eitaa logo
آوای معرفت
374 دنبال‌کننده
979 عکس
750 ویدیو
263 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
👈 حالا به آیه بعد که فوق العاده هست، دقت کنید :
🌺🌼🌺🌼🌺🌼 🌴 سوره توبه آیه 111 🌴 ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ، ﺟﺎﻧﻬﺎ ⚰ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺸﺎن💰ﺭﺍ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﻯ ﻛﺮﺩﻩ، ﻛﻪ (ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮﺵ) ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﭘﻴﻜﺎﺭ ⚔ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ، ﻣﻰ ﻛﺸﻨﺪ ﻭ ﻛﺸﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ 📚 ﺍﻳﻦ ﻭﻋﺪﻩ ﺣﻘﻰ ﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺍﻭ، ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻭ ﺍﻧﺠﻴﻞ ﻭ قرآن ﺫﻛﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ 😇 ﻭ ﭼﻪ ﻛﺴﻰ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﺵ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ؟! 😄 ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺑﺎﺩ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ، ﺑﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺳﺘﺪﻯ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ 😋 ﻭ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯﻯ ﺑﺰﺭﮒ! ➖➖🚥➖➖🚥➖➖
🔰 آخر آیه رو اگه دقت کنین، خدا می فرماید شما آدمها اگه میخواین پیروزی بزرگی تو دنیا داشته باشین، و به قولی بیشترین سود رو بکنین، بیاین با من معامله کنین 💰 تو راه رسیدن به خشنودی خدا، جان و مالت رو بفروش به من
⏰ دوستان ما هرکدوممون روزمرگی های خودمون رو داریم 👨🏻🏫 بعضیامون محصلیم، بعضیامون میریم سر کار، بعضیام خونه داریم و همه مون روزانه کلی مسائل برامون پیش میاد.. 😇 اگه ما بخوایم این سه تا آیه رو زندگی کنیم،، باید هرکدوممون با توجه به شرایط زندگی خودمون، با مال و جانمون ، لبخند خدارو بخریم بسم الله 😊
مراتب مؤمنان و جایگاه اهل عرفان از دیدگاه علامه طباطبائی(قدّس سرّه): از نظر علامه، آن گونه در رسالۀ الولایة ایشان آمده است، مراتب مؤمنان تابع مراتب ایمان و معرفت و اخلاص در عمل است. اهل ایمان سه گروه هستند و در سه مرتبه جای دارند: مردم عادی، عباد و زهاد، و عارفان مشتاق. گروه نخست که مردم عادی هستند سرگرم زندگی دنیا و دلبسته به آن هستند. آنها ایمان و اعتقاد به خدا و عالم غیب دارند، اما اکثر آنان اهل غور و تأمل در معارف دین نیستند. از حیث عمل تاجائی که با دنیا و منافع آنها تزاحم پیدا نکند کارهای شایسته انجام می دهند؛ اما اصل برای آنها دنیا است و از ترک وظیفه و ارتکاب معصیت ابایی ندارند. گروه دوم زاهدان و عابدان هستند. آنها رغبتی به دنیا ندارند و برای زهد و عبادت آماده اند؛ اهل تقوا و تهذیب نفس هستند، اما انگیزه و غرض نهایی آنها نیل به بهشت و نعمت های آن و  ترس از عذاب است. آنها خود را دوست دارند و در حقیقت در پی برآورده ساختن خواهش ها و لذات نفسانی خود هستند. آنان چون فنا و زوال دنیا را می بینند به آن دل نمی بندند. اگر دنیا و نعمت هایش بی زوال بود آنها به دنیا دل می بستند. لذت های آخرت را از سنخ لذت های دنیا اما بی زوال و بدون نقص می بینند و از این رو به آن مشتاقند و لذت هایی بالاتر از لذت های نفسانی را درک نمی کنند و بر همین اساس کمال دیگر و برتر از لذت های جسمانی را طلب نمی کنند. اینان در مرتبۀ عمل توقف کرده و عملشان به گونه ای است که گویی ماوراء عالم طبیعت را مشاهد ه می کنند، اما چنین نیست و آنها بهره ای از شهود ندارند. اینان از نظر علم با گروه اول در یک سطحند، گرچه از جهت عمل به شریعت با آنها تفاوت دارند. خیری بالاتر از ثواب جزیل نصیب این گروه نیست. گروه سوم عارفان و مشتاقان هستند. اینان کسانی هستند که بارقۀ محبت الهی سراسر وجودشان را فراگرفته است، شوق به لقاء الله دارند و از دنیا دل بریده و همّشان در تحصیل نعمت های اخروی نیست و جز خدا چیزی نمی خواهند. اینها با معرفت و توجه به حضور و احاطه و معیت خداوند از راه معرفت نفس به سلوک برای لقای الهی می پردازند. آنها همیشه به یاد خدا هستند و چیزی همچون فراق و هجران از محبوب برای آنها دردناک نیست. هدف عارف لقای خدا است و آرزوی دیگری ندارد. او به نفس خود نیز دل نمی بندد، چون محب راستین جز محبوبش را نمی خواهد و محبوب راستین یکی بیش نیست. و چون آتش شوقش شعله ور گردد تمام وجودش را فرا می گیرد و از همه چیز اعراض می کند و تمام حواسش را متوجه خدا می کند و در محبوب فانی می شود. عبادت عارف نه از روی طمع به نعمت است و نه از ترس عذاب، بلکه عبادت حبی است که برترین نحوۀ عبادت است. منشأ اصلی در تفاوت این گروه ها معرفت و نحوۀ فهم آنها از حقایق است. این تفاوت مراتب موجب می شود که برداشت آنها از آیات قرآن و روایات هم متفاوت باشد. اساس در سلوک عرفانی توجه به حق تعالی است. معرفت خدا بدیهی است و مانع آن غفلت است، نه جهل. اشتغال دل به غیر خدا موجب غفلت می شود. بنا بر این، اساس در سلوک باطنی دل است. سرگرم شدن به امور دنیا موجب خودفراموشی و غفلت از حق می شود. با روگرداندن از ظاهر عالم و توجه به ماورا حرکت به سوی باطن صورت می گیرد. از این رو تنها راه نیل به حق، معرفت نفس، تصفیۀ دل از دنیا و جاذبه های آن و توجه کامل قلب به حق تعالی است.(نقل از دکتر محمد فنایی) 🌹🌺🍁🌸🎄🎄🌹🌺 @avaymarefat
🔸امام علی علیه السلام : 🔹مَن كَثُرَ فِكرُهُ فِي المَعاصِي دَعَتهُ إلَيها؛ 🔹آنكه در گناهان، بسيار انديشه كند، [اين كار،] او را به گناه مىكشانَد. 📚غرر الحكم : ح ۸۵۶۱ 🆔 @avaymarefat
* 🔻یک برنامه ای برای مدرسه، مؤسسه، دوستان و خانواده‌هایشان سال‌ها است در نظرم بود. اگر این کار را می کردیم خیلی خوب بود؛ چه خودمان و چه خانواده‌مان و چه هر جمعی که هستیم، این دعای "اللهم کن لولیک" را قبل از غذا، خودمان بخوانیم و به بچه‌هایمان یاد بدهیم. 🔸بالأخره سفره، سفره‌ی امام زمان علیه السلام است. این کار هم یک آثار وضعی خوبی دارد. الآن مسیحی ها را هم اگر نگاه کنید تحت عنوان دعا یا شکر، مرسوم است دعاها را بعد از غذا انجام می دهند در جاهایی که دعا می خوانند؛ ولی قبل از غذا هم موقعیّت بسیار مناسبی است و به توجّه و استجابت، نزدیک‌تر است. 🔹اگر ان‌شاءالله دعای "اللهم کن لولیک" خوانده بشود، خیلی برکت و آثار وضعی خوبی دارد و برای بچه هایمان می ماند و همین طور توسعه پیدا کند. همین یک دعا هم برای حضرت کافی است؛ البته اگر کسی می خواهد بیشترش کند، با خودش است؛ ولی یک دعای "اللهم کن لولیک" توجّهی به حضرت بقیة‌الله روحی له الفداء است. 🔸زندگی ها را نباید کوچک شمرد. این بچّه‌ی کوچک که الآن سر سفره می نشیند، علاوه بر تغذیه‌ی جسمی، تغذیه‌ی اعتقادی هم می شود. اگر این بچّه، فردا خدای‌ ناکرده در معرض دوستی ناباب و در جایی دور قرار گرفت، لحظه‌ به‌ لحظه‌ی زیبایی ها و توجّهات و توسّلات در ذهنش می آید. 🔹این‌ها سرمایه‌ی بچّه های ماست. وقت‌هایی که قبل از افطارها، خانواده ها دور هم می نشینند، اینها برای بچّه ها خاطره میشود، حتّی در سنین بالا و اینها سرمایه ای میشود که به فرزندانشان منتقل می کنند و اگر همراه با یاد امام زمان علیه السلام بود، این سرمایه، بیشتر کار می کند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌ 📲 دانلود نرم‌افزار الهادی: bit.ly/al-hadi ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🗓سالروز ولادت أم‌الائمةالمجاهدین 🏳و ولادت فرزند مجاهد و خلفش 🏳امام سید روح‌الله خمینی(ره)/٢ 💠رهبرانقلاب ‼️امروز راه علی و فاطمه و تمام ائمه همان راه امام خمینی است! ۷۱/۹/۲۴ ‼️ولادت مجاهده فی سبیل الله، شهیده مظلومه، صدیقه کبری، فاطمه زهرا با سالگرد میلاد یکی از برجسته‌ترین و درخشانترین آن نسل مطهر در تاریخ اسلام، مصادف شده است؛ هم روز ولادت کوثر فاطمی است، هم روز ولادت کوثر روح‌الّلهی است، این فرزند گرامی و عالیقدر هم، خود یک کوثر شد؛ کوثر روح‌الّلهی. یک نفر یکتنه وارد میدان شد؛ با جاذبه‌های عظیمی که خدای متعال به برکت خصوصیّات ذاتی و اکتسابی در او قرار داده بود، دلها را مجذوب خود کرد؛ دستها و پاها را به حرکت وادار کرد؛ مغزها را به اندیشیدن انداخت و این حرکت عظیم را در ایران و بیداری عظیم اسلامی را در دنیا به وجود آورد! ۷۸/۷/۹ (نقل از جهاد تبیینی) @avaymarefat
💎 قدرشناسی از امام خمینی (ره) 🔶 حضرات معصومین در عالی ترین رتبه در دنیا و آخرت، در بُعد مادی و معنوی، به مردم خدمت کردند ما موظف هستیم در برابر این خدمات هم سپاسگزار باشیم، یکی از آنهایی که به همه مسلمان ها مخصوصا به قاطبه شیعه خدمت بسیار بزرگی کرد بود... 🔶 ما اول از خدای متعال باید سپاسگزار باشیم و بعد از همه وسائط، از شهدا و جانبازان و هر کسی که در این راه، خدمت و کار کرد... همه نعمت هایی که امروز شما می بینی سفره ای است که امام راحل -رضوان خدا بر او- پهن کرده و بر همه واجب است باشند، سپاسگزاری کنند، دعایش کنند، برایش صدقه بدهند، آنهایی که مکه می روند به نیابت او حج بجا بیاورند، آنهایی که عمره می روند به نیابت او طواف کنند، آنهایی که مشهد می روند، همه اینها باید دعایش کنند، او را فراموش نکنند... 🔰کانال رسمی حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
❇️ رابطه بصیرت با ریاضت 💠 س: آیا شهود قلبی و بصیرت با ریاضت و دوری از لذّات حاصل می شود؟ 🔶 ج: نه خیر؛ با اطاعت_فرمان خدا حاصل می شود. انسان با ترک_لذات، جوکی هند (مرتاض) می شود که نماز نمی خواند و هیچ چیز ندارد؛ اما کارهایی می کند؛ مثلاً قطار را متوقف می کند. آنچه انسان را به سعادت_واقعی می رساند، فقط اطاعت فرمان خداست. (نقل از آیت الله خوشوقت رحمةالله علیه) 🆔 @avaymarefat
🔸پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 🔹مَن كان أكثرُ همّهِ نيلَ الشّهَواتِ نُزِعَ مِن قلبهِ حلاوةُ الإيمانِ؛ 🔹هر كس بيشترين همّ و غمش رسيدن به خواهشهاى نفسانى باشد، حلاوت ايمان از قلبش گرفته مى شود. 📚تنبيه الخواطر :ج۲ ، ص۱۱۶ 🆔 @avaymarefat
🔺 ذکر و یاد خدا 🔹 کریم است. اکرم ذکر است. علیهم‌السلام وسائل ذکر الله هستند. ذکر به معنی یادآوری است. یعنی ما یک چیزهایی داریم، نمی‌خواهد برویم تحصیل کنیم، فقط یادش باشیم که ما چه بودیم و چگونه ساخته شدیم. همین برای بس است که آن روز عرض کردم. آدم یکی از این کرم‌های توی باغچه را بردارد، بیاورد در یک بشقاب، روبرویش بگذارد، روی این حساب کند که من چهل سال، سی سال پیش، پانزده سال پیش این بودم حالا شدم این، چه دستی مرا این‌طور ساخته؟! چه به من داده؟ چطور دارد از من پذیرایی می‌کند؟ به من جای می‌دهد، خویش می‌دهد، می‌دهد، می‌دهد، شب و روز می‌دهد، می‌دهد؟ آن وقت می‌بیند که دیگر متحیر شد. یک طوفانی از ، از بر وجود انسان حمله‌ور می‌شود که انسان را از رو می‌برد، ناتوان می‌شود در برابر این نعمت‌ها، آن‌وقت یک سبحان‌الله، یک الله اکبر، یک درست، یک الحمدلله درستی از وجودش در می‌آید نه از زبانش. از در می‌آید، با تمام وجود یک سبحان الله می‌گوید، یک ذکر خدا می‌گوید. این ذکر در این عالم چه آثاری دارد، خدا می‌داند. چه می‌سازد برای صاحب خودش خدا می‌داند. پس بنابراین ما باید روش برای خودمان ایجاد کنیم که مانع از و باشد. سهو و نسیان را مرتباً در ما ضعیف کند تا به جایی که اهل ذکر بشویم. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @avaymarefat