7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید |ولایت حقیقی
🔺️سید حسن نصرالله: به آیت الله مصباح عرض کردم ما ولایت را اینگونه میفهمیم...
آیت الله مصباح فرمودند این همان ولایت حقیقی است
#آیه_مقاومت
💻 @avaymarefat
5.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کلیپ تصویری: 🌺 «بشارت تولد امیرالمومنین علیهالسلام به فاطمهبنتاسد سلاماللهعلیها توسط حضرت ابوطالب در زمان ولادت پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم» 🌺
✨ یک اعجازی است در ولادت حضرت امیر، که وقتی [حضرت ابوطالب] دید حضرت رسول صلوات الله علیه متولد شد، چه فرمود؟
☘️ به فاطمه بنت اسد فرمود:
«إنتظری سبتا فإنی أُبشرک بمثله؛ [اگر] سی سال صبر کنی، من نیز تو را به مثل چنین فرزندی بشارت میدهم ...».[١]
سبت سی سال است. سی سال منتظر باش.
🔹[برای] داشتن چهار پسر سی سال لازم نیست، هشت سال کافی است. دو سال به دو سال، هر دو سال یک پسر متولد شود. [ اما ابوطالب فرمود] نه! باید سی سال باشد.
🔸چرا بین هر پسری و پسر دیگر ده سال فاصله باشد؟!
اول طالب، دوم جعفر، سوم عقیل، چهارم علیبنابیطالب علیهالسلام.
🍃 سی سال منتظر باش، من بشارت میدهم مثل این [را]، مثل این!
✨ [ببینید!] چه تعبیر عجیبی است؟ که به امیرالمومنین علیهالسلام می گوید مثل این [نوزاد مبارکی] که حالا متولد شده [یعنی] رسول الله صلوات الله علیه. أبشرک بمثله!
💠 خود این روایت کانه (گویا) معجزه است. سبت (سی سال) اینجا چه بود؟ [یا اینکه] باید ده سال متساوی فاصله باشد، از کجا آمد؟
🔻پینوشت:
[١]. [هنگامیکه] فاطمه بنت اسد، نزد ابوطالب آمد تا ولادت پیامبر را به او بشارت دهد، ابوطالب فرمود:
سی سال صبر کن!
همانا من [هم] تو را به فرزندی که [در همه چیز] جز نبوت شبیه او است بشارت خواهم داد.
گفتهاند: «سبت» سی سال است؛ و بین ولادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیر مؤمنان علیهالسلام سی سال فاصله است. »
کافی،ج١، ص۴۵٢.
✅ @bahjat_ir
🗓 دوشنبه ٢۵ بهمن ماه ١۴٠٠
#پرسش_و_پاسخ از آیتالله بهجت قدسسره
❓ سؤال: با چه کاری _ غیر تدریس و همتگماردن به کتاب خداوند متعال و تفسیر اهلالبیت علیهمالسلام _ میتوان بر تقوا و سیر به سوی خداوند متعال، قوت پیدا نمود.
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
تصمیم همیشگی و دائمی بر ترک گناه در اعتقاد و عمل.
🔻مناسبتها:
🔹 درگذشت جناب عباسبنعبدالمطلب، عموی پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله ؛ ۳۲ق.
🔹 درگذشت آیتالله سید محسن امین عاملی، مؤلف «اعیانالشیعه»؛ ۱۳۷۱ق.
🔹 صدور حكم تاریخی حضرت امام خمینی قدسسره مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، نویسنده خائن كتاب «آیات شیطانی»؛ ۱۳۶۷ش.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
🗓۱۳ ماه رجب سال ۶۰ ق
🏳فوت معاویةبنابیسفیان
💠رهبرانقلاب
‼️بعضیها خیال میکنند که اگر بخواهند راجع به دوره خلفا تحلیل کنند، حتماً باید با طعن به آنها همراه باشد؛ نه، طعن به خلفا در رادیو جایز نیست. الان حرام شرعی است. داعیهی ما این است که میخواهیم انقلابمان را به دنیا صادر کنیم؛ کدام دنیا؟ در درجه اول، دنیای اسلام است که حدود چهارپنجمشان کسانی هستند که به چیزهایی به شکل مقدسات اعتقاد دارند، شما بیایید به این مقدسات اهانت بکنید؟! آیا این انقلاب صادر میشود؟! بد نیست من خاطرهیی را برای شما نقل کنم؛ هرچند که به خیلی از دوستان هم این را گفتهام. امام یک وقت در اوایل انقلاب در سخنرانیهایشان از معاویه به صورت طعنآمیزی اسم میآورند. شما میدانید که من مدتی را در بلوچستان بودم و با خیلی از علمای آنجا دوست نزدیک هستم. مردم و علمای سنی آن منطقه، معاویه را مقدس میدانند. به امام عرض کردم که در طرف شرق کشورمان، چند صد میلیون نفر معاویه را محترم میشمارند و او را خالالمؤمنین میدانند - البته بحق یا بناحق آن، مربوط به جلسهی بحث است - یعنی مسلمانان هند، پاکستان، بنگلادش و افغانستان اغلب سنی حنفیاند؛ اینها معاویه را محترم میشمارند. امام گفتند عجب، من نمیدانستم! من بعد از آن در طول این ده، یازده سال یک جملهی طعنآمیز از امام راجع به معاویه نشنیدم. من خودم در نماز جمعه راجع به جنگ صفین و سایر جنگهای امیرالمؤمنین صحبت میکنم؛ اما اهانت نمیکنم. تاریخگویی، یک حرف است؛ اهانت، حرف دیگری است. ۷۰/۱۲/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
قالَ(علیه السلام): السُّكْرُ أرْبَعُ السُّكْراتِ: سُكْرُ الشَّرابِ، وَسُكْرُ الْمالِ، وَسُكْرُ النَّوْمِ، وَسُكْرُ الْمُلْكِ.([11])
فرمود: مستى در چهار چیز است: مستى از شراب (و خمر)، مستى مال و ثروت، مستى خواب، مستى ریاست و مقام.
قالَ(علیه السلام): كَتَبَ اللّهُ الْجِهادَ عَلَى الرِّجالِ وَالنِّساءِ، فَجِهادُ الرَّجُلِ بَذْلُ مالِهِ وَنَفْسِهِ حَتّى یُقْتَلَ فى سَبیلِ اللّه،
وَجِهادُ الْمَرْئَهِ أنْ تَصْبِرَ عَلى ماتَرى مِنْ أذى زَوْجِها وَغِیْرَتِهِ.([17])
فرمود: خداوند جهاد را بر مردان و زنان لازم دانسته است. پس جهاد مرد، آن است كه از مال و جانش بگذرد تا جائى كه در راه خدا كشته و شهید شود. و جهاد زن آن است كه در مقابل زحمات و صدمات شوهر و بر غیرت و جوانمردى او صبر نماید.
قالَ(علیه السلام): إنّ الْیَوْمَ عَمَلٌ وَلا حِسابَ، وَغَداً حِسابٌ وَ لا عَمَل.([19])
فرمود: امروزه - در دنیا - زحمت و فعالیّت، بدون حساب است و فرداى قیامت، حساب و بررسى اعمال و دریافت پاداش است.
علت اینکه پیامبر صلیاللهعلیهوآله حضرت علی علیهالسلام را ابوتراب نامیدند این بود که روزی، ایشان کنار حضرت علی علیهالسلام آمدند و مشاهده کردند که حضرت علی علیهالسلام بر روی خاک خوابیدهاند و پس خطاب به ایشان فرمودند:«شایسته ترینِ اسماء برای تو، ابوتراب است، پس تو ابوتراب هستی.»[۱]
اما ابن عباس تعلیل دقیق و عمیقی از این کنیهای که پیامبر صلیاللهعلیهوآله به حضرت علی علیهالسلام دادهاند بیان نموده. سلیمانبنمهران از عبایهبنربعی چنین نقل کرده است که:« به عبدالله بن عباس گفتم: آیا میدانی که چرا پیامبر صلیاللهعلیهوآله کنیه ابوتراب را برای حضرت علی علیهالسلام انتخاب کرده است؟
او در جواب گفت: زیرا حضرت علی علیهالسلام صاحب زمین است و حجت خداوند بر اهل زمین بعد از پیامبر صلیاللهعلیهوآله ، ایشان است و بقاء و سکون زمین به واسطه اوست و همانا از پیامبر صلیاللهعلیهوآله شنیدم که فرمودند: «هنگامی که روز قیامت فرا میرسد و کافران آنچه را که خداوند برای شیعیان امیرالمومنین علیهالسلام از ثواب و قرب و کرامت مهیّا کرده است میبینند، میگویند که «یا لیتنی کنت ترابا!» و معنایش این است که ای کاش از شیعیان حضرت علی علیهالسلام میبودیم.» و این همان قول خداوند است که میفرماید(و یقولُ الکافرُ یا لیتَنی کنتُ تراباً)[۲] »[۳]
علامه مجلسه(ره) میفرمایند:« ممکن است ذکر آیه، برای بیان وجه دیگری از تسمیه حضرت علی علیهالسلام به ابوتراب باشد و آن وجه این است که شیعیان حضرت علی علیهالسلام به خاطر کثرت تذللشان برای حضرت و پیروی کردنشان از اوامر ایشان، تراب نامیده شدهاند و چون حضرت علی علیهالسلام صاحب، پیشوا، مالکِ اُمورِ آنها هستند، به حضرت ابوتراب گفته میشود.»
توصیه رهبر معظّم انقلاب به سید بزرگ مقاومت سید حسن نصرالله:
به اعتقاد من بایستی مهمترین امر در ذهنتان این باشد که به خدا توکل کنید و حقیقتاً - به معنای واقعی کلمه - از او کمک بخواهید و از او استغاثه کنید. اشخاصِ ما عجزهیی بیش نیستیم؛ این عجز را بایستی به قدرت بینهایت پروردگار وصل کنیم، تا بکلی آسیبناپذیر شویم. من طهارت و صفای شما را میدانم؛ اما روزبهروز باید این بیشتر بشود. توسلات و توجهاتتان را به پروردگار بیشتر کنید. نوافل - مخصوصاً نافلهی شب - وسیلهی مهمی است، بههرحال، در این مبارزهی عظیمی که در مقابل شماست و باید آن را ادامه بدهید، من تقویت جانب معنوی را واجب میدانم. ۷۰/۱۲/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌀 جهاد تبیین حضرت زینب سلام الله علیها
💠 امام خامنهای
زینب کبریٰ (سلام الله علیها) #جهاد_تبیین و روایت را راه انداخت؛ فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه عاشورا غلبه پیدا کند.
📅 ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
🏴 سالروز رحلت جانگداز عقیله بنی هاشم ام المصائب حضرت زینب کبری بر امام زمان ارواحنا فداه و همه محبین حضرتش تسلیت باد
@avaymarefat
📌 رنج، ظاهری دارد و باطنی. ظاهر رنج همان دلیلیاست که رنج را ایجاد میکند. اما باطن رنج که در واقع معنای رنج است، همان تغییریست که رنج در روح آدمی ایجاد میکند و آن را به حرکت در میآورد. رنج کشیدن یعنی زیستن در میان این دو؛ در فاصله بین دلیل و معنا، پس به محض آنکه معنا را دریابیم از این رنج خلاص میشویم. شناختِ دلیلِ رنج، چندان سخت و پیچیده نیست، به دنبال درک معنای رنج باشیم. رنج وقتی معنایش را درک میکنیم به پایان میرسد اما درسی که از آن میگیریم تا ابد با ما میماند.
💫 @avaymarefat
روضه حضرت زینب علیهاالسلام
از جان خود اگر چه گذشتم به راحتی
دل كنده ام ولی ز تنت با چه زحمتی
می خواستم به پات سرم را فدا كنم
اما به خواهر تو ندادند مهلتی
كی گفته قطعه قطعه شدن درد آور است؟
مُردن به عشق تو كه ندارد مشقتی
بهتر نبود جای تو من كشته می شدم؟
بی تو چگونه صبر كنم.... با چه طاقتی؟
از بس برای زخم لبت گریه كردهایم
چشمی ندیدهام كه ندیده جراحتی
تو رفتی و غرور حریمت شكسته شد
هنگام غارت حرم، آن هم چه غارتی
آتش زدند خیمۀ ما را و بعد از آن
دزدیده شد تمامی اشیاء قیمتی
این بچه ها تمامی شان لطمه خوردهاند
با من ولی به شكوه نكردند صحبتی
غصه نخور حقیر نشد خواهرت حسین
از فتح شام آمدهام با چه هیبتی
شرمندهام رقیۀ تو در خرابه ماند
لطفی كن و سراغ نگیر از امانتی
عباس اگر نبود اسارت چه سخت بود
ممنونم از حمایت آن چشم غیرتی
@avaymarefat
43-از خود تا خدا، شرحی از سیر در عالم ذر.mp3
45.04M
43-از خود تا خدا، شرحی از سیر در عالم ذر
@avaymarefat