحصاری خودم 👈 40 برگ چغندر 👈 35 💐بنفشه کوهی 50 بادرنجبویه 👈 30 آویشن شیرازی 👈40 چای به👈 30 به لیمو 👈 15 کندر خوراکی 👈 40 هل سبز اعلا 👈 25 سیاه دانه👈 100 گرمی 20 پودر زنجبیل 👈 200 گرمی 45 و50 سویق گندم 👈 24 سویق جو 👈 25 سویق سنجد 👈 35 سویق نخود 👈 25 نمک دریا 👈 15 حنا بسته ای 👈 30 نوره بسته 1 کیلویی 👈 90 حرز امام جواد ع با قاب نقره 👈 265 حرز تک 👈 100 بازوبند چرم 👈 20
📣📣 🌺تولید محصولات آرایشی گیاهی 🌺 💯با روش های گیاهی وارگانیک 💯 ✅فروش به صورت عمده و جزیی ✅انواع کرم ها _ رژلب _ ویتامین لب _ریمل _ خط چشم _ سایه و رژگونه _لاک _مام و.. 🌹فروش ویژه شیاف ماریانا 40 عددی فقط 40 ت 🌹نوره زرنیخ طلایی نسبت ۱ به ۶ بسته بندی یک کیلویی 90 ت نوره ختمی برای گرم مزاجان هر بسته 40 ت نوره بابونه برای سرد مزاجان هر بسته 40 ت نوره الورا نرم کننده پوست هر بسته 35 ت نوره حنا ترکیبی جهت تمام بیماری‌های پوستی وبیماری های زنان هر بسته 50 ت شامپو سبغ 43 پماد خشخاش دست‌ساز خودمون 50 قطره شپش 45 ماسک مو(کراتینه مو بعد از حمام 70) ماسک موی بعد از حمام 50 مام مایع 35 مام پودری با قوطی جدید نمکپاشی راحت وقابل استفاده 20 مام اسپری با سه رایحه نرگس، بهارنارنج ویاس 35 مدادسرمه 20 رژمایع 30 خمیردندان دخترونه وپسرونه 25 صابون لیفت ابرو 35 فیکساتور ابرو 38 لاک در حدود 30 رنگ 25 رژلب رولی 20 رنگ متنوع 35 ویتامین لب(بالم لب)36 خط چشم مویی 45 خط چشم ماژیکی 45 ریمل با پوکه خارجی وایرانی 65 و75
سلام دوستان فقط تا پایان امشب تخفیف های عید غدیر تا قربان رو خواهیم داست خرید دارین عجله کنین جا نمونین اگر تا ساعت 12 امشب سفارشات تونو ثبت و واریزی تونو انجام بدین شامل همه تخفیف ها خواهید شد همه گذاشتن واسه دقیقه نود اشکالی نداره من طبق قولی که بهتون دادم سفارشات رو ثبت و طی هفته آینده به نوبت ارسال میکنم اقلام تخفیفی رو هم در پست بالا میتونید ببینید
کانال جهاد تبیین در پیام رسان ایتا هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید https://eitaa.com/atashbeekhtiar_ir
سلامتکده چریش مشاوره‌طب‌سنتی 🩺 مشاوره‌و‌فروش‌محصولات‌ارگانیک‌وداروهای‌گیاهی 🍵🛍 سلامت،زیبایی،پیشگیری‌ودرمان 💊🆘 لینک سفارشات: @charish_sefaresh https://eitaa.com/charish_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ❓این درسته افرادی که با گناه می میرند بیشتر هستند از کسانی که با اجل طبیعی میمیرند؟ 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۱  بهنام وکیلی جامعه براساس همدلی، همسویی و همکاری گروه های انسانی شکل می گیرد. هر یک از افراد در جامعه دارای نقشی است که می بایست رفتارهای خویش را براساس آن سامان دهد. اگر شخصی در چارچوب نقشی که به عهده دارد و یا به عهده او گذاشته شده عمل نکند، به اجتماع خیانت کرده است؛ زیرا جامعه او را برای انجام نقش اجتماعی که به عهده او گذاشته شده امین و مسئول می شمارد و انتظار عمل براساس نقش را از او دارد. هنجارهای اجتماعی و عمل درچارچوب آن انتظار دیگری است که جامعه از افراد خود انتظار دارد و هرگونه رفتار های بیرون از آن را عملی خیانت بار ارزیابی می کند. بنابراین ارتباط تنگاتنگی میان نقش و هنجارهای اجتماعی از سویی و امانت و خیانت از سوی دیگر وجود دارد. این مسئله در امور شخصی نیز از نظر قرآن مورد توجه قرار گرفته و افزون بر نقش اجتماعی و ارتباط انسان با دیگری به ارتباط خود با خود و ارتباط خود با خدا نیز توجه داده است. از این رو، از خیانت به خود و خیانت به خدا نیز سخن به میان می آید. کسانی که برخلاف اهداف وجودی حرکت می کنند و نقش خود را حتی نسبت به خویش به درستی ایفا نمی کنند خائن به خود شناخته می شوند؛ چنان که اگر برخلاف نقش خود بر هستی عمل کنند از نظر هستی شناختی قرآنی به عنوان خیانتکار قلمداد می شوند. در گفتارهای روزانه مردم واژه خیانت با کاربردهای مختلف و مصادیق گوناگون مفهوم یگانه ای را به ذهن متبادر می کند که مولفه اصلی آن نقض امانت و پیمان شکنی به شکل مخفی و نهان است. به این معنا که هرگونه پیمان شکنی و یا خلاف امانت عمل کردن را خیانت نمی شمارند بلکه زمانی عمل نابهنجار خیانت شمرده می شود که شخص به طور مخفیانه و نهانی انجام دهد. از این رو مخفی کاری از مولفه های اساسی خیانت به شمار می رود. پرسش این نوشتار آن است که نگرش قرآن به خیانت چیست و خیانتکاران را با چه اوصافی معرفی می کند؟ انگیزه شناسی خیانت اصولا چرا خیانت پدید می آید و چه انگیزه هایی موجب می شود تا شخص نسبت به خود و یا دیگری برخلاف فضایل اخلاقی و اصول هنجاری عمل کند و مرتکب خیانت شود؟ اگر به واکاوی مسئله خیانت و دروغ توجه شود می توان دریافت که ارتباط معناداری میان دروغ و خیانت وجود دارد. دروغ، کلامی برخلاف واقعیت و حقیقت است که برای پوشاندن مطلبی به کار می رود تا خود و یا دیگری از آثار و پیامدهای راستگویی در امان قرار گیرد. شخص هرگاه دریابد که بازگویی حقیقت و واقعیت می تواند موجبات تنبیه و مجازات هرچند کلامی و سرزنش او را فراهم آورد از راستگویی پرهیز می کند و دروغ را راهی برای رهایی خود از پیامدهای راستگویی برمی شمارد. چنین حالتی در مسئله خیانت ولی در حوزه عمل وجود دارد. شخصی که کلامی و یا چیزی را به شکل امانت در اختیار دارد و آن چیز از آن وی نمی باشد بلکه مال دیگری است که به شکل محدود زمانی و یا مکانی در اختیار او قرار گرفته تا به صاحب آن کلام و یا چیز تحویل دهد، در زمانی که احساس کند که نگهداشتن آن کلام (مانند راز و یا پیام) و یا چیز به ضرر اوست و یا بکوشد بر خلاف اصل امانتداری در آن تصرف کند و این کار را نهانی و به دور از چشم دیگری یا دیگران انجام دهد در این هنگام است که گرایش به خیانت در وی  تقویت می شود و در امانت خیانت می ورزد. به سخن دیگر خیانتکار در عمل، حقیقت و یا واقعیتی را می پوشاند و آن را دگرگونه کرده و به سود خود مصادره می کند و همان کاری را در عمل انجام می دهد که دروغگو در میدان کلام و سخن گفتن انجام می دهد. مخفی کاری و پوشاندن واقعیت ها و حقایق از رفتار های مشترک دروغگو و خیانتکار است. از سوی دیگر شخص با خیانتکاری می کوشد تا سودی را به دست آورد که به نظر وی کوتاه ترین راه دست یابی به آن است؛ دروغگو نیز بر این باور است که دروغ، وی را از تنبیه و مجازاتی نگه می دارد و به سودی نزدیک می رساند. بنابراین در بخش انگیزه شناسی خیانت می توان گفت که علت اصلی خیانت کاری دستیابی به سودی نزدیک با بهره گیری از کمترین هزینه های ظاهری و کوتاه ترین شیوه ها و ابزارهاست. به عنوان نمونه کسی که در کلام خدا تحریف می کند و حکمی را دگرگونه جلوه می دهد می کوشد با این عمل خیانت بار خود به منافع زودبازده دست یابد که در صورت حفظ کلام خدا و امانتداری در آن به آن نخواهد رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 ملت گریه سیاسی ▪️ (ره) : ما ملتی هستیم که باهمین اشک ها ، سیل ها جریان می دهیم وخرد می کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است . 👤مدیریت :
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*شوخی و مزاح با موضوعات مرتبط با عاشورا ترفند جدید دشمنه* ، اگر جایی مشاهده کردید قاطع ولی مودبانه برخورد نمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه علاقه ام را به امام زمان بیشتر کنم؟ 🔵 دستورالعمل مشترک آیت الله بهجت و آیت الله اراکی رحمة الله 🎙 «»
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۲  بهنام وکیلی خداوند در آیه 107 و 108 سوره نساء به نکته ای اشاره می کند بیانگر ارتباط تنگاتنگ بینش و نگرش است. خداوند در آیه به بینش هستی شناسی خیانتکاران توجه می دهد و می گوید که خیانتکاران از آنجا که برای خداوند جایگاه درستی در نظر نمی گیرند رفتارهای تناقض آمیزی را در پیش می گیرند. در تحلیل قرآن از نابهنجاری خیانت مشخص می شود که از نظر خیانتکاران عملی نادرست و ضداخلاقی و هنجاری است و از این روست که می کوشند تا مخفیانه آن را از انجام دهند. در حقیقت علت و انگیزه خیانت و مخفی کاری آنان را باید گاه در حیای آنها در مردم جست. خیانتکاران برای خود در چشم مردم احترام و مقامی قائل هستند و از این رو می کوشند تا عمل زشت خویش را نهانی انجام دهند و از مردم مخفی دارند؛ زیرا عمل آشکار و تصرفات نابجا ونادرست موجب می شود تا از چشم مردم بیفتند. خداوند در این آیه به این مسئله اشاره می کند که خیانتکاران نسبت به مردم حیا می ورزند و همین مسئله موجب شده است تا کار زشت خویش را نهانی انجام دهند ولی نسبت به خدا حیا نمی ورزند و با عمل زشت خیانت را در برابر دیدگان الهی انجام می دهند. در حقیقت اگر مردم نسبت به خدا و احاطه او به هستی و همه امور ریز و درشت آگاهی می داشتند باید در برابر خداوند شرم و حیا می کردند و در چیزی خیانت نمی کردند. اما بینش نادرست آنان موجب شده است که خود را در محضر الهی نبینند و مرتکب گناه خیانتکاری شوند. اگر آنان هستی و عالم را محضر خداوند می دانستند و خود را همواره در هر حال در برابر دیدگان خداوند احساس می کردند هرگز مرتکب گناه خیانتکاری نمی شدند. بنابراین از عمل خیانت بار آنان می توان دریافت که چنین آدم هایی خود را در برابر خداوند احساس نمی کنند.  خیانت، مفهومی فراگیر  در کاربردهای قرآنی خیانت اصطلاحی فراگیر است که حتی خیانت به خود را شامل می شود. به سخن دیگر خیانت تنها امری اجتماعی و در حوزه روان شناسی اجتماعی و یا علوم تربیتی نیست بلکه از اموری است که در حوزه روان شناسی فردی و مباحث و مسائل اخلاقی نیز از آن سخن به میان می آید. از این رو از خیانت همانند امانت، هم در حوزه فضایل اخلاقی و منش های فردی و هم در حوزه هنجارهای اجتماعی و علوم تربیتی سخن گفته می شود. سبب فراگیری اصطلاحی امانت و خیانت، مربوط به نقش آن است؛ زیرا در کاربرد های قرآنی مسئله امانت و خیانت ارتباط تنگاتنگی با مسئله نقش انسانی در قبال خود یا خدا و یا دیگری (اجتماع) پیدا می کند. به این معنا که هرگاه شخص برخلاف نقشی که از سوی خدا یا جامعه به او واگذار شده است عمل کند خیانتکار شمرده می شود. یکی از امانت هایی که خداوند به انسان واگذار کرده امانت ایمان است. ایمان به معنای باورهایی که آدمی را در مسیر تکامل و قرب الهی نگه داشته و به حرکت وامی دارد. بنابراین اگر شخص در مسیر کمالی قرار نگیرد و خود را از خداوند دور سازد به عنوان خیانتکار قلمداد می شود. از نظر خداوند نعمت ولایت و قرآن و آموزه های دیگر وحیانی به عنوان امانت های الهی برشمرده می شود هر گونه رفتار نهانی که آدمی را از آن دور سازد به عنوان عمل خیانت بار معرفی می شود. بر این اساس است که خداوند در آیه 187 سوره بقره گناه و سرپیچی از فرمان های الهی و آموزه های وحیانی چون روزه خواری و یا نزدیکی به زن در برخی از موارد را از مصادیق خیانت برمی شمارد؛ زیرا از نظر خداوند هر کسی در زندگی خویش نسبت به خدا و آموزه های آن نقش دارد که بیرون رفتن از آن دایره و چارچوب به معنای خیانت دانسته می شود. خیانت به خدا یعنی عمل برخلاف آموزه های وحیانی موجبات دوری شخص از مسئولیت های انسانی در قبال هستی و خدا را سبب می شود و او را از حریم کمال و تکامل دور می سازد و این به عنوان خیانت به خود نیز مطرح می شود.به سخن دیگر انسان در هستی دارای مسئولیتی به نام دست یابی به کمال و بروز تمامی استعدادها و ظرفیت های کمالی است که از آن به اسمای الهی یاد می شود. براین اساس اگر شخص عملی را انجام دهد که وی را از مسیر کمالی دور می سازد و اجازه بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت های وی را نمی دهد آن عمل در حکم خیانت به خود تلقی می شود؛ زیرا این عمل موجب شده است تا شخص نقش خود را نسبت به خود به درستی انجام ندهد. با این بینش و نگرش هستی شناختی و انسان شناسی است که خداوند به صراحت در آیه 107 سوره نساء هرگونه خیانت به دیگران در حوزه عمل اجتماعی را خیانت به خویش در حوزه روان شناسی اجتماعی و اخلاقی بر می شمارد. اوصاف خیانتکاران اوصاف و ویژگی های خیانتکاران را می توان در دو دسته بینشی و نگرشی دسته بندی کرد. در حوزه بینشی خیانتکاران مردمان هستند که شناخت درستی به خود و خدا ندارند و از نظر معرفتی و شناختی در جایگاهی قرار ندارند که بتوان آنان را عالم برشمرد؛ بلکه ایشان مردمانی جاهل هستند.
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۳  بهنام وکیلی. جهل نسبت به حضور خداوند جهل آنها نسبت به خداوند و اینکه خداوند به هستی علم شهودی و حضوری دارد موجب می شود تا نگرششان در عمل برخلاف واقعیت ها و حقایق باشد. اگر کسی بر این باور باشد که هستی محضر خداوند است و او به همه هستی از ریز و درشت آن همانند آگاهی شخص به وجود و احساسات خود است، هرگز خود را دور از چشم الهی نمی یابد و نسبت به او حیا و شرم می ورزد و مرتکب خیانت نمی شود؛ زیرا چنانکه گفته شد از مولفه های اصلی خیانت، مخفی کاری است و شخص به سبب حیا و شرمی که از مردمان دارد خیانت را نهان از چشم دیگران انجام می دهد. بنابراین اگر شخص از نظر هستی شناختی به این علم و معرفت دست یابد که عالم محضر خداست و خداوند با علم شهودی و حضوری بر همه چیز احاطه علمی دارد آنگاه از خدا شرم و حیا کرده دست به خیانت نمی زند. (نساء آیه 107 و 108) نیرنگ بازی از ویژگی های خیانتکاران می توان به نیرنگ بازی و مکر و حیله آنها اشاره کرد. خداوند در آیه 52 سوره یوسف خیانت کاران را مردمانی نیرنگ باز برمی شمارد که حقایق و واقعیت ها را برخلاف آنچه هست جلوه می دهند و این گونه است که اهل دروغ نیز می شوند و دروغگویی به عنوان پیامد طبیعی نیرنگ بازی و حیله گری خود را بر ذات آنها تحمیل می کند. پنهان کاری یکی از خصوصیات اخلاقی خیانتکاران که در آیه 107 و 108 سوره نساء بدان اشاره شده است پنهان کاری است. از آنجا که رفتارهای اخلاقی و هنجاری، رفتارهای نیک و پسندیده است هرکسی می کوشد تا آن را آشکارا و شفاف انجام دهد و نسبت به کار خیر و نیک شرم و حیا نمی ورزد و بلکه با افتخار آن را انجام می دهد؛ اما کسانی که رفتارهای اخلاقی زشتی را در پیش می گیرند و گرفتار نابهنجاری رفتاری هستند می کوشند تا مخفیانه و نهانی آن را انجام دهند؛ زیرا نمی توان رفتارهای زشت و نابهنجار را علنی و آشکار و شفاف انجام داد؛ چون طبیعت بشر و اجتماع از زشتی ها و بدی ها می گریزد و رفتار های نابهنجار و زشت را نمی پذیرد. از این روست که بدترین مردمان از روی شرم و حیا کارهای زشت خویش را نهانی انجام می دهند و یا در قالب های زیبا و آرایه های پسندیده ارائه می دهند. این گونه است که همواره نسل کشی ها و جنایت های بزرگ علیه بشریت با نام دموکراسی و آزادی انجام می شود. بدترین رفتارها و زشت ترین اعمال همواره در پوششی از خوبی ها و حقایق و نیکی ها انجام می شود. حتی ابلیس برای گمراهی حضرت آدم(ع) با سوگند های دروغین به خدا و وعده دستیابی به زندگی جاوید «ملک لایبلی» او را فریب داد. کفران نعمت از دیگر ویژگی هایی که خداوند برای خیانتکاران برمی شمارد کفران نعمت و ناسپاسی نسبت به آن است که در آیه 38 سوره حج بدان اشاره کرده است. خیانتکاران افرادی اهل طمع هستند و بیش از آنچه حقشان است می طلبند و می کوشند تا با خیانت در امانت به چیزی فراتر از حق خویش دست یابند. به داشته های خود بسنده نمی کنند و یا به افزایش ظرفیتی خود نمی پردازند تا به طور طبیعی به چیزی که می خواهند برسند. از این رو راه را کوتاه تر کرده و به قول خودشان به چیزی که حقشان بوده به سادگی و به زیرکی دست یافته اند. لذا خداوند اهل خیانت را افرادی می شمارد که خود را فریب می دهند و آنچه را به عنوان زیرکی برای خود ثابت می دانند زیرکی نشمرده آن را مکر و نیرنگ می داند. (یوسف آیه 52) عدم محبوبیت در نزد خدا و خلق ویژگی دیگری که خداوند برای خیانت کاران برمی شمرد عدم محبوبیت آنها نزد خداوند است. کسی که از نظر خداوند افتاده و بی شرمی کرده و حیا نورزیده و در محضر الهی خیانت می کند، چنین شخصی اگر دشمن خدا نباشد دست کم دوست خداوند نیست و بهره ای از محبوبیت خداوندی نمی برد. اگر شخص، محبوب خداوند نباشد از آثار محبوبیت نیز بی بهره می شود که مهم ترین و اساسی ترین آن نیز عدم محبوبیت در میان خلق خداست؛ زیرا خداوند کسی را که نسبت به خدا شرم و حیا نمی ورزد ولی از خلق خدا شرم می کند و پنهانی از مردم و در محضر خدا گناه خیانت را مرتکب می شود او را بدنام کرده و از محبوبیت می اندازد. کسی که به جنگ خدا رفته و با او از در صلح وارد نشده است خداوند نیز میان او و خلق را به هم می زند و کارش را اصلاح نمی کند تا از چشم مردمان بیفتد. بنابراین اگر خداوند می فرماید که خیانتکار، شخصی نامحبوب در نزد خداوند است(حج آیه 38) بی گمان چنین شخصی در میان خلق خدا نیز نامحبوب خواهد شد و مردمان گرایشی به او نخواهند داشت. از این رو می توان گفت یکی از اوصاف خیانتکاران عدم محبوبیت در میان خلق خداست.. این گونه است که خیانتکار از آنچه می ترسید به سبب خیانت گرفتار آن می شود. (نساء آیه 107 و 108 و نیز آل عمران آیه161 و غافر آیه 18 و 19)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 امام زمان می گوید: من دعا می کنم برای هر کس که برای جدم حسین گریه کند و به یاد من باشد به یاد غربت من باشد... 🌐شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب استان قم
🔸تکرار حادثه مشهد اینبار در کرج به گزارش یک شاهد عینی در امام زاده محمد کرج به خبرگزاری وستانیوز، دیشب فردی با حمله به مراسم زیارت عاشورا در گلزار شهدای امامزاده محمد حصارک کرج، با استفاده از سلاح سرد(چاقو) دو ضربه به پهلوی سخنران و مادح اهل بیت(ع) وارد کرد و پس از ایجاد رعب و وحشت بین خانواده های شهدا قصد داشت از محل متواری شود که با تعقیب و گریز برادران بسیج حاضر در مراسم دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید روحانی محترم هم اکنون در بیمارستان شهید مدنی کرج بستری است و قرار است تا ساعات دیگر مورد عمل جراحی پزشکان قرار بگیرد وستانیوز