eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
52.2هزار عکس
40.9هزار ویدیو
864 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
جاسوس اس اس آیت الله روح الله خاتمی پدر محمد خاتمی (از سران فتنه اسرائیلی سال۸۸) در جمعی گفته بود اعزام پسرم به آلمان (مرکز اسلامی هامبورگ) اشتباه بود و او جنبه نداشت و فاسد شده است. (نقل از یکی از ریش سفیدان و معتمدان اردکان و از پیشکسوتان آموزش و پرورش این شهر). شاید منافقین و ضدانقلاب با راه اندازی هشتگ خاتمی شکر خورد خواسته باشند درج مقاله او در یک نشریه آلمانی را پوشش دهند تا کسی به این فکر نکند خاتمی با کدام مکانیزم در یک نشریه آلمانی مشهور می تواند سرمقاله بنویسد و در آن پیام عجز و دریوزگی به جهانیان مخابره کند؟ بطور مشخص خاتمی و برادرش با سفارت آلمان در ایران و سرویس اطلاعاتی آلمان ارتباط دارند و سرویس اطلاعاتی آلمان نیز از طریق خاتمی ها جاسوسی خوبی از ایران انجام می دهد و این یکی از خیانت های کسی است که درخواست ابطال رای ۴۰ میلیون جمهور ایرانی را داشته است. سرویس اطلاعاتی آلمان در روزهای گذشته در یک فرار به جلوی قابل فهم، گزارشی از دخالت های اطلاعاتی ایران در آلمان تهیه نموده و از تلویزیون دولتی این کشور پخش کرده است تا به خیال خود، افتضاح خاتمی را پوشش دهد. خبر یک خط است اما بسیار مهم است: محمد خاتمی لیدر مفلوک اصلاحات با درج مقاله ای در اشپیگل از همه کشورهای جهان التماس کرده است نگذارند آمریکا به ایران حمله کند!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد رحیم‌پور ازغدی: ⛔️"دولتی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام میگن "آمریکا قابل اعتماد نیست" همین حرف رو ما قبل از برجام می‌گفتیم، جواب میدادن شما با اسرائیل همصدا هستید! شنیدم یکی از نوابغ هسته‌ای ما که در دنیا تک هست، داره تو سازمان آب و فاضلاب کار می‌کنه..."
ریچارد رورتی : سرمایه‌داری علیه فلسفه ارتش سرّی روشنفکران (قسمت ششم) ریچارد رورتی جاسوسان در تهران (6) ⚪️⚪️⚪️1⃣⚪️⚪️⚪️
نیازی وجود ندارد که «سکولاریزم» و «دموکراسی» نخست از لحاظ نظری (یا فلسفی) بر بینش‌های دینی (یا سنتی) پیروز شوند تا سپس بتوان قدمی در راه تأسیسِ یک نهاد اجتماعی دموکراتیک برداشت. روشنفکران ما باید همانند روشنفکر آیرونیکِ «ریچارد رورتی» عمل کنند و از اصول و «عقاید خلل‌ناپذیر» دست بردارند. در عوض، حقایق نسبی پراگماتیک را برای پیشبرد هدف‌های خیرخواهانه‌شان به کار بگیرند. (179) ⚪️⚪️⚪️2⃣0⃣⚪️⚪️⚪️
«کمپین» و NGO تأسیس کنند، «نهادهای خیریه» راه بیندازند و سرانجام، «بنیادهای رفاهی» و «بنگاه‌های اقتصادی» را در کنار هم گسترش دهند. در این فرآیند، عرصه عمومی و حوزه اجتماعی یک کشور در سیطره سرمایه‌داری قرار می‌گیرد، (146) تا جایی که قدرت آن بتواند قدرت نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کند. ⚪️⚪️⚪️4⃣⚪️⚪️⚪️
در این رساله‌ی کوچک هم ابتدا قلب «فلسفه غرب» را نشانه می‌رود. لب‌لباب نظریه رورتی این بود که اگر واقعیتی وجود داشت، فیلسوفان غرب تا امروز موفق به «کشف» آن شده بودند و سه قرن فرصت برای اثبات ادعاهای مدرن بس است. (155) بنابراین، چون فلسفه غرب از عصر روشنگری تا به حال موفق به کشف «واقعیت امور» نشده و توفیقی در راه اثبات ادعاهایش نیافته، باید بحث‌های بی‌نتیجه‌ی فلسفی را کنار گذاشت (156) و انرژی آدم‌ها را بیش از این هدر نداد. رورتی گفت که از این پس هرگونه کوشش در راه «کشف واقعیت» را باید پایان یافته تلقی کرد. (157) ⚪️⚪️⚪️🔟⚪️⚪️⚪️
این راه را در کتاب پیشامد، بازی و همبستگی در سال 1989.م (1366 هـ.ش) ادامه داد و سرانجام به این نتیجه می‌رسد که اساساً معرفت‌شناسی، متکی به هیچ بنیان مستحکمی نیست و «فلسفه» نمی‌تواند چیزی را تثبیت کند، (152) چون هیچ امر فراتاریخی‌ای – چه دینی و چه طبیعی – وجود ندارد. (153) رورتی با آراء خود در این دو اثر از «فلسفه تحلیلی» عبور کرد تا به نفی آن رسید. ⚪️⚪️⚪️8⃣⚪️⚪️⚪️
و تحت‌ تأثیر او به پراگماتیسم متمایل شد. دیویی نسلی از فلاسفه پراگماتیست را تربیت کرد (148) که چهره‌های شاخص آن مانند سیدنی هوک در سازمان سیا به قدرت رسیدند؛ (149) قدرتی بی‌پایان که سرانجام رورتی صاحب آن شد و اکنون در اختیار مثلثِ جوان ولی‌رضا نصر، ری تکیه و فرید زکریا است. با مرگ دیویی، به تدریج اعتبار فلسفه تعلیم و تربیت او فرو ریخت، اما رورتی با جدیت به بازسازی آن پرداخت. سال 1980.م (1358 هـ.ش) او با نشر کتاب مشهور فلسفه و آینه طبیعت، مقام پُر آوازه‌ترین «فیلسوف آنالیتیک» (تحلیلی) غرب را یافت. (150) ⚪️⚪️⚪️6⃣⚪️⚪️⚪️
«تمام تاکیدی که بر دگرگونی اسلام می‌شود، بی‌جاست.» (141) وقتی سال 1382 اصلاح‌طلبان این جمله‌ی فرید زکریا، تئوریسین برجسته‌ی شورای روابط خارجی آمریکا را در کتاب آینده آزادی خواندند، ناگهان آب سردی بر سرشان ریخت. انگار آمریکایی‌ها «مارتین لوتر اسلام» را که زاده‌ی ذهن خودشان بود، کشتند. زکریا مانند ریچارد رورتی و ولی‌رضا نصر معتقد بود «راه دموکراسی» از «اصلاح مذهبی» نمی‌گذارد. (142) به اعتقاد او مطمئن‌ترین راه برای «دموکراتیزاسیون» در ایران، «تقویت طبقه‌ی متوسط سکولار» و «توسعه سرمایه‌داری لیبرال» است، چون این 2 فاکتور رابطه علت و معلولی با گسترش دموکراسی دارند. اگر اقتصاد لیبرال شود، جامعه لیبرال می‌شود و به تدریج شهروندان «لیبرال دموکرات» پدید می‌آیند. (143) ⚪️⚪️⚪️2⃣⚪️⚪️⚪️
سال 1991.م (زمستان 1369 هـ.ش) در هنگامی که «گذار از سنت به مدرنیته» به عنوان پروژه «روشنفکری دینی» و بُن مایه گفتمان اصلاح‌طلبی در ایران برگزیده شد، انتشارات دانشگاه کمبریج رساله‌ای کم حجم با نام اولویت دموکراسی بر فلسفه را از رورتی چاپ کرد. او در این اثر مبانی فلسفی مدرنیته را صورت‌بندی و سپس همه‌ی آن‌ها را رد می‌کند. (البته در کتاب فلسفه و آینه طبیعت، مفاهیم «جهان شمول» فلسفه مدرنیته را «زیاده‌گویی‌های بی‌معنی» نامید و نوشت که مقصودش «مفاهیم به ظاهر جهان شمولی چون خدا، عقل، حقیقت، تاریخ، طبیعت» و… است.) (154) ⚪️⚪️⚪️9⃣⚪️⚪️⚪️
تئوری او هسته مرکزی فلسفه غرب، یعنی «معرفت‌شناسی علمی» را رد کرد. به قول فون هایک اگر تا چند دهه پیش در غرب احدی مدعی می‌شد که معرفت‌شناسی علمی عصاره همه معارف نیست، حکم به کفر او می‌دادند، اما رورتی با صراحت همه تئوری‌های ایمانوئل کانت را در باب «عقلانیت مدرن» بیهوده خواند. (158) ⚪️⚪️⚪️1⃣1⃣⚪️⚪️⚪️
شب 22 خرداد 1383 ریچارد رورتی برای اقامتی 2 روزه وارد تهران شد تا با همکاری داریوش شایگان و رامین جهانبگلو از نزدیک به ارزیابی وضعیت اصلاح‌طلبان بپردازد. (172) پیش از سفر به ایران گفته بود «اگر ما چیزی هم از اسلام باید بیاموزیم، آن چیز درس آزادی و عدالت اجتماعی نخواهد بود؛ ما خود در این مقوله کارشناس و خبره هستیم» (173) و همیشه تأکید داشت «دموکراسی در ایران می‌تواند آغاز موج دموکراتیزاسیون در خاورمیانه باشد.» (174) اصلاح‌طلبان نیز با تفکر عمل گرایانه‌ی رورتی آشنایی داشتند؛ حتی در زمان ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی مدارس دولتی‌ای به «سبک جان دیویی» (مانند مدرسه شهدای معلم در تهران) ساختند تا دانش‌آموزان «اصل حریت و آزادی» را از آموزه‌های فلسفه آمریکایی بیاموزند. (175) ⚪️⚪️⚪️1⃣8⃣⚪️⚪️⚪️
خاستگاه این شهروندان بیشتر طبقه متوسطی است که در «نهادهای خصوصی اقتصادی» فعال است و منافع آن با «منافع سرمایه‌داران» گره خورده و به یکدیگر متکی هستند. (144) بنابراین، از درون معادله‌ی طبقه متوسط سکولار و سرمایه‌داری، یک «نیروی سازمانی» بیرون می‌آید؛ نیرویی که الزاماً سرمایه‌دار نیست، اما مانند طبقه‌ی «خرده بورژوازی» در خدمت منافع سرمایه‌داری لیبرال است. به اعتقاد مثلث استراتژیست‌های عملگرا، اصلاح‌طلبان باید با دست کشیدن از پروژه‌هایی مانند «پروتستانتیسم اسلامی» اهداف سیاسی خود را با «نهادسازی مدرن» در جامعه پیش ببرند تا پایگاه اجتماعی خود را در توده مردم تقویت کنند. (145) ⚪️⚪️⚪️3⃣⚪️⚪️⚪️
وزارت آموزش و پرورش از شهریور 1378 این مدارس را با هدف تربیت لیبرال‌هایی تاسیس کرد که به «نیروی سازمانی براندازی نرم» مشهورند. (176) سخنان رورتی گرچه در میان اصلاح‌طلبان واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت، (177) اما ایدئولوژی آنان براساس فلسفه عملگرایی دیویی – رورتی تعریف شد و شعار «عمل‌گرایی فمینیستی» به شعار اصلی کمپین‌های زنان سکولار در ایران تبدیل گشت. (178) علی میرسپاسی (عضو شورای سردبیری فصلنامه کنکاش، چاپ خارج کشور) نیز از ابتدای دهه‌ی 1380 برای حزب مشارکت ایران به شرح استراتژی عمل گرایانه‌ی رورتی با هدف فهم سیاست‌های جدید آمریکا پرداخت و در کتاب دموکراسی یا حقیقت یک توصیه راهبردی به روشنفکران اصلاح‌طلب ایرانی داشت: ⚪️⚪️⚪️1⃣9⃣⚪️⚪️⚪️
بدین ترتیب، شورای روابط خارجی آمریکا ساختِ مدل جدیدی را برای پروژه «دموکراتیزاسیون در ایران» آغاز کرد. این مدل تحت تأثیر «فلسفه عملگرایی» (پراگماتیسم) شکل گرفت و دیدار ریچارد رورتی، بزرگترین فیلسوف زنده‌ی آمریکا از تهران برای ارائه این «بسته‌ی پیشنهادی» جدید برنامه‌ریزی شد. او هم در عرصه اندیشه و هم در «جاسوسی آکادمیک» برای CIA، وارث جان دیویی به شمار می‌رفت (147) ⚪️⚪️⚪️5⃣⚪️⚪️⚪️
جان دیویی نیز به عنوان پیشروی رورتی می‌پنداشت هرگونه تکاپوی فلسفی برای «شناخت حقیقت» مساوی با یک «فاجعه اجتماعی» است؛ چون در فرض یافتن حقیقت، کوشش آدمیان برای ساختن یک «مدینه فاضله» (آرمانشهر) آغاز می‌گردد و نتیجه این تلاش‌ها نیز به ظهور انواع «فاشیسم» ختم می‌شود! (165) ⚪️⚪️⚪️1⃣4⃣⚪️⚪️⚪️
او نوشت که آراء بنیادین کانت مبنی بر این‌که «خویشتن انسان از کانونی فرای این جهان برآمده» یک نظریه‌ی باطل است. (159) مدرن‌ها تصورشان این بود که در عالم یک «منظر جاودانه» وجوددارد و عالم «ساختاری علمی» دارد که می‌توان با معرفت‌شناسی علمی آن را شناخت. در مقابل، رورتی می‌گفت هیچ منظر جاودانه‌ای در جهان و فرای جهان وجود ندارد؛ نه دین، نه عقل و نه طبیعت بشری. (160) مفاهیمی مانند سرشت انسان، سرشت دولت و سرشت جامعه از اساس «محکوم به نیستی» است. ⚪️⚪️⚪️1⃣2⃣⚪️⚪️⚪️
نتیجه‌ی نظریه‌ی او این است که وقتی هیچ حقیقت متافیزیکی – چه الهی و چه مدرن – وجود ندارد، (161) هرگونه تلاش عقلی نیز (مانند فلسفه و فلسفیدن) برای شناختن این مسائل شبیه به یک «حماقت» است. (162) برای همین، به صراحت نوشت کسانی که به توانایی عقل برای کشف حقیقت باور دارند، دیوانه‌اند. (163) وانگهی، رورتی می‌گوید امروز این توجیات متافیزیکی در باب این‌که مثلاً «حق چیست و حقیقت کدام است؟» از اعتبار افتاده و رای جان راولز را تایید می‌کرد که این مسائل عقلی، ربطی به ایدئولوژی لیبرال سرمایه‌داری ندارد. (164) ⚪️⚪️⚪️1⃣3⃣⚪️⚪️⚪️
در این اثر، رورتی علیه تمامیتِ «پروژه فلسفی مدرنیته» شورید و در برابر آکادمیسین‌های آن از دکارت و هیوم و کانت تا پیروان امروزین آنان (پوزیتیویست‌های منطقی) موضع‌گیری کرد. او باورهای مدرنیته را نیز از جنس باورهای دینی می‌دید که اثبات آن‌ها را مستلزم ایمان به نوعی از متافیزیک می‌دانست، همان که فیلسوفان روشنگری آن را «طبیعت بشر» نامیده‌اند و اساس سوژه فلسفه مدرن غرب را تشکیل می‌دهد. (151) ⚪️⚪️⚪️7⃣⚪️⚪️⚪️
این چنین، «مرگ فلسفه مدرنیته» رقم خورد و ریچارد رورتی آن را سرنوشتی برآمده از «فرهنگ آمریکا» دانست. به تعبیر او، این فرهنگ علیه کوشش‌های عقلی «انقلاب» کرده است! (166) این دیدگاه را سال 1999.م (1377 هـ.ش) در کتاب فلسفه و امید اجتماعی توسط انتشارات پنگوئن (ناشر آثار سلمان رشدی) منتشر کرد. رورتی نوشت ریشه‌ی فرهنگ آمریکا، سیاسی، عمل‌گرایانه و «تهی از هرگونه هویت معنوی و سنت فکری» است؛ تجربه تاریخی آن، وجود هرگونه طبیعت و ماهیت و سرشت را برای انسان نفی می‌کند. (167) ⚪️⚪️⚪️1⃣5⃣⚪️⚪️⚪️
هم کشور «آمریکا» و هم برجسته‌ترین فیلسوف آن (جان دیویی) به ما می‌آموزند که می‌توان در سیاست، «امید» را جایگزین آن دانشی کرد که «فیلسوفان» بیشتر اوقات می‌خواستند به آن برسند. «آمریکا» همیشه کشوری بوده که رو به «آینده» داشته است… آینده، تحقق بیشتر و بهتر «کاراکتر واقعی آمریکا» خواهد بود که همان اصل اخلاقی آزادی و نظام سیاسی دموکراسی است. (171) ⚪️⚪️⚪️1⃣7⃣⚪️⚪️⚪️
بزرگترین فیلسوف معاصر ایالات متحده معتقد است «فرهنگ آمریکا همواره توانسته تا بدون اتکاء به سنت، آدم‌های مطلوب خود را خلق کند. این فرهنگ، پست متافیزیکال است و دلداده‌ی هیچ دین و مذهبی و امر ماورایی نیست»، (168) چون نه ریشه در هویت متافیزیک دینی دارد و نه ریشه در فکر متافیزیک طبیعی. (169) بنابراین، آمریکا برای دفاع از «آزادی» یا «عدالت» نیازی به بافتن این توجیهات فلسفی ندارد و جایی هم برای «چرندیات فلسفی مدرن‌ها» در آن نیست. (170) در دهه 1990 او تنها یک «نئوپراگماتیست» نبود؛ به «فیلسوف امید» مشهور شد. این لقب نسب از نگاهش به «فلسفه امید اجتماعی» می‌بُرد و در تبیین آن می‌گفت ⚪️⚪️⚪️1⃣6⃣⚪️⚪️⚪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 اگر شیعیان ما به اندازه یه لیوان آب منتظر ما بودند ما می آمدیم😭 👌 بسیار شنیدنی 🎤 حجت الاسلام 🔸 حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
🔴 آقای روحانی! تجلیل شما ما را بیشتر نگران می کند! ✔️حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در دیدار با مدیران ارشد نظام سلامت کشور در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دست همه صنعتگران و بهره برداران درست از توان موشکی در وزارت دفاع و سپاه را می بوسیم. 1️⃣از رئیس جمهور کشور غیر از این انتظار نباید داشته باشیم که حامی توانمدی دفاعی کشور نباشد و پراضح است که شنیدن این سخنان و تجلیل از قدرت موشکی و دفاعی سپاه در ساقط شدن پهپاد آمریکایی، جای شادی دارد. 2️⃣ ایران در شرایطی است که باید یک صدای واحد از آن به جهانیان به ویژه دشمنان که برای کشور دندان تیز کرده اند شنیده شود! لذا این وحدت بین قوای نظام قابل تقدیر و جای شکر دارد! 🔹اما: وقتی گذشته را یک شخصیت همچون جناب روحانی را بررسی می کنیم ، این تجلیل ها قدری ترس نیز به دلمان وارد می کند یا به عبارات عوامانه تر: هر موقع ایشان از سپاه تجلیل می کنند ما بیشتر نگران می شویم! چرا؟! 🔹جواب ساده است: در سال 92 در جمع فرماندهان بیان داشتند: «من شایعاتی را که دربارۀ سپاه مطرح می‌شود اصلاً قبول ندارم که می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار بدهند، سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست، سپاه پیمانکاری همانند پیمانکارهای معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های بسیار مهمی را که بخش خصوصی قادر به انجام آن نیست، انجام دهد.» البته در شهریور 94 نیز همچین سخنانی ایشان در حمایت از سپاه داشتند. ⛔️اما این تجلیل و حمایت زیاد دوام نیاورد و در سال 96 بعد با لبخندی مرموزانه و بیان پر از نیش و کنایه به سپاه حمله کرد و سخنان سال 92 خود را کاملا نقض کرد و گفت: «اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه/ کسی جرات ندارد با آنها رقابت کند/ بخش خصوصی واقعاً ضعیف است.» 🔹سپاه مقر تروریستهای داعش با موشک دوربرد زد و این کار مورد تقدیر روحانی قرار گرفت و چندی بعد موشکهای سپاه را عامل برهم زدن برجام دانست. 🔹در حادثه سیل از سپاه و ارتش خواست به کمک سیل زدگان بروند و بعد در سخنانی در یکی از استانهای سیل زده، مدیریت سپاه در سیل زیر سئوال برد و آن را به باد تمسخر گرفت! 🔸پس حق بدهید که از تجلیل امروز جناب روحانی، چهارستون بدنمان بلرزد و منتظر و البته نگران سخنانی در نقد سپاه از سوی جناب ایشان شویم! .....
🔴درِ باغ سبز به سبک ترامپ بنظر می رسد این حرف ترامپ فقط برای غربگرایان مصرف داشته باشد که بنشینند و تحلیل بنویسند و به آتش دوقطبی جنگ_مذاکره بدمند. مسیر جمهوری اسلامی به سمت #مقاومت ترسیم شده. #جنگ_نخواهد_شد_مذاکره_نخواهیم_کرد 📝 #رها_عبداللهی