eitaa logo
آوای معرفت
376 دنبال‌کننده
974 عکس
745 ویدیو
263 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
آخرالزمان و عصر تنهائی و خودکشی و طلاق و ... عصر جدید بعنوان عصر آخرالزمان و قیامت دارای ویژگیهای منحصر بفردی در کل تاریخ دو هزاره اخیر میباشد: عصر ارتباطات جهانی، عصر سلاحهای امحای جمعی، عصر جنون بازیگری، عصر عیاشی فزاینده و افسار گسیخته، عصر فاحشگی مفتخرانه، عصر کفر علنی، عصر آزادی، عصر جهانخواری عمومی، عصر امراض مسری و جهانی و لاعلاج، عصر تنهائی باطنی و تجمعات روز افزون ظاهری، عصر طلاق و عصر غرور و بالاخره عصر خودکشی. ... @avaymarefat
🔻 علامه طباطبائی قدس سره می‌فرمایند: همینکه ما بگوئیم در قیامت انسان دارای جسمی است که غائط ندارد؛ همین مقدار بس است که بدانیم آن جسم با این جسم دنیوی فرق دارد. 🔸 راجع به عذاب جهنمیان در قرآن دارد که: وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً (فرقان:۲۷) (و به خاطر آور روزى را كه ستمكار دست خود را از شدّت حسرت به دندان مى‏گزد و مى‏گويد: اى كاش با رسول خدا راهى برگزيده بودم!) 🔹 یا راجع به خصوصیات جسمی حوریان بهشتی در روایات اوصاف عجیب و غریبی ذکر شده که با این جسم دنیوی فعلی بدون هیچ تغییر و تحولی مناسبت ندارد. 🔸 همچنین خواب در بهشت نیست و حال آنکه لازمه این جسم دنیایی خواب است و حتی انبیاء هم در دنیا نیاز به خواب و غذاخوردن و... داشتند. چنانچه در قرآن ذکر می کند که برخی مردم اعتراض داشتند به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله که: وَ قَالُواْ مَا لِ هَاذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَام‏ (فرقان:7) (و گفتند: چرا اين پيامبر غذا مى‏خورد) که مرادشان همان دستشوئی رفتن بوده ولی ادب قرآن اینطور اقتضا می کند که اینچنین بیان کند. 🔹 پس معاد، جسمانی است و قابل انکار نیست أما چه جسمی؟ و آنچه گفته شد جمع بین نظرات فقهاء و فلاسفه است.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ❁ @avaymarefat
* 💠 محوریت حضرت فاطمه 🔻 شرکت در محافل حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار قیمت دارد؛ دنيا براي جزاي حضور در این مجالس کوچک است. خداي متعال در قيامت شيعه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را جزا خواهد داد. 🔸 همه دنيا با آن وسعت براي جزاي محبت فاطمي کوچک است. خداوند متعال با اين چينش، و اين الگو حضرت فاطمه را چطور معرفی کرده است؟! «فاطمةُ وَ اَبوها و بَعلُها و بَنوها» فاطمه هست و پدر فاطمه، فاطمه هست و شوهر فاطمه، فاطمه هست و دو فرزند فاطمه، اين‌ها الگوي کمال، رشد و معرفت ما هستند و همه علوم و معارف نزد اين‌هاست. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺@avaymarefat
دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد... اسفندماه ۹۵ در آستانه ی ایام شهادت حضرت صدیقه ی کبری (سلام‌الله‌علیها) پنجشنبه (۱۳۹۵/۱۲/۵) جمعی از شاعران مذهبی‌سُرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. «دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد» عنوان شعری است که در این دیدار جناب آقای حسن بیاتانی درباره‌ی «تلفیق حوادث صدر اسلام و حوادث زمانه اخیر» خواند. پس از این شعرخوانی، رهبر انقلاب با تحسین وی فرمودند: «خیلی خوب بود، این تلفیق بین حوادث صدر اسلام حوادث ذیل اسلام، که حوادث دوران دفاع مقدس و اینهاست یک چیز جالبی است. این نکته ابتکاری جالبی بود در شعر شما.» ۱۳۹۵/۱۲/۵ دیر آمدم دیر آمدم در داشت می‌سوخت هیئت میان وای مادر داشت می‌سوخت دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت جانکاه قرآنی که زیر دست و پا بود جانکاه‌تر آیات کوثر داشت می‌سوخت آتش قیامت کرد، هیئت کربلا شد باغ خدا یک بار دیگر داشت می‌سوخت یاد حسین افتاده‌ام آن شب آب می‌خواست ناصر که آب آورد سنگر داشت می‌سوخت آمد صدای سوت، آب از دستش افتاد عباس زخمی بود، اصغر داشت می‌سوخت سربند «یازهرا»ی محسن غرق خون بود سجاد از سجده که سر برداشت می‌سوخت باید به یاران شهیدم می‌رسیدم خط زیر آتش بود معبر داشت می‌سوخت برگشتم و دیدم میان روضه غوغاست در عشق سرتاپای اکبر داشت می‌سوخت دیدم که زخم و تشنگی اینجا حقیرند گودال گل می‌داد خنجر داشت می‌سوخت شب بود بعد از شام برگشتم به خانه دیدم که بعد از قرن‌ها در داشت می‌سوخت ما عشق را پشت در این خانه دیدیم زهرا در آتش بود حیدر داشت می‌سوخت   @avaymarefat
با بررسی روایاتی که حضرت مریم را «سیدۀ نساء» اهل زمان خود و حضرت صدیقه طاهره سلام ‌الله ‌علیها را «سیدۀ نساء العالمین فی الدنیا و الآخره» معرفی کرده است و تفاوت بین مرتبه حضرت صدیقه طاهره سلام ‌الله ‌علیها و بقیه زن‌ها، مشخص ‌می ‌شود که چقدر فاصله بین این زنان برگزیده و حضرت زهرا سلام ‌الله ‌علیها زیاد است که اصلا قابل مقایسه نیست. وقتی خداوند در قرآن کریم، شخصیت حضرت مریم را معرفی می‌ کند، باطن، روح و حقیقت آن حضرت در باطن قرآن، حضرت زهرا سلام ‌الله ‌علیها است. حضرت مریم، صاحب یک روح الله (حضرت عیسی) بود، و حضرت زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) صاحب یازده فرزندی هستند که از حیث رتبه و مقام از حضرت عیسی برترند. در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است: حضرت عیسی نماز را به امام زمان علیه السلام اقتداء می ‌کنند. @avaymarefat
ارتباط روحی و قلبی با حضرت صدیقه طاهره سلام ‌الله ‌علیها طهارت فوق‌العاده‌‌‌ای در افکار می‌ خواهد. هر کسی به این ارتباط، راه پیدا نمی‌ کند. چون آن بزرگوار، الگو و مصداق اتم عصمت و طهارت هستند. ایشان الگوی کسی قرار نمی ‌گیرند، مگر اینکه آن شخص، مقداری از طهارت و عصمت را کسب کرده باشد. مخصوصاً حضرت زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) رنجی از اهل دنیا کشیده‌ اند که تقرّب به ایشان، با وابستگی به دنیا با آن پیچیدگی که دارد، حاصل نمی ‌شود؛ چون نفس، انسان را به هم می‌‌‌پیچاند. دل باید آزاد باشد تا به تدریج با الگو ارتباط برقرار کند. اگر کسی با این مرکز، ارتباط روحی برقرار کرد، یک حقّی برای او مسلّم ‌می ‌شود که بقیه اهل بیت علیهم‌ السلام هم برای او احترام خاصی قائل ‌می‌ شوند. در این صورت، خیلی از راه را پیموده است؛ ولی ما غالباً مشکلاتمان قبل از این مراحل است و برای رفع کردن این مشکلات، گریه بر حضرت سید الشهداء علیه السلام بسیار سفارش شده است.خیلی از افرادي كه به گريه بر حضرت اباعبدالله (عليه السلام) راه پيدا مي‏ كنند، دم ازحضرت زهرا (عليها السلام) نمي‏ توانند بزنند. آن جا خيلي طهارت و پاكي مي‏ خواهد و آن يك جريان ديگر است. اين كه‏ حضرت مي ‏فرمايند ما حجّت بر خلق هستيم و مادرمان فاطمه (عليها السلام) حجّت خدا بر ما است؛ يعني همين. @avaymarefat
اسرار اهل بيت علیهم السلام هنوز از هم باز نشده است؛ چرا كه ما هنوز كشش نداريم. به قول آیت الله ‌سيد مرتضي كشميري که فرموده بود: اسم مادر موسي قفل را باز مي‌كند ولی اسم مادر ما این کار را نمی کند؟! شما فكر مي‌كنيد اسم مادر موسي كاربردش بيش از اسم مادرم زهراست؟!! من «يا زهرا» مي‌گويم و قفل را باز مي‌كنم... و این کار را کرده بود. ما به اين دومي نرسيديم كه هنوز در اسم مادر موسي مانده ‌ايم و الّا جريان اهل بيت خیلی بلندتر و عمیق تر از این هاست. در قرآن هم همين جور است. براي ما باز نشده،‌ و الا اهل بيت علیهم السلام در قرآن هستند؛ حتي ظاهرشان، حتي اسمشان، منتهي جامعه شيعه به آن حد نرسيده كه به اين سرّ برسد. شايد در زمان امام زمان علیه السلام مردم به اين حد برسند و تازه اسرار و معارف اهل بیت علیهم السلام رو بيايد. *حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر ناصری @avaymarefat
لسان روايات راجع به حضرت زهرا سلام الله عليها گاهي آنقدر بلند است که درک آن مشکل است. مثلا روایت در توصیف حضرت زهرا سلام الله عليها ميفرمايد: «تفاحة الفردوس» (بحار الأنوار، ج‏97، ص200) یعنی سیب بهشتی. . . در حالی که تعبیر روایات در مورد زن های ديگر، ريحانه است به معنی گل. @avaymarefat
ارتباط روحی و قلبی با حضرت صدیقه طاهره سلام ‌الله ‌علیها طهارت فوق‌العاده‌‌‌ای در افکار می‌ خواهد. هر کسی به این ارتباط، راه پیدا نمی‌ کند. چون آن بزرگوار، الگو و مصداق اتم عصمت و طهارت هستند. ایشان الگوی کسی قرار نمی ‌گیرند، مگر اینکه آن شخص، مقداری از طهارت و عصمت را کسب کرده باشد. مخصوصاً حضرت زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) رنجی از اهل دنیا کشیده‌ اند که تقرّب به ایشان، با وابستگی به دنیا با آن پیچیدگی که دارد، حاصل نمی ‌شود؛ چون نفس، انسان را به هم می‌‌‌پیچاند. دل باید آزاد باشد تا به تدریج با الگو ارتباط برقرار کند. اگر کسی با این مرکز، ارتباط روحی برقرار کرد، یک حقّی برای او مسلّم ‌می ‌شود که بقیه اهل بیت علیهم‌ السلام هم برای او احترام خاصی قائل ‌می‌ شوند. در این صورت، خیلی از راه را پیموده است؛ ولی ما غالباً مشکلاتمان قبل از این مراحل است و برای رفع کردن این مشکلات، گریه بر حضرت سید الشهداء علیه السلام بسیار سفارش شده است.خیلی از افرادي كه به گريه بر حضرت اباعبدالله (عليه السلام) راه پيدا مي‏ كنند، دم ازحضرت زهرا (عليها السلام) نمي‏ توانند بزنند. آن جا خيلي طهارت و پاكي مي‏ خواهد و آن يك جريان ديگر است. اين كه‏ حضرت مي ‏فرمايند ما حجّت بر خلق هستيم و مادرمان فاطمه (عليها السلام) حجّت خدا بر ما است؛ يعني همين. @avaymarefat ..ادامه👇
☝️ادامه قبلی عبد اللَّه بن سلمان فارسى از پدر خود نقل کرده است که گفت: ده روز بعد از رحلت رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله از خانه خود بیرون آمدم و به خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام رسیدم. ایشان فرمودند: «اى سلمان! از ما دور شده‌‌‌‌‌اى و به نزد ما نمى‌‌‌‌‌آیى؟» سلمان گفت: «اى حبیب من، یا ابا الحسن! از مثل شخصى چون شما چگونه مى‌‌‌‌‌توان دوری نمود؟ بلکه به خاطر حزن و اندوه براى رحلت رسول خدا صلى‌ الله‌ علیه‌ و آله نتوانستم خدمت برسم». امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: «اى سلمان! برو به منزل فاطمه علیها‌السلام که بسیار مشتاق دیدن تو است و اراده دارد تحفه‌‌‌‌‌اى به تو دهد؛ تحفه‌‌‌‌‌اى که از بهشت براى او آمده است». من گفتم: «یا على! آیا براى فاطمه بعد از رحلت رسول خدا از بهشت تحفه نیز مى‌‌‌‌‌آید؟» حضرت فرمودند: «بله، دیروز تحفه‌‌‌‌‌اى آمده است». به سرعت شتافتم و به خانه فاطمه علیها‌السلام دختر رسول خدا رسیدم. آن حضرت را دیدم نشسته و پارچه عبایى بر خود پیچیده است. پس چون نظر مبارکش بر من افتاد، فرمود: «اى سلمان! بعد از فوت پدرم رسول خدا صلى‌ الله‌ علیه‌ و آله از ما دورى اختیار نموده‌‌‌‌‌اى؟» من در جواب گفتم: «حاشا که من از شما دورى جویم اى حبیبه من!» حضرت فاطمه علیها‌السلام فرمودند: «خوش بنشین و متوجّه باش سخنى را که به تو مى‌‌‌‌‌گویم. دیروز در همین موضع نشسته و درِ خانه را بسته بودم. با خود در فکر بودم که بعد از رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله وحى الهى از ما قطع گشته است و فرشتگان از منزل ما منصرف شدند. در این فکر بودم که در خانه گشوده شد بدون آن که شخصى آن را بگشاید و سه نفر خانم، داخل خانه شدند که در حُسن و جمال و تازگى صورت و خوش‌بویى، هیچ بیننده‌‌‌‌‌اى مثل ایشان را ندیده است. چون ایشان را دیدم، با آنها مهربانى نمودم و گفتم: «شما را به پدرم قسم مى‌‌‌‌‌دهم که بگویید از اهل مدینه‌‌‌‌‌ هستید یا از اهل مکّه؟» گفتند: «اى دختر رسول خدا صلى‌ الله‌ علیه‌ و آله ما نه اهل مدینه و نه اهل مکه و نه اهل زمینیم؛ بلکه کنیزانیم از اهل حور عین از دارالسّلام بهشت. پروردگار عالمیان، ما را به سوى تو اى دختر رسول خدا صلى‌ الله‌ علیه‌ و آله فرستاده است و ما بسیار مشتاق دیدار تو بودیم». از یکى از ایشان که به گمانم بزرگ‌تر بود، پرسیدم: «نام تو چیست؟» گفت: «مقدوده»‌‌‌‌‌. گفتم: «از چه جهت، نام تو را مقدوده‌‌‌‌‌ گذاردند؟» گفت: «براى آن که من از جهت مقداد بن اسود کندى، مصاحب رسول خدا صلى‌ الله‌ علیه‌ و آله خلق شده‌‌‌‌‌ام». از دیگرى پرسیدم: «نام تو چیست؟» گفت: «ذرّه»‌‌‌‌‌. گفتم: «چرا نام تو را ذرّه‌‌‌‌‌ ‌گذاشته‌ اند و حال آن که تو در نظر من بزرگى؟» گفت: « زیرا من جهت ابوذر غفّارى، مصاحب رسول خدا صلى‌ الله‌ علیه‌ و آله خلق گردیده‌‌‌‌‌ام». از سومین آنها پرسیدم: «نام تو چیست؟» گفت: «سلمى»‌‌‌‌‌. گفتم: «چرا تو را سلمى‌‌‌‌‌ نام گذارده‌اند؟» گفت: «من از جهت سلمان فارسى، خادم پدر تو خلق شده‌‌‌‌‌ام». بعد از آن، حضرت فاطمه علیها‌السلام ‌‌‌‌‌ فرمودند: براى من قدرى از رطب بیرون آوردند که از برف، سفیدتر و از مشک، خوش‌بو تر بود. سلمان می‌ گوید: حضرت فاطمه علیها‌السلام از آن رطب، یک دانه به من دادند و فرمودند: «امشب با این، افطار نماى و فردا هسته این رطب را بیاور». آن رطب را گرفته، از خانه آن حضرت بیرون آمدم. به هر شخص از اصحاب آن حضرت که گذشتم، گفتند: «اى سلمان! به همراه خود مشک دارى»؟ مى‌‌‌‌‌گفتم: «بلى». در وقت افطار به آن رطب افطار نمودم و هسته‌ای در آن نیافتم. روز دیگر به خدمت حضرت رسیدم و عرض نمودم: «دیشب به آن رطب افطار نمودم و آن رطب، هسته نداشت». حضرت فرمودند: «آن رطب را چگونه هسته باشد و حال آن‌که از درختى است که خداى تعالى آن را در دارالسّلامِ بهشت غرس کرده به سبب دعایى که پدر بزرگوارم به من تعلیم نموده است و من هر صبح و شام، مداومت به آن کلمات مى‌‌‌‌‌نمایم؟» سلمان گفت: «اى سیّده من! این کلمات را به من تعلیم نما». ادامه👇
☝️ادامه قبل حضرت فاطمه علیها‌السلام فرمودند: «اگر به این کلمات مداومت نمایى، خداى تعالى تو را از بیماریِ تب نگاه مى‌‌‌‌‌دارد مادام که در دار دنیا باشى». پس این حرز را تعلیم نمودند و آن این است: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‌‌‌‌‌ بِسْمِ اللَّهِ النُّورِ بِسْمِ اللَّهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللَّهِ نُورٌ عَلَى نُورٍ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِی هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِی خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ وَ أَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ فِی‌‌‌‌‌ کِتابٍ مَسْطُورٍ فِی رَقٍّ مَنْشُورٍ بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ عَلَى نَبِیٍّ مَحْبُورٍ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هُوَ بِالْعِزِّ مَذْکُورٌ وَ بِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ وَ عَلَى السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ مَشْکُورٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین‌‌‌‌‌.[۱] چقدر حضرت سلمان، نزدیک بوده است که حضرت زهرا علیها‌السلام وقتی که یک شخص نابینا، وارد شدند، از او روگرفتند و فرمودند: «او نابینا است؛ اما من که نابینا نیستم»؛[۲] ولى با این حال، حضرت در خانه، مشغول انجام کارها بودند که حضرت سلمان به منزل حضرت می‌ آید. چقدر سلمان، لطیف و پاک بود که این طور جایگاه پیدا کرده بود.لذا سلمان این دعا را به بیش از هزار نفر از کسانی که تب و سردرد داشته اند خوانده است همگی بلا استثناء شفا یافته اند.ولی ما حتی برای خودمان هم که می خوانیم چندان اثر نمی کند چقدر بهره ما از این اذکار و ادعیه ناچیز است چه برسد به خود اهلبیت(علیهم السلام). باید در این روضه ها و توسلات به فکر جبران این ضعف ها باشیم. پی نوشت 1. مهج الدعوات، ص ۷. 2. بحار الأنوار، ج‌‌‌‌‌۴۳، ص۹۱
1.01M
کیفیت عمل انسان ها در صورت رجعت و بازگشت به دنیا به صورت مکرر