4⃣
و در آنجا هنگام بازدید یکی از موزهها یکی از گنجینههای خود را که در این سفر به دست آورده بود و به وجود آن بسیار مفتخر بود، به رئیس موزه نشان داد و آن یک مار آبی بود که هفت سر داشت. این سرها نه فقط شبیه سر مار بلکه مانند سر «راسو» بودند. قاضی محل از این بازدیدکننده نحس و شوم سخت خشمگین شد، امر داد تا او را اخراج کنند. لینه باز هم مسافرتهای خود را ادامه داد و طی راه رساله دکترای خود را در علم طب گذرانید و حتی توانست کتاب خود را به نام «دستگاه طبیعت» در بین راه در «لیدن» به چاپ برساند. این کتاب برای او شهرتی به وجود آورد و یکی از ثروتمندان آمستردام به او پیشنهاد کرد که باغ زیبا و بی مانند او را اداره کند، و به این طریق موفق شد لحظهای به پای خسته خود استراحت بدهد. و از لطف حامی نیکوکار خود توانست کشور فرانسه را نیز بازدید کرده در جنگلهای «مودون» به جمع آوری انواع گیاهان آنجا مشغول شود. سرانجام درد غربت و علاقه به وطن او را گرفت و به سوئد کشور خودش باز گشت. وطن این
@atna_ir
5⃣
بار قدرش را دانست و افتخاراتی که لازمه نبوغ و پشتکار و اراده او بود به وی- که یک روز معلمین مدرسه عذرش را خواسته بودند- عطا کرد[1]
تاریخ علوم پی یرروسو، صفحه 382 و 383.
@atna_ir
10.mp3
10.28M
☀️مطالعه روزانه ی #بیانیه_گام_دوم_انقلاب(مقدمه-بخش ششم)
🔷انقلاب اسلامی؛ مایه ی سربلندی ایران وایرانی
انقلاب اسلامی ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتّی مظلوم بوده است. مرتکب افراطها و چپرویهایی که مایهی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است. در هیچ معرکهای حتّی با آمریکا و صدّام، گلولهی اوّل را شلّیک نکرده و در همهی موارد، پس از حملهی دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بیرحم و خونریز بوده و نه منفعل و مردّد. با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. این جوانمردی و مروّت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنهی عمل جهانی و منطقهای در کنار مظلومان جهان، مایهی سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد.
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️مطالعه روزانه ی #بیانیه_گام_دوم_انقلاب(مقدمه-بخش ششم)
🔷انقلاب اسلامی؛ مایه ی سربلندی ایران وایرانی
انقلاب اسلامی ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتّی مظلوم بوده است. مرتکب افراطها و چپرویهایی که مایهی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است. در هیچ معرکهای حتّی با آمریکا و صدّام، گلولهی اوّل را شلّیک نکرده و در همهی موارد، پس از حملهی دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بیرحم و خونریز بوده و نه منفعل و مردّد. با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. این جوانمردی و مروّت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنهی عمل جهانی و منطقهای در کنار مظلومان جهان، مایهی سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد.
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🗒 برنامه های آموزشی کانال اَتنا 👆👆
دوستان خود را به کانال دعوت کنید.👇👇
https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
☀️مطالعه روزانه ی #بیانیه_گام_دوم_انقلاب(مقدمه-بخش ششم) 🔷انقلاب اسلامی؛ مایه ی سربلندی ایران وایران
دراین بخش از بیانیه می توان به صراحت با استراتژی نظامی انقلاب آشنا شد....
حمله کننده به هیچ کشوری نخواهد بود ولی در دفاع بسیار محکم و مقتدر عمل خواهد کرد
ودردفاع از مظلومان کوتاهی نخواهد کرد
اینها👆👆 اصول راهبردی نظامی انقلاب است که در این بخش از بیانیه آمده است
تحلیل کلانِ بیانیه #گام_دوم انقلاب؛
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی #میرباقری استاد حوزه و مدرس دروس خارج فقه و اصول و از صاحبنظران و اساتید حوزهی #تمدنپژوهی
قسمت پنجم
🔷نگاه غیر انتزاعی به انقلاب
این را هم باید توجه داشته باشیم که این بیانیه با منطق سرپرستی تدوین شده است. یعنی نوع نگاهش به انقلاب اسلامی و مؤلفهها و دستاوردهای آن و نیز آسیبشناسی و راه حلهایی که ارائه میدهد، با یک #منطق_انتزاعی نیست که شاخصهای کلی را مورد توجه قرار بدهد، بلکه واقعاً یک #کل_عینی را و #واقعیت_انقلاب_اسلامی را با مؤلفهها و متغیرهایی شناسایی میکند و وضعیت این متغیرها را ارزیابی میکند و برای عبور از موانع راهحل ارائه میدهد.
این بیانیه انقلاب اسلامی را متناسب با درون و بیرون آن، یعنی در مقیاس با جامعهی جهانی مطالعه میکند، مولفههای درونی و بیرونی را همزمان میبیند و این جریان رو به پیش را میخواهد سرپرستی و مدیریت کند. بر اساس این منطق، صرفاً منطق انتزاعی نیست که از انقلاب اسلامی یک توصیفهای کلی کند، بلکه میخواهد یک کل متغیر در حال حرکت را سرپرستی کند و فراتر از نگاه سیستمی و با نگاه #سرپرستی است. درواقع میخواهد یک کلِ متغیر در حال حرکت را در موازنهی درونی و موازنهی بیرونی، سرپرستی و هدایت کند و به نقطهی مطلوبی برساند که همانا تمدن اسلامی است.
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️سبک زندگی اسلامی(همسرانه)
🔷تامین رفاه خانواده جهاد در راه خداست
✍ امام رضا عليه السلام مي فرمايند:
«الكآد علي عياله من حل كالمجاهد في سبيل الله ; كسي كه از راه حلال براي تامين رفاه خانواده اش تلاش مي كند، همچون مجاهدي است كه در راه خدا جهاد مي كند .»
بحارالانوار، ج 104، ص 72 .
👈آموزشهای تمدن ساز
@atna_ir
🔴تاب آوری های تمدنی
شکست وپیروزی دو روی یک سکه هستند!
هرروی سکه زمانی رخ می نماید که رخ دیگر مغلوب شده باشد.
شکست بیشتر محصول کم آوری روحی است تا مادی.
تاب آوری در ناملایمات ومشکلات رمز روحی موفقین عالم است.
رمز بقاء تمدن ایرانی در این چند هزار سال به رغم وجود سرزمینی خشک وکم آب وهمسایگانی که همواره چشم طمع به آن داشته اند در چیست؟
*تاب آوری روحی، شجاعت ،وحدت ،یاری گری ،توکل ،ادبیات وطنز* امکان روحی و قابلیت وظرفیت سازی لازمه را برای عبور از بحرانها فراهم کرده است.
بگونه ای که در منش ایرانی تصویر به طنز گیری بحرانها تاب آوری اجتماعی راپدید آورده است.
در تمدنهای دیگرچنین روی کردی کمتر مشاهده شده وافسردگی ومقصر سازی انقراض آنها را سرعت داده است.
۱۱اسفند ۹۸
جانباز جانثار
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🗒 برنامه های آموزشی کانال اَتنا 👆👆 دوستان خود را به کانال دعوت کنید.👇👇 https://eitaa.com/joinchat/
درسهای تاریخ تطبیقی امشب در کانال قرار خواهد گرفت
مهم و فوری
ارتش اشغالگر ترکیه لحظاتی پیش دو فروند هواپیمای ارتش سوریه در ادلب را هدف قرار داده است. منتظر خبرهای تکمیلی در این مورد باشید. برخی منابع میگویند که خلبانان با موفقیت اجکت کرده و در منطقه حضور ارتش فرود آمدهاند.
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
مهم و فوری ارتش اشغالگر ترکیه لحظاتی پیش دو فروند هواپیمای ارتش سوریه در ادلب را هدف قرار داده است.
خبرنگار المیادین که در منطقه سراقب حضور دارد، با تایید خبر هدف قرار گرفتن جنگندههای سوری توسط ارتش اشغالگر ترکیه تاکید میکند که خلبابان این جنگندهها به سلامت موفق به فرود در مناطق تحت کنترل ارتش شدند.
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
دولت سوریه با تحویل دادن سفارت لیبی در دمشق به دولت خلیفه حفتر عملاً اولین کشوری شد که دولت حفتر را به رسمیت می شناسد. این اقدام در واقع پاسخ مستقیم به اقدامات خرابکارانه و جنگ افروزانه سران دولت عدالت و توسعه ترکیه در سوریه است.
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
دولت سوریه با تحویل دادن سفارت لیبی در دمشق به دولت خلیفه حفتر عملاً اولین کشوری شد که دولت حفتر را به رسمیت می شناسد. این اقدام در واقع پاسخ مستقیم به اقدامات خرابکارانه و جنگ افروزانه سران دولت عدالت و توسعه ترکیه در سوریه است.
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️سبک زندگی(تربیت فرزند)
🔷بی علاقه گی به نام
سوال:
دختر 5 ساله ام نام خودش (اعظم) را دوست ندارد و دوست دارد، او را با اسمهای دیگری چون «سپیده» صدا بزنیم. با این مشکل چگونه برخورد کنم؟
جواب:
به خانوادههای عزیز توصیه میکنم در نامگذاری کودک خود دقت کنید. یکی از حقوق فرزند بر والدین، انتخاب نام زیبا و دارای مفهوم خوب است.
رسول خدا (ص) فرمود: حق الولد علی والده ان یحسن اسمه. حق فرزند بر پدرش این است که بر او نام نیک نهد.
نامهای نامأنوس و بدگویش خودی و نامهای غربی و ناسازگار با فرهنگ خودی، آثار روانی منفی دارد و کودک را در آینده دچار مشکلاتی خواهد کرد.
در انتخاب نام برای فرزند خود، از اسمهای زیبا و ارزشی استفاده کنید. نام زیبا و خوب، حس ارزشمندی و شخصیت را در کودک بارور میسازد؛ بدین سبب، رسول خدا (ص)نامهای زشت کودکان را تغییر میداد.
درباره ی فرزند شما (اعظم) با توجه به زیبایی و ارزشمندی مفهوم آن (به معنای بزرگ و از صفات الاهی)، باید در پی ریشه یابی این بی علاقگی باشید.
ممکن است نامهایی چون سپیده را از تلویزیون آموخته، میخواهد همانند سازی کند یا از هم اسم خود، خاطره ی بد و ناخوشایندی دارد و یا تمسخر برخی از همسالان سبب این بی علاقگی شده است.
این مسأله در این سن، مشکل چندانی نیست؛ اما اگر ادامه یابد، ناشی از ضعف اعتماد به نفس و عدم حس ارزشمندی است که باید اعتماد به نفس او را تقویت کنید
در حال حاضر، درباره ی مفهوم نام او و این که از صفات اللهی است، توضیح دهید.
او را با شخصیتهای هم نامش در عرصه ی علم، صنعت، هنر و ورزش آشنا کنید.
صدا زدن او با پسوند جان (اعظم جان) یا خانم (اعظم خانم)، به ویژه در حضور دیگران میتواند در علاقه مندی وی به نامش مؤثر باشد.
پی نوشت ها
ـ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 21، ص 389.
#استاددهنوی
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
سلسله دروس تاریخ تطبیقی #استاد_طائب #جلسه_اول #کلیاتی_در_تاریخ 👈آموزشهای تمدن ساز @atna_ir
این دروس به صورت نوشتاری هم آماده شده است که تقدیم حضورتون می گردد.توصیه بنده این است که هم فایل صوتی را گوش کنید هم متن نوشتاری را مطالعه کنید
1⃣
#تاریخ تحلیلی،تطبیقی #اسلام #جلسه_اول #ضرورت_مطالعه_تاریخ(۱)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِرَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَ يَسِّرْ لِي أَمْرِي وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي.بحثی که به یاری خداوند در خدمت دوستان خواهیم بود، پیرامون تاریخ است.
☀️اهمیت تاریخ
اگر بخواهیم در مورد هر کتابی که نوشته می شود، متوجه شویم که چه مطلبی از نظر نویسنده آن مهم بوده است، باید ببینیم که در آن کتاب چه مطلبی زیاد تکرار شده است؛ از مقدار تکرار و پرداختن به یک مطلب در یک کتاب، میتوان متوجه شد که در نظر نویسنده، آن مطلب یا خودش مهم است و یا در بیان هدف نویسنده خیلی دخالت دارد. موقعی که در کتاب آسمانی قرآن هم دقت میکنیم، میببینیم حداقل یک سوم مطالب آن، تاریخ و تاریخی است. همین که یک سوم مطالب خدای متعال تاریخ است، حاکی از اهمیت و توانمندی تاریخ در انتقال مطالب است.
👈آموزشهای تمدن ساز(روزهای یکشنبه تاریخ تطبیقی)
@atna_ir
2⃣
#تاریخ تحلیلی، تطبیقی#اسلام #جلسه_اول #ضرورت_مطالعه_تاریخ(۲)
☀️هدف از مطالعه تاریخ
ما دو هدف عمده از مطالعه تاریخ داریم:
1. عبرت و کسب تجربه جایگاه علم در ذهن است و در عالم خارج اثر ندارد، اما تجربه، علم جریانیافتهای است که اثر خودش را نشان میدهد؛ مثلا از نظر علمی می گوییم: اگر وزنه یک کیلویی با سرعت معینی در نقطهای فرود آید، فلان مقدار اثر میگذارد. این در ذهن هست؛ اما وقتی این نظریه را آزمایش و تجربه کردیم، علم مذکور اجرا شده و اثرش را میبینیم.انسان در این دنیا بیش از آنکه به علم نیاز داشته باشد، نیازمند تجربه است؛ اما سخن اینجاست که فرصت تجربه را ندارد، زیرا تجربه و پیاده شدن علم مستلزم گذر زمان است، در حالی که در این دنیا، بیش از یک زمان (عمر) در اختیار انسان نیست. تاریخ راه دسترسی به تجربه است. انسانها از زمان آدم (ع) تاکنون همگی واحد بالنوع هستند و زندگیها هم عین و شبیه هم هستند. طبیعت هم واحد بالطبع است؛ به این معنا که طبیعت در زمان آدم (ع) با طبیعت در این زمان هیچ فرقی ندارد و قوانین طبیعی در آن زمان با قوانین این زمان یکسان است، مثل قانون جاذبه زمین و تأثیر عناصر و ... . تفاوت تنها در این است که قوانین مذکور در زمان حال به لحاظ علمی روشن است، اما در آن زمان واضح و آشکار نبوده است.از زمان آدم (ع) تاکنون، انسانها آمده و مدتی زندگی کرده و تجربهای هم اندوختهاند. آنها از دنیا رفته، اما تجربهشان باقی مانده است. اسم این تجربه تاریخ است.ما در زندگی، چهار نوع رابطه داریم: ارتباط با خودمان، ارتباط با همنوع، ارتباط با طبیعت و ارتباط با غیب این عالم. هر کدام از این روابط به دو قسمت رابطه مخرِّب و رابطه مصلحانه تقسیم میشود. لازم است ما هر یک از آن رابطهها را بشناسیم.اگر این موضوع را به صورت علمی مطالعه کنیم، نتیجه خواهیم گرفت که فلان روابط خوب است و روابط خاص دیگر، روابط بد؛ اما باید دانست تا زمانی که این روابط در زمین تحقق پیدا نکند، تبدیل به یقین برای ما نمیشود؛ چنانچه ما همه میدانیم آتش میسوزاند، اما به اندازه کسی که در آتش گرفتار شده و سوخته است، از آتشسوزی نمیترسیم. رابطه انسان با خودش، همنوعش، طبیعت، و غیر، در طول ازمان چند بار تکرار و نوشته شده و نتیجه آن هم تاریخ شده است. پس تاریخ عبارت است از: «بیان تجربه انسانها در چهار ارتباط مذکور».تاریخ زمانی فایده و اثر دارد که اثر عملی داشته و ناقل تجربه در یکی از این چهار رابطه باشد. اگر آثار باستانی هم در همین جهت نگهداری شوند که مثلا گفته شود: این بنا، مُضر و دارای اثر منفی بود، قابل قبول است؛ اما اگر آنها را به این منظور نگه داریم که بگوییم این اثر را فلانی و در فلان تاریخ ساخته و این مقدار هم در مورد آن خرج کرده است، بحثهای بیهودهای خواهد بود.
👈آموزشهای تمدن ساز(روزهای یکشنبه تاریخ تطبیقی)
@atna_ir
3⃣
#تاریخ تحلیلی، تطبیقی #اسلام #ضرورت_مطالعه_تاریخ(۳)
☀️روشهای مطالعه تاریخ
تاریخ را دو گونه میشود مطالعه کرد:
الف- مطالعه مقطعی؛ یعنی هر حادثهای را در زمان خودش ببینیم. مثلا نگاه کنیم که جنگ جمل چه زمانی شروع شد و چه اتفاقی در آن رخ داد و سرانجامش به کجا انجامید؟این نوع مطالعه در حد خودش میتواند آن چهار هدف را برآورده کند.ب- مطالعه زنجیرهای. در مطالعه مقطعی، دنبال علت حادثه نیستیم و فقط خود حادثه را مطالعه میکنیم، اما در مطالعه زنجیرهای، حادثه را با علت آن مطالعه میکنیم. آنچه در تاریخ کاربرد زیادی دارد، اینگونه مطالعه است.با این مقدمه، به دنبال دومین هدف از اهداف مطالعه تاریخ میرویم:
2. فهم وضعیت موجود در جهت تغییر به جهت مطلوباگر ما بخواهیم وضعیت موجود خودمان را بفهمیم که چرا الآن وضعیت به اینگونه است، حتما باید علتش را به دست بیاوریم و تا زمانی که علتش را نفهمیم، نمیتوانیم بفهمیم که چرا الآن اینگونه هستیم؛ و اگر بخواهیم علتش را به دست آوریم، باید به سراغ واقعه قبلی برویم. واقعه قبلی را هم تا زمانی که به علتش پی نبردهایم، نمیتوانیم درست بفهمیم. باید به مقداری عقب برگردیم تا به علت اصلی برسیم؛ تا به علت اصلی نرسیم، نمیفهمیم که چرا وضعیت ما اینگونه است.گذشتهها علت وضعیت موجود ماست و ما علت وضعیت آیندهایم. اگر نسبت به وضعیت موجود معترض هستیم، باید تحقیق کنیم که چرا وضعیت موجود ما به اینگونه است، تا بتوانیم آن را در آینده تغییر دهیم؛ وگرنه نسبت به آینده هم معترض خواهیم بود. برای حرکت درست در این زمینه، لازم است به سراغ تاریخ برویم.
👈آموزشهای تمدن ساز(روزهای یکشنبه تاریخ تطبیقی)
@atna_ir
4⃣
#تاریخ تحلیلی، تطبیقی #اسلام #ضرورت_مطالعه_تاریخ (۴)
☀️تاریخ از علوم نقلی است
تاریخ از علوم نقلی است نه از علوم عقلی و علوم نقلی قابل تجربه نیستند. تاریخ، ناقل تجربه است نه قابل تجربه؛ مثلا وقتی درباره نبرد جمل مطالعه میکنیم، تجربه زیادی به دست میآوریم، ولی نمیتوان در آزمایشگاه، جنگ جمل را درست کرده و آن را تجربه کرد.بر خلاف علوم تجربی، اعتماد در علوم نقلی بر ناقل است؛ بنابراین اولا ناقل باید راستگو باشد؛ ثانیا ضابط باشد؛ یعنی موقعی که مطلبی را میگوید، درست بگوید و حواسپرت نباشد؛ ثالثا اهل فهم حادثه باشد؛ مثلا فهم یک دانشمند فیزیک بعد از مشاهده سایت نطنز با فهم یک انسان عادی فرق میکند. هر دو مثلا نیم ساعت از آنجا بازدید کردهاند، ولی دانشمند فیزیک حداقل دو ساعت درباره مشخصات، تکنولوژی و پیشرفتهای سایت صحبت میکند، اما انسان عادی نمیتواند به این کیفیت سخن بگوید، چرا که هیچگونه آشنایی با این علم ندارد؛ و رابعا نقل ناقل از روی حس (استماع و رؤیت) باشد، نه از روی حدس. پس نقل ناقلی فایده دارد که دارای این چهار شرط باشد و اگر یکی از این شروط را نداشت، فایدهای ندارد.گفتیم که تاریخ را باید به شکل سلسلهوار خواند و این سلسه به حضرت آدم (ع) ختم میشود. لازم است ناقلی پیدا کنیم که حوادث زمان حضرت آدم (ع) را از روی حس برای ما نقل کند؛ یعنی دیده باشد زمانی که آن حضرت به زمین آمد، ارتباطش با خودش، همسرش، و زمین چگونه بوده است. تنها کسی که میتواند تاریخ را از روی حس برای ما نقل کند، خداوند و انسانهای خدایی (انبیا و ائمه) هستند. نقل خداوند، قرآن است و نقل انسانهای خدایی، سنت و روایت. پس منابع ما در همین موارد خلاصه میشود.بنابراین، این سخن که گاه میگویند «تاریخ را باید خارج از دین ببینیم و نباید ابتدا سراغ دین رفت و بعد تاریخ را دید»، کاملا اشتباه است، زیرا اگر از داخل دین به تاریخ نگاه نکنیم، اصلا تاریخی وجود نخواهد داشت، چرا که ناقلی غیر از دین نمیتوانیم پیدا کنیم.درباره تفاوت ما با مورخین موجود در دنیا و اینکه آنها تاریخ را از کجا آوردهاند، ان شاء الله جلسه بعد بحث میکنیم.
👈آموزشهای تمدن ساز(روزهای یکشنبه تاریخ تطبیقی)
@atna_ir
آمریکا شناسی 3.MP3
4.98M
🔰 سخنرانی های #آمریکا_شناسی 3
#فصل_اول
👈 #لابی_اسرائیل_در_ساختار_آمریکا 3
🌀 جلسه سوم
🎤 با توضیحات #استاد_عبادی (از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ)
👈 کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
#پیام_صبحگاهی
#گذرگاه_مومنان 🔻
ماه رجب، ماه رحمت و برکت الهی است...
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
1⃣
☀️هر روز با یک داستان تمدن ساز
✍سخنور
دموستنس، خطیب و سیاستمدار معروف یونان قدیم، که با ارسطو در یک سال متولد و در یک سال درگذشتهاند، از آغاز رشد و تمیز و سالهای نزدیک بلوغ برای ایراد سخنرانی آماده میشد، ولی نه برای آنکه واعظ و معلم اخلاق خوبی باشد، و نه برای آنکه بتواند در مجامع مهم و سخنرانیهای سیاسی و اجتماعی نطق ایراد کند، و نه برای آنکه در محاکم قضایی وکیل مدافع خوبی باشد، بلکه فقط به خاطر اینکه علیه کسانی که وصی پدرش و سرپرست خودش در کودکی بودند و ثروت هنگفتی که از پدرش به ارث مانده بود خورده بودند، در محکمه اقامه دعوی کند.
@atna_ir