آوند
📝 تحلیل | نکات شناختی درباره چرایی عدم تنظیم دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری
2️⃣ قسمت دوم: اگر دستگاه محاسباتی تنظیم نبود یعنی از خط رهبری جدا شدیم؟
🔸بعنوان مثال اگر به دیدارهای چندساله اخیر دانشجویان با رهبری توجه کنیم، فاصله گرفتن مواضع برخی دانشجویان وتشکلهای انقلابی با ایشان در مواردی، نسبت به سالهای قبلتر مشهود و اتفاقا مورد توجه رهبری است؛ در این بین برخی مواضع کارشناسیتر که متفاوت از نگاه رهبری مطرح شده است گاها مورد استقبال و گاها مورد نقد رهبری قرار گرفته است؛ اینکه در بعضی حوزههایتخصصی، موضوعی یا موردی مواضع کارشناسی متفاوت مطرح است امری طبیعی میباشد، اما وقتی این تفاوت نگاه با رهبر انقلاب تبدیل به یک «رویه» و جریان مداوم میشود که گسترهای از موضوعات را دربرمیگیرد آیا معنایی غیر آن دارد که اساسا دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری فاصله پیدا کرده است؟
حال آیا کسانی که چنین رویهای دارند از خط رهبری جدا شدهاند؟
🔸بهتر است مسئله را اینگونه طرح کنیم که این فاصله چه تبعاتی دارد؟
اگر درک و شناخت صحیحی از صحنه تمدنی داشته باشیم متوجه میشویم که جبهه مقابلما از هر زمینی بتواند استفاده میکند. افراد و جریانهای خنثی و ساکت جای خود،او حتی از ظرفیت انقلابیترینها هم استفاده میکند تا به جریان انقلاب اسلامی ضربه وارد کند و به تعبیر رهبر انقلاب با کنارهم قرار دادن خانههای یک جدول یا قطعات یک پازل ظاهرا بی ربط بهم میدان را طوری آرایش دهد که متضرر آن انقلاب اسلامی باشد. اساسا یکی از تبحرهای جبهه مقابل خط روخط انداختن و عوض کردن کدها باهم است؛ چیزی که رهبری از آن به عنوان اصلی و فرعی کردن امور نام میبرند و از جمله عوامل اختلال در دستگاه محاسباتی همین اختلال در کدها و اولویت های افراد و جریانها میباشد.
به هر حال از آنجاکه نظر نهایی جریان انقلاب از لسان رهبر دارای صلاحیت انقلاب اعلام میشود (پس از طی مسیر مشورتی و تصمیم سازی که ایشان برای خود دارند) مسلم است که هر مطلبی خارج از آن مستعد قرارگرفتن در پازل جبهه مقابل است (چه بجا باشد،چه نابجا چه نیمهجا) و این یعنی هر حرکتما و اعلام موضعما یا تاثیر مثبتومنفی بر جبهه خودی دارد یا جبهه مقابل؛ بدیهی است که حتی حرکت در ظاهر خنثی، اثر مثبتش برای جبهه مقابل بیشتر است و لو اثر منفی مستقیمی برای جبهه خودی نداشته باشد.
🔸تجربه زیسته انقلاب گویای آن است بسیاری از تفاوت رویههایی که از سوی افراد و جریانها بوجود میآید در مبنا (مبانی) و در مقصد (هدف) نیست بلکه در روش است؛ در لایه مبانی نیست که در لایه شناخت و سپس اتخاذ روش است. (مثلا روش مقابله با بیماری کرونا چه ارتباط مستقیمی با مبانی علمی و دینی پیدا میکند؟ عقل میگوید هرچه داری که میتوانی به آن اطمینان کنی و در این زمان قابل حصول و استفاده برای مقابله با این بیماری است استفاده کن) فلذا سهم شناخت و سپس روش در تفاوت رویهها عمده و محوری است و از آنجا که روش هرکاری به دادههای ورودی و لوازمش وابسته است بسیاری از این تفاوت رویهها در عدم کفایت ما نسبت به همین مواد اولیه خصوصا ماده شناخت است؛ بارها دیدهشده که گذشت زمان این مسئله را به افراد غیرلجوج ثابت کرده است.
🔸جمعبندی آنکه اولویت تکلیفی و رسالتی ما در اهداف کلان، اثبات آزاد اندیشی ماست یا پیشبرد جریان بحق انقلاب اسلامی؟ اصلا چه تضمینی وجود دارد که راه حل یا موضع ما بیش از آنچه رهبر جریان از روی متد اجتهادیاش اعلام و اعمال میکند موثر واقع شود؟ (که نمونه ناموفق آن بسیاراست- مثلا اختلاف نظر در کیفیت ورود ایران به فتنه سوریه) پس اگر دومی اولویت اول است، ناگزیر به تنظیم دستگاه محاسباتیمان با دستگاه محاسباتی و دقیق رهبری عظیمالشان انقلابیم؛ آنجاهم که موضع متفاوت و دارای قوت داریم و مطمئنیم رهبری از آن با خبر نیست، برماست (تکلیف ماست) تلاش کنیم تا نظر خود را به فرایند تصمیمسازی ایشان برسانیم و به ایشان در اتخاذ تصمیم و اعلان مواضع کمک کنیم. (لزوما نه از سمت دفتر.برای کسی که بخواهد ازطرق گوناگون قابل دسترسی است واینکه حتی بدون آنکه رهبری بداند میتوان پازل ایشان را در حوزه عملی خودمان تکمیل کنیم، نکته آنجاست برخی از آنهایی که دفتر را بهانه میکنند، بعد آنکه نظرشان به دست رهبری هم میرسد و باز اعمال نمیشود بجای اینکه تکلیف خود را در فرایند تصمیمسازی تمام شده و موفق ببینند متاسفانه سرخورده میشوند.)
🔹توجه به این نکته ضروری است که زاویه نگرش رسانه شناخت صحنه در این بحث سه قسمتی، یک زاویه دید مدیریتی، ساختاری و تشکیلاتی است.
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
آوند
📝 تحلیل | نکات شناختی درباره چرایی عدم تنظیم دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری
3️⃣ قسمت سوم: علت چیست و برای تنظیمات چه باید کرد؟
🔸از منظر رسانهشناختصحنه یک قوت و یک ضعف توامان منجر به بروز اختلال در تنظیمات دستگاه محاسباتی برخی از ما شده است.
🔸بازهم به دیدارهای اخیر رهبرمعظم با دانشجویان بنگریم، تقدیر سالانه ایشان از سطح مباحث و رشد فکری دانشجویان توام با تذکر ایشان به عدم شناخت صحیح و دقیق از صحنه همان دانشجویان میتواند بیانگر این نتیجه باشد که انقلابیها اتفاقا چون رشد کردهاند پر از سوال شدهاند، چون خود را مطابق فرمایشرهبرانقلاب مرکز دنیا میپندارند، احساس مسئولیتکرده و تکلیف خود را در پاسخگویی و کنشگری فعال و آتشبهاختیار میبینند، فلذا اقدام به انجام تکلیف و اثرگذاری و اعلام موضع به نفع انقلاب و آرمانها میکنند و چون به اندازه سطح مواجهه شان با مسائل، ورودی کافی اطلاعات و پردازش متناسب با آن و در نتیجه تحلیل صحیح از صحنه ندارند در خروجی اقدامشان، احساس فاصله با دستگاه محاسباتی رهبر انقلاب میکنند.(که البته همانطور که در شماره قبل طرح شد بحث ما در رویه دستگاه محاسباتی است نه در موردهایخاص)
🔸مطالعه چند ساله بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تطبیق آن با شرایط کنونی مارا بر آن داشت که به چند مورد از عوامل ریز و درشت اختلال پیش آمده در دستگاه محاسباتی برخی از ما ذیل عنوان «عدم شناختصحیحازصحنه» اشاره کنیم:
۱) عدم وجود اصول علمی، مبنایی و عدم ارائه نظر تخصصی در موضوعی که درباره آن موضع گرفته میشود (وزانت علمی و تخصصی)
۲) عدم مطالعه کافی و لازم مبتنی بر یک روش پژوهش منطقی درباره آن موضوع (پژوهش و پدیده شناسی)
۳) مشکل بزرگی بنام «عدم درک تفاوت مقیاس شخصی یا محلی با مقیاسملی و جهانی»در تحلیلها (درک مقیاس و مقیاس شناسی)
۴) اتکا به دادههای با روایت ناقص و دور،کماعتبار یا بیاعتبار (کلان داده و بیگ دیتا)
۵) قراردادن تحلیلها بجای اطلاعات و نتیجه گیری (قوه پردازش)
۶) عدم داشتن دانشمیدانی و تجربه لازم و کافی در مواجهه با موضوعات و مسائل (دانش تجربی و بومی، مدیریت دانش)
۷) تحلیلازدور و بههموصل کردن دادههای موجود و ناقص و نتیجهگیری وقضاوت (قابلیت تحلیل ازنزدیک و تحلیلاز دور)
۸) کمرنگی نگاه سیستمی و شبکهای و برتری نگاهخطی (نگرش سیستمی)
۹) عدم یا کمبود شناخت نسبت به آدمها،جریانها، قوانین و ساختارها (شناسایی)
۱۰) عدم یا کمبود دانش درباره نظام مسائل و اقتضائات کشور و اولویتهای آنها و نداشتن نقشه جامع برای حل مسائل (مسئله شناسی،دانش کاربردی)
۱۱) عدم داشتن تحلیل صحیح از وضع موجود آن موضوع و نداشتن تحلیل صحیح از وضع مطلوب و راههای رساندن وضع موجود به وضع مطلوب (دانش راهبردی، آینده پژوهی)
۱۲) عدم یا کمبود دانش حکمی،فلسفی و تاریخی سیر جامعه و تاریخ و تمدن (مطالعات تاریخی، تمدن شناسی)
۱۳) عدم یا کمبود دانش و شناخت برنامهها و نظام اولویتهای نظامسلطه و نقطه تمرکز آنها در موضوعات گوناگون (غرب شناسی، صهیونیست شناسی،رصد)
۱۴) عدم دید یا نقص دید ماهوارهای و از بالا به مسائل و همچنین عدم قدرت و امکان زوم کردن تا رهگیری جزئیات (جامع نگری و تسلط به صحنه)
۱۵) بیصبری یا کمصبری و عجله در بکارگیری زبان و قلم با اتکا به زاویهدید خودمان یا زاویهدید مشهور در رسانهها بجای اطلاع از زوایای دید کارشناسی متعدد و تفکر و تامل بیشتر (صبر)
۱۶) مغلوب شدن در جنگ ادراکی، جنگ روایتها و تحت تاثیر قرارگرفتن در جو القائی روانی واغوایی رسانه در فضای مجازی وحقیقی (جنگ شناختی- جنگ روانی)
۱۷) اغوای ریز و درشت شیاطین جن و انس و ایجاد اختلال در تنظیمات دستگاهمحاسباتی (خطوات الشیطان، عدو مبین)
۱۸) عجلهکردن در رسیدن به اهداف درست و در نظر نگرفتن یا ندیدن بسیاری از موانع اجتنابناپذیر راه مانند مانع زمان یا کمبود نیروی انسانی با کیفیت و تخصصی یا نبود دستورالعمل های علمی و بومی لازم و... (درک اقتضائات، دانش مدیریت)
۱۹) گاها غفلت و عدم رعایت تقوای لازم و نکات ریز اخلاقی و دوری از معارف و ارتباطمعنوی (خودسازی)
۲۰) عدم مطالعه مستمر و بهروز مجموعه اندیشهها، مواضع و فرمایشات حضرتآیتاللهخامنهای طی 32 سال رهبری ایشان (اندیشه ولایت، رسالت اندیشی)
🔸جمع بندی همه این نکات- که برخی از آنها موارد تخصصیتر و قابل مطالعه و مباحثه میباشد- در همان یک عبارت خلاصه می شود که پیش از این طرح شد:لزوم شناختصحیحازصحنه در سطوح گوناگون و موضوعات مختلف که مطابق فرمایشات رهبرمعظمانقلاب اولین عنصر لازم برای نقش آفرینی جوانان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما
#تعالی_تشکیلات
#آوند
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره شانزدهم) | آنچه گفتیم و خواهیم گفت
✔️ در قسمتهای قبل، از تجربه هند و ژاپن در مواجهه با پیشرفتهای علمی و فنی غرب گفتیم (تجربهکارگریِ علمیِ هندیها و تجربه غربگزینی ژاپنیها پیشازتسلیم) و بهبررسی تجربه ایران در این مواجهه پرداختیم (تجربه تقلیدکورکورانه).
✔️ در ادامه بررسی تجربه ایران، از دو سنت«آموزشعالی یا دانشگاهیجدید در ایران» نام بردیم و نسبت آن دو را با «سنت علمی ایران» بررسی کردیم:
➖ یکم سنت دارالفنونی که نه در ادامه سنت علمی کشور و با تاسی از علوم نوین و با توجه جدی به دو عنصر «فن» و «نیازهایعلمیِملی» با هدف «انتقال فنون» و «تربیت اهل فن کارآشنا» ایجاد و دنبال شده و تاسیس دانشگاه علم و صنعت و پلی تکنیک امیرکبیر از نتایج آن بود.
➖ و دوم «سنت مدارس جدید» که در عرض و به تعبیری در مقابل«سنت علمی ایران»پدیدارشد و به وسیله رجال منورالفکر نهضت مشروطه،که بعدها کرسیهای مهم حکومت پهلوی را در اختیار گرفتند دنبال شد که از نتایج این سنت نیز تاسیس دانشگاه تهران بود.
➕ همچنین گفتیم تمرکز سنت دوم متفاوت از سنت اول، بجای «فنون و صناعات» بر «اندیشه و ادبیات» و هدفش نیز بجای حل مسائل داخلی و توسعهکشور،ایجاد مسائلِ جدید،آشنایی با اندیشههای جدید و تربیت نسل جدیدی از منورالفکران بود که رهبری آینده تجددخواهی ایران را برعهده گیرند.
✔️ در قسمت بعدی درباره سنت دوم بیشترخواهیم گفت.
✔️ و بزودی درباره تولد و رشد سومین سنت مطالب مهمی عنوان خواهیم کرد!
ان شاءالله
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | نشست ویژه مجامع استانی
🔺 تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🔅 با حضور سردار محمدعلی جعفری
🗓 سیزدهم تیر ماه 1400 - تهران، مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه)
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره هفدهم) | مقسی بانو! سپاس موسیو!
✔️ همانطور که بسیاری از محققان مطرح کردهاند این نوع اهمیت علوم انسانی، فلسفه و ادبیات نسبت به علوم و فناوری در نظام آموزش «سنت دوم مدارس جدید ایران» را باید بیش از هرچیز حاصل قرار گرفتن در دامنه فضای فرهنگی_سیاسی اروپا و به ویژه فرانسه دانست.
✔️ آنطور که عیسی صدیق (۱) در رساله دکتری خود با موضوع «ایران مدرن و نظام آموزشی آن» که در ۱۹۳۱ میلادی در دانشگاه کلمبیا از آن دفاع کرد و با همین عنوان به چاپ رسید مطرح میکند، زبان خارجی طبقه نخبگان ایرانی در دوران مشروطه، فرانسه است و کل دستگاه آموزشی به وجود آمده پس از تحولات مشروطه متکی بر الگوی دانشگاههای فرانسوی بوده است.
✔️ با این حال به واسطه خاصیت دوگانه مشروطهطلبی تجددخواه، که ضمن غربی اندیشیدن و تجددمآبی، هنوز ریشههای زندهای نیز در تاریخ و سنت ایرانی داشت، نهاد «دانشگاه تهران» و «دانشگاه خوارزمی» که برآمده از سنت مدارس جدید در ایران بودند بر دو پایه اندیشههای جدید غربی و سنت تاریخی- ادبی ایران پایهگذاری شدند و طبقهای از نخبگانی چنین در ایران پدید آوردند.
📌(۱) عیسی صدیق؛ ادیب، نویسنده، مدرس، وزیر فرهنگ( ۱۳۳۹–۱۳۴۰) و سومین رئیس دانشگاه تهران
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 مسجدِ رهبر تاریخ شفاهی مسجد کرامت 🔘 پژوهش و مصاحبه: احمد عسگری، سیدمحمد امیر احمدی
📔 #معرفی_کتاب
💠 مسجدِ رهبر
🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت
➕ شبکهسازی
🔺 قاعدتا در انقلابی که بر مبنای دین و با محوریت فعال کردن عامهی مردم پیش میرود، نقش روحانیان، برجسته است. امام خمینی، رهبر این نهضت، پس از طرح نظریهی ولایتفقیه و در مواجهه با این مسئله که برای تحقق این نظریهی سیاسی چه سنخ عملی را باید سامان داد، چنین میگوید:
🔺 «ما موظفیم برای تشکیل حکومت اسلامی جدّیت کنیم. اولین فعالیت ما را در این راه، تبلیغات تشکیل میدهد. بایستی از راه تبلیغات پیش بیاییم. در همهی عالم و همیشه همین طور بوده است؛ چند نفر با هم مینشستند، فکر میکردند، تصمیم میگرفتند و به دنبال آن، تبلیغات میکردند. کمکم بر نفرات همفکر اضافه میشد. سرانجام به صورت نیرویی در یک حکومت بزرگ نفوذ کرده یا با آن جنگیده، آن را ساقط میکردند... تبلیغات و تعلیمات، دو فعالیت مهم و اساسی ماست.»
🔺 مبتنی بر این نگاه، اولین مرحله در مبارزهی سازمانیافته، تربیت شاگرد و مبلّغ بود. آقای خامنهای در طول دوران مبارزه، توجه ویژهای به پرورش شاگرد داشت.
[ادامه دارد...]
#مسجد_رهبر
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره هجدهم) | و اینک؛ آمریکاییها وارد می شوند!
✔️ این دو سنت آموزشی جدید «سنت دارالفنونی و سنتمدارسجدید» ریشه در تحولات تاریخی ایران در دو سده اخیر داشتند و متناسب با نوع مواجهه اندیشمندان ما در برابر غرب به وسیله خود ایرانیان پدید آمده بودند؛ امّا...
✔️ اما سنت سوم آموزش جدید در ایران نه حاصل عزم و اراده و تحلیل خاص نیروهای داخلی بلکه در نتیجه مستقیم فعالیت میسیونرهای مسیحی آمریکایی پدید آمد.
✔️ کالج آمریکاییها که بعدها دبیرستان البرز نامیده میشود یکی از قدیمیترین این نوع مدارس جدید است که تاسیس آن به 1352 شمسی باز میگردد.
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری(1) | رویداد استانی قیام
🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی استان کردستان
🗓 سنندج - هجدهم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_کردستان
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری(2) | رویداد استانی قیام
🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی استان کردستان
🗓 سنندج - هجدهم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_کردستان
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (علیه السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 نمودار و نشانهی مقاومت
[این بزرگوار نمودار و نشانه مقاومت است. انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگیش که در سن بیست و پنج سالگی به شهادت رسیدهاست، با قدرت مُزَوّر و ریاکار خلیفه عباسی، مأمون، مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقبنشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همه شیوههای مبارزهی ممکن، مبارزه کرد.]
+کتاب انسان 250 ساله، ص.376 ؛ 1360/02/25
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | رویداد استانی قیام
🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی استان گیلان
🗓 رشت - بیستم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_گیلان
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستم) | پای مکتب اخلاق و تربیت آمریکایی!
✔️ طبق برخی خاطرات همسر دکتر جردن نیز معلم رسمی کلاس اخلاق دانشآموزان بود. او به خوبی میدانست دانشآموزان کالجش (دبیرستانالبرز فعلی) در آینده، رهبران ایران خواهند بود؛ شاید هیچ مدرسهای در دنیا به این اندازه فرزندان افراد متنفذ را در طول سی و پنج سال گذشته ثبت نام نکردهاست.
✔️ تربیت اولیه و فرستادن به موسسات آموزشی آمریکا وظیفه مدارس این چنینی بود. مرحله بعدی تربیت در دانشگاههای آمریکا و سپس برگشت به ایران برای پیگیری مدرنیزاسیون با همکاری و نظارت موسسات آمریکایی بود.
✔️ کالجهای میسیونری (مبلغ مسیحی) در ایران و ترکیه، تحصیلکردگان ایرانی و ترک را در طول نیمه نخست قرن بیستم به نظام آموزشی آمریکا معرفی کردند. برخی از همین افراد به خدمات دولتی وارد شدند و در خلال برنامه اصل چهار(۱) به همان مربیان رجوع کردند.
📌 (۱) نکته چهارم از سخنان هری ترومن، رئیس جمهور آمریکا (۱۹۴۹) که درباره مسئولیتاخلاقی و ضرورت کمک کردن کشورهای غنی به کشورهای فقیر است.
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم | هيآت چگونه میتوانند نقش حلقه ميانی را ايفا نمايند؟
🔷 روایت آقای سید احمد عبودتیان، مسئول جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی؛
▫️ سیزدهمین همایش مدیران هیأتهای محوری و برگزیده کشور؛
🔻 با محوریت:
- هیأت، دولت، مردم
- حقوق و تکالیف
🗓 تیرماه ۱۴۰۰
📍 شهر قم | مسجد مقدس جمکران
🆔 @www1542org
#جامعه_ایمانی_مشعر
#جریان_های_حلقه_های_میانی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستویکم) | از خیابان جُردن تا دانشگاه شریف!
✔️ مدیریت کالج آمریکاییها از سال ۱۳۱۹، پس از ۴۲ سال سرپرستی دکتر جردن به ایرانیان واگذار شده و با اهدای نشان درجه یک علمی و گذاشتن نام وی بر خیابانی در پایتخت رژیم پهلوی از وی تقدیر میکند.
✔️ کالج آمریکاییها از آن پس دبیرستان البرز نامیده میشود، دبیرستانی که بعد از یک دوره اولیه کوتاه، به مدت ۳۴ سال، از ۱۳۲۳ تا ۱۳۵۷، توسط یک نفر یعنی دکتر محمد علی مجتهدی، موسس دانشگاه شریف اداره شده است.
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت امام محمّد باقر (علیه السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع
[امام باقر علیهالصلاةوالسلام در ایجاد تشکیلات تشیّع و یک سازمان قوی و همگانی از همهی وسایل مشروع و ممکن استفاده کرد. (۱۳۶۷/۶/۲۵) همینکه افرادی را تربیت کند، به عنوان وکیل و نایب خود بگذارد که کار آن حضرت را دنبال کنند، و ادامهی تبلیغات و تعلیمات آن حضرت را به عهده بگیرند. این *سازماندهی پنهانی امام باقر* بود، که از زمان قبل از امام باقر شروع شده بود، اما در زمان آن حضرت یک هیجان بیشتری پیدا کرد که کاری بسیار خطرناک بود. (۱۳۶۶/۵/۹)]
#انسان_250_ساله
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستودوم) | دانشگاه آریامهر، تافته جدا بافته شاه!
✔️ محمدعلیمجتهدی که خود از فارغالتحصیلان دانشسرای عالی بود و دکترای خود را در رشته مکانیک از دانشگاه سوربن فرانسه گرفته بود، پس از ریاست دانشگاهپهلوی(شیراز) و دانشگاه پلیتکنیک(امیرکبیر) بار دیگر در سال ۱۳۴۴به دستور مستقیم شاه مامور تاسیس دانشگاهصنعتی آریامهر (شریف) شد.
✔️ دومین دانشگاه صنعتی ایران پس از دانشگاه پهلوی که رئیس آن نه یکی از اعضا هیئت علمی که شخص شاه پهلوی بود و مجتهدی اولین نایبالتولیت آن بود که به طور مستقیم از طرف شاه منصوب میشد.
✔️ در واقع بهطور مشخص دانشگاه آریامهر تافته جدا بافته شاه بود که آنطور که مجتهدی در خاطراتش مینویسد امور آنرا مستقیم و بدون دخالت وزارت فرهنگ و حتی دربار ، با حوصله، دقت و صرف هزینههای عجیب پیگیری میکرد. دانشگاهی که رئیس هیئت امنای آن وزیر دربار بود و همواره با نام اسدالله علم گره خورده بود.
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📌 طرح | عید سعید قربان بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد.
🔅 *باز شدن خیلی از راهها با توجه به حکمت مندرج در عید قربان*
اگر به حکمت مندرج در عید قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. در عید قربان یک قدردانی بزرگ الهی نهفته است از پیامبر برگزیدهی حضرت حق، حضرت ابراهیم (علیهالسّلام) که آن روز ایثار کرد. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است. او در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار، در دوران پیری به او داده بود؛ که فرمود: «الحمد للَّه الّذی وهب لی علی الکبر اسماعیل و اسحاق». خدای متعال این دو پسر را در دوران پیری، لابد بعد از یک عمر انتظار و اشتیاق، به این پدر داده بود؛ امید فرزند هم دیگر بعد از آن نداشت. سید شهیدان همهی عالم، حضرت اباعبداللَّهالحسین (علیه الصّلاة و السّلام) - که خود مظهر ایثار و مظهر شهادت است - در دعای شریف عرفه از این حادثه یاد میکند؛ «و ممسک یدی ابراهیم عن ذبح ابنه بعد کبر سنّه و فناء عمره»؛ این در دعای مبارک امام حسین در عرفه است که دیروز مؤمنین موفق شدند، این دعا را خواندند.
{ بیانات امام خامنهای (مدظله العالی) در دیدار مردم اصفهان در روز عید قربان؛ ۱۳۸۹/۰۸/۲۶ }
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🏴 انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت حجتالاسلام دکتر محمدحسین فرج نژاد استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر و اندیشمند جوان، را به خانواده محترم و شاگردان و دوستدارانش تسلیت عرض مینمائیم.
استاد فرج نژاد در طول سالهای مختلف زندگی در حوزه سینما و شناخت صهیونیست و نسبت میان این دو، مطالعات و مقالات و کتاب های فراوانی تالیف و تدوین کرده بود. همچنین ایشان هزاران سخنرانی در سراسر کشور درباره موضوعات مختلف مرتبط با صهیونیستها و روشنگری نسبت به برنامههای پلید این فرقه کودککش انجام داده بود.
کتابهای «اسطورههای صهیونیستی در سینما»، «فرقهها، عرفانوارهها و مکاتب صهیونیستی» و «دین در سینمای شرق و غرب» از جمله کتابهایی بود که ایشان به رشته نگارش درآوردهبود. همچنین مقالات فروانی از ایشان در نشریات و مجلات علمی کشور در موضوعات مرتبط با تحقیقاتش منتشر شدهاست.
همچنین مقالاتی چون «بررسی انتقادی کابالیسم در سینمای هالیوود» (مطالعه موردی انیمیشین سینمایی ناین) نشریه «معرفت فرهنگی اجتماعی»؛ «اسطورههای صهیونیستی» در نشریه «رواق هنر و اندیشه»؛ «چشم سوم: جادوییسم و سینما» مصاحبه محمدحسین فرج نژاد با سعید مستغاثی در نشریه «رواق هنر و اندیشه»؛ «تعدد و نفوذ گسترده رسانههای صهیونیستی» در نشریه «فرهنگ پویا»؛ «انفطار صورت: اسطوره های صهیونیستی» در نشریه «رواق هنر و اندیشه»؛ «مسیحیت صهیونیستی، سیطره اختاپوس رسانهای بر دنیا» و «سینما ساحل نجات صهیون» در نشریه «فرهنگ پویا» از جمله مقالات فراوانی بود که از این پژوهشگر ارزشمند منتشر شدهاست.
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب
💠 مسجدِ رهبر
🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت
➕ شیوه و مباحث مطرح شده
🔺 در قسمتهای قبل، از نوآوریهای آقای خامنهای در نحوه بیان مطالب گفته شد. این نوآوریها در کنار محتوای مباحث ، از مهمترین علتهای استقبال بود. جواد چشمه نور با بیان خاطرهای، درباره علت گرایش مردم به آقای خامنهای می گوید:
«در مسجد کرامت، ۹۰ درصد مستمعان همه دانشجو و اساتید دانشگاه بودند. یعنی بیشتر افراد باسواد، تحصیل کرده و روشن فکر، نه به معنای منفی کلمه روشن فکر، به معنای عام کلمه روشنفکر بودند. خب در واقع مردم هم تشنه بودند واقعا چون این حرفها، حرفهای نویی بود [...]»
🔺 صحبت با ادبیات روز و تغییر تصور مردم درباره موضوعاتی که میتواند در سخنرانی یک روحانی ذکر شود، در گزارش دیگری هم آمده است.
«در آن زمان حقیقت روحانیان که صحبت میکردند، بیشتر به ادبیات قدیمی صحبت میکردند. خیلی پسند قشر دانشجو نبود، به ویژه که فعالیتهای مسلحانه هم شروع شده بود. خب جوان ها بیشتر به این مسائل علاقه دارند. من فکر میکردم که ادبیات همهی روحانیان، ادبیات قدیمی است، تا اینکه وقتی رفتم مسجد کرامت، برای اولین بار با روحانیای روبه رو شدم که بسیار تمیز، خوشبو، خوشسخن و از آنهایی بود که از همان اول جذب میکرد. جاذبهی خیلی خوبی داشت و حرفهای بسیار جدید و نو با ادبیات بسیار خوب و مسائل روز را عنوان میکرد. خلاصه ما مرید ایشان شدیم.»"
🔺 محتوای متفاوت فعالیتهای مسجد، حتی بر دیوار مسجد هم خود را نشان میداد. گزینش شعارها و پارچه نوشتهها در راستای اهداف انقلابی و دینی بود.
«كل مسجد هم از آرایش ویژهای برخوردار بود. یعنی مثلا ما خیلی میگوییم "اللهم عجل فرجه" ولی به صفات امام زمان (عج) هیچ توجه نداریم. آقا دستور داده بود که در این مسجد دورتادور شعارهایی، چه فارسی وچه عربی از صفات آقا امام زمان (عج) بنویسند. اصلأمسجد، مسجد خاصی بود. آقا نماز میخواند، با این خصوصیاتی که عرض میکنم، نماز میخواند، با این صحبتها که جای دیگر سراغ نداریم.»
📌 صفحات 223 الی 225
[ادامه دارد...]
#مسجد_رهبر
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🎥 فیلم | هيآت چگونه میتوانند نقش حلقه ميانی را ايفا نمايند؟ 🔷 روایت آقای سید احمد عبودتیان، مسئول ج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم، تکمیلی | سیزدهمین همایش هیأتهای محوری و برگزیده کشور
🔻 با محوریت:
- هیأت، دولت، مردم
- حقوق و تکالیف
🗓 تیرماه ۱۴۰۰
📍 شهر قم | مسجد مقدس جمکران
🆔 @www1542org
#جامعه_ایمانی_مشعر
#جریان_های_حلقه_های_میانی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir