eitaa logo
آوای معرفت
368 دنبال‌کننده
934 عکس
673 ویدیو
250 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالب کلیپ خوبه. ولی همه اش از باب تشبیه انسان به موجودی به نام آب است. سوال: چرا فقط خودمون را به آب تشبیه کنیم. مگر عالم هستی فقط آب دارد و ویژگی های خوب آب. چرا مثل کوه نباشیم. چرا مثل آسمان نباشیم. چرا مثل پرندگان خوب نباشیم. چرا مثل گل نباشیم. مثل کتاب نباشیم. مثل هوای پاک و خنک نباشیم. مثل صدای خوب نباشیم.... مگر در این ها کم ویژگی خوب و مثبت نهفته است.؟؟ بله در هر کدام از این ها ویژگی های خوبی هست. اما هر کدام از اینها(آب، باران، گیاه، هوا، گل،...) در عین زیبایی محدود هستند و نقایص و کمبودهای زیادی دارن. هیچکدام نمی تونن حقیقت نهفته در درون انسان را نشان دهند. انسان برتر از آب،گل، درخت، هوا، دریا، آسمان، زمین... است. او برتر از فرشتگان پاک الهی است. انسان فقط باید مثل خدا باشد و بس. خدایی که تمام کمالات تمام مخلوقات را بدون نقص دارد.(لله الاسماء الحسنی فادعوه بها)، لطافت گل از لطافت اوست. روانی و زلالی و تمیزی و زیبایی آب همه از اوست. همه هر چه دارند همه از اوست. و انسان هم خلیفه مطلق الهی در همه اسماء و صفات و کمالات است (علّم آدم الاسماء کلها: خداوند باطن و روح الهی انسان را آینه تمام اسماء خود قرار داده). پس در کلیپ بالا، اگر صوفی عقل درستی داشته باشد باید بگوید ای انسان مثل خدا باش. هم رنگ او شو(صبغةالله و من احسن من الله صبغة: به قول قرآن، رنگ خدایی و چه چیزی زیباتر از رنگ خدا). خدایی که (احسن کل شیء خلقه: هر چیزی را، او زیبا آفریده). صوفی عاقل به کمتر از لقای الهی راضی نیست.(امام سجاد علیه السلام در مناجات با خدا می فرماید: یا الهی یا دنیای و آخرتی و نعیمی: ای خدای من، ای همه دنیای من، آخرت من، نعمت من، لذت من، آرزوی من...) پس مثل خدا شویم نه مثل بعضی مخلوقات ناقص خدا. حدیث قدسی از زبان خدا به بنده اش: عبدی اطعنی، حتی اجعلک مثلی: بنده من، اطاعت من کن تا تو را مثل خودم قرار دهم... @avaymarefat
کرامتی از محمد باقر مجلسی (ره): به خط خود علامه محمد باقر مجلسی دیده شد که نوشته بود: در یک شب جمعه ای این دعای شریف (که حقیقتا دعایی کوتاه ولی بسیار پر محتوا می باشد) نظر مرا زیاد به خود جلب نمود و آن دعا این بود: بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله من اول الدنیا الی فنائها و من الآخره الی بقائها الحمدلله علی کل نعمه استغفرالله من کل ذنب و اتوب الیه یا ارحم الراحمین! پس من در آن شب جمعه این دعا را خواندم. در شب جمعه ی دیگر نیز باز در میان دعاها این دعا بیشتر از همه برایم لذیذ آمد و مشغول به خواندن آن شدم. در حین قرائت این دعا بودم که ناگهان شنیدم هاتفی (ندا دهنده ای) از سقف خانه آواز داد: اًیّهَا العالِمُ الفاضِلُ! همانا در شب جمعه ی گذشته که این دعا را قرائت کردی هنوز کِرام الکاتبین از نوشتن ثواب آن فارغ نشده اند که بار دیگر شروع به خواندن آن کردی.... پس من فهمیدم که این دعای عجیب چقدر در درگاه الهی آثار و برکات دارد [: يَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ يَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِيَّةِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ الْوَرَى سَجِيَّةً وَ اغْفِرْ لَنَا يَا ذَا الْعُلَى فِي هَذِهِ الْعَشِيَّةِ. اى كسي كه جود و بخشش تو به آفريدگان هميشگى است!اى آن‏كه دو دست سخاوت خود را براى عطا گشوده‏اى!اى صاحب‏ عطاهاى گرانبها!بر محمّد و خاندان او،نيكوخوترين مردمان درود فرصت،و ما را اى خداى بلندمرتبه‏ در چنين شبى بيامرز. @avaymarefat
نکته ای مهم درباره دعای سحر هریک از فقرات بیست‌وسه‌گانه‌ی دعای شریف سحر بر محور یکی از اسماء الهی‌ است. فقره‌ی اول بر محور بهاء‌ الهی‌ است و بعد نوبت به جمال و جلال و نور و عزت و علم و مشیت می‌رسد. درباره‌ی این فقرات بر محوریت هریک از این اسماء الهی، از دو جهت می‌توان بحث و تأمل کرد: جنبه‌ی اول بررسی مفهومی این اسماء است که در مورد چیستی اسماء الهی؛ چیستی بهاء، چیستی علم، چیستی جلال و… می‌توان تأمل کرد. ولی بحث دوم درباره‌ی این ا‌ست که این بهاء الهی یا ابها بهاء الهی (بالاترین مرتبه‌ نیکی و زیبایی) در کجا تحقق پیدا کرده است؟ بحث اول بحث مفهومی ا‌ست و بحث دوم بحث مصداقی ا‌ست که حقیقت ابها بهاء الهی و عالی‌ترین مرتبه‌ی بهاء در کجاست؟ فعلا درباره‌ی جنبه‌ی دوم اشاره‌ای را ارائه می‌کنیم. اشاره مرحوم ملکی تبریزی عارف بزرگ مرحوم آیت‌الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره) (که در حدود یک‌صد سال قبل در حوزه‌ی قم حضور داشته است و آثار نفیس و باارزشی از او در اختیار ماست) می‌گوید تعبیراتی که در دعای سحر هست، بر وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قابل انطباق است و مصداق ابها بهاء الهی آن‌ها هستند. مصداق اجمل جمال و زیباترین زیبایی‌ها، آن بزرگواران هستند و ما در دعای سحر، خداوند را به این‌ اولیاء الهی سوگند می‌دهیم و قسم می‌دهیم. این‌جا یک رابطه‌ی ظریفی بین مسأله‌ی توحید و ولایت برقرار می‌شود. گاهی تعبیر به ولایت می‌شود، گاه تعبیر به انسان کامل می‌شود. انسان کامل تا کجا می‌تواند قرب به حق‌تعالی پیدا کند؟ تا کجا می‌تواند تقرب الهی را کسب کند؟ آیا در میان همه‌ی مخلوقات الهی هیچ موجودی یافت می‌شود که فراتر از انسان بتواند تقرب به خداوند پیدا کند؟ انسان بالاترین ظرفیت را برای دریافت تجلیات الهی دارد، او اشرف مخلوقات است، او مسجود ملائکه‌الله است، او خلیفه‌الله است، او اسماء الهی را به تمام و کمال دریافت کرده‌ است. کامل‌ترین موجود در این نظام آفرینش اوست. پس اگر بخواهیم کسی را نشان دهیم که ابها بهاء الهی در او ظهور و بروز پیدا کرده است، در مقام اول و مرتبه‌ی نخست، وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) است و در مرتبه‌ی بعد امیرالمؤمنین علی(ع) و اولیای دیگر الهی(ع). تک‌تک اسمائی که در این دعای شریف و در این فقرات بیست‌و‌چند‌گانه وارد شده است، همه در مرحله‌ی اول، انطباق بر این اولیاء الهی پیدا می‌کند و بعد در مراتب نازل‌تر و نازل‌تر و نازل‌تر، شامل افراد دیگر و مخلوقات دیگر می‌گردد. مرحوم ملکی تبریزی در کتاب «المراقبات» (البته نه در اعمال ماه مبارک بلکه در اعمال روز مباهله که آن‌جا هم همین‌ دعا وارد شده است و خوانده می‌شود) اشاره‌‌ای به این نکته فرموده و گفته است که از شرح و تفصیل این حقیقت معذورم چون ما را از افشای آن منع کرده‌اند و امر به کتمان نموده‌اند: «هُم علیهم السلام معادنُ علم الله کَمَا صَرَّحَ به فِی الزیارهِ الجامعه وَ هُم اسماءُ‌ الله الحسنی کَما وَرَدَ فِی الروایات فَلا یَبعُد أنْ یکُونوا هُمُ المرادُ مِن «أبهی بهاء‌ِ الله و اجلّ جلال الله و اجمل جمال الله» الی آخره» ایشان می‌فرماید: در روایات ائمه(ع) هست که اسماء‌ حسنای الهی ما هستیم پس بعید نیست که مقصود از ابها بهاء الهی هم حضرات معصومین(ع) باشند. «هُم المرادُ مِن ابهی بهاءِ الله» اشاره به «أسئلُکَ مِن بَهائِکَ بِأبهاه» دارد که عرض کردیم بزرگان معنا کرده‌اند؛ «أسئلک مِن أبهی بهائک». «ابهی بهاء الله» پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند. «و اجلّ جلال الله» در یک فقره‌ی دیگر بود: «اللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ مِنْ جَلالِکَ بِاَجَلِّهِ». آن‌که در عالی‌ترین مرتبه‌ی جلال الهی قرار می‌گیرد، کیست؟ «و أجمل جمال الله» در فقره‌ی بعد که «اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ مِنْ جَمالِکَ بِاَجْمَلِهِ» آن اجمل جمال الهی در کجا تحقق پیدا کرده است؟ همه‌ی زیبایی‌های عالم یک طرف و آن زیبایی‌ای که در وجود مقدس مولا امیرالمؤمنین علی(ع) تحقق پیدا کرده است یک طرف. او اجمل جمال الهی ا‌ست، از همه‌ی زیباها، او زیباتر است. «الی آخره» یعنی از آغاز تا انتهای دعای سحر همه و همه توصیفِ ولیّ کامل الهی ا‌ست. تک‌تک این تعبیرات نشان می‌دهد که ولی الهی دارای چه کمالاتی‌ است. @avaymarefat ادامه👇
ادامه قبل👇 روایتی ا‌ست از وجود مقدس امام صادق(علیه‌السلام) که مرحوم کلینی در کتاب شریف کافی نقل کرده است که امام صادق فرمودند: «نَحْنُ و الله الاَسْماءُ الحسنى»(اصول کافی، ج۱، ص۱۴۴) حضرت فرمودند که آن اسماء حسنایی را که خداوند در قرآن کریم از آن نام برده است و فرموده‌ است: «وَ لِلّهِ الأَسْمَاء الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا»(سوره اعراف/آیه۱۸۰) ما هستیم و خدا را به نام ما بخوانید. اسم أعلا‌ در مقام ظهور، در مقام تجلی، آن‌چه که می‌تواند خدا را نشان دهد، نه ذات مقدس الهی که از همه‌ی این امور منزّه است. بهرحال؛ اسم هرچه که منزه‌تر باشد، قهراً دلالتش بر مسمّی (که در غایت تنزیه است) بیشتر و بیشتر خواهد بود. لذاست وقتی ما از تجلیات اسماء الهی در این دعای شریف سحر صحبت می‌کنیم، به‌ ایشان توجه پیدا می‌کنیم، خداوند را به این اسماء می‌خوانیم یا خداوند را به این اسماء قسم می‌دهیم. درواقع خداوند را به مظهر تام و تمام اسماء حسنی می‌خوانیم که همان پیامبر(ص) اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) باشند. به همان تعبیر مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی برگردیم که ابها بهاء‌ الهی کیست؟ اجل جلال الهی کیست؟ اجمل جمال الهی کیست؟ بحث مفهومی روشن است اما اگر کسی به دنبال حقیقت می‌گردد، حقیقت برای مصداق اتمّ این تجلیات الهی، همان اولیاء الهی (پیغمبر(ص) و ائمه(ع)) هستند. بحث علامه طباطبایی برای تکمیل این بحث، توضیحی هم از مرحوم علامه طباطبایی(ره) مطرح می کنیم. چون ایشان هم دو بحث در این زمینه دارد: یک بحث درباره این روایت «نَحْنُ و الله الاَسْماءُ الحسنى» که امام صادق(ع) قسم جلاله خوردند که اسماء حسنی ما هستیم(تفسیرالمیزان، ج۸، ص۳۶۷). یک بحث دیگری هم درباره‌ی این آیه‌ی شریفه در سوره بقره دارند: «فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ»(سوره بقره/آیه۳۷) آدم ابوالبشر بعد از هبوط و بعد از این‌که خدمت حق‌تعالی عرض کرد: «رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا»(سوره اعراف/آیه۲۳)، کلماتی را از خداوند دریافت کرد: «فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ» از پروردگارش کلماتی را دریافت کرد. آن‌جا هم مرحوم علامه مجدداً این بحث را مطرح کرده است که راه استکمال نفس انسانی، توجه به اولیاء الهی است؛ از آدم تا خاتم و تا قیامت چنین است و حضرت آدم(ع) هم کلمات را می‌گیرد. ایشان در آن‌جا بحث از کلمات کردند که این کلمات فراتر از الفاظ است و کلمات عینی ا‌ست و آن کلمات عینی، همان اولیاء الهی هستند که صاحب مقام ولایت بودند(تفسیر المیزان، ج۱، ص۱۴۹). به‌هرحال این فرمایش علامه را آوردیم تا آن جمله‌ی دعای شریف سحر بهتر خودش را نشان دهد و بهتر درک کنیم که در «اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ مِنْ بَهائِکَ بِاَبْهاهُ … اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ مِنْ جَمالِکَ بِاجمله…» آن ابها بهاء، آن اجمل‌جمال، آن انور نور الهی، آن اعز عزیز کجاست؟ و تجلی آن کجاست؟ اللهم صلّ علی محمد و آل محمد. 🌺 @avaymarefat
«وَ جاءَ إِخْوَةُ يُوسُفَ فَدَخَلُوا عَلَيْهِ فَعَرَفَهُمْ وَ هُمْ لَهُ مُنْكِرُونَ» اینها رفتند وارد شدند و یوسف اینها را شناخت اما اینها نشناختند. چرا «هُم له مُنکِرون»؟ چرا اینها یوسف را نشناختند؟ علت‌های زیادی نقل کردند، ظاهری این است که حدود سی سال گذشته است از دوران کودکی یوسف، قطعاً در این حدود شکل خیلی تغییر می‌کند. بعد اینها فکر نمی‌کردند یوسف در مسند عزت باشد و احتمال نمی‌دادند زنده باشد. اما یک نکته معنوی هم هست که در بعضی جاها ذکر شده است، می‌گویند: وقتی انسان جفا کند، جفا باعث می‌شود رابطه ضعیف شود و انسان نشناسد. می‌گویند: چرا «هم له مُنکِرون» اما «فَعَرَفَهُم» یوسف اینها را شناخت. چون یوسف به غیر از محبت و وفا به اینها کار نداشت اما اینها به یوسف جفا کردند و این جفا به یوسف باعث شد رابطه معرفتشان با یوسف قطع شود. خیلی حرف است که اگر ما قائل هستیم امام زمان(ع) در صحنه هستی امورات را رتق و فتق می‌کنند و ارتباط دارند، وقتی ظهور می‌کنند همه می‌فهمند که قبلاً ایشان را دیده بودند ولی نشناخته بودند. این نشناختن مربوط به همان است که ما جفا داریم و الا اگر کسانی جفا نداشته باشند وقتی می‌بینند می‌شناسند. حضرت آیت الله بهجت می‌فرمود: کسی چله می‌گرفت تا به مقام رؤیت حضرت برسد، روز چهلم یک کسی آمد از او سؤالی داشت. وقتی رفت دوستش رسید و گفت: چه شد؟ گفت: به نتیجه نرسیدم و خیلی دلم شور می‌زند. گفت: حضرت الآن نزد تو بود. این چله می‌گرفت که حضرت را ببیند و دید اما نشناخت. «هم له مُنکِرون» این خیلی سخت است که انسان وقتی روز قیامت قرآن می‌آید، پیغمبر گله می‌کند که «اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ‏ مَهْجُوراً» این هجران یعنی جفا، لذا قرآن را نمی‌شناسیم وقتی با جفا هستیم. محبت نداریم، لذا اگر نداشته باشیم این جفا می‌شود. به قرآن محبت کنیم و باور کنیم اگر محبت کردیم قرآن را می‌شناسیم. خدای سبحان فوق همه که اگر انسان در روابطش با خدا اهل جفا باشد نمی‌شناسد. خدا را احساس نمی‌کند. این قصه‌ها خیلی زیباست. یوسف اینها را شناخت، در نظام ظاهری خوب یوسف اینها را در جوانی دیده بود و تغییرات در جوانی بیست سال هم گذشته باشد بالاخره قابل شناخت است غیر از نور نبوت که برای یوسف بود، اینها نشناختند، یک نظام ظاهر دارد چون تغییر ایجاد شده و احتمال نمی‌دادند، ولی یک نظام باطنی هم دارد و هر عملی یک اثر دارد و اثرش این است که ولی‌شان را نشناختند. لذا وقتی حضرت ظهور می‌کند سنت یوسفی در حضرت است. سنت یوسفی این است که می‌بینند این همان یوسفی بود که با او ارتباط داشتند ولی نمی‌شناختند. ما با او ارتباط داشتیم و دیده بودیم، نمی‌شناختند، لذا اینطور نیست که همه نشناسند. آن کسی که اهل وفا و رابطه باشد، می‌فهمد و می‌شناسد تا می‌بیند. @avaymarefat
ما اگر حضرات معصومین علیهم السلام را بخواهیم بشناسیم راه شناختن نبی گرامی اسلام و حضرات معصومین از راه انبیا محقق می‌شود چرا؟ آن بیانی که قرآن کریم و خدای تعالی از حقیقت معصومین گفته تعبیر زیبایی است که بعضی اولیا کردند که وقتی انبیا گرامی در آن اوج کمالاتشان که در قرآن ذکر شده اگر این اوج کمالات کنار هم قرار بگیرد این‌ها می‌سازند آن انسان کاملی را که دین ختمی ارائه داده یعنی همه‌ی انبیا در بالاترین مراتب کمالی شان بالاترین هایشان را بگذاریم کنار هم این قسمت وجود ابراهیم آن قسمت وجود موسای کلیم را آن قسمت وجود عیسی روح الله را آن قسمت وجود آدم صفی الله را همین طور بیاییم تا انبیا بزرگوار دیگر این‌ها بالاترین کمالاتشان وقتی کنار هم قرار می‌گیرد تعبیر زیبایی نیست اما از باب ناچاری است مثل قطعات یک پازل و جورچینی که کنار هم قرار می‌گیرند بعد یک شکلی از این در می‌آید این حقایق وجودیه همه اشاره دارند به یک حقیقت کمالیه هر کدام گوشه‌ای از آن را نشان می‌دهند. لذا تعبیر آیه‌ی قرآن این است که «فَكَيْفَ إِذَا جِئْنَا مِن كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَجِئْنَا بِكَ عَلَى هَـؤُلَاءِ شَهِيدًا» (نساء/ 41) خطاب می‌شود به نبی گرامی اسلام که آن روزی که هر امتی نبی شان آن شاهد و میزانشان است و تو بر همه‌ی آن شاهد‌ها شاهد هستی یعنی آن‌ها شئون تو هستند هم چنان که امت انبیا شئون انبیا هستند ظهور انبیا هستند همه‌ی انبیا جلوه‌ای از وجود نبی مکرم هستند لذا اگر قرآن وجود انبیا را توصیف می‌کند دارد نبی ختمی را توصیف می‌کند برای ما دارد انسان کامل ختمی را برای ما ائمه‌ی معصومین را برای ما توصیف می‌کند لذا کجا برویم بهتر از آن جا که خدا دارد آن‌ها را معرفی می‌کند لذا گاهی بعضی‌ها غیرتشان می‌آیند فکر می‌کنند اگر در مورد انبیا گرامی صحبت شود با وجود این که ما حضرات معصومین علیهم السلام را داریم جفا کردیم که به جای ذکر حضرات معصومین سراغ انبیا برویم نه این جفا نیست طریق است راه این است از این راه که می‌رویم تازه می‌توانیم بفهمیم آن حقیقت جامعه هستند این‌ها ظهورات این‌ها را خدا تبیین کرده چه کسی بهتر از خدا می‌تواند مبین آن‌ها باشد این تعبیر را اگر دقت بکنیم سیر ما در آیات در مورد انبیا در حقیقت سیر در کمالات حضرات معصومین است من این جمله را تمام می‌کنم در این جا می‌فرماید که در آن قصص به قدری معارف الهیه و تعلیمات و تربیت‌های ربوبیه مذکور و مرموز است که عقل را متحیر کند. تکرار قصه‌ها برای همین نکته است گاهی قصه‌ها تکرار شده قصه‌ی موسی قصه‌ی ابراهیم تکرار شده، که این کتاب کتاب قصه و تاریخ نیست بلکه کتاب سیر و سلوک الی الله و کتاب توحید و معارف و مواعظ و حکم است و در این امور مطلوب تکرار است تا در نفوس قاسیه نفوسی که قساوت گرفتند و سخت شدند تاثیری کند و قلوب از آن موعظت پذیرد این جمله‌ی امام بود از آداب الصلوه . مرحوم علامه طباطبائی این جمله را می‌فرماید که خدا مفاهیمش را با مصادیق توضیح داده یعنی نیامده بگوید نیکویی چیست نیکو را نشان می‌دهد انبیا را نشان می‌دهد خوب را نشان می‌دهد به جای این که بگوید خوب چیست خوب را نشان می‌دهد بیان با مصادیق. @avaymarefat
base.apk
6.63M
ترجمه تفسیری و پیام رسان قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین استاد علی ملکی # نخستین بار است که ترجمه قرآن برای جوانان و نوجوانانِ جویا انتشار می‌یابد؛ البته بزرگ‌سالانِ عزیز نیز ترجمه خواندنی قرآن را فهمیدنی و روان خواهند یافت. زبان این ترجمه قرآن بسیار گویاست و به‌راحتی می‌توان پیوسته‌ خواندش. ربط آیه‌ها با همدیگر به‌خوبی آشکار است و بندبندِ این ترجمه قرآن از تفسیر المیزان وتسنیم و… برمی‌خیزد. از خواندن این ترجمه قرآن با نام ترجمه خواندنی قرآن و وصفِ ترجمه تفسیری و پیام‌رسان لذت  ببرید. @avaymarefat
آمادگی شب قدر.mp3
26.03M
چه کنیم تا از شب قدر بیشتر بهره بگیریم. @avaymarefat
4_5965559276058444985.mp3
17.41M
«یا ربّــی العفــو ...» بانـوای: به مناســبت ایاّم [حاج محمود کریمی] @avaymarefat
شور :دوستم داشتی 1.mp3
7.26M
•°🌱 🎙کربلایی سید رضا نریمانی ویژه شب قدر 🌙 🔰دوستم داشتی (شور) @avaymarefat
حجت الاسلام شیخ محمد کریم پارسا حفظه الله: از شیخ بزرگوار حقائق شناس آیة الله بهجت شنیدم : «زیارت عاشورا خواندن، با امام حسین بودن است». و از ایشان شنیدم : «اشک ریختن بر سیّدالشهداء از مراتب شهادت است». @avaymarefat
▫️ واکنش رهبر انقلاب به فایل صوتی افشا شده ظریف ▪️ این روزها از بعضی مسئولان حرف‌هایی شنیده شد که مایه تعجب و تاسف بود. ▪️ بعضی از آن‌ها تکرار حرف‌های خصمانه امریکاست. ▪️ شهید سلیمانی را بخاطر نفوذ معنوی جمهوری اسلامی به شهادت رساندند. ▪️ نباید حرفی بزنیم که تداعی کند حرف آنها را تکرار می‌کنیم. ▪️ سیاست کشور از انواع برنامه‌ها تشکیل شده و همه با هم باید پیش بروند. خطای بزرگی است که از مسئول جمهوری اسلامی نباید سر بزند. نیروی قدس بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در منطقه غرب آسیاست.
آوای معرفت
▫️ واکنش رهبر انقلاب به فایل صوتی افشا شده ظریف ▪️ این روزها از بعضی مسئولان حرف‌هایی شنیده شد که م
مهمترین جمله رهبر انقلاب، در نقد مصاحبه ظریف این بود که فرمودند: سیاست های کلان جمهوری اسلامی را نهادهایی مثل شورای عالی امنیت ملی و... زیر نظر رهبری تعیین می کنند و وزارت امور خارجه فقط و فقط موظف است این سیاست کلان را اجرا کند نه اینکه برای خودش در مقابل و در کنار این سیاست ابلاغی، سیاست جدیدی تعیین کند و اجرا کند. مهمترین اشکال کار ظریف و وزارت خارجه این است که در حال اجرای سیاست کلان ابلاغی نظام و رهبری نیستند بلکه در حال اجرای سیاست پیشنهادی رییس جمهور و خودشان هستند لذا این عملکرد باعث ایجاد دوگانگی و تقابل در کشور می شود و عملا به دوگانه می انجامد. رهبری فرمود سپاه قدس، بزرگترین مانع تحقق است. پس معلوم شد رهبری به جای در مصاحبه ظریف،از استفاده کردند.
آوای معرفت
مهمترین جمله رهبر انقلاب، در نقد مصاحبه ظریف این بود که فرمودند: سیاست های کلان جمهوری اسلامی را نها
جواب رهبری به کسانی که می گویند برجام را شما و نظام تأیید کردید: یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت داده اند؛ خب بله، اما شما که چشم دارید، ماشاء الله هوش دارید، همه چیز را میفهمید؟ آن نامه ای را که من نوشتم نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛ شرایطی ذکر شده که در این صورت این توافق تصویب میشود. البته اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیات اجرا نشد، إعمال نشد، وظیفه ی رهبری این نیست که بیاید وسط و بگوید برجام نباید اجرا بشود. البته خود این، یک مقوله ای است که وظیفه ی رهبری در این جور مواقع اجرائی چیست. عقیده ی ما این است که در زمینه های اجرائی، رهبری نباید وارد میدان بشود و یک کاری را اجرا کند یا جلوی اجرای یک کاری را بگیرد، مگر آنجایی که به حرکت کلی انقلاب ارتباط پیدا میکند؛ آنجا چرا، وارد میشویم، اما در موارد دیگر نه. بنابراین نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به خود مسئولین این کار به آقای رئیس جمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران همین را گفته ایم و موارد زیادی را به آنها تذكر داده ایم. 1398/3/1 بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان @avaymarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علیه‌السلام ماست یعنی چه؟ 👈این سخنرانی جزو معدود سخنرانی های بجا مونده از است که به زبان فارسی ایراد شده ... 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال آوای معرفت 🆔 @avaymarefat
چه کنیم با اهلبیت(علیهم السلام) باشیم. .mp3
24.47M
چه کنیم با اهلبیت(علیهم السلام) باشیم. شخصی که در بقیع بعد از 14 قرن، جانباز_جنگ_صفین شد. حتماً گوش کنید.👌 @avaymarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محراب و مسجد کوفه در ایام شهادت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)🖤 @avaymarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠روایتی عجیب از سنگینی حق الناس در ترازوی … ▪️این قسمت: مرداب : چگونه‌ دریا شدی؟ چشمه: گذشتم... ▫️تجربه‌گر : آقای محمود شاهی 📆 پخش: پنج شنبه ۹ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۸:۲۵ 📍ویژه برنامه افطار شبکه ۴ 🔸هر شب در ماه مبارک رمضان 🔹ساعت پخش: حوالی ۱۸:۲۵ 🔸 بازپخش روز بعد : ۱:۰۰ بامداد و حوالی ۲۰ :‌۱۳ ظهر 🆔 @avaymarefat
‏چرا انسان خلیفه خداست؟؟ درک شب قدر چگونه ممکن است؟ @avaymarefat جواب👇
PTT-20210505-WA0007.opus
4.15M
جواب سوال تصویر بالا☝️ چه زمانی حقیقت شب قدر را درک خواهیم کرد؟ من کیستم؟ چرا انسان به عنوان خلیفةالله،ظلوم و جهول است.؟؟ @avaymarefat
تو مپندار که مجنون، سر خود مجنون گشت ز سمک تا به سهایش کشش لیلی برد من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد من خس بی سر و پایم که به سیل افتادم او که می رفت مرا هم به دل دریا برد خودت آموختیم مهر و خودت سوختیم با برافروخته رویی که قرار از ما برد همه یاران به سر راه تو بودیم ولی خم ابروت مرا دید و ز من یغما برد همه دلباخته بودیم و هراسان که غمت همه را پشت سر انداخت، مرا تنها برد استاد علاّمه سیدمحمدحسین طباطبایی(قدس سره)
گر جرعه ای زجام محبت چشانیم ای پیر می فروش ز غم می رهانیم مست جمال عشقم و مخمور چشم دوست از جام وصل صنما کی می چشانیم بگدازیم ز آتش هجران ز یکطرف در یکطرف ز مهر و کرم پرورانیم دانی که چیست ؟در بدرم از دیار دوست دل برده ای و در پی دل می دوانیم غیر از پیاله ی می و این چشم اشکبار کس پی نبرده است به راز نهانیم من قطره ی نهان شده در ابرم و تو بحر ای ابر، همتی که به دریا چکانیم ای مهر آفتاب کمال از کمال مهر کمتر ز ذره ام که به سویت کشانیم ای کاروان عمر چه خوش می روی برو کن همتی که زود به جانان رسانیم من شاهباز عالم قدسم نه کرم خاک من نیستم ز اهل زمین،آسمانیم صدر از فراق دوست همی گفت و می گریست بگذشت وای در غم هجرت جوانیم باشم گدای کوی تو ای پادشاه حسن باور نمی کنم که از این در برانیم (سید صدرالدین محلاتی شیرازی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطرات تجربه‌گر مرگ موقت از آنچه به علت رفتار بد با همسرش دیده است. 🔸آنچه دیدم خیلی وحشتناک بود بطوری که تمامی موهای سرم از ترس سفید شد. 🔸فقط یک سوال از من پرسید و گفت چرا آنقدر با همسرت بداخلاق بودی؟! 🍂🍂🍂