eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
112 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
20.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ رستگاری، همان شهادت اوست ▪️سرانجام چه شد؟ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) چه چیزی به دست آورد؟ اگر با معیارهای دنیایی بسنجیم این مرد بزرگ چه به دست آورد؟ مگر او را کنار نزدند؟ مگر مدتی طولانی خانه نشین نبود؟ مگر هزار ماه بر منابری که با جهاد، خون ریختن‌ها و فداکاری‌های خود او برافراشته شده بود، سب و لعنش نمی‌کردند؟ ▪️بر منبر مسلمین سب و لعن شد. بنابراین، هیچ چیز از این دنیا به دست نیاورد؛ نه مالی، نه منصبی، نه لقبی و نه تقدیر و تشکری؛ اما با وجود این، وقتی ابن‌ملجم شمشیر را بر فرق او فرود آورد، این امام با عظمت چه فرمود؟ فرمود : «به خدای کعبه سوگند، رستگار شدم». 🔺بخشی از آخرین جلسه درس تفسیر شهید صدر _ سال ۱۳۹۹ هجری قمری 🆔 @shahidsadr
تقبل الله صيامكم وقيامكم ودعاءكم.. رُوي عن مولانا الإمام جعفر بن محمد الصادق عليهما السلام: *(إذا دعا الرجل لأخيه بظهر الغيب، نُودي من العرش: ولك مئة ألف ضعف مثله، وإذا دعا لنفسه كانت له واحدة، فمئة ألفٍ مضمونة خيرٌ من واحدة لا يدري يُستجاب له أم لا).* 📖 من لا يحضره الفقيه: ج٢ ص٢١٢ *أسألكم الدعاء في هذه الليلة العظيمة*
هدایت شده از صابرین نیــوز
4.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️رژه زنان "چریک و مسلح" یمن 🔹تصاویرِ زنان مستحکم محور مقاومت در یمن است مقابل اسراییل و آمریکا و سعودی‌. زنانی که چنین اسلحه دست گرفته‌اند و در جهاد، شانه‌به‌شانه مردهایشان مقابل استعمار می‌جنگند. 🔹تصویری از این زنان منتشر نمی‌کنند فقط «زیبایی» زنان کوبانی را به نمایش می گذارند ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@SABERIN_NEWS
روز قدس و شب های فلسطین اسماعیل : یک معادله جدید و قدرتمند وجود دارد. توازن جدید قدرت. این پیشرفت جدید است. این انقلاب است ، این آموزه جدید است - ارتباط بین مسجد الاقصی و شلیک موشک. توازن جدید قدرت المقدس و را زیاد کرد وقتی میگه لبیک یا قدس، اونو انجام میده 22/2/1400 @atraf_man
انتخابات و دوگانه سازی های تبلیغاتی در انتخابات قاعدتا جریان رقیب حزب الله میخواهد با دوگانه سازی مذاکره _ جنگ دل مردم را جذب کند و در این مسیر میدان را به معنای جنگ تفسیر میکند و حزب الله را به دنبال جنگ و امنیتی سازی و اقتدار متهم میکند دقیقا همان سخنان ظریف و تفسیری که او از میدان داشت ما نباید در این صحنه و دوگانه سازی و ثنویت سازی ها وارد شویم اندیشه امام و اقا و مکتب سلیمانی اهل دیپلماسی انقلابی و فعال بوده است و میدان را منبع قدرت دهی به دیپلماسی و سیاست میداند ما بایست ادبیات خودمان را داشته باشیم و نگذاریم انها به ذهن عوام و عموم جامعه معنا و مقصود خود را از الفاظ و ادبیات ما منعکس و القا کنند. بنابراین نباید حرف خود را پشت دست و فرمان آنها بزنیم . چون دیده نخواهد شد و شنیده نمی شود اگر مسیر و معبر جدید باز کردیم و ادبیات خودمان را تولید کردیم آنگاه هوش و گوش و حواس جامعه به سمت ما خواهد بود. مثلا در وقایعی که جریان حزب الله جلودار است مثل حوادث طبیعی و مشکلات ادبیات و حال و هوای حزب الله در جامعه فراگیر میشود و در فضای سیاسی که آنها حضور جدی و رسانه ای دارند جریان حزب الله همیشه دو قدم عقب تر است چون در فضای ترسیمی آنها بازی میکند و نقشش را آنها تعیین میکند مثل همین حالا که همه مشغول پادگان و دادگاه هستیم و دائم در حال دفاع قرار داریم. چون ادبیاتی تولید نکردیم و با اولین ضربه دو هیچ عقب ماندیم! جریان حزب الله تا نتواند ادبیات بومی و تهاجمی و مردمی خود را تولید و ترویج کند با بازی اصلاحات و اعتدال و هر ... بازی خواهد خورد و از منظر جامعه شکسته و بسته و متهم باقی خواهد ماند. چوب و پیاز با هم. احمدی نژاد در سال ۸۴ ادبیات جدید تولید کرد و با زدن "اشرافیت هزار فامیل" و با "اوردن پول نفت سر سفره" همه را متوجه خود ساخت و چهار هیچ همه را پشت سر گذاشت. "اصولا فکر مدرن غربی است که دوگانه سازی میکند و ذهن اسلامی همه چی را طولی میبیند و قابل جمع" مانند رابطه عدالت و ولایت و امت و ... و نه در مقابل هم" @atraf_man
صل الله علیک یا مظلوم آنقدر حضرت علیه السلام بزرگ و بی انتهاست که نمی دانم آیا نوشتن و قلم زدن چو منی جسارت است یا عرض ارادت! اما در کنار همه آنچه که حتی نمی توانم ببینم و توصیفش کنم، مطلبی است که عجیب حال و هوای شهادت حضرت صادق را به عاشورا شبیه می کند آری، حضرت صادق بزرگ روضه خوان و پیر غلام گریه کن سیدالشهداست! آری حضرت صادق اشک و آه برای حسین علیه السلام را در محبین نهادینه کرد حضرت صادق دل عاشقان حسین را به روضه پیوند زد از محضر آن امام بزرگ و ولی الهی و حجت قاطع خداوند از بی ارزشی کلمات و الفاظم عذرخواهم. @atraf_man
امروز با یک راننده وانت که میوه میفروخت صحبت کردم. جوان بود بالای ۳۰ سال و اطراف تهران گفتم به چه کسی رای بدیم! گفت فرقی نمیکنه گفتم یعنی فرقی نمیکنه حتی اگر روحانی باشه گفت چرا اون دیگه نه گفت کی از اینها خیر دیده گفتم من. گفتم برخی شان را میشناسم و مثل دوره احمدی نژاد بفکر فقرا و محرومین هستند و با روحانی فرق می کنند(تاکید کردم که او را قبول ندارم) گفت اره دوره او بهتر بود گفت آخه رئیس جمهور که معلومه! گفتم کیه؟ گفت میگن رئیسی گفتم این بخاطر نظرسنجی ها و محبوبیت ایشونه برای تخریبش میگن از قبل معلومه ولی شاید اینجور نشه و رای ۵۱ درصدی روحانی در ۹۲ را براش تشریح کردم گفت قبول دارم خداحافظی کرد و رفت اما دو نتیجه گرفتم. آنها که تمایل به رای ندارند فکر می کنند این افراد با هم فرقی ندارند و فکر میکنند که رییس جمهور از قبل تعیین شده و رای اینها نتیجه ای نداره و آخر اینکه با گفتگوهای ساده میشه خیلی از مردم را به رای کشاند #۱۴۰۰ @atraf_man
نسبت و كافي (ط - دار الحديث)، ج‏3، ص: 74 1515/ 5. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ؛ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيى‏، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً، عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ رِئَابٍ، عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ: عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ: «الْإِيمَانُ مَا اسْتَقَرَّ فِي الْقَلْبِ، وَ أَفْضى‏ بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ صَدَّقَهُ الْعَمَلُ بِالطَّاعَةِ لِلَّهِ وَ التَّسْلِيمِ لِأَمْرِهِ؛ وَ الْإِسْلَامُ مَا ظَهَرَ مِنْ قَوْلٍ أَوْ فِعْلٍ، وَ هُوَ الَّذِي عَلَيْهِ جَمَاعَةُ النَّاسِ مِنَ الْفِرَقِ كُلِّهَا، وَ بِهِ حُقِنَتِ الدِّمَاءُ، وَ عَلَيْهِ جَرَتِ الْمَوَارِيثُ، وَ جَازَ النِّكَاحُ، وَ اجْتَمَعُوا عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ، فَخَرَجُوا بِذلِكَ مِنَ الْكُفْرِ، وَ أُضِيفُوا إِلَى الْإِيمَانِ، وَ الْإِسْلَامُ لَايَشْرَكُ الْإِيمَانَ ، وَ الْإِيمَانُ يَشْرَكُ الْإِسْلَامَ، وَ هُمَا فِي الْقَوْلِ وَ الْفِعْلِ يَجْتَمِعَانِ، كَمَا صَارَتِ الْكَعْبَةُ فِي الْمَسْجِدِ وَ الْمَسْجِدُ لَيْسَ فِي الْكَعْبَةِ، وَ كَذلِكَ الْإِيمَانُ يَشْرَكُ الْإِسْلَامَ، وَ الْإِسْلَامُ لَايَشْرَكُ الْإِيمَانَ؛ وَ قَدْ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ لَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمانُ فِي قُلُوبِكُمْ» فَقَوْلُ اللَّهِ- عَزَّ وَ جَلَّ- أَصْدَقُ الْقَوْلِ». قُلْتُ: فَهَلْ لِلْمُؤْمِنِ فَضْلٌ عَلَى الْمُسْلِمِ فِي شَيْ‏ءٍ مِنَ الْفَضَائِلِ وَ الْأَحْكَامِ وَ الْحُدُودِ وَ غَيْرِ ذلِكَ؟ فَقَالَ: «لَا، هُمَا يَجْرِيَانِ فِي ذلِكَ مَجْرى‏ وَاحِدٍ، وَ لكِنْ لِلْمُؤْمِنِ فَضْلٌ عَلَى الْمُسْلِمِ فِي أَعْمَالِهِمَا وَ مَا يَتَقَرَّبَانِ بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ». قُلْتُ: أَ لَيْسَ اللَّهُ- عَزَّ وَ جَلَّ- يَقُولُ: «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها» وَ زَعَمْتَ أَنَّهُمْ مُجْتَمِعُونَ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ مَعَ الْمُؤْمِنِ؟ قَالَ: «أَ لَيْسَ قَدْ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «فَيُضاعِفَهُ لَهُ أَضْعافاً كَثِيرَةً»؟ فَالْمُؤْمِنُونَ هُمُ الَّذِينَ يُضَاعِفُ اللَّهُ- عَزَّ وَ جَلَّ- لَهُمْ حَسَنَاتِهِمْ: لِكُلِّ حَسَنَةٍ سبعين ضِعْفاً، فَهذَا فَضْلُ الْمُؤْمِنِ، وَ يَزِيدُهُ اللَّهُ فِي حَسَنَاتِهِ عَلى‏ قَدْرِ صِحَّةِ إِيمَانِهِ أَضْعَافاً كَثِيرَةً، وَ يَفْعَلُ اللَّهُ بِالْمُؤْمِنِينَ مَا يَشَاءُ مِنَ الْخَيْرِ . قُلْتُ: أَ رَأَيْتَ مَنْ دَخَلَ فِي الْإِسْلَامِ أَ لَيْسَ هُوَ دَاخِلًا فِي الْإِيمَانِ؟ فَقَالَ: «لَا، وَ لكِنَّهُ قَدْ أُضِيفَ إِلَى الْإِيمَانِ، وَ خَرَجَ مِنَ الْكُفْرِ وَ سَأَضْرِبُ لَكَ مَثَلًا تَعْقِلُ بِهِ فَضْلَ الْإِيمَانِ عَلَى الْإِسْلَامِ : أَ رَأَيْتَ لَوْ أَبْصَرْتَ رَجُلًا فِي الْمَسْجِدِ، أَ كُنْتَ تَشْهَدُ أَنَّكَ رَأَيْتَهُ فِي الْكَعْبَةِ؟» قُلْتُ: لَايَجُوزُ لِي ذلِكَ. قَالَ: «فَلَوْ أَبْصَرْتَ رَجُلًا فِي الْكَعْبَةِ، أَ كُنْتَ شَاهِداً أَنَّهُ قَدْ دَخَلَ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ؟» قُلْتُ: نَعَمْ، قَالَ: «وَ كَيْفَ ذلِكَ؟!» قُلْتُ: إِنَّهُ لَايَصِلُ إِلى‏ دُخُولِ الْكَعْبَةِ حَتّى‏ يَدْخُلَ الْمَسْجِدَ، فَقَالَ: «قَدْ أَصَبْتَ وَ أَحْسَنْتَ» ثُمَّ قَالَ: «كَذلِكَ الْإِيمَانُ وَ الْإِسْلَامُ» @atraf_man
الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 375 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ الْعَبْدِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع إِنِّي أُخَالِطُ النَّاسَ فَيَكْثُرُ عَجَبِي مِنْ أَقْوَامٍ لَا يَتَوَلَّوْنَكُمْ وَ يَتَوَلَّوْنَ فُلَاناً وَ فُلَاناً لَهُمْ أَمَانَةٌ وَ صِدْقٌ وَ وَفَاءٌ وَ أَقْوَامٌ يَتَوَلَّوْنَكُمْ لَيْسَ لَهُمْ تِلْكَ الْأَمَانَةُ وَ لَا الْوَفَاءُ وَ الصِّدْقُ قَالَ فَاسْتَوَى أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع جَالِساً فَأَقْبَلَ عَلَيَّ كَالْغَضْبَانِ ثُمَّ قَالَ لَا دِينَ لِمَنْ دَانَ اللَّهَ بِوَلَايَةِ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ وَ لَا عَتْبَ عَلَى مَنْ دَانَ بِوَلَايَةِ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ قُلْتُ لَا دِينَ لِأُولَئِكَ وَ لَا عَتْبَ عَلَى هَؤُلَاءِ قَالَ نَعَمْ لَا دِينَ لِأُولَئِكَ وَ لَا عَتْبَ عَلَى هَؤُلَاءِ ثُمَّ قَالَ أَ لَا تَسْمَعُ لِقَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ يَعْنِي مِنْ ظُلُمَاتِ الذُّنُوبِ إِلَى نُورِ التَّوْبَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ لِوَلَايَتِهِمْ كُلَّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ وَ قَالَ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ إِنَّمَا عَنَى بِهَذَا أَنَّهُمْ كَانُوا عَلَى نُورِ الْإِسْلَامِ فَلَمَّا أَنْ تَوَلَّوْا كُلَّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ خَرَجُوا بِوَلَايَتِهِمْ إِيَّاهُ مِنْ نُورِ الْإِسْلَامِ إِلَى ظُلُمَاتِ الْكُفْرِ فَأَوْجَبَ اللَّهُ لَهُمُ النَّارَ مَعَ الْكُفَّارِ فَ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِيها خالِدُونَ.
در کدام مکتب حقوقی و بشردوستی این چنین احکامی وجود دارد؟ در میانه جنگ در حالیکه دشمن در حال شکست و محاصره شده است اگر یک مشرکی درخواست امان کند تا با بزرگ و مسئولین جبهه مقابل مناظره و گفتگو کند ( جنگ برای اسلام است) اگر پایین ترین فرد جبهه اسلام به او امان دهد بر بزرگترین و بالاترین فرد جبهه وفاء به امان و پذیرش آن واجب است عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنِ النَّوْفَلِيِّ، عَنِ السَّكُونِيِّ: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: قُلْتُ لَهُ‏: مَا مَعْنى‏ قَوْلِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: «يَسْعى‏ بِذِمَّتِهِمْ أَدْنَاهُمْ»؟ قَالَ: «لَوْ أَنَّ جَيْشاً مِنَ الْمُسْلِمِينَ حَاصَرُوا قَوْماً مِنَ الْمُشْرِكِينَ، فَأَشْرَفَ رَجُلٌ، فَقَالَ: أَعْطُونِي الْأَمَانَ حَتّى‏ أَلْقى‏ صَاحِبَكُمْ وَ أُنَاظِرَهُ‏، فَأَعْطَاهُ أَدْنَاهُمُ الْأَمَانَ‏، وَجَبَ عَلى‏ أَفْضَلِهِمُ الْوَفَاءُ بِهِ» (كافي (ط - دار الحديث)، ج‏9، ص: 417) 8239/ 1 @atraf_man
خب انصافا بعد از کرونا و دولت ناامید کننده و کلی تبلیغ علیه مشارکت و کارشکنی در رای گیری، ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر میانگین، رکورد خوبی است و دهان یاوه گویانی که مشروعیت نظام را زیر سوال میبردند و مردم را پشت کرده به نظام تحلیل میکردند بسته خواهد شد. الحمدلله علی تمام نعمه @atraf_man