eitaa logo
آوای معرفت
366 دنبال‌کننده
961 عکس
722 ویدیو
251 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
2013.mp3
1.13M
🔈 #صوت| صلوات شعبانیه با صدای استاد موسوی قهار 🆔 @gharar_at
🌙بمناسبت حلول ماه شعبان/۱ 💠امام خمینی ‼️مناجات «شعبانیه» را خواندید؟! بخوانید آقا! مناجات شعبانیه از مناجاتهایی است که اگر انسان دنبالش برود و فکر در او بکند، انسان را به یک جایی میرساند. ۶۴/۲/۱۶ ‼️مناجات شعبانیه از بزرگترین مناجات و از عظیمترین معارف الهی و از بزرگترین اموری است که آنهایی که اهلش هستند می‌توانند تا حدود ادراک خودشان استفاده کنند! ۶۲/۳/۷ ‼️مناجات شعبانیه را همه ائمه میخواندند، من ندیده‌ام در ادعیه، دعایی را که گفته شده باشد همۀ امامها این دعا را میخواندند، اگر نبود در ادعیه الاّ دعای مناجات شعبانیه، کافی بود برای اینکه امامان ما، امامان بحقند. تمام این مسائلی که عرفا در کتابهای طولانی خودشان میگویند در چند کلمۀ مناجات شعبانیه هست! ۵۹/۴/۲۱ ‼️مناجات شعبانیه از مناجات‌هایی است که اگر یک نفر انسان دلسوخته، یک عارف دلسوخته ـ نه از این عارف‌های لفظی ـ بخواهد این را شرح کند و شرح کند از برای دیگران، بسیار ارزشمند است! ۶۷/۱/۱ # نقل از کانال جهاد تبیینی @avaymarefat
‼️دست زدن زنان در مجالس شادی 🔷س 1355: آیا دست زدن برای زنان در مجالس شادی زنانه مانند ولادتها وعروسیها جایز است؟ و بر فرض جواز اگر، صدای آن به بیرون از مجلس برود به‌طوری که به گوش مردان بیگانه برسد، چه حکمی دارد؟ ✅ج: دست زدن به نحو متعارف اگر مفسدهاى بر آن مترتب نشود، اشکال ندارد حتّى اگر اجنبى صداى آن را بشنود. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️دست زدن در شادی اهل بیت 🔷س 1354: دست‌زدن همراه با شادی و خواندن و ذکر صلوات بر پیامبر اکرم و آل او(صلوات الله علیهم اجمعین) در جشن‌هایی که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار می شود چه حکمی دارد؟ اگر این جشن ها در مکان‌های عبادت مانند مسجد و نمازخانه های ادارات و مؤسسات دولتی و یا حسینیه ها برگزار شوند، حکم آن‌ها چیست؟ ✅ج: به‌ طور کلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن‌های اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولی بهتر است فضای مجالس دینی به‌ خصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه ها و نمازخانه ها برگزار می شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آن‌ها برسد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️رفت و آمد با وسیله نقلیه شخصی 🔷س 1361: رفت‌وآمد با وسایل نقلیه‌ی شخصی و عدم استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی در زمان‌هایی که هوای شهر آلوده است چه حکمی دارد؟ ✅ج: اگر وضعیت یک وضعیت استثنایی و هوای شهر آلوده باشد به‌گونه‌ای که هر چه این وسایل به تعدادشان اضافه شود به آن آلودگی اضافه می‌شود و تنفس این هوا برای مردم به‌ویژه افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند ضرر قابل توجه داشته باشد، در این صورت اگر کسی سبب افزایش این آلودگی شود و ضرر معتنابه به مردم برساند، کار حرام مرتکب شده است. لذا اگر مسئولان اعلام کردند که مردم وسایل نقلیه‌ی شخصی را بیرون نیاورند باید مراعات شود. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️ریختن زباله در طبیعت 🔷س 1353: آیا ریختن پوست میوه و زباله‌های تجزیه‌شدنی در کوه و دشت و طبیعت اشکال شرعی دارد؟ ✅ج: اگر موجب اذیت مردم  شود و یا خلاف قانون باشد، جایز نیست. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️استفاده از خودروهای آلاینده 🔷س 1360: آیا استفاده از خودروهایی که آلایندگی بیش از حد مجاز دارند اشکال دارد؟ ✅ج: بله؛ به‌طورکلی آلوده کردن این هوای صافی که خداوند برای تنفس افراد، گیاهان و حیوانات قرار داده است، کار شایسته‌ای نیست. اما از نظر شرعی اگر واقعاً آلایندگی یک خودرو بیش از حد مجاز است که قانوناً ممنوع است استفاده از آن اشکال دارد. البته حتی اگر قانون هم منع نکرده باشد ولی صاحب خودرو تشخیص می‌دهد که آلایندگی این خودرو ضرر زیادی به دیگران می‌زند و واقعاً برای سلامت دیگران مضر است، باز هم استفاده از این خودرو جایز نیست 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️استفاده از فاضلاب برای آبیاری 🔷س 1360: بسیاری از کشاورزان در اثر کم‌آبی از فاضلاب برای آبیاری استفاده می‌کنند؛ آیا این کار خلاف شرع است؟ ✅ج: خیر؛ اگر منع قانونی نداشته باشد خلاف شرع نیست. اینکه محصولات کاشته‌شده با فاضلاب آبیاری شود یا کود نجس پای آنها ریخته شود موجب نجس‌شدن محصولات کاشته‌شده نمی‌شود؛ به‌خاطر آنکه استحاله صورت می‌گیرد و این آب تغییر وضعیت می‌دهد. بنابراین میوه یا دیگر محصولات پاک است و مشکلی ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️ تعیین سال خمسی 🔷 هر مکلفی که #درآمد داشته باشد و از #مخارج_سالش زیاد بیاید، بر او واجب است در سررسید هر #سال_خمسی، یک پنجم درآمدی را که زیاد آمده است، محاسبه و به عنوان #خمس پرداخت کند. #سر_رسید_سال_خمسی برای افراد حقوق بگیر، تاریخ دریافت اولین حقوق و برای کاسب و تاجر، تاریخ اولین معامله سودآور و برای کشاورز یا باغدار، تاریخ برداشت اولین محصول است. #احکام_خمس #تعیین_سال_خمسی #خمس_درآمد 🆔 @resale_ahkam
🔻 سالروز عروج عالم ربانی، حضرت آیت الله سیدعبدالکریم کشمیری تسلیت باد. 🔸به امید جلب عنایت ودعای آن مردالهی، حمد وسوره ای به روح منورش هدیه می نماییم. اللهم احشرنامعهم والحقنا بالصالحین
🗓سالروز شهادت هنرمندانقلابی 🏳مطیع‌ولایت،سیدمرتضی‌آوینی 🏳وآغازهفته هنر و هنرمندانقلابی 💠امام خمینی ‼️هنری زیباست که کوبنده سرمایه داری، اسلام التقاط، اسلام سازش، اسلام مرفهین بی درد و دریک کلمه اسلام آمریکایی باشد! ۶۷/۶/۳۰ 💠رهبرانقلاب: ‼️ما چرا نقش هنر را اینقدر دست کم میگیریم؟! هنر سازنده‌ترین راه برای تعالی انسان است البته هنر باید متعالی باشد نه آبکی! ۷۷/۲/۲۳ ‼️ترویج اسلام با هنر آغاز شد، اگر قرآن زبان هنری نمیداشت یک گوشه کار اسلام می‌لنگید، خود پیامبر و ائمه یک هنرمند فوق العاده‌اند! ۷۰/۷/۱۵ ‼️هنر دینی آن نیست که حتما حرف دین را باسخن یک روحانی به تصویر کشید، هنر دینی آنستکه ارزشی مانند عدالت را تبیین کند ولو هیچ اسمی از قرآن نیاورد! ۸۰/۵/۱ ‼️بارها گفته‌ام تا پیام انقلابی در قالب هنر ریخته نشود شانس گسترش نخواهد داشت و ماندگار نمیماند! ۶۵/۹/۲۷ ‼️هرچه امثال من درباره انقلاب بگوییم نخواهیم توانست ذره‌ای حقیقت عظیم انقلاب را تشریح کنیم مگر آنکه زبان هنر وارد میدان شود! ۷۷/۱۱/۱۳ ‼️شهیدآوینی، بسیجی عرصه هنر انقلابی است! ۹۴/۹/۴ # نقل از کانال جهاد تبیینی @avaymarefat
🏳ولادت سیدالشهداء؛ روزپاسدار 💠رهبرانقلاب ‼️سیدالشهدا در سال ۳هجری یعنی سومین سال حکومت اسلامی متولد شد لذا حضرت در دعای عرفه، خدا را اول بخاطر نعمت ولادت در آن حکومت اسلامی، شکر میکند، برای اینکه حکومت اسلامی در تنفس انسان هم اثر میگذارد، ببینید این نعمت چقدر ارزشمند است، شما امروز همان نعمت را دارید! ۶۰/۱۱/۲۰ ‼️خدا بشما جوانان توفیق داده در محیط اسلامی پرورش یابید؛ این شبیه همان چیزی است که امام حسین در دعای عرفه خدا را بخاطر ولادت در حکومت اسلامی شکر میکند البته فاصله ما با آن حکومت خیلی زیاد است، اما در آن جهتیم! ۸۹/۷/۱۴ ‼️کسانیکه مخلصانه با نام و لباس سپاه جهاد میکنند جزو همان ۷۲نفر یار سیدالشهداء هستند و این مادامی است که به خصوصیات انتساب خود به ایشان پایبند باشند! ۸۳/۶/۲۸ ‼️نگذارید باعمل یک روحانی یا یک پاسدار نام نظام و انقلاب مخدوش شود. وقتی به من میگویند که یک روحانی یا یک پاسدار خلاف عمل میکند، خدا میداند به قلبم فشار میآید چراکه این همه اخلاص و مجاهدت در نهادی خرج شده و این همه خون عزیز بر خاک ریخته شده، بخاطر عمل یک نفر زیر سؤال میرود! ۶۹/۱۰/۱۰ از کانال جهاد تبیینی @avaymarefat
شهید سید مرتضی آوینی: آزادی در نفی همه‌ی تعلقات است جز تعلق به حقیقت، که عین ذات انسان است. وجود انسان در این تعلق است که معنا می گیرد و بنابراین، آزادی و اختیار انسان تکلیف اوست در قبال حقیقت، نه حق او برای ولنگاری و رهایی از همه‌ی تعهدات. باید گفت هنر و ادبیات در برابر همین معنا ملتزم است. کتاب رستاخیز جان / ص 17 📺 کانال شهید آوینی 👇👇 @aviny_com
‌ 🌷 نحوه ی شهید سید مرتضی آوینی 🌷 از زبان : با گروه روایت فتح و سید مرتضی رفته بودیم فکه برای تهیه مستند ، با آن که مسیر را خوب می شناختیم و بارها رفته بودیم ،راه را گم کردیم ، ناگاه پای بچه ها روی مین رفته انفجاری صورت گرفت ، یک مین والمری منفجر شد ، و سید مرتضی و یزدان پرست به زمین افتادند، خود من هم مجروح شدم ، گیج و شوکه شده بودم؛ اصغر بختیاری آمد بالای سر سید مرتضی و گفت نترسید آقا سید چیزی نشده! (با آن که همه چیز خونین بود و پاها قطع شده بود) سید مرتضی خیلی راحت برگشت گفت: اصغر جان از چی بترسم ما برای همین حرف ها آمدیم ، (خیلی تو پر و راحت و نه از نقش بازی کردن) شروع کردیم با بند کفش و کمربند پای او را بستن (خون بند بیاید) قاسم دهقان آمد با استفاده اورکت و نبشی ها در منطقه و بستن زیپ آن ها دو برانکارد درست کرد؛ تا سید مرتضی و یزدان پرست را به عقب منتقل کنیم ؛ یک ترکش به چشم یزدان پرست خورده بود ؛ آمدم ناگاه آن را دربیاورم دیدم اذیت می شود و گفت چیکار می کنی ولش بگذار باشه ، هم او آرامش عجیبی داشت هم سید مرتضی که 150 تا ترکش خورده بود و سوراخ سوراخ شده بود. ؛ (مین والمری هزار و سیصد چهارصد ساچمه دارد که به اطراف پخش می کند و همیشه همراه با درد و عذاب است) سید را روی برانکارد گذاشتیم ؛ گفت چکار می کنید کجا می برید؟؛ گفتیم بالاخره باید برویم از منطقه ؛ گفت ولم کنید بگذارید همین جا باشم!!! چند کیلومتر داخل منطقه جنگی بودیم با آن که منطقه پر از مین بود ما بدون شناخت مسیر ایمن سراسیمه آن ها را جابجا کردیم ! پای سید مرتضی بریده شده بود و با رگ و مویرگها آویزان بود ؛ سه چهار بار پای او رفت زیر پای من ؛ پا کشیده شد اینها ، بی شباهت به صحنه کربلا و حضرت ابولفضل نبود ... ؛ دیدم دارم اذیت می شوم چشمم را بستم پا رو آوردم گذاشتم روی سینه سید ؛ مرتضی گفت: چکار می کنی؟ ولش کن ... بعد تو این حال و هوا مرتضی مادرش را صدا میزد و می گفت یا فاطمه زهرا یا فاطمه زهرا ... بعد سه مرتبه این دعا را زمزمه میکرد (اللهم اجعل مماتی شهادت فی سبیلک) این خون همین طور داشت می ریخت و او بی قرار می شد ؛ برانکارد کوچک بود ، سر سید می افتاد پایین او نمیتوانست راحت نفس بکشد در حالی ما حواسمون نبود و فقط سعی میکردیم با نبشی و برانکارد دستساز الکی او را جابجا کنیم ؛ اینجا دیگه مرتضی تحمل نکرد و ناگاه سرش را بالا اورد و گفت خدا همه گناهان من را ببخش و من را شهید کن! این آخرین ذکر سید بود و بعد از این دیگر رفت به اغماء ... تا آنکه آوردیم داخل ماشین ؛ به سرعت برگشتیم عقب ؛ بعد چهل دقیقه رسیدیم اولین اورژانس صحرایی بردنش سید و یزدان پرست را داخل ؛ برای تنفس مصنوعی؛ ولی دیگر جواب نداد ... 📢 صوت این سخنرانی را در کانال شهید آوینی بشنویید 👇👇 @aviny_com
🎼 دیدگاه شهید آوینی در باب موسیقی: اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید. اینها حرف‌های منتشر نشده‌ای از سیدمرتضی آوینی است که گویا در نمازخانه روایت فتح در جمع عده‌ای از علاقه‌مندان و دوست‌داران هنر و تبلیغات مطرح شده است. در فیلم‌ها و تبلیغات غربی، احساساتی را که می‌خواهند به تماشاچی منتقل کنند، از روش دیگری جز موسیقی انتقال نمی‌دهند. اگر احساس غم و اندوهی هست که می‌خواهند آن را به تماشاچی منتقل کنند، عامل اصلی آن هم موسیقی است. اگر می‌خواهند شادی را به تماشاچی منتقل کنند، عینا همین‌طور است و عامل اصلی آن موسیقی است. تمدن غرب کلا از محتوای هنری خالی شده است. و هنری در غرب باقی نمانده است. موسیقی به هر ترتیب عامل اساسی تبلیغات غرب است. دلیل این‌که از موسیقی به این شکل استفاده می‌کنند، این است که موسیقی برای تاثیرگذاری بر بشر، مانع عقل را برابر خود ندارد. عقل مشخصه اصلی و فصل انسان است؛ یعنی اگر عقل را از انسان بگیرید، دیگر انسان نیست. عقل چیزی است که انسان را از موجودات دیگر جدا می‌کند. حیوان‌ها و گیاهان که پایین‌ترین مرتبه عقل را هم ندارند؛ موسیقی بر آنها موثر است! دلیلش این است که اصلا برای دریافت موسیقی هیچ احتیاجی به عقل نیست. یعنی عقل نیست که محتوای موسیقی را ادراک می‌کند، بلکه اعصاب است. وقتی برای گاوها موسیقی گذاشته‌اند، دیده‌اند شیر گاوها بیشتر شده است. این چه چیزی را می‌‌رساند؟ اصلا برای دریافت موسیقی هیچ احتیاجی به عقل نیست. یعنی عقل نیست که محتوای موسیقی را ادراک می‌کند، بلکه اعصاب است. اعتیاد به موسیقی از هر اعتیادی شدیدتر است. دلیلش این است که تاثراتی که انسان از موسیقی می‌گیرد، فقط از راه اعصاب‌ است و بعد تصمیم می‌گیرد آیا از آن متاثر شود یا نه. خودش را دست این موسیقی بسپرد یا نه. چون اصلا مساله، خود را دست موسیقی سپردن است، کسی که موسیقی گوش می‌دهد، خودش را دست موسیقی می‌سپرد و بنده آن می‌شود.کسی که این‌طور است، مانع عقل را از همان اول از سر راه برداشته و تصمیم گرفته که خودش را به دست موسیقی بسپرد. اگر کسی خودش را دست موسیقی بسپرد، خب لذت هم می‌برد. ولی اگر کسی خودش را دست موسیقی نسپرد، موسیقی برایش عذاب‌آور است. جدی می‌گویم. کسی که خود را دست موسیقی نمی‌سپرد،یعنی معیارهایی را قبول نمی‌کند که در موسیقی هست و بنده موسیقی نمی‌شود – احساسی که در موسیقی موجود است به او منتقل نمی‌شود که هیچ، بلکه اصلا حالت اشمئزاز به انسان دست می‌دهد. کسانی که موسیقی گوش می‌کنند، اولا موسیقی اعتیادآور است، خیلی شدید و اعتیادش از هر چیز دیگر هم شدیدتر است و حالت تخدیری آن خیلی عمیق‌تر از هر چیزی است؛ مثل تریاک، مشروب و… حالت تخدیری آن همچنان زیاد است که اصلا قابل ترک نیست. اگر نوای نی، تناسب‌هایی بین صوت‌ها برقرار کند که این تناسب‌ها درست مثل موسیقی به‌وسیله اعصاب دریافت شوند، هیچ فرقی ندارد. چون وقتی آدم می‌خواهد ضجه بزند، با موسیقی ضجه می‌زند. آدم در خیلی از موارد به درگاه حضرت پروردگار که دعا می‌کند، با موسیقی است. اصلا آدم با موسیقی دعا می‌کند. موسیقی آهنگی است که به دعایش می‌دهد که در دستگاه‌های موسیقی فارسی هم هست. اگر آن دعا را بیاورید، می‌شود گفت که در کدام دستگاه است. من خیلی از اقسام قرائت‌های قرآن را که الان هست، گوش نمی‌کنم، چون موسیقی بر محتوایش غالب است و صورت موسیقی دارد، نه صورت قرآن. خیلی از چیزهایی که الان وجود دارند، اصلا قابل گوش دادن نیستند و بهتر است -یعنی پیشنهاد می‌کنم- گوش ندهید. حکم شرعی نمی‌دهم، پیشنهاد می‌کنم گوش نکنید. چون در آنها موسیقی اصل است، نه قرآن.این یک حساب خیلی ساده است و حساب فقهی هم نمی‌خواهد. اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید، برای این‌که باعث گناه می‌شود. خیلی از سوره‌هایی که همین آقای عبدالباسط می‌خواند، کاملا مشخص است و شکی ندارم که تمرین کرده هریک از اینها را با چه لحن و موسیقی بخواند و ترکیب موسیقی‌اش نسبت به معنایش اصل است. در بیشتر چیزهایی که شنیده‌ام، دیده‌ام که اصلا معنای قرآن و محتوای آن مورد نظر نیست؛ فقط موسیقی قرآن است که مورد نظر است. شخصا قرآن‌هایی را که بچه‌های شیعه با همین صوت معمولی می‌خوانند، ترجیح می‌دهم. مصاحبه‌ای از حضرت امام‌(ره) هست اوایلی که تشریف آورده بودند، یا وقتی اروپا و فرانسه بودند، فرموده بودند اصلا مغزی که به گوش دادن موسیقی عادت کرد، دیگر قابل استفاده نیست. وقتی بشر به موسیقی عادت می‌کند، دیگر قابل اعتماد نیست. منبع: http://www.rajanews.com/news/213682 📺 کانال شهید آوینی👇 @aviny_com
شهید سید مرتضی آوینی: شأن انسان در اين است كه هجرت كند و از زمان و مكان و مقتضيات آنها فراتر رود و غل و زنجير جاذبه‌ي دنيا را از دست و پاي روح خويش بگشايد و در آسمان لايتناهاي ولايت پرواز كند. کتاب گنجینه ی آسمانی / ص 47 📺 کانال شهید آوینی👇 @aviny_com
شهید سید مرتضی آوینی: تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری نا آشنا هستم، خیر من از یک راه طی شده با شما حرف میزنم به شبهای شعر و گالری های نقاشی رفته ام.موسیقی کلاسیک گوش داده ام. ساعتها از وقتم را به مباحثات بیهوده درباره چیزهایی که نمی‌دانستم گذرانده‌ام سال‌ها با جلوه فروشی و تظاهر به دانایی بسیار زیسته‌ام. ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای گذاشته‌ام اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده است که ناچارشده‌ام رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که«تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود، باید در جست و جوی حقیقت بود و این متاعی است که هرکس براستی طالبش باشد، آن را خواهد یافت، و در نزد خویش نیز خواهد یافت. هنر امروز متأسفانه حدیث نفس است و هنرمندان گرفتار خودشان هستند. سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است- همه هنرها اینچنین‌اند کسی هم که فیلم می‌سازد اثر تراوشات درونی خود اوست- اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است. 📺 کانال شهید آوینی 👇 @aviny_com
‍‍ بخشی از سخنرانی سردار قاسمی در یادواره شهید آوینی و شهید یزدانپرست: 💠 بیستم فروردین سالروز شهادت دوشهید میباشد ، شهید آوینی و شهید سعید یزدانپرست ، شهید یزدان پرست باید یک ویژگی هایی داشته باشه که با شهید آوینی شهید شد. ❇️ یزدانپرست ، دانشجوی معماری و شهر سازی دانشگاه علم و صنعت که اونم ورقی هست برای خودش که بین اون همه آدم و رفیق آقا سید ، سعید یزدان پرست باید، با این پر بزنه! 💠 برای پرواز حداقل دوتا بال میخواد، هر کسی، هم سطح سید نیست ، یک کسی باید با اون بره که همون مدل، تو همون قد و قواره شاید یک سطح پایین تر باشه ، یعنی همون مدل فکر کردن ؛ همون مدل جبهه رفتن ، همون مدل اخلاص ، ❇️ مثلا چراغ قرمز میخوای رد بشی ،گفتم آقا سعید ماشین رد نمیشه ، رد بشیم ، گفت: نه خلاف قانون ، خلاف شرعه ، گفتم: ما تا کی صبر کنیم چراغ قرمز، سبز بشه ! ول کن من اگه بخوام با تو اینطوری بیام شیش روز باید تو راه باشیم ، مسیر دانشگاه رو ! دیوونه نیست این آدم مثلا؟ ، که حواست به چراغ قرمز باشه حواست به همه چی باشه!! 💠 اینا که همه شهید میشن باید یک ویژگی هایی داشته باشن ❇️ رفتیم تو سالن ژوژمان یک دانشجویی ، معمولا دیدید تو معماری هر کسی کار نهایی رو میاره ، پروژه نهایی رو میاره یک نمره ای میگیره و یک شیرینی ای میده، رفتیم یک اتفاق همینجوری افتاد ، فکر میکنم پروژه یک دختر خانمی بود ، که اتفاقا توی دانشگاه مقید به مسائل ما نبود و خانواده اش هم مال این حرف ها نبودند ، ولی ما بچه ها مثل گرسنه ها و مثل خوره ها نگاه میکردیم 💠 معمولا آدمای مایه تیله دار کیک های سنگینی می آوردند ،داشتند نمره رو میدادند و تبریک میگفتند، ما هم که همیشه دقیقه آخر می آمدیم ، ریختیم سر کیک رو شست تیکه کردیم ،دیدم سعید وایستاده کنار ، آخه ما بچه حزب الهی ها همیشه با هم بودیم ، بهش گفتم تو یک جایی اگر شیطنت باشه ، می آمدی پای کار ، چرا اینجا رو نیومدی؟ ❇️ من رو کشید کنار؛ گفت: تو که اینها رو میشناسی ، اینا مالشون مشخص نیست! ، بحث قرطی بودن دختره نبود ، اصلا اینها مال این حرف ها نیستند ،این کیک خوردن نداره! ،یکی مثل من خورد و شیش لیوان آب هم روش ،ولی اون... 💠 بعد که این آدم این رو به من گفت ، من با خودم گفتم یک زهر ماری شد و گفتم عجب این آدم حواسش به لقمه اش هم هست ، همون چیزی تو اسلام بهش سفارش شده ،که آقا حواست به لقمه ات باشه! ❇️ همین میشه ویژگی کسانی که شهید میشن! یعنی همه اینها رو با هم جمع کنی میشه یک قصه دیگه ، یعنی اونجا نباید خلاف قانون کنی 💠 یک جا نباید دل کسی رو بشکنی ، اینجا نباید بخوری ؛ همه اینها رو که رعایت کنی ، معلومه میان سروقت آدم ، میگن داداش تو مال اینجا نیستی ، اینجا بدرد تو نمیخوره ، بیا بریم ، بعدم که این صحنه انفجار رخ داد ،و مین والمری منفجر شد و 1400 ساچمه پخش شد تو سر و صورتش اصلا داد نمیزنه فریاد نمیکنه ، باید هم بره ، اصلا آماده رفتن هست دیگه... 🆔 @aviny_com برای اولین بار: شرح کامل لحظه شهادت شهیدان آوینی و یزدان پرست از زبان سعید قاسمی http://rasekhoon.net/media/show/692959
شهید سید مرتضی آوینی: تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری نا آشنا هستم، خیر من از یک راه طی شده با شما حرف میزنم به شبهای شعر و گالری های نقاشی رفته ام.موسیقی کلاسیک گوش داده ام. ساعتها از وقتم را به مباحثات بیهوده درباره چیزهایی که نمی‌دانستم گذرانده‌ام سال‌ها با جلوه فروشی و تظاهر به دانایی بسیار زیسته‌ام. ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای گذاشته‌ام اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده است که ناچارشده‌ام رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که«تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود، باید در جست و جوی حقیقت بود و این متاعی است که هرکس براستی طالبش باشد، آن را خواهد یافت، و در نزد خویش نیز خواهد یافت. هنر امروز متأسفانه حدیث نفس است و هنرمندان گرفتار خودشان هستند. سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار مانده‌ام. آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است- همه هنرها اینچنین‌اند کسی هم که فیلم می‌سازد اثر تراوشات درونی خود اوست- اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوه‌گر می‌شود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعی‌ام بر این بوده است. 📺 کانال شهید آوینی 👇 @aviny_com
🎼 دیدگاه شهید آوینی در باب موسیقی: اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید. اینها حرف‌های منتشر نشده‌ای از سیدمرتضی آوینی است که گویا در نمازخانه روایت فتح در جمع عده‌ای از علاقه‌مندان و دوست‌داران هنر و تبلیغات مطرح شده است. در فیلم‌ها و تبلیغات غربی، احساساتی را که می‌خواهند به تماشاچی منتقل کنند، از روش دیگری جز موسیقی انتقال نمی‌دهند. اگر احساس غم و اندوهی هست که می‌خواهند آن را به تماشاچی منتقل کنند، عامل اصلی آن هم موسیقی است. اگر می‌خواهند شادی را به تماشاچی منتقل کنند، عینا همین‌طور است و عامل اصلی آن موسیقی است. تمدن غرب کلا از محتوای هنری خالی شده است. و هنری در غرب باقی نمانده است. موسیقی به هر ترتیب عامل اساسی تبلیغات غرب است. دلیل این‌که از موسیقی به این شکل استفاده می‌کنند، این است که موسیقی برای تاثیرگذاری بر بشر، مانع عقل را برابر خود ندارد. عقل مشخصه اصلی و فصل انسان است؛ یعنی اگر عقل را از انسان بگیرید، دیگر انسان نیست. عقل چیزی است که انسان را از موجودات دیگر جدا می‌کند. حیوان‌ها و گیاهان که پایین‌ترین مرتبه عقل را هم ندارند؛ موسیقی بر آنها موثر است! دلیلش این است که اصلا برای دریافت موسیقی هیچ احتیاجی به عقل نیست. یعنی عقل نیست که محتوای موسیقی را ادراک می‌کند، بلکه اعصاب است. وقتی برای گاوها موسیقی گذاشته‌اند، دیده‌اند شیر گاوها بیشتر شده است. این چه چیزی را می‌‌رساند؟ اصلا برای دریافت موسیقی هیچ احتیاجی به عقل نیست. یعنی عقل نیست که محتوای موسیقی را ادراک می‌کند، بلکه اعصاب است. اعتیاد به موسیقی از هر اعتیادی شدیدتر است. دلیلش این است که تاثراتی که انسان از موسیقی می‌گیرد، فقط از راه اعصاب‌ است و بعد تصمیم می‌گیرد آیا از آن متاثر شود یا نه. خودش را دست این موسیقی بسپرد یا نه. چون اصلا مساله، خود را دست موسیقی سپردن است، کسی که موسیقی گوش می‌دهد، خودش را دست موسیقی می‌سپرد و بنده آن می‌شود.کسی که این‌طور است، مانع عقل را از همان اول از سر راه برداشته و تصمیم گرفته که خودش را به دست موسیقی بسپرد. اگر کسی خودش را دست موسیقی بسپرد، خب لذت هم می‌برد. ولی اگر کسی خودش را دست موسیقی نسپرد، موسیقی برایش عذاب‌آور است. جدی می‌گویم. کسی که خود را دست موسیقی نمی‌سپرد،یعنی معیارهایی را قبول نمی‌کند که در موسیقی هست و بنده موسیقی نمی‌شود – احساسی که در موسیقی موجود است به او منتقل نمی‌شود که هیچ، بلکه اصلا حالت اشمئزاز به انسان دست می‌دهد. کسانی که موسیقی گوش می‌کنند، اولا موسیقی اعتیادآور است، خیلی شدید و اعتیادش از هر چیز دیگر هم شدیدتر است و حالت تخدیری آن خیلی عمیق‌تر از هر چیزی است؛ مثل تریاک، مشروب و… حالت تخدیری آن همچنان زیاد است که اصلا قابل ترک نیست. اگر نوای نی، تناسب‌هایی بین صوت‌ها برقرار کند که این تناسب‌ها درست مثل موسیقی به‌وسیله اعصاب دریافت شوند، هیچ فرقی ندارد. چون وقتی آدم می‌خواهد ضجه بزند، با موسیقی ضجه می‌زند. آدم در خیلی از موارد به درگاه حضرت پروردگار که دعا می‌کند، با موسیقی است. اصلا آدم با موسیقی دعا می‌کند. موسیقی آهنگی است که به دعایش می‌دهد که در دستگاه‌های موسیقی فارسی هم هست. اگر آن دعا را بیاورید، می‌شود گفت که در کدام دستگاه است. من خیلی از اقسام قرائت‌های قرآن را که الان هست، گوش نمی‌کنم، چون موسیقی بر محتوایش غالب است و صورت موسیقی دارد، نه صورت قرآن. خیلی از چیزهایی که الان وجود دارند، اصلا قابل گوش دادن نیستند و بهتر است -یعنی پیشنهاد می‌کنم- گوش ندهید. حکم شرعی نمی‌دهم، پیشنهاد می‌کنم گوش نکنید. چون در آنها موسیقی اصل است، نه قرآن.این یک حساب خیلی ساده است و حساب فقهی هم نمی‌خواهد. اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید، برای این‌که باعث گناه می‌شود. خیلی از سوره‌هایی که همین آقای عبدالباسط می‌خواند، کاملا مشخص است و شکی ندارم که تمرین کرده هریک از اینها را با چه لحن و موسیقی بخواند و ترکیب موسیقی‌اش نسبت به معنایش اصل است. در بیشتر چیزهایی که شنیده‌ام، دیده‌ام که اصلا معنای قرآن و محتوای آن مورد نظر نیست؛ فقط موسیقی قرآن است که مورد نظر است. شخصا قرآن‌هایی را که بچه‌های شیعه با همین صوت معمولی می‌خوانند، ترجیح می‌دهم. مصاحبه‌ای از حضرت امام‌(ره) هست اوایلی که تشریف آورده بودند، یا وقتی اروپا و فرانسه بودند، فرموده بودند اصلا مغزی که به گوش دادن موسیقی عادت کرد، دیگر قابل استفاده نیست. وقتی بشر به موسیقی عادت می‌کند، دیگر قابل اعتماد نیست. منبع: http://www.rajanews.com/news/213682 📺 کانال شهید آوینی👇 @aviny_com
🗓سالروز ولادت امام سجاد/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️من به شما جوانان توصیه میکنم که بروید «صحیفه سجادیه» را بخوانید و در آن تدبّر کنید. خواندنِ بی‌توجّه و بی‌تدبّر کافی نیست. با تدبّر خواهید دید که هر یک از دعاهای این «صحیفه سجادیه» یک کتاب درس زندگی و درس اخلاق است. ۷۲/۴/۲۳ ‼️خواهش میکنم عزیزان من، بخصوص جوانان، با صحیفه سجّادیه اُنس بگیرند؛ زیرا همه چیز در این کتابِ ظاهراً دعا و باطناً همه چیز، وجود دارد. امام سجّاد در این دعا هم مثل بقیه دعاهای صحیفه سجادیه، با این‌که در مقام دعا و تضرّع است و با خدای متعال حرف میزند، اما سخن گفتنش، کأنّهُ از یک روال استدلالی و ترتیب مطلب بر دلیل و معلول بر علّت، پیروی میکند. اغلبِ دعاهای صحیفهسجادیه - تا آن‌جا که بنده سیر کرده‌ام - همین حالت را دارد. همه چیز مرتّب و چیده شده است. مثل این است که یک نفر، در مقابل مستمعی نشسته و با او به صورت استدلالی و منطقی حرف میزند. ۷۳/۱۱/۱۴ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت امام سجاد/۱ 💠امام خمینی ‼️صحیفۀ کاملۀ سجادیه، نمونۀ کامل قرآن صاعد است و از بزرگ‌ترین مناجات عرفانی در خلوتگاه انس است که دست ما کوتاه از نیْل به برکات آن است؛ کتابی است الهی که از سرچشمۀ نورالله نشأت گرفته و طریقۀ سلوک اولیای بزرگ و اوصیای عظیم‌الشأن را به اصحاب خلوتگاه الهی می‌آموزد. کتاب شریفی است که سبک بیان معارف الهیۀ اصحاب معرفت را چون سبک قرآن کریم بدون تکلف الفاظ در شیوۀ دعا و مناجات برای تشنگان معارف الهیه بیان میکند. این کتاب مقدس چون قرآن کریم سفرۀ الهی است که در آن، همه گونه نعمت موجود است و هرکس به مقدار اشتهای معنوی خود از آن استفاده میکند. این کتاب همچون قرآن الهی ادقِّ معارف غیبی که از تجلیات الهی در مُلک و ملکوت و جبروت و لاهوت و مافوق آن حاصل میشود که در ذهن من و تو نیاید و دست طلبکاران از حقایق آن کوتاه است! ۶۷/۹/۲۲ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت امام سجاد/۱۰ 💠رهبرانقلاب ‼️گرایش جوان‌ها را به اسلام می‌بینید. این گرایش، گرایش عاطفی است. این گرایش، بسیار ارزشمند است؛ اما مثل موجی است که ممکن است بیاید و برگردد. ما اگر بخواهیم این موج همچنان استمرار داشته باشد، باید پایه‌های فکری جوان‌ها را محکم کنیم. ما این همه منبع داریم. همین صحیفه سجادیه، همین دعای ابوحمزه، دعای امام حسین در روز عرفه، اینها را جوان‌های ما می‌خوانند اما معنایش را نمی‌فهمند. چقدر از اینگونه مبانی و از این حرفهای عمیق در دعاهایی مثل مناجات شعبانیه و صحیفه سجادیه وجود دارد که احتیاج هست ما این‌ها را برای جوان‌ها تبیین کنیم تا بفهمند! ۸۴/۶/۱۷ ⚠️توجه؛ 🏳استاد فاطمی‌نیا از تاریخ ۹۴/۳/۵ تا ۹۷/۹/۲۸ توانستند تا دعای ۳۷صحیفه سجادیه را در قالب ۱۱۴جلسه باعنوان سیری در صحیفه سجادیه تبیین کنند اما متاسفانه بعلت بیماریشان جلسات معلق شد، پیشنهاد میشود از این جلسات که در قالب صوت و تصویر و متن هست، استفاده کنید! http://hawzeh.thaqalain.ir/category/جلسات-اساتید/استاد-معظم-فاطمی-نیا/ 📸استادفاطمی‌نیا، آخرین جلسه سیری در صحیفه سجادیه #نشربامنبع @Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت امام سجاد/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️صحیفه سجادیه کتاب فوق‌العاده‌ای است، ضمن اینکه در حد اعلی استغاثه‌ی به خداست، پر از معارف اسلامی است. یعنی صرفاً دعا نیست؛ بلکه در لباس دعا، همه‌ی معارف اسلامی، توحید، نبوت و ... تعلیم داده شده است! ۶۸/۱۲/۱۱ ‼️در منابع معرفتی ما چیزهایی وجود دارد که جز در صحیفه‌ی سجادیه یا در دعاهای مأثور از ائمه انسان اصلاً نمیتواند اینها را پیدا کند. این معارف با زبان دعا بیان شده. نه اینکه خواستند کتمان کنند؛ طبیعت آن معرفت، طبیعتی است که با این زبان میتواند بیان شود؛ با زبان دیگری نمیتواند بیان شود؛ بعضی از مفاهیم جز با زبان دعا و تضرع و گفتگو و نجوای با پروردگار عالم اصلاً قابل بیان نیست. لذا ما در روایات و حتّی در نهج‌البلاغه از این گونه معارف کمتر میبینیم اما در صحیفه سجادیه و در دعای کمیل و در مناجات شعبانیه و در دعای عرفه‌ی امام حسین و در دعای عرفه‌ی حضرت سجاد و در دعای ابوحمزه‌ی ثمالی از این‌گونه معارف، فراوان میبینیم، لذا از دعاها غفلت نکنید! ۸۴/۷/۱۷ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
⚜🌸⚜🌸⚜🌸⚜🌸 🌸⚜🌸⚜🌸 ⚜🌸⚜ 🌸 حضرت آیت الله شجاعی (رحمة الله علیه) : 🍂 احیاناً کسانی که فکرسیرعبودی وسلوک عبودی را دارند، چیزهایی فهمیده‌اند و سعی‌ها می‌کنند، به گمان خود معمولاً این سؤال را دارند که ( چرا ) هیچ پیشرفتی در مقام و در خود نمی‌بینند؟ این سؤال را دارند. 🍂 آنها برنامه‌هایی را از برنامه‌های عبودی ‌، یعنی از دعاها، تلاوت‌ها،ذکرها، نمازها و امثال این‌ها از مستحبات، برای خود هم انتخاب می‌کنند، به آن‌ها مداومت هم می‌کنند، امّا هر چه روز‌ها می‌گذرد هر وقت به خود که برمی‌گردند، می‌بینند که در حقیقت حرکتی نیست، همان هستند که اوّل بوده‌اند ‌یا بدتر. و طبعاً این سؤال برای آن‌ها پیش می‌آید ؛به گمان این‌که آن برنامه‌ی عبودی که برای خود اتّخاذ کرده‌اند، چندتا از مستحبات را در اوقات مختلف ادامه داده‌اند، این سلوک عبودی است، این حرکت عبودی است؛ 🍂 چون این‌‌طور گمان می‌کنند، این سؤال برای آن‌ها پیش می‌آید که ما هیچ حرکتی نکردیم یا هیچ آدم نشدیم إلی آخر، تعبیراتی که می‌شود. آنها گمان می کنند که سلوک عبودی این است. 🍂 سلوک عبودی این نیست،‌ عبودی به تعبیر دیگر، حرکت عبودی است و اصل مسئله همان است و ما برای همان هستیم و برای آن خلق شدیم، برای آن این‌جا آمدیم، برای آن این مهلت را به ما دادند و این امکانات را. امّا این نیست که انسان چندتا از مستحباتی را به نحوی که ما انجام می‌دهیم، این دعا را، آن را، آن را، آن و آن را در اوقات معیّنی به همان نحوی که ما انجام می‌دهیم، انجام بدهد و کار دیگری نداشته باشد و این انتظار را داشته باشد که مدارج را طی کند، در منازل پیش برود، درست بشود، این نیست. البته این‌ها کار خوبی است، این‌ها جزئی است از آنچه که به نام سلوک عبودی است، اصل آن چیز دیگری است و این‌ها با آن اصل، داخل در سلوک عبودی می‌شود و الّا آن اصل نباشد، حتّی این‌ها را نمی‌شود ‌یک نامید. 🍂 ، رفتن است، حرکت کردن است، پیش رفتن است، مدارج طی کردن است، منازل پشت سر گذاشتن است، معنی سلوک این است. اگر آیات قرآن را دقّت کنید، خلاصه‌ی آن این است که ما از مرحله‌ی بالایی آمدیم ، در اسفل السافلین افتادیم. بسیار نقائص و عیوب و حُجُب در وجود ما پیدا شده است و به وجود آورده‌ایم، آن وقت ما در برگشت به سوی آن‌ موطن اصلی و آن‌جا که باید برویم، باید حرکت کنیم.‌ یک حرکت تکاملی است به اصطلاح فلسفی؛ یک صعود وجودی است؛ ‌یک عروج روحی است که انسان باید در این حیات دنیوی که فرصتی است که به او داده‌اند شروع کند و پیش برود. آن سلسله از عیوب را، نقائص را، اشکالات را، اجحاف‌ها را که در وجود اوست قدم به قدم، روز به روز از خود دور کند. فلذا قرآنی را به تعبیری " " نامیده. یعنی چه؟! تزکیه‌ یعنی خود را پاک کردن. خود را پاک کردن این نیست که انسان بخواهد با لقلقه چیز‌هایی به زبان آورد. ‌یک کار است،‌ یک حرکت است. 🌸⚜🌸⚜🌸⚜🌸⚜🌸 @avaymarefat
📌 ارزش تصمیم بر اطاعت 🔸 س: حدیث «الْقَصْدُ إِلَى اللّهِ تَعَالَى بِالْقُلُوبِ أبْلَغُ مِنْ إِتْعَابِ الْجَوَارِحِ بِالْأعْمَالِ» یعنی چه؟ 🔹 ج: کسی می‌‌گیرد که به گوش دهد و کسی تصمیم ندارد اما می‌‌خواند و می‌‌گیرد. این کسی که تصمیم می‌‌گیرد، بهتر است؛ چون این هدف ندارد ولی آن دارد. آن اگر کارهایش باشد، می‌‌شود و می‌‌رسد؛ اما این هدف ندارد و نماز خالی می‌‌خواند و ممکن است او را برگرداند. 🔰نقل از حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی (ره) 🆔 @avaymarefat
📌 ارزش تصمیم بر اطاعت 🔸 س: حدیث «الْقَصْدُ إِلَى اللّهِ تَعَالَى بِالْقُلُوبِ أبْلَغُ مِنْ إِتْعَابِ الْجَوَارِحِ بِالْأعْمَالِ» یعنی چه؟ 🔹 ج: کسی می‌‌گیرد که به گوش دهد و کسی تصمیم ندارد اما می‌‌خواند و می‌‌گیرد. این کسی که تصمیم می‌‌گیرد، بهتر است؛ چون این هدف ندارد ولی آن دارد. آن اگر کارهایش باشد، می‌‌شود و می‌‌رسد؛ اما این هدف ندارد و نماز خالی می‌‌خواند و ممکن است او را برگرداند. 🔰نقل از حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی (ره) 🆔 @avaymarefat
🌙 ماه شعبان، ماه پیامبر 🔸 س: در روایت داریم که «ماه شعبان ماه رسول خدا (صل الله علیه و آله) است»؛ یعنی چه؟ 🔹 ج: در آن دعایی که در روزهای خوانده می‌‌شود آمده که «این، (صل الله علیه و آله) است».؛ یعنی ارتباط پیغمبر اکرم (صل الله علیه و آله) با این ماه بیش از سایر ماه‌هاست. در این ماه ایشان می‌‌گرفتند و کار‌هایی می‌‌کردند که در ماه‌های دیگر انجام نمی‌دادند. این منشأ ارتباط بیشتر این ماه با پیغمبر اکرم (صل الله علیه و آله) و ارتباط پیغمبر اکرم (صل الله علیه و آله) با این ماه است. 🔹لذا وقتی ماه شعبان داخل می‌‌شد، ایشان می‌‌فرستادند در کوچه‌های مدینه داد می‌‌زدند که «خدا رحمت کند کسی را که کند پیغمبر اکرم (صل الله علیه و آله) را در روزه گرفتن این ماه!» لذا در روایت آمده که حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمودند: «از آن‌وقتی که من شنیدم جارچی پیغمبر اکرم (صل الله علیه و آله) این حرف‌ها را می‌‌زد، از من فوت نشده است». 🔸س: این کمک یعنی چه؟ 🔹ج: اگر ما روزه بگیریم، به ایشان کمک کرده‌ایم؛ چون روزه، مرا می‌کند و ایشان هم می‌‌خواهد که من اصلاح شوم؛ در این‌صورت به ایشان کمک کرده‌ام. یکی از روزه است؛ بنابراین هر کس روزه بگیرد، به پیغمبر اکرم (صل الله علیه و آله) کمک کرده است؛ چون ایشان این بود که مسلمانان نکنند و در قرار بگیرند و با روزه گرفتن این تحقق پیدا می‌کند. 🔰نقل از حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی (ره) 🆔 @avaymarefat
🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸 💠 اشعار نیمه شعبان 💠 مناجات با امام زمان عج 💠 مناجات شب نیمه شعبان کیستم من که در هر روز وشب               میکنی از حق ظهورم را طلب کیستم من  دیدی  آیا  روی  من                  یا مشامت حس نموده بوی  من کیستم  من  عاشق    دیوانه ام               کو  نشانی تواز میخانه ام کیستم   من  لاف  عشقم  میزنی                نام  من  بر لوح  قلبت  می کنی کیستم  من  میکنی  گه  یاد  من                گه  بسوز انی   دل   ناشاد   من کیستم من ساعتی با من خوشی                ساعتی با نفس و اهریمن خوشی کیستم من که تویی در کوی من                 گاه  خنجر  میکشی  بر روی من کیستم   من  گاه  با  ما  دوستی              گاه   بنمایی  به   اعداء   دوستی کیستم  من  قد ر من نشناختی           آمدی     اندر    حریمم     تاختی یاسمین    گلشن   عترت    منم                ساقی     میخانه    غربت    منم کیستم من  ای  به حقم  ناسپاس با    توام من    ای   همیشه   ناشناس کیستم من  درغصه ام انداختی                 بارها     دیدی     مرا   نشناختی بارها  دیدم  تو  را  کردم سلام                 تو  جواب  من  ندادی  یک   کلام بارها  دید م  که  در هر انجمن              مست   اغیار  منی   غافل  ز من بارها   دیدم   گنه   کاری    تو              گریه     کردم     تبه   کاری    تو بارها  شد  بر تو کردم  التماس              با  عدوی  من  چرا  داری  تماس بارها  جایت  خجل   گردیده ام              شرمسار    و   منفعل    گردید ه ام بارها   با   هر  گناه  و هر بدی               آمدی   بر  رو   من   سیلی   زدی بس کنم دیگر من این گفت وشنود           عقده بودو در  گلویم   مانده   بود هر چه بود ایام  آن دوران  گذشت            هر چه کردی هرچه بودی آن گذشت حالیا از  نو  عمل  آغا   ز کن             باب   عشق   دیگری   را    باز  کن نیستی   تنها  تو  در  فکر    فرج             روز   و شب   مارا   بود   فکر فرج ما به تو عشق و محبت   داده ایم               ما  به   تو  شوق   شهادت    داده ایم ما به تو  هجران  وصل آموختیم              ما   قبای     عشق   بهرت دوختیم ما  به  قلبت    مهر  را   انداختیم              د ر دلت   شور   و  صفا     انداختیم ما   تو را اول  صدایت  کرده ام             ما   برای   خود  جدایت   کرده ایم ما به نام خویش دربستت زدیم             داغ  عشق  خویش  بر دستت زدیم ما تو را خندان و گریان می کنیم             ما  تو  را  مشمول  احسان  می کنیم ما تو را این سو  و آن سو میبریم              ما  تو را بر هر  بدی   هم  میخریم ما   به تو   آخر    سعادت    میدهیم            بر  تو  از   جام   شهادت    می دهیم ما که  هر کاری  برایت  میکنیم در  قیامت   کی  رهایت   میکنیم ❤️ عج @avaymarefat