بسم الله الرحمن الرحیم
💥موسسه علمی تربیتی آوای توحید
➖نیاز به همکاری در زمینه ادمین تبادل دارد
➖لذا از دوستان خبره در این زمینه خواستاریم، برای همکاری با ما مشارکت کنند.
➖برای اعلام همکاری با آیدی زیر در تماس باشید.
@NASERI313
#نهج_البلاغه
➖در حالی که خداوند اصلا این جوری بودن را از ماها نخواسته است،اگرچه بقیه اعضا هم راضی باشند که این بعد اخلاقی بوده است.
➖یک بُعد معرفتی هم دارد که از همه مهم تر میباشد وآن این هست که مجموعه عالم لااله الا الله یعنی( لاموثره فی وجود الا الله) هرچه هست همه از وجود پروردگار عالم میباشد حتی اگر دیگران هم بخواهند واسطه باشند (که ما نیاز به نانوا داریم، به قصاب داریم وووو)ولی حرف این هست که خدایا تو نظام زندگی مارا اداره کن، نظام زندگی را به دیگران واگذار نکنیم، مثلا اگر مریض شدیم، بگویم خدایا تو یک دکتر برایم بفرست،یا اگر گرسنه هستم خدایا تو نان را به نانوایی برسان.
➖پس نتیجه اینکه که همه نیازهای مان را از خود خداوند بخواهیم واز او طلب کنیم.
✍ادامه دارد....
📚#استاد_حسینی
eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#صحیفه_سجادیه
#شرح_دعای_ششم
«اللّهُمّ يَسّرْ عَلَى الْكِرَامِ الْكَاتِبِينَ مَئُونَتَنَا»
▫️بار زحمتی که ما روی دوش آنها میگذاریم آسان کن
👈منظور از «یسر» چیست ؟
▫️نوشتن هر کاری که ما انجام بدهیم برای ملائکه فرقی نمیکند
▫️چه حسنات باشد ، چه سيئات
🔸مثلاً نماز بخوانیم مینویسند نماز خواند
🔸دزدی هم بکنیم مینویسند دزدی کرد
✔️در اینجا منظور از «یسر» فقط آسان کردن صرف نوشتن نیست
▫️بلکه بار دیگری هم به روی دوش آنها میگذاریم.
➖ مثلاً برای یک معلم فرقی نمیکند که در برگه امتحانی
عدد ۱۸ بنویسد یا ۸، بیست بنویسد یا صفر ..
➖اما معلمی که همه شاگردانش نمره صفر بگیرند،با معلمی که همه شاگردانش بیست بگیرند،فرقشان در این است که آن معلم اولی خجل و شرمنده میشود بخاطر ضعف شاگردانش
پس سختی آن صرف ثبت نمره و انتقال آن در کارنامه و ... نیست
بلکه سختی آن برای معلم بخاطر شرمنده گی معلم میشود
🔰برای ملایکه هم همینطور است
▫️صرف نوشتن و ثبت اعمال برایشان سختی ندارد بلکه آن شرمندگی و خجلتی که بابت عرضه کارنامه اعمال به پیشگاه خداوند است باعث سختی و ناراحتی میشود
✔️پس به این دلیل در دعا میگوییم "يسر..آسان کن" چون عرضه سییات ما مایه سختی و خجلت آنهاست.
#استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
971122_بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
332.7K
#اطلاعیه_فوری
🚩بیان ماموریت مقام معظم رهبری مدظله به فعالان و جوانان انقلابی
🔻سند راهبردی و کلان فعالیت فعالان جهادی
#نشر_حداکثری
#پبشنهاد_دانلود
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#صحیفه_سجادیه
« وَ امْلَأْ لَنَا مِنْ حَسَنَاتِنَا صَحَائِفَنَا»
▫️خدایا از حسنات صحیفه ی نامه اعمال ما را پر کن
👈صحیفه نامه اعمال چیست ؟
➖یک معنای نامه اعمال در آیه شریفه «انا کنا نستنسخ.. ما نسخه برداری میکنیم ➖معلوم میشود که یک اصلی هست و یک نسخه برداری از آن است.
➖ مانند کپی گرفتن از روی یک برگه اصل
👈حالا اصل را کجا باید یافت ؟
▫️اصل جان خود انسان است که علم و عمل دو جوهر انسان سازند
🔰خداوند در قران میفرمایند ما پرده را از روی چشم تو برداشتیم
🔸اگر که میبینی معذبی ، عذاب بیرون از ذات انسان نیست
🔸اگر در سرور و نعمت هستی، آن هم درون ذات خود توست
✔️این سیری در آیات و روایت که وعده حسنات است یا وعده عذاب و عقاب است نشان دهنده این است که همه در ذات خود انسان است.
#استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
هدایت شده از مدرسه مجازی آوای توحید
#اطلاعیه_11
🚩درس اخلاق سایت مدرسه بروز رسانی شد
🔻دروس حضرات آیات معظم: جوادی آملی،مصباح یزدی،حیدر ضیائی مهدی احدی،جعفر ناصری بارگذاری شد ان شا الله دروس اخلاق و عرفان اساتید دیگر بارگذاری خواهد شد.
http://avayetowheed.com/mava/index.php?/forums/forum/531-درس-اخلاق/
#صحیفه_سجادیه
🔰«الدنيا مزرعة اخرة..»
▫️مزرعه کجاست ؟
▫️زرع چیست؟
▫️ زارع کیست؟
▫️ زراعت جیست؟
▫️چه کسی قرار است درو کند ؟
▫️خرمن کجاست ؟
✔️این ما هستیم که روزمره بوسیله اعمالمان و علم و معارف خود که درواقع بذر هستند و مزررعه هم جان خود ماست
➖خودمان بذر میپاشیم
➖در جان خودمان رشد میکند
➖خودمان درو میکنیم
➖خرمن در مرتبه جان و روان خودمان است
➖لذت از این خرمن بابرکت خودمان میبریم
➖اگر عذاب هم باشد خودمان معذبیم
▫️چیزی حقیقتا بیرون از ذات انسان نیست
🔸جهنم که میگویند گودالی است که ما را کشان کشان میبرند
🔸یا بهشت که باغی است و روح و ریحانی.. که ما را به آنجا میبرند
🔸شاید به اعتبار این دنیا و فهم و درک دنیایی ماست که اینگونه توضیح داده شده
🔸وگرنه بهشت و جهنم هم در خود انسان است.
#استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
🚩خاطره بسیار دیدنی ، شنیدنی و مغتنم از حضرت استاد ضیائی نقل از حضرت علامه حسن زاده
#پیشنهاد_دانلود
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
http://avayetowheed.ir/video/akhlagh-avayetowheed/5.mp4
📖 #نکاحات_در_افرینش
🔺 ادامه مطلب فوق 🔺
➖ مثلا یک نفر از معرفت و نماز
➖ بدنش خودِ نماز شده است
➖ که صلات بالاتر از مُصَلی است
➖ و یکی از قران و عمل به قران
➖ وجودش قرانی شده است
➕ مانند حضرت رسول (ص) که جودش قران بود
➖ که قران را برون داد و امیرالمومنین که فرمودند:
➖ من قران ناطقم ، یعنی حرف می زنم.
➖ در بدی ها هم همینگونه است
➕ مثلا اگر کسی در بدی پیش رفت
➖ کم کم صفت پلنگ را پیدا میکند
➖ و او دیگر دارای بدن برزخی پلنگ است
➖ یعنی ملکه ی تکبر ، که از او جدا نیست.
👤 #استاد_سمندری
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
📖 #نکاحات_در_افرینش
➕ خوراک انسان
➖ همه ی موجودات غذا می خواهند
➖ و در افرینش قبل از وجود خودشان غذای آنها اماده است
➖ و غم غذا را نخواهد خورد ، آن کسی که می آفریند
➖ راز بقاءِ او را هم تهیه کرده است.
➖ این قاعده لایتخلف است که :
▫️ و تو هرگز سنت خدا را دگرگون نخواهی دید ( سوره احزاب . 33 )
➖ هر چه علم اموختی همانی ،
➖ و هر چه عمل کردی همانی
➖ هیچ تغییری در هیچ جا نمی توانید پیدا کنید
➖ این قاعده ی قطعی کل نظام افرینش است
➖ قانونی که در مورد غذا هم صادق است
➖ یعنی غذا ها سازنده اند
➖ و هرکسی خوراک خودش را می خورد
➖ چون خوراک ضامن حیاتش است
➖ و او را می پرورد
➖ پس از انجا که حقیقت انسان روح اوست
➖ و انسان نفخه ی خداست
➖ طعام انسان باید همجنس روح
➖ و تامین کننده ی نیاز های روح او باشد
👤 #استاد_سمندری
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
📖 #نکاحات_در_افرینش
➖ بر این اساس اسماءُ الله و صفات الله
➖ مانند رحمت ، عدل ، فیض ، لطف و حُب خدا ، خوراک اوست
➖ و با این غذا ها بدن های برزخی و ملکات ساخته می شوند
➖ یعنی این صفات ، کم کم صفات ثابت انسان می شوند
➖ و انسان مالک انها و با این صفات حرکت می کند
➖ و در سرای دیگر شما یعنی روح ، با ملکات تان هستید
➖ و هیچ چیز دیگر نیست.
➖ پس با نفخه ی حق ، روح خدا می اید
➖ و انسان با روح خدا و غذای معنویی که خورده است
➖ همان غذا شده است. بعبارت دیگر
➖ با صفات حضرت حق که کسب کرده
➖ تبدیل به صفات ثابت او شده است.
👤 #استاد_سمندری
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
هدایت شده از سبک زندگی اسلامی آوای توحید
🚩خاطره بسیار دیدنی ، شنیدنی و مغتنم از حضرت استاد ضیائی نقل از حضرت علامه حسن زاده
#پیشنهاد_دانلود
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
http://avayetowheed.ir/video/akhlagh-avayetowheed/5.mp4
💔
🌹شیخ جعفر مجتهدی(ره):
✍ دل دلشکستهای را به خاطرِ
خدا آباد کردن، آنهم به گونهای
که دست چپ از دست راست
باخبر نشود، از مهمترین اعمال
سلوک است.
⇝http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#انسان_در_عرف
#اصل_دوم
🔷شرایط سه گانه برای دست یافتن به #عالم_مثال
▫️بخشی مربوط به نفس است.
▪️بخشی مربوط به بدن است
🔳بخشی هم مربوط هم به نفس و هم بدن.
▫️آن شرایطی که مربوط به نفس است :
۱، #مراقبه
۲، #تخلیه
۳، #تحلیه
.
🔸#مراقبه چیست؟
حضرت علامه از جناب قیصری آورده است ،
📝 التوجه التام الی الحق و الاعتیاد بالصدق
🔹بنا بگذاریم در هر جایی که هستیم خود را در محضر ربوبی ببینیم .
🔹در لحظات آخر عمر علامه طباطبایی از ایشان خواستند که توصیه بفرمایند فرمودند،
" مراقبه "مراقبه "مراقبه "
🔹این عالم طبیعت به عالم #مثال وصل است
🔹 ما میتوانیم چشم و گوش و شامه و ... برزخی داشته باشیم
🔹میتوانیم از رقیقه پی به حقیقت ببریم.
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#انسان_در_عرف
#اصل_دوم
🔸#تخلیه چیست ؟
➖اوصاف ذمیمه را از درون خود خالی کنیم، حرص ، طمع و ...
🔹#تحلیه چیست؟
➖یعنی زینت کردن آراسته نمودن ،
➖به #اوصاف_محمود متصف شدن .
راستگویی ، امانتداری، صداقت، مهرورزی، احترام دست دیگران را گرفتن و ...
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#انسان_در_عرف
#اصل_دوم
🔷یرای راهیابی به عالم #مثال ،
▪️شرایط آن بخشی که مربوط به بدن میشود .
🔻باید از بدن سالم برخوردار باشیم ، مریضی موجب مشغولیت نفس میشود،
🔻نفس باید آزاد باشد تا به عوالم دیگر سیرکند.
🔻انسان با شکم پر نمی تواند درست مطالعه کند، نفس متصدی هضم غذاست با معده پر فراغت بال پیدا نمیکند .
🔻نفس باید به عالم بالا راه پیدا کند اما با بیماری و پرخوری و نداشتن اعتدال مزاج به این طرف مشغول می شود .
🔹 #انسان_کامل از بیشترین #اعتدال_مزاج برخوردار است
🔹 معتدل ترین فرد پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم است .
🔻اعتدال مزاج ، اعتدال کیفیات اربعه ؛ صفرا ، سودا، بلغم ،دم ،
که خواص اینها حرارت ،برودت ، رطوبت ، یبوست .
🔻هر چه اعتدال بیشتر ، راهیابی به عالم بالا تر بیشتر.
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822