eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
116 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
ما زالت بعد أبيها معصبة الرأس ... ناحلة الجسم ... منهدة الركن ... باكية العين ... @atraf_man
هدایت شده از رسانامه
2_144123984271096582.mp3
8.18M
🎧 مداحی سلیم موذن‌زاده به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا (س) یا فاطمه؛ من عقده ی دل وا نکردم گشتم… ولی قبرِ تو را پیدا نکردم چشم انتظارم مهدی بیاید؛ تا تربتت را پیدا نماید 🏴 شهادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه‌ زهرا (س) تسلیت باد. @farhikhtegaanOnline
هدایت شده از تا انتهای افق
و همچنان ... آدم یک حالی می‌شود وقتی می‌بیند همچنان تصاویر کاربری خیلی‌ها تصویر شهید آرمان است... دوستی که برایتان گفتم بعد از شهادت ایشان تصمیم گرفت بعد از پانزده سال حضور در هلند محجبه شود هم، تصاویر کاربری‌اش چهره شهید آرمان شده است... حالا معنی حق می‌آید باطل را از بین می‌برد را بهتر درک می‌کنیم. اینکه باطل کف روی آب است. هرچه هیاهو و حباب داشته باشد فرقی نمی‌کند. ماندنی نیست. محو می‌شود. چیزی که می ماند حق است. آب حیات‌بخش گواراست... کسی که تا دیروز تقریبا به سبک مدل‌ها از خود و زیبایی‌های ظاهری‌اش عکس می‌گرفت و تصویر کاربری‌اش می‌گذاشت. حالا نگاهش به خودش و حضورش در این دنیا آرمانی شده است... حالا همه را پاک کرده... عکس شهید آرمان را گذاشته... چند روز پیش که جویای حالش شدم گفت با خودش گفته حتی اگر زشت هم بشوم باز حجاب خواهم گرفت. اما دیدم نه. انگار زیباتر شدم... گفت: در یک گروهی در هلند اعلام کردم که محجبه شدم... چیزی نگذشت که چندنفر در خصوصی بهم تبریک گفتند و نوشتند: ما هم محجبه شدیم... حالا هم دنبال قرار دیدار هستند... کسانی که حتی همدیگر را نمی‌شناختند... چقدر برکت... آیا در همین هم نشانه نیست؟ خون کدام انسان حیات بخش است؟ زندگی بخش است؟ طهارت بخش است؟ کدام انسان با کدام اندیشه حیات و مرگش انسان ساز است؟ و در طول تاریخ یاد و خاطره کدام انسان ها زنده مانده است... شهید سیدمرتضی آوینی ( که خود او هم تحول عمیق در این دنیا را به سمت حق تجربه کرده است...): «شهدا شاهد بر باطن و حقیقت عالمند و هم آنانند که بر دیگران حیات می‌بخشند.» ✍️ مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی🇮🇷 در فرانسه، و ایران @ninfrance
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
«کوثر» و معنای تمدنی آن (1) تمدن در نگاه فلسفی و اجتماعی به مثابه «کلان‌ترین نظام مناسبات انسانی» و در نگاه اخلاقی به مثابه «انباشتِ خیرات کثیر و کلان» همواره با مقولات کلان انسانی و مسائل بزرگ اجتماعی ارتباط دارد. یکی از نکته‌های مهم در قرآن در صورت‌بندی تمدن اسلامی، مقولۀ «خیرِ کلان» و صورتبندی اجتماعیِ آن است، اینکه اساسا «خیر» از منظر قرآنی در چه فرایندی تبدیل به «خیر بزرگ» می‌شود و در مقیاس امت اسلام و یا در مقیاس کلان بشری نقش‌آفرینی می‌کند؟ این پرسش، محور اصلی و مرکزی در این مقاله خواهد بود تا با تأکید بر آیه 261 از سورۀ بقره («مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ‏ في‏ كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم‏»)، فرایند کلان‌شدگیِ خیر در ادبیات و در منطق قرآنی را نشان داده و از آن خوانش تمدنی ارائه بکند. آیۀ مزبور یکی از شاخص¬ترین آیاتی است که به خیر کلان و مکانیسم این کلان‌شدگی اشاره کرده است. این آیه با بیان مثالی به تبیین چگونگی کلان‌شدگیِ خیر و نیکی پرداخته و مهمترین عامل این رشد و کلان شدگی را «فی سبیل الله» بودن معرفی می¬کند.آیه سنبله به انفاق مال در راه خدا پرداخته و آن را به منزله حبه و دانه گندم می¬شمارد که این دانه رشد کرده و از آن هفت خوشه می‌روید و از هر یک از این خوشه¬ها صد دانه گندم به بار می¬آید. سپس آیه این نوید را می¬دهد که خدا این مقدار را برای هر که بخواهد چند برابر می¬کند. بدین‌ ترتیب هر حبه مالی که در راه خدا انفاق می¬شود، برکت می‌یابد و به صدها و بلکه هزاران دانه خیر تبدیل می‌شود و از این خیرها و نیکی‌های فرد، خیرات بزرگِ اجتماعی و نیک‌های کلان در مقیاس امت رخ می‌نماید. در این چند یادداشت به نسبت بین «فی سبیل الله» بودن (در یک مرحله) و «فی الله» بودن (در مرحله دیگر) و «کلان‌شدگی» و فرایند زایش خیرات کثیر و کلان از عمل فی‌سبیل‌الله و عمل فی‌الله خواهیم پرداخت تا شاید از این رهگذر بتوان به قاعده‌ای تمدنی در تبدیل خیرات اجتماعی به خیرات تمدنی دست یافته و آن را به مثابه یک سنت در فرایند تمدنی مسلمانان مورد توصیه و تأکید قرار داد. @Habibollah_Babai
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ عالم اهل تسنن از اشک‌های امیرالمومنین در داغ حضرت زهرا (س) می‌گوید! 👈 در خاکسپاری حضرت زهرا سلام الله علیها چه بر مولای مظلوم گذشت؟ | از زبان «محمد متولی الشعراوی»، شیخ واعظان مصری و مفسر قرآن عامه ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
لعن الله قاتلیک و ضاربیک و ظالمیک و غاصبی حقک یا مولاتی یا فاطمه الزهرا س
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
بدرقه قهرمان 🔹تصویری از تشییع شهید در روستای پردنجان @TasnimNews
هدایت شده از وحید یامین پور
برای تسلیت درگذشت دکتر عباس شیبانی به‌جای اینکه مطلبی از خود منتشر کنم، متن یوسفعلی میرشکاک را باز نشر می‌کنم: هو دکتر عباس شیبانی درگذشت . مرگ او را تسلیت نگوییم بلکه از او بیاموزیم مسلمان زیستن و بدون پرونده اقتصادی در گذشتن و مسلمان مردن را.الاسلام هوالتسلیم را مرحوم دکتر شیبانی با کردار خود نشان داد خادم بود وهرجا که برایش حوزهء خدمت معین شد پذیرفت ، ونگفت من درکنار فلان وبهمان مال مردم خور نمی نشینم زیرا می دانست امثال زیاد ابن ابیه جز اینکه عاقبت بیت المال محل خدمت خودرا بدزدند و به شام بگریزند فرجامی نخواهند داشت. کانادا در روزگار ما جای شام را گرفته است. اوضاع به زودی چنان خواهد شد که همه زیادها و ابن زیادها به کانادا بگریزند بدون اینکه بلیط دوسره داشته باشند. الیس الله باحکم الحاکمین. 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از رسانامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ذکاوت این نیست که من چگونه ثروت اندوزی کنم یا در رقابت با کسی مکانی را تصرف کنم... 🔺تیتراژ برنامه ملک سلیمان @FarhikhtegaanOnline
این تعداد زیاد و عجیب و غریب کابینه رژیم صهیونیستی برای یک جمعیت چند میلیونی در یک منطقه جغرافیایی کوچک فقط نشانه یک چیز است: تشتت، تفرقه، چند پارگی، اختلاف و نزاع و نقار تند و افراطی در درون رژیم! همان چیزی که دائم خودشان به آن هشدار میدهند و هروز در آن فرو میروند! گویا رژیم سال های آخرش را میگذراند. بنت در ماه های آخر دولتش هشدار عاجزانه ای داد که کمک کنید تا چنین نشود اما دولتش سقوط کرد. این تعداد زیاد، عمده سهمیه ها جهت تشکیل دولت از پاره پاره فرقه هایی است که در رژیم قدرت مافیایی دارند و به تنهایی توان تجمیع قدرت و مدیریت درونی ندارند! @atraf_man
چرا نباید از آمار بهت زده شویم؟ - سال ۹۰ به جمعیت ۱۵۰ میلیونی اشاره میکنند. - سال ۹۱ اولین هشدار رهبری نسبت به پیری جمعیت و تاخیر در بازنگری سیاست گذاری جمعیت. - سال ۹۲ رهبری پیامی به همایش «تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه» میدهند. - سال ۹۳ سیاست های کلی جمعیت توسط رهبر انقلاب صادر میشود. - سال ۹۹ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده توسط مجلس تصویب میشود. - دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ برنامه ریزی جهت عملیاتی سازی این قانون داشته. و حالا آخر از آمار بهت زده ایم؟! چرا؟ از اولین هشدار رهبری و اعلام خطر تا اجرای اولین قانون توسط دولت ۱۰ سال گذشته است! همین قدر کند و بطئ و شل و خسته! چرا مبهوتیم! البته اجرای سیاست های فرهنگی قطعا کند و بطئ در جامعه اثر میگذارد، اما کندی و رها کردن مسئله موضوع دیگری است! اضافه کنید مشکلات اجرا و نارضایتی ها و باگ ها و غیره! چرا مبهوتیم؟ هر نتیجه ای غیر از آنچه هست خلاف طبیعت رفتار و عمل ماست. تقریبا در اکثر کارها همین مقدار کند و خسته و بی حالیم! چرا؟! لااقل من خیلی دیده ام. پ.ن کاهش نرخ جمعیت ذیل سه مولفه در طول ۳۰ سال رخ داده است. مولفه فرهنگی (مدرنیته) اقتصادی (سختی معیشت) سیاستگذاری (کنترل جمعیت دهه ۷۰) دو مولفه اول هنوز تغییری نکرده است اما سیاستگذاری تغییر نموده. نظریه سیاست گذار در سیاست های کلی جمعیت ناظر به دو مولفه ایده های خوبی مطرح کرده است اما مشکل در سازوکارها و قوانین و مدیریت اجرای آنهاست. و از همه مهمتر آفت کندی و تنبلی و نخواستن و بی اراده بودن! چنین افراد و نهادهایی توانایی برداشتن وظایف خطیر را ندارند و جز یاس محصولی ندارند! در سیاست های کلی تردید نکنید. در سازوکارهای پایین دست و مدیریت اجرا انقلاب کنید تا شاهد محصول باشیم. @atraf_man