eitaa logo
آوند
2.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
448 ویدیو
124 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سلسله مباحث تشکیلات عاشورایی (4) ❇️سازماندهی مجموعه نیروهای انسانی و منابع مادی برای تحقق اهداف و برنامه ها، یکی از کارکردهای مدیریتی است. ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
⚫️ حلت به فنائک اصحاب الحسین(3) 🔰 گام سوم: توشه‌ای پر از تقوا 🔘 آنگاه که توان در به دست آوردن تفکر ناب در جدال تمدنی به اوج قله رسید و در پناه امام و راهبری که تلالو نور خورشید آن ساحات مختلف زیستی انسان را به سمت کمال هدایت کرد و عزم و اراده آهنین برای پای در میدان گذاشتن ایجاد شد شاید احساس بر این باشد که دیگر می‌توان برای این نبرد، رزمنده آماده به حربی باشیم که مدنظر همان امام همام است اما اینگونه نیست... 🔘 ارواح کوچک برای میدان‌های بزرگ و برای نبردهای عظیم نمی‌توانند تعیین کننده و موثر باشند روح باید آنچنان بزرگ باشد که اگر برای به دست آوردن هدف، نیاز به از خود گذشتگی و از جان گذشتگی و از مال گذشتگی و از خانواده گذشتن بود نه به مشقت جانکاه از این همه جیفه دنیا بخواهد بگذرد بلکه آنقدر این اراده در کوره آزمایشات دنیا آهن آبدیده‌ای شده باشد که با گوشه چشم امام سر و جان و همه دار و ندار خود را به میانه میدان آورد 🔘مگر می‌شود این همه دل کندن و دوری از تعلق و خروج از عادات سخیف بدون تمرین کردن و آمادگی و دل تهی کردن از دنیا و دل بستن به ذات اقدس الهی شدنی باشد❓❓ 🔘روح بزرگ برای نبرد عظیم ، توشه ای پر از تقوا می خواهد ... 🔘 لذا اصحاب الحسین قبل از آنکه وارد معرکه عظیم شوند به هدایت ثقلین ۵ توشه اساسی را با خود حمل می‌کردند که تبلور تاثیر این توشه‌های تقوا در میدان نبرد و شهادت طلبی آنان هویداست... 1️⃣ اهل قرائت قرآن بودن 2️⃣ اهل سحرخیزی و نماز شب بودن 3️⃣ اهل تسلط و مرور احادیث پیامبر بودن 4️⃣ اهل رعایت حق الناس و حق الله بودن 5️⃣ اهل یادآوری مرگ و معاد بودن به یقین همین اهلیت های اصالت بخش و جلادهنده است که روح را چون آیینه ای بازتاب دهنده خصوصیات امامش می کند ... 🔘آری اینگونه نیست که صرف دانستن و افزایش دانش بشود همان کزبرالحدید میدان شد باید برای این راه از قبل در خلوت و در جلوت چنان متمرکز و با دقت هموار کرد که اعمال و رفتار و گفتار و نیات در مسیر تحقق سعادتی که در میانه میدان جدال تمدنی با هدایت امام به دست می‌آید ، بتوان از بطنش رزمنده‌ای قابل به معرکه آورد که نه از مرگ می‌هراسد و نه لحظه‌ای تاخیر دارد و نه برای نیامدنش به مختلفات متعدد توجیه المسائل‌ها چنگ بیاندازد ... و این همان محصول است ... 🔹پینوشت : اساسا بدون جهاد اکبر و ضعف مبارزه با نفس ، اهالی تفکر در جدال تمدنی ، خوش سخنگویان فراری از معرکه خواهند بود ... جهاد اکبر خمینی کبیر ره را بخوانیم و عمل کنیم ... 🖌 محمد جعفری ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
🔰سلسله مباحث تشکیلات عاشورایی (5) ❇️شایسته سالاری ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
⚫️ حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام(4) 🔘گام چهارم : اطاعت بدون اجتهاد 🔹 از نقطه دریافت مبانی و اقناع فکری و مفاهمه ی مشترک تا پذیرش فرماندهیِ انسان کامل و تمرین طهارت نفس برای مأموریت بزرگ یعنی ؛ فرایندی که در آن انسان آماده می شود برای پذیرش فرمان ، اطاعت از راهبردها و دستورات عملیاتی . 🔹مقیاس پذیرش امر در این گام در ساحت تعهدات نسبی قرار نخواهد داشت ، آنچه اینجا و در این مرحله رقم می خورد این نیست که حال چون تعهدی بین راهبر و رهرو در فهم ایجاد شده ، پس به وجدان دردی یا به طی کردن شرایط طرفینی یا به هیجان طلبی موسمی از تکلیف مداری باید به کار افتاد و آنگاه که بزنگاه میدان داری رسید حالا مصلحت اندیشی و آینده نگری های خیالی و بهانه های واهی دست راهبر را خالی از مبارز و مجاهد کند... 🔹اگر قلب به باور رسید و عقل قانع شد اساسا این خود انسان است که به دنبال پیروی می گردد ، اطاعت را بر اجتهاد و تحلیل خویش ارجح می کند ، دنبال آن می گردد که زودتر از بقیه فرمان را دریافت به نقطه تحقق برساند چون یافته است که اگر طریق سعادتی باشد از مسیر همین اطاعت از امام است که محقق می شود ... 🔹 اصحاب سیدالشهدا علیه السلام بر اطاعت از امام خویش سبقت می گرفتند و این همان مسابقه الی الله است ... 🔹در این مسابقه و اطاعت که از اقناع عقل و باور قلب و سکینه ی روح حاصل می شود ، دیگر سن و سال ، قدمت و قلّت سوابق ، خرد و کلان ، عشیره و نسب ، سو سابقه یا حُسن سابقه و .... تأثیری بر مشارکت در این میدان ندارد ، بلکه هرکس به گونه ای خود را به تضمین اطاعتِ منجر به عاقبت خیر متصل می کند و این گام اطاعت، گام بلندی است که عزیمت به آن و از آن، مترتب بر پذیرش نظم ولایی در ساختار خلقت است ... 🔹 از دلایل و اولیای خلقت در حدیث کساء تا مواجهه تاریخی اولیا طاغوت و اولیاالله در آیت الکرسی و تا تعیین تکلیف نهایی در آیه ۵۹ سوره نساء همه و همه براهینی است که اطاعت را هم اتمام حجت بخشید هم سکینه قلب قرار داد هم سعادت نهایی بشر را تضمین کرد ...‌ 📎 | : اطاعت را در کلام مرحوم استاد آقا مجتبی تهرانی ره در کتاب ادب الهی دنبال کنید ، همان بهتر که کلام استاد خوانده شود که اطاعت ستون عاقبت بخیری است ... ✍️ محمد جعفری ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
⚫️سلسله مباحث تشکیلات عاشورایی (۶) 🔘اصل رهبری از طریق گفتگو 🔷امام حسین(ع) برای هدایت و رهبری وقت صرف می کنند،درحدی که بسیاری از مواقع به نظر الزامی نمی آید و یا حتی سوال برانگیز است، مانند وقتی که ..... ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐  www.avand98.ir
⚫️ حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام(5) 🔘 گام پنجم : اولویت از نگاه امام ... 🔹 گام ها طی می شود به نقصان قلمِ نگارنده اما طی طریق به آسانی چیدمان واژه ها برای توفیق در عمل نیست ... 🔹مسابقه الی الله که آغاز شد و در فهوای درک عمیق از اطاعت که بست نشینی آغاز گشت ، حال نبرد اصلی یعنی عمق بخشی به ساحات مختلف اطاعت جلوه ی دیگری می یابد ... 🔹 حالا اطاعت از امامی که معصوم است به مراتبی متوقف می شود که بتوان در تحقق اطاعت بر آن تامل و عمل کرد یعنی دیگر بحث بر سر بد یا خوب بودن فرمان یا پذیرش آن نیست ، مداقّه باید بر سر تشخیص اولویت در چگونگی تحقق فرمان امام باشد ... 🔻هر چه پیش میرود پیچیده تر می شود؟ خیر 🔹هر چه پیش می رود ظرافت ها بیشتر می شود ، اصول دقیق تر می شود و طبیعتاً تحقق برای نفوس آلوده به نیات سخیف ، قلوب آلوده به شرک محبت غیر حق ، عقول آلوده به انگاره های ضعیف و اعمال آلوده به تکرار روزمره ی خواب و خور، سخت تر می شود ... 🔹انصار الحسین علیه‌السلام اهل تشخیص اولویت ها بودند آنچنان که مادر عمر بن جناده انصاری در فهم اقتضای نبرد و اولویت لحظات نفس گیر روز عاشورا منتظر فرمان دیگری از امام نمی ماند ، آنچنان که پرپر شدن همسرش را در مقابل چشمانش به نظاره نشسته ، معطل بر شیون و عزاداری که از حقوق طبیعی در ابتلا به مصیبات است نمی ماند ، با اینکه شاید اذهان به ظاهر عاقل مسلک اینگونه تحلیل کنند که ادای دِیْن به امام از جانب او تکمیل است اما او معطل نمی ماند ، سریع فرزندش را محیا می کند ، به محضر امام می رود و اصرار بر اذن میدان فرزند دارد ، اولویت حفظ جان و مرام امام است با هر آنچه دارد ... 🔹عظمت این لحظات آنچنان بالاست که ناچیزی چون حقیر بر نگارشش نه در خورجین کلماتم ، واژه ای دارم نه در دریای متلاطم ذهنم ، ساحل تحلیل همان بهتر که خواننده کتاب دعوا بر سر اولویت است را بخواند تا به واماندگی نگارنده از عظمت این وقایع صحه بگذارد ... 📎 | : عدم تشخیص اولویت امام، راه را برای انحراف اولویت توسط دشمن باز می کند ، همانکه در صفین بر سر یگانه امیرالمومنین عالم آوردند... ✍️ محمد جعفری ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐  www.avand98.ir
⚫️سلسله مباحث تشکیلات عاشورایی (۷) 🔘اصل آگاهی ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐  www.avand98.ir
⚫️ حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام ( ۶ ) 🔘 گام ششم: جهادِ پیش از مقاتله ... 🔹قطب نمای تنظیم شده با نور امام و تشخیص تشعشع اصلی و اولویت ها صرفاً برای انباشت فهم از ماموریت و تعمیق بصیرت و دقت در حُسن انجام اولویت نیست بلکه با دریافت اولویت های امام ماموریتی ذاتی به سراغ مبارز می آید که اگر آن را انجام ندهد و در آن کاهلی کند عملا اجری از مجاهدت نبرده و تکلیف را ابتر رها کرده چنان که خونش بر زمین بریزد و جانش را تقدیم کند ... 🔹جهادی پیش از مقاتله که در هر عصری و هر زمانی رنگ و جلای خویش را دارد و هرگز از اهمیت و ذاتی بودن این تکلیف بزرگ نه کاسته شده ، نه می شود و نخواهد شد ... 🔻جهاد تبیین اولویت های امام....🔻 🔹 تبیین کلام امام به پیام قابل فهم و اثر بر خیل معاندان ، ناآگاهان ، بی تفاوت شدگان و حتی مشتاقان که صدای امام به گوش آنان نرسیده یا اگر رسیده نیاز به تبیین و تبدیل ادبیات دارد و یا نیاز به تکرار برای تثبیت در عقیده ... 🔹اصحاب الحسین علیه‌السلام در تبیین چه قبل از واقعه ، چه حین آن و چه پس از آن در ایام اسارت ، گفتمانی از جهاد تبیین را منتشر کرده اند که در طول تاریخ کم نظیر است ... این حجم از تمرکز بر تبیین یعنی الگوبرداری از خودِ امام که حتی تا آخرین لحظات دست ازاین فریضه واجب و فوری بر نمی دارد و تا جان مبارکش یاری می کند دست هدایت خود را به سمت منجلاب افتادگان امیال دنیوی و کور باطن هایِ متحجر مذهبی دراز کرده تا دست گیری کند اما .... 🔹از اصحابی که در روز عاشورا تبیین مفصل کرده و عبارات آنان در تاریخ آمده حدود ۴۱ نفرند که برخی از آنان عبارتند از: ابن عمیر کلبی، حرّ بن یزید ریاحی، بریر بن خضیر، نافع بن هلال جملی، حبیب بن مظاهر، زهیر بن قین، عبداللَّه و عبدالرحمن پسران عزره غفاری، یزید بن زیاد بن مهاصر، عمرو ابن خالد صیداوی، خالد بن عمرو بن خالد صیداوی، جون غلام ابوذر غفاری، بشیر بن عمرو حضرمی، عبدالرحمن بن عبداللَّه بن الکدنیزنی، حجّاج بن مَسروق جُعفی، عُمیر بن عبداللَّه مَذحِجی، سعد بن حَنظله تمیمی، یحیی بن سُلَیم مازنی، قُرّه بن أبی قرّه غِفاری، مالک بن اَنس کاهلی، عمرو بن مُطاع جعفی، انیس بن مَعْقِل الاصبحی، عمرو بن جناده، مبارزه و شهادت جوانی سلحشور و رشادت مادرش، غلام ترکی، مالک بن دودان، ابراهیم بن حُصَین اسدی... 🔹 آری تبیین همان‌قدر مهم است که یاران حسین بن علی علیه السلام با آنکه می دانند شکم های پر شده از حرام دشمنانشان اجازه نمی دهد سخنان حق به گوششان برسد ، اما لحظه ای مانند امام خود از اقامه ی این تکلیف عقب نمی نشینند ... 📎 | : جهاد تبیین یگانه نسخه شفابخش نجات جامعه در روزگار پر از اختناق است و حال ما در این میدان چگونه ایم .....؟؟؟؟ ✍️ محمد جعفری ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐  www.avand98.ir
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️روضه ظهر عاشورا از زبان رهبر انقلاب ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐  www.avand98.ir
⚫️سلسله مباحث تشکیلات عاشورایی (۸) 🔘چگونگی روابط انسانی در نهضت عاشورایی ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐  www.avand98.ir
📚معرفی کتاب نشاء پیشرفت 🔰نقش، شایستگی و انتظارات حلقه‌های میانی پیشرفت 🔹در راستای بیانات امام خامنه‌ای مبنی بر افزایش سرعت جریان پیشرفت در کشور و همچنین نقش آفرینی گروه‌های مردمی و از همه مهمتر به دوش کشیدن بار پیشرفت توسط حلقه‌های میانی، ضروریست تا ویژگی‌های حلقه‌های میانی که قرار است پیشرفت همه‌جانبه را رقم بزنند ، احصا شود. در همین راستا می‌بایست اصل همیشگی یعنی شایسته سالاری، مبنا قرار گیرد. 🔹 شایسته‌سالاری و شناسایی شایستگی‌های کنشگران، از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. مجموعه‌های بزرگی در کشور حضور دارند که در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، به دنبال ایجاد یک مدل بومی در راستای محرومیت‌زدایی با تاکید بر بکارگیری حلقه‌های میانی، می‌باشند. 🔹در این راستا، با توجه به اهمیت حلقه‌های میانی و افراد حاضر در آن، شناسایی شایستگی‌های حلقه‌های میانی ( به مثابه یک فرد = موجود زنده ) در کتاب «نشاء پیشرفت» مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی این کتاب، شناسایی نقش‌ها و شایستگی‌ها و انتظارات از حلقه‌های میانی می‌باشد 🔗لینک خرید کتاب 👇👇👇 https://b2n.ir/t34537 ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📚جزوه گفتمان سازی به سبک عاشورا 📘منبع کتاب مدیریت منابع عاشورایی 🔰نویسنده: سید علی اصغر علوی ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir