eitaa logo
آوای معرفت
382 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
960 ویدیو
272 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌‌ابن‌الشیخ در کتاب مجالس از قول راوی از امام عسکری (ع) نقل کرده که در ضمن حدیثی گفته است: من به آن حضرت عرضه داشتم:‌‌‌ای سید من در بیشتر این ایام به خاطر آن نحوستها که دارند، و برای دفع وحشتی که انسان از این روزها دارد، و این نحوست و وحشت نمی‌گذارد انسان به مقاصد خود برسد، چه کند؟ لطفا مرا به چیزی که رفع این نگرانی کند دلالت بفرما، برای اینکه گاهی حاجتی ضروری پیش می‌آید، که باید فورا در رفع آن اقدام کرد، و وحشت از نحوست، دست و پا گیر آدم است، چه باید کرد؟ به من فرمود:‌‌‌ای سهل!شیعیان ما همان ولایتی که از ما در دل دارند حرز و حصنشان است، آنها اگر در لجه دریاهای بی‌کران و یا وسط بیابانهای بی سر و ته و یا در بین درندگان و گرگان و دشمنان جنی و انسی قرار گیرند از خطر آنها ایمنند، به خاطر اینکه ولایت ما را در دل دارند، پس بر تو باد که به خدای عز و جل اعتماد کنی و ولایت خود را نسبت به امامان طاهرینت خالص گردانی، آن وقت هر جا که خواستی برو، و هر چه خواستی بکن. سپس در آخر او را دستور می‌دهد به خواندن مقداری از ‌‌‌‌قرآن و دعا، تا به این وسیله نحوست و شومی را از خود دفع نموده، به دنبال هر هدفی می‌خواهد برود. گوییم: پس نحوست ایام بر ‌‌‌مؤمنان بغایت کم اثر است. بخصوص وقتی اهل ذکر و تذکر باشند.
🔰اشتباه رایج درباره خلخال پای زن یهودی مشهور شده که امیرالمؤمنین علی علیه السلام به خاطر کندن خلخال و زیور آلات یک زن یهودی فرمودند: اگر انسان غیرتمند از شنیدن این حادثه بمیرد سزاوار است. و بعد کسانی با این بیان ناقص با آب و تاب درباره وظایف حاکمیت و... درباره غیر مسلمانان داد انتقاد سر می دهند. اما این همه ماجرا نیست: اولا در کلام امیرالمؤمنین علیه السلام هم غارت زن مسلمان ذکر شده هم غارت زن یهودی(ادامه همین متن کامل آمده) ثانیا امیرالمؤمنین علیه السلام به خاطر غارت نفرمودند انسان دق کند و بمیرد بلکه کلام حضرت ادامه دارد: حضرت فرمودند: آن غارت گران رفتند مسلمانان با آنها نجنگیدند آنها سالم و بدون زخم از آن شهر اسلامی خارج شدند! انسان از شنیدن این خبر بمیرد سزاوار است! یعنی حضرت به خاطر غارت کردن نفرمودند اگر کسی بمیرد سزاوار است بلکه به خاطر مقاومت نکردن و نجنگیدن مسلمانان فرمودند: اگر کسی از شنیدنش بمیرد، سزاوار است. 🔹️متن عربی  وَ لَقَدْ بَلَغَنِي أَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ يَدْخُلُ عَلَى الْمَرْأَةِ الْمُسْلِمَةِ وَ الْأُخْرَى الْمُعَاهِدَةِ، فَيَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلَائِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلَّا بِالاسْتِرْجَاعِ وَ الِاسْتِرْحَامِ، 👈ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِينَ مَا نَالَ رَجُلًا مِنْهُمْ كَلْمٌ وَ لَا أُرِيقَ لَهُمْ دَمٌ. فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِي جَدِيراً. 🔹️ترجمه: به من خبر رسيده كه مردى از لشكر شام به خانه زنى مسلمان و زنى غير مسلمان كه در پناه حكومت اسلام بوده وارد شده، و خلخال و دستبند و گردن بند و گوشواره هاى آنها را به غارت برده، در حالى كه هيچ وسيله اى براى دفاع، جز گريه و التماس كردن، نداشته اند. 👈لشكريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اين كه حتّى يك نفر آنان، زخمى بردارد، و يا قطره خونى از او ريخته شود، اگر براى اين حادثه تلخ، مسلمانى از روى تأسّف بميرد، ملامت نخواهد شد، و از نظر من سزاوار است. خطبه 27 نهج البلاغه
12.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی سایت ثبت نام برای ازدواج وابسته به موسسه امام رضایی ها وحاج حسین یکتا لطفا منتشر کنید تا دست به دست در سطح جامعه بچرخه وهمه مجردهای عزیز ثبت نام کنند تا خانواده های امام زمانی بیشتری تشکیل بشه ونسل مولا علی ع هرروز بیشتر وبابرکت تر بشن به مدد مولا ✅ لطفا داخل گروهها تون نشر بدید 👆 شما هم درثوابش شریک خواهیدشد مجموعه وساطت ازدواج آدم و حوا – ازدواج 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://adamvahava.org/ در سایت حتماً ثبت نام کنید. ✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قضیه غزه، قضیه مظلومیت و اقتدار است رهبر معظم انقلاب، صبح امروز: قضیه‌ی غزه از یک سو قضیه‌ی مظلومیت است، از یک سو قضیه‌ی اقتدار است. بله مردم غزه واقعاً مظلومند و این دشمن ددمنش و خون‌خوار، رژیم تروریستی غاصب، حدّی برای جنایت نمی‌شناسد. در یک بمباران هزار نفر را شهید میکند، اینجوری است، حدّی نمی‌شناسد. مظلومیت مردم این‌جوری ظاهر میشود. اما در کنار این مظلومیت دو نقطه‌ی مهم وجود دارد: یک نقطه صبوری این مردم است، توکل این مردم است. این مردم صبوری به خرج دادند انصافاً. در کنار این، نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد این است که ضربه‌ای که در این حادثه در این حمله رزمندگان فلسطینی به رژیم غاصب وارد شد یک ضربه تعیین‌کننده است. تاکنون چنین ضربه‌ای به این رژیم وارد نشده و همان‌طور که ما اول هم عرض کردیم قابل ترمیم نیست. هر چه می‌گذرد بیشتر معلوم میشود که قابل ترمیم نیست.
| ریشه‌یابی رهبر معظم انقلاب: ‏اگر خطر نابودی رژیم غاصب را تهدید نمیکرد، سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، این اشرار عالم، خودشان را محتاج نمی‌دیدند که پشت سرهم به فلسطین اشغالی بیایند و اظهار همبستگی کنند. این نشان میدهد ضربه،بسیار محکم و تعیین کننده بوده و رژیمِ از پاافتاده را بزور دارند سرپا نگه میدارند.
امام عسکری (علیه السلام) فرمودند: خداوند با عنایت‌کردن سوره‌ی حمد به پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله)؛ فضیلتی به آن جناب بخشید که به هیچ‌یک از پیامبران (علیهم السلام) پیشین نداده، مگر سلیمان‌بن‌داود (علیه السلام)؛ که فقط "بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ "را از این سوره دارد. [و سلیمان (علیه السلام)] این آیه را از تمام سلطنت و قدرتی که خدا به او عنایت کرده بود برتر می‌شمرد [و] می‌گفت: «خدایا! چه کلمات عالی و باارزشی است، من این کلمات را از تمام مملکتی که [به من] عنایت کرده‌ای باارزشتر می‌دانم». خداوند به او خطاب کرد: ای سلیمان! چگونه با ارزشتر نباشد و حال اینکه هر بنده‌ی من چه زن و چه مرد مرا با این کلمات بخواند ثوابی هزار برابر مملکت تو را صدقه بدهد به او عنایت می‌کنم. این یک‌هفتم از تمام آن سوره‌ایست که به محمّد (صلی الله علیه و آله) سرور انبیاء (علیهم السلام) داده‌ام (سوره‌ی فاتحة الکتاب). تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۱۰ بحارالأنوار، ج۸۹، ص نکته:ارزش و و آن از این حدیث معلوم می شود.
از جگر سوختگان آهِ شرربار ببین خیز از طوس و بیا حال مرا زار ببین کاش می‌شد که دل سیر تماشات کنم یار گمگشته! تو برگردی و پیدات کنم چقدَر کوه و کمر را پی تو آمده‌ام به تمنای رُخت ناله‌ی هجران زده‌ام چندماه است که آوارگی اقبال من است چادر خاکی من شاهد احوال من است منِ معصومه کجا رنج بیابان گردی؟! کاش یک‌بار به این خسته نظر می‌کردی خبری باد صبا از تو نیاورد آخر دست تقدیر مرا راهی قم کرد آخر پیِ تکریمِ منِ پرده نشینِ بدحال سربه زیر آمده بودند همه استقبال سر هر کوچه که رفتیم سلامم کردند مثل پروانه همه دور و برم می‌گردند دور بودم همه جا از نظر بیگانه خانه‌ام خانه‌ی نور است؛ نه یک ویرانه گریه کردیم ولی حین مناجات فقط کوچه رفتیم ولی کوچه‌ی سادات فقط کاش بودی که ببینی چقدر تب کردم من در این شهر فقط گریه به زینب کردم کاش می‌شد بنویسند دروغ است دروغ... رفتن عمه‌ی ما بر سر بازار شلوغ چه کسی داشت گمان از سر ایوان بلند... عده ای بی سر و پا سنگ به زینب بزنند! فکر کن‌ دور نوامیس خدا معرکه بود فکر کن چادر ناموس خدا دست که بود؟! ✍ 📝 | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e
از هرکسی به غیر شما رو گرفته‌ایم برگیم و با نسیم حرم خو گرفته‌ایم هوهوی باد در حرمت موج می‌زند او را به خدمت تو اذان‌گو گرفته‌ایم گرد و غبار از دل خود پاک می‌کنیم در صحن اگر که دست به جارو گرفته‌ایم بر شانه‌ی رواقت اگر گریه می‌کنیم از ابرهای صحن تو الگو گرفته‌ایم ای ساحل امید! کنار ضریح تو هربار یاد کشتی پهلو گرفته‌ایم مهر تو را که ضامن ما روز محشر است از آستان ضامن آهو گرفته‌ایم ✍ 📝 | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e
در يكی از يادداشت‌های (رضوان الله تعالی علیه) آمده است: «هنگامی كه در قم سكونت كردم، صبح‌ها در حرم عليها السلام اقامه و من تنها كسی بودم كه اين سنّت را آنجا رواج دادم و از ۶۰ سال پيش به اين طرف، صبح زود و پيش از باز شدن درهای حرم مطهر و زودتر از ديگران می‌رفتم و منتظر می‌ايستادم. اين انتظار گاهی يک ساعت قبل از طلوع فجر بود تا خدام درها را باز كنند، زمستان و تابستان نداشت. در زمستان‌ها هنگامی كه برف همه جا را می‌پوشاند، كوچك به دست می‌گرفتم و راه خود را به طرف صحن باز می‌كردم تا خود را به حرم مطهر برسانم. در آغاز خود به نماز می‌خواندم تا پس از مدتی يک نفر به من اقتدا كرد و پس از آن كم كم افراد ديگر اقتدا كردند و به اين ترتيب، نماز جماعت را در حرم مطهر آغاز كردم و تا امروز كه ۶۰ سال از آن تاريخ می‌گذرد، ادامه دارد. آهسته آهسته، و نيز اضافه شد و از آن پس، روزی سه بار در مسجد بالاسر حضرت معصومه عليها السلام و صحن شريف نماز می‌خواندم» @avaymarefat
🔰سیره آیت‌الله بهجت درباره زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها: 🌟 از سال ۱۳۲۴ شمسی(که حضرت آیت‌اللّٰه بهجت از عراق به ایران برگشتند) به‌مدت شصت سال، روزی دو ساعت به حرم حضرت معصومه علیهاالسلام می‌رفت و یک ساعت ايستاده و یک ساعت نشسته زیارت می‌کرد. 🌺 در سال ١٣٣٧ منزل ما در خیابان آذر بود و راه تا حرم دور بود، ولی ایشان مرتب برای درس و زیارت به حرم مشرف می‌شد و حتی روزهایی که درس و بحث هم تعطیل بود مقیّد بود برای زیارت به حرم برود. ❇️ ایشان برای زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها معمولاً به ضریح نزدیک نمی‌شد، بلکه در کنار دیوار مسجد اعظم می‌ایستاد و زیارت می‌کرد تا کسی مزاحم نشود. 🍀 بیش از یک ساعت مشغول زیارات می‌شد؛ زیارت جامعه و امین‌الله می‌خواند. آن هم چند مرتبه؛ برای اساتید و ذوی‌الحقوق و افراد متعددی که در نظر داشت. 🌻 درباره قم می‌فرمودند:«در اینجا باید تمام اهل بیت را زیارت کرد. خدا می‌داندکه در این حرم‌ها چه ملائکه‌ای و چه اولیایی به طواف مشغولند. @avaymarefat
🔴تاثیر حضرت معصومه(س) در حفظ شیعه قبل از رحلت حصرت معصومه(سلام الله علیها) ، شیعیان بدلیل خفقان، مجبور شدند به سمت قم مهاجرت کنند. فاصله از امام بیشتر شد، قم کجا و کوفه کجا و حجاز کجا؟! فاصله دو برابر شد لذا باید یک شبکه‌ی متّصل برقرار می‌شد. در این فاصله حضرت فاطمه‌ی معصومه (سلام الله علیها) به قم تشریف بردند. مدّت ماندن حضرت در قم بسیار اندک است، کمتر از یک ماه است. حالا این‌که ایشان به رحمت خدا رفتند یا به شهادت رسیدند، به طور صریح در تاریخ معلوم نیست امّا این قبر مبارک که به روایت حضرت رضا (سلام الله علیه) در مورد آن عبارات عجیبی بیان شده است مثل شفاعت مطلقه، باعث شد که قم گرم شود، محلّ تجمّع شیعه بشود وقتی خبر شهادت یا رحلت حضرت معصومه (سلام الله علیها) به امام رضا (سلام الله علیه) می‌رسد، بلافاصله دستور صادر می‌کند: «مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ». این حدیث اشاره به این است که شیعیان به کجا فرار کنند. حالا که شیعیان نمی‌توانند در کوفه زندگی کنند و شرایط خوف به این صورت است که عرض کردم. به کجا می‌آیند؟ نمی‌توانند به سمت طوس بیایند چون اگر به سمت طوس بیایند نمی‌توانند با امام رضا (علیه السّلام) ارتباط داشته باشند و هویت آن‌ها آشکار می‌شود و کشته می‌شوند. منطقه‌ی قم منطقه‌ای است که دور از حکومت مأمون و دور از حکومت بغداد است. برای حکومت ارزش ندارد که بخواهد سرمایه‌گذاری کند و به آن‌جا لشکر بفرستد، زیرا با مرکز خلافت فاصله دارد و برای حکومت خطری هم ندارد، حکومت هم قصد ندارد شیعیان را مدام تحریک کند، تنها قصد حاکمیت این است که شیعیان را از مجامع عمومی دور کند، به نوعی آن‌ها را تبعید کنند. آن‌ها کجا باید می‌رفتند؟ مجبور بودند به شهرهای مختلف بروند، لذا چون نمی‌توانستد به خراسان و خدمت امام رضا (علیه السّلام) بروند، باید یک پایگاه قوی دیگر برای شیعیان تشکیل می‌شد، قم بهترین مکان بود. استادکاشانی
ادب توحیدی انبیاء الهی در قرآن ادب یعنی زیبایی در باور، عمل و اخلاق معیار تشخیص ادب چیست؟ تفاوت ادب دنیایی مادی با ادب الهی توحیدی شرکت های اخلاقی دنیایی و مادی در جهان معاصر @avaymarefat