eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
116 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از آخر صف یکی قیام کرد.... حرکت خودجوش یک دانش آموز هنگام اجرای سرود سلام فرمانده در آخر صف دانش آموزان که تصویر امام خمینی را بالای سر برد ببینید عکس العمل جالب دانش آموزان، مصداق آیه شریفه قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ است. (به بندگانم بگو شما را فقط یک موعظه می‌کنم و آن موعظه این است که به صورت جمعی و فردی برای خدا قیام کنید.) گاهی حرکت‌های اجتماعی نیاز به یک پیش‌رو و شروع کننده دارد. اگر یک نفر جرأت و جسارت داشته باشد و آغاز کند، بقیه کم کم همراهی می‌کنند. 🔴 👇 @bidariymelat
مطلبی از مرحوم شهید نقل است که "بین فتوای منزوی با مجتهد اجتماعی فرق است". یعنی شناخت موضوعات این دو مجتهد متفاوت است و الا دستگاه و منطق و استنباط، این دو یکی است. با همین منطق باید گفت که امام ع هم یکی ویژگی هایش اعلمیت او نسبت به موضوعات هم هست، ما معمولا به اعلمیت امام به احکام اذعان داریم. حال میتوان نتیجه گرفت که فقیه فقیه متشکل از اعلمیت در و است؟ موضوعات فردی، اجتماعی، سیاسی، جهانی، منطقه ای، سیاستگذارانه و حکمرانی و الی آخر. قطعا این ادع در نسبت با وضعیت جامعه است. یعنی از بین فقهای ده قرن پیش آن فردی اعلم بوده که علاوه بر استنباط حکم، در موضوعات جامعه خود نیز اعلم بوده است. امروز نیز فردی اعلم است که در هر دوی اینها اعلم باشد. کسی که در موضوعات جامعه اعلم باشد. اگر کسی بگوید ما اعلم در هر دو ساحت را نداریم و معمولا این دو از هم جدا افتاده اند، چگونه باید حل کرد؟ بنظر میرسد کسی که مجتهد باشد و در موضوعات اعلم باشد بر فردی که اعلم در استنباط حکم باشد ولی موضوعات را نمی شناسد یا اعلم نیست، مقدم باشد. مقدم در مرجعیت و هدایت جامعه. چرا که مجتهدی که موضوعات را نمیشناسد چگونه میخواهد امور پیچیده جامعه را هدایت کند. اما مجتهدی که اعلم در موضوعات است میتواند. چون هر دو ویژگی را دارد و صرفا در یکی اعلم نیست. در اینجا بنده اعلمیت در موضوعات را به دلیل منصب مدیریت و مرجعیت و هدایت جامعه مهمتر از اعلمیت در حکم دانسته ام، در مقایسه بین فقها و مجتهدین. @atraf_man
از رنجی که می‌بریم! وعده داده بودی که یک روزی بنویسی با همین عنوان "از رنجی که می‌بریم"، از ده‌ها رنجی که حزب اللهی ها می‌برند و به جان می‌خرند ... اما امروز با داغت، رنج و محنتی شدی بر دل حزب الله امید که آیتی دیگر به جای تو فروغ محفل حزب الله باشد ما ننسخ من آیه او ننسها نات بخیر منها او مثلها یادت گرامی سید عزیز و با صفا تابستان ۱۴۰۱ - حلقه مطالعات عصر پیشرفت - دفتر معنا م.ص.ص @atraf_man
لقد استرحت من هَم الدنیا و غمها انا لله و انا الیه راجعون @atraf_man
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
اخلاق؛ کاظم الحائری.mp3
8.3M
💥 بیانات اخلاقی تأثیرگذار آیت الله سید کاظم حائری در ابتدای دورۀ دوم درس خارج اصول به زبان عربی فصیح 📆 ۱۲ شوال ۱۴۲۷ ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
Ep3_E2.mp3
5.98M
💫 هدیه‌های تمام نشدنی بعثت پیامبر | استقامت
هدایت شده از اطراف|م.ص.صاد
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻امام محمد باقر عليه‌السلام: ثَلاثةٌ مِنْ أفْضَلِ الاَعْمالِ: شِبْعـَةُ جُوْعـَةِ المُسْلِمِ وَ تَنْفيسُ كُرْبَتِهِ وَ تَكْسُو عَوْرَتَهُ سه چيز از برترين اعمال است: سيركردن گرسـنگى مسلمـان، زدودن غم مسلمان، پوشاندن زشتى و عيب او. مصادقة الأخوان، ص ۴۴ حقیر مدتی به خراسانی جنوبی جهت تبلیغ سفر میکردم و طبیعتا با مردم زحمت‌کش و متدین آن دیار آشنایی و انس و الفت پیدا کردم. آن بزرگواران نیز از سر محبت ارتباط خود را حفظ می‌کردند و هر از گاهی برای رفع حوائج خود لطف کرده و از این حقیر کمک می‌طلبیدند. این بنده کمترین نیز به مدد و عنایت اهل خیر واسطه‌گری میکردم و گاه توفیق رفع حوائج را پیدا می‌کردیم. حال چندی است که یکی از پدران زحمت‌کش و متدین از روستا‌های خراسان جنوبی چندباری تماس گرفته و برای مخارج عروسی پسر جوانش که ایشان هم آشناست و از مومنین است درخواست کمک کرده است. از آنجا که به اهل خیر اطرافم زحمت زیاد داده ام، روی درخواست زدن مستقیم ندارم. با خود گفتم اینجا مطرح کنم و هر که دوست داشت کمک کند تا این زوج جوان مومن در ابتدای نوروز بتوانند با مراسمی مختصر و زیارت امام هشتم علیه افضل صلوات المصلین به زیر یک سقف بروند و زندگی خود را آغاز کنند. هر کسی دوست داشت در این محبت و کار خیر مشارکت نماید، در خصوصی پیام دهد تا شماره کارت تقدیم کنم. (@Saber1365) والله ولی التوفیق ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ مطابق با ۱۸ رجب المرجب ۱۴۴۴ م.ص. صادقی - قم عش آل محمد ص @atraf_man
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کار تمیز فرهنگی و تبلیغ حجاب به این میگن، واقعا از این سرود پدر و دختری لذت بردم😍 💬 لیلا @Fars_plus
11.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همیشه در بحبوحه و فتن و امتحانات سخت جبهه انقلاب، دنبال نعمات نهفته و الطاف خفی الهی می‌گردم. چرا که مومنین هیچ‌گاه از فیض رحیمی حضرت حق بی بهره نیستند. امروز که از دریچه ویدئوی بالا به حوادث پاییز ۱۴۰۱ نگاه می‌کنم، چیزی جز بلوغ نمی‌بینم. یک نوع بالندگی عقل و درک کلان و یک صدری که به وسعت همه عباد و ناس شرح و بسط یافته است. در کنار ریزش‌ها و مواجهه سخت و دردناک با معایب و نقصان‌هایمان، با خوبی ها و بهشت‌های کوچکی که در این فرصت خلق شد نیز مواجهه داشته باشیم و آن را توصیف و روایت کنیم، تا قدر بدانیم. کاش اهل قلم و معرفت عفو را نیز روایت می‌کردند. یک اتفاق فرهنگی در بستر سیاسی - اجتماعی که دلالت‌های خاص داشت، رقم خورد اما مثل همیشه قدر نشناختیم و به یک خوشحالی بسنده کردیم! م.ص.صادقی ۹اسفند۱۴۰۱ @atraf_man
منبر نیست! بهترین از این نمیتوانم به برخی منبرها نقدم را عرضه کنم. منبر محل جاری شدن حکمت‌ها و علوم وحیانی و تاثیر نفس رحمانی است. اگر این را نداریم تلاش کنیم بدست بیاوریم اما بسوی خطای بزرگی به نام استندآپ روی منبر، روی نیاوریم! مکتب قرآن فرمود: چه بسا فئه و گروه قلیلی، بر فئه و گروه کثیر پیروز و مسلط شوند به اذن الهی. استندآپ روی منبر شیوه جذب غلط و نادرستی است. همین ۹/۱۲/۱۴۰۱ @atraf_man
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
گزارش مسأله حجاب-1.pdf
1.97M
"گزارش راهبردی" واکاوی مسأله حجاب و مسائل پیرامون آن گزارشراهبردی واکاوی مسأله حجاب و مسائل پیرامون آن تدوین: شورای تخصصی حوزوی معاونت دین و سیاستگذاری فرهنگی ویرایش اول-مهرماه1401 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
تمام دلخوشی زندگی من این است که وقت مرگ می آئی و مرگ شیرین است مگر نگفتی علی جان؛ فَمَن یَمُت یَرَنی بیا که وقت وفایت به عهد دیرین است به رغم کوه گناهی که می کِشم بر دوش سبک شدم چو پَر کاه و سینه سنگین است شهادتین مرا فاطمه تقبُّل کرد بیا همه کس و کارم! زمان تلقین است سلام وادی من؛ وادی السلام علی! کجاست مسکن امنِ کسی که مسکین است رسیده جان به لبم یا لبم رسیده به جان مرا دو بوسه به روی ضریح، تسکین است کفن کنید مرا رو به قبله ی حرمش نجف چه جای قشنگی برای تدفین است فراق و وصل مرا می کُشند یک میزان سرم به دامن حیدر، به روی بالین است سرم مقابل ایوان طلای شاه نجف… سرم مقابل زهرا همیشه پائین است علی که ابروی او قابِ قوس اَو اَدناست اگر مرا نرساند به عرش، غمگین است بخواه روزی از این پادشاه، بنده خدا! گدای خانه او هر که هست تضمین است ممات، عین حیات است و نار، عین بهشت کسی که دل به علی بسته است خوش بین است رضا دین پرور ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹ شعبان ۱۴۴۴ نجف اشرف https://eitaa.com/atraf_man