eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
373 ویدیو
97 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
🔅 بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 هم‌زمان با میلاد مبارک حضرت امامِ مهدی موعود موجود (روحی‌ له‌ الفداه) ضمن تبریک به همه منتظران چشم به راه چند نکته قرآنی را تقدیم ذهن مهدوی‌تان می‌کنم: 🔺 یک: قرآن از آن رخداد پرشکوه به "لیظهره علی الدین کله" تعبیر می کند. خوب می‌دانید "اظهار" با "غلبه" تفاوت دارد. در "لیظهره" غلبه فرهنگی در اولویت است، هر چند پیروزی‌های نظامی و عینی نیز موثر است. در آن رخداد پرشکوه باور دین مدار امام (علیه السلام) در قلب‌ها نفوذ می‌کند و تحریف‌ها، به پایان می‌رسد. 🔺 دو: نگاهی دوباره به "لیظهره" بیاندازید. قرآن شریف نفرمود: "لیظهر الناس" عامل ظهور دین تام، خداوند بزرگ است و نه انقلاب مردمی، اراده خداوند است که ظهور امام‌عصر (علیه‌السلام) را محقق می‌کند. 🔺 سه: با نگاهی دوباره به آیه: "لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون" می‌توان فهمید که مشرکان، منافقان و کافران به دید اکراه به ظهور می‌نگرند، همان‌گونه که مردمان به استضعاف کشیده شده و در بند مکتب‌های التقاطی، با جان و دل، پیام امامشان(علیه السلام) را شنیده و تا پای جان در راه می‌مانند. 🔺 چهار: جریان غالب مردمان به استناد سوره مبارکه فتح، تسبیح خداوند و شکرگزاری است. جریان معطر بندگی که همه عالم را فرا خواهد گرفت: "فسبح بحمد ربک واستغفره" 🔺 پنج: به آیه "لیقوم الناس بالقسط" نظری عمیق کنید. امام (علیه‌السلام) نسلی مومن و پای بند به قسط تربیت می‌کند، از این رو "جهان در انتظار عدالت، عدالت در انتظار مهدی" را باید بازبینی کرد. 🔺 شش: حضرت مهدی (علیه‌السلام) همچون جد شریفشان حضرت محمد (صلوات‌الله‌علیه) ماموریت "یتلوا علیهم آیاته" را دارند. ان‌شالله با آن رخداد بزرگ جنبش جهانی تلاوت، قرائت و تدبر در قرآن شریف فراگیر خواهد شد. 🔺 هفت: افق بالا بلندِ ظهور امام مهدی موعود موجود، علیه‌السلام را امام باقر علیه‌السلام به زیبایی توصیف می‌فرمایند: "لا یبقی احد الا اقرَّ بمحمد." همه جا نام و مرام حضرت محمد مصطفی، صلوات‌الله‌علیه فراگیر خواهد شد. امید آنکه بتوانیم فراتر از شادمانگی و چراغانی، که بسیار پسندیده و موثر است، به‌عنوان یک مومنِ به غیب، مجتهد، خلاق، اهل تدبیر، و جوینده معنا شایسته درکِ آن دوران مبارک باشیم. چنین مهدی که ماهش در نقابست ز مه بگذر سخن در آفتابست ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔔 خط مبارزه | سلسله گفتگوهای حوزه اندیشه در جهاد تبیین 🎙 شماره دوم: گفتگو با حجةالاسلام و المسلمین دکتر کیوانی (استاد حوزه و دانشگاه؛ مدیر مرکز تخصصی امام خامنه‌ای) 🔘 اهم مباحث: 🔹 اصل طهارت مهم‌ترین عهد جبهه حق 🔹 تبعیت از ولی ملاک حرکت بر مدار حق 🔹 شناخت جریان حق و باطل و سنت‌های حاکم بر آنها ◀️ کانون گفتمان‌سازی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی | استان چهارمحال و بختیاری ➕ لینک متن گفتگو: 🖇 https://jebhefarhangichb.ir/news/conversation-with-hujjat-al-islam-and-the-kiwani-muslims/ ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 فراخوان | ثبت‌نام سطح یک سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔘 ویژگی‌ها: 🔹 فهم تفصیلی و دقیق از منظومه فکری استاد سید علی خامنه‌ای 🔹 بهره‌مندی از تدریس کتب، توسط اساتید مجرب 🔹 اعطای گواهی معتبر در پایان دوره 🔹 داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر 🔹 پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره ⏰ زمان ثبت‌نام: تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ➕ لینک ثبت‌نام: 🖇 edu.khanetolab.ir ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | نام راستین و کامل نظام جمهوری اسلامی چیست؟ 🎙 گفتاری از شهید آیت‌الله بهشتی (رحمة‌الله علیه) 🔺 نام نظام سياسى در قانون اساسى جمهورى اسلامى چيست؟ اسم آن را چه نوع نظامى بگذاريم؟ در اين نوع‌بندی‌ها و رده‌بندى‌ها، مقولات سياسى دنيا كدامند؟ 🔺 حقيقت اين است كه برداشت تشیع‌ راستين از اسلام، مناسب‌ترين نام را براى اين نظام قبلاً پيش‌بينى كرده است. مى‌توانيد با اين اشاره‌اى كه كردم خودتان بگوييد تشيع راستين براى نظام سياسى اسلام چه عنوان گويايى را انتخاب كرده است؟ 🔺 «نظام امت و امامت» نظام سياسى اجتماعى جمهورى اسلام، نظام امت و امامت است و حق اين است كه با هيچ يك از اين عناوينى كه در كتاب‌هاى حقوق سياسى يا حقوق‌اساسى آمده قابل تطبيق نيست. 🔺 اتفاقاً يك بار انقلابيون ايران اين تجربه را كردند و پاى چشمشان خورد. براى رهايى از استبداد انقلاب كردند. بعد گفتند حالا مى‌دانيد چه جايش بگذاريد؟ مشروطه. چون اين عنوانى كه براى نظام جديد انتخاب شده بود عاريه‌اى بود و مربوط به فرهنگ اسلام نبود، حتى آن تأثيرى را كه در صاحبان اصلى اين فكر عاريتى مى‌توانست داشته باشد براى ما نداشت. خاصيت چيز عاريتى همين است. به همين دليل، ما فكر مى‌كنيم عنوان نظام ما بايد نظام امت و امامت باشد. منتها، در اثناى انقلاب، چون اين عنوان هنوز براى توده مردم روشن نبود، به عنوان شعار اول حكومت اسلامى انتخاب شد كه بسيار هم خوب و گويا بود و سپس وقتى معلوم شد اين نظام حكومتى رئيس‌جمهور هم دارد، آن‌وقت گفته شد جمهورى اسلامى. 🔺 ولى نام راستين و كامل اين نظام، «نظام امت و امامت» است. در رأس اين نظام، اصول عقيدتى و عملى اسلام بر اساس كتاب و سنّت است. همه چيز بايد از اين قلّه سرازير شود. 📌 شهیدبهشتی مبانی نظری قانون اساسی(۱۳۹۰) صفحه ۳۸-۳۹ ➕ دوازدهم فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.🇮🇷🌹 ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | جبهه‌سازی ولایت‌مدار در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) 🎙 قسمت اول | به مناسبت ۲ رمضان، سالروز آغاز سلسله جلسات نظام سازِ طرح‌ کلی‌ اندیشه‌ اسلامی‌ در قرآن؛ سال ۱۳۵۳ شمسی | ۱۳۹۴ قمری 🔺 در آغاز که پیغمبر فکر اسلامی را می‌آورد و دعوت پیغمبر شروع می‌شود، آیا پیغمبر به تنهایی می‌تواند یک جامعه را اداره کند؟ آیا یک جامعه، تشکیلاتی نمی‌خواهد که عده‌ای این تشکیلات را اداره بکنند؟ سربازی که از این جامعه دفاع کند و دشمنان این جامعه را بجای خود بنشاند نمی‌خواهد؟ کسانی که پیغمبر را یاری کنند و دعوت نبی را نشر بدهند لازم نیستند؟ البته که لازم هستند و همه این کارها باید از این طریق اسباب معمولی انجام بگیرد پیغمبرها هم در بیشتر فعالیت‌هایشان از اسباب معمولی استفاده کرده‌اند پیغمبر می‌آید برای اینکه بتواند جامعه مورد نظر را که همان کارخانه انسان‌سازی است تشکیل دهد و برای این کار احتیاج به یک جمع به‌هم پیوسته، متحد و دارای ایمان راسخ دارد که از اعماق قلب، مؤمن و معتقد به این مکتب بوده و با گام‌های استوار، پویا و جویای آن هدف باشند یک چنین جمعی را پیغمبر در اول کار لازم دارد؛ لذا نخستین کار پیغمبر فرآهم آوردن و درست کردن این جمع به‌هم پیوسته است که به‌وسیله آیات قرآن و با مواعظ حسنه باید بوجود آورد. «اُدعُ اِلی سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَه وَ المَوعِظَهِ الحَسَنَهِ» و پیغمبر با مواعظ حسنه، با آیات قرآن، با نفوذ کلام نبوی دل‌هایی را به‌سوی پروردگار جذب می‌کند و آن‌ها را در اول کار در اطراف خود جمع می‌نماید. این‌ها یک جمعیتی را تشکیل می‌دهند؛ پس پیغمبر اول کار وقتی که دعوت خود را مطرح می‌کند یک جمعیت بوجود می‌آید، یک صف بوجود می‌آید، یک جبهه در مقابل جبهه کفر ایجاد می‌کند این جبهه از چه کسانی تشکیل شده است؟ از مسلمانان استوار، مؤمن، معتقد، نافذ القلب، از آن کسانی که «ولا تَأخُذُهُم فِی اللهِ لَومَهُ لائِم» هیچ ملامتِ ملامت‌کننده‌ای آن‌ها را از راه خدا بر نمی‌گرداند. این‌ها مسلمان‌های گام اول هستند. پیغمبر یک عده و یک جبهه را به وجود می‌آورد که همان مسلمانان صدر اسلام در میان جامعه جاهلی مکه هستند، حال اگر بخواهند این جریان باریک که بنام اسلام و مسلمین بوجود آمده در میان آن جامعه جاهلی پرتعارض و پرزحمت باقی بماند، اگر بخواهد همین جمعیت و همین صف و همین جبهه نابود نشود و از بین نرود و هضم و حل نشود بایستی این عده مسلمان را مثل فولاد آبدیده به همدیگر بتابند، این مسلمان‌ها را باید آن‌چنان بهم متصل و مرتبط کنند که هیچ عاملی نتواند این‌ها را از یکدیگر جدا کند. بقول امروزی‌ها و فرهنگ‌های امروزی یک انضباط حزبی بسیار شدید و سختی را باید در میان این افراد مسلمان برقرار کنند باید اینها را هر چه بیشتر بهم بچسبانند، هرچه بیشتر بهم بجوشانند و گره بدهند و هرچه بیشتر از جبهه‌های دیگر، از جریان‌های دیگر، از انگیزه‌های مخالف، دور نگه دارند چون این‌ها در اقلیتند. منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات ۵۱۸ تا ۵۲۳ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 فراخوان | سلسله نشست‌های ایران آینده 🔸 نشست مجازی عصر جدید؛ جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن‌سازی 🔹 با حضور: - دکتر الهام یاوری - دکتر سید مهدی ناظمی - دکتر محسن دوباشی - حجت‌الاسلام مهدی سلطانی - حجت‌الاسلام حسین مهدی‌زاده ⏰ زمان: سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷ الی ۱۹ ➕ لینک نشست مجازی: 🖇 https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | جبهه‌سازی ولایت‌مدار در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) 🎙 قسمت دوم | به مناسبت ۲ رمضان، سالروز آغاز سلسله جلسات نظام سازِ طرح‌ کلی‌ اندیشه‌ اسلامی‌ در قرآن؛ سال ۱۳۵۳ شمسی | ۱۳۹۴ قمری 🔺 جمعیتی که در اقلیت هستند ممکن است فکرشان تحت الشعاع فکر اکثریت قرار بگیرد، عملشان، حیثیتشان، شخصیتشان، ممکن است در لابه‌لای حیثیت‌ها و شخصیت‌ها و اعمال بقیه مردم که احیانا مخالف با آنها هستند گم، نابود و هضم بشود و از بین برود برای اینکه این‌ها هضم نشوند، برای اینکه نابود نشوند، برای اینکه این‌ها بتوانند به عنوان یک جمعی باقی بمانند، تا در آینده، جامعه اسلامی با دست‌های استوار این‌ها بنا و اداره بشود و ادامه پیدا بکند و این‌ها یاوران پیغمبر باشند. برای این‌که این‌ها بتوانند باقی بمانند، پیغمبر این‌ها را هرچه بیشتر به یکدیگر متصل می‌کنند و هر چه بیشتر از سایر جبهه‌ها جدا می‌کنند مثل یک عده کوهنوردی که از یک راه صعب‌العبور کوهستانی عبور می‌کنند. ده نفر آدم عصا به‌دست در میان برف‌ها باید یک راه باریک و پر خطر را طی کنند و از پیچ و خم گردنه‌ها بگذرند تا به قله کوه برسند به این‌ها گفته می‌شود به هم دیگر بچسبید، کمربندهایتان را به‌هم ببندید، جدا جدا و تک تک حرکت نکنید که اگر تنها ماندید خطر لغزیدن هست، این‌ها را محکم به یکدیگر جوش می‌دهند، و علاوه بر اینکه به هم جوش می‌دهند می‌گویند با خودتان خیلی بار برندارید، به این‌طرف وآن‌طرف نگاه نکنید، فقط سرتان به‌راه خودتان و حواستان به کار خودتان باشد و کمرها و دست‌ها را محکم به هم دیگر می‌بندند که اگر یک نفر از این‌ها افتاد، دونفر افتاد، بقیه بتوانند او را نگه دارند. حالت به هم بستگی شدید کوهنوردان نشان دهنده و نمایشگر حالت به هم بستگی و جوشیدگی شدید مسلمانان آغاز کار است. آیا این به‌هم‌بستگی در زبان قرآن و حدیث یک اسمی دارد یا نه؟ آیا این پیوستگی مسلمانان جبهه آغاز دین که به همدیگر جوشیدند، به همدیگر گره خوردند، از هم جدایی‌پذیر نیستند، با دیگر جبهه‌ها به کلی منقطع‌اند، با خودشان هر چه بیشتر چنگ در چنگ و دست در دست هستند، آیا در قرآن و حدیث نامی دارد یا ندارد؟ بلی، نام این به‌هم پیوستگی، ولایت است. 📚 منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات ۵۱۸ تا ۵۲۳ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🏴 شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اصلانی بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت باد. 🌷 برای حاشیه‌نشینان کار می‌کرد، اما خدا او را به متن جامعه آورد. این سنت خداست. راه در رو ندارد. 🌷 کجا فرار می‌کنی ای شیخ؟! بایست! خدا را با تو کاری‌ست که خلق باید بدانند. چیزی بین تو و اوست که بین تو و او نمی‌ماند. 🌷 اخلاص، شاید قایم‌باشک‌بازی نیت‌ها با مردم باشد، اما کار خدای مردم افشاگری‌ مخلصان است. اگر خدا برای عاصیان ستارالعیوب است، برای خالصان رازدار نیست. و برای انتخاب شهید، خدا گل یا پوچ بازی نمی‌کند. 🌷 مرگ تصادفی در کار و بار او نیست و شهادت، پادشاه مرگ‌هاست که از سلسله‌ی اولیای الهی به عزیز دردانه‌های خدا به ارث می‌رسد.. و ماه صیام، اتوبان چهاربانده‌ی بندگان زرنگ خداست که در آن می‌تازند و از روزه به روزی می‌رسند.. و حرم امام معصوم، نسخه‌ی اورجینالی‌ست که بهشت را از روی آن کپی کرده‌اند.. و زیارت، فرصت سر از آب برآوردن و نفس‌چاق‌کردن شناگری‌ست که باید عرض دنیا را شنا کند و دامن به آب نیالاید. 🌷 بایست ای شیخ مخلصِ روزه‌دارِ زائرِ شهید! خدا را با تو کاری هست...» ✍️‌‌ زهرا محسنی‌فر ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | جبهه‌سازی ولایت‌مدار در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) 🎙 قسمت سوم | به مناسبت ۲ رمضان، سالروز آغاز سلسله جلسات نظام سازِ طرح‌ کلی‌ اندیشه‌ اسلامی‌ در قرآن؛ سال ۱۳۵۳ شمسی | ۱۳۹۴ قمری 🔺 پس ولایت در اصطلاح اولی قرآنی یعنی به‌هم پیوستگی و به‌هم جبهه‌گی و اتصال شدید یک عده انسانی که دارای یک فکر واحد و جویای یک هدف واحد هستند، در یک راه قدم بر می‌دارند، برای یک مقصود تلاش و حرکت می‌کنند، یک فکر و یک عقیده را پذیرفته‌اند. افراد این جبهه هر چه بیشتر باید به هم متصل باشند و از جبهه‌های دیگر و قطب‌های دیگر و قسمت‌های دیگر خودشان را جدا و کنار بگیرند چرا؟ برای اینکه از بین نروند، هضم نشوند، این را در قرآن ولایت می‌گویند. پیغمبر جمع مسلمانان آغاز کار را با این پیوستگی و جوشیدگی بوجود می‌آورد، این‌ها را به هم دیگر متصل می‌کند، این‌ها را با هم برادر می‌کند، این‌ها را به صورت یک پیکر واحد در می‌آورد، بوسیله اینها امت اسلامی را تشکیل می‌دهد، جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد. از پیوند این‌ها با دشمن‌ها، با مخالفین، با معاندین، با جبهه‌های دیگر جلوگیری می‌کند، ما بین این‌ها و جبهه‌های دیگر جدایی می‌اندازد، از پیوستن به جبهه یهود، از پیوستن به جبهه نصاری، از پیوستن به جبهه مشرکین، این‌ها را باز می‌دارد و هر چه بیشتر سعی می‌کند صفوف این‌ها را فشرده و به هم جوشیده بکند. برای اینکه اگر این‌ها به این حالت نباشند، اگر ولایت نداشته باشند، اگر صد درصد هم به هم پیوسته نباشند و میان آنها اختلاف بوجود بیاید از برداشتن بار امانتی که بر دوش آنها است عاجز خواهند ماند. نمی‌توانند به سر منزل برسانند، بعدها هم که جامعه اسلامی به یک امت عظیمی تبدیل می‌شود باز هم ولایت لازم است... 📚 منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات ۵۱۸ تا ۵۲۳ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | جبهه‌سازی ولایت‌مدار در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) 🎙️ قسمت چهارم | به مناسبت ۲ رمضان، سالروز آغاز سلسله جلسات نظام سازِ طرح‌ کلی‌ اندیشه‌ اسلامی‌ در قرآن؛ سال ۱۳۵۳ شمسی | ۱۳۹۴ قمری 🔺 مثال دیگر آن، جمع کوچک تشیع در زمان خلافت‌های ضد شیعی و ضد اسلامی در تاریخ آغاز اسلام است. مگر شیعه به آسانی می‌توانست بماند؟ مگر حربه‌های تبلیغاتی، خفقان و اختناق، زندان‌ها، شکنجه‌ها و کشتن‌ها ممکن بود اجازه بدهد که یک جمعی بماند، آن‌هم یک جمع فکری مثل شیعه که اینقدر با قدرت‌های زمان خودش تعارض داشت و موجب دردسر آن‌ها بود؛ اما چه طور شد که ماند؟ برای خاطر ولایت ماند. برای اینکه ائمه علیهم السلام، میان شیعه‌ی دوران خلافت‌های اسمی، یک به‌هم پیوستگی و هم‌جبهه‌گی عجیبی ایجاد کرده بودند تا در سایه این ولایت، جریان تشیع بتواند در میان جریان‌های گوناگون دیگر محفوظ بماند. شما یک رودخانه عظیمی را درنظر بگیرید که از چندین طرف این رودخانه آب وارد می‌شود، آب‌ها هم با جریان‌های تندی در حرکت‌اند، سطح رودخانه ناهموار است، گرداب بوجود می‌آید، آب‌ها روی هم می‌غلتند، انواع جریان‌های مخالف در این رودخانه و در این بستر در یکدیگر فرو می‌روند و هم دیگر را خنثی می‌کنند، توی سر هم می‌زنند و این آب پیش می‌رود. در میان این آب‌های کدر، غبار آلود و گل‌آلود یک جریان آبِ شیرینِ تمیزِ روشن دارد راه خود را ادامه می‌دهد و در این بستر به‌طور عجیبی پیش می‌رود و سالم می‌ماند و عجیب این است که هرگز مخلوط نمی‌شود، هرگز طعم آب‌های شور و تلخ را نمی‌گیرد، همان طعم شیرین، همان رنگ شفاف، همان خلوص و صفا و بی‌کدورتی را ادامه می‌دهد و نگه می‌دارد و پیش می‌رود. شما عالَم اسلام را در زمان خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس تشبیه کنید به همین رودخانه‌ای که انواع جریان‌های فکری و سیاسی و علمی گوناگون در آن علیه همدیگر راه می‌رفتند و حرکت می‌کردند. از اول تا آخر که نگاه می‌کنید جریان تشیع را می‌بینید که همچون آب باریکی در میان این طوفان عجیب، چیز ناچیز و کوچکی به نظر می‌رسد و به نگاه می‌آید، اما خودش را نگه داشته‌است، هرگز کدر نشده است، طعمش خراب نشده است، هرگز صفای خویش را از دست نداده است، هرگز رنگ و طعم و بوی آب‌های دیگر را به خودش نگرفته‌است، باقی‌مانده و رفته‌است، اما چه چیز این را نگه داشته است؟ چه چیز توانسته عامل بقای این جریان شیعی بشود؟ وجود آن ولی که ولایت را در میان مردم و در میان پیروان خود توصیه می‌کند، آن‌ها را به همدیگر می‌بندد، آنها را با هم مهربان می‌کند، ولایت را ترویج می‌کند و به‌هم پیوستگی افراد این جبهه را حفظ می‌نماید. 📚 منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات ۵۱۸ تا ۵۲۳ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔅 عکس‌نوشت | مسئله حیاتی علم و فرهنگ ‏ [ مستلزم تلاش شبانه‌روزی و هوشمندانه مراکز متعهد رسمی و فعالان فرهنگی گستردۀ کل کشور ] 🔷 مسئلۀ حیاتی فرهنگ خیلی مهم است و یک مجاهدت هوشمندانه در زمینۀ علم و فرهنگ لازم است و در جهت درست، که مراکز متعهّد رسمی مثل وزارت ارشاد، مثل سازمان تبلیغات، مثل دفتر تبلیغات، مثل صدا و سیما، مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی در درجۀ اوّل، مخاطب این درخواست هستند و در درجۀ دوّم ــ حالا درجۀ دوّم نمی‌شود گفت ــ طبعاً‌ فعّالان فرهنگی گستردۀ در سطح کشور که بحمدالله کم نیستند و زیادند. همه حقیقتاً‌ باید به این مسئلۀ حیاتی فرهنگ برسند و اهمّیّت بدهند؛ منتها این [کار] اوّلاً‌ باید به صورت مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی باشد، ثانیاً‌ باید هوشمندانه باشد و چشم‌بسته و علی‌‌العمیا و مانند این‌ها نباشد، و در جهت درست حرکت کنند. یکی هم این [مسئله] است. 🗓 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام | ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | سالروز ولادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. 🔅 امام حسن علیه‌السلام تفکر انقلابی اسلامی را به نهضت تبدیل کرد 🔺 [امام حسن مجتبی (علیه السلام) کاری کرد که جریان اصیل اسلام که از مکه شروع شده بود و به حکومت اسلامی و به زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام) و زمان خود او رسیده بود، در مجرای دیگری، جریان پیدا بکند؛ منتها اگر نه به شکل حکومت، زیرا ممکن نبود، لااقل دوباره به شکل نهضت جریان پیدا کند. اسلام ناب، اسلام اصیل، اسلام ظلم ستیز، اسلام سازش ناپذیر، اسلام دور از تحریف و مبرّا از اینکه بازیچه دست هواها و هوس ها بشود، باقی ماند؛ اما در شکل نهضت. یعنی در زمان امام حسن علیه السلام، تفکر انقلابی اسلامی که دوره‌ای را طی کرده بود و به قدرت و حکومت رسیده بود دوباره برگشت و یک نهضت شد. البته در این دوره، کار این نهضت، به مراتب مشکل‌تر از دوره خود پیامبر بود؛ زیرا شعارها در دست کسانی بود که لباسِ مذهب را بر تن کرده‌بودند؛ درحالی که مذهبی نبودند.] +کتاب انسان 250 ساله، ص.393 ؛ 1384/06/29 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | به مناسبت فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و شب ضربت خوردن حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) 🔘 علی میزان‌الحق است «على را عدلش به خاک و خون غلتاند؛ «قتل في محراب عبادته لشدة عدله». اگر امیرالمؤمنین می‌خواست عدالت را رعایت نکند، اگر می‌خواست ملاحظه‌کاری بکند، اگر می‌خواست شأن و مقام و شخصیت خودش را بر مصالح دنیای اسلام ترجیح بدهد، موفق‌ترین خلفا می‌شد و قدرتمندترین و هیچ معارضی هم پیدا نمی‌کرد. اما امیرالمؤمنین شاخص حق و باطل است. اینکه علی بن ابی طالب را معیار و شاخص حق و باطل می‌دانند و هرکس دنبال علی‌ست و علی را قبول دارد و می‌خواهد مثل او عمل کند، او حق است و هرکه علی را قبول ندارد، باطل است، این به خاطر همین است. به خاطر این است که امیرالمؤمنین به لُبّ وظیفه، بدون ذره‌ای دخالت دادن منیّت و احساسات شخصی و منافع شخصی و «خود»، در آن راه و حرکتی که انتخاب کرده عمل کرده؛ یک چنین شخصیتی‌ست امیرالمؤمنين. لذاست که علی علیه‌السلام میزان‌الحق است واقعاً» 🗓 کتاب انسان ۲۵۰ ساله، صفحه ۹۹ | ۱۳۶۸/۲/۸ ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔹 به مناسبت فرارسیدن سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲ ➕ بازنشر آثار مرتبط ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 به مناسبت فرارسیدن سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب در تا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بازنشر: پادکست ویژه | صدور فرمان جبهه‌سازی ➕ به مناسبت سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) 🗓 در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲ ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 به مناسبت فرارسیدن سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب در تا
طرح | سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گرامی‌باد. 🔅 چشم انتظار شماها بودیم؛ الحمدلله شماها رسیدید و آمدید... 🔺 [خیلی جلسه شیرین و مطلوبی شد امروز بحمدالله؛ برادران عزیز با بیانات خودشان یک دریچه‌ای باز کردند به یک دنیای زیبایی از وضعیت مطلوب فرهنگی و همچنین نشانه‌های بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای را دادند از انگیزه‌های جوشان و متراکمی که در این نسل جوان ما الحمدلله هست. آنچه که بنده وظیفه دارم انجام دهم در درجه اول، شکر خداست. ما خیلی چشم انتظار شما‌ها بودیم در طول چندین سال. خب الحمدلله شماها رسیدید و آمدید؛ خدا را شکر. ] 🗓 بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی؛ ۹۲/۲/۲ ________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 به مناسبت فرارسیدن سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب در تا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم؛ بازنشر | مروری بر گزیدهٔ بیانات رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله) در جمع مسئولان و فعالان جبهه فرهنگی مورخ ۹۲/۲/۲کاری از ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان سمنان ________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد. 🔘 علی راهنمای عمل است «در مقابل انسان مؤمن و معتقد به خدا و به رسالت انسان، بن‌بست وجود ندارد. یک ملت می‌تواند همه مشکلات و همه سنگِ راه‌ها و خارِ راه‌ها در طریق کمال را از جلوِ پای خود بردارد؛ به‌شرط آن‌که خصوصیاتی را که برای این حرکت عظیم و همه‌جانبه لازم است، در خود به‌وجود آورد و امیرالمؤمنین مظهر این خصوصیات بود. امیرالمؤمنین، هم مظهر تقوا و امانت و هم دارای صدق و صراحت بود. آن بزرگوار با این‌که یک سیاستمدار و رئیس دنیای اسلام بود و تدبیر امور یک جمعیت عظیمِ چند ده‌میلیونی آن زمان، با نبود وسایل امروزی برای ارتباط، بر دوش او بود و جامعه و امّت اسلامی را اداره می‌کرد، اما سیاستمدارىِ علی موجب این نمی‌شد که از جاده صداقت و صراحت کنار رود. علی، صادق و صریح بود؛ آنچه می‌گفت، به آن معتقد بود و برای او راهنمای عمل بود. برای این است که کلمه کلمه گفتار امیرالمؤمنین در طول تاریخ مثل نورافکنی برای زبدگان و نخبگان فکری عالم درخشیده است.» ۱۳۸۰/۰۱/۰۱ ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
2-2-1392.pdf
5.83M
📝 یادداشت | دلنوشته سید احمد عبودتیان برای پاسداشت دیدار تاریخی ۱۳۹۲/۲/۲ با رهبر معظم انقلاب اسلامی ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir