eitaa logo
آوای معرفت
368 دنبال‌کننده
934 عکس
673 ویدیو
250 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
برای ترویج فرهنگ ، . 🌦نیاز امروز نیروهای_جهادی_و_انقلابی است. ✨«يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» ﴿سوره آل عمران، آیه 200﴾ ای اهل ایمان! [در برابر حوادث] شکیبایی کنید، و دیگران را هم به شکیبایی وادارید، و با یکدیگر [چه در حال آسایش چه در بلا و گرفتاری] پیوند و ارتباط برقرار کنید و از خدا پروا نمایید تا رستگار شوید. 💫نکته تفسیری: «استاد، علاّمه طباطبايي(ره) مطلب دقيقي را از دو كلمه «صابِروا ورابِطوا» استنباط كرده اند(1) كه «صابِروا و رابِطوا» مستقيم متوجّه مؤمنان است؛ به اين معنا كه صبرهايتان را با هم تبادل كنيد نه اينكه هر يك به تنهايي صبر كنيد، همانگونه كه آيه شريفه «واعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَميعا» (2) فرمان مي دهد كه همه با هم مسلمان باشيد نه فقط همه مسلمان باشيد، پس اگر مسلمانان هماهنگي جمعي نداشته باشند، هيچ يك به آيه مزبور عمل نكردهاند، زيرا فرمان «واعتَصِموا» به معناي «مسلمان شويد» نيست، بلكه به معناي «با هم مسلمان باشيد» است و با هم مسلمان بودن، غير از مسلماني هر فرد به تنهايي است. با هم مسلمان بودن يعني در مسائل نظري تبادل فكري داشتن، در امور اجرايي و عملي همكاري كردن و در مسائل دفاعي و جنگ مصابره و مرابطه داشتن. نتيجه آنكه «صابِروا» و «رابِطوا» خطاب به مؤمنان است؛ بدين معنا كه با هم صبر و رباط داشته باشيد، زيرا صبر هر انساني محدود است؛ بعضي زود ميرنجند و خسته ميشوند. اگر مصابره جايگزين صبر فردي شود و مرابطه جاي حراست و نگهباني انفرادي از مرزهاي ديني را بگيرد، نقص ناشي از رنجش و خستگي بعضي با توانمندي و پايداري افراد ديگر ترميم خواهد شد.» امروزه برای ترویج ها بیش از هر زمان نیاز به است. 📗 تفسیر تسنيم، جلد 16، صفحه 774 1- الميزان، ج4، ص92 2- سوره آل عمران، آيه 103 @avaymarefat
سلام علیکم🌷 با یاری خدا و جمعی از دوستان بنا داریم برای *نیمه شعبان* به نیّت سلامتی و فرج امام عصر علیه السلام تعدادی *قربانی گوسفند🐑* داشته باشیم و به دست نیازمندان برسانیم. می توانید در این کار خیر مشارکت کنید: 6273-8110-9739-4719 به نام: مجتبی نصر دهزیری *اعیاد شعبانیّه مبارڪ باد* مسجدالمهدی موسویه-جهرم https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چند سال قبل از ظهور، بوی آن به مشام اهل معنویت می‌رسد🔸 یعقوب (ع) از کنعان با آن فاصله بسیار، به برادران و خویشانش گفت: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ»: من بوی یوسف را می‌شنوم، اگر مرا مسخره نمی‌کنید و دست نمی‌اندازید. قرآن اشاره می‌کند که بزرگان عالم نمی‌توانند همۀ آنچه را که احساس می‌کنند با مردم مطرح کنند. مردم ظرفیت شنیدن احساسات بزرگان را ندارند. اگر بزرگان آنچه را درک می‌کنند به مردم منتقل کنند، مردم آنها را مسخره خواهند کرد. به همین جهت می‌گوید: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ» امام زمان (عج) وقتی می‌خواهند پا بگذارند در رکاب، چند سال مانده به ظهورشان، آن‌هایی که عاشقش هستند از فاصلۀ دور بویش را می‌شنوند! آدم بو می‌برد. شامۀ انسان اگر زکام نباشد و قدری روحانیت در او باشد، بوی ظهور را آرام آرام استشمام می‌کند. @avaymarefat
✍...معنای انسان در قرآن این است که نقطه ی تعین و ظهورِ حق است....انسان آن موجودی ست که مُتحمِّلِ بی نهایت است و امکان اطلاقِ در صفاتِ حق را دارد بدین ترتیب انسان به معنای تنِ او نیست که در سالنِ تشریح بررسی میشود....گستره ی وجودی و باطنیِ امامان را نباید با تنِ آنها مساوی گرفت.... به نظرِ بنده غیبتِ امامان نه برای امروز است،بلکه در زمانِ خودِ ائمه برای غالبِ افراد غیبت بوده است[غیبتِ آن گستره ی وجودی و باطنی از دیدِ آدم های ظاهربین و حسی که وجودِ امام(ع) را در تنِ او خلاصه کرده اند...] ......................................... ✍...تمام واگوهایی که از تشرفِ به خدمتِ حضرتِ ولی عصر دیده میشود، صد در صد جنبه ی مکاشفه دارد. و به هیچ وجه نمی تواند این رویت ها، دیدنِ بودِ حضرت باشد مگر اینکه فردِ رویت کننده، خودِ او شود..که معمولا افراد در تعیّناتِ خودشان،حضرت را می بینند نه خودِ حضرت را... به تعبیری افراد اوجِ خود و بخشِ مرتفعِ خودشان را می بینند و گمان می کنند که حضرت را(با آن گستره ی وجودی و صفتی) مشاهده کرده اند و لذا باید گفت: رویتِ حضرت،مشاهده ای برزخی و مثالی است. پس مشاهده امام زمان ع واقعیت دارد اما "واقعیتِ مثالی" نه "حسی" ؛که البته به اندازه ی سِعه ی وجودی و صفتیِ مشاهده کننده تمثّل می یابد.... ........................................... ✍مسئله ى رؤیتِ امام زمان،واقعیتِ تَمثّلی دارد و وقتی واقعیتِ مثالی پیدا کرد،حال این واقعیت از فیلترِ خودِ انسان و صفاتش عبور و برای فرد تفسیر میشود چرا که شخص نمی تواند از خودش جدا شود.....بدین صورت است که افراد حضرت را در تعیّناتِ خودشان مشاهده می کنند. ................................... ✍مسئله ی رؤیتِ امام زمان برای کسانی که ادعای تشرف دارند در احوالی ست که معمولا شخص در اثرِ استیصال و اضطرار، از "یقینِ به تن" و تعلقاتِ حسی اش فاصله گرفته است. که در نقلیات آنان کاملا مشهود است..و این فاصله، شخص را به مثال و برزخِ خودش! نزدیک می کند.. و رویت در آن ساحت روی می دهد... .................................. ✍...مسئله ی غیبت درباره ی امام زمان غیبتِ "از" حس است،نه غیبتِ "در" حس... امام زمان ع در مکانی از عالمِ حس،مخفی نشده اند بلکه او ورای حس است.. پس مفهومِ غیبت درباره ی امام زمان ع مسئله ای قراردادی و اعتباری نیست... ................................ ✍برای نزدیک شدن به امام زمان ع،هم سنخیِ باطنی با او شرط است چرا که او جز تَجَمُّعِ صفاتِ الهی چیز دیگری نیست ...با این بیان به اندازه ای که رحم در تو ظهور و قیام می کند،به همان اندازه امام زمان در تو، ظهور و قیام کرده است.....و بدین ترتیب صفاتِ دیگر.....به بیانی دگر وقتی صفاتِ حق در تو ظهور می کند و رحم و عفو می کنی ،[گویی] امام زمان ست که با قیامِ در تو، رحم و عفو می کند....با این بیان است که انتظار معنایی دِگَر می یابد،انتظار برای قیام و ظهورِ صفاتِ الهی در خود و دیگران.. فَرَج و گشایش ایشان هم،ظهور و قیام صفات در افراد و ظهورِ اَتّم صفاتِ الهی است... غوطه در اشک زدم زان که حریفان گفتند پاک شو اول و پس دیده بر آن پاک انداز (حافظ) . او را به چشم پاک توان دید چون هلال هر دیده جای جلوه آن ماه پاره نیست (حافظ) . نبندی زان میان طرفی کمروار اگر خود را ببینی در میانه (حافظ) ......................................... ✍بنده تعبیری که در صلوات چهارده معصوم که منسوب به خواجه نصیرالدین طوسی هست(و البته ماثور نیست) خیلی می پسندم که درباره امام زمان،وصفی آورده شده: الغَیبَه الإلهیَّه همانطور که حضرتِ حق غائب است امام زمان نیز همانطور غائب است.... برداشتی از گفتارهای شاگردِ علامه طباطبایی(صاحب المیزان) @avaymarefat
4_5974248149517074778.mp3
7.13M
* 🎧 تشرف علی بن مهزیار 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🔸بسیار زیبا و شنیدنی استفاده از این فایل به همه همراهان محترم کانال توصیه می شود. 🔺 @nasery_ir 🍂 www.al-hady.ir ‌ ‌
📌 «ابن‌عربی» و «مولوی» در نظر علامۀ طباطبائی 🔹سؤال: از عرفا کدامیک بالاتر است؟ حضرت علاّمه (رض) فرمودند: 🔺 محیی‌الدّین [= ابن عربی] از حیث «علم» مقدّم است از مولوی. از حیث «حال» معلوم نیست [که مقدم باشد بر مولوی]. 🔹 یک‌وقتی هم فرمودند: 🔺 محیی‌الدّین مقدّم است در «علم» بر همه. مولوی از همه در «حال» مقدّم است. همچی گفتند [یعنی اینطور گفته‌اند اهل معرفت]. 🔹عرض کردم: نظر شما چیست؟ 🔺 فرمودند: «همین است». 📗 منبع: اقیانوس علم و معرفت، محمدکریم پارسا، ص۲۴۸ @avaymarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | کلیپ سایت رهبر انقلاب از سخنرانی قابل تامل حاج قاسم سلیمانی در زیر شلیک توپخانه: 👈 وجوب دفاع از جمهوری اسلامی کمتر از دفاع از حرم امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) نیست. ✍️ آوای معرفت @avaymarefat
پروردگارا! آسودگی خیال را به من ارزانی دار تا چیزهایی را که نمی توانم تغییر دهم بپذیرم و شجاعتی عطا کن تا آنچه را که می توانم تغییر دهم. و حکمتی ده تا تفاوت بین این دو را درک کنم.
گرگها و موریانه ها ...وقتی گرگ حمله میکند با صدای بلند حمله میکند و فرصتی برای واکنش دارید. اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد از همان ابتدا مخفیانه و بی سرو صدا از ریشه به جان دارایی‌تان می‌افتد. ایستادن در برابر گرگ شجاعت میخواهد و دفع خطر موریانه بصیرت! بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به شخصیتها نباشد، بلکه همواره به شاخص‌ها باشد. «اللهم اجْعَل النُّورَ فِي بَصَرِي وَالبَصِيرَةَ فِي دِينِی...» @avaymarefat
📌 عرفای اهل سنّت از نگاه علامۀ طباطبائی 🔹سؤال: آیا سنّی‌ها که ولایت ندارند می‌توانند عارف شوند و به معرفت خدا برسند؟ حضرت علاّمه (رض) فرمودند: 🔺 عرفای شیعه می‌گویند ملاک در شیعه بودن این است که حقائق را انسان آنجوری که هست درک کند. 🔺 و این‌ها، این سنّی‌ها [یعنی سنّی‌های عارف] درک کردند. 🔺 نوعاً مذاق عرفاء این است، می‌گویند حقائقی که برای شیعه لازم است درک مقامات عالیۀ ولایت است، و این‌ها [=عرفای سنّی] درک کردند این حقائق را، در عین حال که سنّی هستند در حقیقت شیعه هستند. 🔺 اگر ما از راه ِـ به حساب ـ فلسفی، وارد بشویم؛ باید گفت این‌ها ـ چی بگویم به شما ـ ، در مقدّمات اشتباهاتی کرده و طبق آن اشتباهات ـ به حساب ـ اجمالاً باید گفت مستضعف‌اند، که در عین حال که از کُمَّلین‌ [=عرفایِ کامل] اند، مطالبی برایشان پوشیده مانده. تقریباً آن است. 🔹سؤال: باید احترامشان کرد ؟ حضرت علاّمه (رض) فرمودند: 🔺 چون طالب حقّ‌اند، احترامشان لازم است مثلاً. 📗 منبع: اقیانوس علم و معرفت، محمدکریم پارسا، ص۲۴۸-۲۴۷. @avaymarefat
نظر علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) درباره مقام معنوی شاگردانش: «روزی از علامه سوال کردم که کدامیک از شاگردان شما واصلند؟ به خدا رسیده‌اند؟ ایشان فرمودند: «»، عرض کردم: چرا؟ فرمودند: خدا نخواست.» *نقل از کتاب اقیانوس علم و معرفت ص 161 نوشته استاد محمد کریم پارسا از شاگردان علامه و آیت الله بهجت و ادیب نیشابوری (نکته جالب اینکه این پرسش و پاسخ مربوط به اواخر عمر علامه است). @avaymarefat
سیره سعادت 💢 استاد پهلوانی (ره) می ‌فرمودند؛ «سعی کنید خودتان را معروف نکنید و شناخته نشوید؛ این که شاگرد فلان استاد تربیت هستید و با فلانی حشر و نشر داشتید. این که انسان معروف بشود به استاد اخلاق و غیره، اینها سم است». 💢 در روایتی از امام صادق(ع) هم نقل شده که می ‌فرمایند: شهرت، خوب و بدش در آتش است. و شهرت یافتن به عبادت، موجب بدگمانی است (بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏69 ؛ ص297) 📚به نقل از یکی از شاگردان معظم له🌱 @avaymarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «بهترین نوع ریاضت از نگاه حضرت قدس‌سره» ❓سوال: آقا بهترین نوع ریاضت چیست؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: صوم (روزه) از ریاضات مشروعه است. ماهی سه روز خیلی مؤکد است. اول و وسط و آخر [ماه‌های قمری]. 🔹 همچنین کثرت صلات (زیاد نماز خواندن)، به اندازه‌ای[ فضیلت دارد که روایت شده] که پای حضرت رسول صلی الله علیه و آله [در اثر ایستادن طولانی در نماز] متورم شد. معلوم است، ریاضات شرعیه، عمل به واجبات و ترک محرمات است. 📚 بیانات در درس خارج جهاد، ١۵ اردیبهشت ١٣٨٨(حدود دو هفته قبل از ارتحال) @avaymarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقل کرامتی شنیدنی از مرحوم بهلول ،با زبانی شیرین.... 🌺 از دست ندهید جالبه👌 💠 @avaymarefat
الإمامُ الكاظمُ عليه السلام لِموسى بنِ بكرٍ الواسِطيِّ لَو مَيَّزتُ شِيعَتي لَم أجِدْهُم إلاّ واصِفَةً ، و لَوِ امتَحَنتُهُم لَما وَجَدتُهُم إلاّ مُرتَدِّينَ ، و لَو تَمَحَّصتُهُم لَما خَلُصَ مِنَ الألفِ واحِدٌ ، و لَو غَربَلتُهُم غَربَلَةً لَم يَبقَ مِنهُم إلاّ ما كانَ لي ، إنّهُم طالَ مَا اتَّكَوا عَلَى الأرائكِ فقالوا ; نحنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ ! إنّما شِيعَةُ عَلِيٍّ مَن صَدَّقَ قَولَهُ فِعلُهُ .; امام كاظم عليه السلام ـ به موسى بن بكر واسطى ـ فرمود اگر شيعيان خود را جدا و مشخص كنم، در ميان آنان جز اهل حرف پيدا نكنم و اگر آنان را بيازمايم، همگى مرتدّ از كار در آيند و اگر آنان را سره و نا سره كنم ،از هر هزار نفر يك نفر خالص پيدا نشود و اگر ايشان را از غربال بگذرانم ، جز آن كه متعلّق به من است كسى باقى نماند . آنها مدتهاست كه بر اريكه ها لميده اند و مى گويند ; ما شيعه على هستيم ، در صورتى كه شيعه على فقط كسى است كه كردار او مؤيّد گفتارش باشد .; الكافي : 8/228/290 .
احمدی نژاد از حمله آمریکا به ایران استقبال می کند/او خودش را «ولیّ خدا» و «یلتسین ایران» می‌داند/بقایی گفت جمهوری اسلامی تا انتخابات 1400 سقوط می کند - https://www.khabaronline.ir/news/1503677/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B4-%D8%B1%D8%A7
🔅امام صادق علیه السلام : ✔️روزه، تنها دست كشيدن از طعام نيست و شرایطی دارد كه تنها با رعايت آنها، روزه کامل می‏ گردد. هنگامى كه روزه گرفتید: زبان خود را از دروغ نگه داريد و ديدگانتان را از ناروا بپوشانید، با يكديگر نزاع مكنيد و بر هم حسد مبريد و غيبت يكديگر را نكنيد و با هم بحث ‏و جدل نکنید و با یکدیگر به اختلاف نپردازید و نسبت به هم خشمگين نشويد و دشنام و ناسزا مگویيد و بر يكديگر ستم نورزيد و بی ‏خردى مكنيد. از ياد خدا و نماز غفلت مكنيد و چنان باشيد كه انگار روز قيامت را می‌بینید و براى روزی که خداوند را دیدار می‌کنید، توشه برگيريد. و باید در روزه‌ات، ولایت خداوند را داشته باشی و به وسیله خاموشیِ برخاسته از تفکر درونی، از هر آنچه که خداوند، نهی نموده است در آشکار و نهان پرهیز کنی. پس اگر اين اعمال را به طور کامل انجام دهی، حقيقت روزه را به جا آورده‌ای. اما اگر به اين اعمال كه برايت بيان داشتم بی‌تفاوت باشی، به همان مقدار از فضل و ثواب روزه‏‌ات كاسته خواهد شد. به راستى روزه، تنها دست كشيدن از طعام و آشاميدنى نيست بلكه خداوند آن را مانعى در برابر رفتار و گفتارى كه روزه را باطل می‌كند قرار داده است. چه اندک هستند روزه‏‌داران حقیقی و چه بسيارند کسانی که فقط گرسنگی می‏‌کشند. 📚وسائل ‏الشيعة ، جلد ۱۰ ، صفحه ۱۶۶ @avaymarefat
🔅امیرالمومنین امام على عليه السلام: کسانى كه در راه رسیدن به بهشت، سبقت گرفتند، نسبت به ديگران، روزه و نماز و حج بيشترى انجام ندادند، بلكه در موعظه‌هاى خدا انديشيدند و آنها را درك كردند. 📚تنبيه الخواطر، جلد ۲، صفحه ۱۲۱ @avaymarefat
سؤالی که ذهن حقیررا می‌آزارد این است:اگر کتابی بدست ما میرسید که گفته میشد یک دانشمند برجسته و نابغه‌ای هزار سال پیش نوشته است آیا برای فهمیدن مطالب آن بیشتر تلاش می‌کردیم یا برای فهمیدن حقایق و معارف کریم؟! امیدوارم جواب سنجیده ورفتار شایسته‌ای نسبت به این سؤال داشته باشیم.... 🌷 علامه مصباح یزدی 🌺@avaymarefat
نرم افزار را از بازار دانلود کنید کتب دعایی را کامل دارد(مفاتیح، اقبال الاعمال،...) جلد اول اقبال درباره ماه رمضان است. برای افطار، سحر، هر شب و هر روز رمضان دعاهای طولانی دارد انشاالله استفاده کنیم. البته فقط متن عربی دارد. بدون ترجمه. آیت الله بهجت (رضوان الله علیه) بارها در پاسخ به کسانی که برای انجام بهترین اعمال در ماه های مبارک رجب، شعبان و نیز رمضان به ایشان مراجعه می کردند می فرمود: «اقبال، اقبال، اقبال» «مطالعه و عمل به اقبال سید کافی است» و یا: «انسب از کتاب اقبال سراغ ندارم» «هر کس اقبال سید بن‌ طاووس را نداشت، اساتید ما او را رفیق خود نمی‌شمردند. هر مقدار از اقبال را که مطالعه کردنی است مطالعه و هر مقدار را که عمل کردنی است به هراندازه حال دارید عمل کنید.» @avaymarefat
com.farasai.doa.apk
17.4M
مجموعه دعاهای نجوی در مبحث دعا، نام چندین کتاب بسیار آشنا است: ، ، و چندین کتاب دیگر. برای آنهایی که با دعا و مناجات انس دارند، همراه داشتن ... @avaymarefat
آیه 90 سوره مبارکه انبیاء می فرماید مؤمن باید بین خوف و رجا باشد.(یدعوننا رَغَباً و رَهَباً)
سلام علیکم آیات 28-29-30 سوره قلم را با آیات 48-49 قلم و 142-143 صافات و 87-88 انبیاء و 32-44 کهف مقایسه کنید نکات جالبی به دست می آید.