eitaa logo
آوای معرفت
364 دنبال‌کننده
951 عکس
708 ویدیو
251 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
* 💠 آثار تلاوت قرآن به ویژه در ماه رمضان 🔻در ماه مبارک، تلاوت قرآن انواع برکات را دارد، اگر هیچ اثری نداشت مگر اينکه انسان را مشغول مي‌کند، فعلاً در حدّ عمل به بهترين کار و بعد هم توجه، کافی است. کم‌کم اين آيات اثر مي‌گذارد. الآن شما داريد در ماه رمضان قرآن مي‌خوانيد، سال‌هاي ديگر نوار بر مي‌گردد؛ يعني شروع به خواندن مي‌کند. قرآن با کلام ديگر فرق مي‌کند. يک حساب‌هايي در چيدمان حروف و کلمات قرآني است که وقتي خواندن انسان به حدّ نصاب رسيد، بعد متوجه مي‌شود که با چه سر و کار داشته است!؟ 🔸 آن چه ما الآن داريم تلاوت مي‌کنيم، چون هنوز به حدّ نصاب نرسيده است، دارد با افکار ما و با اندوخته‌هاي ذهني ما، کم و وجه مي‌کند. بايد آن‌قدر تلاوت کرد تا ملکه شود. باب اصلي علم نیز همين جا است. از هربار تلاوت قرآن يک چيزي نصيب انسان مي‌شود. از هر ختم قرآن، ختم نه، هر سوره‌اي، سوره نه، هر قصه‌اي، قصه هم نه، هر جمله‌اي، جمله هم نه، از هر کلمه‌اي ما نصیب می‌بریم و مقدار آن بستگي به توجه دارد. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
* 🔻گاهی رفقا در مورد كيفيت خواندن قرآن مي‏ پرسيدند؛ عرض می کردم در غير ماه مبارك رمضان انسان با تأمل و توجه به ‏معاني و كلمه به كلمه و با دقت به معانی و تفسير بخواند اشكالي ندارد، ولي در ماه مبارك رمضان کثرت تلاوت مطلوب است. بزرگان زياد ‏مي ‏خواندند و سفارش هم شده است. 🔸خود ختم قرآن مطلوب بوده و هست لذا اگر كسي نه اين كه بي توجه بخواند، ولي طبق روال عادي هر ۲۵ دقيقه، نيم ساعتي يک جزء قرآن را بخواند خوب است... (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
* 💠 آثار و برکات فضای ماه رمضان در حرکت معنوی 🔻کسانی که سفرهای معنوی برای آن‌ها پیش می‌آید؛ چه در ماه رمضان و چه با ذکر یک حرکتی می‌کنند، هدایای آسمانی هم نصیبشان می‌شود. در هر سفری، اگر نفسی توانست خودش را از زمین بکَند، بعد از آن، هدایا بسیار است. 🔸به طور ناخودآگاه برای کسانی که به جبهه می رفتند، شب‌های عملیات که از خودشان می‌گذشتند، این سفر محقق می‌شد؛ همه اسباب سفر آماده بود، بعضی از آن ها می‌رفتند و می‌رفتند. این‌هایی که بارشان را خیلی سبک کردند، و رفتند _یعنی در آن مرحله‌ای که دل را به دریا زدند_ موفق شدند و آن سیر برزخی را خیلی کوتاه می کند. 🔹حتی آن‌هایی که برگشتند [و شهید نشدند] امتیازاتی پیدا می‌کنند. کسانی که این سفر را می‌گذراندند، نصیب‌های زیادی پیدا می‌کردند؛ البته واقعاً بستگی دارد چقدر از خودش گذشته باشد و روی خودش پا گذاشته باشد. بسیاری از این افراد را دیده ام که خداوند هدایای معنوی به آن‌ها می‌داده؛ اولاد صالح، اراده خوب و عاقبت به خیری؛ این‌ها نمونه‌هایی از هدایای آسمانیِ آن‌ها است. 🔸خوب آن فضای جبهه و جنگ که دیگر تمام شد؛ اگر کسی مشابه آن سفرها را بخواهد، ماه رمضان، بهترین فصل و فرصت است. انسان باید کمر همّت را ببندد. روزه، جمع و اجتماع، لیل و نهار ماه مبارک رمضان، همه برای حرکت‌های معنوی مساعد است. تکرار این حرکت و فرصت معنوی هم کم است و معلوم نیست در آینده چه بشود؛ حالا که این فرصت پیش آمده، باید حرکتی کرد. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
* 💠 تاثیر رمضان در مخالفت با هوای نفسانی 🔻در این فکر بودم که چرا ليله القدر را در ماه مبارک رمضان قرار داده اند؟ بعد ديدم در طول سال، زمان ديگري اين طور همه‌ي افراد را آماده نمي‌کند تا به درک آن برسند. 🔸هیچ چیزی مثل ماه مبارک، مردم را با هواهای نفسانی درگير نمي‌کند و اهل گذشت نمي‌شوند. اصلاً امکانات طول سال مقتضي رشد فوق العاده نيست مگر ماه مبارک رمضان. آن به آن براي انسان يک ترمزي درست کرده‌ اند. ترمزِ اساسي و حسابي هم هست. 🔹انعکاس مخالفت با هواهاي نفساني، آن طرف (عالم برزخ) آن قدر زياد است و آن قدر اين کار جالب است و آن قدر اين کار به روزه‌ي حقيقي و رشد نزديک است که بعضي گفته‌‌اند در کلّ طول عالم برزخ، هيچ فصلي بهتر از ماه مبارک رمضان رحمت همه را نمي‌گيرد. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
* 🔻يک حقيقتی هست كه اگر ما همين يك حقيقت را در این ماه مبارک پي ببريم، ماه رمضان مباركي بر ما گذشته است و خيلي چيز فهميده ايم و آن‏ اين است كه ما در روزگار در يك مداري حركت مي ‏كنيم و متدين به يك ديني هستيم كه پيغمبر آن دين زنده است. 🔸هر مقدار که ما بتوانيم بهره كسب كنيم، آنها بهره خواهند داد. اين يک مسأله كه رسول خدا زنده است. 🔹مسأله ديگر اين كه قرآن‏ هم زنده است و تك تك آيات قرآن روح دارد و جان دارد. دو طرف اين قضيه و دو زاویه اين مثلث، يكيش مربوط به‏ قرآن است كه زنده و جاندار است ويكي هم الگوهاي ديني ما (اهل بیت علیهم السلام) هستند كه آنها هم زنده هستند. 🔸يک زوايه ‏ديگر این مثلث مي‏ماند كه مربوط به ما است و آن اين است كه ما دلمان را زنده كنيم. اگر دل ما هم زنده شد ديگر همه چیز برای ما دارای حيات مي‏شود. يعني اگر دل ما زنده بشود، ممكن است بر لحظه لحظه ما آيات الهي تجلي كند. 🔹می‌نشينيم و برمی‌خيزيم آيات قرآني تجلي می كند و ما بهره و لذت فوق العاده می بریم. اگر ما مي‏گوئيم ‏مسلمان هستیم يعني يك پيوند با حقايق جاندار داریم. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
* 💠 مقدار تلاوت قرآن 🔻مقدار تلاوت قرآن بستگي به ظرف و ظرفيت افراد دارد، اما كمتر از سه جزء شايد آرام بخش نباشد. بايد در ماه مبارک رمضان يك مقدار بيشتر باشد كه حداقل سه ختم قرآن در طول ماه رمضان تمام بشود. اما اگر كسي در قبل ماه مبارک رمضان با قرآن مأنوس بود می‌تواند مقدارش را بيشتر كند. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
☫ ﷽. ☫ ✅ نامه پر محتوای حاج آقای قرائتی به امام خامنه ای : بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین، اللهم صل على محمد وآل محمد   🌹محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر عزیز انقلاب اسلامی (دامت برکاته) سلام علیکم اگر احساس وظیفه نمی‌کردم، با توجه به وقت عزیز شما و مشکلات بسیار مهم و پیچیده این مقدار از وقت شما را نیز نمی‌گرفتم. آنچه مرا به نوشتن این چند سطر وادار کرد، چند آیه‌ی قرآن بود: ۱. پیامبر در قیامت از مظلومیت و شهید شدن اهل بیت علیهم السلام سخنی نمی‌گوید، ولی از گله می‌کند. «و قال الرسول یا رب إن قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا» (فرقان، ۳۰) ٢. دومرتبه سفارش شده است که کتاب آسمانی را جدی بگیرید. «خذ الکتاب بقوة» (مریم، ۱۲) ٣. در سخنرانی پیامبر مأمور می‌شود که از وحی بگوید، «لتبین للناس ما نزل إلیهم» (نحل، ۴۴) در حالی که امروز بسیاری از سخنرانی‌ها از شعر، رؤیا، تاریخ، حکایات و نظرات این و آن پر است، ولی سخنرانی با محوریت قرآن کم است. ۴. قرآن عالم ربانی را عالم قرآنی می‌داند. «کونوا ربانیین بما کنتم تعلمون الکتاب و بما کنتم تدرسون» (آل عمران، ۷۹) ۵. اساس همه‌ی حوزه‌های علمیه یک توبیخ قرآنی است که فرمود: «فلولا نفر من کل فرقه...» (توبه، ۱۲۲) در حالی که تدبر در قرآن با دو توبیخ مطرح شده است: الف) «أ فلا یتدبرون القرآن» ب) «أم على قلوب أقفالها» (محمد، ۲۴) ۶. مشکل حوزه‌های علمیه این است، که با اینکه خوش‌بینانه ده درصد طلاب فقیه می‌شوند، ولی عمده‌ی مغزهای حوزوی برای تربیت این ده درصد زحمت می‌کشند، که البته این زحمت لازم است زیرا شاید ما به تعداد فرمانداری‌ها فقیه نداشته باشیم و برای نود درصدی که قدرت اجتهاد ندارند، برنامه‌ی چشمگیری نظیر شیوه‌ی پاسخ به سؤالات، شیوه‌ی کلاس‌داری، شیوه‌ی بیان تفسیر و حدیث، شیوه‌ی جذب جوانان به نماز و... وجود ندارد. گرچه در این سال‌ها تخصص‌هایی به راه افتاده است، ولی خروجی آنها چشمگیر نیست و جای بعضی از تخصص‌ها خالی است. ۷. ای کاش همان‌گونه که پیامبر فرمود: نباید بین کتاب الله و عترتی جدایی باشد «لن یفترقا»، ما باید تعداد جلسات قرآن را به تعداد جلسات عزاداری محرم و جشن‌های نیمه شعبان برسانیم. ۸. گرچه امروز در سایه انقلاب تحولاتی در حوزه‌ها پیدا شده است، لکن کم نیستند کسانی که قرآن و نهج‌البلاغه را علم نمی‌دانند، در حالی که امام رضا علیه‌السلام فرمود: «من أراد العلم فلیثور القرآن» (مجمع البحرین، ج ۳، ص ۲۳۸) ۹. با اینکه قرآن، کتاب تزکیه و تهذیب است، در حوزه‌ها معاونت تهذیب هست، در حالی که قرآن مهم‌ترین سرچشمه‌ی تهذیب است، و می‌توان آیات اخلاقی را در همان معاونت تهذیب مطرح کرد. ۱۰. بحمدالله امروز حفظ قرآن و تلاوت و مسابقات قرآنی با گذشته قابل قیاس نیست، اما نسبت به آنچه می‌توانیم انجام دهیم، فاصله‌ها داریم. سزاوار است اقامه‌ی قرآن دوش‌به‌دوش اقامه‌ی نماز باشد. زیرا کلمه‌ی أقیموا، هم برای نماز آمده «أقیموا الصلاة» و هم برای کتب آسمانی آمده است «أقاموا التوراة و الإنجیل و ما أنزل». ۱۱. با اینکه شب قدر شب نزول قرآن است ولی در شب قدر انواع ادعیه، سخنرانیها، مراسم و عزاداری‌ها مطرح است ولی در کمتر مسجدی در شب نزول قرآن از قرآن گفته میشود. ۱۲. با اینکه هدف قرآن بیشتر عموم مردم است، «بیان للناس» (آل عمران، ۱۳۷۸) ولی اکثر تفاسیر «بیان للخواص» است. ۱۳. با اینکه قرآن کتاب تذکر است، « فَذَکِّرْ بِالْقُرْآنِ» (ق، ۴۵) ولی بیشتر موعظه‌ها از دیگران است. ۱۴. با اینکه از آیه «أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ» (نساء، ۸۲) (که خداوند توبیخ میکند) استفاده میشود تدبر واجب است، زیرا خداوند برای ترک کار مستحب توبیخ نمیکند، اما ما تفسیر را مستحب میدانیم. ۱۵. با اینکه برای هر رشته‌ی دانشگاهی در کنار معارف عمومی، باید آیات و روایات همان رشته جزء کتب درسی شود، ولی چنین نیست. در ادعیه میخوانیم که اولیای خدا برای هر عضوی یک دعا داشتند، و می‌گفتند: «و اکف أیدینا عن الظُلم و السرقه، طَهِّر بُطوننا من الحَرام والشُبهة». و بعد از اعضا، برای هر قشری و صنفی یک دعای خاصی داشتند. «و على الشباب بالانابة والتوبة و على النساء بالحیاء والعفة و على مشایخنا بالوقار و السکینة» ۱۶. با اینکه در قیامت درجات معنوی بر اساس قرآن است، «اقْرَأْ وَارْتَقِ»(مکاتیب الائمه، ج ۲، ص ۲۰۶) ولی شهریه‌های حوزه‌ها بر اساس قرآن نیست. ۱۷. با اینکه قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام در کنار هم هستند، ولی بحمدالله برای اهل‌بیت موقوفات هست، ولی برای قرآن و تفسیر موقوفات نیست. . ✅✅پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه حاج آقای قرائتی: «بعدالسلام خداوند به جنابعالی توفیق عطا فرموده است و امیدواریم آن را افزایش دهد. حقیر با کار برای و .» 🔷 @avaymarefat
⭕️مقام معظم رهبری فرمودند: اذان بگویید. نه اینکه بلندگو یک نوار بگذارد و اذان بگوید. نه. [اذان گفتن با حنجره باعث می شود که] انسان خودش ساخته شود. اذان یکی از اثراتش این است که انسان را می سازد. ⭕️وقتی یک چیزی تعطیل بشود و ترک بشود، آرام، آرام اگر کسی هم بخواهد انجام بدهد ممکن است با نظر تعجب و تردید به آن نگاه بکنند. طبیعتاً باید این حالت تعجب از اذان گفتن در ملاء عام برطرف شود. بزرگترها، کوچکترها، همه اذان بگویند. باید [سکوت شکسته بشود]. [خوب است] برای اینکه سکوت شکسته بشود، یک روز را به عنوان انتخاب کنند. 👈برادران صدا و سیما روی این روز کار کنند و این برنامه را ترویج و ترغیب کنند. مسئول ها هر کدام در حوزه ی مسئولیت خودشان [اذان بگویند و آن را ترویج کنند]. این کار را هر کسی در آن روز انجام بدهد تا این مسأله ان شاء الله احیاء بشود.
* 💠 شب قدر، گوهری گرانبها 🔻گوهر هر چه گرانبهاتر، مخفي‌تر. خداي متعال اين شب را شب مبارکی قرار داده است و قطعاً اين ليله در ماه رمضان پنهان است و احتمال اينکه شب بيست و سوم دستيابي به قدريّت قدر ممکن باشد، زياد است. 🔸 الّا اينکه مشکل ما دانستن اين مطلب نيست، مشکل ما تهيأ (آمادگی) براي ورود به «لَيْلَةُ الْقَدْرِ» است و اين امکان پذير نيست، مگر اينکه انسان وارد «شَهْرُ رَمَضانَ» بشود. باطناً، تکويناً درک بکند. اين ليلةالقدر گوهري گرانبها است که در گوهر گرانبهاي ديگري پيچيده شده است يعني «شَهْرُ رَمَضانَ». پس اين‌ها به هم مربوط است. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🌺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
* 💠 شکوفایی استعداد با درک لیلةالقدر 🔻در ماهِ ضيافتِ الهي، تکليفي که از توانِ ما خارج باشد، برعهده ما ننهاده‌اند؛ فقط بايد آمادگيِ اجراي آن‌ها را در خود ايجاد کنيم. کلماتِ الهي و دستوراتِ اهل‌بيت همه اِعجاز است. 🔸 تکليفِ ما اين است که کينه را از دل بيرون کنيم و تاريکيِ گناه را از خويش بشوييم. از ما چيزي نمي‌خواهند جز رشد، کمال، انسانيت، رأفت، و مهرباني با هم‌نوعان و با همه مخلوقاتِ پروردگار. چيزي از ما نمي‌خواهند، جز اين‌که خود را دريابيم. 🔹 منظورِ آن‌ها اين است: اي انسان، تو بزرگي! پس خود را ارزان مفروش. اکنون به ضيافتِ الهي وارد مي‌شوي و در اين ضيافت، جواهراتِ عظيمِ خلقت را قسمت مي‌کنند. در اين ماه، شبي است به‌نامِ ليلةالقدر درکِ اين شبْ آمادگي و اصلاحِ نفس مي‌خواهد. درکِ فضيلتِ اين شب موهبتِ کمي نيست، بلکه با تمام آنچه براي آن آفريده شده‌اي برابر است. استعدادِ تو با درکِ اين شب شکوفا مي‌شود. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
💠 القاب حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها 🔻با داشتن حضرت خديجه جايگاه ام المؤمنيني براي شيعه است، و قدر آن را شيعه بايد بداند. جای غصه فراوان دارد که اینقدر درباره حضرت خديجه کار نکرديم و حضرت خديجه (سلام الله عليها) را معرفی نکردیم که دیگران اسوه‌هاي خود را بر سر تاريخ زدند. ما با داشتن حضرت و آن همه کرامت وفضیلت، چرا نبايد مصداق ام المؤمنين را ما ارائه کنيم؟ در همان زمان هم نسبت به حضرت خديجه حسادت مي کردند. 🔹 ايشان خانه‌ای پشت مسعی (محل سعی بین صفا ومروه) داشت آنقدر بزرگ بود که اهل مکه آن زمان يکجا براي اطعام آنجا جمع می شدند. قبل از اينکه همسر رسول خدا بشود به ام الأيتام، مشهور بود خيلی‌ها (از اشراف وغیره) اين لقب را برای او نمی پسندیدند... می‌گفت: نه، من همين لقب را می‌خواهم. 🔸 از ایشان يک جمله نقل نشده که اشاره‌ای باشد به این که من اموالم را براي رشد اسلام دادم؛ خيلي مهم است، يک نفر اين همه اموال را اصلاً نبيند، فقط رسول خدا را ببیند. آن وقت چرا ما درباره شخصيت ايشان کار نمی‌کنيم؟ سزاوار است گروهی از خواهران حوزه‌های علمیه ممحض شوند در احياء چنین اسوه‌ای. پژوهش کنند ببينند چقدر بزرگ است؟! بعد مستدل و مستند ارائه کنند ؛ حضرت زهرا خشنود می‌شوند، اميرالمؤمنين و رسول خدا خشنود می‌شوند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 ویژگیهای ماه مبارک رمضان (7) 🌺قالَ الصَّادِقُ ع- إِنَّا نَأْمُرُ صِبْيَانَنَا بِالصَّلَاةِ وَ هُمْ أَبْنَاءُ خَمْسِ سِنِينَ فَمُرُوا صِبْيَانَكُمْ بِالصَّلَاةِ إِذَا كَانُوا أَبْنَاءَ سَبْعِ سِنِين‏ 7️⃣ ماه تمرین روزه داری ⬅️ از چه زمانی تمرین روزه داری کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 کلیپ صوتی: «هدف از خلقت، عبودیت است برای همۀ بشر!» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹 باید همۀ ما متوجه و ملتفت باشیم که هدف از خلقت، عبودیت است برای همۀ بشر. 🔹باید بدانیم که این یک کلمه «إِلّا لِیَعْبُدُونِ»[ذاریات: ۵۶]، معنایش این است که هرچه هست و نیست، در همین عبودیت خداست. هرچه هست و نیست، در تحصیل رضای خداست؛ در اعتقادات و در عملیات. 🔹باید بدانیم که حقِّ میل به یمین و یسار [تمایل به راست و چپ] نداریم [بلکه] باید در صراط مستقیم [حرکت کنیم.] «أَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُستَقِیمٌ».[یس: ۶۱] 🔹باید بدانیم که تمام نتیجه و تمام سعادت در این است که ما موفق باشیم که عزم ثابتِ مستمر بر ترک معصیت، در اعتقادیات و در عملیات داشته باشیم. 🔹باید همین را هم از خدا و از مقربین خدا و از انبیا و اوصیا و وصیّ وقت [امام زمان علیه‌السلام] بخواهیم [که] از خدا بخواهند که ما موفق باشیم به اینکه در هر آن، هرجا باشیم، فقط و فقط رضای خدا را در نظر داشته باشیم. بخواهد، برویم؛ بخواهد، بایستیم. بخواهد، حرکت کنیم؛ بخواهد، ساکن باشیم. 📚 بیانات معظم‌له در مراسم افتتاح ضریح مطهر حرم حضرت معصومه علیهاالسلام، ١٢ اسفند ١٣٨٠ 💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره):🔻 http://bahjat.ir/fa/content/10648 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
🗓 چهارشنبه ١٧ اردیبهشت ماه ١٣٩٩ از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره سؤال: شخصی غیبت افرادی کرده و اکنون به آنها دسترسی ندارد، تکلیفش چیست؟ همچنین غیبت نامحرم و نزدیکان را کرده است و از حلالیت طلبیدن می‌ترسد، چه کار کند؟ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: می‌تواند به‌صورت کلی حلالیت بطلبد و طلب رضایت مطلقه بنماید و اگر آنها در دست‌رس نیستند و امکان جلب رضایت ندارد، برای آنها استغفار کند. @avaymarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ پیامبر خدا(ص) هستند؛ هرچه آورده‌اند است. ⚡️ پیامبر خدا تشریف آورده‌‌اند که (رابطۀ انسان با خدا، رابطۀ انسان با ولیّ خدا، رابطۀ انسان با سایر انسان‌ها، رابطۀ انسان با حیوانات، رابطۀ انسان با جمادات و نباتات) را برمحورِ و شکل دهند. ☑️ @mirbaqeri_ir
* 💠 پله پله تا درک شب قدر 🔻ليله القدر يک حقيقتي است که در روايات خيلي به آن توجه شده و به خيلي‌ها در مورد آن بشارت داده شده است. 🔸تحت شرائطي ممکن است کسي ليله القدر را درک کند. منتهی درک ليله القدر برای افراد مختلف طبيعتاً متفاوت است. لقمه‌هاي معنوي همه همين گونه هستند. اندازه ‌هاي آن متفاوت است و برای همه يکسان نيستند. 🔹اصلا اين يک نوع خلاف است که رسول خدا صلی الله علیه و آله يک شب به نام ليله القدر داشته باشد و يک نفر عادي هم همان مقدار از شب قدر بهره ببرد. ادامه دارد... (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
* ادامه مطلب قبل... 🔻نه؛ هر کسي در محدوده‌ي خودش است ولي در همين محدوده اگر کسي، به حد اعلاء بهره شب قدر رسيد؛ تمام استعدادش تبديل به فعليت می شود و ديگر هیچ ناراحتي ندارد و هيچ کاستي ندارد. 🔸در قبر و قيامت هم هيچ حسرتي ندارد. اين حسرت ها و نگراني‌ها به خاطر به فعليت نرسيدن استعدادهاي ما است که در دنيا سعي و تلاش لازم را نمي‌کنيم و همه را ناکام آن طرف منتقل می ‌کنيم. 🔹لذا بايد صدمات و زحمات آن را، آن طرف قبول کنيم؛ ولی احياناً براي بعضي همين دنيا موقعيتی و توفيقی پيش می ‌آيد و عنايتی خاص می ‌شود. 🔸جوهره‌ های گرانقدری هستند که برایشان يک سير ارتقائی پيش مي ‌آيد. از يک پوسته ‌اي رد می ‌شوند و به يک مغزی می ‌رسند. پوسته را شما ماه مبارک رمضان حساب کنيد. ادامه دارد... (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
👤رهبر انقلاب: 🔸آن كسانى كه از لحاظ امكانات مالى يك برجستگى‌اى دارند بايستى يك اوجى از ايثار نشان بدهند، امام مجتبى عليه‌السّلام یک مرتبه نصف اموالش و يكبار تمام اموالش را بخشید. «خرج من جميع ماله» توى روايت آمده، همه چيز را بخشید. ۶۶/۱۱/۲۷ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ نزاع و ، برسرِ نیست، برسرِ است («هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِم»). ⚡️ «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّا وَ آلَ أَبِی سُفْیَانَ أَهْلُ بَیْتَیْنِ قُلْنَا صَدَقَ اللَّهُ وَ قَالُوا کَذَبَ اللَّهُ قَاتَلَ أَبُو سُفْیَانَ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ قَاتَلَ مُعَاوِیَةُ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ وَ قَاتَلَ یَزِیدُ بْنُ مُعَاوِیَةَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ علیهما السلام وَ السُّفْیَانِیُّ یُقَاتِلُ الْقَائِمَ علیه السلام.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 (ص) _ که مبشّر و نَذیر هستند _ وقتی (نبأ) می‌آورند، اخبار را به‌گونه‌ای می‌کنند که ما را تربیت کنند و کنند. آن حضرت به‌گونه‌ای اخبار را تنظیم می‌کنند که ما از طوفان و ، نه می‌ترسیم و نه امیدوار می‌شویم؛ نه در خوشحال می‌شویم و نه در غصه می‌خوریم؛ بلکه دیگری و شور و محبتِ دیگری را در ما زنده می‌کنند که ما را به‌سمتِ سیر می‌دهد. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ما در می‌گوییم: «» یا «»! اما قرآن کریم می‌فرماید: «أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً» و «يُرْسِلُ الرِّيَاحَ». این وقتی تکرار شد و در جان انسان نشست، را در انسان ایجاد می‌کند؛ یکی همۀ امیدش به باد و باران است و از می‌ترسد و دیگری می‌داند که اینها کاره‌ای نیستند و همۀ عالَم هستی را می‌داند و علم و اراده و حکمت و رحمت الهی را در ورای همۀ وقایع مشاهده می‌کند. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ازطریقِ سیاستِ تنظیمِ خبر، راه می‌اندازند. نمی‌خواهند واقعه را، همان‌طور که هست، گزارش دهند، بلکه می‌خواهند بیم و امید خاصی ایجاد کنند تا پشتِ‌سرِ آنها حرکت کنیم. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 یعنی خبرهایی مثل را به‌گونه‌ای بزرگ و کوچک می‌کنند که اهداف استعماری محقق شود. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 گاهی آهنگِ فلسفه و علم پیدا می‌کند و باطل با حق ممزوج می‌شود تا تشخیصِ بُطلان مشکل شود. 💥 برای اینکه فحشا و را به یک تبدیل کند، گزارۀ علمی تولید می‌کند و در روان‌شناسی می‌گوید نیاز جنسی انسان‌ها یک طیف است! ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 بسیاری از آثار هنریِ مدرن همان است؛ می‌خواهد زن و مرد را ازطریقِ زبان حیوانات و جمادات (مثل زنبورعسل و اتومبیل) به القا کند و عشق‌ورزیِ ناهنجار را یک جلوه دهد. ☑️ @mirbaqeri_ir