eitaa logo
بسیج دانشکده الهیات و معارف اسلامی
150 دنبال‌کننده
195 عکس
48 ویدیو
27 فایل
﷽ ♦️کانال رسمی بسیج دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) @atu_elahiat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻رهبر معظم انقلاب همواره به داشتن و لزوم ایجاد دانشگاه‌های اسلامی تاکید کرده اند و این جز با عملی کردن سخن امام راحل (ره) که فرمودند اگر دانشگاه ها اصلاح شود مملکت اصلاح میشود امکان پذیر نیست... 🔻دانشجوی انقلابی همواره باید با تقویت خود در حوزه های مختلف دین،اسلام سیاسی، جهاد تبیین و دشمن شناسی، حضور موثر و فعال در جامعه داشته باشد تا در بزنگاه های مهم و حساس ایفای نقش کند و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گرداند. 🔻دانشجو باید با داشتن روحیه ی انقلابی گری و تلاش هرچه بیشتر خود در صحنه های علم اندوزی و مطالعه و استفاده از دانش کاربردی رشته ی تحصیلی خود در جامعه ی دانشجویی و حتی جامعه ی کلان و کشور خود تاثیر گذار و نافذ بوده و با جهاد همه جانبه و بسیج وار ، روحیه ی ولایت پذیری را در خود تقویت و در دیگر دانشجویان ایجاد و گسترش دهد. ✍️ الهه زواری/ دانشجوی کارشناسی علوم قرآن و حدیث 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
بسیج دانشکده الهیات و معارف اسلامی
🔻جلسه پرسش و پاسخ پیرامون تحولات فلسطین در مدار تاریخ (بامحوریت صهیونیست شناسی) 🔸️باحضور دکتر سعید
📷 🔹️جلسه پرسش و پاسخ تحولات فلسطین در مدار تاریخ (بامحوریت صهیونیست شناسی) 🔸️با حضور دکتر سعید طاووسی (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگر تاریخ تشیع) 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
بسیج دانشکده الهیات و معارف اسلامی
🔻جلسه پرسش و پاسخ پیرامون تحولات فلسطین در مدار تاریخ (بامحوریت صهیونیست شناسی) 🔸️باحضور دکتر سعید
صهیونیست شناسی.m4a
44.43M
🎙 🔻صوت جلسه پرسش و پاسخ پیرامون تحولات فلسطین در مدار تاریخ (بامحوریت صهیونیست شناسی) 🔸️با ارائه دکتر سعید طاووسی (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر تاریخ تشیع) 🔹️ محورهای جلسه: ● بحث در مورد تحولات فلسطین با تاکید بر شناخت صهیونیسم ● نیاز به شناخت یهود برای شناخت صهیونیسم ● صهیونیسم فرقه‌ای از یهود ● شباهت صهیونیسم در یهود مانند شباهت وهابیت ● شباهت صهیونیسم‌ها در یهود مانند وهابیت در اسلام ● اهمیت شناخت باورهای دشمن 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
🔸️ سازندگان بنای حقیقت به نقل از دکتر شهید بهشتیِ عزیز مدعی هستیم، دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نمازِ امت قضا میشود، و اینک این واپسین لحظاتِ وقتِ شرعی‌ست، امروز نه وقتِ قضایِ نماز است و نه غفلت از ادایِ مناسک که اگر بینشِ دانشجو نباشد ملت ها و ملیت ها هویتِ خویش را از دست خواهند داد، اوست که وظیفه دارد شاخه هایِ رشدِ دانش خویش را پربار سازد و شکوفه‌ی پژوهش را به قلبِ کویرِ جامعه تزریق نماید و جانِ تازه‌ای باشد برایِ تنِ تفتیده‌ی ملت ها، آنهارا سوق دهد به سمتِ آرمان‌هایِ والایِ انسانی و دور سازد ملت را از شرِ محصور گشتن در باتلاقِ تفکرِ ضدانسانی، جوامع یا به سمت باورهایِ مشترکِ انسانی حرکت میکند یا غرق در طاغوت می‌گردد. دانشجو باید جرعتِ خلافِ جهتِ دریا شنا کردن را داشته باشد، باید یک تنه بایستد، انقلاب ها رقم زند نه تنها در بُعدِ اسلامیت که اوست که عقلانیت را چون چراغی راهسازِ در جلویِ کاروانِ جمعیتِ جهان نگه داشته، حال اگر علم ثمره داشته باشد این آن نقطه‌ی عطفِ فعالیتِ اجتماعِ دانشجویان است، خطرِ جوامع خصوصاً جوامعِ اسلامی که داعیه‌ی جهان‌شمول شدن را دارد این است که نه تنها سرباز خویش را باید افزایش دهد بلکه ملزم است مغروقِ محیطِ در اصلِ خویش ساخته شده با تفکر غربی نشود، عبارتِ "university" یعنی یونیورسال نمودنِ اطلاعات و این نقطه‌ی ضعف است که ما نتوانیم این مبحث را ایرانیزه و اسلامیزه کنیم، در گردبادِ نظمِ نوینِ جهانی با آن همراه نشویم، چه در موضوعات تئوری و چه در عمل، غرب از ما می‌خواهد که مطالب را صرفاً در حیطه‌ی دانشگاه بدست آوریم، این به آن معناست که تنها افرادی که در آن محیط تحصیل کردند حقِ ابراز نظرِ علمی دارند و این خطاست. هنرِ دانشجو این است که تعاملِ جامعه با محیطِ درسی را حفظ کرده و تدریجاً علم را از صافی رد کرده و آنگاه که با فرهنگِ ایرانی _ اسلامی سازگار شد به اذهانِ عموم برساند، علم‌آموزی مفید است اما زمانی که تقلید نباشد، آزادی تفکر مهم‌ترین اصل در حینِ دانش‌افزایی است که باید مدنظر تمام دانشجویانِ جهان قرار گیرد تا آن‌هارا به کمالِ علم و عمل برساند، باشد که هریک از ما به عنوانِ دانشجو خود را موظف بدانیم بر انجامِ شرع و عرفِ آنگونه که نه تنها شهر و کشور خویش، بلکه جهان را از قهقرایِ جهالت به بلندایِ خرد و بصیرت و فهم برسانیم، ان شاءالله. ✍️ فاطمه ملکی/ دانشجوی کارشناسی علوم قرآن و حدیث 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
IMG_20231213_143318.jpg
2.67M
🔸 سازندگان بنای حقیقت ✍️ فاطمه ملکی/ دانشجوی کارشناسی علوم قرآن و حدیث 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
🔹 نظریه بسیج 🔸صَفّٗا كَأَنَّهُم بُنیانٞ مَّرصُوصٞ آری دانشجوی بسیجیِ مومن، اهل در علم و کار و سازندگی، مرد دفاع در میدان سیاست و گسترش دهنده میدان علم است … دانشجوی بسیجی تراز باید مصداق “ساختمانی از سُرب” مستحکم بر آرمان‌های خویش در مقابل انحراف و مُحی فرمان اللهی در جامعه باشد. ‌ 🔸 کتاب در ۵ باب اصلی آمده است: ۱_ بسیج پدیده ای ریشه دار و منسجم در تفکر‌امام ۲_ معادل سازی مفهوم بسج در ادبیات دینی ۳_ تصویر سازی مفهوم بسیجی در معماری اجتماعی امام(ره) ۴_ مامویت های بسیج دانشجویی ۵_ بسیج طلبه، میراث فراموش شده امام 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
حضرت مـادر! دستم را‌ به‌ پرچمت‌ میگیرم شبیه رزمنده‌هـا.. که دلشـٰان‌ گرم‌ بود‌ به‌ سربند‌ یـٰازهرا‹س› +گرمای دست‌ مـٰادر‌ گرم‌ می‌کند‌ یخِ‌ دنیـٰا را... ▪️فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد. 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
💠 « پیرامون دو نهادِ خنثی » 📌 آیا حوزه و دانشگاه ثمره‌ای در روایت آنچه بر ما می‌گذرد دارند؟ 🔹با حضور دکتر یاسر تک فلاح - دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی - استادیار دانشگاه علامه طباطبایی ⏰ زمان: دوشنبه ۲۷ آذرماه | ساعت ۱۳ 📍مکان: مسجد امام علی"ع"، تالار گفتگو 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
بسیج دانشکده الهیات و معارف اسلامی
💠 « پیرامون دو نهادِ خنثی » 📌 آیا حوزه و دانشگاه ثمره‌ای در روایت آنچه بر ما می‌گذرد دارند؟ 🔹با
🔻 « پیرامون دو نهادِ خنثی » 📌 آیا حوزه و دانشگاه ثمره‌ای در روایت آنچه بر ما می‌گذرد دارند؟ ⭕️ این برنامه، باتوجه به مسائل پیش آمده لغو و به زمان دیگری موکول می‌گردد. زمان آتی برنامه متعاقبا اعلام خواهد شد 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
روضه مصور.mp3
2.94M
🎙 پادکست روضه حضرت فاطمه زهرا (س) 🔻 با حال مناسب گوش کنید... 🖤 تقدیم به محضر بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
🔸️ هیس، دارم درس می‌خونم!!! حکایت ما دانشجویان از جزوه‌هایی شروع شد که تا به حال آن‌ها را دفتر خطاب می‌کردیم... آری، اینجا دانشگاه است و من دیگر دانش‌آموز نیستم. راستش را بخواهی بعد از این همه درس خواندن، به این فکر می‌کنم که دانشجو بودن چه فرقی با دانش‌آموز بودنم داشت؟!! آیا تفاوت جایی که بعد از این همه تلاش‌کردن بدان رسیده‌ام، در همین چیزهای خیلی ساده خلاصه شد؟! من دانشجویی را می‌شناسم که رتبه 4 دانشگاه پزشکی شیراز شد، با این حال انصراف داد! شاید برایتان جالب باشد که این فرد، دانشگاه خارجی هم قبول شد، اما آن را نیز نرفت!!! به نظر من این شخص یک دانشجوی واقعی است!!! می پرسید چرا؟! چون دانشجوی واقعی باید صدای مردم باشد. دانشجوی واقعی نمی‌تواند نسبت به آنچه پیرامونش اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت باشد. او نمی‌تواند در شب سرد پاییزی، از زیر پلی عبور کند در حالی که کارتن‌خوابی از سرما به خود می‌پیچید اما فقط به آن بنگرد و برایش دعا کند... درد مردم، باید درد دانشجو باشد نه اینکه در رفاه و آسایش فرو رفته و از پیرامون خویش غافل شود... وای به حال جامعه‌ای که گروه ممتازش، تبدیل به گروه بی‌دغدغه شوند... هان ای دانشجو، آگاه باش! این دورانی که در حال تحصیل هستی و به خوشی سپری می‌کنی، تمام می‌شود و آن روز است که تو اگر دانشجو نشده باشی، مطمئنا نمی‌توانی کاری برای مردمت انجام دهی. دقت داشته باش، خیلی فرق است بین دانشجو بودن و دانشجو شدن! شاید یکی بعد از 4 سال درس خواندن هم دانشجو نشود، اما یکی مثل شهید زین‌الدین، وظیفه‌ خود را بشناسد و دانشگاه نرود، اما در عوض در کلاسی درس بخواند که همکلاسی‌هایش، امثال نوجوان 13 ساله‌ای بودند که برای دفاع از وطن، نارنجک بر کمر خود بستند؛ آری این است جایی که تو آنجا قرار داری... دوران دانشجویی خود را صرفا، برای درس خواندن، مگذران! تو وظیفه‌های بیشتری داری. در این حد بگویم که خوب درس خواندن، کمترین وظیفه‌ی توست. در آخر، فکر نکن دوران دانشجویی‌ات تنها به مدرک گرفتن ختم می‌شود، به قول شهید بهشتی: دانشجوی واقعی بعد از فارغ‌التحصیلی‌اش هم دانشجو می‌ماند. ✍️ امیرحسین قویدل دانشجوی ارشد علوم قرآن و حدیث 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat
IMG_20231221_222832.jpg
2.59M
🔸 هیس، دارم درس می‌خونم!!!! ✍️ امیرحسین قویدل دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث 🆔 @Atu_elahiat 🆔 https://zil.ink/atu_elahiat