eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
710 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ آداب انتقاد کردن در بیان امام خامنه ای مدظله العالی 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فتنه‌‌ی تغلّب روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه‌ی ۸۸ فتنه‌‌ تغلّب نوشته مصطفی غفاری روایت‌هایی از متن و فرامتن واقعه ۸۸ را بازگو می‌کند. در این کتاب تحلیل‌هایی از سخنان و کنش‌های رهبر انقلاب در برابر واقعه ۸۸ آمده است که گاه شامل اخبار و مطالبی ناگفته یا شنیده‌نشده نیز هست و مجموعاً روایت روشنی از راهبری جامعه و مهار فتنه ارائه می‌دهد. فتنه تغلّب حاوی بیاناتی از رهبر انقلاب است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود؛ ازاین‌رو هم خلأ روایت‌های موجود را پر می‌کند و هم می‌تواند دست‌مایهٔ خوبی برای روایت‌های مطلوب باشد. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️اینكه ما می‌گوییم سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست معنای واضحی دارد؛ اما یك روی دیگرش این است كه سیاست ما باید دیندارانه و پرهیزگارانه باشد. هر كار سیاسی‌ای خوب نیست. ۱۳۸۰/۰۶/۰۵ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
شروع جلسه سی‌ و ششم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
941002.mp3
16.63M
💠 سلسله دروس 📔جلسه سی‌ و ششم 📝 برنامه های سازمان نفاق برای محو اسلام 👈 [۱] 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و ششم(۱) بسم الله الرحمن الرحیم ✍️برنامه های سازمان نفاق برای محو اسلام 🔶در جلسات گذشته به این‌جا رسیدیم که بعد از وفات پیامبر (ص)، حکومت مرکزی تصمیم به محو اسلام گرفت. برنامه آن‌ها برای محو اسلام چیست؟ فکر نکنید که ما نوشته‌ای در این مورد پیدا کرده‌ایم. «إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَإِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَت»(1)؛ فتنه وقتی حمله‌ور می‌شود، همه را به اشتباه می‌اندازد و وقتی صحنه را ترک کند، تازه شناخته می‌شود که ماجرا چه بوده است. کار آن‌ها هم کار پنهانی است. فهمیدن این نکته که آن‌ها چهار برنامه داشته‌اند، محصول گذر زمان و خوابیدن خاک فتنه و شناخته شدن جریان حرکت آن‌هاست؛ یعنی از اقداماتی که انجام دادند، متوجه شدیم چهار برنامه را دنبال می‌کرده‌اند. اولویت‌بندی‌ها را هم از زمان اقدامات آن‌ها متوجه شدیم. چهار برنامه آن‌ها به این ترتیب بود: 🔷1.امیرالمؤمنین (ع) را حذف کنند. با وجود امیرالمؤمنین (ع) اسلام محو نمی‌شد؛ چراکه برای از بین رفتن اسلام باید دو چیز از بین برود: شناخت مردم از اسلام و بانی حفاظت از اسلام؛ مردم ندانند که اصلاً اسلام چیست و کسی هم نباشد که اسلام را به مردم معرفی نموده و به آن دعوت کند. همچنان‌که زمانی در بین مردم پزشکی جریان پیدا می‌کند که اولا مردم بدانند بیماری چیست و ثانیا کسی باشد که بیماری را به مردم بشناساند؛ اما اگر هیچ مرکز بهداشتی و پزشکی نباشد و مردم هم متوجه جریان بیماری نشوند که منشأ آن چیست، می‌بینند که ناگهان می‌میرند و کسی هم پیشگیری نمی‌کند. 🔶در مسائل فرهنگی هم همین‌‌گونه است؛ اگر افرادی توانستند که افکار مردم را خراب کنند، ولی از طرف دیگر، متصدی ترویج افکار صحیح هم در جامعه باشد،‌ او می‌آید و افکار درست را ترویج می‌کند. لذا گام اول آن‌ها برای محو اسلام، از بین بردن امیرالمؤمنین (ع) بود؛ به دو شکل حذف شخصی و حذف شخصیتی. 🔷وقتی تاریخ را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که اقدامات اولیه جریان فتنه در آن زمان، کلا علیه امیرالمؤمنین (ع) بود؛ علیه ایشان شایعه می‌ساختند؛ به خانه ایشان حمله می‌کردند و … . البته در این زمینه توفیق کامل پیدا نکردند. آن‌ها توانستند که امیرالمؤمنین (ع) را از پیشانی جامعه و قله حکومت پایین بکشند؛ اما نتوانستند تصویر ایشان را از جامعه محو کنند. دلیلش این است که آن حضرت مثل خورشید بود. اگر خورشید را از بین بردی، تاریکی است؛ اما تا هنگامی که خورشید باشد، حتی می‌تواند ابر برابر خودش را هم حذف کرده و تلألؤ خود را ایجاد نماید. 🔶مهاجمان در ادامه عملکردشان، نام همین امیرالمؤمنین (ع) را که به خانه‌اش حمله کرده بودند، در شورای شش نفره گذاشتند. اگر علی بن ابی‌طالب (ع) به یک فرد بیابان‌نشین مجهول‌الهویه تبدیل شده بود، نام ایشان را در شورای شش نفره نمی‌گذاشتند؛ پس علی بن ابی‌طالب (ع) در ذهن مردم بود و مردم به ایشان توجه داشتند و به این ترتیب، مخالفان در حذف امیرالمؤمنین (ع) موفق نشدند. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و ششم(۲) 🔷2.اولویت دوم آن‌ها، خراب کردن قرآن بود. اگر بتوانند قرآن را خراب کنند، وقتی امیرالمؤمنین (ع) بخواهد در جامعه صحبت کند، سخنش با مقیاس‌های قرآنی غیرمنطبق بوده و در نتیجه، مردود می‌شود. 🔶زمانی که علی (ع) در قضیه حکمیت هیأت خودش را فرستاد، به عبدالله بن عباس که یکی از اعضای آن هیأت بود فرمود: در محاجه با آن‌ها نگذار کار به قرآن بکشد؛ چون قرآن قابل حمل به معانی مختلف است. 🔷علت این‌که در زمان رسول‌الله (ص) این اتفاق نمی‌افتاد، این بود که آن موقع، هنوز قرآن دست نخورده بود و کسی برای آن، مفاهیم جانبی و تفاسیر گوناگون درست نمی کرد. 🔶قرآن را به دو صورت می توانستند تحریف کنند:‌ تحریف ذاتی و تحریف مفهومی. تحریف ذاتی این است که آیاتی را از داخل آن بردارند. مهم‌ترین چیزی که مخالفان می‌خواستند آن را از قرآن حذف کنند، ضدیت با یهود است؛ یعنی قرآن را از ضد یهود بودن بیندازند. قرآن کاملا ضد یهود است. در جایی از این کتاب آسمانی آمده است: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُواْ وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْبَانًا وَ أَنَّهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ» (مائده/82). اگر ضدیت با یهود در قرآن باقی بماند، جریان نفوذ زمین می‌خورد. 🔷مگر امکان داشت که ما در زمان پیامبر اکرم (ص) قرآن جامع نداشته باشیم؟! اگر کسی می‌خواست نسخه‌ای از قرآن را داشته باشد، از کجا می‌آورد؟ امروزه وقتی قانونی را وضع می‌کنند، در چندین جا ثبت می‌شود تا باقی بماند. حال آیا صحیح بود که پیامبر اکرم (ص) آیات را خوانده و سپس رها کند؟! آیا کتابت وحی، نظم خاصی به طور سیستمی نداشت و پیامبر (ص) بر نوشتار آن، نظارت نمی‌کرد؟! اگر قائل به چنین چیزی باشیم، معنایش این است که پیامبر اکرم (ص) از عالم مدیریت و برنامه‌ریزی چیزی نمی‌دانست! 🔶این قرآن فوق قانون اساسی و قوانین جزئیه و دستورالعمل‌هاست و تحت نظر پیامبر اکرم (ص) و توسط امیرالمؤمنین (ع) نگاشته می‌شد. دیگران هم که وحی را می‌نوشتند، آن را با کتابت علی (ع) تطبیق داده و صحتش را بررسی می‌کردند. 🔷اگر کسی به مسجد النبی (ص) ‌آمده و می‌خواست قرآن بخواند، چگونه می‌توانست آن را بخواند؟ مگر خود پیغمبر (ص) بر خواندن قرآن تأکید نکرده بود؟ آیا همه مسلمانان، قرآن را از حفظ بودند؟ همه که از اول در مکه نبودند؛ بعضی در سال نه هجری آمده‌اند. در سال نهم حداقل 29 جزء نازل شده است. ‌ آیا فرد تازه مسلمان شده می‌تواند 29 جزء را در مدت کوتاه حفظ کند و بخواند؟ اگر هم بخواهد حفظ کند، از روی چه چیزی باید این کار را انجام دهد؟ استحباب خواندن قرآن از رو هم، مربوط به بعد از پیامبر (ص) نیست؛ بلکه خود آن حضرت فرمود: قرآن را اگرچه حفظ هستی، از رو بخوان. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir