#عرف_عرفان
🔻با اقدامات عملی و القائات ذهنی که گفته شد ،
🔻کم کم دانایی انسان به دارایی تبدیل میشود ،
🔻و اگر همه دنیا هم زیر و رو شود ،من ذره ای تخلف نمیکنم .
🔻راه شهود باز است .
🔻با مثال مرده شور بحث حل میشود ...
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#عرف_عرفان
▫️نتیجه اصل اول جواب #شبهه_راسل،فیلسوف معروف انگلیسی،متوفی ۱۹۷۰.
➖ #شبهه_بزرگ_راسل در غرب که طرفداران بسیاری دارد را بیان میکنیم .
🔹 #شبهه برخوردار از #دو_اشکال است .
👈#اشکال_اول ، عدالت خدا را زیر سوال می برد میگوید:
شما مذهبی ها میگویید اگر فردی ۶۰ یا ۷۰ سال مرتکب گناه شود ، برای همیشه باید در جهنم بسوزد. برای ابد...
چرا ؟
چرا ؟
از طرفی هم می گویید؛ خدا عادل است ، عدل ازاصول مذهب شما شیعیان است.
باید بین جزا و عمل تناسب باشد ، در قرآن شما آمده است که :
النساء۹۳
وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا
اگر فردی کسی را کشت ، خلود ،یعنی ابدی،غیر متناهی.در جهنم است ، این از نظر کمیت .
وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا
این ازجهت کیفیت ،
برای برای انسانهای کفر پیشه ، آمده که :
اعدالله عذاب الیما (عذاب دردناک)
اعدالله عذابا مهینا ( عذاب خوار کننده)
اعدالله عذابا عظیما (خود خدای عظیم ، میگوید عظیم )
لحاظ کمیت و به لحاظ کیفیت تناسبی نیست.
#ادامه_دارد...
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#عرف_عرفان
#ادامه_مطلب_فوق...
➖ از طرف دیگه هم شما شیعیان می گویید:
که اگر فردی قبول کرد که ۵۰ - ۶۰ سال عبادت کند و در مسیر حق قدم بردارد و تا ابد در بهشت میماند،به لحاظ کمیت ،
در چه بهشتی ؟
حدیث قدسی آمده ، اعدت لعبادی الصالحین ، مالاعین رأت و لا أذن سمعت ولاخطر علی قلب بشر ، به لحاظ کیفیت .چه ناز و نعمتی ، نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه به قلبی خطور کرده .
👤آقای راسل میگوید ، حالا ابن طرف قضیه را میشود یه جوری قبول کرد و بگوییم لطف اوست و بهتر میدهد .
اما جهنم را چطور میشود قبول کرد ؟!
از لحاظ کمیت این فرد ۵۰ سال سرپیچی از خدا کرده است ،
از لحاظ کیفیت این جوری بسوزد که اگر قطره ای از آتش جهنم بر زمین بریزد همه آن را ذوب میکند ، میسوزد و دوباره پوست روییده می شود و دوباره می سوزد.
عدالت خدا کجاست ؟
... كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
هدایت شده از سبک زندگی اسلامی آوای توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علامه_حسن_زاده_آملی
✍ شعر زیبای علامه نامه ای به خدا
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علامه_حسن_زاده_آملی
▫️تبعیت از علما، نکته های ناب
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
هدایت شده از سبک زندگی اسلامی آوای توحید
#ایت_الله_حسینی_املی
#نهج_البلاغه_جلسه_دوم
❇از امام زین العابدین( علیه السلام) سوال شد که انسانهای ارجمند چه کسانی هستند؟
🔷 ایشان فرمودند:
🔹کسانیکه دنیا در نظرشان کوچک است وبزرگ جلوه نمیکند او در درون ذات خودش بزرگ است او بزرگ مرد است
🔹از اوصاف متقین:
🔹خداوند در درونشان بزرگ و عظیم است و غیر خدا در نظرشان کوچک است
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
هدایت شده از سبک زندگی اسلامی آوای توحید
#ایت_الله_حسینی_املی
#نهج_البلاغه_جلسه_دوم
❇از امام زین العابدین( علیه السلام) سوال شد که انسانهای ارجمند چه کسانی هستند؟
🔷 ایشان فرمودند:
🔹کسانیکه دنیا در نظرشان کوچک است وبزرگ جلوه نمیکند او در درون ذات خودش بزرگ است او بزرگ مرد است
🔹از اوصاف متقین:
🔹خداوند در درونشان بزرگ و عظیم است و غیر خدا در نظرشان کوچک است
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علامه_حسن_زاده_آملی
☘🍂🍀🍂🍀🍂🍀
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#سبک_زندگی
▫️آیه ی قرآن میفرماید، سوره 189 سوره بقره
▫️"و أتُوا البیوتَ مِن اَبوابِها "
➖مرادش اینست که هر کاری راهی دارد و از راهش باید وارد شویم . اگر از راه وارد نشویم چه کنیم؟ می افتیم.
▫️زندگی کردن هم راه دارد .
✍از امام جواد (ع) روایت شده که"مَن لَم یَعرِف المَوارد أعیَتهُ المَصادِر "
➖کسی که راه ورود را بلد نباشد، راه خروج خسته و ملولش می کند.
📚 #استاد_فتحی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#سبک_زندگی
➖حتی بعضی وقت ها وارد زندگی نمی شویم چون زندگی کردن هم راه دارد . باید از راهش وارد شویم . اگر از راهش وارد نشویم به چه کنم می افتیم .
➖ مانند پروانه ای که به اشتباه، چون راه ورود و خروج را بَلَد نیست وارد خانه میشود. بعد راه خروج را بَلد نیست گمان میکند آنجا که پنجره است،جایی که نور است، آنجا درِ خروج است.می رود پشت پنجره سرش را هِی میزند به شیشه و انقدر پرواز میکند .خودش را می زند تا آخر می افتد و میمیرد پشت پنجره.
➖راهِ خروج را بلد نباشی... راهِ ورود را بلد نباشی اینجوری است... به چه کنم؟ می افتی... این چه زندگی ست که من دارم؟
ولی اگر راه ورود را بلد باشد، راه زندگی کردن را بلد باشد دائم النشاط میشود.
📚 #استاد_فتحی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#سبک_زندگی
✍"حضرت علی (ع) میفرمایند:
▫️مومن باید نشاطش دائمی باشد. در غایت آرامش باشد . " اگر از راهش برود و راه ورودش اصلش " تقوا "ست .
▫️آیه ی 2 سوره طلاق " مَن یَتّقِ الله یَجعل لَه مَخرَجا و یَرزُقه مِن حَیثُ لا یَحتَسِب " از همه ی بن بست ها خارج میکند.
👈معیار کلی میشود "تقوا"
➖حالا این تقوا به چه چیزی محقق میشود؟ باید بحث شود که به عنوان "پایه های زندگی ست".
➖اگر کسی اینها را بلد نباشد باید بگویم آن اوج نشاطش منتفی ست . اینها را دین بیان میکند.
➖ اگر شما بخواهی به سمت دین بروی،به سمت تقوا بروی، "آزمایشات" شروع میشود . توی سختی ها می افتی...
📚 #استاد_فتحی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#نهج_البلاغه
▫️اینکه گفتیم انسان به همه ارزوهای خودش نمیرسد به معنی نفی مدیریت وبرنامه برای زندگی آینده خودش نیست
▫️چرا اگه نرسیدن به خیلی چیزها حتما مصلحتی دارد وخداوند خیر و مصلحت ما را بهتر میداند،
➖مثلا بالفرض اگر ما پولدار بودیم ممکن بود وضعیتی داشتیم که اصلا مورد رضایت نبوده وچه بسیار کسانی هستند که وضع های آنچنانی دارند ولی اصلا ان کسی که باید باشند نیستند و انسان باید به چیزهایی که الان دارد و وضعی که هست باید راضی باشند وخداروشکر کند.
📚 #استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#نهج_البلاغه
🔸 اینکه انسان های بسیاری بزرگی ما داشتیم که انها هم مثل ما در همین فضا زندگی کردند از همین اب وضو گرفتن واز همین نانوا نان خوردند و به درجات والایی رسیده اند از جمله آیت الله بهجت، شهید بابایی، شهید صیاد شیرازی که در داستانی که نقل شد که خود آیت الله بهاء دینی فرمودند:
✍ ایشان از ما خیلی اشک گرفتند ودر جای که به شهید بابایی نسبت روانی زدند. موقعی که در آمریکا بودند گفتند ایشان موقعی که میخان با یک زن ودختر صحبت کنند سرشو ميندازد پایین و این را برمبنای روانی بودن ایشان میزاشتن و برعکس انسان های بودند که که از همین امکانات استفاده میکردند ولی شدند یک آدم بد مثل شمر.
📚 #استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#نهج_البلاغه
🔻یک مسئله دیگری که باید بدانیم
بحث #افراد_و_تفریط هست که نباید ما اینجوری باشیم
و هميشه ما باید جانب میانه باشیم
نه از این طرف بیفتیم ونه از آن طرف،
به هرحال انسان باید همیشه جانب میان روی رو درپیش بگیرد.
📚 #استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822