eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
713 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 ♦️نوآوری و ابتکار، شجاعت علمی، اعتماد به نفس شخصی و ملی و کارِ متراکم و انبوه، علاج کارِ پیشرفت علمی ماست. ۱۳۸۵/۷/۱۳ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
‏وقتی کار و تلاش خوب باشه ، وقتی دردت فقط خدمت به مردم و سربلندی ایران باشه ، وقتی ‎ فکر کنی و مسائل رو از دید مردم ببینی نه نفع سیاسی گروهی خاص، حتی رقیب سیاسی تو هم مجبور به اعتراف به توانمندی تو میکنه. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 چرا واکسن آمریکایی و انگلیسی غیر قابل اعتماد است؟ 📺 پاسخ علمی به تحلیلTv را بشنوید... 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
شروع جلسه سی‌ یکم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
940707.mp3
13.46M
💠 سلسله دروس 📔جلسه سی‌ و یکم 📝تاریخ حوادث پس از رحلت پیامبر (ص) 👈[۵] 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و یکم بسم الله الرحمن الرحیم ✍️عدم همراهی امت با علی (ع) پس از پیامبر (ص) 🔷در ادامه مباحث گذشته به این‌جا رسیدیم که امیرالمؤمنین (ع) با یک پدیده‌ای مواجه شد که دست او را از نیرو خالی کرد. افرادی هم که برای آن حضرت باقی مانده بودند به حساب نمی‌آمدند؛ چرا که فاقد جایگاه اجتماعی بودند؛ سلمان فارسی یک ایرانی بود که در بین تعصبات عربی قرار گرفته بود؛ ابوذر هم در آن زمان یک پیرمرد نود ساله بود و کاری از دستش برنمی‌آمد؛ مقداد و عمار هم برده و سیا‌ه‌پوست بودند و هیچ جایگاه اجتماعی نداشتند. از طرفی، تمام خاندان امیرالمؤمنین مانند عباس و عقیل، آن‌زمان در مقابل ایشان قرار گرفتند. شخصی در زمان امام صادق (ع) از آن حضرت سؤال کرد: زمانی که حق امیرالمؤمنین (ع) غصب شد، بزرگان بنی‌هاشم کجا بودند؟ امام صادق (ع) در پاسخ فرمود: از این بزرگان، فقط عباس و عقیل باقی مانده بودند که آن‌ها هم هر دو «مُؤَلِّفَة قلوبهم» بودند («مؤلّفة قلوبهم» کسانی بودند که تا فتح مکه مسلمان نشدند). امام صادق (ع) با این عبارت، عباس را در کنار ابوسفیان قرار داد. البته عباس شخصیت بسیار پیچیده‌تری داشت. عباس کسی بود که بعدها برای او چهره‌سازی کرده و گفتند: او در صدر اسلام تقیه می‌کرد و نفوذی پیامبر (ص) بود. بنی­عباس این داستان را جعل کردند تا بتوانند چهره عباس را تطهیر کنند؛ در حالی که طبق فرمایش امام صادق (ع) عباس از «مؤلّفة قلوبهم» بوده است. 🔶خود ابن‌عباس هم که از نزدیکان امیرالمؤمنین (ع) بود، شخصیت مورد تأییدی نیست. او همان کسی است که در برهه‌ای، اموال بصره را غارت کرد و امیرالمؤمنین (ع) به او نامه نوشت که تو هم وقتی حوادثی پیش آمد، خودت را نشان دادی! 🔷این لقب «حِبر الأمّة» را چه کسی به ابن عباس داد؟ «حبر الأمة» به معنای دانشمند امت است (اَحبار به علمای یهودی اطلاق می‌شود). خلیفه دوم زمانی این لقب را به ابن­ عباس داد که او حدودا هفده ساله بود. چرا خلیفه دوم، ابن عباس را «حبر الأمة» نامید؟ برای این­که با این القاب او را بزرگ کرده و زمینه را فراهم کنند تا بتوانند به صورت تدریجی، قدرت را در آینده از بنی­امیه به بنی‌عباس منتقل کنند. 🔶بنابراین عباس و عقیل در گروه مقابل امیرالمؤمنین (ع) قرار داشتند و کسانی نبودند که آن حضرت را در گرفتن حق خود یاری کنند. بقیه خاندان علی (ع) هم در آن زمان کم سن و سال بودند. 🔷از طرفی، آن دسته از اصحاب پیامبر اسلام (ص) که دارای جایگاه اجتماعی بودند، در جبهه مقابل قرار گرفتند. نمونه این افراد، حسان بن ثابت شاعر پیامبر (ص) بود. حسان، خزرجی بود و تا آخر، گروه مقابل امیرالمؤمنین (ع) را همراهی کرد. حتی در جنگ صفین در رکاب معاویه بود و بر علیه امیرالمؤمنین (ع) شعر می‌گفت. حالا شما ببینید وقتی که شاعر پیامبر (ص) در جریان مورد بحث، در ستایش ابوبکر شعر بگوید، چه تأثیری در توده‌های مردم می‌گذارد! 🔶در چنین فضایی، علی (ع) نباید از خانه بیرون می‌آمد که همین کار را هم کرد. به محض این‌که مخالفین به قدرت رسیدند، امیرالمؤمنین (ع) شبانه جنازه پیامبر (ص) را دفن کرد. 🔷سؤالی که در این حادثه به ذهن می‌رسد، این است که چرا گروه مخالف و مقابل، به دفن شبانه جنازه پیامبر (ص) اعتراض نکردند؟ 🔶دلیلش این بود که اگر اعتراض می‌کردند، امیرالمؤمنین (ع) پاسخ می‌داد: چرا شما در این سه روزی که جنازه بر زمین بود، برای دفن آن نیامدید؟! 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
پایان تدریس امروز فایل صوتی را گوش دهید و برای تدبر بیشتر متن نوشته ها را هم مطالعه فرمائید⬆️⬆️
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دلایل رد منطقی واکسن فایزر 👈 برای دریافت پاسخ منطقی این دو سناریو را کنار هم بگذارید 👉 ❌ اگر شما بودید چه تصمیمی برای سلامت و آینده مردم خود میگرفتید؟! 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
🔸توهم دولت از فروش نفت در سال آینده، معیشت مردم را واقعا تحت تاثیر قرار می‌دهد. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فتنه‌‌ی تغلّب روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه‌ی ۸۸ فتنه‌‌ تغلّب نوشته مصطفی غفاری روایت‌هایی از متن و فرامتن واقعه ۸۸ را بازگو می‌کند. در این کتاب تحلیل‌هایی از سخنان و کنش‌های رهبر انقلاب در برابر واقعه ۸۸ آمده است که گاه شامل اخبار و مطالبی ناگفته یا شنیده‌نشده نیز هست و مجموعاً روایت روشنی از راهبری جامعه و مهار فتنه ارائه می‌دهد. فتنه تغلّب حاوی بیاناتی از رهبر انقلاب است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود؛ ازاین‌رو هم خلأ روایت‌های موجود را پر می‌کند و هم می‌تواند دست‌مایهٔ خوبی برای روایت‌های مطلوب باشد. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir