eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
731 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ آزمایش واکسن کرونا روی زندانیان گوانتانامو! 🔹 به گزارش دانا به نقل از فاکس نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که قصد دارد که به ۴۰ زندانی زندان بد نام «گوانتانامو» در هفته آینده واکسن ضد کرونا بدهد. 🔹وکلای مدافع پنج زندانی که به اتهام دست داشتن در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ زندانی هستند، گفتند که «کلایوت ترفت» دادستان کل آمریکا این مساله را به آنها اطلاع داده است. 🔹آزمایش واکسن های کرونای آمریکایی روی زندانیان گوانتانامو در حالی است که تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی پس از دریافت این واکسن ها جان خود را از دست داده اند. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
👌پیشنهاد جالب نمایندۀ مجلس در گفتگو با ایسنا : https://www.isna.ir/news/99110402398/مبنای-سنجش-ارزش-کالا-و-خدمات-طلا-باشد-نه-دلار 🎯ریال و دلار سر جای خودشان باشند، اما مقایسه و سنجش، طلا باشد. ✍️اکنون با نرخ (99/11/11 ساعت 15:45) قیمت یک دلار آمریکا را محاسبه میکنیم : یک انس طلا 1847دلار است. پس هر گرم طلا معادل 59.4دلار میشود. (یک انس طلا : 31.1 گرم طلای خالص) بنابراین قیمت یک دلار، معادل 17 سوت (میلی گرم) طلای خالص است. 💵حال به جای اینکه بگوئیم طلا گران شده، میگوئیم دلار ارزان شده که به هم نزدیکتر است. 🏅با این روش میتوانید همۀ قیمتها را به طلا منتقل کرده و بازار را درست تحلیل نمائید. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
👌پیشنهاد جالب نمایندۀ مجلس در گفتگو با ایسنا : https://www.isna.ir/news/99110402398/مبنای-سنجش-ارزش-
احسنت این پیشنهاد بسیار عالی است . یکی از مباحثی که در آینده در کانال خواهیم داشت بحث پول اسلامی است . اگر قرار باشد به تمدن نوین اسلامی برسیم باید اقتصادمان تمدنی باشد . و زیر بنا و پابه های اصلی اقتصاد پول آن است .
💠 برادران و خواهران عزیز 1⃣ قدر مسلم اگر فکری به حال فضای مجازی نکنیم و کنترل آن را به دست اهلش نسپاریم و جاسوس‌ابزارها و فحشا‌ابزار‌های آمریکایی و صهیونیستی بخصوص اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و فیلترشکن‌ها را از فضای مجازی کشور بیرون نکنیم، چیزی از حیا، غیرت و ایمان به عنوان مهمترین مولفه‌های امنیت ملی و قدرت نرم جمهوری اسلامی باقی نخواهد ماند. 2⃣ مسلم بدانید اعوان و انصار لیبرال‌ها، چه شما حرفی از محدودسازی فضای مجازی بزنید، و چه نزنید، دست به دو قطبی‌سازی فیلترینگ و عدم فیلترینگ، آزادی، آزادی بیان، جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات خواهند زد. کما اینکه رئیسی را بدون آنکه حرفی از محدودسازی بزند، متهم کردند اگر رئیس جمهور شود، در پیاده‌روها دیوار خواهد کشید. البته این دو قطبی سازی محدود به این مسئله نمی‌شود و شامل جنگ و صلح، قیمت دلار، انزوا و عدم انزوا و ... خواهد شد. 3⃣ تا بعد از انتخابات، تریبون‌های سنتی شما در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج، مدارس، دانشگاه‌ها و ...، تعطیل خواهد بود و رنگین‌کمان کرونا (قرمز، زرد،نارنجی اگر رنگ‌های دیگر اضافه نشود) در کشور، عامل توسعه حکمرانی لیبرال‌ها به وسیله فضای مجازی است. 4⃣ اگر دلتان به این خوش است که با تولید محتوا، تشکیل ارتش‌های سایبری، ایجاد کانال‌ها و گروها، شبکه‌سازی و ... در فضای مجازی متعلق به دشمن افکار عمومی را به سمت فرد اصلح در انتخابات سوق خواهید داد، شما را دعوت می‌کنم به اندیشه درباره تجربیات گذشته: خواهید باخت و بدجور هم خواهید باخت. 5⃣ فرزندان من و شما، در این محیط لجام گسیخته، با مفاسدی مواجه می‌شوند که هرگز کماً و کیفاً در تاریخ سابقه نداشته است. حتی شاه خائن نیز نتوانست به اندازه وزارت ارتباطات فساد به خورد مردم بدهد. فرزندان ما در چنین محیطی دارند تربیت می‌شوند. از تربیت یافتگان لایوهای اینستاگرام، کانال‌های تلگرام و فیلتر‌شکن‌ها انتظار نداشته باشید در انتخابات به جریان انقلابی رای بدهند. 6⃣ اگر مدعی ولایت‌مداری هستیم و خود را تابع امام امت می‌دانیم، چرا به بند میم وصیت‌نامه امام خمینی عمل نمی‌کنیم؟ مگر آقا ما را به پیروی از وصیت‌نامه معمار انقلاب دعوت نکرده است (۳/۳/۱۳۸۵)؟ ➕اکنون این شما و این بخش انتهایی بند میم وصیت‌نامه امام خمینی ره: 👈اکنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیس‏‌جمهور و رؤساى جمهور مابعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاههاى خبرى و مطبوعات و مجله‏‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آن، که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران مى‏شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است. و بر همۀ ما و همۀ مسلمانان جلوگیرى از آنها واجب است. و از آزادی‌هاى مخرب باید جلوگیرى شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامى و مخالف با حیثیت جمهورى اسلامى است به طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسئول مى‏‌باشند. و مردم و جوانان حزب‏‌اللهى اگر برخورد به یکى از امور مذکور نمودند به دستگاه‌هاى مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهى نمودند، خودشان مکلف به جلوگیرى هستند. خداوند تعالى مددکار همه باشد. ✍ حجت الاسلام کهوند 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کرونای انگلیسی مغلوب واکسن ایرانی 🔹دقایقی پیش، موفقیت واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام بر روی کرونای انگلیسی رسماً اعلام شد. ‌ 🔸‌جلیلی، مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام گفته آزمایش‌های انجام گرفته نشان داده واکسن ایرانی با موفقیت کامل، توانسته ویروس جهش‌یافته را بطور کامل خنثی کند. ✍قابل توجه سلبریتی های نان به نرخ روز 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فتنه‌‌ی تغلّب روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه‌ی ۸۸ فتنه‌‌ تغلّب نوشته مصطفی غفاری روایت‌هایی از متن و فرامتن واقعه ۸۸ را بازگو می‌کند. در این کتاب تحلیل‌هایی از سخنان و کنش‌های رهبر انقلاب در برابر واقعه ۸۸ آمده است که گاه شامل اخبار و مطالبی ناگفته یا شنیده‌نشده نیز هست و مجموعاً روایت روشنی از راهبری جامعه و مهار فتنه ارائه می‌دهد. فتنه تغلّب حاوی بیاناتی از رهبر انقلاب است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود؛ ازاین‌رو هم خلأ روایت‌های موجود را پر می‌کند و هم می‌تواند دست‌مایهٔ خوبی برای روایت‌های مطلوب باشد. 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
f_2_7.mp3
19.38M
کتاب فتنه تغلب 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️مهمترین کاری که امام بزرگوار ما در سطح دنیای اسلام انجام داد، این بود که ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام را احیاء کرد. ۱۳۸۲/۰۳/۱۴ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
شروع جلسه سی‌ و هفتم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و هفتم(1) بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ادامه بیان سیاست‌های سازمان نفاق برای محو اسلام 🔶در جلسات گذشته بیان شد که برنامه‌ سازمان نفاق پس از این‌که بعد از پیامبر(ص) در اریکه قدرت قرار گرفتند، این بود که اسلام را ریشه‌کن کنند. از مجموعه اقداماتشان فهمیده می‌شود که چهار طرح را در این زمینه عملیاتی کردند. طرح اول آن‌ها حذف علی بن ابی‌طالب(ع) بود که در این مسأله موفق نشدند. طرح دوم تحریف قرآن بود که آن هم به دلیل وجود امیرالمؤمنین(ع) ممکن نشد. 🔷3.مورد سوم، از بین بردن سنت بود. مطلبی را در مورد سنت بگوییم که البته فقط به عنوان احتمال است؛ چون اگر خوب مفهوم نشود، موج مخالفت را به همراه دارد. آنچه که پیامبر اکرم(ص) در مسجد خیف فرمودند، این بود که من به زودی از نزد شما می‌روم و دو چیز در میان شما باقی می‌گذارم:‌ «کتابَ الله و عترتی اهلَ بیتی». منافقان این‌ عبارتِ «عترتی اهل بیتی» را به «سنّتی» تبدیل کردند؛ گفتند که پیغمبر(ص) فرموده است: «کتاب الله و سنتی». سنت در کنار کتاب خدا معرفی شد. 🔶طبق گفته خود قرآن، با وجود این کتاب آسمانی، هیچ مطلبی مجهول نیست: «و نَزَّلنا علیک الکتابَ تبیاناً لكل شيء»(نحل/89). منتهی قرآن برای چه کسی معلوم است؟‌ خود قرآن فرمود: این کتاب را نازل کردیم؛ ولی برای تو معلوم است و تو باید قرآن را بیان کنی. واسطه بیان قرآن تو هستی. 🔷اما باید توجه داشت که بیان قرآن،‌ بیان به‌روز و مستمر است؛ بنابراین نمی‌شود یک لحظه بیان از قرآن قطع شود. اگر بیان از قرآن قطع شود، در حقیقت این کتاب آسمانی وجود ندارد. پس وقتی پیامبر(ص) در دنیا نباشد، قرآن بدون بیان خواهد بود؛ طوری که کأنه قرآنی وجود ندارد. از این روست که پیامبر(ص) می‌فرماید: «کتاب الله و عترتی اهلَ بیتی. و إنهما لن یفترقا»؛ اگر قرآن می‌خواهی، قرآن با عترت معنا دارد. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و هفتم(2) 🔶چرا به پیامبر(ص) قرآن ناطق می‌گویند؟ دیگران هم قرآن می‌خوانند. تعبیر به قرآن ناطق از آیه «لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَاَ نُزِّلَ إِلَيْهِمْ (نحل/44) منشأ می‌گیرد. خدای متعال به پیامبر(ص) فرمود: بیان این قرآن با توست. قرآن، فيه تبيان لكل شيء هست؛ ولی این بیان کل شیء باید توسط پیامبر(ص) انجام گیرد. بعد از پیامبر(ص) هم اگر نیازی به بیان نبود، «و لن یفترقا» در روایت نبوی معنا نداشت. بنابراین سنت یعنی اهل بیت و اهل بیت یعنی سنت. پس اگر گفتیم: «انی تارکٌ فیکم الثقلین کتابَ الله و عترتی» و عترت را به معنای سنت گرفتیم، می‌توانیم بگوییم: «انی تارکٌ فیکم الثقلین کتاب الله و سنتی»؛ اما اگر سنت، به معنای سخنانی باشد که رسول‌الله(ص) داشته‌اند، «لن یفترقا» بی‌معنا خواهد بود. 🔷ما به صورت تسامحی می‌گوییم تعبیر پیامبر(ص) در روایت مذکور، «سنتی» بوده است. حال می‌پرسیم: این سنت چه بوده است؟ این سنت بیاناتی بوده که پیامبر اکرم(ص) در توضیح قرآن فرموده‌اند. دقت داشته باشید، این‌که خدای متعال به پیامبر(ص) می‌فرماید: «لِتُبَيِّنَ»، این غیر از «لِتَقْرَأَهُ» است؛ «لِتَقْرَأَهُ» یعنی وقتی آیه‌ای بر پیامبر(ص) نازل می‌شد، باید برای مردم می‌خواند. قرائت با بیان فرق دارد؛ قرائت اعلان الفاظ است و بیان، اعلان معانی است. 🔶پیامبر اکرم(ص) طی سنواتی که قرآن نازل شده است، قرآن را بیان کرده‌اند و مجموعه این بیانات، شده است «سنت». این بیان‌ها اِفهام مقصود است. شما اگر افهام مقصود را از بین بردید، الفاظ بدون معانی می‌ماند. اگر «لِتُبَيِّنَ» لازم نبود، خداوند متعال آن را ذکر نمی‌کرد. پس این قرآن با «لِتُبَيِّنَ» معنا پیدا می‌کند؛ اگر نباشد، قرآن قابل عمل نخواهد بود. 🔷ما مبنا را بر این می‌گذاریم که پیامبر(ص) «لِتُبَيِّنَ للناس ما نُزِّلَ إليهم»(نحل/44) را از اول نزول قرآن تا آخر آن به طور کامل انجام دادند و روایت «إنی تارک فیکم الثقلین … » را به چیز دیگری حمل می‌کنیم. پیامبر اکرم(ص) طی این 23 سال «لِتُبَيِّنَ» را انجام داده است که به مجموعه این بیانات، سنت نام گذاشته‌اند. حال اگر شما این سنت را از بین ببرید، چه اتفاقی می‌افتد؟ قرآن بدون عمل می‌شود. پس منافقان برای پیشبرد اهدافشان باید این سنت را از بین ببرند که این کار را هم کردند. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و هفتم(3) ✍️اقدام مرحله به مرحله منافقان برای از بین بردن سنت پیامبر(ص) 🔶این قضیه یقینی و اجماعی است که آن‌ها با روایات برخورد کردند. می‌دانید که در دوران جاهلیت، اعتماد افراد بر حفظ بوده و کتابت کم بوده است؛ اما پیامبر اکرم(ص) مردم را عادت به کتابت داد و به آن‌ها توصیه کرد که بنویسند. کاتبان وحی، خطبه‌های نماز جمعه‌ پیامبر(ص) را هم که تفسیر و بیان قرآن بود، می‌نوشتند. در این سخنان، حضرت آیات نفاق، آیات ولایت، آیاتی که در باب مؤمنین است و … را تبیین کرده است. به عنوان مثال، در آیه «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ»(مائده/55) معلوم است که «والذین آمنوا … » به چه مصداقی اشاره می‌کند. این‌ها را حضرت بیان کرده است. اگر هم مصداقش را نگفته باشد، به طوری بیان کرده است که همه می‌فهمند مفهوم این آیه، عام نیست؛ این طور نیست که هر کس در حال رکوع زکات داد، مصداق این آیه شود. حضرت نمی‌خواهند مشخصاً بفرمایند که علی(ع) مصداق آیه است. حتی ایشان بعدها فرمودند مراد و مصداق اتم آیات مربوط به مؤمنین که در قرآن نازل شده است، علی بن ابی‌طالب(ع) می‌باشد. 🔷این نکته را دقت کنید که قرار نیست آن‌ها فقط علی(ع) را خراب کنند؛ بلکه هدفشان تخریب اسلام و قرآن است. یکی از راه‌های تخریب قرآن هم این است که بیان رسول‌الله(ص) از کنار آن کتاب آسمانی برداشته شود. در این صورت، قرآن به دلیل این‌که بدون بیان است، نامفهوم می‌شود. 🔶آنان برای نامفهوم شدن قرآن، ابتدا تصمیم گرفتند نقل را محدود کنند. گفتند: پیغمبر اکرم(ص) فرموده است: «قد كثُرت عَلَيَّ الكَذّابَةُ و ستَکثُرُ بعدی فمَن کَذَبَ عَلَيَّ مُتَعِمَّداً فليَتَبَوَّأ مَقعَدَه مِنَ النار(1)؛ بعد از من، خیلی بر من دروغ می‌بندند و اگر کسی بر من دروغ ببندد، برای خودش در جهنم، جایگاه آتشین درست کرده است». گفتند: اگر این مسأله قابل تحقق نبود، پیامبر(ص) به آن اشاره نمی‌کرد؛ پس معلوم است که تحقق پیدا می‌کند. ما به عنوان جانشین رسول‌الله(ص) برای جلوگیری از تحقق این مسأله باید اقدام عملی کرده و جلو دروغ بستن بر آن حضرت را بگیریم. راهش این است که باید دستور دهیم هر کس می‌خواهد از پیامبر(ص) روایتی را نقل کند، باید یا خودش از آن حضرت شنیده باشد و یا از کسی شنیده باشد که او از ایشان شنیده است. هیچ دسته سومی حق نقل روایت را ندارد. گفتند: این اقدام برای آن است که بتوانیم منشأ صدور حدیث را پیدا کنیم. 🔷مدتی گذشت و دیدند فایده‌ای ندارد. گفتند: باید ناقل روایت، خودش روایت را از رسول‌الله(ص) شنیده باشد تا بتواند آن را نقل کند؛ دیگران حق نقل حدیث را ندارند. 🔶مدتی گذشت و باز محدودیت دیگری گذاشتند؛ گفتند: تنها کسانی حق نقل روایت دارند که آن روایت را فرد دیگری هم شنیده باشد؛ یعنی بر سماع خودشان شاهد داشته باشند. اگر شخصی روایتی از پیامبر(ص) نقل کرد و برای آن شاهدی نداشت، توسط نظام حاکم شلاق می‌خورد. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و هفتم(4) ✍️نتیجه این سیاست را این گونه می توان تصور کرد: 🔷سخنان پیامبر اکرم(ص) را کسانی که از اهالی مدینه بودند، شنیده بودند؛ اما مکه‌ای‌ها پای خطبه‌های حضرت نبودند و در نتیجه، سخنان رسول‌الله(ص) در اطراف و اکناف، باید توسط اهالی مدینه که پای صحبت‌های حضرت نشسته‌اند، تبلیغ می‌شد. حال اگر فردی از اهالی مدینه برای تبلیغ به شهری رفته و بالای منبر روایتی را از پیامبر(ص) نقل می‌کرد، طبق سیاست مصوب، حاکم شهر یقه‌ او را می‌گیرد و می‌گوید: آیا این روایت را شخص دیگری هم شنیده است؟ اگر پاسخ مبلّغ مثبت بود، حاکم شهر دستور می‌داد که آن شخص را از مدینه به آن شهر بیاورند. 🔶به هر حال، نتیجه سیاست‌های محدودکننده آن‌ها در نقل روایات پیامبر(ص) این شد که در شهرهای دیگر سخنان آن حضرت بازگو نشود. 🔷وقتی کار به این‌جا رسید، مردم برای حل مشکل، روایت را نقل نمی‌کردند؛ بلکه نوشته‌‌هایی را که شامل روایات پیامبر(ص) بود، ارائه می‌دادند و می‌گفتند: ما این نوشته‌ها را می‌دهیم و حدیثی از رسول‌الله(ص) بیان نکردیم. 🔶نتیجه این اقدام، ترویج نوشته‌ها شد. حاکمان این بار اعلام نمودند: پیامبر اکرم(ص) از کتابت نهی کرد و فرمود: «لا تكتبوا عني شيئا سوی القرآن؛ فمن کتب عَنّی غیرَ القرآن فليَمحُه»؛ اصلاً از من چیزی ننویسید و فقط قرآن را بنویسید. طبق این حدیث جعلی، کتابت حدیث هم ممنوع شده و دستور دادند نوشته‌های قبلی را نیز از بین ببرند. در نتیجه، کسی حق نداشت حدیث بنویسید و یا حدیث نوشته شده را به دیگری بدهد؛ چراکه نشر کتابتی هم ممنوع شده بود. 🔷نتیجه این اقدام آن‌ها هم این شد که مردم نوشته‌ها را نزد خود نگه می‌داشتند و بنابراین، تبادل روایات سرّی شده بود. این بار به فکر افتادند روایاتی را که در بین مردم است جمع کنند. این اتفاق چند بار و در زمان خلیفه اول و دوم اتفاق افتاد. به مردم اعلام کردند که هر کس نوشته‌ای از سخنان پیامبر(ص) دارد، بیاورد تا ما آن‌ها را به یک کتاب تبدیل کنیم. مردم خوشحال شده و نوشته‌های خود را آوردند. پیامبر اسلام(ص) ده سال در مدینه خطبه نماز جمعه خوانده بودند و معلوم است که مجموع آن‌ها چه اندازه نوشته می‌شد. حاکمان همه این نوشته‌هایی را که مردم آورده بودند، جمع کرده و آتش زدند. گفتند: ترسیدیم که در کنار کتاب خدا، کتابی دیگر درست شود! 🔶یک بار هم خلیفه دوم این عمل را انجام داد. استدلالش این بود که موسی(ع) هم تورات را به صورت شفاهی بیان کرده بود؛ اما بنی‌اسرائیل بیان شفاهی تورات را مکتوب کردند و در نتیجه، در کنار تورات، کتابی دیگر پدید آمده و باعث شد تورات فراموش شود. 🔷البته این‌که این کدام کتاب است، معلوم نیست؛ اگر اشاره به تلمود(2) است، تلمود شرح تورات و کتاب فتوایی است. ما کتاب دیگری غیر از آن پیدا نکردیم که مرجع و ملجأ یهود باشد. 🔶پس از این اقدام نیز گفتند روایات به همان صورت شفاهی بماند؛ اما در مورد آن هم محدودیت ایجاد کردند. 🔷با مجموع این اقدامات، سنت اصیل را از بین برده و سپس به فکر این افتادند که سنت جایگزین درست کنند. به همین منظور، افراد روایت‌سازی را درست کردند تا روایات جعلی را در میان مردم گسترش دهند. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و هفتم(5) ✍️نمونه ای از جعل حدیث 🔶نقل است که روزی عمروعاص نزد معاویه نشسته بود. معاویه به او گفت: من خیلی زیرک بودم که توانستم علی(ع) را از میدان به در کنم. عمروعاص گفت: تو زیرک نبودی؛ کسانی که با آن‌ها سر و کار داری، حِمارند. معاویه پرسید: چرا؟ گفت: در نماز جمعه بعدی، قبل از خطبه‌ها من سخنرانی کرده و دروغی می‌گویم؛ ببین که مردم در مقابل دروغ من چه عکس‌العملی نشان می‌دهند. 🔷روز جمعه در اثنای سخنرانی گفت: هر کس بتواند زبانش را به نوک دماغش برساند، بدون حساب وارد بهشت می‌شود. همه شروع به آزمایش کردند. عمروعاص دید که خود معاویه هم آزمایش می‌کند! 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و هفتم(6) ✍️انبوه روایات جعلی در منابع اولیه اهل سنت 🔶گفته‌اند که مُوَطّأ مالک در ابتدا 100 هزار روایت داشته است. بعد نگاه کرده و دیدند که این روایات باهم در تناقض است و در نتیجه، شروع به پاک‌سازی کردند. در نهایت، تعداد روایت هایی که باهم در تناقض نبودند، به 600 رسید. 🔷این 100 هزار روایت چه بود و از کجا آمده بود؟! مسلماً همه آن‌ها ساخته افرادی مثل ابوهُریره و کعب‌الأحبار و ابودَرداء بود. این افراد انسان‌های نادرستی بودند که وقتی امیرالمؤمنین(ع) حاکم شد، به آن‌ها فرمود: یک بار سخن صادقانه‌ای بگویید که حقیقت غدیر خم چه بود؟ خیلی از آن‌ها گفتند: یادمان نیست! امام(ع) فرمود: خدایا! هر کدام دروغ می‌گوید، در این دنیا رسوایش کن. بعد از دعای حضرت، یکی پیسی گرفت؛ یکی جزام و دیگران هم به امراض دیگری دچار شدند و همه هم فهمیدند که منشأ بیماری آن‌ها از نفرین امیرالمؤمنین(ع) است. می‌گفتند: این بلایی که بر سر ما آمده، به دعای علی است؛ از این پس، حقیقت را کتمان نمی‌کنیم. شروع کردند شمه‌ای از آنچه را که پیامبر اکرم(ص) در مورد علی(ع) فرموده بود، بیان کردند. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه سی‌ و هفتم(7) ✍️ظلم در حق روایات معصومین(ع) 🔶شایسته است تحقیقی انجام داده و تعداد روایت‌های اهل بیت(ع) را بدون در نظر گرفتن موارد تکراری به دست آوریم. سپس این تعداد را بر کل مدت عمر حضرات معصومین(ع) تقسیم کنیم و ببینیم که بقیه عمر آن بزرگواران به چه صورت گذشته است؟ قضیه چه بوده است؟ چرا تاریخ این‌گونه به ما تحویل داده شده است؟ از این‌جا مشخص خواهد شد که در حق روایات اهل‌ بیت(ع) چه ستمی صورت پذیرفته است. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
پایان تدریس امروز فایل صوتی را گوش دهید و برای تدبر بیشتر متن نوشته ها را هم مطالعه فرمائید⬆️⬆️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا