🔴 چرا همتای روسی قالیباف به فرودگاه نرفت
🔻 #شایعه:
استقبال سرد از قالیباف در فرودگاه مسکو ! ؛ رئیس دومای روسیه برای استقبال از قالیباف به فرودگاه نرفت و نماینده فرستاد !! ؛ این هم عیار قالیباف!
🔴 #پاسخ:
1⃣ اختلاف سلائق سیاسی، انتقاد و نقد در جریان های سیاسی امری ممدوح و طبیعی است که بایست به استقبال آن رفت
2⃣ انتقاد با عقده گشایی حزبی و تخریب متفاوت است. قربانی کردن منافع ملی به پای کری های سیاسی خطاست
3⃣ در خصوص سفر جناب قالیباف گرچه شاید نگارنده هم در برخی موضوعات با ایشان اختلاف سلیقه داشته باشد لیکن بخش اعظمی از حاشیه سازی را که صدای سخنگوی وزارت خارجه را هم در آورد حقیقتاً غیرعالمانه و ناشی از اغراض سیاسی بود!
4⃣ استقبال در سفرهای خارجی تابع پروتکل های دیپلماتیک و رفتار طرفینی است.
5⃣ برخی دوستان محترم که انتقاد میکنند چرا اسلوتسکی رئیس کمیسیون روابط بینالملل مجلس دومای روسیه قرار گرفت و خود رئیس دومای روسیه به فرودگاه نیامد.
🔹این عزیزان کافیست که قبل از لذت بردن از تحقیر شخصیت های ملی در اینترنت جستجوی مختصری داشته باشند.
🔹ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه که سال ۹۷ وارد تهران شد آیا جناب لاریجانی به استقبال ایشان رفت؟!
پاسخ منفی است ؛ فقط یک نماینده مجلس به نام سبحانی فر از ایشان استقبال کرد. ( تصاویر گویا است)
🔻پس عزیزانی که به هر بهانه ای به دنبال تخریب (نقد نیست) جناب قالیباف هستند قبل از تخریب کاش به دو سوال پاسخ دهند:
۱. چگونه انتظار داشته اید که ویچسلاو والودین رئیس دوما به استقبال قالیباف بیاید در حالی که در مجلس قبل عضو کمیسیون صنایع و نماینده اصلاح طلب سبزوار را به استقبال ایشان فرستاده اید؟!!
۲. چرا وقتی جناب لاریجانی به دعوت همتای روسی خود (ویچسلاو والودین) به مسکو تشریف فرما شدند و همتای روسی به استقبال نیامده سکوت کردید؟!!
🔹 یک بام و دو هوا ؟!!!
6⃣ به اپوزسیونی که به اهمیت تعاملات راهبردی چین و مسکو با ج ا ایران پی برده است بایست حق داد که از هر بهانه ای به تخریب روابط بپردازند ولی جای تاسف است عده ای از دوستان بسیار عزیزم در این دام اسیر میشوند.
7⃣ البته برخی از دوستان هم متاسفانه عالمانه در آستانه انتخابات مهم ۱۴۰۰ از هر فرصتی برای انتقام گیری، خودزنی ملی و تخریب تفکر رقیب استفاده میکنند که فقط باید افسوس خورد و گفت : "اندکی صبر؛ عزیزان هنوز فرصت و سوژه برای تخریب فراوان است!"
🖌 #محمدصادق_سلطانزاده_بشرویه
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🔴 قصّه پر غصّه ...
نقاش باشیِ قصه ما یا آنقدر ساده لوح است که توسط سنگ تراشان آشنایش بازی می خورد یا خودش هم یکی از آنهاست ...
✍ #قاسم_اکبری
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🔴افزایش عجیب تخریبگری ها علیه دکتر محمد در چند روز اخیر
حجم تخریب های پادوهای رسانه ای جریانات غربگرا و حامیان دولت روحانی در بالاترین سطح ممکن علیه #دکتر_سعید_محمد در چند شبانه روز گذشته افزایش یافته است .
دلیل ترس غربگرایان از #دکتر_سعید_محمد چیست ؟
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️تمام اتفاقات مربوط به زمان ما در احادیث آمده است..
و هرچه به لحظهی باشکوه #ظهور، نزدیک تر میشویم؛ سرعت #غربال منافقین، نفوذیها، خواص ضعیف، و ... نیز بیشتر میشود!
#ترور، درست در مقابل #غربال
حربهی دشمن در حذف مُهرههایِ مؤثر آخرالزمانیست!
از این فتنهها نباید هراسید که سراسر بشارتند!
#استاد_شجاعی
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🔴سوئد واکسن "آسترازنکا" که در ایران، سوئدی معرفی شده را ممنوع کرد/پیدا کن پرتقال فروش را
🔹لطیفه جدید اینکه اختلافات در مورد واکسن "آسترازنکا" بالا گرفته و به علاوه کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، سوییس، بلژیک و فرانسه، کشورِ «سوئد»نیز به جمع ممنوعکنندگانِ آن برای سالمندان پیوسته. در این میان انگلستان تنها مبلغِ آن است.
🔹بله، همین واکسنی که در ایران میگویند سوئدی است!
✍🏻 ایلخان
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آخرین قسم های جلاله حاج قاسم:
ولله ولله ولله از مهمترین شئون عاقبت بخیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است...
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🔴پاسخ دکتر #سعید_محمد به سخنان امروز حسن روحانی :
62 سد با 45 درصد حجم مخازن آبی در کشور را احداث کردیم و حتی یک مشاور خارجی هم در پروژه هایمان نیاز نداریم،
سالها پیش جشن خودکفایی صنعت سد سازی را برگزار کردیم و آماده صدور خدمات مهندسی هستیم.
روحانی در سخنانی عجیب امروز گفته که سدهایی که در کشور ساخته میشود حاصل برجام است.
#خودباوری
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 #جهان_مدیا|سرودِ ایرانیِ دختران کشمیری؛ ویدئوی پربازدید این روزهای فضای مجازی؛
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🔴امنیتی های آلوده چه از جان ملت ایران میخواهند؟
امروز کانال ها و شبکه های منتسب به جریانات آلوده امنیتی بصورت گسترده اقدام به انتشار یک لیست قلابی بعنوان کابینه احتمالی برای تخریب ایشان نمودند.
شیادی و کثیفکاری در انتشار این نوع لیستهای منتسب به دکتر #سعید_محمد ، تخریبی از سمت محفلهای خاص با هدفهای آشکار و تخریب جبهه انقلابی کاملا هویداست.
هرکسی به این لیست نگاه کند و کمی از سیاست سررشته داشته باشد میفهمد سرتاسر این لیست #دروغ_محض و بازی عقب افتادههاست.
اونهایی که تا دیروز می گفتند آقای
دکتر #سعید_محمد خودش رو برای شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی آماده کرده،
الان با رشد خیره کننده ایشان در نظرسنجی ها و افزایش مقبولیت مردمی رو به تخریب شدیدتر ایشان آورده و کابینه دروغین برای دولت ایشان طراحی کرده اند که قویا تکذیب می گردد.
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فتنهی تغلّب روایتهایی از متن و فرامتن فتنهی ۸۸
فتنه تغلّب نوشته مصطفی غفاری روایتهایی از متن و فرامتن واقعه ۸۸ را بازگو میکند. در این کتاب تحلیلهایی از سخنان و کنشهای رهبر انقلاب در برابر واقعه ۸۸ آمده است که گاه شامل اخبار و مطالبی ناگفته یا شنیدهنشده نیز هست و مجموعاً روایت روشنی از راهبری جامعه و مهار فتنه ارائه میدهد.
فتنه تغلّب حاوی بیاناتی از رهبر انقلاب است که برای نخستینبار منتشر میشود؛ ازاینرو هم خلأ روایتهای موجود را پر میکند و هم میتواند دستمایهٔ خوبی برای روایتهای مطلوب باشد.
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
#کتاب_صوتی کتاب فتنه تغلب #بخش_دوم #فصل_یازدهم 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
صوت بیست و یکم کتاب فتنه تغلب👆👆
#پیام_صبحگاهی
♦️جمهوری اسلامی، از آغاز کار، هیچ جنگی را شروع نکرده است و هیچ حرکت نظامیای علیه هیچ کشوری انجام نداده است امّا حرف خود را و شعار خود را با صدای بلند اعلام کرده است. امام بزرگوار ما اسلام آمریکایی و اسلام متحجّر را در کنار هم قرار داد؛ هر دوی اینها در مقابل اسلام ناب قرار میگیرند. آنها از اسلام ناب میترسند.
۱۳۹۵/۰۲/۱۶
🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
💠 سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام #استاد_طائب 📔جلسه چهل و یکم 📝 برنامه های سازمان نفاق برای محو اس
جلسه چهل و یکم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬆️⬆️
شروع جلسه چهل و دوم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
941128.mp3
15.26M
💠 سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طائب
📔جلسه چهل و یکم
📝 برنامه های سازمان نفاق برای محو اسلام 👈 [۷]
🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام روز های فرد در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام جلسه چهل و دوم(۱)
بسم الله الرحمن الرحیم
جلسات گذشته به این مطلب اشاره کردیم که نظام حاکم بعد از وفات پیامبر(ص)، دو اقدام اساسی را برای تغییر فرهنگ عمومی مردم در دستور کار قرار داد: اول اینکه سعی کردند لقمههای مردم را آلوده به حرام کنند و دوم اینکه سعی کردند نطفههای حرام را جایگزین نطفههای حلال کنند.
✍️اکتفا به نیاز، اثر فرهنگ نبوی
🔷پیامبر اکرم(ص) فرهنگی را در مدینه به وجود آورده بود که از سلامت لقمهها و نطفهها مراقبت میکرد. پیامبر(ص) مردم را به نحوی ترییت کرده بود که در مسائل اقتصادی به نیازهای خود اکتفا میکردند و به همین دلیل لقمههای زمان پیامبر(ص) پاک بود. مردم در آن عصر در مسائل اقتصادی به دنبال شهوات حرکت نمیکردند و مرز بین یک زندگی الهی و یک زندگی شیطانی هم در همین مسئله است. البته این را باید دانست که شهوت فقط به نیاز جنسی انسان محدود نمیشود؛ بلکه دایره گستردهای از خواستهها را در برمیگیرد. لباس و خانه و مرکب انسان گاهی بر اساس نیاز و گاهی هم بر اساس شهوت میباشد.
🔶تمام تلاش اسلام و پیامبر(ص) در این بود که مسلمانان در خواستههای خود به برطرف کردن نیازهای خودشان قناعت کنند. وقتی که انسانها در زندگی خود به برطرف کردن نیازهای خود قناعت کردند، زمان بیشتری برای پرداختن به نفس خود و آنچه که آنها را به خدا نزدیک میکند، پیدا میکنند؛ اما اگر انسان در زندگی خود به دنبال شهوات حرکت کند، تمام وقت او در خدمت دنیایش خواهد بود. حضرت موسی(ع) به قارون فرمود: «وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللهُ الدَّار الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَ أَحْسِن كَمَا أَحْسَنَ اللهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ»(قصص/77)؛ از چیزهایی که خدا در این دنیا به تو داده است انفاق کن و فراموش نکن که تو در این دنیا یک نصیبی داری و بعد به سوی خدای متعال بازمیگردی.
🔷کسانی که در سرای آخرت از خدای متعال میخواهند آنها را به دنیا بازگرداند، افرادی هستند که در این دنیا به دنبال شهوات خود بودهاند. اگر کسی در این دنیا خانهای برای خود بسازد که مازاد نیازش باشد، در آخرت به خاطر آن دچار حسرت میشود. علاوه بر آن، اگر انسان در دنیا به دنبال شهوات حرکت کند، ابتدا وارد شبههها و پس از آن هم به تدریج وارد دایره محرمات خواهد شد. نفس انسان به صورتی است که اگر به او افسار زده نشود و از داخل شدن به شُبُهات ابایی نداشته باشد، به تدریج وارد محرمات میشود. راه مهار نفس هم این است که انسان از ابتدا زندگی خود را بر اساس نیازهایش تنظیم کند.
🔶پیامبر اکرم(ص) در جامعهای که بنا کرده بود، موفق به جا انداختن چنین فرهنگی شد. عموم اطرافیان آن حضرت نفوس خود را مهار کرده بودند و علت این امر هم برمیگردد به داشتن الگویی مانند پیامبر(ص)؛ کسی نقل نکرده است که آن حضرت اوقاتی را برای غیر نیاز خود صرف کرده باشد.
🔷البته اگر ما میگوییم که حرکت انسان باید بر اساس نیازهایش باشد، به این معنا نیست که مؤمن، ثروتمند نمیشود. فضیل بن یسار از اصحاب امام صادق(ع) بود. روزی خدمت آن حضرت رسید و به ایشان گفت: من قصد دارم تجارت را رها کنم و بقیه عمرم را صرف عبادت کنم. حضرت به شدت با تصمیم او مخالفت کرد و فرمود: تو با پولی که از راه تجارت به دست میآوری، به شیعیان زیادی کمک میکنی؛ پس همین کار تو بالاترین عبادت محسوب میشود.
🔶بنابراین اگر ما گفتیم که حرکت انسان باید در چهارچوب نیازهایش باشد، به این معنا نیست که تولید ثروت در جامعه ایمانی صورت نمیگیرد؛ بلکه ما اعتقاد داریم که تولید ثروت در جامعه ایمانی انجام میشود، ولی اختلاف طبقاتی در بین مؤمنین به وجود نمیآید. انسان میتواند ثروت خود را برای به دست آوردن آخرت هزینه کند. آنچه که پیامبر(ص) با آن مخالفت کرد، این بود که انسان به ثروت برسد و در ثروت خود دچار غفلت و توقف بشود.
🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام روز های فرد در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام جلسه چهل و دوم(۲)
✍️ایجاد فرهنگ «جمع ثروت» توسط حاکمان پس از پیامبر(ص)
🔷نظام حاکم بعد از پیامبر(ص) سعی کرد که فرهنگ اکتفا به نیاز را عوض کند. در راستای این تصمیم، تلاش نمودند که مردم را به سوی میل به تجمع ثروت سوق دهند. اولین کاری که در این زمینه انجام دادند، اختصاص مبالغ بیشتری از بیتالمال به اصحاب قدیمی پیامبر(ص) بود.
🔶بعد از اینکه این مسائل در پرداخت بیتالمال به وجود آمد، بزرگان اصحاب تصمیم گرفتند که با این پولها به عرصه تجارت ورود کنند. روایت داریم که شناخت ربا سختتر از شناسایی مورچه سیاه در شب تاریک بر سنگ سیاه است. در آن زمان، معاملات با درهم و دینار بود و مانند الآن برای تبادل از اسکناس استفاده نمیکردند. معامله با اسکناس به صورتی است که در آن، ربا به وجود نمیآید؛ اما در معامله با درهم و دینار، اگر کسی دقت نمیکرد، از داخل آن ربا بیرون میآمد. تا زمانی که معاملات در حد 1000 درهم- 2000 درهم بود، مشکل چندانی به وجود نمیآمد؛ ولی زمانی که معاملات به صورت میلیاردی درآمد، جلوگیری از ورود ربا مشکل شد. بنابراین اصحاب پیامبر(ص) به این وسیله، مبتلا به ربا شدند.
🔷از طرف دیگر، ثروتهای به دست آمده صرف تجملات فوقالعادهای شد. عبدالرحمن بن عوف در زمان عثمان از دنیا رفت. زمانی که میخواستند ثروت او را بین ورثه تقسیم کنند، شمشهای طلای او را با تبر قطعهقطعه میکردند!
🔶وقتی جامعهای به جایی برسد که ثروت به یک اصل تبدیل شود، تلاش برای به دست آوردن ثروت هم به یک ارزش تبدیل میشود. دو راه برای به دست آوردن ثروت وجود دارد. یکی از راههای به دست آوردن ثروت، زماندار و سخت است. در یک بازار اسلامی، افراد به صورت یکشبه به ثروت نمیرسند؛ بلکه بر اثر تلاش سالهای طولانی به دست میآید.
🔷راه دیگر برای به دست آوردن ثروت، استفاده از راههای میانبُر و نامشروع است. فتوحات بعد از پیامبر(ص) راه میانبر را برای به دست آوردن ثروتهای بادآورده ایجاد کرد. این فتوحات به جنگهای قراردادی و اقتصادی مبدل شد. برخی برای فتح یک منطقه، سرمایهگذاری میکردند و قراردادی تنظیم میشد که در صورت فتح آن منطقه، درصدی از غنائم به سرمایهگذار برسد.
🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام روز های فرد در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام جلسه چهل و دوم(۳)
✍️معنای حقیقی «خیر العمل» در کلام معصوم(ع)
🔶شخصی از امام صادق(ع) سؤال کرد که آیا «حیّ علی خیر العمل» در زمان رسولالله(ص) بوده است؟ حضرت پاسخ داد: بله. سائل پرسید: پس چرا بعد از پیامبر(ص) این قسمت از اذان را حذف کردند؟ حضرت فرمود: علت واقعی این مسئله را میخواهی یا علت اظهار شده را؟ گفت: اگر میشود، هر دو را بفرمایید. حضرت فرمود: علت اظهارشده این است که بعد از پیامبر(ص) نظام حاکم متوجه شد که مردم تمایلی به شرکت در جنگها ندارند. تصور آنها این بود که علت عدم شرکت مردم در جهاد این است که وقتی مردم در اذان میشنوند که نماز بهترین عمل است، به جای شرکت در جهاد، به اقامه نماز میپردازند. بنابراین آنها تصمیم گرفتند که عبارت «حی علی خیر العمل» را از اذان حذف کنند. سپس حضرت فرمود: علت واقعی برداشتن «حی علی خیر العمل» از اذان این بود که این عبارت به معنای این است که بشتابید به سوی ولایت؛ بنابراین تبعیت از پیامبر(ص) و امام بهترین عمل است.
🔷ما «خیر العمل» مطلق نداریم. در تزاحم بین خواندن نماز و اِنقاذ جان مؤمن، نجات دادن مؤمن «خیر العمل» است؛ پس نماز هم همیشه بهترین عمل نیست. اگر پیامبر(ص) یا امام گفت که الآن وقت نماز است، بهترین عمل، خواندن نماز میشود؛ اما اگر گفتند: بهترین عمل در شرایط فعلی نجات جان مؤمن است، همان، «خیر العمل» میشود.
🔶پس «خیر العمل» به معنای ولایت است. ولایت یعنی قبول اوامر پیامبر(ص) و امام. در زمان غیبت هم، معنای «حی علی خیر العمل» این است که بشتابید به سوی تبعیت از اوامر بقیةالله الأعظم(عج). امام زمان(ع) هم فرمود: «و أما الحوادث الواقعة فارجِعوا فیها إلی رُواة حدیثنا… »؛ بنابراین معنای «حی علی خیر العمل» برای ما این است که بشتابید به سوی اوامر ولی فقیه.
🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام روز های فرد در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام جلسه چهل و دوم(۴)
✍️لزوم هوشیاری در انتخابات و انتقاد از سیاستهای دولتمردان
🔷ولی فقیهِ امروز ما در سخنرانی خود گفت: مراقب باشید که مجلس به دست آمریکاییها نیفتد. اگر مردم و حوزههای علمیه گوش به فرمان اوامر ولی فقیه خود داشته باشند، اجازه نخواهند داد که مجلس به دست بیگانه بیفتد. مراقب باشید که اینها میخواهند برجام 2 و 3 را شکل بدهند. برجام 2 و 3 به معنای فروختن ایران به آمریکا میباشد. نتیجه برجام 2 این است که ایران در تیررس موشکهای اتمی اسرائیل و آمریکا قرار بگیرد. ما فرجام برجام 1 را مشاهده کردیم. نتیجه فرجام 1 پایین آمدن قیمت نفت بود.
🔶از طرف دیگر، صدای «یا لَلمسلمین» یمنیها به نهایت درجه بلند شده است و اینها همچنان به روی دشمن لبخند میزنند. پیامبر(ص) فرمود: «مَن سَمِعَ رجلا یُنادی یا لَلمسلمین فلَم یُجِبهُ فلَیس بمُسلم». امیرالمؤمنین(ع) فرمود: به من خبر رسیده است که در نقاط مرزی، از پای یک زن یهودی که در پناه حکومت اسلامی زندگی میکند، خلخال کشیده شده است. اگر کسی این خبر را بشنود و از غصه هلاک بشود، نمیتوان او را ملامت کرد.
🔷چرا شما اجازه ندادید که کشتی حامل کمکهای غذایی و دارویی به یمن برود؟ چرا این کشتی را به جای یمن به جیبوتی فرستادید؟ وقتی که شما این محموله را به جای یمن به جیبوتی فرستادید، نهایتا دیدید که آنها محموله را خوردند و بعد به دستور عربستان با شما قطع رابطه کردند. چقدر باید دچار حقارت شده باشید که جیبوتی با شما قطع ارتباط میکند.
🔶امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «الدهر أنزَلَنی ثم أنزَلَنی حتی قیل: معاویة و علی». چرا این وضع برای امیرالمؤمنین(ع) حاصل شد؟ دلیلش این بود که گوش مسلمانان به «یا للمسلمین» بسته شد. زمانی که حضرت زهرا(س) بین در و دیوار قرار گرفت، مردم «یا للمسلمین» ایشان را شنیدند و اقدامی نکردند. خدای متعال هم آن جامعه را به روی سیاه نشاند. امیرالمؤمنین(ع) فرمود: بعد از اینکه من از دست شما رفتم، خدای متعال کسانی را بر شما مسلط خواهد کرد که هیچ چیز را درباره شما رعایت نخواهند کرد. خدای متعال بعد از امیرالمؤمنین(ع) کسانی مانند حجاج بن یوسف و زیاد بن ابیه و عبیدالله بن زیاد را بر آنها مسلط کرد.
🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام روز های فرد در کانال اتنا)
@atna_ir
پایان تدریس امروز فایل صوتی را گوش دهید و برای تدبر بیشتر متن نوشته ها را هم مطالعه فرمائید⬆️⬆️