🔴 درپی لغو برنامه شعر خوانی دکتر #میثم_مطیعی از برنامه عید #فطر با اصرار صف اولیها( #روحانی)
میثم بخوان دوباره...
(دل میرود زدستم صاحبدلان!خدارا)
حرفی نمی توان زد ارباب وکدخدارا
آزادی بیان کو؟فحش است نقدِبرجام
(قربون برم خدارا،یک بوم ودوهوارا)
ای شیخ جام دردست!یک لحظه ای خدارا
(بادشمنان مروّت،بادوستان مدارا)
بایدکه پا گذاری برقبر بی جنازه
روحی نماند وجسمی،برجام بی نوارا
آتش بزن به کاغذ، جز کاه نیست این کوه
این عهدِ با عمو سام، آتش زد آشنا را
ذلّت نمی پذیرد این ملّت خداجو
فرعون نمیشناسد،دستی که زدعصارا
آتش به اختیارند این قومِ سربِداران
یعنی مطیع بودن فرماندهِ قوا را
📡 @atre1o1 🇮🇷
🏴پيشگويی پيامبر اكرم (ص) درباره نهضت امام خمينی(ره):
در حديثی علامه مجلسی از امام باقر(عليه السلام) نقل می كند كه
پيغمبر اكرم(ص) فرمود:
«... در طرف راست عرش خدا، قومی از ما بر منابری از نور قرار دارند كه چهره های آنان از نور است و لباسهايشان از نور است بگونه ای كه چهره های
نورانی آنان، چشم ناظران را فرو مي پوشاند. ابوبكر گفت: ای رسول خدا اينان چه
كسانی هستند؟ پيامبر ساكت ماند. آنگاه زبير همان سؤال را كرد و پيامبر خدا
سكوت كرد. سپس عبدالرحمن سؤال را تكرار كرد و بازهم آن حضرت سخنی نگفت. پس
علی (عليه السلام) پرسيد اف رسول خدا آنها كيستند؟ پيغمبر اكرم(ص) فرمود:
آنها قومی هستند كه به وسيله «روح الله» بين آنها پيوند محبت برقرار می
شود بدون آن كه نسبتهای خانوادگی و منافع مادی و امور دنيوی در اين محبت و
پيوند نقشی داشته باشد. اينان شيعيان تواند و تو امام آنها هستی.
در آغاز حديث به تعبير «قوماً منا» توجه شود. كلمه «منا» تداعی می كند
حديثی را كه پيغمبر اكرم(ص) درباره سلمان فارسي فرمود (سلمان «منا» اهل
البيت) و همچنين از كلمه «قوماً» چند حديث ديگر تداعی ميشود كه يك نمونه از
آنها را يادآوری ميكنيم. اين حديث را منابع متعدد و معتبر اهل سنت از
پيغمبر اكرم(ص) نقل كرده اند كه آن حضرت اين آيه را تلاوت كرد: «و ان تتولوا
يستبدل قوماً غيركم ثم لا يكونوا امثالكم». سوره محمد- 38 اگر شما از دين
خدا روی گردان شويد خداوند قومی را غير شما به جای شما قرار ميدهد كه
كسانی كه در
محضر رسول خدا (ص) بودند، پرسيدند: «يا رسول الله من هولاء الذين ان
تولينا استبدلوا بنا؟» اي رسول خدا، آنهايف كه اگر ما رويگردان شديم به جای ما
قرار ميگيرند، چه كسانی هستند؟ «فضرب رسول الله علي منكب سلمان، ثم قال:
هذا و قومه و الذي نفسي بيده لو كان الايمان منوطاً بالثريا لتناوله رجال
من فرس» (2)
رسول خدا (ص) با دست بر شانه سلمان زد و آنگاه فرمود: منظور آيه، اين مرد
سلمان و قوم او (ايرانيان) می باشد و به خدائي كه جانم دراختيار او است،
اگر ايمان در ثريا قرار داشته باشد مردانی از فارس (3) به آن دست خواهند
يافت.
باملاحظه اين دو حديث معنی «قوماً منا» و رابطه آن با مردم ايران روشن تر
می شود اما ذيل حديث با ارائه شناسنامه «قوماً منا» مطلب روشن تر ميگردد:
«اولئك شيعتك و انت امامهم يا علي». آنان شيعيان تواند و تو امام آنانی ای علی (ع).
روزگارانی سپری ميشود و پيشگوئی پيغمبر اكرم(ص) به وقوع می پيوندد و
ايران پايگاه تشيع و ايرانی با اعتقاد به امامت علی(ع) و اولاد معصومين اش
ساخته می گردد و بعد از قرنها اين معجزه پيغمبر آشكار مي شود. اما نقطه اوج
اين پيشگوئي از آينده در اين بخش از حديث شريف است كه محوريت پيوند عاشقانه
اين قوم را «روح الله» معرفی مي كند: «هم قوم تحابوا بروح الله» آيا روح
الله كنايه از رحمت خدا، دين خدا، علم خدا و خلفاء الهی است همانگونه كه
علامه مجلسی در ذيل حديث بيان كرده است؟ يا تصريح از شخصی است به نام «روح
الله». البته تا زمانی كه شخصی به اين نام پا به صحنه وجود نگذاشته بود و
تا عصر علامه مجلسی و تا قبل از امام راحل در عصر حاضر كه اصولاً در بين
بزرگان و عالمان نقش آفرين دينی، چنين نامی شناخته نشده بود، اگر كسی می
خواست روح الله را معنی كند ناچار بود آن را كنايه از معانی ديگر بداند، اما
آنگاه كه روح الله در ميان «قوم منا» و از پايگاه تشيع و ايمان به امامت
علی(ع)، محور وحدت و محبت الهی قرار مي گيرد و فراتر از مرزهای ملی گرائی «من غير انساب و لا اموال»، پرچمدار دين الهي شده و نقاب از
چهره نورانی اسلام ناب محمدی ميگشايد، آيا معنی واضح تر و گوياتری از امام
خمينی برای «روح الله» مي توان ارائه كرد؟
عالم بزرگ مرحوم آيه الله شيخ عباسعلی اديب اصفهانی در توضيح حديث منقول
از امام باقر(ع) مي گويد: كلمه «روح الله» در اين روايت شريف، اسم است. روح
الله، نامی است كه مردم مطيع او هستند و بدون هيچگونه چشمداشتی او را ياری
ميكنند. ما از ابتدا تا حالا ميان علماء «روح الله» نداشتيم و اگر هم داشتيم با اين خصوصيات نبوده است. مسلماً مراد حضرت امام است. اين روايت شأن
مردم را هم مشخص مي كند. شأن شهداء و ميدان دارها را و كسانی كه واقعاً در
اين زمان جهت ياری خدا زحمت ميكشند و خدمت ميكنند...
📚پی نويس ها:
1- بحارالانوار علامه مجلسي ج 5 ص 139 چاپ مؤسسه الوفاء بيروت
2- تفسير الميزان ج 26 ص 250 به نقل از درالمنثور سيوطي.
3- منظور از فارس در آن زمان مجموعه ايران بوده است.
📡 @atre1o1 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نوستالژی #امام_خمینی (ره)❤
#بنیان_گذار_جمهوری_اسلامی_ایران
#امام_خمینی_رحمت_الله_علیه
📡 @atre1o1 🇮🇷
سلاح "دراگانوف" در دستان رهبر معظم انقلاب هنگام ایراد خطبه های نماز #عید_فطر
▫️سلاح تکتیرانداز "دراگانوف" سلاح انفرادی است که بیشتر در عملیاتهای تجسسی کاربرد داشته و برای از کارانداختن نفرات شاخص دشمن، در حین عملیات کمین از فاصله دور به کار میرود.
🔹این سلاح از وزن کم و دقت فوقالعاده ای برخوردار است و با ظاهری زیبا، عملکردی مطمئن و بی خطر دارد.
📡 @atre1o1 🇮🇷
عطر1و1،استادقرائتی،ایمان به معاد زندگی سعاتمند.mp3
5.75M
سخنرانی زیبا و شنیدنی از
🎤 🔊 #استادقرائتی
ایمان به معاد، رمز زندگی سعادتمندانه...
📡 @atre1o1 🇮🇷
عطر1و1،علامه مروجی،عید سعید فطر.mp3
7.77M
🍃💚﷽💚🍃
🎤 🔊 #علامه_مروجی
✨#عیدسعیدفطر بر همه مؤمنین و مؤمنات تبریک و تهنیت باد.✨
📡 @atre1o1 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃💚﷽💚🍃
🎥 #علامه_مروجی
بهتان زدن به حجت الاسلام مروجی سبزواری
📡 @atre1o1 🇮🇷
عطر1و1،مهدوی،تورو به اضطرار زینب بیاآقا بیاآقا.mp3
9.24M
🎤 🔊 #مداحی_مهدوی 💔
تورو به اضطرار زینب بیا آقا بیا آقا
به قلب بیقرار زینب بیا آقا بیا آقا
#عطر1و1
📡 @atre1o1 🇮🇷
🍃💚﷽💚🍃
#فصل_سوم: در ذکر جمعی از اکابر اصحاب مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام
#قسمت_پنجاه_ودوم
در ذکر عمرو بن الحَمِق الخزاعی
عبد صالح الهی و از حواریین باب علم رسالت پناهی است در خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام به مقام عالی رسیده در جمیع حروب آن حضرت از جمل و نهروان و صفین همراه بوده در کوفه سکنی داشت و بعد از وفات حضرت امیر علیه السلام در اعانت حجر بن عدّی و منع بنی امیه از سبّ آن حضرت اهتمام تمام می نمود و چون زیاد بن ابیه حکم بگرفتن حجر نمود عمرو گریخته به موصل رفت و در غاری پنهان شد و در آن غار او را ماری گزید و شهید گردید.
پس جماعتی که از جانب زیاد به طلب او رفته بودند او را مرده یافتند سر او را جدا ساخته و نزد زیاد بردند زیاد آن سر را به نزد معاویه فرستاد معاویه آن سر را بر نیزه کرد، و این اول سری بود که در اسلام بر نیزه زده شد و امیرالمؤمنین علیه السلام از عاقبت امر او خبر داده بود و در کاغذی که جناب امام حسین علیه السلام در جواب مکتوب معاویه نگاشته و در آن شرحی از غدر و مکر و ظلم و نقص عهد او نوشته بود.
فقیر گوید که بیاید در ذکر مقتولین از اصحاب امام حسین علیه السلام ذکر زاهر که با عمرو بن الحَمِق بوده و او را دفن نموده.
راوندی و ابن شهر آشوب روایت کرده اند که عمروبن الحمق وقتی آب داد حضرت رسالت صلی الله علیه و آله و سلم را حضرت دعا کرد از برای او که خداوندا او را از جوانی خود بهرهمند گردان پس هشتاد سال از عمر او گذشت و یک موی سفید در محاسن او ظاهر نشد.
📚#منتهی_الآمال_ص_۳۹۲
📡 @atre1o1 🇮🇷
🍃💚﷽💚🍃
#فصل_سوم: در ذکر جمعی از اکابر اصحاب مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام
#قسمت_پنجاه_وسوم
در ذکر قنبر
غلام خاصّ امیرالمؤمنین علیه السلام است و ذکرش در اخبار بسیار شده و او همان است که حضرت امیرالمؤمنین فرموده:
اِنّی اِذا اَبْصَرْتُ شَیْئاً مُنْکَراً / اَوْ قَدْتُ ناری وَ دَعَوْتُ قَنْبَراً
و مداحی قنبر آن حضرت را در آن وقتی که از او پرسیدند که غلام کیستی مشهور و در رجال شیخ کشی مسطور است و او را حجّاج ثقفی شهید کرد.
و روایت است که چون قنبر را بر حجاج وارد نمودند حجاج پرسید تو در خدمت علی می کردی؟ گفت آب وضویش را حاضر می ساختم، پرسید که علی چه می گفت چون از وضوی خویش فارغ می گشت؟ گفت این آیهٔ مبارکه را تلاوت می فرمود:
فَلَمّا نَسُواما ذُکِّروا بِهِ فَتَحْنا عَلَیهِم اَبوابَ کُلِّ شَییٍٔ حَتی اِذا فَرِحوابِما اوتو اَخَذناهُم بَغتَةً فِاذا هم مُبلِسونَ فَقُطِعَ دابِر.ُ القَومِ الّذینَ ظَلَمُوا وَ الحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ العالَمینَ.
حجاج گفت گمان می کنم که این آیه را بر ما تأویل می کرد قنبر گفت بلی، حجاج گفت چه خواهی کرد اگر سر تو را بردارم؟ گفت در این هنگام من سعید خواهم بود و تو شقی، پس حکم داد تا قنبر را گردن زدند.
📚 منتهی الآمال
📡 @atre1o1 🇮🇷
🍃💚﷽💚🍃
#فصل_سوم:در ذکر جمعی از اکابر اصحاب مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام
#قسمت_پنجاه_وچهارم
در ذکر کمیل بن زیاد النّخعی الیمانی
از خواص اصحاب امیرالمؤمنین علیه السلام و از اعاظم ایشان است.
عرفا او را صاحب سرّ امیرالمؤمنین علیه السلام دانستهاند و سلسلهٔ جماعتی از عرفا را به او منتهی می دارند.
دعای مشهور که در شب نیمهٔ شعبان و شب های جمعه می خوانند منسوب به آن جناب است.
چندی کمیل از جانب آن حضرت عامل بیت بوده و عاقبت حجّاج ثقفی او را شهید کرد چنانکه روایت شده که چون حجّاج والی عراق شد خواست کمیل را بدست آورد و به قتل رساند کمیل از وی بگریخت چون حجّاج بدو دست نیافت عطائی که از بیت المال به اقوام کمیل بر قرار بود قطع نمود چون این خبر به کمیل رسید گفت از عمر من چندان به جای نمانده که سبب قطع روزی جماعتی شوم برخاست و به نزد حجاج آمد حجاج گفت ای کمیل تو را همی جستم تا کیفر کنم گفت هر چه می خواهی بکن که از عمر من جز چیز اندکی نمانده و عن قریب بازگشت من و تو به سوی خداوند است و مولای من به من خبر داده که قاتل من تو خواهی بود حجاج گفت تو در شمارهٔ قاتلان عثمانی و فرمان کرد تا سرش برگرفتند و در سنه هشتاد و سه هجری و این وقت نود سال داشت و فعلا قبرش در ثویّه ما بین نجف و کوفه معروف است.
📚منتهی الآمال
📡 @atre1o1 🇮🇷
عطر1و1،استادآقاتهرانی،تا قدرش را ندانیم،نمی آی.mp3
2.65M
🎤 🔊 #استادآقاتهرانی
🍃 تا قدرش را ندانیم، نمی آید
📡 @atre1o1 🇮🇷
عطر1و1،استادمحرابیان،آل سعود نفهم.mp3
2.64M
🎤 🔊 #استادمحرابیان
🙉 #آل_سعودنفهم
📡 @atre1o1 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سوال و برخورد جالب و غیر منتظره #سردارسلیمانی با خبرنگار صدا و سیما
📡 @atre1o1 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین مزدوران #بهایی به خون پاک #شهدا و #حجاب
از شهدا دم میزنند ولی برعکس وصیتشان عمل میکنند...
📡 @atre1o1 🇮🇷